eitaa logo
نشریات تبلیغی
1.2هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
946 فایل
ارتباط با: مسئول نشریات تبلیغی @alireza31359 دبیر مقالات ماهنامه مبلغان @m_khalil ارتباط با سردبیر ماهنامه سفیر امین @Msafiramin مدیر اجرایی فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی @salek61 سردبیر ماهنامه خانواده مبلغان @esfahani_ess
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
💠 بررسی حادثه مشهد مقدس و گنبد کاووس ✍️ متأسفانه در روزهای گذشته، فرقه منحرف وهابیت با ترور و به شهادت رساندن چند نفر از علمای اهل سنت و شیعه، درصدد تفرقه افکنی میان امت اسلام است. 👈 با بررسی تاریخ مشخص می شود محمد بن عبدالوهاب به عنوان رهبر این جریان شیطانی، به دست استعمار منحوس انگلیس در سرزمین عربستان پا به عرصه سیاسی گذاشت. او با تفکر ایجاد دولتی مبتنی بر اسلام که زاییده اندیشه‌های استعمار انگلیس باشد. 💢 مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر: 👇👇👇 🌐 https://rasanews.ir/002xkD 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🌹بیست و یکم فروردین ماه،سالروز شهادت صیاد دلها امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،گرامی باد. 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از نشریات تبلیغی
با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان، انجام اعمال صالح همچون تلاوت قرآن، پاداش بیشتری دارد و اکثر مساجد با قرائت یک جزء در هر روز، یک‌بار قرآن‏کریم را ختم می‌کنند، انتظار می‌رود که مبلغین گرامی در مباحث خود یک آیه از هر جزء را انتخاب و به تبیین و تفسیر آن همت گمارند. آنچه در این نوشتار می‌آید به هدف گفتمان‌سازی جهاد تبیین است که از هر جزء قرآن‏کریم، یک آیه مرتبط با موضوع جهاد تبیین انتخاب شده است و نکاتی را که می‌‌تواند سوژه سخن و گفتگو در این ماه عزیز باشد را بیان می‌‌کند. همچنین در ذیل هر یک از مباحث، بخشی از متن بیانیه گام دوم که مرتبط به موضوع است ذکر شده است؛ چراکه مقام معظم رهبری با موضوع «جهاد تبیین» به‌نوعی بیانیه «گام دوم انقلاب» را قوام بخشیدند.
نکته‌ها: 1. «قسط»، در برابر تبعیض است، یعنى حقّ هر كسی را به خودش بدهند، نه دیگرى. 2. در این آیه، مفاهیم متعدّدى مطرح شده است؛ تربیت‌ «رَبِّی»، عدالت «القسط»، عبادت‌ «أَقِیمُوا»، جماعت‌ «وُجُوهَكُمْ»، دعا «وَ ادْعُوهُ»، نیت و اخلاص‌ «مُخْلِصِینَ لَهُ»، و حشر و قیامت‌ «تَعُودُونَ». 3. انسان، مأمور به قسط است. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ» و كردار زشت، خارج از دائرۀ قسط است. لا یأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ ... أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ. 4. پایبندى خالصانه به دین، زمینۀ گسترش قسط و عدل است. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ وَ أَقِیمُوا وُجُوهَكُمْ». 5. جلوگیرى از تبعیض، در كنار عبادت مطرح است. «بِالْقِسْطِ وَ أَقِیمُوا». 6. تربیت صحیح، در نظامِ عادلانه است و قسط، از شئون ربوبیت الهى. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ».
