eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.9هزار دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
8.9هزار ویدیو
228 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ ✅ جسارت به حضرت زهرا (سلام الله علیها) در کلام «عبدالفتاح عبدالمقصود» 📝 پرسش : «عبدالفتاح عبدالمقصود» عالم اهل سنت ، ماجرای یورش به خانه حضرت زهرا (علیها السلام) و جسارت به ایشان را چگونه شرح می دهد ؟ 📖 پاسخ اجمالی : «عبدالفتاح عبدالمقصود» عالم اهل سنت ، درباره ماجرای یورش به خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) می نویسد : « عمر گفت : قسم به كسى كه جان عمر در دست اوست يا بايد بيرون بياييد يا خانه را بر ساكنانش آتش مى زنم . عدّه اى كه از خدا مى ترسيدند و پس از پيامبر (صلی الله علیه و آله) رعايت منزلت او را مى كردند ، گفتند : اباحفص، فاطمه در اين خانه است . بى پروا فرياد زد : باشد ! نزديك شد ، در زد ، سپس بر در كوبيد و وارد خانه شد ... طنين صداى زهرا در نزديكى ورودی خانه بلند شد ... اين ناله استغاثه او بود ...!». 📖 پاسخ تفصیلی : «عبدالفتاح عبدالمقصود» عالم اهل سنت ، ماجرای هجوم به خانه وحى را در دو مورد از كتاب خود آورده است و ما به نقل يكى از آنها بسنده مى كنيم : عمر گفت : « وَالّذي نَفْسُ عُمَرَ بِيَدِهِ، لَيَخْرُجَنَّ أَوْ لاَحْرَقَنّها عَلى مَنْ فيها...! قالت له طائفة خافت الله و رعت الرسول في عقبه: يا أباحَفْص، إِنَّ فيها فاطِمَةَ! فَصاحَ لايُبالي: وَ إن...! وَ اقْتَرَبَ وَ قَرَعَ الْبابَ، ثُمَّ ضَرَبَهُ وَ اقْتَحَمَهُ... وَ بَدالَهُ عَليّ... وَ رَنَّ حينَذاكَ صَوْتُ الزَّهْراءِ عِنْدَ مَدْخَلِ الدّارِ... فَإنْ هِيَ إلاّ طَنينَ اسْتِغاثَة...»(1)؛ ( قسم به كسى كه جان عمر در دست اوست يا بايد بيرون بياييد يا خانه را بر ساكنانش آتش مى زنم . عدّه اى كه از خدا مى ترسيدند و پس از پيامبر (صلى الله عليه وآله) رعايت منزلت او را مى كردند ، گفتند : اباحفص ، فاطمه در اين خانه است . بى پروا فرياد زد : باشد !. نزديك شد ، در زد ، سپس بر در كوبيد و وارد خانه شد . على (عليه السلام) پيدا شد ... طنين صداى زهرا در نزديكى مدخل خانه بلند شد ... اين ناله استغاثه او بود...!).(2) (1). الامام علی بن ابی طالب(علیه السلام)، عبدالفتاح عبدالمقصود، دار مصر، قاهره، ۱۹۵۱م / ۱۳۷۰ق، ج 4، ص 276. (2). پيام امام امير المومنين(عليه السلام‏)، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، 1386 ش‏، چاپ اول‏، ج 8، ص 51. 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 کانال رسمی پاسخ به شبهات وشایعات👇👇👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
﷽؛ ✅ جسارت به حضرت زهرا (سلام الله علیها) در کتاب «الإمامه و الخلافه» 📝 پرسش : در کتاب «الإمامه و الخلافه» ماجرای یورش به خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) و جسارت «عمر» به ایشان چگونه منعکس شده است ؟ 📖 پاسخ اجمالی : «مقاتل ابن عطيّه» در كتاب «الامامة و الخلافة» مى نويسد : « هنگامى كه ابوبكر از مردم با تهديد شمشير و زور بيعت گرفت ، عمر و قنفذ و جماعتى را به سوى خانه على (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها) فرستاد . عمر هيزم جمع كرد و در خانه را آتش زد...». در ذيل اين روايت ، تعبيرات ديگرى است كه قلم از بيان آن عاجز است . 