eitaa logo
ره توشه مبلغین
3.7هزار دنبال‌کننده
450 عکس
22 ویدیو
351 فایل
📋📄کانال مخصوص محتوای تخصصی تبلیغ 🎤✔ 🎤سخنرانی های کوتاه⌛⏰ 📕 محتوای مناسبتی... سبکی متفاوت در ارائه ی محتوای تبلیغی... مدیر کانال جهت نظرات و پیشنهادات و تبادل و ... @abdolmahdi70 👆👈👈لطفا قبل از ترک کانال علت ترک را به مدیر بگویید🌟⭐
مشاهده در ایتا
دانلود
محتوای تبلیغی ایام فاطمیه دوم #اهل_بیت #حضرت_زهرا #فاطمیه کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
2 منبر فاطمیه.pdf
440.1K
فيش منبر موضوع:ویژگی های حضرت زهرا(س) در زبان پیغمبر اکرم(ص) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر فاطمیه 1.pdf
411.4K
فیش منبر موضوع:عظمت حضرت زهرا(س) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر فاطمیه 3.pdf
264.6K
فیش منبر موضوع:حضرت زهرا(س) در زبان 14 معصوم کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر فاطمیه 4.pdf
264K
فیش منبر موضوع:آثار محبت حضرت زهرا(س) در روایات کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
محتوای تبلیغی دهه فجر کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فیش جامع انقلاب.apk
6.09M
🔸نسخه ۲ 🔸 برنامه رایگان 🇮🇷 ♦️برخی از محتواهای این برنامه : 🇮🇷 منبرکوتاه 🇮🇷 شبهات انقلاب 🇮🇷 شهدای انقلاب 🇮🇷 نوجوانان انقلابی 🇮🇷 چی بودیم و چی شدیم 🇮🇷 فجر فاطمی (انقلاب و ) 🇮🇷 فیش منبر روشمند انقلابی 🇮🇷 متن سخنرانان مشهور 🇮🇷 دستاوردهای انقلاب 🇮🇷 محتوای ناب انقلاب 🇮🇷 عصر امام خمینی 🇮🇷 بانوان و انقلاب 🇮🇷 خاطرات دربار 🔻دانلود مستقیم از سایت👇👇 is.gd/AarFb5 ✍️دانلود فــــیــــــش اندروید👇 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fish_apk ╰┅─────────┅╯
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
شبهه: البته که می‌گویند و شما هر پاسخی دهید نیز به این ضد تبلیغ‌ها ادامه می‌دهند. اگر این کار نکنند، چه کنند؟ این شعارها تازه نیست، از اوایل انقلاب نیز می‌گفتند. گویی انقلاب یا جمهوری اسلامی مثل باران است که اگر آمد، سریعاً باید هم جا مرطوب گردد! آن قدر فرافکنی کردند که «انقلاب چه فایده داشته و برای ما چه کرده است؟» تا امام خمینی (ره) پاسخ آنان را در یک جمله داد و بدین مضمون فرمود: «نگویید انقلاب برای ما چه کرده است، بگویید شما برای انقلاب چه کرده‌اید؟!» لذا آنان که انقلاب کردند و اکنون نیز انقلابی هستد، به نتایج و دستآوردهای خود کاملاً واقفند و به همین دلیل حاضر نیستند به هیچ قیمتی یک قدم عقب نشینی کنند. و آنان که هیچ گاه با انقلاب نبوده و نیستند، مرتب نق می‌زنند، که پس دلار، زن، خوشگذرانی، کچ و سیمان چه شد؟ باید دقت داشت که موفقیت یا شکست هر حرکتی (به ویژه انقلاب‌ها) با اهدافش سنجیده می‌شود که چقدر دور یا نزدیک شده است؟ الف - اگر هدف از انقلاب اسلامی ارزان‌تر کردن دلار بود، انتقاد بیان شده وارد است. اما مردم این کشور در حالی انقلاب کردند که دلار فقط 7 تومان بود و اگر دلار یا فحشا یا گچ و سیمان می‌خواستند، هم چنان وابسته می‌ماندند و انقلاب نمی‌کردند. البته نرخ دلار نیز فقط به خاطر انقلاب افزایش نیافته است. امروز دلار حدود 1800 یا نرخ دولتی حدود 1400 تومان (با نوسان) می‌باشد. یعنی تقریباً 250 برابر افزایش یافته است. حال ما سؤال می‌کنیم که مگر در ترکیه که مرکز ناتو بوده و اصرار دارد به اروپا بپیوندد، نه جنگ داشته و نه محاصره اقتصادی، و دولت‌هایش نیز از گذشته تا کنون همه وابسته و سرسپرده بودند، تا کنون چند انقلاب رخ داده که ارزش پولش در همین مدت بیش از 1500 برابر کاهش یافته است؟! چرا نمی‌گویند این تفاوت که به رغم جنگ و تحریم و ... بین ارزش پول ایران و ترکیه وجود دارد، به خاطر انقلاب، استقلال و نظام جمهوری اسلامی است؟ ب – هدف از انقلاب و اسقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، با حجاب کردن عده‌ای بدحجاب نیز نمی‌باشد. بلکه هدف [البته در این زمینه]، ممانعت از کشف حجاب و فساد اجباری حکومتی و نیز محیطی از یک سو و مساعد نمودن زمینه برای هدایت از سوی دیگر است. که البته بسیار هم موفق بوده است. حال اگر عده‌ای دانسته یا ندانسته با هدایت و رشد خود لجاجت می‌کنند، علیه خود کار می‌کنند. مگر چون پیامبر (ص)، وحی و اسلام آمد، همه باید مسلمان، مؤمن، متقی و اهل تعقل و شعور می‌شدند و یا شدند؟! شاید شعار دهندگان نمی‌دانند (و البته اغلب‌ می‌دانند، خود را به تجاهل می‌زنند) که قبل از انقلاب اسلامی، در هر شهری فاحشه خانه‌ای وجود داشت که بسیاری از فواحش آن دختران ربوده شده بودند. شب‌های جمعه در شبکه‌های تلویزیونی برنامه‌های کاباره‌ها پخش می‌شد، تأسیس کازینوها گامی «به سوی دروازه های‌تمدن» محسوب می‌شد و پسند نوامیس توسط خارجیان یک افتخار ملی شمرده می‌شد. شاید توجیه کنند که امروزه نیز فواحشی هستند و ...، اما فرق است بین وجود فاحشه با فاحشه خانه و یا مبدل نمودن رسانه ملی به مرکز فحشا، و فرق است بین وجود شرابخوار با تولید و گسترش رسمی و علنی عرق فروشی، و یا قمار‌بازی چند نفر با تأسیس انواع کازینوها و قمارخانه‌های بزرگ و کوچک. البته این همه مفاسد نیست. ج – حمل کردن پیشرفت‌ها و دستآوردها به گذر زمان نیز یک قضاوت ظالمانه و نوعی خودزنی ذلیلانه است. صنعت ده سال قبل از ژاپن وارد ایران شد، پس چرا ایران طی نیم قرن عقب‌تر رفت و ژاپن در اوج صنعت دنیا قرار گرفت؟ آیا علتی جز سرسپردگی حاکمان حقیر این کشور بود؟ وقتی در یک قلم بیان می‌شود که پس از انقلاب به هزاران روستا آب آشامیدنی، برق و جاده رسید، یعنی همین قدر هم نداشتند و مانند انسان‌های بدوی زندگی می‌کردند. ایران بدون برق کجا و ایران دارای تکنولوژی هسته‌ای، یا نانو، یا صنعت شبیه سازی ... و قرار گرفتن در ردیف ده یا حتی 5 کشور اول جهان کجا؟! خوب است دست کم به اقرارهای دشمنان ایران اسلامی رجوعی کنند و به دلایل شدت دشمنی آنها با پیشرفت‌های علمی ایران دقتی نمایند. د – و اما در خصوص رابطه با کشورها! با کدام کشوری رابطه داشتیم که اکنون در سطح بسیار بالاتر نداریم؟ اصلاً در صحنه جهان و سیاست بین‌الملل چه جایگاهی داشتیم که رابطه با ایران برای کشوری مهم باشد؟ آیا معنا و مفهوم «نوکری و سر سپردگی» امریکا، انگلیس و اسرائیل «رابطه» است؟! یا آن که مثل دوره‌ی بازرگان باور این است که «بدون امریکا نمی‌شود نفس کشید» یا مثل دوره‌ی اصلاح طلب‌ها مرعوب القائات غربی شده و گمان می‌کنیم که کشور فقط امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان است و اگر آنان به ما اخم کردند، روزگارمان سیاه است؟! بدیهی است وقتی حکومت دست نشانده‌ای ساقط می‌گردد و کشور استعمار زده‌ای اعلام استقلال می‌کند، اربابان سابق به همین راحتی نپذیرفته و برایش کارت تبریک و دسته گل
نمی‌فرستند. بلکه با تحمیل جنگ داخلی و خارجی، ترور، تحریم اقتصادی، ضد تبلیغ، فشار سیاسی و ...، سعی می‌کنند تا سلطه و منافع از دست رفته را بازپس گیرند. حال ما باید از این که ارتباطی مثل سابق برقرار نیست، خوشحال باشیم یا ناراحت؟! مضاف بر این که اکنون همه کشورها، دولت‌ها [حتی دشمنان] و مهم‌تر از آنها ملت‌ها، ایران اسلامی را به عنوان کشوری مستقل، مقتدر و نقش آفرین در سیاست‌های منطقه‌ای و حتی قاره‌ای می‌شناسند. به این جایگاه که دیگر دشمنان نیز اذعان دارند، پس چرا یک عده ایرانی باید اغفال شده و سنگ آنان را بر سینه بزنند؟! آیا این روحیه از پس مانده‌ آثار حقارت‌های گذشته و دوران استعمار و استثمار نیست؟ چطور می‌توانند ایران امروز را با ایرانی مقایسه کنند که پادشاهش را انگلیس تعیین می‌کرد، نخست وزیر و دولتش را امریکا منصوب می‌کرد و حکومتش را بهایی‌ها اداره می‌کردند و ثروتش به جیب غرب و اسرائیل می‌رفت؟! حتی یک خارجی که اندکی مطالعه داشته باشد – هر چند دشمن سرسخت اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد – نیز چنین مقایسه و قضاوت ناصحیحی را انجام نمی دهد. ﻫ – هدف از انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، تحقق همان سه شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بوده و هست که الحمدلله به رغم تمامی توطئه‌های نظامی، سیاسی، تروری، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و ...، توسط دشمنان خارجی و ستون پنجم داخلی، با رهبری‌های مدبرانه و نیز بصیرت و ایستادگی مردم محقق شده و روز به روز کامل تر می‌گردد. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️
وعده آب و برق مجانی امام رسانه‌های ضدانقلاب در اوایل شکل گیری نهال  انقلاب اسلامی، با رادیو و شبکه‌های تلویزیونی خود به آن حمله کردند. چندین سال بعد سایت های خبری خود را برای شکستن این درخت جوان به کار گرفتند و این روزها که درخت انقلاب 40 سال شده، با کمک شبکه‌های اجتماعی، ریشه این درخت تنومند را نشانه گرفته‌اند. یکی از حربه‌های ضدانقلاب در این سال‌ها پمپاژ  شایعات بی‌اساس و سیاه‌نمایی اتفاقات داخل کشور بوده است؛ از پروژه‌های کشته‌سازی گرفته تا عوض کردن جای شهید و جلاد در چشم جوانان دهه هفتادی و هشتادی! در همین رابطه سال ها است که بسیاری از ضدانقلاب به فراخور مناسبت های مختلف جمهوری اسلامی همچون دهه فجر، برای تنزل اهداف والای انقلاب به موضوعات مادی‌ و اقتصادی و ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی، این شایعه را مطرح می کنند که امام خمینی(ره) در بدو ورودشان به ایران در 12 بهمن سال 1357 در بهشت زهرا به مردم وعده «آب و برق مجانی»دادند. اما واقعا چه کسی برای نخستین بار وعده آب و برق مجانی را مطرح کرد. بررسی جراید و روزنامه‌های آن دوران(اواخر سال 57) و مراجعه به آرشیو روزنامه کیهان به وضوح نشان می‌دهند که این سخنگوی دولت موقت یعنی عباس امیر انتظام بود که برای اولین بار وعده آب و برق مجانی را مطرح کرد. در تاریخ 8 اسفندماه بود که انتظام از تصویب لایحه ای به منظور رایگان کردن آب و برق برای اقشار کم درآمد خبر داد. خبری که تیتر روزنامه های همان زمان شد. همچنین متن چاپ شده سخنرانی‌های امام خمینی(ره) در روز پنج شنبه 12 بهمن ماه سال 57 (که 14 بهمن منتشر شد)نشان می دهد، رهبر کبیر انقلاب اصلا در بهشت زهرا(س) درباره آب و برق مجانی صحبتی نکردند. متن سخنرانی امام در بهشت زهرا(س) که نشان می دهد امام سخنی درباره آب و برق مجانی نگفتند در واقع فایل صوتی امام درباره آب و برق مجانی که در بسیاری از رسانه ها منتشر شده، فایل صوتی سانسور و منقطع شده ای است؛ چرا که اصل سخنان امام راحل در فیضیه، پاسخی است به اظهارات سخنگوی دولت موقت. یعنی ایشان در این فرمایشات به مردم یادآور می شوند که به وعده دولت موقت مبنی بر مجانی شدن آب و برق رایگان دل خوش نکنند چرا که آن چیزی که اصل است رسیدن به انسانیت و کمالات معنوی است. نکته جالب این است که منتشر کنندگان این بخش از سخنان امام، فایل صوتی مراسم فیضیه(12 اسفند) را روی فیلم و تصاویر سخنرانی ایشان در  روز12 بهمن میکس کردند. (مقایسه فیلم کامل سخنرانی اما در 12 بهمن با فیلم های ادعایی شبکه های ماهواره ای گویای این مسئله است) البته امام دو جای دیگر نیز در این مورد سخنرانی کردند که در هردو مورد به اختصاص رایگان این منابع تنها برای مستمندان و کم درآمدها تاکید داشتند: ...