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹 نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بی‌همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست، نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دورۀ دیگر گذشته قابل مقایسه نیست. در رژیم طاغوت بیشترین خدمات و درآمدهای کشور در اختیار گروه کوچکی از پایتخت‌نشینان یا همسانان آنان در برخی دیگر از نقاط کشور بود. مردم بیشتر شهرها بویژه مناطق دوردست و روستاها در آخر فهرست و غالباً محروم از نیازهای اوّلیّۀ زیرساختی و خدمت‌رسانی بودند. جمهوری اسلامی در شمار موفّق‌ترین حاکمیّتهای جهان در جابه‌جایی خدمت و ثروت از مرکز به همه‌جای کشور، و از مناطق مرفّه‌نشین شهرها به مناطق پایین‌دست آن بوده است. آمار بزرگ راه‌سازی و خانه‌سازی و ایجاد مراکز صنعتی و اصلاح امور کشاورزی و رساندن برق و آب و مراکز درمانی و واحدهای دانشگاهی و سد و نیروگاه و امثال آن به دورترین مناطق کشور، حقیقتاً افتخارآفرین است؛ بی‌شک این همه، نه در تبلیغات نارسای مسئولان انعکاس یافته‌ و نه زبان بدخواهان خارجی و داخلی به آن اعتراف کرده است؛ ولی هست و حسنه‌ای برای مدیران جهادی و بااخلاص نزد خدا و خلق است. البتّه عدالت مورد انتظار در جمهوری اسلامی که مایل است پیرو حکومت علوی شناخته شود، بسی برتر از اینها است و چشم امید برای اجرای آن به شما جوان‌ها است که در ادامه بدان خواهم پرداخت.
🌹🌹🌹جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹 حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشور متولد سال ۱۳۵۰ به بعد هستند و تقریباً هیچ تصور دقیقی از دوره پیش از انقلاب ندارند. و از طرفی ضعف‌های نظام آموزشی و رسانه‌ای موجب کم‌اطلاعی بسیاری از جوانان کشور از گذشته ایران را رقم زده است. در چنین شرایطی تولید انبوهی از شبهات از سوی رسانه‌های ضدانقلاب و برخی عناصر داخلی آن‌ها موجب تشکیک در نسل سوم و چهارم نسبت به برخی مسائل شده است. از جمله این مسائل موضوع عدالت و مقایسه آن در دوره قبل و پس از انقلاب است. درحالی که فساد و بی‌عدالتی نظام ستم‌شاهی حتی مورد اذعان خود کارگزاران آن رژیم بوده، برخی به دنبال القای مطالب خلاف واقع و به اشتباه انداختن جوانان دراین موضوع هستند. در این اینجا به چند نکته مهم در خصوص مقایسه وضعیت پیش و پس از انقلاب اسلامی در سرفصل عدالت می‌پردازیم: 1. از جمله بارزترین جلوه‌های ضدعدالت در کارنامه رژیم پهلوی، فقدان توسعه متوازن درکشور بود. حتی اگر ادعاهای برخی بزک‌کنندگان چهره پهلوی را در خصوص توسعه دوره پهلوی و برخی دستاوردهای آن بپذیریم، یک نکته را آن‌ها هم نمی‌توانند انکار کنند که این توسعه تنها در برخی نقاط کشور از جمله چندشهر و به خصوص تهران رخ داده است. نمادهایی همچون فلان ورزشگاه یا فلان برج و یا هتل تنها در دسترس بخش محدودی از مردم کشور (آن هم از طبقات خاص) بود، بنابراین افتخار به چنین ساخت و سازهایی در حالی که بیشتر جمعیت کشور در فقدان امکانات اولیه همچون آب و برق به سر می‌بردند، چندان عاقلانه نیست. 2. از شاخص‌هایی که در مقایسه این دو دوره لازم به بررسی است، نابرابری و فاصله طبقاتی چه در حوزه ثروت و چه در حوزه دسترسی به امکانات است. در موضوع نابرابری درآمدی، شاخص «ضریب جینی» برای ارزیابی علمی محسوب می‌شود. در حالی که درسال‌های قبل از انقلاب اسلامی شاخص ضریب جینی به عدد ۵۳/ ۰ هم می‌رسد که نشان از اوج گیری فاصله میان طبقه غنی و فقیر است در سال‌های پس از انقلاب این عدد کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته، به گونه‌ای که حتی در دوره‌هایی که تکنوکرات‌ها از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفتند نیز عدد ضریب جینی به مراتب کمتر است. 3. برخی این شبهه را مطرح می‌کنند که دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله پیشرفت مبتنی بر عدالت، نه دستاورد نظام سیاسی، بلکه دستاورد زمان است؛ به این معنا که این‌ها نتیجه طبیعی گذشت ۴۰ سال است و اگر رژیم پهلوی بر سر کار می‌ماند همین روند را طی می‌کرد. در حالی که چنین نیست و اتفاقاً رژیم پهلوی تا آخرین روزی که بر سر کار بود روندی مغایر این مسیر را طی کرد. شاه تنها در مقطعی به سفارش امریکایی‌ها اقدامات اصلاحی، آن هم تنها در برخی از مناطق کشور در دستور کار قرار داد و در مقابل، حجم عظیم درآمدهای سرشار نفتی را به مصارف دربار و ریخت‌وپاش‌های رژیم مصروف ساخت. اصولاً در قاموس توسعه پهلوی، مستضعفین جایگاهی نداشتند که قرار باشد روزی به آن‌ها رسیدگی شود.