📖 پاسخ تفصیلی : «مقاتل ابن عطيّه» در كتاب «الامامة و الخلافة» مى نويسد : « إنّ أبابكر بَعْدَ ما أَخَذَ الْبَيْعَةً لِنَفْسِهِ مِنَ النّاسِ بِالإرْهابِ وَ السَّيْفِ وَ الْقُوَّةِ أرْسَلَ عُمَرَ وَ قُنْفُذاً وَ جَماعَةً إلى دارِ عَلىّ وَ فاطِمَةً(عليهما السلام) وَ جَمَعَ عُمَرُ الْحَطَبَ عَلى دارِ فاطِمَةَ وَ أَحْرَق بابَ الدّارِ!...»(1)؛ (هنگامى كه ابوبكر از مردم با تهديد و شمشير و زور بيعت گرفت ، عمر و قنفذ و جماعتى را به سوى خانه على و فاطمه (عليهما السلام) فرستاد . عمر هيزم جمع كرد و در خانه را آتش زد...). در ذيل اين روايت، تعبيرات ديگرى است كه قلم از بيان آن عاجز است.(2) (1). طرف من الأنباء و المناقب، سيد بن‏ طاووس، رضي الدين أبي القاسم علي بن موسى، تاسوعا، مشهد، 1420 ق، چاپ اوّل‏، ص 392، (و ويل لمن أحرق بابها)؛ مأساة الزهراء(عليها السلام‏)، العاملى، ‏جعفر مرتضى، دار السيرة، بيروت‏، 1418 ق، ‏چاپ دوم‏، ج ‏2، ص 189، (المفيد في الامالي)؛ الموسوعة الكبرى عن فاطمة الزهراء(سلام الله عليها)، انصارى زنجانى خوئينى،‏ اسماعيل، دليل ما، قم‏، 1428 ق، ‏چاپ اوّل‏، ج ‏10، ص 178؛ ابهى المداد، ابن عطيه، جميل حمود، موسسة الاعلمي‏، بيروت‏، 1423 ق، ‏چاپ اول‏، ج ‏2، ص 378، بيان؛ مؤتمر علماء البغداد فى الامامة و الخلافة، مقاتل بن عطية بن مقاتل البكري، دار الكتب الاسلاميه، تهران، 1377 ش، ص 181. (2). پيام امام امير المومنين(عليه السلام‏)، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، 1386 ش‏، چاپ اول‏، ج 8، ص 52. 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 کانال رسمی پاسخ به شبهات وشایعات👇👇👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
⁉️شبهه: غذا در گلویتان گیر کرده و در حال خفه شدن هستید، من دو انتخاب دارم: 1. بزنم پشتتان 2. برایتان دعا کنم، کدام یک را می‌خواهید انجام دهم. http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2614 ✅پاسخ کوتاه: 👈برای بهبودی بیماری هم باید دعا کرد و هم پیش پزشک رفت! 🔹دعا و استفاده از امکانات پزشکی کشف شده هر دو برای شفای بیماری لازم است. 🔹زمانی‌که غذا در گلو گیر می‌کند، هم باید بر پشت او زد و هم آب آورد و هم‌زمان باید دعا هم کرد که او شفا پیدا کند، زیرا اگر خدا نخواهد، هزار بار هم با مشت و لگد به پشت او ضربه بزنیم، راه گلو باز نمی‌شود و او می‌میرد؛ اسباب عالم زمانی عمل می‌کنند که خدا بخواهد نه همیشه. بنابراین هیچ تعارضی بین دین و علم نیست، بلکه این دو در کنار هم هستند. 🔵پاسخ مفصل: در واقع شبهه کننده با این جمله به ظاهر زیبا در صدد است به مخاطبان خود القا کند که دعا کردن هیچ تاثیری ندارد و تنها علم تجربی و حرکت مادی به درد می‌خورد و برای انسان سودمند است. او می‌خواهد با این جمله بین علم و دین تعارض ایجاد کرده و به مخاطب بفهماند همیشه علم بهتر از دین است!. 💠 در پاسخ به او باید گفت: 🔹نکته اول: چرا دانشمندان بی‌دین و منکر خدا و مخالف مذهب، تمام تلاش خود را می‌کنند تا اثبات کنند بین دین و علوم تجربی تعارض وجود دارد و علم برتر و برای زندگی روزمره انسان سودمندتر است؟!. بارها علمای دین و حتی بزرگان مسیحیت گفته‌اند که هرگز دین در مقابل علم قرار ندارد و این دو در کنار هم هستند و در طول همدیگر، اما آنان بدون توجه به سخنان علمای دین، مدعای خود را تکرار کرده و سعی می‌کنند مخاطبان را با خود همراه کرده و بی‌دین کنند!. 