من به دولت راجع به مجانى کردن آب و برق و بعضى چیزهاى دیگر فعلًا براى طبقات کم­ بضاعتى که در اثر تبعیضات خانمان برانداز رژیم شاهنشاهى دچار محرومیت شده ‏اند و با برپایى حکومت اسلامى به امید خدا این محرومیت ها برطرف خواهد شد؛ سفارش اکید نمودم که عمل خواهد شد. (نهم اسفند 1357 برابر اول ربیع الثانى 1399، تهران، منزل آقاى محمود بروجردى.) هر چه زودتر باید مشکل مسکن براى بى‏ خانمان­ها و فقراى ایران حل گردد و براى هر خانواده، مسکن مورد نیازشان تأمین شود، آب و برق براى فقرا و بى‏ بضاعت­ها باید مجانى گردد... (یازدهم اسفند 1357 برابر سوم ربیع الثانى 1399، قم المقدسه، کتابخانه مدرسه فیضیه.) گفتنی است تاحدی این وعده ها در اوایل انقلاب و پیش از آغاز جنگ تحمیلی محقق شد به طوری که میزان مشخصی از مصرف تا مدت ها بعد از انقلاب رایگان بود. ضمن اینکه برای تحقق وعده های اقتصادی امام (ره) حساب صد امام- کمیتۀ امداد امام خمینی- بنیاد مسکن- بنیاد مستضعفان- جهاد سازندگی و... راه اندازی گردید و با بضاعت خود به سرعت به سامان دادن وضعیت معیشتی، بهداشت و بی سرپناهی فقرا در سراسر کشور پرداخته شد. اکنون با روشن شدن این موضوع که عباس امیرانتظام و دولت موقت اولین بار موضوع «آب و برق مجانی» را مطرح کردند، این سوال به ذهن می رسد که چرا هیچ گاه دولت موقت و سخنگوی آن، مورد و هجمه مغرضان قرار نمی گیرند و این موارد به حضرت امام(ره) منتسب می‌شود؟ کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
حتما به دوستان خود اطلاع بدید طبق مصوبه 98/4065/726 هیئت دولت به تمامی ملت ایران که کد ملی معتبردارند جهت خرید عید به هر نفر مبلغ۵۰۰ هزار تومان پرداخت میشود،این واریزی صرفا به خاطر رفاه مردم ووضع معیشتی واقتصاد نابه سامان موجود میباشد. تاریخ واریز 98/12/25
شبهه:زمان شاه دزدی نبود و رفاه بود 💠نکته اول این که ما منکر اختلاس های زمان فعلی نیستیم ولی این ابدا مربوط به اصل نظام نیست و نتیجه ی انتخاب غلط است 💠نکته ی دوم با توجه به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم منحوس پهلوی به گوشه کوچکی از دزدی ها و خیانت های وی به ملت مسلمان ایران زمین اشاره می کنیم. در رابطه با ثروت محمدرضا پهلوی، ارقام و اعداد نجومی بسیاری روایت شده است.  موثق ترین آمار ارائه شده، در سال 1391 توسط روزنامه «فایننشال‌تایمز» به مناسبت بیداری اسلامی در کشورهای عربی... و میزان دارایی های خارج شده از سوی دیکتاتورهای فراری از کشورهای مختلف اعلام شده به این شرح است: «محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران ۳۵ میلیارد دلار دارایی از ایران خارج کرده است، به نظر می‌رسد این رقم متعلق به خروج مستقیم دارایی به شکل ارز از کشور باشد و املاک و سهام خاندان پهلوی در خارج از کشور در آن محاسبه نشده است.» همچنین روزنامه‌ی «نیویورک‌تایمز» در تاریخ دهم ژانویه‌ی 1979، با استناد به گفته‌ی منابع بانکی جهانی نوشت که مبلغی بین دو تا چهار میلیارد دلار تنها در طول این دو سال آخر (1356 و 1357) از سوی خانواده‌ی سلطنتی ایران به آمریکا منتقل شده است.  اردشیر زاهدی، چنین نوشته است: «دادستان تهران در زمان شریف امامی، فهرست  دقیقی از افرادی که پول‌هایی را به‌شکل ارز خارج کرده بودند، استخراج کرد. در میان این فهرست، شخص اعلیحضرت تا آن زمان 31میلیارد دلار از کشور خارج کرده بود.»  توجه در یک حساب ساده: 35 میلیارد دلار رقم دزدی اولیه را با دلار امروزی حساب میکنیم چه مبلغی می شود؟ که اگر ۴۱ سال تورم امریکا و سودهای حاصل از آن را حساب کنیم سر به فلک می کشد. دزدی ها و خسارت دیگر که به ملت مسلمان ایران وارد شده است :  سرقت 384 عدد چمدان پر از جواهر و الماس‌ محمدرضا پهلوی 26 دی 57 از کشور گریخت. دستور پر كردن و بستن چمدان‌ها و صندوق‌ها برای خروج از کشور در روز 23 دی‌ماه 1357 با تأيید شاه و به دستور فرح صادر شد. فرح دستور داد 384 عدد چمدان و صندوق بسته شود؛ -تاج شاهنشاهی با 3380 قطعه الماس و 50 قطعه زمرد، 368 حبه مروارید و با وزن 2 كیلو و 80 گرم و از نظر قیمت غیرقابل تخمین -و تاج ملكه با 1646 قطعه الماس -و تعداد معتنابهی از جواهرات دیگر و طلا به ارزش ده‌ها میلیون دلار به عنوان بخش اندكی از جواهرات ربوده شده سلطنتی هستند.  