eitaa logo
محمد علیان
1.9هزار دنبال‌کننده
215 عکس
74 ویدیو
5 فایل
پیشرفت و انقلاب اسلامی راه ارتباطی: @khakrizfekri @maliyan.ir" rel="nofollow" target="_blank">Instagram:@maliyan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
محمد علیان
بسم رب الشهدا برای خدا سلام همون‌طور که قبلا هم اینجا گفته بودم؛ در این ایام جنگ یکی از نقاطی که
ضمن عرض سلام و ادب تشکر از لطف همه بزرگواران و همراهی دوستان. الحمدلله از طریق این پیام مبلغ ۸۰میلیون تومان جمع‌آوری شد و مبلغ ۱۸۰میلیون هم از طریق سایر بزرگواران پیگیر لذا با مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان، حدود ۲۵۰ کیلو آجیل تهیه شده و در حال بسته‌بندی برای ارسال به جزایر است که گزارشات تکمیلی خدمت همراهان ارائه خواهد شد. از همه عزیزان تشکر می‌کنم. واریز مبالغ جدید هم صورت نگیره، ان‌شاءالله در موارد بعدی خدمت بزرگواران هستیم. به امید پیروزی نهایی بر استکبار جهانی
واقعیت تلخ! گفتگوی ۱ساعته دکتر قالیباف را بصورت کامل دیدم! هم اطلاعات خوبی ارائه دادند و هم تبیین خوبی انجام شد. هر چند خودشان هم گفتند که باید زودتر با مردم حرف می‌زدند! و اما بعد واقعیت تلخ ماجرا می‌دانیم کجاست؟ آنجایی که از دیشب تا به الان در اکثر گروه‌ها و کانال‌هایی که در حدود ۱۰روز گذشته هر چه دلشان می‌خواست علیه تیم مذاکره کننده و آقای قالیباف گفتند، حتی حاضر نیستند در مورد این گفتگو کلامی بگویند! بدتر آنکه به یک نفر از همین آقایان مدعی گفتم که مصاحبه را دیدی؟ گفت: «نه بابا، این‌ها برای مردم عوام شاید خوب باشد، ما که خبر داریم قالیباف برای دور بعدی ریاست جمهوری با ترامپ بسته است!» یعنی آدم دلش میخواهد چنان دندان‌های طرف را در دهانش خرد کند که آرزوی حرف زدن برایش به خاطره تبدیل شود! این واقعیت تلخ سرمنشأ آن، روزی بود که بنای «تخریب مسئولین نظام جمهوری اسلامی» توسط عده‌ای گذاشته شد! حالا شما می‌بینید افرادی که شبیه موشک هایپرسونیک توییت‌های ترامپ را منتشر می‌کردند اما حاضر نیستند پای صحبت مسئول جمهوری اسلامی بنشینند! اگر حوصله شنیدن حرف‌های امروز دکتر قالیباف و باور کردنش را به عنوان یک مسئول جمهوری اسلامی نداریم، در میزان اعتقاد و باور خود به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تردید کنیم! چرا؟ چون در جنگ شناختی دشمن توانسته ذهن و قلب ما را تسخیر کند تا جایی که ترامپ آمریکایی حنایش پر رنگ‌تر از قالیباف ایرانی است! پ.ن: مرد آن است که همه را با هم ببیند، نه آنکه هر چه دلش خواست. به این بیماری روانی می‌گویند«کوری انتخابی»! https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
برای خدا سلام و ادب به لطف خدا، عنایت شهدا و همراهی همه شما بزرگواران آجیل‌ها خریداری شد و بسته بندی شد و امشب تعداد ۲۷۰۰ بسته آجیل به هرمزگان ارسال و فردا در بین رزمندگان اسلام مستقر در جزایر توزیع خواهد شد✈️ بعون الله تعالی تشکر از همه شما به امید پیروزی نهایی بر استکبار جهانی یاعلی ✌️🇮🇷