🌹🌹🌹ادامه جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹 4. شبهه دیگری که در حوزه عدالت مطرح است، مسئله فساد اداری و اقتصادی در دوره قبل و پس از انقلاب اسلامی است. عددهای نجومی که در این چند سال در رسانه‌ها از فسادهای مالی چندهزار میلیاردی گفته می‌شود، در کنار تبلیغات اغواکننده رسانه‌های ضدانقلاب و تطهیرگر پهلوی گاه چنین القا می‌کند که پیش از انقلاب حاکمیت کاملاً پاکدستی بر سر کار بوده و اکنون شاهد فساد هستیم. اگر جوانان ما می‌دانستند که رضاخان (که قبل از رسیدن به حکومت در حد نگهبان سفارتخانه غربی‌ها در تهران بود) هنگامی که سلطنت را واگذار کرد ۱۰ درصد کل اراضی (که از مرغوب‌ترین اراضی کشور بود) و حدود ۷ هزار روستا را تمام به تصرف خود درآورده و به نام خود ثبت کرده بود. چنین فساد گسترده‌ای تنها بخش کوچکی از پرونده قطور فساد مالی و اقتصادی خاندان پهلوی و وابستگان رژیم شاه است که متاسفانه در رسانه‌ها کمتر بازگو شده است. البته وجود فسادهای بزرگ اقتصادی در دوره کنونی زیبنده نظام اسلامی نیست و کسی مدافع وجود فساد نیست، اما فراموش نکنیم که چنین فسادهایی در همین زمان و توسط نهادهای نظارتی نظام کشف و اطلاع‌رسانی می‌شود. درحالی که رژیم شاه هیچ‌گاه از فساد خود نگفت و تنها زمانی که دیگر انقلاب رژیم را در معرض فروپاشی کشانده بود چند نفر از کارگزاران بخت برگشته را به زندان افکندند تا ژست مبارزه با فساد بگیرند. برای نظام اسلامی این افتخار است که افرادی در سطح معاون اول رئیس جمهور محاکمه و مجازات شده‌اند و اگر امروز همه از وجود تعدادی پرونده فساد با ارقام بالا مطلع هستند، از طریق سازوکارهای داخل نظام و مراجع قانونی مطلع شده‌اند، حال آنکه رژیم پهلوی اصولاً مبتلابه فساد سیستماتیکی بود که همه ارکان رژیم را گرفتار کرده بود. اکنون اگر کاستی‌هایی هم وجود داشته باشد، افتخار انقلاب و نظام آن است که در رأس آن رهبری است که پاکدستی، ساده زیستی و دوری از اشرافیت، مردمی بودن و شجاعت انقلابی وی زبانزد همه و مورد اعتراف حتی دشمنان است. این فرصت و ظرفیت عظیم چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و البته بی‏انصافی است که بدون مطالعه تاریخ و صرفاً با مشاهده چند مستند بی‌پایه ساخته رسانه‌های ضدانقلاب به قضاوت چند دهه از تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین نشست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حمید اکبری
موضوع: تأملی در دعای اللهّمَ أدخل علی اهل القبور السرور، اللهّمَ،،،، 🤲 1⃣ دراین دعا13مرتبه(اللهّمَ) تکرارمیشود ذکر مستمر الله، عشق ورزی است گفت مشق نام ليلي ميکنم خاطر خود را تسلي ميکنم چون ميسر نيست من را کام او عشق بازي ميكنم با نام او. 2⃣ شروع با اللهّمَ به دو معناست: الف_تذکر مبدأ(الله) و بعد تذکر معاد(القبور) ب_توجه به توحیددرطلب ودعا 3⃣ مضمون دعا اشاره به آسیب هایی است که به آن مبتلا هستیم وباید اصلاح کنیم الف _غفلت از مبدأ(خالق سبحان) ب_غفلت از معاد(مرگ، قبر، حساب) ج_غفلت از فقرا و کمک نکردن د_سبک زندگی غلط ه_اخلاق نامطلوب و حال بد 4⃣ اولین درخواست