جشن 800 میلیون دلاری تخت جمشید. جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی (برابر با ۲۰ تا ۲۴ مهر ۱۳۵۰) 💠ببینیم آیا پول کشور خرج مردم می شد یا نه؟؟؟ اولا ۸۰ درصد بودجه کشور خرج مسائل نظامی می شد که این ارتش فقط به درد سرکوب مردم می شد و هیچ مقاومتی در برابر بیگانه نداشت منصور رفیع زاده آخرین رئیس شعبه ساواک در آمریکا در صفحه 237 کتاب خاطرات خود پیرامون این جشن ها می‌نویسد: «طبق یک برآورد تقریبی، توسط شاه 800 میلیون دلار در این جشن هزینه شد.» در این جشن تمامی وسایل و تدارکات جشن هیچکدام ایرانی نبود به عنوان مثال: برای مثال شرکت فرانسوی‌ مزون ژانسِن، طراحی و دکور خیمه‌های جشن‌های 2500 ساله را برعهده داشت. "زدنیک لیشکا"، آهنگ‌ساز برجسته اهل چک، قطعاتی را برای جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی ایران، تحت عنوان «میراث دوران‌ها» ساخت. کلیه غذاها نیز از رستوران ماکسیم در فرانسه با 131 نفر کادر سفارش داده شده بود که ویلیام شوکراس فهرست این غذاها را چنین عنوان کرده است "تخم بلدرچین با مروارید دریای خزر، ته دم خرچنگ با سس «نانتوآ»، خوراک پشت بازوی بره سرخ شده همچنین خوراک طاووس به سبک شاهنشاهی با سالاد مخلوط و..." در کنار هزینه‌هایی که به جیب کشورهای اروپایی می‌رفت، می‌توان هزینه تهیه لباس‌های خانواده سلطنتی، مدال­‌های یادبود، لباس‌­ها و وسایل گاردهای مراسم در فرانسه را اضافه کرد. با این‌ حال شاه که تصور می‌کرد با دعوت از سران کشورهای دنیا، حمایت خارجیان  را جلب می‌کند، ناکام ماند. تنها مقام مهم اروپایی مارشال تیتو رئیس‌جمهور یوگسلاوی و برخی نخست‌وزیران اروپا و اکثر مهمانان شرکت کنندگانی از کشورهای موریتانی، داهومی، کنگو، کشورهای عرب منطقه، لسوتو و سوازیلند و... بودند که نشان می‌داد به طمع نفت، پول و هدایای شاهنشاهی آمده‌اند.  هزینه های ریخت و پاش های دربار که دیگر هیچ سفر های مککر شاه به سوئیس هزینه های فراوان داشت سفرهای تفریحی که موجب صرفِ هزینه مالی فراوان می‌گردید، یکی ا این هزینه ها حمل‌ونقل کالاها و اثاثیه مسافران آن بود، چنانکه روایت شده: «اصولاً یکی از مسائل حزن‌انگیز در سفرهای شاه و ملکه به سوئیس، حجم بار و تعداد چمدانهای آنها بود، نمی‌توانستم بفهمم چرا در یک سفر تفریحی چند هفته‌ای باید آنقدر زیاده‌روی شود که دو هواپیما فقط بار و اثاثیه شاه و همراهانش را به سوئیس حمل کند؟!». فریده دیبا ؛ مادر فرح ، در خاطرات خود از مقدمات عروسی فرح و
محمد رضا پهلوی می نویسد: هواپیمای اختصاصی پیاپی میان پاریس و تهران در حال رفت‌وآمد بود. برای من که پس از مرگ پدر و بعد هم درگذشت شوهر، با کمترین امکانات اقتصادی زندگی کرده و امور خود را گذرانده بودیم ، این همه ریخت و پاش و خرج کلان ، غیر قابل تصور بود.  گاهی اوقات خیاط فرانسوی که فراموش کرده بود یک نوار یا چیزی را از پاریس بیاورد هواپیما را به فرانسه برمی‌گرداند تا برای او یک قطعه نوار بیاورد. در حالی که مثل همان نوار در اینجا هم بود. [منبع :کتاب دخترم فرح – خاطرات فریده دیبا صفحه ۶۰] و در جایی دیگر از خاطراتش از دیدار کارتر با شاه می آورد : در یک مجلس شام خصوصی ، محمد رضا یک سری جواهرات فوق العاده نفیس و منحصر به فرد در دنیا را به ژاکلین کندی هدیه داد . این جواهرات متعلق به همسر ریجارد شیر دل بودند. ژاکلین چنان تحت تاثیر سخاوت مندی محمدرضا قرار گرفت که در جلوی همه میهمانان بلند پایه ، محمدرضا را بوسید ! و چند لحظه بعد جواهرات خود را باز کرد و هدایای محمدرضا را به گردن آویخت . جواهرات یک سری کامل شامل گردنبند برلیان ، گل سینه الماس ، دستبند جواهرنشان ، انگشتر الماس و گوشواره های برلیان بودند. دربرابر این سخاوتمندی بزرگ و بی نظیر کندی یک تابلوی نقاشی آبرنگ به فرح داد و گفت که این نقاشی از کارهای خود او در زمان تحصیل