جرأت اقدام! جناب آقای حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ضمن عرض سلام و احترام تشکر از موضع هماهنگ شما و یکپارچگی مواضع مسئولین نظام در برابر یاوه‌گویی‌های سگ زرد آمریکایی. اما بعد اگر با عقبه سیاسی کودتای ۱۸ و ۱۹ دی برخورد کنید و تنی چند از آن‌ها که به دنبال تغییر رهبری و نظام بودند، ناکام ماندند و پالس ترور امام شهیدمان را به دشمن ارسال کردند، به‌سزای اعمال خیانت‌بارشان در انظار عموم مردم برسانید ۳نتیجه رخ خواهد داد: ۱. تا سال‌ها احدی جرأت براندازی به ذهنش خطور نخواهد کرد. ۲. منافقین داخلی که امثال سگ زرد به‌دنبال شنیدن صدای‌شان هستند؛ ماست‌شان را کیسه می‌کنند‌. ۳. صلابت جمهوری اسلامی در برابر با جریان نفاق داخلی همانند مواجهه با دشمن بیگانه خارجی در جهان تثبیت خواهد شد. حضرتعالی مستحضرید که این موارد نیاز به جرأت اقدام دارد! و العاقبة للمتقین تهران، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
4.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم رب الحسین... بی سبب نیست شب جمعه شب رحمت شد... مادری گفت حسین جان، همه را بخشیدند... لابلای شلوغی، وسط بدوبدوها، تو روزگار پرتلاطم این دوره و زمونه، وسط شرایط جنگی! حواسمون باشه! ۴٠ روز تا محرم باقی مونده .... این ۴٠ روز رو بیایید یه کاری بکنیم... یه کاری که وقتی منادی ندا میده که "ان الحسین قد قتل بکربلا عطشانا" قلب ما هم این صدا رو بشنوه... تصمیم و تدبیرش برای هرکس با خودش... از این ۴٠ روز ساده نگذریم... رمز پیروزی ما در برابر جبهه باطل فقط و فقط از مسیر عاشورا می گذره، مسیری که برای ما "حسین را آرمان و کربلا را آرمانشهر" تعریف می کنه تا جایی که هرکس می‌خواهد ما را بشناسد باید داستان کربلا را بخواند... تهران، میانه جنگ:۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
آن روی دیگر روزهای جنگ تحمیلی سوم در حال گذر است و شرایط کشور، منطقه و جهان بگونه‌ای در معرض تحولات و تغییرات است که هرگونه پیش‌بینی می‌تواند مورد خدشه قرار گرفته و زیر سئوال برود! عده‌ای در این روزها خیابان را محکم چسبیده‌اند و عده منتظر نتیجه مذاکرات و عده‌ای دیگر دست به‌ماشه و عده‌هایی دیگر هر کدام درگیر کارهایی هستند. اما در میانه این روزهای جنگ می‌توان به طرح موضوع دیگری نیز پرداخت! طرح موضوعی که کمتر به آن توجه شده و ریشه در نگاه عمیق و راهبردی نسبت به دوران دفاع مقدس ۸ساله دارد! در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
محمد علیان
آن روی دیگر روزهای جنگ تحمیلی سوم در حال گذر است و شرایط کشور، منطقه و جهان بگونه‌ای در معرض تحولا
آن روی دیگر روزهای جنگ تحمیلی سوم در حال گذر است و شرایط کشور، منطقه و جهان بگونه‌ای در معرض تحولات و تغییرات است که هرگونه پیش‌بینی می‌تواند مورد خدشه قرار گرفته و زیر سئوال برود! عده‌ای در این روزها خیابان را محکم چسبیده‌اند و عده منتظر نتیجه مذاکرات و عده‌ای دیگر دست به‌ماشه و عده‌هایی دیگر هر کدام درگیر کارهایی هستند. اما در میانه این روزهای جنگ می‌توان به طرح موضوع دیگری نیز پرداخت! طرح موضوعی که کمتر به آن توجه شده و ریشه در نگاه عمیق و راهبردی نسبت به دوران دفاع مقدس ۸ساله دارد! منشا این موضوع را می‌توان در این ۲جمله راهبردی شهید