*امشب ، سه شنبه ۹ مهر ۱۹٫۳۰ امشب شبکه ۱ سیما*
*اولین گفتگوی رسانه ای سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده معزز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی*
🔹 *امشب؛ شبکه اول سیما ساعت۱۹:۳۰ گفتگوی ویژه سایت رهبرانقلاب با سردار سلیمانی*
🔹 *به همراه خاطرات جذاب و تکاندهنده ایشان از فرماندهی در جنگ۳۳ روزه حزب الله لبنان با رژیم غاصب اسرائیل*
👈 *زنگ ساعتتان را بر روی ۱۹٫۳۰ تنظیم بفرمائید* ✋
🌷🌷 *لطفا شما هم رسانه باشید و برای هرگروهی که عضو هستید بازنشر دهید* 🌷🌷🌷
@mobahesegroup
در دنیای شهردار تهران ها که کلمه شهید از تابلو ها حذف میکنند، شهردار اردبیل باش که کنار تابلو شهدا، تابلو مشخصات شهید هم اضافه میکند!
رونوشت: شهرداری شیراز
#کوچه_شهید
@mobahesegroup
🔸اعتراض جالب کودک قطری به حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در دوحه
کودکی در اعتراض به حضور ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس در فرم رضایتنامه والدین برای حضور در این مسابقات اعلام کرد که موافق بازدید از این مسابقات نیست چون ورزشکاران رژیم صهیونیستی در این مسابقات حضور دارند.
@mobahesegroup
❓ بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام زاده ها چه حكمي دارد؟
✍️ پاسخ اجمالي:
اين كار نه تنها بدعت و حرام نيست بلكه ريشه در رفتار پيامبران پيشين دارد. مانند: بوسيدن سنگ حجرالاسود و لمس كردن پيراهن يوسف(ع) و ماليدن آن بر چشم.
آری بوسيدن قبور ائمه(ع) از روى «محبت» است نه از روى «عبوديت». آیا بوسيدن فرزند، یا عكس و وسائل يادگار او، شرك است؟!
ضمن اينكه برخي از علماى اهل سنّت مثل عبداللَه فرزند احمد بن حنبل، رملی شافعی، محب الدین طبری و... نیز بوسيدن و تبرك جستن به قبر اولياء را جايز دانسته اند.
✍️ پاسخ تفصيلي:
https://eitaa.com/mobahesegroup/13076
#زیارت #توسل #تبرک #بوسیدن #لمس
#قبور_ائمه #محبت #عبوديت #اهل_سنت
#ضریح #حرم #حجرالاسود #پيراهن_يوسف
___________________
@mobahesegroup
✅پاسخ تفصیلی:👇👇👇
درباره بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام زاده ها و اشياى متعلق به آنان بايد گفت: اين كار نه تنها بدعت و حرام نيست بلكه به دليل متبرك بودن آن ها ريشه در رفتار پيامبران پيشين نيز دارد. در قرآن مجيد آمده است كه وقتى حضرت يوسف خود را به برادرانش معرفى نمود و آن ها را مورد عفو و بخشش قرار داد، به آن ها گفت: «اذْهَبُوا بِقَمِيصِي هذا فَأَلْقُوهُ عَلى وَجْهِ أَبِي يَأْتِ بَصِيراً»؛ (پيراهنم را با خود نزد پدرم ببريد و بر صورتش افكنيد تا ديدگانش بينا گردد).(1) سپس در جاى ديگرى از همين سوره آمده است: «فَلَمَّا أَنْ جاءَ الْبَشِيرُ أَلْقاهُ عَلى وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِيراً»؛ (چون مژده دهنده نزد پدر آمد، پيراهن را بر صورت پدر افكند و يعقوب بينايى خود را بازيافت).(2)
آيا مى توان رفتار اين دو پيامبر الهى- يوسف صديق كه توصيه به ماليدن پيراهن بر چشمان پدرش نموده و يعقوب كه آن را انجام داده است - را شرك به خدا و حرام دانست؟ آن هم داستانى كه از زبان قرآن مجيد نقل شده است؟
علاوه بر اين، در صحيح بخارى از عبداللَّه بن عمر نقل شده است كه: «پيامبر را در حالى ديدم كه حجرالاسود را لمس مى كرد و مى بوسيد».(3) بر همين مبنا است كه كليه مسلمين جهان به هنگام زيارت خانه خدا، براى لمس كردن و بوسيدن حجرالاسود مدتها به صف مى ايستند.
حال كه بوسيدن سنگ حجرالاسود و لمس كردن پيراهن يوسف و ماليدن بر چشم مجاز مى باشد، بديهى است كه مى توان در و ديوار و ضريح امامان را لمس نمود و بوسيد، زيرا تفاوتى بين اشيا - از جهت متبرك بودن آن ها - وجود ندارد؟!
بايد توجه داشت بوسيدن قبور ائمه از روى «محبت» است نه از روى «عبوديت»، و آيا هركسى را كه از روى محبت بوسيدند، عبادت كرده اند؟!! و آيا بوسيدن فرزند، بوسيدن عكس و يا وسائلى كه يادگار فرزندى است كه به مسافرت رفته و يا از دنيا رفته، شرك است؟! وقتي آنها شرك نباشد بوسيدن قبور اولياء از روي محبت نيز شرك نمي باشد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇👇
ضمن اينكه برخي از علماى اهل سنّت بوسيدن قبر و تبرك جستن به قبر اولياء را جايز دانسته اند از جمله:
1. عبداللَّه فرزند احمد بن حنبل مى گويد از پدرم سؤال شد كه مس منبر رسول اللَّه و تبرك به آن و بوسيدن قبر شريف به قصد ثواب چه حكمى دارد؟ پدرم گفت اشكالى ندارد.(4)
2. رملى شافعى: تبرك به قبر پيامبر و يا علما و يا اوليا جائز است و بوسيدن و استلام آن اشكالى ندارد.(5)
3. محب الدين طبرى شافعى: بوسيدن قبر و دست گذاشتن بر روى آن جايز است و سيره عمل علماء و صالحان بر آن است.(6)
4. علامة احمد بن محمد مقرى مالكى، متوفى در سال 1041 ه در «فتح المتعال بصفة النعال» به نقل از ولى الدين عراقى گفته است: حافظ ابو سعيد بن علا گفته است: در گفتار احمد بن حنبل در جزوه قديمى با خط ابن ناصر (7) و ديگر از حفاظ ديده ام كه: از امام احمد در مورد بوسيدن قبر و منبر رسول خدا سؤال شد، فرمود: مانعى ندارد. او مى گويد: گفتار احمد را به ابن تيمية نشان داديم بسيار تعجب كرد و گفت: تعجب مى كنم، احمد نزد من مرد بزرگى است اما نمى دانم اين گفتار اوست يا معنى گفتار اوست؟!
او مى گويد: چه تعجبى در اين گفتار است در صورتى كه از احمد براى ما نقل شده كه: جامه شافعى را شسته و آبش را خورده است.(8)
وقتى كه او از اهل علم تا اين اندازه احترام كند، پس نسبت به صحابه و آثار انبياء (عليهم السلام) چگونه احترام خواهد نمود؟
و چقدر نيكو سروده است از قول مجنون نسبت به ليلى:
«امر على الديار ديار ليلى اقبل ذا الجدار و ذا الجدارا*** و ما حب الديار شغفن قلبى ولكن حب من سكن الديارا»؛
(از ديار ليلى مى گذرم، اين ديوار و آن ديوار را مى بوسم، علاقه به ديار ليلى دلم را تسخير نكرده، آن كسى كه در آن سكونت دارد مرا مفتون خود ساخته است).
5. شيخ مشايخ شافعى ها، شافعى كوچك محمد بن احمد رملى، متوفى در در سال 1004 هـ ق در شرح «المنهاج» گفته است: مكروه است كه تابوتى كه روى قبر قرار دارد بوسيده و يا لمس شود، و بوسيدن اعتاب مقدسه، هنگام دخول براى زيارت اولياء نيز مكروه است؛ آرى اگر قصد تبرك داشته باشد كراهت ندارد چنانكه مرحوم والد به آن فتوى داده است. چنانكه تصريح كرده اند (9) كه: هر گاه از دست زدن به حجر الاسود عاجز باشد، مستحب است با عصائى به آن اشاره كند آنگاه عصا را ببوسد.(10)
6. طيب ناشرى از محب الدين طبرى شافعى نقل كرده كه: بوسيدن قبر و لمس كردنش جائز است، آنگاه گفته است، روش علماء شايسته چنين بوده و اين شعر را خوانده است:
«لو رأينا لسليمى اثرالسجدنا الف الف للاثر»؛(11) (اگر اثرى از سليمى ببينيم، هزار هزار بار براى آن سجده مى كنيم).