در کالج است ! ژاکلین هم یک کراوات رنگ و رو رفته به محمدرضا هدیه داد و ادعا کرد که این کراوات متعلق به « جورج واشنگتن » بوده است ! هدایای رئیس جمهور آمریکا و همسرش حتی یک دلار هم ارزش نداشتند درحالی که می دانستم محمدرضا برای خرید جواهرات عتیقه ی متعقل به ریچاردشیردل ، صدها هزار دلار هزینه کرده است . [منبع :کتاب دخترم فرح – خاطرات فریده دیبا صفحه ۱۷۲] مادر فرح در ادامه خاطراتش از ولخرجی دخترش می نویسد:   قصر بسیار مجللی در اطراف لندن وجود داشت که از بناهای تاریخی دوره ویکتوریا به شمار می آمد و یکی از قصرهای عمده لندن بود. باغِ چند ده هکتاری اطراف آن نیز، فوق العاده زیبا و چشمگیر بود ، بویژه آنکه جویبارهای آن با آب جاری روشن و زلال ، منظره یی بدیع ایجاد کرده بود. فرح بی درنگ آن را پسندید … فرح مشتری خوبی به نظر آمده بود . به همین دلیل ، شرکت انگیلیسی پیشنهاد کرد تا آپارتمان دیگر را هم در غرب لندن، که محله های اعیان نشین در آن محدوده قرار دارند، به ما بفروشند.  ما از آن آپارتمان هم که در طبقه ی انتهایی یک برج نوساز واقع بود، بازدید کردیم.آپارتمان در حدود یک زمین فوتبال مساحت داشت! فرح آپارتمان را برای خود خرید و از این خرید بسیار خوشحال شد؛ زیرا آپارتمان درست شبیه آپارتمان اشرف در نیویورک بود.!!! [منبع :کتاب دخترم فرح – خاطرات فریده دیبا صفحه ۱۷۷] کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
به خاطر اهمیت انتخابات ویژگی های نامزد اصلح از نظر علما را تقدیم میکنیم هر روز یک مطلب
آیت الله مکارم بدیهی است «انتخاب اصلح»،تعبیر سربسته ای است که به صورت یک «عنوان کلّی» قابل پیاده کردن نیست، بلکه، باید با یک تحلیل دقیق جزئیّات و شکل عملی آن را پیدا کرد. لذا انتخابات باید بر طبق علم و آگاهی انجام گیرد؛ زیرا مسأله انتخابات یک نوع ایجاد مسئولیت و وظیفه،برای انتخاب کننده به دنبال دارد، در حقیقت انتخابات اعطای مقام است، لذااین انتخاب وظائفی برای انتخاب کننده به دنبال دارد. با این تفاسیر انتخاب کنندگان باید مسائل مربوط به انتخابات و شرایط و ویژگی های انتخاب اصلح برای ریاست جمهوری را در نظر بگیرند. تعهد به اسلام؛ شاخصۀ کلیدی در انتخاب نامزد اصلح در تبیین این مسأله باید به داستان انتخاب طالوت در قرآن اشاره کرد، طالوت، تنها فرمانده لشگر نبود بلکه زمامدار کشور هم بود، البته طالوت جوانی از یک قبیله گمنام بنی اسرائیل و از نظر مالی یک کشاورز ساده بود، لذا برخی انگیزه های غیر الهی، مانند نَسَب عالی و ثروت فراوان را ملاک انتخاب فرمانده و رهبر می دانستند؛. از اینجا مخالفت شروع شد، گروهی گفتند: «قالوا أنی یکون له الملک علینا و نحن أحق بالملک منه و لم یؤت سعه من المال؛ چگونه او بر ما حکومت داشته باشد با این که ما از او شایسته تریم، و او ثروت زیادی ندارد»ولی پیامبرشان در مورد انتخاب طالوت به آنان گفت؛ «إن الله اصطفاه علیکم و زاده بسطه فی العلم و الجسم»؛طالوت» از همه شایسته تر است؛ چرا که خدا سهم بیش تری از علم و قدرت به او داده است». این پاسخ محکم، ناآگاهان بنی اسرائیل را بیدار کرد و به آنها نشان داد که در معیارهای گزینش فرمانده، سخت در اشتباهند؛ شخصیت نیاکان، شهر و قبیله، ثروت و امکانات مادی، هرگز رمز پیروزی در میدان نبرد نیست؛ و در مسأله گزینش فرمانده یا مدیر نمی تواند نقش اصلی داشته باشد. پایبندی به آرمان های انقلاب؛ مهمترین ویژگی کاندیدای اصلح گفتنی است امروز فراموشی یاد و آرمان های شهدا از جمله آفات و تهدیدات فراروی انقلاب اسلامی است، لیکن ملت ایران لحظه ای ازآرمان های امام راحل عقب نشینی نکرده است بلکه مسئولان نظام باید قدرانقلاب و مردم را بدانند. لذا باید فرد اصلح و مومن به ریاست جمهوری انتخاب شود؛ تا در راه هدف و آرمان پاک و آمیخته با قهرمانی و فداکاری و شهامت از هیچ کوششی فروگذار نکند. از این رو باید نامزدی