حسن باقری (رضوان الله علیه) یافت که اینگونه بیان می‌کند : « این جنگ فرصت های طلایی بسیاری را جهت رشد استعدادها به ما داده است، نیروهای ما با توجه به بعد انقلابی که دارند و چشم و گوش بسته تابع قانون های از خارج آمده نیستند. می‌توانند از قالب های پیش ساخته خارج شوند و با فکر سازنده خویش روش هایی را ابداع کنند که دشمن نخواهد توانست به سادگی به دفاع در مقابل آن ها برخیزد.» « برادران ما در این جنگ تجارب زیادی به دست آورده‌اند که اگر اینها گردآوری شده و جمع‌‌بندی گردد، سرمایه خوبی برای آینده خواهد بود» این‌۲جمله راهبردی شهید حسن باقری را لازم است این روزها کنار هم قرار دهیم و طبق قاعده « دفاع مقدس؛ گذشته آینده‌ساز» در این روزهای جنگ تحمیلی سوم به «آن روی دیگر» جنگ نیز بپردازیم. بر اساس صحبت‌های شهید حسن باقری «آن روی دیگر» جنگ را باید از پنجره«فرصت‌ها و تجربه‌ها» مشاهده نمود و برای تبیین آن مجاهدانه به میدان پژوهش و روایت آمد. پرداخت به موضوع «فرصت‌ها و تجربه‌ها» در جنگ تحمیلی سوم؛ انسان‌ها و جامعه را از سردرگمی خارج می‌کند و ظرفیت‌های جدیدی را در جامعه فعال می‌نماید. جامعه را از ترس، نگرانی و پشیمانی عبور می‌دهد و افق ساخت آینده را در میانه جنگ روشن نگه ‌می‌دارد. پس یکبار دیگر با رجوع به منطق ثروت عظیم معنوی دفاع مقدس و ذیل منظومه فکری شهید معجزه انقلاب لازم است تا در این مسیر قدم برداریم. پ.ن.۱: درگیری‌های متعدد این روزها کمتر اجازه تأمل و نوشتن می‌دهد، اما چاره‌ای نیست، در میانه همین شلوغی‌ها باید خلوت کرد، نوشت و گفت! چرا که تکلیف شوخی بردار و توجیه پذیر نیست. پ.ن.۲: به فضل الهی و عنایت امام شهید و توجه شهید حسن باقری؛ بنا دارم پیرامون موضوع «فرصت‌ها و تجربه‌ها» در جنگ تحمیلی سوم بنویسم، از همراهی شما پیاپیش متشکرم و عاجزانه می‌خواهم که اگر در این مسیر موضوعی به ذهن‌تان رسید برای بنده ارسال بفرمایید. 🖌محمد علیان تهران، ۲۲اردیبهشت۱۴۰۵؛ روزهای جنگ تحمیلی سوم https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
این نوع اداره کشور به درد نمیخورد! بر اساس آنچه در یادداشت قبلی نوشتم، قرار براین شد طی سلسله یادداشت‌هایی به موضوع «فرصت‌ها و تجربه‌ها» در جنگ تحمیلی سوم بپردازم و دراین بین مبدأ مباحث را الگوی شخصیتی و عملکردی شهید حسن باقری و دوران دفاع مقدس ۸ساله قرار دهم. یکی از فرصت‌های کلیدی پیش‌آمده در جنگ تحمیلی سوم؛ پنجره ایجاد شده برای تغییر مدار حکمرانی کشور از .... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
محمد علیان
این نوع اداره کشور به درد نمیخورد! بر اساس آنچه در یادداشت قبلی نوشتم، قرار براین شد طی سلسله یادد