ادخال سرور برای اهل قبور است چرا که: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله ) فرمود: «اَلْقَبْرُ یُنَادِی فِی کُلِّ یَوْمٍ بِخَمْسِ کَلِمَاتٍ، اَنَا بَیْتُ الْوَحْدَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ اَنِیساً، وَ أَنَا بَیْتُ الظَّلَمَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ سِرَاجاً اَنَا بَیْتُ التُّرَابِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ فِرَاشاً، اَنَا بَیْتَ الْفَقْرِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ کَنْزاً، وَ اَنَا بَیْتُ الْحَیَّاتِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ تَرْیَاقاً، وَ اَمَّا الْاَنِیسُ فَتِلَاوَه الْقُرْآنِ، اَمَّا السِّرَاجُ فَصَلَوه اللَّیْلِ وَ اَمَّا الْفِرَاشُ فَعَمَلُ الصَّالِحِ وَ اَمَّا الْکَنْزُ فَلَا اِلَهَ اِلَّا الله وَ اَمَّا التَّرْیَاقُ فَالصَّدَقَه؛ قبر هر روز با پنج جمله، ندا می دهد: من خانه تنهایی هستم، پس انیس و همرازی به سوی من بیاورید. من خانه تاریکی هستم، پس به سوی من چراغ همراه آورید. من خانه خاکی هستم پس فرش همراه داشته باشید، من خانه فقر و نداری هستم، پس [سرمایه و] گنج همراه بیاورید و من خانه مارها هستم پس پادزهر با خود حمل کنید؛ اما همراز، تلاوت قرآن می باشد، امّا چراغ [قبر] پس نماز شب است، و اما فرش، پس عمل نیک، و گنج [عالم قبر] [کلمه توحید و گفتن] لا اِله اِلّا الله است، و پادزهر آن، صدقه است.مجموعه ورام ص۲۰۰ 5⃣ با دعا برای اهل قبور، خود را نیز با ذکر مرگ و معاد اصلاح کنیم پیامبر صلى الله عليه و آله : أكثِروا ذِكرَ المَوتِ ؛ فإنّهُ يُمَحِّصُ الذُّنوبَ و يُزَهِّدُ في الدُّنيا ، فإن ذَكَرتُموهُ عِندَ الغِنى هَدَمَهُ ، و إن ذَكَرتُموهُ عِندَ الفَقرِ أرضاكُم بعَيشِكُم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : مرگ را فراوان ياد كنيد؛ زيرا كه ياد مرگ گناهان را مى زدايد و به دنيا بى رغبت مى كند. اگر در هنگام توانگرى به ياد مرگ باشيد آن را بر هم مى زند و اگر به هنگام نادارى به يادش باشيد، شما را به زندگيتان خشنود مى سازد. صفحه (1)
هدایت شده از حمید اکبری
6⃣ در دعا سه مرتبه کلمه ففر بیان شده و مستقیم برای رفع فقر درخواست شده 1_أللهم أغن کل فقیر 2_سدّ فقرنا بغناک 3_و أغننا من الفقر وپنج مرتبه غیر مستقیم به مسأله فقر اشاره شده (1_جائع2_عریان3_مدین4_مکروب 5_غریب)همه از مصادیق فقراء هستند بنابراین 8مرتبه اشاره به مسأله فقر، هشداری با تأکید است چرا که: امام علی(ع) خطاب به فرزندش امام حسن‌ مجتبی(ع) می‌فرماید: «فرزندم کسی‌که به فقر دچار شود به چهار خصلت مبتلی می‌شود، ضعف در یقین، نقصان در عقل، سستی در دین، کم‌حیایی در چهره، پس از فقر به خدا پناه می‌بریم» لذا دعا تنها کافی نیست بلکه اقدام عملی برای دفع و رفع فقر لازم است 7⃣ فقر فقط نیاز مادی نیست بلکه : فقر معرفتی، فقر محبتی، فقر معنوی را نیز شامل می شود 8⃣ عریان فقط کسی نیست که لباس ندارد بلکه کسی که همسر ندارد نیز عریان است قرآن کریم می فرماید : هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ؛ زنان لباس و پوشش برای شما مردان هستند و شما مردان پوشش و لباس برای زنانتان هستید.