برای تصدی وکالت مردم قدم به قوه اجرایی بگذاردکه مورد اعتماد، امین و حافظ ناموس و کیان و آرمان های انقلاب باشد. رعایت اخلاق و تقوای انتخاباتی، مولفۀ بنیادین در شناخت کاندیدای اصلح یکی از مهم ترین چیزهایی که در سرنوشت اجتماع تأثیرگذار است، نظام ارزشی آن جامعه است. بی شک اگر در جامعه ای شخصیت در علم و تقوا و ایمان بود مردم هم به سوی آن ارزش های معنوی سوق پیدا می کنند. با این اوصاف کاندیدای اصلح غیر از شرایط قانونی، شرایط و ویژگی خاص شرعی و دینی هم باید داشته باشدکه از جمله ویژگی های دینی، وجود تقوا درآن نامزد انتخاباتی است. «تقوا» در همه ابعاد و در مفهوم وسیعش، از جمله تقوا در برابر مخالفان، از جمله شاخصه های مهم اخلاق اسلامی است که در نتیجه تأثیر حسن اخلاق در جلب و جذب مردم غیر قابل انکار خواهد بود و نشان دهندۀ موفقیت یک مدیر متخلق به اخلاق الهی است، که در نهایت دلهای رمیده را در اطراف خود جمع و متحد می سازد، اتحادی که مایه پیشرفت و تکامل جامعه ها است. لذا مردم به کسانی که اهل تخریب و بی تقوایی هستند رای نمی دهند و آنها را نمی بخشند؛ زیرا سیاست منهای تقوا و پرهیزکاری و ایمان غیر قابل پذیرش است. در تبیین ضرورت بهره گیری از تقوا در عرصه های سیاست و…باید به کلام نورانی حضرت علی علیه السلام تمسک جست که مسیر سیاست خود را به وضوح ترسیم می کند و با صراحت می گوید ابزار سیاست من، تقوا و فرار به سوی خدا و قدم برداشتن در مسیری که او مشخص ساخته و انجام تکلیفی که او برای ما تعیین کرده است، می باشد. و یا آن حضرت خطاب به سیاست معاویه که مملو از دروغ و عوام فریبی و مکر و حیله بوده، اشاره می کند و می فرماید: «من از او به فنون این گونه سیاست ها آشناترم؛ اما تقوا و پرهیزگاری و ترس از خدا هرگز به من اجازه نمی دهد که این روش جنایت آلود را برگزینم» در واقع امام علیه السلام اشاره به این نکته مهم می کند که سیاست بر دو گونه است: سیاست بی قیدوشرط و آمیخته با انواع گناه و در یک کلمه سیاست شیطانی، و سیاست و تدبیر آمیخته با تقوا و پرهیزکاری. گونه اول هیچ حد و مرز اخلاقی و دینی و انسانی و وجدانی را به رسمیت نمی شناسد اما قسم دوم سیاستی است که در چهارچوب ارزشهای الهی و وجدانی و انسانی قرار دارد؛ و خطوط قرمزی برای خود قائل است که از آن فراتر نمی رود. با این اوصاف باید به کسی رای داده شود که اهل تقوا و از همه جهات مورد اطمینان باشد و اهل تخریب کردن دیگران و زد و بند نباشد. امانت داری و فساد ستیزی؛ اصل انکار ناپذیر در انتخاب نامزد اصلح
ح گفتنی است حقوق های نجومی، اختلاس و رانت خواری ها بلای جامعه شده است، حال آنکه اسلام تمام خطوطی را که منتهی به فساد مالی شود تحریم نموده است. می توان جریان مال و سرمایه را از نگاه دین به جریان خون در بدن تشبیه کرد که باید به صورت متوازن در سراسر بدن جریان داشته باشد به گونه ای که اگر خون در گوشه ای از بدن متراکم شود، باعث بیماری و فساد، و کم خونی در سایر قسمت ها می شود. تراکم سرمایه در دست طبقه ای خاص، موجب فقر و ناداری در طبقات دیگر است، این همان فساد مالی و اقتصادی است که اسلام به شدت از آن نهی کرده است. با این تفاسیر کاندیدای اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری باید امین، پاکدامن و پاک دست باشد. کاندیدای اصلح و ضرورت تلاش برای سعادت گرایی دنیا و آخرت مردم بی تردید همۀ تلاش انسان ها باید بر این مسأله متمرکز باشد که دنیا و آخرت خود را آباد کرده و سامان بخشند. در تبیین این مدعا باید گفت انسان و عقل و فهم او، توان وضع صحیح این قوانین و مقررات را به اعتقاد ما ندارد زیرا او موجودی است که به همان اندازه که امکان صلاح و فلاح دارد استعداد فساد و طغیان نیز دارد، «إن الإنسان لیطغی أن رآه استغنی» و ظلم و جهالت و حرص و طمع ورزی به اموال و حقوق دیگران و عدم قناعت به حق خویش را نیز