این نوع اداره کشور به درد نمیخورد! بر اساس آنچه در یادداشت قبلی نوشتم، قرار براین شد طی سلسله یادداشت‌هایی به موضوع «فرصت‌ها و تجربه‌ها» در جنگ تحمیلی سوم بپردازم و دراین بین مبدأ مباحث را الگوی شخصیتی و عملکردی شهید حسن باقری و دوران دفاع مقدس ۸ساله قرار دهم. یکی از فرصت‌های کلیدی پیش‌آمده در جنگ تحمیلی سوم؛ پنجره ایجاد شده برای تغییر مدار حکمرانی کشور از مدیریت متمرکز و تمامیت خواهی تهران‌محور و مراکز استانی به مدیریت غیرمتمرکز و شهرستانی است. چرا؟ به ۲دلیل و تجربه: الف. پس از جنگ ۱۲روزه؛ سردارشهید حاج محمد پاکپور با تغییر استراتژی از مدیریت و فرماندهی متمرکز به الگوی غیرمتمرکز و اتخاذ استراتژی «یگان به مثابه لشگر» در طی ۸ماه تحولی اساسی در الگوی رزم نظامی مخصوصا در حوزه آفندی ایجاد نمود تا آنجا که تمامی رده‌های عملیاتی در یک سیستم مستقل اما یکپارچه با اختلاف یک ساعت از حمله جریان استکبار جهانی اقدام به عملیات نموده و با بانک اهدافی مشخص خانه و دارایی دشمن را به آتش کشیدند تا آنجا که صدای بعضی آقایان معلوم‌الحال غرب‌گرا درآمده بود که آقا یعنی چی که فرماندهان همه شهید شده‌اند و این‌ها سرازخود عملیات می‌کنند؟ بله یگان‌ها عملیات کردند، اما نه سر از خود بلکه با اختیار تفویض و توزیع شده که از تجربه دفاع مقدس نشأت می‌گرفت و هم سرعت‌کنش و واکنش را افزایش می‌داد و هم دقت عملیاتی خوبی داشت تا نظام محاسبات دشمن را بهم بریزد. در حالی که در جنگ ۱۲روزه همین ظرفیت با رویکرد مدیریت متمرکز مقداری زمین‌گیر شد و اولین واکنش آن حداقل ۱۶ساعت بعد صورت پذیرفت. ب. در این جنگ تحمیلی سوم؛ بعضی از شهرستان‌های کشور مانند بوکان در آذربایجان غربی، سیریک و جاسک در هرمزگان صحنه‌های نبرد متفاوتی را تجربه کردند. مخصوصا شهرستان جاسک به مثابه یک شبه‌جزیره نظامی بود و با حملات سنگین در همان روزهای ابتدایی شرایط خاصی در سطح شهرستان پیش‌آمد که مجال بیان و صلاح تبیین آن فعلا امکان پذیر نیست. در این نقاط ارکان اداره شهرستان با توجه به آنکه باید از همه سلسله مراتب خود اجازه می‌گرفتند و در شرایط جنگی دسترسی به آن مراتب هم ساده نبود، زمین‌گیر شدنشان مشخص شد و اگر حضور نیروهای مردمی آتش‌ به‌اختیار نبود شرایط دیگری رقم می‌خورد! حال برگردیم به همان حرف اصلی! ماجرای مدیریت متمرکز تهران محور یا مرکز استان محور، نفس اداره کشور را بریده و ظرفیت‌ها را در زیر سایه تدابیر ناکارآمد برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه متمرکز کشوری با ۴۸۱شهرستان خفه کرده است. شهرستان‌هایی که هر کدام دارای اقلیم جغرافیایی، شرایط بومی و نظام تعامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متفاوتی هستند و درعین حال از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار هستند. الگوی مدیریت متمرکز کشور نه تنها این تفاوت و تنوع را به رسمیت نمی‌شناسد، بلکه با الگوی توسعه‌گرای استیلامحور سازمان برنامه و بودجه می‌خواهد همه را با یک خط‌ کش اندازه گیری نموده و مسیر یکسان‌سازی را محکم اجرا نماید. این الگو در جنگ تحمیلی سوم ناکارآمدیش ثابت شد و حالا وقت آن است تا مانند حسن باقری که در جلسه ۲۳دی ماه ۱۳۵۹گفت « باید به خود جرأت داد که این نوع جنگیدن به درد نمی‌خورد، باید روش جنگ را تغییر داد» ما هم از فرصت بی‌نظیر پیش آمده و تجربه‌های موجود آن به خودمان جرأت بدهیم و بگوییم « این نوع اداره کشور به درد نمیخورد! با این نوع برنامه ریزی متمرکز کاری جلو نمی‌رود! باید الگوی اداره کشور را تغییر داد، باید استراتژی برنامه ریزی و اجرا در کشور را به سمت مدیریت غیرمتمرکز تغییر داد!» بر اساس آنچه بیان شد حال می‌توان یک سوال اساسی مطرح نمود که «تغییر الگوی برنامه ریزی، اداره و اجرای کشور از فضای متمرکز به غیرمتمرکز با چه محوریتی باید صورت پذیرد؟» برای پاسخ به این سوال بر اساس «فرصت و تجربه‌ای دیگر» از جنگ تحمیلی سوم خواهم نوشت! پ.