eitaa logo
محمد علیان
606 دنبال‌کننده
113 عکس
41 ویدیو
2 فایل
پیشرفت و انقلاب اسلامی راه ارتباطی: @khakrizfekri @maliyan.ir" rel="nofollow" target="_blank">Instagram:@maliyan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
روزهای دودی؛ آدم‌های دودی این روزها که زمستان را پشت سر می‌گذاریم و هر چند روز یک‌بار در بعضی نقاط کشوری بخاطر آلودگی هوا مدارس و ... مانند هفته گذشته تهران تعطیل می‌شوند، من به یاد «آدم‌های دودی» می‌افتم! آدم‌های دودی چند ویژگی اصلی دارند: ۱. بلحاظ مبنا و محتوا «خالی از پر» هستند، یعنی چه ؟ یعنی سوادشان را از داخل جلسات متعدد، متکثر و یا چهارتا محصول رسانه‌ای سطحی بدست می‌آورند، این‌ها چنان سخنوری می‌کنند که در نگاه اول فکر می‌کنی بعد از خدا و اهل‌بیت (ع)، علامه دهر هستند، اما مقداری که مورد سوال قرار می‌گیرند، متوجه می‌شوی که اقیانوسی هستند به عمق نیم‌سانت، در مورد یک موضوع بیش از یک ساعت حرفی ندارن! ۲. رسانه را دوست دارند، به دنبال جمع کردن، همایش و خلق تصاویر یهویی از اجتماعات هستند، خودشان را با رسانه بالا می‌برند و معتقد به نهضت «meeting & seeting» هستند، اتفاقا با همین‌ها رشد می‌کنند اما رشدی بادکنکی آن‌هم از جنس «هلیومی»! ۳. معتقد هستند باید دیگران را خفه کنند، پس با القای اینکه من «خیلی بلدم» اجازه حرف زدن به کسی نمی‌دهند و این عدم اجازه را با افزایش «دودشان» تشدید می‌کنند. ۴. دودی‌ها هیچ کار موفق پایداری از خودشان بجا نمی‌گذارند. آن‌ها دائما با این ادعا که باید به دنبال طرح‌های نو و تحول و ... بود؛ حرف‌های غیر معقول می‌زنند، راستش را بخواهید آن‌ها دنبال تحول نیستند بلکه دنبال «دکان جدید» هستند و کسانی که بر روی کار مشخصی تمرکز کرده اند را بعضا کافر یا خوارج هم می‌دانند. ۵. دودی‌ها «خلسه‌باز» هستند، همیشه دوست دارن در خلسه پرسه بزنند! بقول ش.ه.ی.د ح.س.ن باقری زود داغ می‌شوند و زود سرد و هیچ وقت به مقام ««پختگی» نمی‌رسند. اگر بخواهم ادامه بدهم حداقل ۱۰ ویژگی دیگر هم می توانم بگویم، اما همین‌ها بس است، حرف اصلی ام این است در برخورد با این آدم‌ها که کم هم نیستند باید چند نکته را رعایت کنیم؛ اولا مراقب باشیم «دودشان» ما را خفه نکند، دوما فریب رنگ و لعاب‌شان را نخوریم، سوما از وجودشان ناامید نشویم، چهارما بدانیم که همانند «دود» ناپایدار هستند و دیر یا زود رفتنی اما اگر برای عدم‌رشدشان فکری نکنیم مثل تولید مثل «موش‌ها» زیاد می‌شوند و هر روز یک دخمه‌ی خلسه‌ای برای جامعه درست خواهند کرد. پ.ن: دودی نشویم، دودی‌ها را تحویل نگیریم، دودی‌ها را رشد ندهیم! شامگاه سرد سرخس - مشهد، ۳ بهمن ۱۴۰۳، به ‌خانه برمی‌گردم https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
25.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
او زنده است و‌ ما را زنده می‌کند ... هنوز او پشت دوربین ایستاده.... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
محمد علیان
او زنده است و‌ ما را زنده می‌کند ... هنوز او پشت دوربین ایستاده.... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://
او زنده است و‌ ما را زنده می‌کند ... هنوز او پشت دوربین ایستاده، از دوربین وارد میدان شده و قدم به قدم میدان را متر می‌کند تا یادمان دهد معنای این جمله را « اطلاعات ۱۰۰ درصد!». حالا او سرش را برگردانده مهدی زین‌الدین را در لبه خاکریز از تصمیمش منصرف می‌کند و به او می‌گوید« برای اداره جنگ باید فکری کرد»... آری راز زنده بودن او همین است ... او تفکر و عقلانیت را در جنگ احیا کرد و این تفکر است که زنده می‌ماند چرا که در احیای تفکر، بر روی «تغییر افق و خلق نگاه جدید» ایستاد و در جلسه ۲۳ دی ۱۳۵۹ به نمایندگان امام گفت برای تغییر سرنوشت جنگ باید از «قالب‌های پیش‌ساخته ذهنی» عبور کنیم و سازمان رزم را به نفع نقش‌آفرینی «مردم» طراحی کنیم و او بر این مسیر ایستاد تا در نهایت ۳ گانه نقش آفرینی مردم را مبتنی «حمایت روانی، مادی و انسانی» از جنگ تبیین نمود. اما تازه در وسط میدان بود، فهمید که باید مرکز فتنه را بزند! آری قلم را برداشت و بعد از عملیات فرمانده کل قوا خمینی روح خدا، که بنی صدر عزل شده بود جریان لیبرال را رسوا کرد و گفت که جریان لیبرال «فهم، استعداد و خلاقیت» نیروهای حزب ال.هی را نابود می‌کند. حالا دیگر همه او را می‌شناختند، حتی اسرای عراقی هم به او می‌گفتند؛ «اخ الباقری؛ برادر باقری» روز ۹ بهمن ۱۳۶۱ که شد، برادرباقری به دیدار امام نرفت، دوربین شناسایی‌اش را برداشت و در فکه شمالی برای ادامه انقلاب اسلامی دوربین کشید چرا که می‌گفت «من برای امام حرفی ندارم!!» او عمل به تکلیف را به دیدار امام ترجیح داد و وقتی در همین ۹ بهمن به ش‌.ه.ا.د.ت رسید امامش زیر عکسش نوشت؛ « خدا آن ش.ه‌.ی.د شب زنده‌داری ما را با ش.هدای صدر اسلام محشور نماید» آری او شب زنده‌دار انقلاب اسلامی بود، پس زنده است و ما را زنده می‌کند پ.ن؛ دلتنگ فکه شمالی در روز عید مبعث و ش‌.هادت حسن باقری تهران، ۹ بهمن ۱۴۰۳ https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
به نام خدای «روح الله» آخرین نبرد ۱ در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
محمد علیان
به نام خدای «روح الله» آخرین نبرد ۱ در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc4
به نام خدای «روح الله» آخرین نبرد ۱ در آستانه ایام الله دهه فجر، اگر از من سوال بشود که انقلاب اسلامی عزیزمان در ۴۶ سالگی خود، باید به کدام‌یک از بیانات بنیان‌گذارش توجه کند، من یکی از اصلی ترین بیان‌ها را همین جمله امام عزیزمان در مورد «شر تربیت یافتگان غرب و شرق» می‌دانم بلاشک معتقدم؛ آخرین نبرد ما با همین جریان است که در مسیر ساخت آینده باید جامعه را از دست آن‌ها خلاص کنیم، پس باید در گام اول خوب بشناسیم‌شان. این جریان چند ویژگی اصلی به شرح زیر دارد: ۱. خیلی خودش را باسواد و شیک نشان می‌دهد، بگونه‌ای که سعی می‌کند پشت مدارک و مقالات سفارشی پنهان شود تا برای خودش یک اقتدار علمی بسازد اما باید بدانیم این اقتدار پوشالی است ۲. این جریان خودش را به تناسب زمان تنظیم می‌کند، یک روز ریش می‌گذارد و چادر بر سر می‌کند و با آرایش به ظاهر مذهبی معلومات اربابانش را بلغور می‌کند و یک روز که هوا عوض می‌شود با صورت شیش تیغ و ... نمایشی دیگر خلق می‌کند ۳. این جریان فقط و فقط به توصیف مسئله‌ها و سر و صدا کردن در مورد مشکلات می‌پردازد، راه‌حلی ارایه نمی‌دهد یا اگر هم حرفی بزند نسخه‌های سوخته دیگران را تجویز می‌کند ۴. این جریان ۲ موضوع اساسی را دنبال می‌کند؛ الف. عدم کارآمدی جمهوری اسلامی ایران در اداره کشور و ب. خلق ناامیدی و ارایه آینده‌ای سیاه ۵. این جریان در نقاط حساس تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر امنیتی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی ارکانش را جانمایی می‌کند و به راحتی قابل تشخیص نیست اما چند کلید واژه دارد که هر چه تلاش می‌کند نمی‌تواند آن‌ها را پنهان کند مثل « اتصال به روند توسعه جهانی، اسناد و شاخص‌های بین‌المللی، الگوهای بشردوستانه و ...» ۶. این جریان همیشه طلبکار و بی منطق است، خودش بیشترین سود اقتصادی را در جامعه می‌برد، اما ایران را سیاه‌چاله روزگار معرفی می‌کند و اگر به او بگویید که «اگر ایران و جمهوری اسلامی جای بدی است چرا شما بهترین کاسبی را در آن دارید؟» جواب می‌دهد «ما وطن دوست هستیم» این جریان نشانه‌های دیگری هم دارد که در مجال این متن نیست، اما باید خوب حواسمان را جمع کنیم، تشخیصش دهیم و در مقابلش محکم بایستیم. پ.ن.۱؛ تربیت یافتگان شرق و غرب همه‌جا هستن حتی در انقلابی‌ترین محیط‌ها! پ.ن.۲؛ در مورد نوع مقابله با این جریان در یادداشتی دیگر خواهم نوشت پ.ن.۳؛ دهه فجر زمان خوبی برای بازخوانی و معرفی این جریان به مردم است، غفلت کنیم بد میخوریم! بد! تهران، پنج‌شنبه شب، ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
هدایت شده از جهان آرا
برنامه زنده 🔻تربیت یافتگان مکتب امام و انقلاب اسلامی؛ از دفاع مقدس تا گام دوم انقلاب ▪️محمد علیان پژوهشگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ⏰ شنبه سیزدهم بهمن ساعت ۲۲ تکرار: فردا ساعت ١۴:٣٠ 🆔 @jahanara_ofogh
محمد علیان
برنامه زنده #جهان_آرا 🔻تربیت یافتگان مکتب امام و انقلاب اسلامی؛ از دفاع مقدس تا گام دوم انقلاب ▪️م
ان‌شاءالله امشب در مورد تفاوت تربیت یافتگان مکاتب شرق و غرب با مکتب امام و انقلاب اسلامی نکاتی را خواهم گفت بعون الله تعالی
محمد علیان
ان‌شاءالله امشب در مورد تفاوت تربیت یافتگان مکاتب شرق و غرب با مکتب امام و انقلاب اسلامی نکاتی را خو
بسم رب الخمینی استاد طاهر زاده ذره‌پروری کرده و با انتشار صوت برنامه شنبه‌شب «جهان‌آرا» یادداشتی را نوشته اند ... صوت و متن یادداشت استاد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
هدایت شده از مطالب ویژه
جهان آرا - شنبه 13 بهمن 1403.mp3
29.87M
بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» ◽️شنبه سیزدهم بهمن ۱۴۰۳ 👈🏼تربیت‌یافتگان مکتب امام و انقلاب اسلامی؛ از دفاع مقدس تا گام دوم انقلاب 🔰صوت کامل گفت‌وگو با:️ محمد علیانی. پژوهشگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس : ✍️حقیقتاً چه اندازه سخن حضرت روح‌الله دقیق و زمان‌شناسانه است که در همان ابتدای انقلاب فرمودند: «ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این‌ زودی‌ها نجات نخواهیم یافت. اینان برپادارندگان سلطه ابرقدرت‌ها هستند و سر سپردگانی می‌باشند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی‌شوند.» با توجه به همان تنگناهای تاریخی بود که معلوم شد تربیت‌یافتگانِ مکتب امام در دفاع مقدس با نوای روح‌بخشِ «ما می‌توانیم» به ایمانی نظر کردند که چشم‌اندازِ آن را حسن باقری‌ها و رئیسی‌ها فهمیدند و آن، راهِ دیگری است غیر از راه تربیت‌یافتگان شرق و غرب که به گفتۀ شهید حسن باقری گرفتار قالب‌های پیش‌ساختۀ ذهنی‌شان هستند. در حالی‌که ما در دل ایمان و بدون جدایی از تکنیک هرگز به بن‌بست نمی‌رسیم.☘️ 🌹 🌷 @matalebevijeh ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•┈┈
به نام خدای شهید فکه شمالی اعتقاد قلبی ما در مطرا این است که .... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
محمد علیان
به نام خدای شهید فکه شمالی اعتقاد قلبی ما در مطرا این است که .... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eit
