eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.6هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
2. سایر انسان ها نیز به صورت نسبی و البته در مراتبی بسیار پایین تر در مقایسه با انبیاء از علم و عصمت برخوردارند. علم به گناه و عصمت از اموری است که به صورت نسبی برای همه انسان ها وجود دارد. همه ابناء بشر در بدو تولد معصوم آفریده می شوند و در سیر تکامل خویش صاحب امتیاز اختیار هستند و با علم اجمالی فطری و یا ابلاغ انبیاء و معیارهای عقلی پذیرفته شده بشری به قباحت گناه و عواقب آن دانا هستند؛ لذا این امکان برای آنها نیز فراهم است که تا لحظه مرگ معصوم باشند و همانطور که پیامبران و امامان همه جانبه به علم خویش به ماهیت گناه و عواقب آن پایبند می مانند، دیگران نیز می توانند به اندازه علمی که دارند در دوری از گناه تلاش کنند و هرگز از دست يافتن به مقام عصمت و مراتب بالای معنوی محروم نیستند. به طور کلی مقام عصمت نيز مانند مراتب ديگر كمال انساني دست يافتني است. همگان مي توانند با الگو گرفتن از پیامبران و تلاش و مبارزه با نفس به برخي از مراحل و مراتب عصمت دسترسي پيدا كنند. کما اینکه پیامبر(صلی الله وعلیه وآله) در مورد سلمان فارسی فرمود: «سَلْمَانُ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْت‏»(3)؛ (سلمان از ما اهل بیت است). گرچه سلمان مانند اهل بیت دارای مقام عصمت کامل از هرگونه خطا و اشتباه و علم غیب و... نبود ولی بخاطر پاکی و مبارزه با نفس توانست به مقام آنها نزدیک شود. بنابراین خداوند راه وصول به مقامات و درجات عاليه را به روي همه باز گذاشته است تا از طريق شريعت و تطبيق شريعت در اعمال فردي به آن نايل آیند. چه اين كه كساني مانند سلمان و اباذر به مقامات والا نايل آمدند، و برای مثال می بینیم که اصحاب امام حسين(علیه السلام) نیز با دل بريدن از دنيا به مقامات عاليه رسيدند. در روند افاضه فيض الهي بخل و مشكلي وجود ندارد. این بستگی به این دارد که انسان چه مقدار در عملکرد نیک و پایبندی به شريعت پیامبران ملتزم است! در روایتى آمده است: «مَنْ عَمِلَ بِمَا يَعْلَمُ وَرَّثَهُ اللَّهُ عِلْمَ مَا لَمْ يَعْلَمْ»(4)؛ (هر ‏کس به آنچه [از حقایق] مى داند عمل کند؛ خداوند دانش آنچه را که نمى داند، به او خواهد آموخت).‏‎ در حقیقت افزایش دانش برای هر کس می تواند موجب اطلاع و آگاهی او از حقیقت و تبعات گناه گردد و این موضوع باعث اجتناب بیشتر شخص از گناه و نزدیک تر شدن به عصمت نسبی می گردد. از همین رو همه انسان ها این توانایی را دارند که در برابر وسوسه های نفس مقاومت کنند و به مقامات عالی برسند و عضوی از جامعه متقین گردند که اميرالمؤمنين(عليه السلام) در وصف آنها مى‏ فرمايد: «فَهُمْ وَ الْجَنَّةُ كَمَنْ‏ قَدْ رَآهَا فَهُمْ فِيهَا مُنَعَّمُونَ وَ هُمْ وَ النَّارُ كَمَنْ قَدْ رَآهَا فَهُمْ فِيهَا مُعَذَّبُون»(5)؛ (متقين نسبت به بهشت همانند كسانى ‏اند كه آن را ديده و در آن متنعم‏ اند و نسبت به جهنم همانند كسانى ‏اند كه آن را ديده و در آن معذب هستند).(6) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup ادامه👇👇👇
