eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.6هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 قتیل العبرات یعنی چه؟ وجود مبارک سیدالشهداء(ع) فرمودند: «أنا قتیل العبرة» یعنی من که به هدف اِحیای حق و اِمحای باطل کشته شدم، باید عَبَرات داشته باشم؛ به طوری که چشمان علاقه‌‌مندان به سالار شهیدان پر از اشک شود و آن اشک، فراوان از شبکه چشم خارج گردد و به صورت انسان عبور کند تا عَبَرات بشود. این سنّت حسنه، آثار فراوانی دارد، از جمله این که محبت اهل بیت(ع) در قلب شیعیان حضور پیدا می ‌کند؛ آنگاه دوست امامان معصوم(ع) هرگز فکر و راه و روش آنان را رها نمی ‌کند؛ زیرا رهبری جوارح (اعضاء) به دست دل است و زمامداری قلب را محبت به عهده می‌‌گیرد و دلِ دوستان حسین بن‌ علی (ع) جوارح را به صَوْب صراط مستقیم رهنمود می‌شود. آیت الله جوادی آملی نشر این پیام صدقه جاریه است. ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه: شنیده شده که می گویند از صدای گریه حضرت رقیه سلام الله علیها یزید در کاخش از خواب بیدار شد و… در کجای دنیا قصر را در کنار خرابه میسازند؟ ✅ پاسخ شبهه: 👇👇 1⃣ تنها مدرک این اتفاق را در خانه و کاخ یزید ترسیم می‌کند، اما همه می‌گویند در خرابه! و جالب هم این است که اکثرا – اعم از نویسندگان و گویندگان – گفتار خود را به کامل بهائی نسبت می‌دهند! در حالیکه انگار این بخش از کتاب را مطالعه نکرده اند. 2⃣ اما نقل ماجرا از کامل بهائی؛ 🔅 کامل بهائی مال عماد الدین طبری ج 2 ص 179 دارد: در «حاویة» آمده که زنان خاندان نبوت در حالت اسیرى، حال مردان که در کربلا شهید شده بودند، بر پسران و دختران ایشان پوشیده مى‌داشتند و هر کودکى را وعده‌ها مى‌دادند که پدر تو به فلان سفر رفته است [و] باز مى‌آید تا ایشان را به خانه یزید آوردند، دخترکى چهارساله بود، شبى از خواب بیدار شد و گفت : «پدر من حسین کجاست؟ این ساعت او را به خواب دیدم سخت پریشان!، زنان و کودکان جمله در گریه افتادند و فغان از ایشان برخاست، یزید خفته بود، از خواب بیدار شد و حال تفحص کرد، خبر بردند که حال چنین است. 3⃣ به وضوح پیداست که این اتفاق در خانه یزید بوده نه خرابه، البته باید گفت در ابتدا ورود اسرا به شام آن‌ها را در خرابه بردند، خرابه‌ای که امام صادق(ع) در روایتی که از ایشان کتاب خرائج ج 2 ص 753 نقل می‌کند، آن قدر سست بود که می‌خواست بر سرآنان فرو بریزد و کتاب امالی شیخ صدوق ص 231 از فاطمه بنت الحسین(ع) متنی به این مضمون نقل می‌کند، آن‌ها را در جایی زندانی کردند که نه از سرما در امان بودند، نه از گرما، به حدی که صورت‌هایشان آسیب دیده بود، شاید همین نقل‌ها بعضی‌ها را به اشتباه انداخته و خیال کرده‌اند این مصیبت در خرابه بوده! به هر حال تنها مدرک این مصیبت است. 4⃣ با دقت در عبارت «زنان و کودکان جمله در گریه افتادند و فغان از ایشان برخاست» در می بابیم با صدای گریه و فغان اسراء یزید(لعنة الله علیه) از خواب بیدار شد نه تنها با گریه حضرت رقیه سلام الله علیها . 