به نام خدای شهید فکه شمالی اعتقاد قلبی ما در مطرا این است که بدون پژوهش و مطالعه اجازه روایت آزمایشگاه عظیم تجربه‌های دفاع مقدس را نداریم! آری ما معتقدیم در طول سال که باید برای استخراج از این ثروت معنوی و معدن طلا تلاش کنیم، در ایام راهیان نور باید خون بدهیم و از جان هزینه کنیم تا بتوانیم روایت مناسب استخراج کنیم ، تازه کار جایی سخت‌تر می‌شود که این روایت باید برای معجزه انقلاب اسلامی صورت بگیرد، پس باید خیلی حواسمان باشد.‌ مامعتقدیم روایت تراز نیاز به ۳ مقدمه و ۴ مولفه اصلی و ۱ کار نهایی است: ۳مقدمه اصلی: الف. اتخاذ راهبرد شناخت درست گذشته برای برداشتن گام‌های استوار در آینده ب. فهم کلان جنگ مبتنی بر نگاه پیوستاری - گفتمانی، دستگاه تحلیل محاسبات توحیدی و غیر توحیدی و اتخاذ خرمشهر به عنوان نقطه گلوگاهی ج. پژوهش و مطالعه عمیق بر اساس مولفه‌های ۳ گانه« مسئله، راه حل و نخبه» در برهه‌های ۷ گانه دفاع مقدس ۴مولفه اصلی : الف. تعیین هدف روایت، باید مشخص شود ما در هر روایت چه هدفی را دنبال می‌کنیم و مخاطب ما کیست! ب. تعیین موضوعات مرتبط با هدف روایت و انتخاب یک موضوع محوری، ما در یک روایت نمی‌توانیم چند موضوع محوری داشته باشیم! ج. تعیین گفتمان‌های اصلی ذیل موضوع محوری، اگر یک روایت از گفتمان تهی باشد، مفت نمی‌ارزد د. انتخاب قصه‌های مناسب برای تبیین گفتمان‌ها به جهت تشریح موضوع و رسیدن به هدف، این قسمت خیلی سخت است، چرا که ما در روایت نباید گفتمان‌ها را تیز مطرح کنیم، بلکه باید همانند قرآن با قصه‌های مناسب مخاطب را همراه کنیم و از توصیف خوب به تبیین خوب برسیم و این هنر اصلی روایت است و راوی در کنار علم باید برای این کسب و ارتقای مهارت‌های ۱۲ گانه این هنر تلاش کند. و ۱کار نهایی: همه آنچه گفتم، باید قبل از روایت تبدیل به «سناریوی روایت» شود، روایت یک اجرای زنده است، اگر سناریوی آن از قبل مشخص نباشد راوی به پراکنده گویی دچار می‌شود و ذهن مخاطب را دچار تشویش می‌کند. ما به این‌ها معتقد هستیم و بدون رعایت این موارد قدم از قدم برنمی‌داریم! حالا عده‌ای خوششان نمی‌آید! کار منطقی و علمی را رها کنیم؟ که علاوه بر عدم استخراج روایت مناسب، دچار روایت‌های تکراری و بدون نوآوری شویم! خیلی شفاف می‌گویم، ما اینکاره نیستیم! پ.ن.۱: الحمدلله سناریوی روایت ۱۴۰۳ ش.ه.ی.د باقری با یک فضای کاملا جدید و متفاوت امروز تمام شد و از ۲۰ بهمن در فکه شمالی هستم. پ.ن.۲: در مورد روایت حرف زیاد دارم، شاید نوشتم غروب پنج‌شنبه ۱۸بهمن ۱۴۰۳، تهران https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
هدایت شده از مطرا
💠 همراهان گرامی مطرا؛ سلام. 🔰مجموعۀ صوتی فرامرز به پایان رسید. ♦️در این مجموعه که ویژه عملیات راهیان نور ۱۴۰۳ تهیه شد، چشم میدان را مردمی دانستیم که با حمایت‌های روانی و انسانی و مادی میدان را حفظ کردند. زنانی که ریشۀ میدان هستند و زمینۀ مجاهدت را ایجاد کردند و خودشان هم به میدان آمدند. جوانانی که با تعریف درست فهم و استعداد و خلاقیت، فاتح میدان شدند. و حالا زمان آن بود که سه عنصر اصلی میدان نقش‌آفرینی کنند؛ پس نقشۀ‌های دشمن را برهم زدند تا رویای محمره را بشکنند و به آی‌مک برسند. غیر ممکن‌ها را با نگاه توحیدی و خلاقیت ممکن کردند و اعجازها را رقم زدند. اما در این میان فراز و فرود را با هم تجربه کردند تا از شکست‌ها درس بگیرند و پیروزی‌ها موجب غرورشان نشود. و در نهایت با دیدن مسیر طی شده با یک نگاه پیوستاری، دانستیم که مقاومت همچنان جاری است و جبهۀ حق همیشه زنده است. 🔰 برای دسترسی آسان به تمامی قسمت‌های ۷ گانه مجموعه فرامرز که بر روی کانال قرار دارد می‌توانید قسمت مورد نظر خود را انتخاب کنید: قسمت اول؛ چشم میدان قسمت دوم؛ ریشه میدان قسمت سوم؛ فاتحِ میدان قسمت چهارم؛ مُحَمَره تا آی‌مِک قسمت پنج؛ اعجازِ ما قسمت ششم؛ فراز و فرود قسمت هفتم؛ همیشه زنده 🇮🇷|مطرا برای تحقق راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی به میدان آمده است.|🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/3617652979C868956f3a1