7. شيخ ابراهيم باجورى شافعى، در حاشيه اش بر شرح ابن قاسم عزى بر متن شيخ ابى شجاع در فقه شافعى، جلد 1 صفحه 286 گفته است: بوسيدن قبر و مس كردن آن مكروه است و مثل آن است تابوتى كه روى آن قرار مى دهند، و همچنين است بوسيدن آستانه ها هنگام داخل شدن براى زيارت اولياء، مگر آنكه قصد تبرك به آنها را داشته باشد كه در اين صورت، كراهت نخواهد داشت. و اگر از آن به خاطر ازدحام و امثال آن مثل اختلاط زن و مرد، ناتوان باشد، چنانكه در زيارت آقايم احمد البدوى واقع مى شود، در اين گونه موارد در مكانى توقف كند و از دعاء و قرآن، آنچه كه مى تواند بخواند و با دستش يا چيز ديگر اشاره به قبر كند، پس آن را ببوسد. علماء تصريح كرده اند كه اگر از مس حجر الاسود ناتوان باشد، مستحب است كه با دستش و يا عصا به سوى آن اشاره كند آنگاه آن را ببوسد و... .(12)
بوسيدن در و دیوار و عتبه و آستانه مقدّسه أئمّه معصومين (عليهم السلام) نیز شرك نمى باشد چون زائر براى اظهار أدب و تبرک، آنها را مي بوسد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تابلو شهید رو برداشتن جاش سروستان گذاشتن ایشون هم با شجاعت تمام رفته تابلو رو برداشته جاش شهید گذاشته
آتش به اختیار به این میگن
حتما ببینید
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب نماینده ی مجلس رو داده
آتش به اختیار به این میگن
حتما ببینید
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیشینگ چیست
حتما حتما ببینید
و منتشر کنید
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شفافیت آرا 😂😂
حتما حتما ببینید
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح در تصویر .
. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
❤:like
🗨:comment
👤:tag Friends
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
@mobahesegroup
⛔
دقیقا حکم #حسین_فریدون صادر شد و ق.قضائیه نشان داد در مبارزه با #فساد رودربایستی ندارد.
از اینسو گویی گروهی در مجلس دارند زمینههای #فساد را توسعه میدهند و از ق.قضاییه انتقام میگیرند.
🔸️ #رئیسی گفته دست فاسدان را نه از مچ که از بازو قطع میکند. انشاءالله چنین کند که برای بالیدن انقلاب، راهی جز ریشه کن کردن علفهای هرز نیست.
#شفافیت_آراء_نمایندگان
#قوه_قضائیه
#لاریجانی
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.(قسمت اول)
آیا ایرانیها به زور شمشیر مسلمان شدند؟؟؟
پاسخ به چند سوال مهم پیرامون ورود اسلام به ایران در برنامه روز شنبه ششم مهر حاج آقای کاشانی، ایشان در این برنامه به موضوع نحوه برخورد امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین با موضوع فتوحات در زمان خلفا پاسخ دادند.
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(.قسمت دوم)
آیا ایرانیها به زور شمشیر مسلمان شدند؟؟؟
پاسخ به چند سوال مهم پیرامون ورود اسلام به ایران در برنامه روز شنبه ششم مهر حاج آقای کاشانی، ایشان در این برنامه به موضوع نحوه برخورد امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین با موضوع فتوحات در زمان خلفا پاسخ دادند.
@mobahesegroup
🔴 پشت پرده #آشوب های اخیر #عراق
آیا مشکوک نیست که
ایدی کوهین، فعال رسانه ای رژیم #صهیونیستی و رغد دختر #صدام
دقیقه به دقیقه در حال انتشار اخبار تظاهرات #عراق و حمایت از آن در اکانت شخصی خود در توئیتر هستند ..؟
چقدر آشوب هاشون شبیه #ایران هستش👆
▪️ از امروز تا اربعین نفوذی های دشمن برای خبر سازی شدیدا مشغولند!
این خبرها دو مخاطب دارد :
الف) مردم ایران جهت دلسرد شدن یا ترسیدن برای حضور در اربعین
ب) مردم عراق جهت افروختن اختلافات داخلی و تهییج قومی
اما شک نکنید اینها به لطف خدا امسال هم از #سیدالشهدا سیلی سختی میخورند .. ابله ها نمیدانند ما از #داعش نترسیدیم، از تفاله های آنها دیگر هیچ..
#حب_الحسین_یجمعنا #اربعین
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
کانال روزنامه جام جم خبر کذب حکومت نظامی در نجف را بدون درج تکذیب این خبر از کانالش حذف کرد.
قابل توجه کارشناسان انقلابی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه!
این فرد را (@JamejamDaily_admin) پیدا کنید و ببینید از چه کسی دستور داشته؟ بن سلمان یا نتانیاهو؟؟؟
#خیانت_خواص
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ببینید :
⚠️ دروغ فتنه در عراق
لطفا نشر حد اکثری
@mobahesegroup
🔴 فقط و فقط 6% از هشتگ اصلی مرتبط با اغتشاشات عراق توسط عراقی ها ارسال شده
و اما سهم کاربران عربستان سعودی 79% و کویت 7%، امارات 3% و مصر2%، یعنی همان مراکز فعالیت وهابيت و سلفی های تندرو
آری اینگونه به دروغ حرف خود را به مردم عراق قالب میکنند.
پ.ن: تمام مراحلی که در فتنه 88 اتفاق افتاد، در عراق یکی به یکی در حال اجراست/سلبریتی های عراق هم مردم را تحریک میکنند/دختر صدام هم از اغتشاشات حمایت کرد.
@mobahesegroup
⛔ متن شبهه ⛔
" اسرار علی (ع)
در یکی از معروفترین دانشگاه های جانور شناسی در هند تحقیقی صورت گرفت مبنی بر نحوه جفت گیری و تولید مثل طاووس . یک جفت طاووس را در قفس بزرگی قرار دادن و یک نگهبان نیز گذاشتند تا لحظه جفت گیری را ثبت کند . روزها گذشت و یک روز طاووس ماده تخم گذاشته بود . همگان در تعجب بودند . نگهبانان که به صورت شیفت بوده اند گفتند محاله : چون ما جفت گیری مشاهده نکردیم . مسئولین و دانشجویان تصمیم گرفتن که با دوربینهای پیشرفته این دو طاووس را کنترل کنند . شصت و یک روز گذشت ... هیچ جفت گیری مشاهده نشد ... ولی باز هم طاووس ماده تخم گذاشت . همه با تعجب به دنبال جواب این معما. طاووس هر شصت و یک روز میتواند یک تا سه تخم بگذارد .خبر پیچید ... تیم تحقیقاتی جانور شناسان از سراسر دنیا رفتند هند . همه اذعان داشتند که تا حالا جفتگیری طاووس را ندیده اند . تحقیقات پیچیده تر شد ولی بی فایده بود . بعد از یک سال جوانی از دانشجویان که اهل بلژیک بوده به تیم تحقیق میگوید . جواب معما در نهج البلاغه علی ابن ابی طالب نوشته شده . من اون کتاب را مطالعه کردم و این مطلب را اونجا دیدم در خطبه ای به نام طاووس . تحقیقات شروع شد و نهج البلاغه را اوردند . خطبه طاووس چنین نوشته شده :
شگفتا از خلقت طاووس که با اراده خدا باردار میگردد بدین گونه که طاووس ماده پرهای خود را باز میکند و طاووس نر از عظمت الهی اشک از چشمانش جاری شده . طاووس ماده نزدیک نر میگردد و یک قطره از اشک او میخورد و باردار میگردد . تیم تحقیقات فیلمهارو لحظه به لحظه چک میکنند و این واقعیت را میپذیرند . "
✅ در پاسخ به شبهه👇👇👇
"روش تولید مثل طاووس در نهج البلاغه ... !!" :
1⃣ در متن شبهه به صورت ناشیانه ای کلام امام علی (ع) تحریف شده است !