5⃣ اما در رابطه با مکان خرابه که چه جایی و در کجا بوده باید گفت ، مورّخان و مقتل نویسان این مکان را به صورتهای متفاوتی توصیف کرده‌اند که برخی از آنها را ذکر میکنیم؛ 🔸 پس از خطبۀ حضرت زینب(س) در مجلس یزید که اوضاع را بر ضدّ او متحوّل ساخت، یزید به ناچار اهل بیت را در خرابه‌ای بی‌سقف جای داد. آنان سه روز در آن خرابه بودند … 📚 (مقتل خوارزمی، ج ۲، ص ۷۴ | فرهنگ عاشورا، ص۱۵۹) 🔸 از بعض کتب نقل شده که مسکن و مجلس اهل البیت(ع) در شام در خانۀ خرابی بوده و مقصود یزید آن بود که آن خانه سر ایشان خراب شود و کشته شوند … 📚 (منتهی الآمال، ج۲، ص۱۰۰۲) 🔎 @GhararGahShayeat 🔸 (بعد از وقایعی که در کاخ یزید رخ داد، به دستور او، اهل بیت را برای مدتی در شام سکنا دادند.) شیخ مفید این موضوع را چنین به تصویر کشیده است: 🔹«…سپس دستور داد زنان را در خانه جداگانه درآرند، و على بن الحسين(ع) نيز نزد ايشان باشد، پس خانه چسبيده به خانه يزيد را براى ايشان خالى كرده، و چند روزى آن خاندان (عصمت) در آن‌جا ماندند…». 📚 (شیخ مفید، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج2، ص 122) از متن شیخ مفید همین مقدار دانسته می‌شود که محل اسکان اهل بیت(ع) خانه‌ای در جوار قصر یزید بود. و به ویژگی‌های دیگر آن پرداخته نشد. 🔸 اما قطب راوندی روایتی مفصل‌تر نقل می‌کند: 🔹 «امام صادق(ع) فرمود: وقتى امام زين العابدين(ع) را با اهل بيت پيامبر نزد يزيد آوردند، آنان را در خرابه‏اى كه ديوارهايش سست بود قرار دادند. يكى از آنها گفت: ما را در اين خرابه قرار دادند تا بر سر ما خراب شود. يكى از نگهبانان اين را شنيد و به زبان رومی گفت: اينها را بنگريد مى‏ترسند كه ديوار بر سر آنها خراب شود، در حالی‌که اين بهتر است از آن‌كه فردا بيرونشان آورده و يكى بعد از ديگرى گردنشان را بزنند! امام سجاد(ع) فرمود: به اذن خدا هيچ يك از اين دو نمى‏شود. و همين طور هم شد.» 📚 (قطب الدین راوندی، سعید بن عبد اللّٰه، الخرائج و الجرائح، ج2، ص 753) farsnews.com/newstext.php?nn=13930916001105 yon.ir/KamelBahae yon.ir/wikishiaKh islamquest.net/fa/archive/question/ar22308 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از استاد زاهدی
شرح عبارت لقد عظمت الرزیه.mp3
25.04M
🎤بخشی از شرح و تفسیر عبارت "لَقَد عَظُمَتِ الرَّزیَّه" 🏴ذکر گوشه‌ای از مصائب حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام @OstadZahedi 🏴
﷽ ✨🌸✨ هر که روز عاشورا روز سوگواری و اندوه و گریه اش باشد، خداوند عزّ و جلّ روز قیامت را روز شادی و سرور او قرار دهد. [ #امام_رضا علیه السلام ] 📚میزان الحکمه جلد۷ ، ص۴۱۰ ➥ @mobahesegroup
Shab11Moharram1397[03].mp3
7.31M
🎙 نیزه شکسته ها رو تو قتله گاه به سختی زدم کنار برادر ( #زمزمه) 🔺بانوای: حاج میثم مطیعی 🏴 روضه های محرم 🚩 #شام_غریبان 🔺روضه جانسوز شام غریبان شب یازدهم محرم 💎 #استاد_مطیعی ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈ @mobahesegroup
سید حسن نصرالله : با حسین زمان می مانیم @mobahesegroup
اگر نماز قضا بشه میشه جبران کرد اگر روزه قضا بشه میشه جبران کرد اگر ... ولی اگر ولایت قضا بشه ، نمیشه جبران کرد یکبار در سقیفه قضا شد ، حضرت زهرا (س) را شهید کردند ، یکبار در صفین قضا شد ، حضرت علی (ع) را شهید کردند . یکبار در کوفه قضا شد ، تابوت امام حسن (ع) تیرباران شد. یکبار در کربلا قضا شد ، بر پیکر امام حسین (ع) اسب تازاندند. 🚩 مواظب باشیم ولایتمان قضا نشود. عاشورای حسینی تسلیت باد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اتفاقی جالب در حضور رهبر انقلاب حجت‌الاسلام عالی: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های انقلاب، مدیران پیر و خسته است که احساس تکلیف زیادی دارند و رها نمی‌کنند @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشای عارف نمای دروغین غفار عباسی معروف به غفاری همان که جناب صدرالساداتی مرید اوست @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دروغ دختر آبی در ایستگاه ۲۰۳۰ افشاگری از دروغ بزرگ جریان اصلاحات و ضدانقلاب در دو روز اخیر 🔹وقتی سناریوی ندا آقا سلطان و سحر خدایاری شبیه به هم هستند. @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴📽فوری/ گفتگوی ویدیویی با پدر سحر خدایاری، دختری که به دروغ به جای دختر آبی معرفی شد: 🔹دفاع مریم رجوی و خارج نشین هایی که دستشان به خون جوانان ما آلوده است برای ما ننگ است. 🔹به نماینده مجلس چه ربطی داشت که برای اهداف سیاسی به دخترم انگ ۶ماه حبس بزند و با آبروی ما بازی کند؟ در حالی که حکمی صادر نشده بود. 🔹وقتی دخترمن یک هفته روی تخت بیماری بود این جامعه فوتبال کجا بود که حتی سری به او نزدند؟ حالا برای چه هدفی دلسوز ما شده اند؟ 🔹گفتگوی شبکه من و تو و اینکه تهدید شدیم و جنازه را به ما ندادند کذب محض است. همه فامیل شاهد بودند که اصلا وقفه ای در تحویل و خاکسپاری در جایی که ما می خواستیم وجود نداشت 🔹دختر من محجبه بود و این عکسهایی که به اسم دختر من منتشر می کنند اصلا عکس سحر نیست. @mobahesegroup
محرمانه 🔴 انتصاب حاشیه‌دار (۱) وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ ۱۱ شهریور ۹۸ دکتر #سعداله_نصیری_قیداری را به سمت سرپرست دانشگاه شهید بهشتی منصوب نمود. خبر کوتاه بود ولی ماجرا مفصل تر از این حرفهاست... ظاهرا دولت قصد پرهیز از حاشیه‌ها را نداشته و به جای توجه جدی به منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دلسوزان و نخبگان نظام به دنبال حاشیه‌سازی،لجاجت و سیاسی‌بازی حتی در امور علمی کشور است. نصیری قیداری فارغ از جناحی و حزبی بودنش که مناسب نظام مدیریت دانشگاهی کشور نمی‌باشد، یکی از مسببین و تدوین کنندگان اصلی و محوری سند (چهار چوب عمل) ملی آموزش ۲۰۳۰ جمهوری اسلامی ایران بوده و هنگام تصدی ایشان در سمت دبیر کمیسیون ملی یونسکو در ایران، این سند استکباری و مشکوک در تاریخ ۲۰ آذر ۹۵ رونمایی می‌گردد. ایشان و حامیان #سند2030 در دولت پس از موضع‌گیری های رهبری، مراجع عظام تقلید و نخبگان جامعه همچنان بر مفید بودن این سند برای جمهوری اسلامی ایران پافشاری می نمودند و برای تطهیر و تلطیف این سند به منظور آماده‌سازی آن برای اجرا، اقدام به برخی اصلاحات از جمله تغییر نام آن شدند که در نهایت رهبر معظم انقلاب در تیر ۹۶ دستور به ملغی و کنار گذاشتن سند مذکور را دادند.... @mobahesegroup
محرمانه 🔴 انتصاب حاشیه‌دار (۲) در هنگام مدیریت #سعداله_نصیری_قیداری بر کرسی دبیر کلی کمیسیون ملی یونسکو در ایران بود که در اقدامی نادر و به صورت داوطلبانه و ابتکاری پیشنهاد و طرح تدوین سندی را تحت عنوان سند ملی آموزش ۲۰۳۰ را به یونسکو ارائه و طرح عملیاتی کردن آن را آغاز می نمایند که این خود نشان از القای ناکارآمدی و ناتوانی و عدم تکیه به درون بوده و همچنین دادن این پیام به بیگانه که برای حل مسائل مان در حوزه های پیشرفت و توسعه کشور مدلی از خود نداریم و شما بیایید برای ما نسخه ارائه دهید. سوال اینجاست که چطور فردی با بی‌اعتمادی به مولفه‌های پیشرفت با شاخص‌های ایرانی و اسلامی و به دنبال مدل توسعه‌ای غرب بوده، می‌تواند در خدمت پیشرفت علمی ایرانی و اسلامی و همچنین نهادینه سازی و مروج آن باشد؟ لذا با وجود شخصیت‌های علمی، نخبه و برجسته دیگری در دانشگاه شهید بهشتی که توانمندی های جناب نصیری قیداری به گرد پای آنها هم نمی‌رسد، انتخاب و انتصاب ایشان نشان از دهن کجی و لجاجت دولت اعتدال دارد و می‌طلبد دانشگاهییان و نخبگان علمی مراتب اعتراض خود را به این انتصاب سیاسی و دارای حاشیه اعلام دارند. همچنین فراموش نکنید "دبیرکل کمیسیون ملی #یونسکو در ایران" یکی از مهم ترین مسئولیت‌های نصیری قیداری در دولت روحانی بوده است. @mobahesegroup
💢بیماری امام سجاد(ع) تا چه بعد از واقعه کربلا ادامه داشت؟ بیشتر روایات و نقل‌های معتبر، بیماری حضرت زین العابدین(ع) را تنها در همان شب و روز عاشورا عنوان می‌کنند که ممکن است اثر آن تا چند روز بعد از آن نیز باقی بود. 1. امام سجاد(ع): «هنگامی که پدرم نزدیک در شب عاشورا اصحاب را جمع کرد برای این‌که آنها را مرخص کند. من نزدیک او شدم تا آنچه را برای آنها می‌گوید بشنوم و من در آن هنگام مریض بودم، پس شنیدم که پدرم به اصحابش می‌فرمود…». 2. امام سجاد(ع): «من در آن شبی که پدرم در صبحش به رسید نشسته بودم و عمه‌ام حضرت زینب(س) نزد من مشغول پرستاری من بود»، در این هنگام پدرم در پنهانی از اصحابش کناره گرفت و نزد او «جُوَین»(یا جون یا حویّ) غلام ابوذر غفاری بود و او شمشیرش را اصلاح می‌کرد و پدرم اشعاری را می‌خواند. آن اشعار را دو بار یا سه بار تکرار کرد تا آن‌که من آن‌را فهمیدم و آنچه را می‌خواست، دانستم. پس راه گلویم را بند آورد. اشک‌هایم را پاک کردم و سکوت کردم...». 📚شیخ مفید، الارشاد ج ‏2، ص 91، کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
💢روزی شخصی بر امام سجّاد علیه السّلام وارد شد و عرضه داشت: ای فرزند رسول خدا! اکنون در چه حالتی هستید؟ حضرت در پاسخ چنین اظهار نمود: هم اکنون در حالتی می‏باشم که هشت چیز به دنبال من می‏باشند و مرا می‏طلبند: 1 : خداوند متعال، که از من اطاعت و اجرای دستورات و انجام واجبات و وظایف را می‏طلبد. 2 : پیغمبر اسلام صلّی اللّه علیه و آله ، که انجام مستحبّات و کارهای پسندیده را از من می‏طلبد. 3 : عائله و خانواده‏ام، که از من نفقه و مایحتاج زندگی خود را درخواست دارند. 4 : هوای نفس، که آرزوی رسیدن به خواسته‏های خود را دارد. 5 : شیطان، که می‏خواهد مرا مطیع و فرمان‏بر خویش قرار دهد. 6 : دو ملک مأمور الهی، که در همه جا و همه حالات همراه من هستند و از من صداقت و درستکاری می‏خواهند. 7 : ملک الموت و عزرائیل، که هر لحظه ممکن است روح و جان مرا بگیرد. 8 : و در نهایت قبر است، که در انتظار دریافت و تحویل بدن و جسم من به درون خود می‏باشد. سپس امام زین العابدین علیه السّلام افزودند: اکنون حال کسی که در چنین حالات و در مقابل چنین طلبکارانی قرار گرفته است، چگونه می‏تواند باشد؟! 📚أعیان الشّیعة: جلد 1، صفحه 645 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
❗️دو عامل هلاکت و بیچارگی مردم از زبان امام حسین (علیه السلام): 1- ترس از اینکه مبادا در آینده فقیر و نیازمند دیگران گردد 2- فخر و مباهات کردن بر دیگران (پُز دادن و خود را برتر از دیگران دیدن) @mobahesegroup
سناریو های نخ نمای دختر ابی و و هر ازگاهی ازدواج کودکان و نیاز ضروری وحیاتی !!! تماشاچی شدن# دختران _برای بازی مردان جهت حاشیه سازی بر ناکارامدی دولت ومعاهدات پیدا وپنهان در حال انعقاد است که البته fat ودم خروس ان اخیرا در برخی مواضع دیده شده است ماهم مدافع سحریم وهم مخالف بنفشه ها ومصرانه از قوه قضاییه می خواهیم در برخورد با قانون شکنان اهانت به مقدسات را دراولویت قرار دهند واهانت به ......
⁉️ متن سوال👇👇👇 چرا وقتی امام علی (ع) در منزل بود؛ حضرت زهرا (س) برای بازکردن درب خانه رفتند تا به ایشان حمله شود؟ شبهه ای مطرح شده که چرا وقتی امام علی(علیه‌السلام) در منزل بود؛ حضرت زهرا(علیهاالسلام) برای باز کردن درب خانه رفتند تا پشت در به ایشان حمله شده و طفل وی سقط شود؟ چگونه غیرت علوی اجازه داد تا همسرش برای باز کردن در برود و خودش در گوشه‌ای امن بنشیند؟ ✅ پاسخ (۱) در این شبهه مطرح شده که چرا وقتی امام علی(علیه ‌السلام) در منزل بود؛ حضرت زهرا(علیهاالسلام) برای باز کردن درب خانه رفتند تا پشت در به ایشان حمله شده و طفل وی سقط شود؟ چگونه غیرت علوی اجازه داد تا همسرش برای باز کردن در برود و خودش در گوشه ‌ای امن بنشیند؟ این شبهه توهین بزرگی به امام علی (علیه ‌السلام) است زیرا غیرت علوی را مورد هجوم قرار داده و فاتح خیبر و خندق را متهم به ترس و گوشه ‌گیری کرده است. به علاوه آنکه گناه آتش زدن درب خانه وحی و سقط آن طفل معصوم را بر گردن امام علی‌(علیه ‌السلام) انداخته که گویا هیچ گناهی بر عهده آن مهاجمان پست، نبوده و نیست. پاسخ این فرافکنی‌های بزرگ را در ادامه ذکر می ‌کنیم. الف) باز کردن یا بستن درب باید در مرحله اول به شبهه افکنان گفت: چه کسی گفته که حضرت زهرا(سلام ‌الله ‌علیها) به جهت باز کردن درب خانه به روی مهاجمان دم در حاضر شدند؟ سند پرسشگر مبنی بر اینکه قصد حضرت فاطمه باز کردن درب بوده، چیست؟ درست است که دختر نبی اکرم پشت در حاضر شدند و گفتگوهایی میان حضرت و مهاجمان روی داده، اما به راستی ایشان برای باز کردن در رفته بودند؟ مطمئناً اگر قصد حضرت باز کردن درب بود؛ این کار را حسنین یا فضه هم می‌توانستند انجام دهند و نیازی به حضور دختر داغدار پیامبر برای باز کردن در نبود. از این روست که در منابع مستند قصد حضرت زهرا از آمدن پشت در، بستن درب خانه و ممانعت از ورود مهاجمان به خانه بوده، زیرا ایشان در نزدیکی در حضور داشته، هجوم مهاجمان را دیدند و سریعاً برای بستن درب اقدام کردند.[1] حال ما می‌‎‎پرسیم: اگر حضرت برای باز کردن در رفته بودند؛ چه نیازی به هیزم و لگد بود؟ پس همین ابتدا اوج دروغگویی شبهه افکنان روشن می‌شود. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
✅ادامه پاسخ (۲) در کمال تأسف باید بگوییم که نه تنها احترام این خانه زیر پا گذاشته شد؛ بلکه به اهل آن نیز حمله ور شدند و حرمت آنها را شکستند. این واقعه شوم حتی در کتاب‌های اهل سنت نیز وارد شده و افرادی چون ذهبی و ابن‌ابی‌دارم آن را نقل کردند. ب) احترام و آیه فراموش شده خانه مگر خانه وحی نبود؛ آیا نباید احترام این خانه را نگه می‌داشتند؟ به هر ترتیب صاحب خانه اجازه ورود به منزل را نداد؛ آیا نمی‌بایست افراد بر می‌گشتند و با هیزم به جان درب خانه نمی‌افتادند؟ مگر قرآن ممنوعیت ورود بدون اجازه به خانه دیگران را مطرح نساخته، پس چرا آنها به این آیه از قرآن عمل نکردند؟ قرآن می‌گوید: اگر به درب خانه کسی آمدید و او در منزل بود و به شما گفت در را باز نمی‌کنم و برگردید؛ فرد باید برگردد. پس چرا این آیه در کوچه بنی‌هاشم بالعکس مورد عمل قرار گرفت؟