(بقره، آیه187) یا کسی که لباس حیاء ندارد نیز عریان است حتی اگر به ظاهر لباس و حجاب داشته باشد 9⃣ دو مرتبه به مشکل دین(قرض و بدهی) اشاره شده الف _اللّٰهُمَّ اقْضِ دَيْنَ كُلِّ مَدِينٍ، ب_اللّٰهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّيْنَ پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: لا همّ إلّا همّ الدّین و لا وجع إلّا وجع العین؛غمى چون غم قرض نیست و دردى چون درد چشم نیست. صفحه (2)
هدایت شده از حمید اکبری
🔟 مکروب(اندوه گین) مصاديق زیادی دارد(مانند فقیر، مریض، اسیر، مدین و،،،) اما در رأس همه افراد غمگین امام عصر علیه السلام هستند به دو دلیل: الف_کوتاهی و گناهان محبان و شیعیان ب_ظلم و استکبار وبی عدالتی در جهان بنابراین : فرج و رفع غم حضرت،با ترک گناهان ما و ظهور آقا برای اجرای عدالت در جهان است هم‌چنین در اللهّمَ ردّ کلّ غریب، یکی از غرباء امام عصر علیه السلام هست بنابراین: در این دعا درکنار مبدأ(اللهّمَ)ومعاد(القبور) به مسأله امامت(مکروب، غریب) و عدالت(اصلاح کل فاسد) نیز اشاره دارد (یعنی درس عقاید در قالب دعای کوتاه) 1⃣1⃣ غریب فقط دور از وطن نیست وَ عَلَى غُرَبَاءِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلْمُؤْمِنَاتِ بِالرَّدِّ إِلَى أَوْطَانِهِمْ سَالِمِينَ غَانِمِينَ بِحَقِّ مُحمد و آله أجمعین مصادیق دیگر غرباء: عنه صلى الله عليه و آله : الغُرَباءُ في الدنيا أربَعةٌ : قرآنٌ في جَوفِ ظالِمٍ ، و مَسجِدٌ في نادي قَومٍ لا يُصَلّى فيهِ ، و مُصحَفٌ في بَيتٍ لا يُقرَأُ فيهِ ، و رَجُلٌ صالِحٌ مَع قَومِ سوءٍ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : غريبان دنيا چهارند:1: قرآنى كه در حافظه ستمگر است،2_ مسجدى كه در محلّه اى باشد و مردم در آن نماز نخوانند، 3_مصحفى كه در خانه اى باشد و خوانده نشود و4_ مرد پرهيزگارى كه در ميان مردمانى بد به سر مى برد. 5_ علمای ربانی: قال أمير المؤمنين علي عليه السلام: "الْعُلَمَاءُ غُرَبَاءُ لِكَثْرَةِ الْجُهَّالِ" به خاطر تعداد زیاد جاهل، علماء در أقلیت و غربت هستند عيون الحكم و المواعظ: 52،  6_مؤمن: قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: اَلْمُؤْمِنُ فِي اَلدُّنْيَا غَرِيبٌ لاَ يَجْزَعُ مِنْ ذُلِّهَا وَ لاَ يَتَنَافَسُ أَهْلَهَا فِي عِزِّهَا أبو جعفر عليه السّلام : قَدْ أَفْلَحَ اَلْمُؤْمِنُونَ أ تدري من هم قلت أنت أعلم قال قد أفلح المؤمنون المسلمون إن المسلمين هم النجباء فالمؤمن غريب فطوبى للغرباء 7_فقیر قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : اَلْفَقْرُ يُخْرِسُ اَلْفَطِنَ عَنْ حُجَّتِهِ وَ اَلْمُقِلُّ غَرِيبٌ فِي بَلَدِهِ 8_ امام حسین علیه السلام مخضب شيبك بدمائك، و أنت وحيد غريب بارض كربلاء اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا قَتِيلَ اَلظَّمَاءِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا غَرِيبَ اَلْغُرَبَاءِ صفحه (3)
هدایت شده از حمید اکبری