🔹نکته دوم: ما نیز مانند آن‌ها عمل کرده و می‌گوییم: فرض کنید سرطان دارید و کاری از دست دکترها بر نمی‌آید؛ حال به شما بگویند: هیچ راهی برای درمان شما وجود ندارد و باید بمیرید شما را آرام می‌کند یا بگویند دکترها نمی‌توانند کاری کنند، اما خدایی قادر و توانا وجود دارد که اگر بخواهد شما را شفا می‌دهد؟ این‌جا کدام خبر را انتخاب می‌کنید؟ همه دکترها اذعان دارند در درمان بیماری به خصوص انواع سرطان -که نامش هم انسان را می‌ترساند- روحیه و آرامش درونی به بهبودی شخص بیمار بسیار کمک می‌کند و ایمان به خدا و توجه به او و راز و نیاز با او و اعتقاد به قدرت بی‌نهایت او، بهترین آرامش در انسان را ایجاد می‌کند و روحیه بیمار را تقویت کرده و همین امید و آرزو در بهبودی بیماری او بسیار موثر است.[1] بنابراین ایمان به خدا و اعتقاد به دین و مذهب برای همین دنیا نیز موثر است و بیماری را بهبود می‌بخشد. 🔹نکته سوم: اگر تنها علم برای درمان کافی است، پس چرا این همه انسان بر اثر بیماری و انواع سرطان و سکته و ... از دنیا می‌روند؟!، چرا علم پزشکی جلوی مرگ این افراد را نمی‌گیرد؟ حتی در چند ماه اخیر نیز همه دنیا با چشم خود دیدند این همه پیشرفت و این همه امکانات در برابر ویروسی کوچک و ضعیف زانو زد و تمام دنیا را گرفتار خود کرد و هنوز علم از درمان آن عاجز است. بنابراین این چنین نیست که علم به تنهایی کارساز باشد و تمام مشکلات را حل کند و هر کسی به دکتر مراجعه کند، بهبود یابد و نیازی به چیز دیگری در کنار درمان وجود نداشته باشد. ✅در اینجا باید گفت همه چیز دست خداوند متعال است و تا او نخواهد هیچ حرکتی صورت نمی‌گیرد، برگی از درختی روی زمین نمی‌افتد، لذا شفای بیمار و تاثیر دارو و فهم درست دکتر از بیماری و ... در دست اوست. این خداست که دارو را قرار داده و تاثیر آن بر بدن انسان را نیز خود او قرار داده است و تا خدا نخواهد دارو هم اثر نخواهد کرد، لذا بسیاری از مردم با این‌که وضع مالی بسیار خوبی دارند و برای درمان مثلا به اروپا و آمریکا سفر کرده و نزد بهترین پزشکان دنیا نیز می‌روند، باز درمان نشده و جان خود را از دست می‌دهند. این‌جاست که باید قبول کرد عامل دیگری وجود دارد و همه چیز در دارو و درمان و پزشک خلاصه نمی‌شود. 🔹نکته چهارم: بیماران صعب العلاج فراوانی با دعا، نذر، روضه‌ و رفتن به حرم ائمه اطهار(علیهم‌السلام) شفا یافته و خوب شده‌اند، موارد متعددی وجود دارد که دکتر از درمان آن عاجز بوده و بیمار را جواب کرده‌اند، اما با بردن آن بیمار به حرم ائمه اطهار (علیهم‌السلام) او کاملا شفا یافته و اثری از بیماری در او نمانده و موجبات تعجب پزشکان را فراهم کرده است، این موارد آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان به راحتی همه را انکار کرد. 🔹نکته پنجم: علمای دین بارها گفته‌اند که خداوند متعال دو عامل را برای بهبودی انسان از بیماری قرار داده است، یک راه عادی و معمولی که همان راه اسباب و مسببات و استفاده از دارو و راه طبیعی برای درمان است؛ راه دوم شفای بیماری با استفاده از عوامل ماورائی و غیر مادی و غیر عادی است. راه اول چون عمومی است و سنت الهی نیز محسوب می‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد، یعنی👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