[2] اما در کمال تأسف باید بگوییم که نه تنها احترام این خانه زیر پا گذاشته شد؛ بلکه به اهل آن نیز حمله ور شدند و حرمت آنها را شکستند. این واقعه شوم حتی در کتاب‌های اهل سنت نیز وارد شده و افرادی چون ذهبی و ابن‌ابی‌دارم آن را نقل کردند.[3] ج) این را دیگر چه کسی گفته؟ می‌گویند باز کردن در خانه در صورت حضور شوهر، بی‌غیرتی است؛ در پاسخ می‌گوییم چه کسی این را گفته؟ به کدامین سند شما چنین حکمی می‌دهید؟ آیا نمی ‌دانید که در عمر شریف پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بوده که حضرت در خانه باشند و همسرانشان برای باز کردن در اقدام کنند؟ مگر با بودن رسول خدا در منزل و به دستور خود پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، عائشه و در باری دیگر ام سلمه اقدام به باز کردن درب خانه نکردند؟[4] د) اقدام علوی را فراموش کردید؟ در نقل‌های تاریخی آمده که وقتی به خانه خاندان پیامبر هجوم بردند و به زور آتش و لگد وارد منزل شدند؛ حضرت علی(علیه ‌السلام) ناگهان از جا برخاست و گریبان او را گرفت و به شدت کشید و بر زمین زد و بر بینى و گردنش کوبید و خواست وی را بکشد. ولى سخن پیامبر و وصیتى را که به او کرده بود؛ بیاد آورد و فرمود: «اى پسر صُهاک‌، قسم به آنکه محمّد را به پیامبرى مبعوث نمود، اگر نبود تقدیر الهی و عهدى که پیامبر با من نموده است؛ مى‌ دانستى که تو نمى ‌توانى به خانه من داخل شوى!»[5] بله، اینکه می ‌گویند امام یک گوشه نشسته و نظاره گر بوده، کاملاً غلط و بی‌ارزش است. مطلبی که در کتاب‌های معتبر اهل سنت نیز وارد شده است.[6] مطمئناً اگر قصد حضرت باز کردن درب بود؛ این کار را حسنین یا فضه هم می‌توانستند انجام دهند و نیازی به حضور دختر داغدار پیامبر برای باز کردن در نبود. در منابع مستند قصد حضرت زهرا از آمدن پشت در، بستن درب خانه و ممانعت از ورود مهاجمان به خانه بوده، زیرا ایشان در نزدیکی در حضور داشته، هجوم مهاجمان را دیدند و سریعاً برای بستن درب اقدام کردند. آن چیزی که دشمن می‌خواست؛ شمشیر کشیدن علی مرتضی بود تا در گیر و دار هجوم چهل نفره حسنین را بکشند و سلسله امامت را ابتر بگذارند؛ تفرقه را دامن زده و خون‌های ریخته شده را به نام امام علی(علیه‌السلام) بگذارند. اما عهد و خبر رسول خدا با امام علی(علیهماالسلام) جلوی این توطئه را گرفت. نتیجه گیری اول آنکه وقتی به منزل فردی هجوم می‌برند؛ صاحب خانه برای باز کردن در نمی‌رود. حضرت زهرا نیز در واقعه تلخ هجوم برای بستن و ممانعت از ورود اقدام کردند. در ضمن باز کردن درب منزل توسط بانوی منزل، نشان بی‌غیرتی اهل منزل نبوده و در سیره رسول خدا نیز خواستن از همسر برای باز کردن در وجود داشته؛ در ضمن فراموش نکنید که اگر مهاجمان به دستور قرآن عمل می‌کردند و با زور به خانه وحی داخل نمی‌شدند؛ حضرت علی مجبور نمی‌شد طبق عهد با رسول خدا از کشتن مهاجم منصرف شده و مخالفان مکتب ولایت و امامت نیز مجبور به این فرافکنی‌ها بعد از قرن ها نمی‌شدند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup