eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.7هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
224 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ متن شبهه👇👇 شانس آوردیم مغول‌ها با خودشان دین نیاوردند و فقط کشتند و خوردند و چاپیدند وگرنه الان خوردن نذری هلاکوخان لیاقت می خواست و عزاداری برای چنگیزخان واجبات بود و هر قطره اشکی که در عزاداری برای تیمور لنگ ریخته می‌شد آخرت و بهشت ما را بیمه می کرد ✅پاسخ شبهه در صوت استاد امیدیان در پست زیر بشنوید👇👇👇👇 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup @mobahesegroup
voice.ogg
199.5K
👆👆👆👆 ⁉️ متن شبهه👇👇 شانس آوردیم مغول‌ها با خودشان دین نیاوردند و فقط کشتند و خوردند و چاپیدند وگرنه الان خوردن نذری هلاکوخان لیاقت می خواست و عزاداری برای چنگیزخان واجبات بود و هر قطره اشکی که در عزاداری برای تیمور لنگ ریخته می‌شد آخرت و بهشت ما را بیمه می کرد ✅پاسخ شبهه در صوت استاد امیدیان بشنوید 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup @mobahesegroup
♦️ : 💠متن کامل 📕کانال شرح و تفسیر زیارت عاشورا ♦️ eitaa.com/joinchat/3805675522C83b7fa74b6
#رایه_الحق #اندیشکده #مقاومت #تحقق_وعده_الهی 📸 تصاویری از عزای مشاعل در سوگ سرور و سالار شهیدان در شهر نجف اشرف @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رایه_الحق #اندیشکده #مقاومت #امام_و_رهبری 📹 روضه حضرت عباس علیه‌السلام از زبان مقام معظم رهبری ▪️ «بصیرت اباالفضل العبّاس کجاست؟ در روز تاسوعا، به او پیشنهاد تسلیم و امان‌نامه کردند و گفتند ما تو را امان میدهیم؛ چنان برخورد جوانمردانه‌ای کرد که دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم؟ وای بر شما! اف بر شما و امان‌نامه شما. ۷۹/۱/۲۶ @mobahesegroup
⚜️▪️أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ (علیه السلام) وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام)▪️⚜️ 🏴 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هر_خانه_یک_حسینیه #همه_روضه_خوان #مداحی 🥀به سمت گودال از خیمه دویدم من ... دیر رسیدم من... 🏴 @mobahesegroup
🥀▪️وقفت السيدة زينب على جسد أخيها الطاهر، لتشعل وسط هذه العتمة مصباح أمل، و تزرع في صحراء هذه الكراهية زهرة عقيدة؛ و رفعت يديها نحو السماء، و أطلقت أعظم صرخة في التاريخ تصدر من قلب مكلوم: "اللهم تقبل منا هذا القربان"▪️🥀 🏴 @mobahesegroup
#رایه_الحق #اندیشکده #مقاومت #تحقق_وعده_الهی 📸 برگزاری مراسم عزاداری شب عاشورا در حرم سامراء با حفظ پروتکل‌های بهداشتی @mobahesegroup
🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 🚩🏴 🏴 ☑️لعن شمر امروز ، لعن دشمنان تشیع است، در سرزمین های شامات ؛ که به صورت صهیونیزم جهانی ظاهر شده و اینها همان بازماندگان قتله ابی عبدالله الحسین( علیه السلام) هستند که همه ی انها امروز از مصادیق لعن زیارت عاشورا حساب می شوند، آنان که دستشان به خون مطهر شهدای مدافع حرم آلوده است و در قتل حاج قاسم و ابو مهدی نقش داشته اند ویا در قبال ان سکوت کرده اند. 🏴 اَللّهُمَ‌ّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَ‌ّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِک 👇👇👇👇👇 ☑️اعقاب شمر در اندلس ▪️محمد بن عبدالله ابن الخطیب (م 776)، در الاحاطه فی اخبار غرناطه (ج۳صص۲۶۴_۲۶۶) از یکی از 👈نوادگان شمر که به اندلس آمده و مناصبی بدست آورده یاد می کند. 