eitaa logo
مکتبه نقیب سادات اصفهان
165 دنبال‌کننده
493 عکس
271 ویدیو
35 فایل
💠مکتبة‌ النقیب‌ السادة الإصفهان💠 برسی ، تحقيق ، تکمیل و صدور شجره نامه ،معارف انساب سادات ، معرفی کتاب ، رسيدگی به سهم سادات ، صعود به خانواده متمدن‌ و.. 📍نشر مطالب بدون ذکر نام جایز نیست. 🔰 @Amnse30👈:ادمین مکتبه ⚜اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج⚜
مشاهده در ایتا
دانلود
شجره نامه در بین سادات ذی سعادات چند ویژگی خاص دارد ۱- علم اجمالی سیادت را تبدیل به علم تفصیلی می سازد و تفصیل افضل از اجمال است بلا شک ۲- احیاگر ذکر اسامی اجداد امجاد تا امام معصوم علیهم السلام است و برکت نصب نام این ذراری طاهره در منزل باتوجه به جمله " اسمائکم فی الاسماء" بر کسی مخفی نیست ۳- سیادت شرعیه را با سیادت تاریخیه پیوند داده تا از هر دو مبنی سیادت صاحب شجره اثبات گردد ۴- با توجه به عادل وعالم بودن اکثر نسابه ها گذشته از بحث وسائط و چیدمان اسامی - نفس شجره شهادت عدول بر سیادت صاحب ان است ۰ لذا در عراق یک سیّد با اینکه دهها شهادت نسب از علمای انساب دارد باز دوست دارد در صورت ملاقات با یک عالِمِ نسابه ومورخ دیگر از او نیز گواهی سیادت داشته باشد تبرکاََ و از باب تشریف ۰ اینجاست که پاسداشت فرهنگ شجره نامه نویسی شایستگی بل بایستگی خود را بیشتر بروز می دهد۰۰۰( برگرفته از مقدمه کتاب منتخب الانساب مخطوط نسّابه و مورخ ذریه طاهره حجت الاسلام والمسلمین دکتر کمال الدین فراهانی ص ۲)
تاثیر شجره نامه ی معتبر همانند اشتهار در اثبات سیادت - در فتوای مرجع عالیقدر آیت الله العظمی علوی بروجردی۰👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبارک لکم میلاد الصادقین إنا معاشر الانبياء أمرنا أن نكلم الناس علي قدر عقولهم امام جعفر صادق (ع) : پيامبر خدا (ص ) فرموده است:ما گروه پيامبران مأموريم كه با مردم به اندازه عقل خودشان سخن بگوئيم . اصول كافي ، ج 1 ، ص 27 🆔️ @mnse30
هرکه دشنام دهد ذریه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را یا یکی را از ذریه او و جد معصوم آنها شامل و داخل در آن دشنام باشد و معصوم را از آن استثنا نکرده ،بلا خلاف دشنام دهد واجب القتل و خون او حلال برای هر سامع است اگر پدر معصوم آنها خارج از آن باشد و دشنام دهد را به عدد هر یکی از ذریه آن حضرت یک حد زده می شود منبع: الساداة في سيادة الساداة-ص۲۲۳ 🆔️ @mnse30
هو القادر سادات حسینی در دوره مروانیان زیر فشار و اقدام‌های سرکوبگرانه حکومت در معرض کشتار و آزار و اذیت قرار گرفتند و دچار مصیبت و گرفتاری های بسیاری شدند. امام علی علیه السلام در خطابه ها مورد لعن و ناسزا قرار گرفت، حقوق سادات از بیت المال قطع شد و خلفا با گماشتن جاسوسانی آنها را تحت نظر گرفتند و از طرف دیگر خلفای مروانی انحراف از اصول و مبانی اسلام را به اوج رساندند و برای استقرار حاکمیت و موروثی کردن آن در خاندان خویش از ارتکاب هر جنایتی خودداری نورزیدند. ارادتمند:نقیب السادات 🆔️ @mnse30
هوالغفور کینه ورزیدن به بنی هاشم علامت نفاق فرزندان رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به دلیل انتساب به ایشان در جایگاهی قرار دارند که محبت کردن به ایشان ملاک و معیار ایمان واقعی است. در عیون اخبار الرضا ج۲ ص۶۰ از قول رسول خدا صل الله علیه و آله نقل است که فرمودند: بغض و کینه داشتن به حضرت علی علیه السلام مایه کفر است و کینه داشتن به بنی هاشم نشانه نفاق انسان است. 🌺اللهم صلّ علی محمد وآل محمد🌺 📍@mnse30
مکتبه نقیب سادات اصفهان
بسمه تعالی الحمدلله رب العالمین وصلّ‌الله‌علی‌محمدوآله‌الطاهرین. باسلام و تحیات خدمت همه عزیزان و دو
بسمه تعالی با تشکر از آقایان حسینی و امامی جهت کمک مالی به مکتبه نقیب سادات اصفهان خداوند قبول کرده و ان شاءالله حاجت روا باشید و امواتتان مورد دعای خیر جدّه‌سادات باشند به برکت صلوات برمحمد و آل محمد. والسلام 🆔️ @mnse30
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 فوائد حوزوية 💠 يُحتمل وجود معنى آخر لمصطلح خبر الواحد في كلمات الشيخ الطوسي (قدس سره) ▪️ممّا لازم ان نلاحظ علیه فی مجموعه علمیات اصول الفقه و فی هذه المجموعه " مکتبه نقیب ساده باصفهان خبر الواحد - بقطع النظر عن اللغة - هو مصطلح أصولي يُراد به كل خبرٍ لم يبلغ حدَّ التواتر، وربما يقال: بوجود معنى آخر له وهو الخبر الذي لا يمكن الاعتماد عليه لوجود خللٍ في سنده ككون راويه ليس بثقة - أي الخبر الذي اختلت فيه بعض شروط الحجية - ولعل من ادعى الإجماع على عدم حجية خبر الواحد يقصد المعنى الثاني لا الأول، ومما يؤيد ذلك أنَّ الشيخ الطوسي(قدس سره) ادعى في بعض كلماته الإجماع على حجية خبر الواحد ولكنه في بعض كلماته الأخرى ردَّ بعض الأخبار بأنّها من الآحاد، والجمع بين هذين الكلامين قد يصلح بنفسه قرينةً على أنّه يقصد من الآحاد التي حكم عليها بالردِّ هي الخبر الذي يكون راويه ضعيفاً - أي ليس بثقة - بينما الذي ادعى الإجماع عليه هو ما إذا كان راويه ثقة ولم يبلغ حدّ التواتر. و هذا الموضوع یفیدنا ایضاََ فی مبحث اثبات السیاده ۰ ▪️الاحقر کمال الدین الفراهانی بتاريخ ٢١-٣-١٤٤٦ هـ