eitaa logo
معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
451 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
248 ویدیو
70 فایل
مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان معاونت فرهنگی و تبلیغی مدیریت اعزام و ساماندهی مبلغین ادمین: @modire_eezam
مشاهده در ایتا
دانلود
✍از بهلول پرسیدند در قبرستان چه میکنی؟ او در جـواب گفت: با جـمعی نشسته ام که به مـن آزار نمیرسانند طعنـه نمی زنند تهمـت نمی زنند دروغ نمیگوینـــد خیـانت نـمیکنند حسـادت نمیکنند قضــاوت نمیکنند چـاپـلوسی نمیکنند و بالا تر از همه ی اینها اگر از پیششان بروم پشت سرم بـد گویی نمیکنند.... 🌼پنجشنبه هست فاتحه برای عزیزان سفر کرده فراموش نکنید.🌼 🆔 @moavenat_tabligh_khr
منشور انتخابات در کلام امام خامنه ای مدظله العالی 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org 🆔 @moavenat_tabligh_khr
🔰 آمادگی برای ورود به ساحت لیلةالقدر 🔺️رهبر انقلاب: در ماه رمضان، دلها را تا میتوانید با ذکر الهی نورانی‌تر کنید، تا برای ورود به ساحت مقدس لیلةالقدر آماده شوید. شب سلامت دلها و جانها، شب شفای بیماریهای اخلاقی و مادی و اجتماعی که امروز متاسفانه دامان بسیاری از ملتهای جهان، از جمله ملتهای مسلمان را گرفته است! سلامتی از همه اینها، در شب قدر ممکن و میسر است؛ بشرطی که با آمادگی وارد این شب شوید. 🌙 @Khamenei_ir 🆔 @moavenat_tabligh_khr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 وقتی خانمی تحت فشاره، حرف زدن با شوهرش را موهبتی بزرگ میدونه 👈 ولی اگر مردی تحت فشار و استرس باشه حرف زدن زنش را دخالت میدونه زن دوست داره صحبت کنه و شوهرش را در آغوش بگیره، مثلا مرد دوست داره فوتبال ببینه. 💠 در این مواقع از نظر زن، بی علاقه و سرده و برعکس از نظر مرد، مزاحم و پرحرفه. 👈 این برداشت های مختلف،به خاطر انعکاس ساختارهای مغزی متفاوت اونهاست. ❌❌ اینکه متوجه این تفاوت بشید، فشار را از وجود شما و شریک زندگیتون بر طرف میکنه و باعث میشه که دیگه طرف مقابلتون را مورد انتقاد و قضاوت قرار ندین. 🔰 مرکز جامع مشاوره و خانواده 🆔 @moavenat_tabligh_khr
⁉️ عالم ذر چگونه است آیا سرشت هر کس چه بصورت خوب و چه بد آنجا نوشته شده است مثلا برای شمر و یزید نوشته شده که چنین باشند؟ 💢 در مورد عالم ذر که در آیات 172 و 173 سوره اعراف وارد شده است دیدگاه های متفاوتی وجود دارد که چنین است: 1️⃣ دیدگاه اول: عالم ذر همان عالم جنین است. 2️⃣ دیدگاه دوم: عالم ذر همان عالم ارواح است. 3️⃣ دیدگاه سوم: عالم ذر همان عالم عقل است. 4️⃣ دیدگاه چهارم: عالم ذر همان عالم فطرت است. 5️⃣ دیدگاه پنجم: عالم ذر جایی بود که خداوند متعال تمام ذریه حضرت آدم علیه السلام را از صلبش در یک نشئه ای شبیه دنیا بیرون آورد و این ها در آنجا انسانی بودند دارای عقل و اختیار اما اندازه یشان شبیه یک مورچه ریز بود و خداوند از آنها این تعهد را گرفت و همه هم قبول کردند و برگشتند به صلب حضرت آدم علیه السلام و به مرور زمان به دنیا می آیند که بسیاری از متکلمین همین نظر را قبول کرده اند. ولی به این نظر اشکالاتی وارد است که نمی شود قبول کرد. 6️⃣ دیدگاه ششم : نظر علامه طباطبایی ره صاحب تفسیر المیزان می باشد که نظر کم اشکالی و مورد قبول ما است می فرمایند: عالم ذر همان عالم ملکوت است. بر اساس این نظر تقدم عالم ذر تقدم رتبی میشود و این طور نمی شود که مثلا انسان قبلا در عالم برزخ بوده باشد و بعد به دنیا آمده باشد بلکه اول به دنیا می آید و بعد وارد عالم برزخ می شود؛ ولی چون عالم ملکوت از لحاظ رتبی مقدم بر دنیا است و دنیا محاط (درون) در برزخ است هم زمانا و هم مکانا بنابر این آنچه که انسان در دنیا انجام می دهد یک چهره دیگری در آن دنیا دارد که آن چهره ملکوتی اش می باشد. 🔰 از ظاهر قرآن مشخص می شود که در عالم ذر تمام انسان ها ربوبیت خداوند متعال، نبوت انبیاء و ولایت اولیاء الله را قبول کردند لذا انسان ها با آن نگاه ملکوتی که داشتند کاملا ربوبیت الهی را می دیدند و نسبت به آن اقرار کردند. لذا وقتی از امام باقر علیه السلام سوال کردند که آیا این ارتباط در عالم ذر با دیدن بوده؟ حضرت فرمودند بله اگر چنین نبود کسی نمی دانست خالق و رازقش چه کیست و برای همین تمام انسان ها حتی کفار فطرتا می دانند که خالقشان خداوند متعال می باشد. و شیطان هم چنین می گوید که «خلقتنی من نار » یعنی خالق من کسی است که من را از آتش خلق کرده است. ✅ پس اگر نظر علامه طباطبایی را قبول کنیم دیگر نمی توانیم بگوییم که چرا خداوند متعال شمر و یزید خلق کرده است. زیرا که خداوند متعال شمر و یزید به این معنا خلق نکرده است بلکه خداوند متعال با یک اراده عالم را خلق کرده است که بخشی از این عالم آدم است و آدم یعنی موجودی که دارای اختیار است و این چنین موجودی که دارای اختیار است می تواند با این اختیار به هر راهی کشیده شده و کافر یا مومن شود. « فَمَنْ شاءَ فَلْيُؤْمِنْ وَ مَنْ شاءَ فَلْيَكْفُرْ» (آیه 29/ کهف) پس کسی که دارای اختیار باشد یکی از این دو راه را انتخاب می کند. البته انسان هر عملی انجام دهد ملکوت اختیارش در عالم برزخ خواهد بود و همچنین بعدا خواهد دید. اگر راه کفر را انتخاب کرده باشد بصورت کفر می بیند و اگر راه خیر را انتخاب کرده باشد بصورت خیر می بیند. پس با این نظر این پرسش حل شده است. 📚 بیانات استاد محمدی شاهرودی 🆔 @moavenat_tabligh_khr
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 🌞امروز: شمسی: جمعه ، ١٠ اردیبهشت ١۴٠٠ میلادی: Friday - 30 April 2021 قمری: الجمعة، ١٧ رمضان ١۴۴٢ ♥️ امروز متعلق است به: 🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكري (عليهما السّلام) 📿ذکر روز: - اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم(۱۰۰ مرتبه) 🆔@moavenat_tabligh_khr