👈نام او صمیل بن حاتم بن عمر بن جذع بن شمر بن ذی الجوشن ضبابی کلبی است. ▪️این شخص متوفای ۱۴۲ هجری است و شرح حالش در الحلة السیراء (ج۱ص۶۷) و «تاریخ افتتاح الاندلس» (ص۴۴ ،۴۶، ۵۱،۵۹،۶۱ ) و منابع دیگر آمده است. ▪️ابن الخطیب از کتاب «الخزائنی» در باره وی می گوید: 👈جد او یکی از کشندگان حسین بن علی( علیه السلام) است، کسی که سر حسین بن علی (علیه السلام) را برای یزید بن معاویه آورد. وقتی مختار ثقفی به خوانخواهی حسین ( علیه السلام) برخاست، شمر گریخت، به شام آمد و در آنجا در جاه و جلال زیست!! 👈این صمیل همراه کلثوم بن عیاض برای نبرد به مغرب رفت، وارد اندلس شد و در سپاه مقدمه همراه بلج بن بشر قشیری بود. 📗رسول جعفریان @mobahesegroup http://uupload.ir/files/qan6_img_20200830_102955_018.jpg
🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 🚩🏴 🏴 🏴صَلَّیَ اللهُ عَلیَ الباکین عَلیَ الحُسین (علیه السلام) ⚜لَوْ يَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِي زِيَارَةِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ مِنَ الْفَضْلِ لَمَاتُوا شَوْقا⚜ ➖همانا اگر مردم میدانستند در زیارت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) چه (خیر و کمال و اسراری نهفته )است ؛ از شوق آن می مردند. ▪️سالها در آتش عشق و مصائب اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و اهل بیت و اصحابشان سوختیم و به سر و سینه زدیم و گریستیم و گداختیم. ▫️در جاده های عاشقی اربعین قدم گذاشتیم و در مسیر شهادت و استشهاد روضه خواندیم و رجز ها سرودیم. ▫️همراه ذاکران حسینی، ارضی و سماواتی، دم گرفتیم و با خون و عرق اقامه کردیم مصیبت حضرت دختر خیر النساء عقیلة الهاشمیین، زینب کبری (سلام الله علیها) را. ▫️در کنار پیر غلامان و سخن دانان کربلایی، کنار سید القائد ایستادیم و لبیک یا حسین گفتیم. و گویا اکنون حضرت مادر این اقامه عزا را به احسن صورت قبول فرموده اند، 👈که امسال باید همه این ارادت ها و حرارت ها را در سینه انباشته کنیم، تا خلوص و اخلاصمان در این آتش پنهانی بالا رود، آماده شویم برای عزاداری هایی حسینی تر ، عباسی تر . ▪️این داغ ها مارا تشنه تر خواهد کرد به اقامه مصائب تا این بار پس از اذن حضرت مادر برای برپایی پرشور عزای فرزندانش، همه حسینیان عالم یکپارچه متحد با اراده و بصیرت عباسی، ریشه بازماندگان اموی و سفیانی را بر کنند و برای همیشه از لوث وجود نجس شان زمین را تطهیر کنند. ▪️طلایه دار این حرکت مدافعان حرم، راهی را گشودند که نه تنها ظهور در مشهد خلق قرار گرفت، بلکه نشانه های رجعت از افق آسمان معرفت دیده می شود. ✨اَللّـهُمَّ اِنْ حالَ بَيْني وَ بَيْنَهُ الْمَوْتُ ✨الَّذي جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِكَ حَتْماً مَقْضِيّاً ✨ فَاَخْرِجْني مِنْ قَبْري ✨مُؤْتَزِراً كَفَنى ✨شاهِراً سَيْفي ✨مُجَرِّداً قَناتي ✨مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدّاعي ✨فِي الْحاضِرِ وَ الْبادي @mobahesegroup http://uupload.ir/files/qan6_img_20200830_102955_018.jpg
▪️مگه کیش مستعمره ی چین نشده بود؟ پس اینا دارن کجا میرن؟! 💬 Elham yaghoobi @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا انگلستان است .مرکز درست کردن رهبران جدید برای جهان اسلام واین مرد ریش قرمز که آخر از همه از ساختمان خارج میشود رهبر آینده مسلمانان پاکستان است که آماده تحویل به مسلمانان پاکستان میباشد. این صحنه آشنا نیست؟؟؟!! 🧩امام زمان دروغین در کشورݕاکستان نقشه های شوم برای ظهور ،،مدعیان دروغین ظهور 🆔 @mobahesegroup
🔴غفلت دستگاه های مسئول و کودتای نرم در فضای مجازی تحت مدیریت امنیتی های آلوده علیه ارزشهای دینی چند کانال با اعضای چند صد هزار نفری که در ظاهر محتوای طنز دارند، اما در باطن دقیقا نقش پیاده نظام دشمن را ایفا میکنند، از شروع ماه محرم تا کنون جز توهین و تخریب هیئت و مداحان مطرح کاری انجام نداده اند! بدین صورت که دنبال یک ضعف میگردند تا آن را در کانال های خود بازتاب داده و هیئت و عزاداران اباعبدالله(ع) را تخریب کنند! این تصاویر فقط گوشه ای از حجم زیاد تخریب هاست. همچنین این کانال ها که نزدیک انتخابات با تبلیغ یک کاندید خاص از او حمایت میکنن، بعد از انتخابات با کنار مردم قرار دادن خود ضروع به تخریب نظام میکنند! معلوم نیست چطور با این حجم از توهین و تخریب هنوز کسی با مدیران این کانال ها برخوردی نکرده است! امیدواریم مسئولی دل‌خوش به این کانال‌ها نکرده باشد! @mobahesegroup @mobahesegroup
‏🔸 یعنی شما ندیدید قریب ۲۰۰هزار میلیاردتومن از قِبَل رانت ‎#ارز_۴۲۰۰_تومنی بدستور جهانگیری در حلقوم یک عده ریخته شده؟ یعنی شما باور نکردید پای برخی از مقامات اصلی و ارشد دولت در بحران ارزی دوسه‌سال اخیر بوده؟ برادرزاده #عراقچی، #حجتی وزیر کشاورزی، #شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی و... @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هم‌اکنون اگر من بودم استاندار اون منطقه نفت‌خیز که مردمش آب ندارن جای ... به گاری میبستم تا براشون آب ببره + سخنرانی طوفانی حاج آقا پناهیان در شب تاسوعا علیه حلقه ناکارامدی برخی مدیران جمهوری اسلامی @mobahesegroup
♨️ پاسخ دکتر سید محمد حسینی به (دهباشی مشاور رسانه ای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 😏😏) #الحسین_یجمعنا #Hussain @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 از توهین به مازندرانی ها تا حرمت شکنی در تاسوعا و عاشورای حسینی 🔹انتقاد نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا از بی بند و باری ها در سواحل مازندران در ایام محرم: 🔹آقای استاندار در ستاد کرونای شما چه اقدامی صورت گرفت!؟ 🇮🇷 @mobahesegroup
جدیداً فایل صوتی از شخصی به نام عبدالحمید ضیایی باعنوان تحریف های عاشورا در فضای مجازی منتشر شده است مطالبی که این شخص بیان می کند نه تنها تحریف نیست بلکه حقایق عاشوراست که برگرفته از برداشت های شخصی و ذهن کوتاه و غرب گرای این شخص میباشد اولا ایشان عرفان را با تطبیق با فلسفه غرب بیان میکنند پس توقعی بیشتر از این از ذهن کوچک ایشان نمیشه داشت دوما آنچه که ایشان در این صوت بعنوان تحریف عنوان کرده اند پاسخهای مستدلی دارد که کاملا گویای این است که ایشان مطالعه تاریخ اسلام با مستنداتش را اصلا ندارند و اما پاسخهایی مختصر به گوینده ی کوته بین این صوت 👇👇👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
پاسخی هر چند خلاصه به شبهات مطرح شده در فایل صوتی بالا ✅قسمت 1⃣ ✅ پاسخ👇👇 ۱)درهیچ منبعی از منابع دینی شهادت امام حسین (ع) تهنیت گفته نشده حتی امام زمان (زیارت ناحیه مقدسه) ۲)عارف وعرفان در بیان اسلام معرفت داشتن به خداست که باعث تقوا می شود مولانا هرچقدر عارف باشد مثل پیامبر و امیرالمومنین نیست پس کلام او برای ما راهگشا نیست. شاید بگین پس مراجع تقلید چی؟ عرض می کنیم تقلید در احکام شرعی (نه اصول دین) بر اساس آیه نفر واجب است و رجوع به مراجع در زمان غیبت را امام زمان امر فرمودن ۳)فهم عرفی شکافته شدن دریای نیل را می تونه باور کنه اونهم بطوری که کف دریا خشک باشه ؟!پس فهم عرفی در اینگونه موارد عاجز است . بعضی از اعداد نشانه کثرت است نه اینکه چند هزار +۱یا -۱ نباشد که در قران وروایات نمونه هائی داریم ۴)منابع تاریخی برای وقایع تاریخی است اما عاشورا اولا واقعه نبود بلکه جریان بوده ثانیا منابع این واقعه روایات ائمه و مقتل هاست ونکته مهمتر بودن و نبودن افراد.....چیزی از فاجعه ی موضوع کم نمی کنه برخی از افراد ادعا کرده‌اند که گفتن جملاتی که دلالت می‌کند بر ذلت امام حسین (ع) مانند هل من ناصر ینصرنی و… دروغ وکذب است وتحریف شده است ودر شأن امام حسین (ع) نیست که از مردم تقاضای کمک کند. پاسخ: اولاً: ابتدا باید بگوییم نصوصی که در روایات و کتب تاریخی معتبر در این زمینه وارد شده بسیار زیاد می‌باشد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: ۱ – ابن اعثم کوفی در کتاب الفتوح (ازمقاتل قرن چهارم هجری) بیان می‌کند:«صاح الحسین أما من مغیث یغیثنا لوجه الله أما من ذاب یذب عن حرم رسول الله»؟(امام حسین (ع) فریاد زد آیا کسی هست که به ما پناه بدهد؟ آیا کسی هست که از حرم پیامبر دفاع کند؟) ۲ – ابن قولویه; درکتاب کامل الزیارت، از امام صادق (ع) نقل کرده:«لبیک داعی الله … ان کان لم یجبک بدنی عند استغاثتک و لسانی عند استنصارک فقد اجابک قلبی وسمعی وبصری و رأیی وهوای علی التسلیم لخلف النبی المرسل …»(اگر بدن و زبانم به استغاثه و استنصار تو در کربلا جواب نداد، اما قلب و گوش و چشمم به تو جواب می‌دهد.) این سخن خود دلالت می‌کند بر وجود استغاثه امام حسین (ع) که در زمین کربلا طلب کمک و استغاثه می‌کرده است. ۳ – علامه مجلسی; در بحارالانوار نقل کرده:«لما فجع الحسین (ع) باهل بیته و ولده و لم یبق غیره و غیر النساء و الذرادی نادی هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟ هل من موحد یخاف الله فینا؟ هل من مغطث یرجوا الله فی اغاثتنا؟ و ارتفعت اصوات النساء بالعویل»(زمانی که امام حسین (ع) در اثر شهادت نزدیکان وفرزندانش تنها شد صدا می‌زد: آیا کسی هست که از حرم اهل بیت دفاع کند؟ آیا کسی هست که به فریاد ما رسد؟) ۴ – ابن نماء حلی; می‌گوید:«لما رأی الحسین (ع) انه لم یبق من عشیرته واصحابه الا القلیل فقام و نادی هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟ هل من موحد هل من مغیث هل من معین؟» ۵ – مرحوم شیخ جعفرشوشتری می‌فرماید:«فصاح مستغثا هل من ذاب یذب عنا …» (امام حسین (ع) وقتی تنها شد در حال استغاثه فریاد می‌زد: آیا کسی هست که از ما دفاع کند.ابوالفتح بن صدقه، در کتاب دُرر الافکار فی وصف الصفوه الاخیار مانند این جمله را نقل می‌کند. ۶ – سید بن طاووس; درکتاب لهوف می‌فرماید:«لما رأی الحسین (ع) مصارع فتیانه واحبته عزم علی لقاء القوم بمهجته و نادی هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله هل من موحد یخاف الله فینا هل من مغیث یرجوا الله باغاثتنا هل من معین یرجو ما عند الله فی اعانتنا فارتفعت اصوات النساء بالعویل … .»وقتی امام حسین (ع) استغاثه می‌کرد … زنان صدایشان به گریه بلند شد. ۷ – در کتاب خون خدا به نقل از «ذریعه النجاه» و «ناسخ التواریخ» نقل می‌کند که امام حسین (ع) در لحظه تنهایی صدامی‌زد:«هل من ناصر ینصرنی … هل من ذاب یذب عن حرم الرسول؟» ۸ – سید محسن امین نقل کرده:«هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله هل من موحد یخاف الله فینا» ۹ – در کشف الغمه نقل شده:«ضرب الحسین (ع) بیده علی لحیته و صاح اما مغیث یغیثنا اما ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) »(زمانیکه حسین تنها شد دستی بر محاسن کشید وفریادمی‌زد آیاکسی نیست به فریاد ما برسد؟ ۱۰- شیخ عباس قمی; می‌فرماید:حر بن یزید چون تصمیم لشکر را برای قتال دید وشنید صیحه امام را – که می‌فرمود اما من یغیث یغیثنا لوجه الله اما من ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) – به لشگر امام حسین (ع) پیوست. ادامه👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ فایل صوتی بالا ✅ قسمت2⃣ ۱۱ – ابن صباغ مالکی در «الفصول المهمه» به نقل از مقتل خوارزمی می‌گوید:«صاح اما من مغیث یغیثنا لوجه الله اما من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟» ۱۲ – قندوزی حنفی می‌گوید:«فجعل الحسین ینظر یمینا و شمالا فلم یر احدا یبارز اعداء فبکی بکاء شدیداً و هو ینادی و امحمدا و اعلیاه و احمزتاه و اعباساه یا قوم اما من معین یعیننا؟