داراست و با این وصف چگونه ممکن است دینی که هدایت انسان به سمت سعادت دنیا و آخرت هدف اوست تنظیم نظامات اجتماعی را به تنهایی به خود انسان بسپارد و بر همه دست آوردهای عقل و تجربیات او در زمینه ساخت و سامان زندگی اجتماعی صحه بگذارد؟! حال آنکه در دین مبین اسلام همه افراد نسبت به هم مسئول هستند و امر به معروف و نهی از منکر نیز به همین لحاظ قرار داده است. متاسفانه عده ای می گویند نباید در جامعه امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد، ولی ما می گوییم عده ای از افراد جامعه نیازمند به راهنمایی هستند و اگر آنها را رها کنیم در حقیقت درهای جهنم را به رویشان باز گذاشته ایم. با این تفاسیر می گویم از جمله ویژگی های دینی کاندیدای اصلح این است که مدیر و مدبر باشد، آگاه باشد، خلاصه کسی باشد که هم دنیای مردم و هم دین مردم را حفظ کند. هم کشور را حفظ کند هم مکتب را حفظ کند. اتکاء به رضایت الهی و اجتناب از حزب گرایی و باندبازی بدیهی است حضور کاندیداها در انتخابات باید تنها برای جلب رضایت پروردگار باشد، نه برای ریا و خودنمایی، یا جلب آرای دیگران در انتخابات، یا تعریف و تمجید مردم، یا به قصد جمع کردن مرید و مشتری، و اموری از این قبیل، بلکه تنها و تنها به منظور جلب رضای الهی باشد. لذا مردم، آگاهانه وارد این عرصه سرنوشت ساز شوند تا کاندیداهای اصلح انتخاب شود. مردم گرایی؛ شاخصۀ کلیدی کاندیدای اصلح بی تردید مهمترین پشتوانه کار مدیران در پیشبرد اهداف بزرگ خود، حمایتهای مردمی و علاقه قلبی مردم به آنها است؛ و این پشتوانه در صورتی محفوظ می ماند که رابطه خود را با مردم از طرق مختلف مخصوصا از طریق تماس مستقیم حفظ کنند. لذا مدیر یک نهاد نباید رابطه خود را به کلی از مردم قطع کند و اخبار تنها از طریق مشاوران و مأموران اطلاعاتی که هم جائز الخطا هستند وهم امکان اعمال نظر شخصی درباره همه آنها همیشه وجود دارد به آنها برسد. زیرا ارتباط مستقیم مسئولان با مردم، هم محبت او را در دلها زیاد می کند، و هم افکار عمومی را برای کمک به پیشبرد اهداف برای او بسیج می نماید، و هم اطلاعات واقعی دست اول را دراختیار او می گذارد. اصولا هیچ تکیه گاهی برای زمامداران، مدیران و فرماندهان مهمتر از تکیه گاه مردمی نیست که اگر باشد کارها به سهولت و سرعت پیش می رود و اگر نباشد تلاش ها کم اثر و بیهوده است. طریق به دست آوردن این پایگاه علاوه بر موارد مذکور، نیازمند دلسوزی و صداقت و خیرخواهی برای مردم است. کوتاه سخن این که، پشتوانه مردمی و حمایت توده های جمعیت مخلص، کیمیای عجیبی در مسأله زمامداری و مدیریت اجرایی یک جامعه است؛ و راه به دست آوردن این کیمیا آن است که انسان برای آنها خدمت و دلسوزی کند، صداقت به خرج دهد، و رابطه همیشگی داشته باشد. و به یقین آن کس که پایگاه مردمی محکم تر و بیشتری داشته باشد برگزیده می شود و چون همکاری و هم یاری عموم با او بیشتر است برای این منصب اصلح می باشد. سخن آخر در خاتمه باید گفت رییس جمهور باید کسی باشد که همه این مولفه ها را بتواند انجام دهد. شخصی که همه این مصادیق را داشته باشد انتخاب اصلح است. البته اینجانب نسبت به هیچ یک از نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری اظهارنظر و توصیه ای نمی کنم، بلکه ما کلیات را بیان می کنیم و امیدواریم برای همه کسانی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند دستور العمل مفیدی باشد. لیکن توصیه ام به همه مردم عزیز حضور هر چه با شکوه تر در انتخابات پیش رو است و از آنها می خواهم به نامزدی که اصلح بودن آن شرعاً برایشان ثابت شده است رای دهند. امیدوارم خداوند به ما
ملت ایران توفیق دهد تا بیش از گذشته در صحنه انتخابات کاملا حاضر شویم و در انتخاب اصلح کوشا باشیم.  
منبر و روضه حضرت ام البنین(سلام الله علیها) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20