ن.۱: دلم برای جاسک و سیریک تنگ شده است، زمین‌گیر تهران شده‌ام به ضرورت شرایط سکوت صحنه نبرد، دعایم کنید. پ.ن.۲: بر اساس مطلب بیان شده اگر تجربه‌ای از مدیریت غیرمتمرکز در جنگ تحمیلی سوم دارید برایم به آدرس زیر ارسال کنید. 🖌محمد علیان @khakrizfekri تهران،۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۵ https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
مردم سرکار نمی‌روند! در یادداشت قبلی به یکی از فرصت‌های پیش آمده در جنگ تحمیلی سوم و تجربه‌های مرتبط آن با عنوان «تغییر الگوی برنامه ریزی و اداره کشور از حالت متمرکز به غیر متمرکز» پرداخته شد و سوالی مطرح شد که محوریت این تغییر چه باید باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید به سراغ «فرصت و تجربه‌» دیگری در جنگ تحمیلی سوم رفت و عنوان آن را اینگونه نامید : .... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
محمد علیان
مردم سرکار نمی‌روند! در یادداشت قبلی به یکی از فرصت‌های پیش آمده در جنگ تحمیلی سوم و تجربه‌های مرت
مردم سرکار نمی‌روند! در یادداشت قبلی به یکی از فرصت‌های پیش آمده در جنگ تحمیلی سوم و تجربه‌های مرتبط آن با عنوان «تغییر الگوی برنامه ریزی و اداره کشور از حالت متمرکز به غیر متمرکز» پرداخته شد و سوالی مطرح شد که محوریت این تغییر چه باید باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید به سراغ «فرصت و تجربه‌» دیگری در جنگ تحمیلی سوم رفت و عنوان آن را اینگونه نامید : «فرصت و تجربه نقش آفرینی واقعی، گسترده و موثر مردم» بله درست است! محور تغییر الگوی اداره کشور باید مردم باشند. چون در نگاه امام شهید، مردم اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل پیشرفت در جامعه هستند! خوب دقت کنیم! امام شهید مردم را «عامل» می‌داند نه «مشارکت کننده، تسهیلگر، مشورت دهنده و ...» در حقیقت یک تفاوت پایه در نقش آفرینی مردم مبتنی برجایگاه «عاملیت» با مفاهیم جریان رایج توسعه وجود دارد! چرا که در اولی مردم صاحب اداره کشور هستند و مسئولان و مدیران و ... کارگزاران آن‌ها می‌باشند و در دومی سیاستمداران و مدیران و ... خود را صاحب اداره کشور می‌دانند و در نهایت برای رعایت حس دموکراسی یا برای تسهیل امورات اجرایی خود مردم را نیز بازی می‌دهند! بازی؟ بله دقیقا درست است. مردم بسیار هوشمند هستند و می‌دانند در کجا دارند بازی می‌خورند و در کجا بازی‌ساز و بازی‌گردان اصلی هستند! به عبارت دقیق‌تر «مردم سرکار نمی‌روند!» و این بدان معنا نیست که اگر حس بازی خوردن پیدا کردند آشوب به راه می‌اندازند! بلکه خودشان را از محور اداره جامعه کنار می‌کشند و می‌گویند:«خب! فعلا که با حضور این‌ها نیازی به حضورما نیست!» فرصتی که در جنگ تحمیلی سوم برای نقش آفرینی مردم پیش آمده دارای ۳مولفه اساسی و کلیدی است؛ اولا کاملا واقعی است – یعنی نمایشی نیست و مردم می‌دانند کنش آن‌ها امتداد میدان است و خیابان میدان رزم است- دوما گسترده است – یعنی کاملا مشخص است این حجم از نقش‌آفرینی در سراسر کشور با توان دستگاه‌های اجرایی همخوانی ندارد – سوما موثر است- یعنی مردم به صورت عینی و ملموس نتیجه حضورشان در خیابان را حس می‌کنند و هر جا لازم باشد سبک حضورشان را تغییر می‌دهند – این فرصت پیش‌آمده که بر اساس مفهوم الهی«بعثت مردم» شکل گرفته، تجارب متعددی را در سراسر کشور خلق کرده است و حال وقت آن است تا از این فرصت و تجربه به نفع اداره کشور بهره برداری نمود! شاید سوال پیش بیاید که خب ما انتخابات شورای شهر و روستا و ... داریم و این‌ها یعنی همان؟ باید عرض کنم که اینگونه نیست! در الگوهای رایج، مردم احساس رشد و شکوفا شدن استعدادهای خود را در میدان واقعی مشاهده نمی‌کنند و این مهم‌ترین عامل برای نقش آفرینی مردمی است! یعنی اگر یک روز شهید حسن باقری؛ در جلسه ۲۳دی‌۱۳۵۹بیان نمود که «ما برای اداره جنگ مبتنی بر نقش آفرینی مردم برنامه داریم» و پس از عملیات فرمانده کل قوا خمینی روح خدا در مورد «فهم، استعداد و خلاقیت مردم» حرف زد و بعد هم در ۲۰مهر ۱۳۶۰نوشت که « همه امروز این را می دانند که اگر حمایت مردم در جنگ قطع شود هیچ امیدی به پیروزی جنگ نیست»؛ برای این بود که او می‌دانست بدون مردم در جنگ نمی‌توان قدم از قدم برداشت! و مردم هم می‌دانستند که در میدان واقعی جنگ و فرصت‌های آن است که استعدادشان شکوفا می‌شود، رشد می‌کنند و در مسیر تحقق نظام الهی قدم بر‌می‌دارند! آری در دوران دفاع مقدس امثال حسن باقری‌ها با ایجاد ساختارهای رزم مردم پایه توانستند پیروزی را در میدان نظامی رقم بزنند،اما پس از دوران دفاع مقدس جریان توسعه با زیرکی تمام توانست مردم را از میدان اداره جامعه عقب بزند و ماجرای حضور مردم را به راهیپمایی و انتخابات تقلیل دهد و در تمام این سال‌ها فقط و فقط این امام شهید بود که موضوع نقش آفرینی مردم را به صورت واقعی، گسترده و موثر در جامعه گفتمان‌سازی و مطالبه نمود. جمع‌بندی حقیر این است که فرصت تاریخی پیش‌آمده برای تحول در الگوی اداره جامعه مبتنی بر نقش آفرینی مردم ساده به‌دست نیامده است و خون مقدس امام شهید حد اعلای هزینه این فرصت تاریخی است که ای کاش به جای دعواهای سیاسی و اینکه مذاکره چی شد و فلانی چی گفت و کی چی نگفت! جریان‌های مردمی در عین حفظ خیابان برای تصاحب اداره کشور قیام عاقلانه انقلابی کنند و جریان‌های رسمی اداره کشور میدان را برای تحقق این قیام مانند خیابان باز کنند! تا اینجا به ۲فرصت و تجربه پیش‌آمده در جنگ تحمیلی سوم پرداخته شد، حال سوال بعدی این است که «در میان مردم چه جریانی بیشترین امکان پیشرانانی برای ایجاد این تغییر را دارند؟» در یادداشت‌های بعدی باز هم بر اساس فرصت‌ها و تجربه‌های همین جنگ تحمیلی سوم و اتصال آن به دفاع مقدس در مورد این پیشرانان خواهم نوشت. پ.ن: جریان توسعه از قدرت مردم می‌ترسد، لذا سخت در حال تلاش علیه این قدرت است. 🖌محمد علیان تهران ۲۷اردیبهشت۱۴۰۵ https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306