2⃣1⃣ اللهّمَ فک کل اسیر اسیر فقط کسی نیست که در بند دشمن داخل زندان است الف_عقل اسیر نفس امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود كَمْ مِنْ عَقْلٍ أَسِيرٍ تَحْتَ هَوَى أَمِيرٍ چه بسا عقل كه اسير فرمانروايى هوس(نفس) است ب_مرد یا زن با تقوا اسیر همسر بد ج_مردم اسیر دست مدیر ومسئول جاهل یا ظالم د_هر کسی که اسیر شهرت یا شهوت یا ثروت یا منصب یا هر نوع علاقه مندی ها 3⃣1⃣ در هیچ کاری از امور مسلمین شایسته نیست فسادی باشد جامعه مسلمانان باید در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی نسبت به دیگر جوامع قوی تر و سالم تر باشند تا مستکبران طمع نکنند اللهّمَ أصلح کل فاسد من امور المسلمین 4⃣1⃣ اللهّمَ إشف کل مریض مرض فقط جسمی نیست برخی روان آنان و برخی قلب آنان مریض است (فی قلوبهم مرض) کسی که داری کبر، عجب، حرص، حسد است مریض است 5⃣1⃣اللّٰهُمَّ غَيِّرْ سُوءَ حالِنا بِحُسْنِ حالِكَ زمانی حال انسان خوب می شود که به حال الهی تبدیل بشود(حسن حالک) حال الهی یعنی مانند خدا اهل عفو، اهل جود و کرم، اهل رحمت و محبت بشویم آن وقت واقعا حال ما خوب خواهد شد 6⃣1⃣إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ. همه درخواست ها از خداست چرا که فقط او قدیر مطلق است پس باید از او استعانت و توفیق خواست حمید اکبری 9رمضان1443 صفحه (4)
نکته ها: 1. زورگویى و تهدید به اخراج و تبعید، به نوعى در مورد همۀ انبیا بوده است، چنانكه در جاى دیگر مى‌خوانیم: كافران نسبت به پیامبران خود چنین تهدیدهایى داشته‌اند. قالَ الَّذِینَ كَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّكُمْ مِنْ أَرْضِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنا ؛ « (ولی) کافران به پیامبران خود گفتند: ما قطعاً شما را از سرزمین خود بیرون خواهیم کرد، مگر اینکه به آیین ما بازگردید! در این حال، پروردگارشان به آنها وحی فرستاد که: «ما ظالمان را هلاک می‌کنیم!» 2. تهدید و تبعید، سیاست زورگویانِ بى‌منطق است. لَنُخْرِجَنَّكَ... 3. در برخورد با جهالت كافران، از ادب و گفتار نرم و حكمیانه استفاده كنیم. «أَ وَ لَوْ كُنَّا كارِهِینَ».
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم مرتبط با موضوع آیه جزء نهم🌹🌹🌹 پس آ‌نگاه انقلاب ملّت ایران، جهان دوقطبی آن روز را به جهان سه‌قطبی تبدیل کرد و سپس با سقوط و حذف شوروی و اقمارش و پدید آمدن قطبهای جدید قدرت، تقابل دوگانۀ جدید «اسلام و استکبار» پدیدۀ برجستۀ جهان معاصر و کانون توجّه جهانیان شد. از سویی نگاه امیدوارانۀ ملّتهای زیر ستم و جریانهای آزادی‌خواه جهان و برخی دولتهای مایل به استقلال، و از سویی نگاه کینه‌ورزانه و بدخواهانۀ رژیم‌های زورگو و قلدرهای باج‌طلب عالم، بدان دوخته شد. بدین‌گونه مسیر جهان تغییر یافت و زلزلۀ انقلاب، فرعون‌های در بسترِ راحت آرمیده را بیدار کرد؛ دشمنی‌ها با همۀ شدّت آغاز شد و اگر نبود قدرت عظیم ایمان و انگیزۀ این ملّت و رهبری آسمانی و تأییدشدۀ امام عظیم‌الشّأن ما، تاب آوردن در برابر آن‌همه خصومت و شقاوت و توطئه و خباثت، امکان‌پذیر نمی‌شد.
🌹🌹🌹جهاد تبیین مرتبط با موضوع آیه جزء نهم🌹🌹🌹 1. پس از پایان جنگ جهانی دوم در نیمه قرن بیستم، جهان به دو بلوک غرب و شرق تقسیم شد. بلوک غرب که بر مبنای سرمایه‌داری بود در برابر کشورهای متحد شوروی و پیمان ورشو قرار داشت. آمریکا در رأس بلوک غرب و شوروی مرکز بلوک شرق بود. کشور ایران در دوره جنگ سرد و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جزو بلوک غرب بود و از سوی آمریکا به‌عنوان ژاندارم منطقه شناخته می‌شد. ایران در آن دوره بزرگترین خریدار و واردکننده‌ سلاح‌های آمریکایی در جهان بود. نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۱۳۵۱ به شاه قول داده بود که ایران هرگونه سلاح غیرهسته‌ای را که بخواهد، می‌تواند از آمریکا بخرد. برژینسکی مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا نیز گفته بود که ایران مهم‌ترین پایگاه استراتژیک ما در خلیج فارس پس از خروج انگلیس از منطقه شرق سوئز به‌شمار می‌رود. منطقه غرب آسیا و به‌عبارت دیگر خاورمیانه نیز به‌شدت تحت تأثیر بلوک‌بندی شرق و غرب بود و هیچ کشور و حکومتی نبود که خارج از این بلوک‌بندی باشد، حتی جنبش عدم‌تعهد نیز که در اوج جنگ سرد و در سال ۱۹۶۱ در یوگسلاوی به‌وجود آمد و بخشی از کشورهای جنوب آسیا و آفریقا عضو آن شدند، در اسم غیرمتعهد بودند، اما اجزایشان متعهد بود، به‌طور مثال کشورهای یوگسلاوی، اندونزی و هند جزو بلوک شرق بودند. انقلاب اسلامی خارج از چارچوب و تقسیم‌بندی بلوک غرب و شرق به‌وقوع پیوست و به‌خلاف اینکه بسیاری از سران رژیم شاهنشاهی تصور می‌کردند که امام خمینی و انقلاب او وابسته به شرق هستند، اما انقلاب پایگاه مردمی و اسلامی داشت. نه شرقی ، نه غربی یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی بود که مردم در تظاهرات‌های پیش از پیروزی انقلاب سر می‌دادند و برپایی حکومت اسلامی و نه حکومت کمونیستی و لیبرالی از خواسته‌های مردم ایران بود. 2. از دیدگاه امام خامنه‌ای، انقلاب اسلامی قطب سومی را کنار دو قطب شرق و غرب به‌وجود آورد و جهان در دهه هشتاد قرن بیستم سه‌قطبی شد. انقلاب اسلامی پس از پیروزی برای اینکه قطب سوم جهان را تثبیت کند، دیگر ملت‌ها را هم به پیروی از سیاست نه شرقی، نه غربی دعوت کرد. امام خمینی پایه‌گذار انقلاب در این رابطه فرمودند: «من اکنون به ملت‌های شریف و ستمدیده و به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که از این راه مستقیم الهی که نه به شرق ملحد و نه به غرب ستمگر وابسته است، بلکه بصیرتی است که خداوند بر آن‌ها نصیب فرموده است، محکم و استوار و متعهد و پایدار و پایبند باشند». ایران با انقلاب اسلامی از قلمروی غرب خارج شد و موازنه بین شرق و غرب را به‌دلیل اینکه ایران در مرز ژئواستراتژیک دو بلوک قرار داشت، به هم زد. تشکیل شورای همکاری خلیج فارس، کودتا در پاکستان و تسهیل روابط آمریکا با چین از جمله اقدامات آمریکا پس از انقلاب اسلامی در برابر بلوک شرق بود، همچنین از آنجایی که کشور مسلمان افغانستان توسط نیروهای شوروی اشغال شده بود، ایران نیز در عمل در برابر بلوک شرق قرار گرفت، از این رو شرق و غرب به دشمنی با انقلاب اسلامی برخاستند و هر دو کشور از حمله عراق به ایران حمایت کردند. در پی این اتفاقات که منشأ آن انقلاب اسلامی بود، آمریکا دفاع استراتژیک را آغاز کرد و شوروی منفعل شد، از این رو در شوروی موضوع بازسازی و نوسازی سیاسی و اقتصادی مطرح شد. با این انفعال و شکاف بین آمریکا و شوروی و دیگر اتفاقاتی که بین دو کشور رخ داد که ایران در آن نقشی نداشت، شوروی در آستانه فروپاشی قرار گرفت.
🌹🌹🌹ادامه جهاد تبیین مرتبط با موضوع آیه جزء نهم🌹🌹🌹 3. آیت‌الله جوادی‌آملی، محمدجواد لاریجانی و خانم دباغ فرستادگان امام خمینی به شوروی بودند که نامه ایشان را تقدیم گورباچف کردند. امام خمینی در ۱۱ دی سال ۱۳۶۷ (۱۹۸۹ میلادی) در نامه‌ای به گورباچف از صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم سخن به‌میان آورده و نوشته بودند: «جناب آقای گورباچف، برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد؛ چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چرا که مکتبی است مادی، و با مادیت نمی‌توان بشریت را از بحران عدم‌اعتقاد به معنویت، که اساسی‌ترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است، به‌در آورد». در سال ۱۹۹۱ با فروپاشی شوروی، بلوک شرق نیز از هم پاشیده شد. جهان سه‌قطبی پس از یک دهه از بین رفت و قطب‌های جدیدی در جهان به‌وجود آمد که نتیجه آن تقابل دوگانه "اسلام و استکبار" بود. انقلاب اسلامی که تا پیش از فروپاشی شوروی توانسته بود بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه جهان را با خود همراه سازد و در کشورهای منطقه و آفریقا جنبش‌هایی را به‌وجود آورد، پس از ایجاد دوگانه "اسلام و استکبار" توانست انقلاب‌هایی را در برخی از کشورها به‌وجود آورد که به‌طور مثال می‌توان به انقلاب‌هایی که در جریان بیداری اسلامی به‌وقوع پیوست، اشاره کرد. بدین ترتیب انقلاب اسلامی به مبدئی برای تغییر جهان دوقطبی به تقابل دوگانه "اسلام و استکبار" تبدیل شد.
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
⭕️ سوال ❓ آیا همنشینی با زنان مورد نهی اسلام واقع شده است؟ 🔰 پاسخ 🔹 امام صادق(علیه‌السلام) می‌فرمایند: همنشینی با سه گروه سبب میراندن قلب می‌شود: 1.همنشینی با فرومایگان، 2.سخن گفتن با زنان، 3.همنشینی با ثروتمندان» 🔸 این روایت در مقام زشتی و قبح همنشینی و تعامل با دسته‌ای از مردمان است و از همنشینی و سخن گفتن با زنان، نهی فرموده تا حیا و عفت در جامعه گسترش پیدا کند. 🔹 ناگفته پیداست موضوع زنان در این روایت خصوص زنان نامحرم و تعامل غیرضرور با زنان است؛ زیرا شخص رسول الله (صلی الله علیه و آله) در مقام پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات زنان امت بودند. 🔸 باید دانست زنان مسلمان دارای جایگاه و ارزش اجتماعی والایی هستند؛ طبق روایات خداوند بهشت را زیرپای مادران قرار داده است. همچنین محبت نمودن و صحبت با فرزندان دختر در روایات ما مایه انس انسان دانسته شده است. 🔹 حسن معاشرت با همسران نیز مورد تاکید آیات قرآن می‌باشد. خداوند در قرآن می‌فرماید: «و باید با آن‌ها(زنان) آن‌گونه که متعارف و پسندیده است، معاشرت کنید.»[سوره نساء، آیه۱۹] 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/201097 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
واکنش به ❗️ 〽️مزدوران اجاره ای که خود نیز سابقه ارتکاب اعمال دارند، به دفاع از حادثه تروریستی مشهد پرداختند و از این رو ، از امکان ابراز نگرانی کرد. 🔹اما چرا مزدور تشکیلات بهائیت بی توجه به شعار نوع دوستی در این فرقه به دفاع از تروریستی می‌پردازد؟! 〽️از طرفی، بهائیتی که خود حکم اعدام برای قاتل و زنده سوزاننده آدمی برای سوزاندن خانه ای بی جان دارد، چرا مزدورش از اعدام قاتلین در ، برای علیه حاکمیت استفاده می کند؟! 🔸همچنین چرا تشکیلات بهائیت بخاطر افشای دلّالی بهائیان برای صهیونیست ها به توبیخ اسماعیل پور پرداخت، اما این بار بخاطر دفاع از با او برخورد نمی کند؟! جهت مطالعه بیشتر: https://www.adyannet.com/fa/news/37576 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
58_730_99_asibshenaci2.pdf
10.59M
آسیب شناسی آموزش عالی