3. مسئولیت سنگین تر انبیاء در مقایسه با انسان های عادی از آنچه تا اینجا گفتیم روشن می شود که هر چه انسان یقینش بیشتر باشد و در امتحانات الهی موفق تر باشد نزد خداوند مقام بالاتری کسب خواهد کرد و فرقی بین پیامبران و سایر انسان ها در این معیار وجود ندارد. اما باید توجه داشت که انبیای الهی به همان نسبت که مقام معنوی بالایی دارند، در معرض فتنه ها و خطرات بیشتر و تهدیدکننده تری نیز هستند. اینکه در قرآن به ترک اولای برخی پیامبران اشاره شده است اشاره به این نکته است که همه انسان ها در معرض امتحان الهی قرار دارند. در حقیقت به همان نسبت كه پيامبران امتيازاتی دارند و مشمول مواهب الهى هستند و الگوی دیگران در کارهای نیک می باشند، مسئوليتشان نيز سنگين است و يك ترك اولاى آنها معادل يك گناه بزرگ افراد عادى است، و اين مشخص كننده خط عدالت است و قرآن با بیان ترک اولای برخی پیامبران این هشدار را به همه انسان ها می دهد که کوچک ترین اشتباه آنها محاسبه خواهد شد و در این زمینه نیز فرقی بین پیامبران و سایر انسان ها وجود ندارد.(7) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
❓ آیا یزید از این که امام حسین(ع) را به قتل رسانده پشیمان بود؟ ✍️ پاسخ اجمالي: به يقين عقب نشينى يزيد و تغيير موضع سياسى او، بر اثر خطبه هاى افشاگرانه حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) در شام و بيدارى مردم بود، وگرنه هرگز يزيد با آن سابقه و آن كلمات مسرّت و کفر آميزى كه در آغاز بر زبان راند، از كار خود پشيمان نبود و از اين رو، پسر مرجانه و ديگر فاجعه آفرينان حادثه كربلا را هرگز محاكمه و مجازات نكرد و همچنان آنان را بر مناصبشان باقى گذاشت. ✍️ پاسخ تفصيلي: کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
✅ پاسخ تفصیلی:👇👇 برای تبیین این سوال به چند تحلیل از بزرگان شیعه و سنی اکتفا می کنیم. مرحوم مجلسی میفرمائید: همسر يزيد به نام هند ـ دختر عبدالله بن عامر ـ چون شنيد سر امام حسين(عليه السلام) بر سر در خانه اش آويخته شد، پرده حرمسرا را پاره كرد و پريشان حال و بدون حجابِ كافى وارد مجلس يزيد شد. و رو به يزيد كرد و گفت: اى يزيد! چرا سر فرزند فاطمه دختر رسول خدا(صلى الله عليه وآله) را بر سر در خانه من آويخته اى؟ يزيد برخاست و او را پوشانيد و گفت: آرى! براى حسين ناله كنيد و بر فرزند دختر پيامبر اشك بريزيد كه همه قريشيان بر او مى گريند. سپس براى تبرئه خود گفت: عبيد الله بن زياد در كشتن حسين عجله كرد، خدا او را بكشد.(1) يزيد براى كم كردن فشار افكار عمومى هنگام غذا خوردن امام سجّاد(عليه السلام) را بر سر سفره خود مى نشاند!(2) و به زينب و زنان بنى هاشمى اجازه داد كه براى امام حسين(عليه السلام) عزادارى نمايند و زينب كبرى(عليها السلام) نيز به مدت هفت روز براى آن حضرت مراسم عزا برپا كرد و زنان شامى در آن مجلس حاضر شدند، تا آنجا كه نزديك بود مردم به قصر يزيد بريزند و او را بكشند كه دستور داد آن مراسم را تعطيل نمايند(3) و از آن پس يزيد سعى مى كرد گناه را بر عهده پسر مرجانه (ابن زياد) بيندازد و او را متّهم اصلىِ چنين جنايتى معرّفى كند! سيوطى ـ دانشمند معروف اهل سنّت ـ مى نويسد: يزيد ابتدا از كشته شدن امام حسين(عليه السلام) و خاندانش خوشحال شد، امّا بر اثر خشم مسلمين از آن كار اظهار ندامت مى كرد، ولى با اين حال مردم از او خشمگين بودند و حق داشتند كه او را دشمن بدارند.(4) طبرى نيز نقل مى كند: يزيد پسر مرجانه را لعنت مى كرد و مى گفت: «فَبَغَّضَني بِقَتْلِهِ إِلَى الْمُسْلِمِينَ وَ زَرَعَ لي في قُلُوبِهِمُ العَداوَةَ، فَبَغَّضَنِي الْبَرُّ وَ الْفاجِرُ بِمَااسْتَعْظَمَ النَّاسُ مِنْ قَتلي حُسَيْناً»؛ (ابن زياد مرا با كشتن حسين(عليه السلام) منفور مسلمانان قرار داد و بذر عداوت آنان را با من در قلبشان كاشت. و چون كشتن حسين(عليه السلام) براى مردم گران آمده همگان مرا دشمن مى دارند).(5) به يقين اين عقب نشينى مصلحتى يزيد و تغيير موضع سياسى بر اثر خطبه هاى افشاگرانه حضرت زينب و امام سجاد(عليهما السلام) در شام و بيدارى مردم بود، وگرنه هرگز يزيد با آن سابقه و آن كلمات مسرّت آميزى كه در آغاز بر زبان راند، از كار خود پشيمان نبود و از اين رو، پسر مرجانه و ديگر فاجعه آفرينان حادثه كربلا را هرگز محاكمه و مجازات نكرد و همچنان آنان را بر مناصبشان باقى گذاشت!(6) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ دلالت آیات سوره کافرون بر پلورالیسم و آزادی تدیّن به هر آیینی؟! آیا سوره کافرون تاییدی بر پلورالیسم و آزادی تدیّن به هر آیینی حتی شرک و الحاد است؟! ✍️ پاسخ اجمالی: مشرکان، پیشنهادی پلورالیستی و سازشکارانه داشتند که حاوی معامله و پذیرش متقابل عقیده و تدین به آیین شرک و توحید بود. این سوره پاسخی کوبنده به درخواست آنها و نفی هر گونه سازش است. این آیه ردّی بر قابل تبعیّت بودن هر نوع عقیده غیر از توحید است، نه پذیرش حقانیّت همه عقاید! اساسا روایات یکی از ویژگی های این سوره را «برائت و بیزاری از شرک» معرفی کرده اند؛ پس چگونه می توان پلورالیسم یا آزادی شرک و الحاد را از این سوره نتیجه گرفت! آیه شریفه در مقام این است که بفرماید: شما به دین من نخواهید گروید و من نیز به دین شما نخواهم گروید؛ نه اینکه شما آزادید هر آیینی حتی شرک داشته باشید. شاهد این ادّعا، شأن نزول سوره، روایات وارد شده درباره این سوره و محتوای کل قرآن است که به شدّت شرک و کفر را طرد می کند. ✍️ پاسخ تفصیلی: #پلورالیسم #کثرت_گرایی #حقانیت #رستگاری #سوره_کافرون #توحید #شرک #عقیده #آزادی #برائت #لکم_دینکم #و_لی_دین #الکافرون @mobahesegroup
دلالت آیات سوره کافرون بر پلورالیسم و آزادی تدیّن به هر آیینی؟! پرسش : آیا سوره کافرون تاییدی بر پلورالیسم و آزادی تدیّن به هر آیینی حتی شرک و الحاد است؟! ✅ پاسخ تفصیلی: 👇👇 لَکُمْ دینُکُمْ وَ لِیَ دینِ یکی از ادله ای که برخی طرفداران پلورالیسم (یا همان کثرت گرایی) برای اثبات حقانیّت پلورالیسم و آزادی عقیده به آن تمسک می کنند، سوره کافرون و بویژه آیه پایانی آن است: «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ * قُلْ یا أَیُّهَا الْکافِرُونَ * لا أَعْبُدُ ما تَعْبُدُونَ * وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُدُ * وَ لا أَنا عابِدٌ ما عَبَدْتُّمْ * وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُدُ* لَکُمْ دینُکُمْ وَ لِیَ دینِ»؛ (به نام خداوند بخشنده مهربان * بگو: اى کافران! * آنچه را شما مى‌ پرستید من نمى‌ پرستم * و نه شما آنچه را من مى‌ پرستم مى‌ پرستید، * و نه من هرگز آنچه را شما پرستش کرده‌اید مى‌ پرستم، * و نه شما آنچه را که من مى‌ پرستم پرستش مى‌ کنید * [حال که چنین است] آیین شما براى خودتان، و آیین من براى خودم!). بعضی کثرت گرایان در برداشت از این سوره گفته اند: آیات قرآن صریحا اصل «عیسی به دین خود، و موسی به دین خود» را تایید می کنند و هرگز اهل کتاب یا حتی کافران و مشرکان را طرد نمی کنند. مسلمان نبودن عیب و عار نیست و مسلمان بودن هم شرط لازم رستگاری نیست. خداوند خودی و غیرخودی نمی شناسد؛ زیرا قرآن می فرماید: «لَکُمْ دینُکُمْ وَ لِیَ دینِ»؛ (آیین شما براى خودتان، و آیین من براى خودم). هرکسی می تواند به دین خودش تدیّن داشته باشد و اجباری در اسلام آوردن نیست.(1) اما نادرستی برداشت کثرت گرایان از آیات این سوره در طی چند نکته بیان می شود: نکته اوّل: لحن سوره نشان مى‌ دهد در زمانى نازل شده که مسلمانان در اقلیت بودند و کفار در اکثریت، و پیغمبر اکرم(صلّى الله علیه و آله) از ناحیه آنها سخت در فشار بود، و اصرار داشتند او را به سازش با شرک بکشانند، پیامبر(صلّى الله علیه و آله) دست رد بر سینه همه آنها مى‌ زند، و آنها را به کلى مایوس مى‌ کند، بدون آنکه بخواهد با آنها درگیر شود. این سرمشقى است براى همه مسلمانان که در هیچ شرائطى در اساس دین و اسلام با دشمنان سازش نکنند، و هر وقت چنین تمنّایى از ناحیه آنها صورت گیرد آنان را کاملا مایوس کنند.(2) و لکن پس از قدرت گیری اسلام و مسلمین، سخن پیامبر همان سخن ابراهیم خلیل(علیه السلام) در آیه 67 سوره انبیاء است که می فرماید: «أُفٍّ لَکُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللهِ أَ فَلا تَعْقِلُونَ»؛ (اُفّ بر شما و بر آنچه جز خدا مى‌ پرستید! آیا اندیشه نمى‌ کنید؟). و در نهایت سخن از جهاد با کافران و مشرکان و فتح مکه پیش می آید. نکته دوم: درباره شأن نزول این سوره، در روایات آمده است که درباره گروهى از سران مشرکان قریش نازل شده، مانند ولید بن مغیره و عاص بن وائل و حارث بن قیس و امیة بن خلف و ... گفتند: اى محمد! تو بیا از آئین ما پیروى کن، ما نیز از آئین تو پیروى مى‌ کنیم، و تو را در تمام امتیازات خود شریک مى‌ سازیم، یک سال تو خدایان ما را عبادت کن! و سال دیگر ما خداى تو را عبادت مى‌ کنیم. پیغمبر(صلّى الله علیه و آله) فرمود: پناه بر خدا که من چیزى را همتاى او قرار دهم! گفتند: لا اقل بعضى از خدایان ما را لمس کن و از آنها تبرک بجوى؛ ما تصدیق تو مى‌ کنیم و خداى تو را مى‌ پرستیم! پیامبر(صلّى الله علیه و آله) فرمود: من منتظر فرمان پروردگارم هستم. در این هنگام سوره «قُلْ یا أَیُّهَا الْکافِرُونَ» نازل شد، و رسول الله(صلّى الله علیه و آله) به مسجد الحرام آمد، در حالى که جمعى از سران قریش در آنجا جمع بودند، بالاى سر آنها ایستاد و این سوره را تا آخر بر آنها خواند آنها وقتى پیام این سوره را شنیدند کاملا مایوس شدند.(3) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup ادامه 👇👇👇
ادامه پاسخ 👆👆🔻👇👇👇 آنها یک پیشنهاد چهارگانه دادند که آیات 2 تا 5 پاسخ چهار وجهی قرآن به آنها و ابطال همه پیشنهادات آنهاست؛ به بیان علامه طباطبایی، خداوند در این سوره، به رسول خدا(صلّى الله علیه و آله) دستور مى‌ دهد به اینکه برائت خود از ش مشرکان را علنا اظهار داشته، خبر دهد که آنها نیز پذیراى دین وى نیستند، پس نه دین او مورد استفاده ایشان قرار مى‌گیرد، و نه دین آنان، آن جناب را مجذوب خود مى‌ کند؛ بنابراین، نه کفار مى‌ پرستند آنچه را که آن جناب مى‌ پرستد، و نه تا ابد آن جناب مى‌ پرستد آنچه را که ایشان مى‌ پرستند، پس کفار باید براى ابد از سازشکارى آن جناب مایوس باشند.(4) پس با توجه به شأن نزول و محتوای این سوره، پیامبر(صلّى الله علیه و آله) پیشنهاد پلورالیستی مشرکان را با قاطعیّت ردّ کرده است. نکته سوم: اساسا روایات یکی از ویژگی های این سوره را «برائت و بیزاری از شرک» معرفی کرده اند؛ پس چگونه می توان پلورالیسم یا آزادی شرک و الحاد را از این سوره نتیجه گرفت! پیامبر(صلّى الله علیه و آله) به شخصی فرمودند: «إِذَا أَخَذْتَ‌ مَضْجَعَکَ‌ فَاقْرَأْ قُلْ‌ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ‌ ثُمَّ نَمْ عَلَى خَاتِمَتِهَا فَإِنَّهَا بَرَاءَةٌ مِنَ الشِّرْکِ»؛ (هنگامى که به بستر رفتى سوره یا ایها الکافرون را بخوان، بعد از آن بخواب که این بیزارى از شرک است).(5) نکته چهارم: گاهى چنین تصوّر شده که آخرین آیه این سوره که مى‌ گوید: «آئین شما براى خودتان، و آئین من براى خودم»، همان مفهوم «صلح کل» را دارد، و به آنها اجازه مى‌دهد که بر آئینشان بمانند، چرا که اصرار بر پذیرش آئین اسلام نمى‌ کند! ولى این پندار بسیار سست و بى اساس است، زیرا لحن آیات به خوبى نشان مى‌ دهد که این تعبیر نوعى تحقیر و تهدید است، یعنى آئین شما به خودتان ارزانى باد! و به زودى عواقب نکبت‌ بار آن را خواهید دید؛ شبیه آنچه در آیه 55 سوره قصص آمده: «وَ إِذا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَ قالُوا لَنا أَعْمالُنا وَ لَکُمْ أَعْمالُکُمْ سَلامٌ عَلَیْکُمْ لا نَبْتَغِی الْجاهِلِینَ»؛ (مؤمنان هر گاه سخن لغوى را بشنوند از آن روى مى‌ گردانند، و مى‌ گویند: اعمال ما براى ما و اعمال شما براى خودتان، سلام بر شما [سلام وداع و جدایى] ما طالب جاهلان نیستیم). شاهد گویاى این مطلب صدها آیه قرآن مجید است که شرک را در تمام اشکالش مى‌ کوبد، و از هر کارى منفورتر مى‌ شمرد، و گناهى نابخشودنى مى‌ داند.(6) به بیان علامه طباطبایی، در اینجا ممکن است به ذهن کسى برسد که این آیه مردم را در انتخاب دین آزاد کرده، مى‌ فرماید هر کس دلش خواست دین شرک را انتخاب کند، و هر کس خواست دین توحید را برگزیند. و یا به ذهن برسد که آیه شریفه مى‌ خواهد به رسول خدا(صلّى الله علیه و آله) دستور دهد که متعرّض دین مشرکین نشود. ولیکن معنایى که ما براى آیه کردیم این توهّم را دفع مى‌ کند، چون گفتیم آیه شریفه در مقام این است که بفرماید شما به دین من نخواهید گروید و من نیز به دین شما نخواهم گروید، و اصولا دعوت حقّه‌ اى که قرآن متضمن آن است، این توهّم را دفع مى‌ کند.(7) حاصل سخن اینکه: این سوره هیچ دلالتی بر پلورالیسم و مشروعیّت آیین های مختلف و آزادی شرک و کفر ندارد؛ بلکه با توجه به شأن نزول و لحن سوره می توان گفت که پاسخ کوبنده به درخواست سازش کافران و نفی شرک است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا ایران مسئول اتفاقات ناگوار منطقه است پاسخ را از تلویزیون عربی بشنوید @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا دخالت کنید 👆👆 حتما ببینید به ما میگن دخالت نکنید اما دارن در جامعه خودشون فرهنگ سازی میکنند تا بموقع دخالت کنند @mobahesegroup
⛔️ بری دیگه برنگردی....خداحافظی مهناز افشار (سلبریتی بحران‌زا) از فضای مجازی... چنان رفتی که نادر رفت... 🔹این شخص بی‌سواد اگر یک کار درست تو عمرش کرده باشه دقیقا همینه... این سلبریتی در این سالها با اظهارات غیر مسئولانه دروغ های بسیاری را تکرار کرده و به شایعات زیادی دامن زده است که فقط در یک نمونه منجر به شهادت یک طلبه بی گناه شد. فلذا دستگاه قضا نباید به سادگی از خطاهای این موجود بگذرد... @mobahesegroup
انتصاب جدید در شورای شهر شیراز فردی بنام حسین امینی بعنوان سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر شیراز منصوب شده ! اینهم صفحه اینستاگرام ایشون!!!!!!☝☝☝☝ @mobahesegroup
🔴 آیا کلید خورده است؟ 🔰سخنان عبدالله نوری درجمع سران اصلاحات درمنزلش: 🔰« اگر روحانی تا اسفند ۹۸ رئیس جمهور باشد ، تمام زاد و توشه‌ نیروهای اصلاح‌طلب و خواهان روابط با غرب برای سالها تمام می‌شود. ما خرج روحانی می شویم .روحانی در منتهی درجه افول و ورشکستگی است. دیگر مهمات ما تمام شده و تیری نمانده که به سمت حریف پرتاب نکرده باشیم. 💢 روحانی تا قبل از پاییز باید استعفاء دهد تا از هیجان پسا استعفاء ما نیروهای خود را بازسازی کنیم! 💢آقای خامنه‌ای نمی‌گذارد برنامه‌های ما نسج بگیرد. سخنان ایشان در سیاست داخلی و خارجی باعث بروز شگفتی سازها می‌شود. ما قدرت چانه زنی با رهبری را پس از فوت مرحوم هاشمی از دست داده ایم. 💢تمام پیغام ها و پسغام های آقای خاتمی به در بسته خورده ، به کسی نگویید ؛ آقای خاتمی به شدت افسرده و بیمار شده و برخی اوقات موارد نامربوطی می‌گوید که انسان احساس می‌کند دچار آلزایمر شده ، البته شاید بخاطر کهولت سن باشد. 💢 روحانی هم متکبر است و اصلاً وقت نمی دهد با او صحبت کنیم. 💢 آقای ناطق هم تارک سیاست شده و بیشتر شمال است. 💢 به نظرم بهترین کار رویکرد تهاجمی است. بازی را ما باید شروع کنیم و زمین بازی دست ما باشد. سال گذشته عرض کردم احمدی‌نژاد خطر است اما امسال عرض می کنم احمدی نژاد فرصت است. 💢 باتوجه به اینکه اقشار عمومی درگیر معضلات زندگی شده اند ، چاره‌ای نیست که طرح آقای تاجیک را دنبال کنیم و سراغ دانشگاه برویم. بالاخره اگر تنش زیاد شود و چند نفری هم زخمی شوند ، اینها خانواده دارند و باعث تحریک میشوند. ازدانشگاه شاید بتوان اقشار دیگر را بواسطه هم ذات پنداری به صحنه آورد. ان شاءالله که شرایط از این وضعیت رکود خارج می شود...!» مهدوی ارفع کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فرا رسیدن سال جدید تحصیلی بر تمامی دانش آموزان و دانشجویان و معلمان گرامی مبارک باد
🔴فدراسیون جودوی ایران بخاطر یک و یک سستی، تعلیق شد 🔰در پی پرونده سازی ، ایرانی از بدلیل عدم مسابقه با ، فدراسیون جهانی ایران را تعلیق کرد 🔰درست در همین روز، در مسابقات قزاقستان، دو مینیک ابونادر، کشتی گیر متولد آمریکا، از مسابقه با یک خودداری کرد.. با افتخار.. با سری بالا و برافراشته.. و به مثابه یک سیلی بر اسرائیل. 🔰یکی به مسئولین و کشور حالی کند بسیاری از کشورها با یکدیگر مسابقه نمیدهند، مثلا ارمنستان با آذربایجان، اوکراین با روسیه، جبل الطارق با اسپانیا و.. طبق قانون "کشورهای در حال جنگ". و جریمه و تعلیق هم در کار نیست. اثبات "درحال جنگ بودن اسرائیل با ایران" کار سختی نیست. مسئولان ورزشی 21 روز برای اعتراض فرصت دارند.. @mobahesegroup
🔴 آخ آخ!! کدوم احمق بود میگفت ها چشم و دل سیرن؟ مث چوب خشک به هم نگاه میکنن؟! با دیدن بدن ها، برعکس ها و ها هیچی شون نمیشه!! پس چرا حتی برای پر و پاچه دو تا غش میکنن؟ 😐 👉 @mobahesegroup
🔴بعضیا میگن: این ها همونایی ان که 8سال با ما کردن! حالا خوب شدن؟ چرا به این ملت نگفتن: ✅ دو هزار عراقی برای شدن؟ ✅ چی بود؟ ✅ چنان از نفرت داشتن که در خروشیدن؟ دوستان لطفا هجمه ها از سوزش بالاست.. پس برای روشنگری کنید🙏 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢در صورت مواجهه با بی‌حجابی، رقص در انظار عمومی و یا سرو مشروب در رستوران‌ها، چه باید کرد؟ 🆔 @mobahesegroup
همه رسانه باشیم !!!!!!!!✍✍✍ در باشکوه برگزار شدن 👇👇 👌همایش سه ساله های حسینی همزمان با سراسر کشور وبیعت با بنیان گزار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شنبه 13 مهر ساعت 8/30 صبح حرم مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران بت شکن زمان حضرت امام خمینی (ره) با حضور کودکان ومادران ومربیان