⁉️شبهه: غذا در گلویتان گیر کرده و در حال خفه شدن هستید، من دو انتخاب دارم: 1. بزنم پشتتان 2. برایتان
مردم زمانی‌ که بیمار می‌شوند، باید نزد دکتر بروند، باید دارو مصرف کنند تا درمان شوند، سنت الهی بر این است که انسان با دارو بهبود یابد و این مسیر نه تنها با دین در تضاد نیست بلکه از دستورات دین نیز می‌باشد چنانکه در روایت آمده «أَبَى اَللَّهُ أَنْ يُجْرِيَ اَلْأَشْيَاءَ إِلاَّ بِأَسْبَابٍ فَجَعَلَ لِكُلِّ شَيْءٍ سَبَباً: خدا خوددارى و امتناع فرموده كه كارها را بدون اسباب فراهم آورد پس براى هر چيزى سبب و وسيله‌اى قرار داد».[2] یعنی خداوند سبحان می‌خواهد کارها را از راه عادی پی بگیریم، به همین خاطر است که پیامبر و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) که خود معدن علم الهی محسوب شده و به تمام اسرار هستی عالم بوده‌اند، در زمان بیماری طبیب خبر کرده و داروهای تجویز شده توسط طبیب را مصرف می‌کردند؛ پس عامل اول هیچ منافاتی با دین و عوامل معنوی و دعا ندارد چراکه می‌دانیم تا خدا نخواهد این داروها بر بدن ما تاثیر نمی‌گذارند. ✅بر این اساس زمانی‌که غذا در گلو گیر می‌کند هم باید بر پشت او زد و هم آب آورد و هم‌زمان باید دعا هم کرد که او شفا پیدا کند، زیرا اگر خدا نخواهد، هزار بار هم با مشت و لگد به پشت او ضربه بزنیم، راه گلو باز نمی‌شود و او می‌میرد؛ اسباب عالم زمانی عمل می‌کنند که خدا بخواهد نه همیشه. بنابراین هیچ تعارضی بین دین و علم نیست، بلکه این دو در کنار هم هستند. پی‌نوشت: [1]. برای مطالعه بیشتر به این مطلب مراجعه کنید. [2]. كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، الكافي، دار الكتب الإسلامية، تهران، چاپ چهارم، 1407 ق، ج1 ، ص 183 . لینک منبع: اندیشه برتر کانال رسمی پاسخ به شبهات وشایعات👇👇👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
🔵 در عالم آخرت خواهیم فهمید... 💌 شرح در تصویر 👆 ✍ استاد پناهیان 👇‌‎‌‌کانال رسمی پاسخ به شبهات وشایعات ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌واکنش رهبر انقلاب به ظلم دشمنان و تحریم دارویی خدا رحم کرد دانشمندان ما واکسن کرونا را تولید کردند وگرنه معلوم نبود کی به ما واکسن می‌دادند کانال رسمی پاسخ به شبهات وشایعات👇👇👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
ا◼️✨◼️✨ ا✨◼️✨ ا◼️✨ ا✨ ⚜️حضرت فاطمة الزهراء (علیها السلام) حقیقت «حبّة» در آیات حضرت قرآن 🔘 قسمت اول ✨مثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في‏ كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليم‏ مَثل کسانی که اموال خویش را در راه خدا انفاق می کنند، ‌مانند حبّه ای است که هفت خوشه سنبل از آن بروید، در هر شاخه سنبلی،‌ صد حبّه باشد ،‌ و خداوند برای هر کس بخواهد مضاعف می گرداند و او واسع علیم است. (سوره بقره‌، آيه ۲۶۱) *️⃣این آیه یکی از ضرب امثال حضرت قرآن است،‌ استفاده از مَثل برای بیان حقیقت . حبه ای که از آن هفت خوشه می روید ،‌ آیه ای آفاقی است برای بیان حقیقت. 🔹حبّه عنصرِ ظهور هفت سنبل اصلی است که از آن نشأت گرفته اند.‌ در مرتبه بعد، هر سنبل و خوشه ای منشأ پیدایش حبه های دیگر می شود، حبه هایی که از مظاهر حبه اصلی هستند،‌ اما با حبه اصلی متفاوت اند. 