2⃣ متن اصلی در نهج البلاغه :
[...] چون خروس مي پرد، و چون حيوان نر مست شهوت با جفت خويش مي آميزد، ... اگر كسي خيال كند. (باردار شدن طاووس به وسيله قطرات اشكي است كه در اطراف چشم نر حلقه زده و طاووس ماده آن را مي نوشد آنگاه بدون آميزش با همين اشكها تخمگذاري مي كند) افسانه بي اساس است [...]
"خطبه ۱۶۵ نهج البلاغه"
3⃣ نه تنها به انجام جفتگیری اشاره شده ، بلکه حالات طاووس نر نیز به دقت تشریح شده است .
4⃣ در این خطبه افسانه بارداری طاووس ماده با نوشیدن اشک چشم طاووس نر ، رد شده است .
اما توضیح اصلی ایشان حذف و بخشی که امام علی (ع) به عنوان افسانه معرفی کرده اند را پاسخ امام نمایانده اند !
http://yon.ir/taavoos
5⃣ بر خلاف ادعای شبهه با جستجوی واژه "فیلم جفت گیری طاووس" به فارسی و انگلیسی چندین مورد کلیپ در دسترس است!
6⃣ این متنها با ظاهر بزرگداشت اما در باطن با هدف در تعارض قرار دادن شخصیت ائمه(ع) با عقل و علم تهیه می شوند. فضائل و مناقب ایشان چنان است که با این موارد خدشه دار نمی شود .
http://yon.ir/taavoos1
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
❓ مشروعيت تبرّک به آثار اولياء؟
✍️ پاسخ اجمالي:
تبرّک يعني درخواست افاضه نعمت و افزايش برکت از آثار پيامبر(ص) و بندگان صالح.
معناى تبرک آن نيست که انسان اسباب طبيعى را براى رسيدن به خواسته هايش به روى خود ببندد، بلکه در همان حال که به علل و اسباب طبيعى تکيه مى کند، راه تبرک را در برابر خود باز مى گذارد.
قرآن کريم و روايات بر اين حقيقت تأکيد دارند و هيچ مانع عقلى نيست که آثار پيامبر و صالحان در اجابت خواسته انسان اثر گذار باشد.
بر اين اساس، مسلمانان به آثار پيامبر اعظم(ص) مانند؛ موى شريف او، قطرات آب وضوى ايشان، جامه و ظرف حضرت، تبرک مى جستند.
✍️ پاسخ تفصيلي:
https://eitaa.com/mobahesegroup/13096
#تبرک #زیارت #توسل #برکت #نعمت
#اولياء #صالحان #رسول_خدا #پیامبر
___________________
@mobahesegroup
✅ پاسخ تفصیلی:👇👇👇
تبرّک در لغت، مشتق از «برکت» به معناى افزونى در نعمت است.
امّا در اصطلاح آن است که موحّدان، از رهگذر تبرّک به پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) و بندگان صالح خدا و تبرک به آثار باقى مانده از آنان، درخواست افاضه نعمت و افزایش برکت کنند. معناى این آن نیست که تبرک جوینده، راه ها و اسباب طبیعى را براى رسیدن به خواسته هایش به روى خود ببندد، بلکه در همان حال که به علل و اسباب طبیعى تکیه مى کند، راه تبرک را در برابر خود باز مى گذارد، تا از این طریق، به فیض الهى که از این مجرا نازل مى شود، افزون بر آنچه از راه اسباب طبیعى مى رسد، دست یابد.
مسلم است که میان آثار پیامبران و صالحان و خیراتى که انسان از این راه به دست مى آورد رابطه مادى وجود ندارد، لیکن همانگونه که گفته شد فیض هاى الهى بربندگان گاهى از غیر مجراى طبیعى افاضه مى شود، آنجا که اراده الهى بر این باشد که حاجت هاى یک انسان مؤمن را از راه تبرّک به پیامبر یا آثار بازمانده از او برآورده سازد. آیات قرآن کریم و روایات فراوانى بر این حقیقت تأکید دارد. افزون بر اینکه هیچ مانع عقلى نیست که آثار پیامبر و صالحان در اجابت خواسته هاى انسان اثر گذار باشد. اینک برخى از آیاتى که در این زمینه است:
1. پیراهن یوسف(علیه السلام) و بینایى یعقوب(علیه السلام)
یعقوب پیامبر، مدتى طولانى در رنج هجران فرزند عزیزش یوسف(علیه السلام) بود و در آن مدّت آنقدر گریست که به تعبیر قرآن کریم، چشمانش سفید (و نابینا) شد: «وَ ابْیَضَّتْ عَیْناهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ کَظِیمٌ»(1).
اراده الهى بر آن شد که به واسطه پیراهن فرزندش یوسف، بینایى یعقوب را به او برگرداند. خداوند از زبان یوسف(علیه السلام) چنین نقل مى فرماید:
«اذْهَبُوا بِقَمِیصِی هذا فَأَلْقُوهُ عَلى وَجْهِ أَبِی یَأْتِ بَصِیراً»(2) ؛ (این پیراهن مرا ببرید و به صورت پدرم بیندازید، بینا مى شود).
شکى نیست که پیراهن یوسف، از جهت موّاد و شکل، با پیراهن هاى دیگر فرقى ندارد، ولى خواست خدا آن بود که فیض الهى از این راه به بنده اش یعقوب برسد. قرآن با صراحت این حقیقت را چنین بیان مى کند:
«فَلَمّا أَنْ جاءَ الْبَشِیرُ أَلْقاهُ عَلى وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِیراً»(3)؛ (چون مژده دهنده آمد، آن پیراهن را به صورت او افکند، پس او بینا شد).
2. تابوت سکینه بنى اسرائیل
حضرت موسى(علیه السلام) در اواخر عمر شریفش، الواح مقدّس را که در بردارنده شریعت او بود، همچنین زره، سلاح و آثار دیگرش را در صندوقى گذاشت و صندوق را به وصىّ خود «یوشع بن نون» سپرد. از همین جا آن صندوق نزد بنى اسرائیل اهمیت ویژه اى یافت. در جنگ هایى که میان آنان و دشمنانشان پیش مى آمد، آن صندوق را به عنوان تبرک با خود مى بردند و به سبب آن از خداوند نصرت مى طلبیدند و تا وقتى که آن صندوق میان آنان بود، با عزّت مى زیستند. امّا وقتى که در دین سست شدند و تأثیر عامل بازدارنده اخلاقى در میان ایشان کم شد، دشمنانشان توانستند آنان را شکست دهند و آن صندوق مقدس را هم به غارت ببرند.
ادامه در پست بعدی👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پست بالا👆👆🔻👇👇👇
چون خداى سبحان پس از مدتى طالوت را به عنوان پادشاه و فرمانده بنى اسرائیل برگزید، پیامبرشان به ایشان گفت: نشانه صدق او و اینکه طالوت از سوى خداوند به فرماندهى تعیین شده است، آن است که صندوق را نزد شما مى آورد. قرآن در اشاره به این داستان مى فرماید:
«وَ قالَ لَهُمْ نَبِیُّهُمْ إِنَّ آیَةَ مُلْکِهِ أَنْ یَأْتِیَکُمُ التّابُوتُ فِیهِ سَکِینَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ بَقِیَّةٌ مِمّا تَرَکَ آلُ مُوسى وَ آلُ هارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلائِکَةُ إِنَّ فِی ذلِکَ لاَیَةً لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ»(4)؛ (پیامبرشان به آنان گفت: نشانه فرمانروایى او آنست که تابوت را براى شما مى آورد، در آن مایه آرامشى از سوى خداست و بازمانده اى از آنچه خاندان موسى و خاندان هارون برجا گذاشته اند. آن صندوق را فرشتگان حمل مى کنند. به یقین در این موضوع، نشانه اى است، اگر اهل ایمان باشید.)
دقّت در آیه مى رساند که قرآن کریم، از زبان پیامبر نقل مى کند که بنى اسرائیل به آن صندوق تبرک مى جستند و آن قدر ارزش و شرافت داشته که فرشتگان آن را حمل مى کردند. اینک مى پرسیم: اگر این کار، با اصول توحید، ناسازگار است، چگونه آن پیامبر، این خبر را به صورت یک مژده به آنان نقل مى کند؟
به این دو آیه بسنده مى کنیم. دقت در این آیات ما را از یک اصل علمى و قرآنى روشن آگاه مى کند و آن اینکه گاهى خواست الهى بر این مى شود که نعمت ها، مواهب مادى و معنوى را از خلال اسباب و عوامل طبیعى به بشر افاضه کند، بدون آنکه میان امور مادى و معنوى تفاوتى باشد، مثل آنکه اراده الهى تعلّق گرفته تا بشر را از راه اسباب طبیعى هدایت کند، از این رو پیامبران را به عنوان بشارت دهنده و بیم دهنده فرستاده است. ولى در همان حال، گاهى نیز اراده خدا بر این تعلّق مى گیرد که فیض خویش را از راه ها و اسباب غیرطبیعى جارى سازد. تبرّک یکى از آن راه هاى غیرطبیعى است که انسان به آن روى مى آورد تا فیض الهى و نعمت پروردگار را به دست آورد.
براساس همین روش، مسلمانان به آثار پیامبر اعظم(صلى الله علیه وآله) و به موى شریف او و به قطرات آب وضوى آن حضرت و به جامه و ظرف و لمس بدن مطهّرش تبرک مى جستندکه نمونه هاى آن در روایت ها آمده است. پس تبرّک، سنتى شد که صحابه به آن عمل مى کردند و تابعان و صالحان بعدى نیز از آنان پیروى کردند.(5)
پی نوشت:
(1). سوره یوسف، آیه 84.
(2). سوره یوسف، آیه 93.
(3). همان، آیه 96.
(4). سوره بقره، آیه 248.
(5). گردآوری از کتاب: سیماى عقاید شیعه، آیت الله جعفر سبحانی، مترجم: جواد محدثی، نشر مشعر، چاپ: دارالحدیث، بهار 1386، ص 108.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیطان در پیاده روی اربعین دیده شده!!!
اربعینی های گرامی در پیاده روی به سمت کربلا مواظب شیطان و دجال باشید و گمان نکنید در این طریق الحسین از لغزش مبرا هستید...
هیچ کس در آخرالزمان از لغزش در امان نیست!!!
در کنار همین طریق الحسین شیطان از شما پذیرایی می کند پذیرایی کردن دجال بصره در پیاده روی اربعین دام شیطان است!!!
برخی حسینی می روند، گمراه و از پیروان دجال بصره بازمی گردند،متاسفانه اکثر ایرانی هایی که به دام این فرقه افتادند در پیاده روی اربعین گرفتار شدند!!
مراقب موکب هایی با این واژه ها باشید:احمدالحسن بصری،یمانی موعود، البیعه لله، وصی امام المهدی
@mobahesegroup
+ایران اغتشاش شده
_چرا؟؟؟؟
+مردم گرسنه اند
_چرا؟
+هرچی داریم میدن به عراقی ها
امروز همون شخص:
+عراق اغتشاش شده
_چرا ؟؟؟؟؟
+هرچی داشتند دادن به ما ایرانی ها دیگه
من دارم سرمو میکوبم به دیوار و مینویسم😑
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
🐓بازهم دم خروس از جیب احمدالحسن بیرون زد...
🔺هنوز حمایت احمدالحسن از شورش سال گذشته بصره و آتش کشیدن کنسولگری ایران یادمان نرفته...
🔹اینبار هم احمد الحسن از شورش و اغتشاشات اخیر در عراق حمایت نمود و سرکوب شدن این شورش را توسط دولت عراق محکوم کرد!
احمدالحسن دنبال چه چیزی است؟
هدف او از ایجاد ناآرامی در آستانه پیاده روی عظیم اربعین چیست؟؟!
.
ترجمه #پیام_فیسبوک احمدالحسن:
✍آنچه حکومت فعلی احزاب فاسد انجام میدهد چه فرقی با آنچه حکومت صدام انجام میداد، دارد؟
همان جنایتها و همان طرز فکرهای متکبرانه.
📆 3 اکتبر 2019 م
#دشمن #یهودیان #آمریکا #غرب #حمایت_از_حیوانات
دشمنان شیعه را بشناسید
#بصره #اغتشاش #احمدالحسن #نجف #صدام #عراق #شورش
@mobahesegroup