بیانیه رادیو ورزش.mp3
1.46M
🎤 بیانیه صوتی اعلام قطع همکاری رادیو ورزش با شهرداری تهران☝️ 🔻رادیو ورزش اعلام کرد در پی #حذف_منافقانه عنوان شهید از خیابانهای تهران، تا روشن شدن مقصرین و مجازات آنها، تعامل خود را با شهرداری تهران قطع خواهد کرد. @mobahesegroup
❌ رادیو ورزش به علت حذف نام #شهید از خیابان ها، همکاری خود را با شهرداری تهران به تعلیق درآورد! 🔻رادیو ورزش اعلام کرد در پی #حذف_منافقانه عنوان شهید از خیابانهای تهران، تا روشن شدن مقصرین و مجازات آنها، تعامل خود را با شهرداری تهران قطع خواهد کرد. 🔻این برنامه روز یک مهر ساعت ۷:۳۰ پخش شده و از آرشیو سایت رادیو ورزش قابل دسترسی است. #کوچه_شهيد @mobahesegroup
🛑 گفت: راستی جبهه چطور بود؟ گفتم : تا منظورت چه باشد .🙃 گفت: مثل حالا رقابت بود؟🤔 گفتم : آری. گفت : در چی؟ 😳 گفتم :در خواندن نماز شب.😊 گفت: حسادت بود؟ گفتم: آری. گفت: در چی؟ 😮 گفتم: در توفیق شهادت.😇 گفت: جرزنی بود؟ 😳 گفتم: آری. گفت: برا چی؟ گفتم: برای شرکت در عملیات .😭 گفت: بخور بخور بود؟😏 گفتم: آری .☺ گفت: چی میخوردید؟ 😏 گفتم: تیر و ترکش 🔫 گفت: پنهان کاری بود ؟ گفتم: آری . گفت: در چی ؟ گفتم: نصف شب واکس زدن کفش بچه ها .👞 گفت: دعوا سر پست هم بود؟ گفتم: آری . گفت: چه پستی؟؟ 🤔 گفتم: پست نگهبانی سنگر کمین .💂 گفت: آوازم می خوندید؟ 🎙 گفتم: آری . گفت: چه آوازی؟ گفتم:شبهای جمعه دعای کمیل . گفت: اهل دود و دم هم بودید؟؟ 🌫 گفتم: آری . گفت: صنعتی یا سنتی؟؟ 😏 گفتم: صنعتی ، خردل ، تاول زا ، اعصاب💀☠ گفت: استخر هم می رفتید؟ 💧 گفتم: آری ... گفت: کجا؟ گفتم: اروند، کانال ماهی ، مجنون .🌊 گفت: سونا خشک هم داشتید ؟ گفتم: آری . گفت: کجا؟ گفتم:تابستون سنگرهای کمین ،شلمچه، فکه ،طلائیه. گفت: زیر ابرو هم برمی داشتید؟ 🙄 گفتم: آری گفت: کی براتون برمی داشت؟😏 گفتم: تک تیرانداز دشمن با تیر قناصه .😞 گفت: پس بفرمایید رژ لبم میزدید؟؟😏😏 گفتم: آری خندید و گفت: با چی؟ گفتم: هنگام بوسه بر پیشونی خونین دوستان شهیدمان😭😔 سکوت کرد و چیزی نگفت... 🌹ياد و خاطره بسیجیان بی نام و بی ادعای دفاع مقدس گرامي باد
🌐 یک تکنولوژی جدید است که به زودی در ایران فراگیر خواهد شد. در کنار محاسن و فرصت‌هایی که دارد، دارای و چالش‌هایی در حوزه‌ی امنیتِ استفاده از این تکنولوژی، دسترسی به داده‌ها، نقض و مسائل فرهنگی و سبک زندگی است. اگر به این موارد توجه نشود، در آینده نزدیک، روانی و اقتصادی و اجتماعی مردم به خطر خواهد افتاد و دشمن بر عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی، تسهیل خواهد شد. لذا در این کانال با نگاهی نقادانه، این موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد. ☁️ کانال "نقدی بر اینترنت اشیاء" 🔹️ t.me/joinchat/AAAAAEVvywnDtLCdjjaVXQ 🔸️ eitaa.com/joinchat/3129081879C4f00b9f16d ♦️ instagram.com/iot_review