….»امام حسین (ع) هرچه به راست و چپ نگاه کرد یاوری نیافت سپس گریه شدیدی کرد و طلب کمک می‌کرد. ۱۳. در شرح ق الحق نقل شده:اما من مغیث یغیثنا لله؟ ۱۴. در «دموع الابرار» به نقل از تاریخ طبری نقل شده:«هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) هل من موحد یخاف الله فینا؟»در این لحظه بود که حضرت قاسم (ع) خارج شد و ینادی لبیک عم اباعبدالله… ۱۵. علامه بحرانی; در کتاب العوالم:«روی عن مولانا الصادق (ع) …صاح علیه اما من مغیث یغیثنا لوجه الله اما من ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) ؟ ۱۶. در کتاب مقتل الحسین خوارزمی و اعیان الشیعه و وقعه الطف ابی مخنف، استغاثه امام حسین (ع) در هنگام شهادت حضرت علی اصغر (ع) را نقل کرده‌اند ۱۷. ابن طلحه شافعی در کتاب مطالب «السئوول فی مناقب آل الرسول» می‌نویسد:«اما مغیث یغیثنا لوجه الله اما ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) ؟که بعد از آن حر بن یزید ریاحی پناه می‌آورد به امام حسین (ع) ثانیاً:علاوه بر نصوصی که در طلب کمک و استغاثه امام نقل شد؛ امام حسین (ع) بارها در روز عاشورا با لشگر دشمن احتجاج کرد در حالیکه به گفته مستشکل باید گفت این احتجاجات هم در شأن امام نیست. مانند این جمله که فرمود:«فانظروا هل یحل لکم قتلی و انتهاک حرمتی؟ الست ابن بنت نبیکم و ابن وصیه وابن عمه:….»یعنی آیا کشته شدن من و هتک حرمت من برای شما حلال است؟ آیا من پسر دختر پیامبر شما و پسر وصی پیامبر شما نیستم … .آنقدر اوصاف خود را بازگو می‌کند و مظلومیت خود را به عالمیان اثبات می‌کند که بعد از آن می‌فرماید:«سلوا جابربن عبدالله انصاری أو اباسعید خدری» یعنی اگر قبول ندارید؟ بروید از این افراد سؤال کنید تا به شما خبر دهند که پیامبر فرمود: «هذان سیدا شباب اهل الجنه» (حسن وحسین‘ سرور جوانان بهشت‌اند کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ 👆👆🔻👇👇 ✅ قسمت3⃣ شریح قاضی یکی از افرادی است که در ابتدا جزء دعوت کنندگان امام به کوفه بوده اما تحت تاثیر عمر سعد قرار گرفت و بعنوان مشاور در دارالعماره جا گرفت . در هر صورت به حکم چه کسی باشه تاثیری در اصل جریان ندارد. اینکه گوینده می گه دیگه هیچ عالمی مقتل نخواند، یک دروغ بزرگ است امروزه هم رسم بر مقتل خوانی است اگرچه عده ای از روی آن کتاب روضه می خواندند اما فراگیر نبوده. در مورد کلمه روضه ، باید بدانیم در اصل مرثیه خوانی گفته می شده عملکردهای متفاوت ائمه به اقتضای زمان و یارانشان متفاوت بوده بطور مثال امام صادق (ع) با آنهمه شاگرد فرمودن اگر به تعداد انگشتان دست مانند " بشر "داشتم من هم قیام می کردم. قیام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام نهضت است، چون ایشان فقط مخالف حکومت یزید و نابسامانی موجود نبود بلکه کاملاً آگاه بر نظام مطلوب بود. آن حضرت پیرو الگوی حکومتی جدشان، رسول خدا(ص) و در پی احیاء حکومت نبوی بود. چرا قیام اباعبدالله الحسین(ع) را نهضت می‌خوانیم؟ بدیل نهضت، جنبش اعتراضی است. هر دو، قیام علیه وضع موجود است و با شورش‌های سلطه طلبانه و اقتدار جو که غایتی غیر از تصاحب قدرت ندارند، فرق می‌کنند. دغدغه شورشیان اقتدارگرا قدرت است و وضع مطلوب را در تصاحب قدرت می‌دانند، اما غایت قیام این‌چنین نیست. قیام، مخالفت با وضع موجود است ولی این مخالفت به دلیل قدرت نیست. بلکه به دلیل نابسامانی وضع موجود به‌ طور مطلق است؛ به‌ویژه نابسامانی در روند قدرت و حاکمیت سیاسی. اما تمایز نهضت و جنبش اعتراضی در حداکثری و حداقلی بودن قیام است. اگر قیام محدود به نارضایتی از وضع موجود باشد؛ جنبش اعتراضی خواهد بود. اعتراض علیه وضع موجود و نابسامانی‌های سیاسی و اجتماعی، شرط حداقلی قیام است و شرط حداکثری آن داشتن تصویری روشن از وضعیت مطلوب است. چنان‌که نهضت این‌گونه است. پیداست که نهضت بر جنبش اعتراضی در شرایطی که وضع موجود قابل اصلاح و بازسازی نباشد، رجحان دارد، زیرا جنبش شرط لازم را دارد ولی فاقد شرط کافی است. جنبش، به‌مثابه کشتی سرگردان در دریای نابسامان است و هیچ چشم‌انداز روشنی از ساحل نجات ندارد. این‌که رهبران جنبش جامعه را علیه نابسامانی وضع موجود بشورانند ولی ندانند که باید به کجا رفت و ساحل نجات در کدام سو قرار دارد؛ نهایت بی‌خردی است. مردم به امید رسیدن به وضع بهتر با رهبری جنبش هم‌پیمان می‌شوند. حال، اگر رهبری جنبش مردم را با خود به وسط دریای پرتلاطم بکشاند ولی نداند ساحل نجات کجاست؛ ظلم بزرگی بر مردم روا داشته است، ولی نهضت، چون هر دو شرط لازم و کافی را دارد، به‌مثابه کشتی نجات تلقی می‌شود. رهبری نهضت کاملاً آگاه است که مردم را به کجا هدایت می‌کند و چه چشم‌اندازی از ساحل نجات در ذهن دارد، البته خیلی اوقات تشخیص جنبش از نهضت دشوار است، زیرا اغلب نهضت‌ها گمان می‌کنند که ساحل نجات را به‌ خوبی شناسایی کرده‌اند و حال‌ آنکه سراب را شناسایی می‌کنند و نه ساحل نجات. قیام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام نهضت است چون ایشان فقط مخالف حکومت یزید و نابسامانی موجود نبود بلکه کاملاً آگاه بر نظام مطلوب بود. آن حضرت پیرو الگوی حکومتی جدشان، رسول خدا(ص) و در پی احیاء حکومت نبوی بود. امام علیه‌السلام به هنگام خارج شدن از مدینه به همراه خاندانش، وصیت‌نامه‌ای می‌نویسد و نزد برادرش محمد بن حنفیه می‌گذارد. ادامه 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇 ✅ قسمت 4⃣ ایشان در این وصیت‌نامه بر سه نکته مهم تأکید می‌ورزد: اول آن‌که خروجش علیه حکومت یزید از روی جاه‌طلبی و شرارت و کسب قدرت نیست. دوم، بلکه برای اصلاح و امربه‌معروف و نهی از منکر است. دو دهه حکومت معاویه حکومت اسلامی را به فساد کشانده است و مردم سنت نبوی فاصله گرفته‌اند و معروف‌ها کنار گذاشته‌ شده است و منکرات جای آن را گرفته است و حالا مردی فاسق و فاجر جانشین معاویه شده است. پس جامعه را اصلاح و امر به‌ معروف و نهی از منکر به نحو عام و فراگیر لازم است. سوم، عمل بر طبق سیره رسول‌الله صلی‌الله علیه و اله و پدرش امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است. سیره هر دو معصوم بر حکومت و اداره جامعه اسلامی بر پایه احکام شرع مقدس بود. متاسفانه گوینده فرق بین مرگ و شهادت را هم نمی داند جناب مسلم نمرد بلکه به شهادت رسید در اندیشة امام خمینی، قیام الهی یا قیام لله بیانگر حرکت صحیح انسان در بستر انسانیت برای یافتن خود و شأن وجودی و حقیقی خود ـ در درون جامعه و در ارتباط با دیگران است. لذا چنین قیامی سود محض است و هیچگونه زیان یا خسرانی در برندارد. در حالی که قیام برای نفس و قیام طاغوتی، قیامی است برای تحقق خودِ مادّی یا بعد نفسانی انسان و در جهت منافع شخصی صورت می‌گیرد و لذا عامل انحطاط جوامع اسلامی است چنین قیامی گرچه منافعی کوتاه‌مدت را برای فرد به دنبال دارد امّا در بنیان و بویژه به لحاظ مصالح عمومی زیان‌آور و خسران‌بار است. از دیدگاه امام خمینی ماهیت و حقیقت قیام را اموری چند؛ چون دفاعی و عاری بودن از تجاوز و سلطه‌طلبی؛ کمال و برتری «فوز عظیم» قداست و معنویت و آرمانی بودن، بی‌انتهایی و بی‌مرزی ـ که در جهت هدفی مطلق و لایتناهی یعنی «الله» صورت می‌گیرد ـ و مهمتر از همه الهی و خداگونه بودن و... تشکیل می‌دهد. بنابراین قیام حرکتی است دارای ماهیت الهی ـ انسانی و عملی است خداگونه برای شدن انسان؛ گذشتن از خود مادی و رسیدن به جانان. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا و قسمت آخر ✅ قسمت 5⃣ گوینده متاسفانه معنی درست کلمات را نمی دونه و بزرگترین تحریفهارا انجام میده عاشورا واقعه نیست بلکه جریان است. خودشون می گن امام فرمود برای اصلاح امت ....از طرفی می گن از خوف جان ...تناقض در کلام را توجه کنید کسی که جانش براش عزیزه که برای حفظش فرار می کنه چطور ممکنه به فکر اصلاح مردم باشه و.... خشونت ها را کسی از طرف امام نمی داند بلکه از سوی دشمن می دانیم که امام به دفاع پرداختن آیا سر از بدن ها جدا کردن مهربانی است؟! اینکه تعدادی از افراد کم سواد خودشون را به عنوان مداح بین مردم جا زدن و حرفهای سخیف می زنند درسته اما همگانی نیست و نباید اصل قضیه را زیر سوال برد . آیا ائمه ما برای امام حسین (ع) عزاداری نمی کردن ؟ به مرثیه خوانها و روضه خوانها صله نمی دادند؟یعنی نعوذبالله ائمه متوجه نبودن ممکنه روضه جای دین را می گیره و اینقدر سفارش بر مرثیه و اشک بر امام داشتند؟ گوینده از سقیفه خبر نداره که اولی و دومی ....را خلفای بعد پیامبر می داند؟ایا علامه عسگری هم اینها خلیفه می داند و قابل احترام؟ اکثر توهینها ار جریان صادق شیرازیه که ربطی به علما نداره. شرافت مادری امام باقر (ع)از آن جهت است که مادر ایشان فاطمه دختر امام حسن مجتبی(ع) است ابوبکر کجای این قضیه است؟! انصافامعرفت پیدا کردن به امام حسین(ع)وشناخت بیشتر ایشون از طریق مولانا بهترو به حقیقت نزدیکتره یا از طریق ائمه؟! هیچکس نگفته اشک بر امام حق الناس را از بین می بره گوینده نامحتر هرچه دلش می خواد به عالم و مداح دروغ می بنده ، آیا این حق الناس نیست؟! اونجا حرف ازدیوانگان امام حسین (ع)می شه گوینده نمی پسنده ومی گه امام دیوانه نمی خواد حتی اگر معنای عرفانی داشته باشد اما خدا ساقی بشه و عشق خدارا به شراب تشبیه می کنه مشکلی نیست !!!!چون مولانا گفته اتفاقا نحوه شهادت ایشان یکی از دلایلی است که سبب زنده ماندن فرهنگ اوشده. این را مد نظر داشته باشید بقیه ائمه ما نمردن بلکه شهید شدن و این مطلب را گوینده نفهمیده واصلا باهاش بیگانه است. ایشان حداقل ادب را در مورد ائمه رعایت نمی کنند(غیر از ابتدای کلام که عنوان حضرت را هم برای امام می گه هم برای مولانا)اسامی بزرگواران را اینگونه نام می بره(حسن ، حسین ،زینب،....) به نظرم سروش باشه قبلا هم در مورد زیارت عاشورا افاضه کرده بود درمورد سند زیارت عاشورا کتاب "زیارت عاشورا فراتر از یک شبهه " را مطالعه بفرمائید وبه گوینده پیشنهاد کنید شاید کمی اطلاعاتشون از حد عقل خودشون بیشتر بشه. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه👇👇👇 قابل توجه شیعیان حواستون باشه عصبانی نشید خواهر شمرو فحش ندین چون خواهر شمر زن حضرت علی همان ام البنین مادر حضرت ابوالفضل است مادر شمر هم فحش ندین چون مادر شمر مادر زن حضرت علی است در ضمن خواهر یزید را هم فحش ندین چون زن امام حسن است ابو سفیان و عمرو ابوبکر را هم فحش ندین چون هر سه تای اون ها پدر خانم های حضرت محمد هستن بهتره به خودتون فحش بدین که نا آگانه به اختلاف خانوادگی اینا دخالت کرده اید این ها از نظر نسبی و سببی هزار جور باهم فامیل بودن ✅ پاسخ : 👇👇👇 از دیرباز، شبهات بسیاری به اصل قیام عاشوراء و برخی مسائل تاریخی آن گرفته می‌شد که به احسن وجه توسّط علمای شیعه پاسخ داد شده است.اخیراً برخی از جاهلان مغرض، شمر بن ذی الجوشن قاتل حضرت اباعبد الله الحسین(علیه‌السلام) را برادر حضرت امّ‌البنین، همسر دوم حضرت امیرالمؤمنین و مادر حضرت اباالفضل العباس(سلام الله علیه) دانسته‌اند. قصد ایشان از این دروغ پراکنی‌ها، خانوادگی جلوه دادن قیام بزرگ آن حضرت بوده است.امّا منشأ این افتراء کلماتی است که تاریخ نگاران از قول شمر بن ذی الجوشن در شب عاشوراء نقل می‌کنند. در آن شب، شمر همراه امان نامه‌ای به نزدیک خیمه حضرت اباالفضل العباس آمد و ایشان را با این عبارت صدا زد:«ای فرزند خواهر من! شما را امان دادم؛ خود را به کشتن ندهید و چنگ بر طاعت امیرمومنان یزید بزنید». [۱] اگر شمر بن ذی الجوشن، دایی عباس بن علی بوده باشد، باید شمر را برادر أم البنین بدانیم و حال آنکه اینگونه نیست. پدر أم البنین، حزام بن خالدربیعةو پدر شمر، جوشن بن شرحبیل بن الأعور بوده است. درست است که شمر بن ذی الجوشن و أم البنین هر دو از قبیلهٔ بنی کﻠﺎب هستند، امّا هرگز برادر و خواهر نبودهﺍند. زمانی که شمر امان نامه را عنوان کردند به خاطر هم قبیله بودن گفتند خواهر زاده های من کجایند!!! شمر بن ذی الجوشن و مادر حضرت عباس، هر دو از نسل «کلاب» می‌باشند. هر کدام با چند واسطه به «کلاب» می‌رسند. «کلاب» یازده پسر دارد. نام یکی از آنان «کعب» و نام دیگری «ضباب» است. حضرت ام البنین از نسل «کعب» و شمر، از نسل «ضِباب» است. نسب ام البنین: ام البنین بنت حزام بن خالد بن ربیعه بن وحید بن کعب بن کلاب. نسب شمر: شمر بن ذی‌الجوشن (جمیل) بن اعور (عمرو) بن ضِباب (معاویه) بن کلاب. حضرت عباس نوة دختری کلاب و شمر نوه پسری کلاب است. [۲] شمر چون دید که ابن سعد مهیای قتال است به نزدیک لشکر امام علیه السلام آمد و بانگ زد که کجایند فرزندان خواهر من عبدالله و جعفر و عثمان و عباس چه آنکه مادر این چهار برادر ام البنین از قبیله بنی کلاب بود که شمر ملعون نیز از این قبیله بوده.... امام حسین علیه السلام بانگ او را شنید برادران خود را امر فرمود که جواب او را دهید اگرچه فاسق است لکن با شما قرابت و خویشی دارد، پس آن سعادتمندان با آن شقی گفتند چه بود کارت؟ گفت ای فرزندان خواهر من شماها در امانید با برادر خود حسین رزم ندهید از دور برادر خود کناره گیرید و سر در طاعت امیرالمؤمنین یزید (ملعون) درآورید. جناب عباس بن علی علیه السلام بانگ بر او زد که بریده باد دستهای تو و لعنت باد بر امانی که تو از برای ما آوردی، ای دشمن خدا امر می‌کنی ما را که دست از برادر و مولای خود حسین بن فاطمه علیه السلام برداریم و سر در طاعت ملعونان و فرزندان ملاعینان درآوریم آیا ما را امان می‌دهی و از برای پسر رسول خدا صلی الله علیه و آله امان نیست؟ شمر از شنیدن این کلمات خشمناک شد و به لشکرگاه خویش بازگشت. نتیجه اینکه: حضرت امّ البنین هیچ نسبت فامیلی نزدیکی با شمر بن ذی الجوشن(لعنه الله) نداشته است و با این سخن فریبکارانه خود می‌خواسته حضرت ابالفضل العباس را که مهمترین حامی اباعبدالله بود، به سمت خود جلب کند. حضرت عبّاس نیز جواب دندان شکنی به او داد و فرمود: «دست‌های تو شل باشد و قطع شود و خدا امان تو را لعنت کند، ای دشمن خدا! ما را امر می‌کنی بر اینکه برادر و سید خود امام حسین را رها کنیم و به زیر طاعت ملاعین فرزند ملاعین داخل شویم...». [۳] پی نوشت: [۱]. سید بن طاوس اللهوف ص ۸۷- علامه مجلسی جلا العیون ص ۵۷۰. [۲]. مقتل الحسین ، ص ۲۰۹ ،سید عبد الرزق موسوی مقرم ، قم ،منشورات دار الثقافه والنشر ، نقل از جمهره انساب العرب، ۲۷۰، ۲۶۵ ـ ۲۶۱. [۳]. سید بن طاوس اللهوف ص ۸۷- علامه مجلسی جلا العیون ص ۵۷۰. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2