🔹گرچه در معنای آفاقی، حبه های رشد یافته با حبه اصلی تفاوتی ندارد،‌ اما در معنای انفسی این آیه شریفه، بین حبه اصلی و حبه های رشد و نمو یافته تفاوت غیر قابل قیاسی وجود دارد؛ بدین صورت که گرچه مظهر و نشانه حبه اصلی می باشند و می توانند خود منشأ سنابل و حبوب دیگر گردند، اما این حبوب ،‌ حبه در معنای نسبی آن هستند و آن حبه اصلی، حبه در معنای مطلق است. 🔘همان طور که حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در اشاره به این آیه بیان فرمودند که خداوند عزوجل فرد و یگانه است، وَتر یعنی فردیت و یگانگی را دوست دارد و به همین جهت وَتر را برای خود برگزید و همه را بر هفت جاری می کند، یکی از مصادیق وتر، حبه است که از آن هفت خوشه می روید. ➖قالَ له عَلِيٌّ (علیه السلام): ▫️... إِنَّ اللَّهَ فَرْدٌ يُحِبُّ الْوَتْرَ وَ فَرْدٌ اصْطَفَى الْوَتْرَ فَأَجْرَى جَمِيعَ الْأَشْيَاءِ عَلَى سَبْعَةٍ ‏ ▫️فقَالَ عَزَّ وَ جَلَ.. ..حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ ◀️نکته حائز اهمیت و کلیدی در این روایت این است که حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام)، این مطلب را در جواب فردی بیان فرمودند که از معنای «لیلة القدر» سوال کرده بود و حضرت در پاسخ بیان فرمودند که من تنها یکی از معانی ظاهری لیلة القدر را برای تو بیان می کنم، اما همین معنا تو را عالِم ترین فرد سرزمین ات راجع به معنی لیلة القدر خواهد ساخت. ✨ ◼️✨ ✨◼️✨ ◼️✨◼️✨ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
ا◼️✨◼️✨ ا✨◼️✨ ا◼️✨ ا✨ ▫️فسَأَلَهُ عَنْ لَيْلَةِ الْقَدْرِ.. ▫️قالَ لَهُ عَلِيٌّ عليه السلام إِنْ عَمِيَ عَلَيْكَ شَرْحُهُ فَسَأُعْطِيكَ ظَاهِراً مِنْهُ تَكُونُ أَعْلَمَ أَهْلِ بِلَادِكَ بِمَعْنَى لَيْلَةِ الْقَدْرِ ▫️قالَ لَهُ عَلِيٌّ عليه السلام إِنَّ اللَّهَ فَرْدٌ يُحِبُّ الْوَتْرَ وَ فَرْدٌ اصْطَفَى الْوَتْرَ فَأَجْرَى جَمِيعَ الْأَشْيَاءِ عَلَى سَبْعَةٍ ▫️فقَالَ عَزَّ وَ جَلَ .. ..حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ ➖سپس حضرت در ادامه می فرمایند: ▫️پس این حدیث را به اصحاب تان برسانید ، ‌شاید که نجیبی از نجباء در میان ایشان باشد و با شنیدن حدیث ما قلب او به مودّت ما برانگیخته شده و به فضل علم ما ، عالِم گردد و به اَمثال حضرت قرآن آگاه گردد، امثالی که جز عالِمان به فضل ما، از حقیقت آن آگاه نیستند. ▫️فأَبْلِغْ حَدِيثِي أَصْحَابَكَ لَعَلَّ اللَّهَ يَكُونُ قَدْ جَعَلَ فِيهِمْ نَجِيباً إِذَا هُوَ سَمِعَ حَدِيثَنَا نَفَرَ قَلْبُهُ إِلَى مَوَدَّتِنَا وَ يَعْلَمُ فَضْلَ عِلْمِنَا وَ مَا نَضْرِبُ مِنَ الْأَمْثَالِ الَّتِي لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا الْعَالِمُونَ بِفَضْلِنَا 📔بحار الأنوار ج۹۴ ص: ۷ 📔مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج۷ ؛ ص۴۶۳ ⏺بنابراین ارتباطی بین حقیقت حبه و لیلة القدر وجود دارد، با توجه به کلام ترجمان وحی الله (علیهم السلام) حقیقت حبّه ، حضرت مولاتنا اُمّ الائمة و الابرار، فاطمة الزهراء (علیها السلام) می باشد. ▪️عن المفضل بن محمد الجعفي، قال: سألت أبا عبد الله (علیه السلام) عن قول الله: كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ ▫️از حضرت جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) راجع به حقیقت معنای حبهّ ای که از آن هفت خوشه می روید، سوال کردم ▪️ قال: الحبة: فاطمة (سلام الله علیها) و السبع سنابل: سبعة من ولدها، سابعهم قائمهم ▫️منظور از حبة حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است و منظور از هفت خوشه، هفت فرزند از نسل آن حضرت اند که حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هفتمین ایشان است ▪️قلت: الحسن (عليه السلام)؟ ▫️پرسیدم پس امام حسن مجتبی (علیه السلام) چطور؟ ▪️قال: الحسن إمام من الله مفترض طاعته، و لكن ليس من السنابل السبعة، أولهم الحسين (عليه السلام)، و آخرهم القائم ▫️فرمودند حسن بن علی المجتبی (علیه السلام) امام واجب الاطاعة از جانب خداوند عزوجل بود، اما از هفت خوشه نیست، اولین ایشان امام حسین (علیه السلام) و آخرین ایشان حضرت قائم (علیه السلام) است. ▪️فقلت: قوله: فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ. ▫️پرسیدم منظور از صد دانه ای که در هر خوشه می روید،‌ چیست؟ ▪️قال: يولد الرجل منهم في الكوفة مائة من صلبه، و ليس ذلك إلا هؤلاء السبعة ▫️حضرت فرمود: مردی از ایشان به دنیا می آید که از صلب او صد نفر متولد می شوند، و آنان همگی از نسل این هفت امام هستند. 📔تفسير العياشي ؛ ج۱ ؛ ص۱۴۷ 📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۱ ؛ ص۵۴۲ 📔تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ؛ ج۲ ؛ ص۴۳۵ 📔إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب عجل الله تعالى فرجه الشريف ؛ ج۱ ؛ ص۵۴. ✨ ◼️✨ ✨◼️✨ ◼️✨◼️✨ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
❌استیضاح وزیر اقتصاد صحت ندارد. 🔹اخیرا شایعه‌ای مبنی بر جمع‌آوری ۵۰ امضا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری منتشر شد. 🔹براین اساس ادعا شد سید کاظم موسوی نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است ۵۰ نماینده طرح استیضاح وزیر اقتصاد را امضا کردند. 🔸این ادعا صحت ندارد و موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: استیضاح خاندوزی صحت ندارد بلکه سوال از وزیر اقتصاد در خصوص وضعیت بورس در کمیسیون اقتصادی مطرح است. 🔸در همین راستا، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بنده به همراه تعدادی از همکارانم اخیرا سوالی درباره بهبود بازار ارز، طلا و سکه از وزیر اقتصاد و دارایی به منظور بهبود شرایط اقتصادی مطرح کردیم تا انشاءالله شاهد ساماندهی بازار و در نتیجه آن رضایتمندی مردم باشیم. کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
یمن: با ایران هیچ اختلافی نداریم 🔹سخنگوی انصارالله: خروج سفیر ایران از یمن به دلیل وضعیت سلامتی‌اش بوده و ارتباطی به گمانه‌زنی رسانه‌های خارجی درباره اختلاف با دوستان ایرانی‌مان ندارد. ایران با عربستان تفاهم کرده تا سفیرش از طریق هواپیمای عراقی منتقل شود. 🔹خطیب‌زاده هم در این مورد گفته که چند روز پیش سفیر ایران در یمن کرونا گرفته و با‌توجه به ضرورت رسیدگی پزشکی فوری، او به‌زودی به کشور منتقل می‌شود. 🔸پیشتر وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده بود ایران با انصارالله به مشکل خورده و به‌زودی سفیرش از یمن خارج می‌شود. کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
⁉️متن شبهه: 👇👇👇 [در پاسخ به بهبود وضعیت زنان در حوزه ورزش، اشتغال و تحصیل] میگم یه وقت زشت نباشه الآن با ۵۰ سال پیش مقایسه بشه و بهش افتخار بشه ✅ پاسخ شبهه: 👇👇👇 وقتی عملکرد جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله زنان با رژیم پهلوی مقایسه می‌شود و بهبود چندین برابری این موضوعات نشان داده می‌شود، تنها پاسخ معاندان این است که الان را نباید با چهل سال قبل مقایسه کرد اگر پهلوی بود، "شاید" بهتر عمل می‌کردند، "شاید" هم بهتر!! در حالیکه اگر بنا بر قضاوت منصفانه باشد، عمر جمهوری اسلامی ۴۳ است (که ده سال نخست خود را درگیر جنگ داخلی و خارجی بوده) اما رژیم پهلوی ۵۳ سال (+ دوران نخست وزیری رضاخان میرپنج) عمر کرد. چطور این را در نظر نمیگیرند که اگر پهلوی میخواست یا می‌توانست بر زخمی از زخم‌های ایران و ایرانیان مرهمی بگذارد در آن ۵۳ سال نگذاشت؟ از این بگذریم که سیاست‌های آنها خود زخم‌های عمیقی ایجاد کرد که ترمیم آن به این سادگی ها نیست و بعضی از اصلا قابل جبران نیست (مثل جدایی مناطق استراتژیک و ثروتمند بحرین، آرارات و...) ثانیاً چطور این رژیم توانست از غرب الگوبرداری کند و بی‌حجابی را در ایران رواج دهد، اما نتوانست یک ورزشگاه اختصاصی یا چند رشته ورزشی برای بانوان بنا کند؟ چرا برای عدالت آموزشی بین زنان و مردان تلاشی نشد؟ پاسخ واضح است، آنها به دنبال پیشرفت واقعی نبودند، بلکه دوست داشتند ظاهر ایران مانند غرب باشد (زنان بی‌حجاب، ساختمان‌های بلند، مغازه‌های لوکس و...) البته سوگمندانه باید گفت (برعکس کشورهای مشابه مانند امارات و ترکیه) در ظاهر سازی هم موفق نبودند و تنها هنر رژیمی که توسط یک قزاق بنا شده بود، افزایش فاصله طبقاتی و زدودن ارزش‌های جامعه بود. این را هم اضافه کنید که رژیم پهلوی نه مشکل تحریم داشت، نه غول رسانه‌هایی که شب و روز در ماهواره و فضای مجازی بر علیه آن سیاه‌نمایی کند. اما جمهوری اسلامی ده سال اول عمر خود را مشغول جنگ و اقدامات جدایی طلبانه بوده و مابقی را درگیر تحریم و سیاه‌نمایی بوده است. کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
❌قسط هفت میلیونی نهضت ملی مسکن صحت ندارد. 🔹چندی پیش خبرهایی پیرامون مبلغ اقساط طرح حمایتی نهضت ملی مسکن که یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای گسترش عرضه مسکن به اقشار مختلف به ویژه بخش محروم جامعه بود، منتشر شد. 🔹در این اخبار به رقم هفت میلیون تومان برای وام ۴۵۰ میلیونی این طرح اشاره شد که این مبلغ قسط برای اقشار جامعه مبلغی خارج از استطاعت و دور از تصور بود. 🔸این خبر صحت ندارد و معاون وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن تکذیب این رقم اعلام کرد: رقم اعلام شده بر مبنای سود ۱۸ درصد است که شیوه پرداخت نظام بانکی است. دولت در مسکن حمایتی به ویژه برای دهک‌های یک تا پنج، نیمی از تسهیلات را پرداخت خواهد کرد و بنابراین رقم اقساط نهایی به کمتر از نصف این مبلغ خواهد رسید. 🔸وی در ادامه تاکید کرد که در این طرح حمایتی، دولت با اتکا به منابع صندوق ملی مسکن بخشی از سود تسهیلات خانوارها را پرداخت می‌کند و به هیچ عنوان قرار نیست همه خانوارها بر مبنای سود ۱۸ درصد اقساط پرداخت کنند. کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup