eitaa logo
مبلغان
5.1هزار دنبال‌کننده
85 عکس
38 ویدیو
563 فایل
☑ کانال تخصصی محتوایی مبلغان 🔹ارسال محتوای بین الصلاتین روزانه و مناسبتی 🔹ارسال فیش منبر روشمند مناسبتی و اقتضایی ✍️ انتقاد و پیشنهاد به محتوای کانال @Habib_shahid_hadi 🤝تبادل (فقط کانال طلاب ) و تبلیغ کانال @efefefef
مشاهده در ایتا
دانلود
مبلغان
📌#عرضه_منبر_فاطمیه_98_براساس_بیانیه_گام_دوم 🏴 #از_وفات_حضرت_معصومه_س_تا_شهادت_حضرت_زهرا_س 🔻مقام م
🌀⁉️ 📌 🔰 ✅جلسه 2️⃣: «؟» 🔻یکی از آیات مشهور دربارۀ مهدویت، آیۀ «وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ»(القصص، 5) است. خداوند می‌فرماید: ما می‌خواهیم بر مستضعفان منت بگذاریم و دو ویژگی به این مستضعفان بدهیم؛ یکی اینکه آنها را امام قرار بدهیم! می‌خواهیم «ائمه» بشوند؛ یعنی مدیران زمین، فرماندهان زمین و اداره‌کنندگان زمین بشوند، نه اینکه فقط نجاتشان بدهیم. 🔻بعد از «نَجعَلَهُم ائمّة» می‌فرماید: «و نَجعَلَهُم الوارثین» دوباره «نَجعَلَهُم» را تکرار می‌کند، این یعنی تأکید! خداوند می‌توانست بفرماید «نجعلهم ائمه و الوارثین» من آنها را امامان زمین و وارثین زمین قرار می‌دهم. اما وقتی دوباره «نجعلهم» را تکرار می‌کند، معنایش چیست؟ یعنی من می‌خواهم دوتا کار با شما مستضعفان انجام بدهم، 1️⃣یکی اینکه می‌خواهم شما را امامان زمین قرار بدهم و2️⃣ دیگر اینکه می‌خواهم شما را وارثین زمین قرار بدهم! البته یک کار سومی هم هست که طبیعتاً اتفاق می‌افتد و آن نجات مستضعفان است و اصلاً خداوند در این آیه از آن حرف نزده است؛ چون معلوم است که این نجات هم اتفاق می‌افتد و بعد از نجات دادن، دو اتفاق دیگر می‌افتد. 🔻وارثین یعنی چه؟ یعنی وارثینِ قدرت و ثروت! یعنی می‌خواهیم مستضعفین را وارث قدرت و ثروت زمین قرار بدهیم! 🔻علامه طباطبایی می فرماید: «" ارث" به طورى كه راغب گفته به معناى انتقال مالى است به تو بدون اينكه معامله‏اى كرده باشى و 👌مراد از وراثت زمين اين است كه سلطنت بر منافع، از ديگران به صالحان منتقل شود و بركات زندگى در زمين مختص ايشان شود، و اين بركات يا دنيايى است كه بر مى‏گردد به تمتع صالحان از حيات دنيوی»(ترجمه تفسیر المیزان، ج14، ص465) 📌! تا هر جا نیاز به محتوا بود ما با شما هستیم.🙏 👌 برای دریافت این بحث؛ به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
مبلغان
🏴مناسبت:#فاطمیه_98 🌀عنوان: #عرفان_و_معنویت_اقتصاد (5 جلسه) 🔰پیام: مقام معظم رهبری: «در جمهوری اسل
🌀 📌تعارض ثروت با معنویت یا تناسب⁉️ 🔰 ✅جلسه 1️⃣: «» 🔻در فاطمیه، موضوعی بسیار برجسته است و آن موضوع فدک هست. اولین حدیث جعلی که به پیامبر نسبت داده شد و فاطمه زهرا س فریاد برآورد درباره فدک بود. چرا فدک را غصب کردند؟ چون زمینه و بستر غصب فدک در افکار عمومی کم و بیش آماده بود. خیلی از مردم مدینه تحمل نمی کردند فدک با آنهم ثروتی که تولید می کند برای اهل بیت ع باشد. 🔻آن کسی که فدک را غصب کرده بود برگشت گفت یا فاطمه چرا می خواهی به بیت المال المسلین دست بزنی؟ من فدک را در بیت المال قرار دادم. اگر می خواهی من باغ شخصی خودم را به تو بدهم. من آن را گذاشتیم برای فقراء، چه حرف چرب و شیرینی بود. 🔻اگر قرار هست به فقراء داده بشود، خود اهل بیت که بهتر به محرومین رسیدگی می کنند. این مال شخصی حضرت زهرا س است. 🔻شاید یکی از پیامهای مهم فاطمیه این بود که معنویت (که حضرت زهرا در معنویت بی نظیر بودند) و ثروت (که حضرت زهرا(س) مالک فدک بودند) قابل جمع است تعارض بین دین و دنیا در فرهنگ و فکر مسلمانان آن زمان، موجی بود که غاصبین سوار آن شدند. 🔻در نهایت غاصبین مردم را در مقابل حضرت زهرا س قرار داد و گفت ببین مردم مرا انتخاب کرده اند و ببین نظر آنها چیست؟ هیچ کدام به دفاع از فاطمه س سربلند کرد. صدای گریه فاطمه بلند شد. مردم هم با گریه حضرت زهرا س گریه کردند اما هیچ کسی به یاری حضرت برنخاست. 👌 برای دریافت این بحث؛ به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
هدایت شده از مبلغان
عرفان و معنویت اقتصاد_ بیانیه گام دوم_ فاطمیه 98_ ج1.pdf
684.8K
🏴مناسبت: 🌀عنوان: (5 جلسه) 🔰پیام: مقام معظم رهبری: «در جمهوری اسلامی کسب ثروت نه‌تنها جرم نیست بلکه مورد تشویق نیز هست» (بیانیه گام دوم) 📌: 🔻جلسه 1️⃣: «ارزش معنوی کار و کار آفرینی» 🔹جلسه 2️⃣: «ثروت یا فقر کدام به معنویت نزدیک‌تر است؟» 🔻جلسه 3️⃣: «آسیب های معنوی بیکاری در دوران جوانی» 🔸جلسه 4️⃣:«نقش تقدیر در معیشت و عدم اسراف در افزایش معنویت» 🔻جلسه 5️⃣:«ایثار فضیلت برجسته امت آخرالزمان؛ ایثار فاطمی» 👌 برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
مهارت های مادری_ ج1_ با مقدمه علیرضا پناهیان.pdf
1.68M
🌀 سلسله سخنرانی با عنوان: 🏴مناسبت: 🔰مخاطب: . 📌 مناسب جلسات خانگی بانوان 🌀فهرست اجمالی 5 جلسه: 🔻جلسه اول: «مهارت دانستن و به رسمیت شناختن اصل تفاوت میان فردی» 🔻جلسه دوم: «بازی در 7 سال اول» 🔻جلسه سوم:«ادب در 7 سال دوم» 🔻جلسه چهارم: «تقویت استقلال روحی در 7 سال سوم» 🔻جلسه پنجم:«افزایش قدرت و قوت روحی» 👌 برای دریافت این بحث؛ به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
🌀در تربیت کودک پدر موثر تر هست یا مادر⁉️ 🔰 ✅جلسه 1️⃣: «مهارت دانستن و به رسمیت شناختن میان فرزندان» 🔻 در تربیت کودک پدر موثرتر هست یا مادر؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که بچه ها اگرچه از لحاظ نسبی به پدر منتسب ترند و فامیلی پدر داخل شناسنامه ثبت می شود چون از نظر حقوقی و تامین مسائل مالی، مسئولیت فرزندان بر عهده پدر هست اما از نظر تربیتی بچه ها واقعا به مادران خودشان شبیه ترند. مادرها چه از حیث وراثتی چه از حیث تربیتی به شدت در شکل دهی شخصیت فرزندانشان اثر گذارترند. ✅. تاثیرپذیری وارثتی فرزند از ناحیه مادر 🔻آنقدر این تاثیر وراثتی از ناحیه مادری زیاد هست که حضرت فرمود خواستگاری می روی ببین چه کسی را به عنوان مادر فرزندانت انتخاب می کنی چرا که فرزند شما به دایی خودش شباهت زیادی دارد. نفرمود عمو فرمود دایی. این عجیب نیست. بله پدر هم تاثیر دارد اما خیلی نیست. اصل مسئولیت تربیتی بر عهده مادر هست. 🔻برخی از فرزندان ائمه، با اینکه از لحاظ پدری یک پدر معصوم داشتند ولی به دلیل اینکه مادران متفاوتی داشتند. روحیات متفاوتی پیدا کردند. در یک از جنگ های امیرالمومنین یکی از فرزندان حضرت در جنگ سستی کرد؟ حضرت فرمود این به خاطر این هست که شما به مادرت رفته ایی.« في ذِكرِ مُحَمَّدِ بنِ الحَنَفِيَّةِ في أزمَةِ حَربِ الجَمَلِ لَمّا وَقَفَ حينَ واجَهَتهُ الرِّماحُ وَالنُّشّابُ-: فَأَتاهُ عَلِيٌّ عليه السلام: فَضَرَبَهُ بِقائِمِ سَيفِهِ وقالَ: أَدرَكَكَ عِرقٌ مِن امِّكَ.»(مروج الذهب: ج 2 ص 375) فرق تربیتی و وراثتی فرزندان را بیشتر از فرق مادرها می توان تشخیص داد. 🏴مناسبت: 🔰مخاطب: . 👌 برای دریافت این بحث؛ به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
مبلغان
🌀 سلسله سخنرانی با عنوان: #مهارت_های_مادری 🏴مناسبت: #فاطمیه_98 🔰مخاطب: #ویژه_بانوان. 📌 مناسب جلس
🌀❗️ 🔰 ✅جلسه 1️⃣: «مهارت دانستن و به رسمیت شناختن میان فرزندان» 🔻بعضی از پدر و مادرها دچار کور رنگی تربیتی می شوند. وقتی می رسند به بچه هایشان؛ تفاوت ها را نمی بینند. قدرت تشخیص تفاوت های بین فرزندان خودشان را از دست می دهند. 🔻همان مادری که آنقدر حساس هست به آب دادن شمعدانی هایش، می داند به کدام گیاهش هر روز آب برساند، به کدم گیاهش هفتگی آب برساند، اما وقتی به فرزندانش می رسد به یک باره فراموشی عجیب و غریبی می گیرد کلا از حافظه اش پاک می شود که در عالم تفاوت ها زندگی می کند. 🔻پدر و مادری که مهارت درک تفاوت بین فرزندان خودش فعال نکرده باشد، او را در تربیت نابود می کند. نمی تواند استعدادهای متفاوت بچه هایش را شناسایی کند و رشد دهد. فکر می کند همه بچه ها یک جور هستند. 🔻مادری که تیپ های مختلف آدم ها را نشناسد شبیه کسی هست که کور رنگی دارد؛ الان شما می دانید بچه های شما کدام تیپ هستند؟ تیپ موفقیت گرا، زندگی گرا، معنوی گرا در حالی که خداوند متعال به زنان و بانوان قدرت عجیبی داده است که تفاوت ها را ببینند. مثلا خانم ها می دانند، دو رنگ شبیه به هم چه تفاوت هایی دارند. این رنگ با آن رنگ چه تفاوتی دارد؛ بسیاری از مردان در این زمینه، تقریبا شوت هستند. 🏴مناسبت: 🔰مخاطب: . 👌 برای دریافت این بحث؛ به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
مبلغان
🌀 سلسله سخنرانی با عنوان: #مهارت_های_مادری 🏴مناسبت: #فاطمیه_98 🔰مخاطب: #ویژه_بانوان. 📌 مناسب جلس
🌀لطافت روح، برای دیدن تفاوت ها! 🔰 ✅جلسه 1️⃣: «مهارت دانستن و به رسمیت شناختن میان فرزندان» 🔻برای اینکه مادر، بتواند تفاوت بین فرزندان را درک کند، علاوه بر آموزش و آگاهی نیاز به لطافت روحی دارد. چقدر لطافت روح می خواهد، تا اینکه چشم دیدن تفاوت ها را داشته باشیم! مادر خودخواه نمی تواند تفاوت ها را ببیند، مادری که خودخواه باشد، کور می شود نمی تواند تفاوت ها را تشخیص بدهد! پیامبر فرمود:«حُبُّكَ لِلشَّي‏ءِ يُعمي و يُصِمُّ ؛ علاقه تو به یک چیز موجب کَر شدن و کور شدن تو می شود»(الفقیه،ج4، ص380). 🔻بعضی مامانا ماشاء الله زرنگ هستند چشم بینایی دارند می گویند من این بچه را بزرگ کردم اخلاق بچه ام دستم هست! باریک الله به این مادرها! بعد می گوید اخلاق این بچه ام با آن بچه ام این فرق ها را دارد! 📌مامان های محترم! فهرستی از تفاوت های بین فرزندان خودشان را تهیه کنند. 👌 برای دریافت این بحث؛ به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
🌀کدام شغل در اسلام بیشتر تأکید شده است؟‌ 📌شغل پیشنهادی دین که واقعاً رمز و رازی دارد 🔰 ✅جلسه 1️⃣: «» 🔻اگرچه تقریباً بیشتر مشاغلی که وجود دارد جای خودشان محترم هستند، اما در بین مشاغلی که وجود دارد برخی مشاغل شرافت بیشتری دارد و در اسلام بیشتر به آن تأکید کرده است. به نظر شما دین ما به چه شغلی بیشتر تشویق کرده است؟ 🔻امام صادق ع فرمود: «مَنْ طَلَبَ التِّجَارَةَ اسْتَغْنَى عَنِ النَّاسِ قُلْتُ وَ إِنْ كَانَ مُعِيلًا قَالَ وَ إِنْ كَانَ مُعِيلًا إِنَّ تِسْعَةَ أَعْشَارِ الرِّزْقِ فِي التِّجَارَةِ.؛ هر كس در پى تجارت رود، از مردم بى‏نياز مى‏شود». گفتم: «هر چند پُر خانوار باشد؟» فرمود: «[آرى]؛ هر چند پُر خانوار باشد. همانا نُه درهم روزى در تجارت است».» 🔻شغل پیشنهادی دین که واقعاً رمز و رازی دارد. بالاخره اهل‌بیت ع دستشان به قواعد حیات می‌رسیده خیلی دقیق فرمودند نه قسمت روزی در تجارت هست؛ یعنی بقیه تقریباً سرکار هستند. 🔻شما فکر کنید امروز رفتی اداره کارآفرینی یا همین بنگاه‌های که پیشنهاد کار می‌کنند. بعد به شما بگویند یک نفر در این اتاق نشسته که تمام علوم اقتصادی را بلد هست. به شما فرصت می‌دهند چند لحظه بیشتر وقت ایشان را نگیری بعد شما می‌پرسی آقا من چه شغلی را انتخاب کنم. آن استاد و اقتصاد دادن بگوید تجارت. 🔻چرا؟ چون به تجربه اثبات‌شده هرکسی تجارت کند هرچند با سرمایه کم و کوچک به بن‌بست نخورده است. نه قسمت ثروت در اینجاست. شما چقدر حرف او را باور می‌کنید؟ خب امام صادق ع استاد کل اقتصاد به شما این حرف را می‌فرماید چرا ما گوش نمی‌دهیم. 👌 برای دریافت این بحث؛ به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
🌀جلسه 2️⃣: «ثروت یا فقر کدام به معنویت نزدیک‌تر است؟» 🔰 🔻در متون دینی، دو رویکرد متفاوت و به‌ظاهر متضاد دربارۀ «ثروت» به چشم می‌خورد. رویکرد اول آن است که «ثروت» را امری «قبیح» و «ناپسند» معرفی می‌کند و کسانی که در پی «ثروت» هستند را «اهل دنیا» و «مادی گر» می‌انگارد. 🔻رویکرد دوم آن است که اصل ثروت داشتن را می‌توان امری موردپسند دین و «تلاش» برای «کسب درآمد» و «تولید ثروت» نه‌تنها، «زشت» و «قبیح» نیست بلکه می‌توانیم آن را مسیری برای رسیدن به «قرب الهی» و «مقامات معنوی» قرار بدهیم و اتفاقاً کسانی که تن به «کار و کسب» و «تلاش» برای «تولید ثروت» نمی‌دهند افرادی «عافیت‌طلب» و «راحت‌طلب» هستند. این دو صفت، از بدترین صفات اخلاقی است که موجب کاهش معنویت و دور شدن از خدا می‌شود. 🔻در افکار عمومی جامعۀ امروز ما، بین معنوی بودن و پولدار بودن به‌صورت ناخودآگاه یک تعارضی حس می‌شود. انگار جامعه برنمی‌تابد که کسی هم اهل معنویت باشد و هم ثروتمند. 🔻سلسله سخنرانی با عنوان عرفان و معنویت اقتصاد با طرح این پرسش که ثروت و معنویت چه رابطه‌ای باهم دارند در واقع در پی آن است که نگاه به تولید ثروت و کار و کارآفرینی ... را در جامعه ارتقاء ببخشد. 👌برای تهیه 5 ج سخنرانی_فاطمیه_98 به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
🌀فرق اساسی مسجد سکولار با مسجد انقلابی 🔻آیا مسجد اصلاً نباید جای تعامل اقتصادی باشد؟! مگر سکولارها چه می‌گویند؟ آنها می‌گویند «اهالی معنویت وارد سیاست نشوند تا خراب نشوند!» این هم شبیه همان حرف است! چند درصد مساجد ما بیرق سکولاریزم را-در فرهنگ مسجد- برافراشته‌اند؟ مخالفت با سکولاریزم این نیست که فقط در مسجد «مرگ بر اسرائیل» بگویید! مخالفت با سکولاریزم یعنی در مسجد، مرگِ اسرائیل را رقم بزنید و مرگ اسرائیل فقط در مسجد رقم می‌خورد! 🔻آیا درست است که مسجد، ربطی به سبک‌زندگی ما-و بخش عمدۀ سبک‌زندگی، یعنی شغل و درآمد- نداشته باشد و فقط در آن مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس بگویند! آیا این مسجد انقلابی است؟! 📚کتاب«عرفان و معنویت اقتصاد»، براساس بیانیه گام دوم؛ برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
🌀خوشحالی امام صادق (ع) از کسب سود و تولید ثروت 🔰 ✅جلسه 1️⃣: «» 🔻 روایی می گوید امام صادق عليه السلام هزار و هفتصد دينار به پدرم داد و فرمود: با اين پول براى من تجارت كن! سپس افزود: آگاه باش كه من به سود آن رغبتى ندارم- هرچند سود نيز چيز دوست داشتنى است- بلكه من دوست دارم خداوند مرا در معرض فايده‏هايش مشاهده كند. پدرم گفت: صد دينار سود بردم، آن‏گاه با امام عليه السلام ديدار كردم و گفتم: «صد دينار براى تو سود بردم. امام عليه السلام از اين خبر بسيار خوشحال شد و فرمود: آن را بر سرمايه‏ام اضافه کن محمد مى‏گويد: پدرم مرد و پول امام صادق عليه السلام در دستش باقى بود. پس امام عليه السلام طى نامه‏اى به من نوشت: خداوند ما و تو را عافيت دهد! من نزد ابومحمد هزار و هشتصد دينار دارم. اين پول را به وى دادم تا با آن تجارت كند. آن را به عمر بن يزيد تحويل بده! محمد مى‏گويد: وقتى در نوشته‏هاى پدرم نگاه كردم، مشاهده كردم در آن نوشته است هزار هفتصد دينار از ابوموسى نزد من است كه براى وى يكصد دينار تجارت شده و سود داشته است. عبدالله بن سنان و عمر بن يزيد او را مى‏شناسند.» 🔻«عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُذَافِرٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ «1»: أَعْطَى أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أَبِي أَلْفاً وَ سَبْعَمِائَةِ دِينَارٍ فَقَالَ لَهُ اتَّجِرْ بِهَا ثُمَّ قَالَ أَمَا إِنَّهُ لَيْسَ لِي رَغْبَةٌ فِي رِبْحِهَا وَ إِنْ كَانَ الرِّبْحُ مَرْغُوباً فِيهِ وَ لَكِنِّي أَحْبَبْتُ أَنْ يَرَانِيَ اللَّهُ جَلَّ وَ عَزَّ مُتَعَرِّضاً لِفَوَائِدِهِ قَالَ فَرَبِحْتُ لَهُ فِيهَا مِائَةَ دِينَارٍ ثُمَّ لَقِيتُهُ فَقُلْتُ لَهُ قَدْ رَبِحْتُ لَكَ فِيهَا مِائَةَ دِينَارٍ قَالَ فَفَرِحَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع بِذَلِكَ فَرَحاً شَدِيداً فَقَالَ لِي أَثْبِتْهَا فِي رَأْسِ مَالِي قَالَ فَمَاتَ أَبِي وَ الْمَالُ عِنْدَهُ فَأَرْسَلَ إِلَيَّ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع فَكَتَبَ عَافَانَا اللَّهُ وَ إِيَّاكَ إِنَّ لِي عِنْدَ أَبِي مُحَمَّدٍ أَلْفاً وَ ثَمَانَمِائَةِ دِينَارٍ أَعْطَيْتُهُ يَتَّجِرُ بِهَا فَادْفَعْهَا إِلَى عُمَرَ بْنِ يَزِيدَ قَالَ فَنَظَرْتُ فِي كِتَابِ أَبِي فَإِذاً فِيهِ لِأَبِي مُوسَى عِنْدِي أَلْفٌ وَ سَبْعُمِائَةِ دِينَارٍ وَ اتُّجِرَ لَهُ فِيهَا مِائَةُ دِينَارٍ- عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سِنَانٍ وَ عُمَرُ بْنُ يَزِيدَ يَعْرِفَانِهِ.» 🚩(کافی، ج5، ص76) 📚کتاب«عرفان و معنویت اقتصاد»، براساس بیانیه گام دوم؛ برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
آثار روحی و روانی _ تربیتی شب.pdf
125.9K
🌺مناسبت: 🌀موضوع : 🔰پیام: بهره برداری از آرامش شب و فرصت خلوت با خدا در شب ⏰زمان منبر: حدود20 دقیقه https://eitaa.com/moballeghan
مبلغان
🌺مناسبت: #شب_یلدا 🌀موضوع : #آثار_روحی_روانی_تربیتی_شب 🔰پیام: بهره برداری از آرامش شب و فرصت خلوت
🌀رخ نمایی خدا در شب 🔻یکی از آیاتی که خداوند خودش را در آن تجلی داده هست، رخ نمایی کرده است. دلبری کرده است. پرده از رخ خود برداشته هست. شب هست. به شب نگاه آیه ای داشته باشیم. ما گاهی در محضر آیات الهی هستیم. اما اصلا حواسمان نیست که در معرض یک آیه هستیم شبیه آیات قرآن، شب از جنس آیات قرآن هست. که ما هر شب در محضر شب هستیم. قرآن نگاه آیه ای به موضوع شب دارد می فرماید:«وَ مِنْ آياتِهِ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَ الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ»(فصلت،37). ما امشب می خواهیم، شب را بهتر ببنیم. 🔻اگرچه چهره شب سیاه هست اما شب تو را نورانی می کند. حال تو را خوب می کند. آدم برای اینکه حالش خوب شود چه می کند؟ رستوران می رود، خرید می کند، سفر می رود، استخر می رود؟ هر کاری که می کند بالاخره یک محدودیتی در امکانات لذت بردن هست. من می خواهم امشب، یک امکان عالی برای لذت بردن را به شما معرفی کنم و بگویم چرا ما از این ظرفیت و امکان لذت بری استفاده نمی کنیم؟ خود شب، یکی از عالی ترین امکان برای لذت بردن هست. کدام لذت را می توان از خود شب برد؟ 🔻شب چند تا امتیاز برجسته دارد که در روز پیدا نمی شود. ای کاش شب یلدا، در تقویم ما به احترام شب، می خورد شب جهانی یلدا. البته شب قدر شایسته تر هست. اما شب قدر درگیری مسائل خودمان هستیم درگیر شب نمی شویم ولی شب یلدا چنین ظرفیتی را دارد که همه به حرمت شب و طولانی ترین شب به پا خیزند و به تفکر درباره شب بپردازند. 👌 👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1075 https://eitaa.com/moballeghan
🌀در زندگی مشترک، حرف باد هوا نیست، گاهی یک زندگی را بر باد می دهد 🔻اگرچه برسر زبان ها می‌گویند که «حرف باد هوا» است. اما در زندگی مشترک، حرف خانم و آقا باد هوا نیست بلکه گاهی اوقات یک حرف نسنجیده یک زندگی را بر باد می دهد. حرف مثبت یا منفی، هم اثر «معنوی» دارد هم اثر «روحی». 🔻اما اثر معنوی حرف مثبت یا منفی خانم؛ گاهی یک حرف مثبت خانم او را تا مقام شهداء بالا می برد. مردى، نزد پيامبر خدا صلى الله عليه و آله آمد و گفت: زنى دارم كه هرگاه وارد [خانه‏] مى‏شوم، به استقبالم مى‏آيد و هرگاه [از خانه‏] خارج مى‏شوم، بدرقه‏ام مى‏كند، و هرگاه مرا اندوهگين مى‏بيند، مى‏گويد: چرا اندوهگينى؟ اگر غمِ روزى‏ات را مى‏خورى، غير تو (خداوند) آن را برايت ضمانت كرده است، و اگر غم آخرتت را دارى، پس خداوند بر اندوهت بيفزايد. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «خداوند، كارگزارنى دارد و اين زن، يكى از كارگزاران اوست. براى او نصف پاداش شهيد در نظر گرفته شده است». «جاءَ رَجُلٌ إلى رَسولِ اللّهِ صلى الله عليه و آله، فَقالَ: إنَّ لي زَوجَةً إذا دَخَلتُ تَلَقَّتني، و إذا خَرَجتُ شَيَّعَتني، و إذا رَأَتني مَهموما قالَت: ما يُهِمُّكَ؟ إن كُنتَ تَهتَمُّ لِرِزقِكَ فَقَد تَكَفَّلَ لَكَ بِهِ غَيرُكَ، و إن كُنتَ تَهتَمُّ بِأَمرِ آخِرَتِكَ فَزادَكَ اللّهُ هَمّا. فَقالَ رَسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله: إنَّ للّهِ عُمّالًا و هذِهِ مِن عُمّالِهِ، لَها نِصفُ أجرِ الشَّهيد»(الفقیه، ج3، ص389) 🔻گاهی یک حرف منفی یک خانم، او را تا جهنم به سقوط می کشاند. وقتی پیامبر به معراج رفت دیدند عده بسیاری از خانم ها در جهنم در وضع اسفناکی هستند از جبرئیل پرسیدند علت عذاب این بانوان چیست؟ جبرئیل گفت ناسپاسی. کدام حرف منفی خانم ها موجب جهنمی شدن آنها شده است؟ جبرئیل گفت: خانمی که در هنگام عصبانیت به همسرش بگوید«در زندگی با تو هیچ خیری ندیدم!» آیا واقعا این خانم در زندگی با همسرش هیچ خیری ندیده هست؟ «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع: أَيُّمَا امْرَأَةٍ قَالَتْ لِزَوْجِهَا مَا رَأَيْتُ قَطُّ مِنْ وَجْهِكَ خَيْراً فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهَا»(الفقیه،ج3، ص440)؛ « يَا حَوْلَاءُ وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ نَبِيّاً وَ رَسُولًا لَقَدْ بَعَثَنِي [رَبِّيَ‏] الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ فَعَرَضَنِي عَلَى جَنَّتِهِ وَ نَارِهِ فَرَأَيْتُ أَكْثَرَ أَهْلِ النَّارِ النِّسَاءَ فَقُلْتُ يَا حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ وَ لِمَ ذَلِكَ فَقَالَ بِكُفْرِهِنَّ فَقُلْتُ يَكْفُرْنَ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ لَا وَ لَكِنَّهُنَّ يَكْفُرْنَ النِّعْمَةَ فَقُلْتُ كَيْفَ ذَلِكَ يَا حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ فَقَالَ لَوْ أَحْسَنَ إِلَيْهَا زَوْجُهَا الدَّهْرَ كُلَّهُ [لَمْ يُبْدِ إِلَيْهَا] سَيِّئَةً قَالَتْ مَا رَأَيْتُ مِنْهُ خَيْراً قَطُّ يَا حَوْلَاءُ أَكْثَرُ النَّارِ مِنْ حَطَبِ سَعِيرِ النِّسَاءِ فَقَالَتِ الْحَوْلَاءُ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ كَيْفَ ذَلِكَ قَالَ لِأَنَّهَا إِذَا غَضِبَتْ عَلَى زَوْجِهَا سَاعَةً تَقُولُ مَا رَأَيْتُ مِنْكَ خَيْراً قَطُّ»(مستدرک الوسائل، ج14،ص244) 🔻اما اثر روحی، گاهی یک حرف مثبت از آقا، آنچنان اثر روحی دارد که تا آخر عمر از دل و جان خانم پاک نمی شود. «قَولُ الرَّجُلِ لِلمَرأَةِ: «إنّي احِبُّكِ» لا يَذهَبُ مِن قَلبِها أبَدا.»(كافي، ج 5، ص 569) 🔻البته هر کدام از خانم و آقا که حرف منفی دیگری را باد هوا حساب کنند، بی حساب و کتاب اجر خواهد برد. نشان می دهد چه روح بزرگی پیدا کرده است که از این حرف های منفی و مفت و بی ارزش اثر نمی پذیرد. 👌 برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
🌀عامل ماندگاری دین و مسلمین 🔰 ✅جلسه 2️⃣ ؟ 🔻چرا این‌قدر موضوع معنویت ثروت در بین مؤمنین مورد غفلت واقع می‌شود؟ ثروت باید دست مؤمن باشد. چراکه مؤمنین هستند که حق این نعمت یعنی نعمت ثروت را ادا می‌کنند؛ حقوق مالی خودشان را می‌پردازند. ظلم و جنایت به دیگران نمی‌کنند. به نظر شما چه چیزی عامل ماندگاری و پایداری دین می شود؟ نماز،روزه، چه چیزی؟ نه فرمود ثروت و اموال؛ امام صادق ع فرمود: إنَّ مِن بَقاءِ المُسلِمينَ و بَقاءِ الإِسلامِ أن تَصيرَ الأَموالُ عِندَ مَن يَعرِفُ فيهَا الحَقَّ، ويَصنَعُ فيهَا المَعروفَ؛ فَإِنَّ مِن فَناءِ الإِسلامِ و فَناءِ المُسلِمينَ أن تَصيرَ الأَموالُ في أيدي مَن لا يَعرِفُ فيهَا الحَقَّ و لا يَصنَعُ فيهَا المَعروفَ؛ از مايه‏هاى پايدارى مسلمانان و اسلام آن است كه اموال نزد كسى باشد كه در [حفظ] آن، حق را مى‏شناسد و رفتار پسنديده را پيشه مى‏كند؛ و از مايه‏هاى نابودى اسلام و مسلمانان آن است كه اموال در دست كسى باشد كه در [حفظ] آن، با حق آشنا نيست و رفتار پسنديده در پيش نمى‏گيرد.»(کافی،ج4،ص25) 🔻مال از دست بچه مسلمان بگیری اسلام را نابودی کرد. دین را از بین بردی. به مسئله تأمین معاش باید با دید ثواب نگاه کرد؛ این همان نگاهی است که ائمه به ما یاد داده‌اند. برخی تنبلی و بی‌عرضگی خود را به‌حساب تدین می‌گذارند درحالی‌که اگر طی یک فعالیت اقتصادی، ثروت تولیدشده و درراه خدا مصرف شود، این‌یک چرخه کامل است. 🔻امام صادق به آن شخص فرمود: مالت را حفظ كن؛ كه برپادارنده دين تو است؛ احتَفِظ بِمالِكَ؛ فَإِنَّهُ قِوامُ دينِكَ »(امالی طوسی،ص679) بعد اين آيه را قرائت كردند: «وَ لا تُؤتُوا السُّفَهاءَ أمْوالَكُمُ الَّتي جَعَلَ اللّهُ لَكُمْ قِياما»(نساء/5)؛ و مال‏هاى خود را كه خداوند آن را وسيله برپا بودن زندگى شما قرار داده، به كم خردان ندهيد. 👌 برای دریافت این بحث؛ به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
🌀آیه الله جوادی آملی: مال, عامل قيام يک ملت است 🔰 ✍️ آیت الله جوادی آملی: 🔻اقتصاد مقاومتي از منظر دين در چند عنصر خلاصه مي‌شود: اولاً دين, مال را معرفي کرد, ثانياً خطر فقر را بازگو کرد, ثالثاً راه تنظيم اقتصاد را عاقلانه و عادلانه ارائه داد. اما عنصر اول فرمود: مال, عامل قيام و قِوام يک ملت است؛ در سوره مبارکه «نساء» فرمود: ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتي‏ جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِياماً﴾؛[1] ملت اگر بخواهد قائم و مقاوم باشد چاره‌اي نيست که کيف و جيبش پر باشد؛ ملتي که دستش تهي است، از ستون محروم است, از قيام و مقاومت طرْفي نمي‌بندد، اين مال است که عامل قيام يک ملت است: ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتي‏ جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِياماً﴾. در همين زمينه فرمود: اين ستون را نبايد به دست لرزانِ افرادِ سفيه و بي‌عُرضه سپرد، آن مديرِ سفيه و آن مدبّرِ لرزان، خود را نمي‌تواند تأمين کند، خودايستادگي را فرا نگرفته، چه رسد به اينکه بتواند ستون ملت و مملکتي را نگهداري کند. 🔻مال, عامل قيام يک ملت است؛ آن‌ کسی که سفاهت اقتصادي دارد, درايت اقتصادي ندارد، صلاحيّت آن را ندارد که مال را به دست او بدهند, اگر هم هوش اقتصادي دارد و لکن طهارت قُدسي و قداست عقل در او يافت نمي‌شود، او سفيه است. 🔻مطلب بعدي همان است که در سوره مبارکه «حشر» فرمود: مال که ستون است بايد خيمهاي را بر فراز خود افراشته نگه دارد که بتوان همه ملت را زير پوشش اين خيمه نگه داشت، فرمود: ﴿کَيْ لا يَکُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِياءِ مِنْکُمْ﴾؛[4] دولت را دولت گفتند، چون تداول مي‌شود؛ اين تداول و اين ثروت که دست به دست هم مي‌گردد نبايد در يک منحني محدود دور بزند, بايد در کلّ اين مدار 360 درجه بگردد؛ مثل خوني است که بايد جريان داشته باشد و اگر در يک منحني خاص بگردد، بقيه از جريان اين خون محروم باشند فلج هستند؛ ملتِ فقير فلج است, ملتي که جيبش خالي است, کيفش خالي است, تهيدست است, بدهکار است, مديون است فلج است و ملت فلج قدرت قيام ندارد، چه رسد به مقاومت. 🔻برابر سوره «نساء» ثروتِ ملت, ستون آن ملت است و برابر سوره «حشر» ثروتِ ملت, خون ملت است, اگر اين ستون، زير سقف باشد، همه را پوشش مي‌دهد و اگر خون در تمام جامعه جريان داشته باشد هر کسي به اندازه ظرفيت و استعداد خود بتواند از آن طرْفي ببندد، اين جامعه سر پا و زنده است. 📚پیام حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین 👌 برای دریافت این بحث؛ به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
🌀اصول دین چند تاست⁉️ نون 🔻چند وقت پیش رفته بودم نانوایی شاطر تیکه انداخت حاج آقا اصول دین چند تاست؟ 🔻یه نفر که داشت نون جمع می کرد گفت حاج آقا من بگم؟ گفتم بفرمایید. گفت من می گم اصول دین یکی هست و آن نون هست تا نون در سفره مردم نباشد مردم دین و خدا و پیغمبر سرشان نمیشود. من آنجا یاد روایت نبوی افتادم که کاد الفقر ان یکون کفرا 1️⃣ با خودم گفتم که ما مبلغان برای اقتصاد مردم چه کاری می توانیم انجام دهیم❓ 2️⃣ آیا ما مبلغان دین هیچ مسولیتی درباره اقتصاد مردم نداریم❓ 3️⃣ آیا بگذاریم مردم ایمان خودشان را در این اوضاع اقتصادی از دست بدهند❓ 4️⃣ آیا دین برنامه ای برای رفع مشکلات اقتصادی ندارد❓ 5️⃣ حداقل کاری که ما می توانیم در این اوضاع اقتصادی انجام بدهیم چیست❓ ✅ سخنرانی «عرفان و معنویت اقتصاد» آن حداقلی هست که میتواند از متن دین گره گشای مسائل اقتصادی مردم باشد. 🔻البته فاطمیه هم بهترین فرصت برای تبیین گفتمان اقتصادی اسلام است. فاطمه س برای باز پسگیری فدک بیشترین تلاش را کردند چرا؟ چون فدک مال و ثروت هست این ثروت اگر دست علی ع باشد مشکل گشا خواهد بود. دست علی ع را نه پشت در بلکه با غصب فدک بستند. 🔻برای هم افزایی تبلیغی در حل مشکلات اقتصادی مردم در این فاطمیه یک «یا علی» بگوییم. 👌 برای دریافت ؛ می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.👇👇👇 https://eitaa.com/moballeghan/1046 https://eitaa.com/moballeghan
🏴مناسبت: 🏴 🌀موضوع : ⏰ زمان منبر: حدود50دقیقه 🔰سیر بحث «»: 🔻در ابتدا، از نیاز انسان به آرامش سخن گفته می شود و تاثیر حرف مثبت یا منفی خصوصا در محیط خانه در برقراری آرامش و برهم زدن آرامش سپس به یک پرسش اساسی پاسخ داده می شود که چرا آدم ها در مشکلات آرامش ندارند؟ کسانی که در دل مشکلات آرامش دارند. به خاطر شیوه نگاه کردن به مشکلات هست و عدم نگاه صحیح به مشکلات، ریشه بد برخورد کردن با مشکلات است . بنابراین دو نگاه باید اصلاح گردد 1️⃣. مشکل همیشه در زندگی هست؛ حذفش نکن حلش کن 2️⃣. مشکلات محل رشد ما هستند؛ قوی باش! 🔻بعد از اصلاح نگاه مخاطب به مشکلات نوبت به این می رسد که حفظ آرامش در مشکلات چه آثار و برکاتی به همراه دارد. این آثار عبارتند از 1️⃣. انسان توان حل مشکلات را پیدا می کند. 2️⃣. توان صبر در مشکلات را پیدا می کند. 🔻در نهایت دو راه کار پیشنهادی برای حفظ آرامش چه در مشکلات فردی و اجتماعی مطرح می شود که عبارتند از 1️⃣. پای خدا را وسط مشکلات بکش؛ خدا را وسط مشکلات ببین. این یعنی ذکر خدا در مشکلات2️⃣. نقش مدیریت ولایت در آرامش جامعه و اینکه چگونه ولایت با مدیریت خود، جامعه را به آرامش می رساند. 🔻همچنین، آرامش حضرت زینب سلام الله علیها در مشکلات، با بحث تطبیق داده می شود. چرا حضرت زینب سلام الله علیها در اوج مشکلات آرامش داشتند؟ https://eitaa.com/moballeghan
هدایت شده از هم قلم
🌀نگاهی نو به 🔰ویژگی‌های فتنه: 1️⃣ فتنه اجتناب‌ناپذیر است 🔻معنای دقیق فتنه امتحان است. ما در معرض انواع امتحان‌های الهی هستیم و امتحان اجتناب‌ناپذیر است. حضرت علی(ع) فرمود: «نگویید"خدایا به تو پناه می‌برم از فتنه!" چراکه هیچ‌کسی نیست مگر اینکه درگیر با فتنه و امتحانات الهی است بلکه از گمراهی و سقوط در فتنه‌ها به خدا پناه ببرید؛ (لَا یَقُولَنَّ أَحَدُکُمْ ...؛ نهج البلاغه،حکمت93) 2️⃣در آخرالزمان، فتنه چیز خوبی است 🔻فتنه از جهاتی چیز بدی نیست. خصوصاً در آخرالزمان به خاطر نتایج خوبی که دارد. امام صادق(ع) فرمودند:«فتنه را از خدا تمنا کنید خصوصاً فتنه‌های اجتماعی. چراکه جباران از بین می‌روند؛ تَمَنَّوُا الفِتنَةَ؛ ففیها هَلاکُ الجَبابِرَةِ، وطَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَة»(امالی طوسی/ 700) یا رسول خدا(ص) فرمودند: «از فتنه‌های آخرالزمان بدتان نیاید، زیرا فتنه‌ها موجب نابودی منافقین می‌شود؛ لا تَکرَهُوا الفِتنَةَ فی آخِرِالزمانِ؛ فإنّها تُبِیرُ المُنافِقینَ.»(میزان الحکمه، حدیث15748 3️⃣ فتنه طراحی خداست 🔻اصلاً فتنه طراحی خداست. وقتی بنی اسرائیل گوساله پرست شدند. حضرت موسی به خدا عرضه داشت خدایا این صدای گوسالۀ سامری از کجا آمد؟ خداوند فرمود: صدای گوساله سامری کار خودم بود، فتنه من بود و من آن را طراحی کردم؛ فَأَوْحَى اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى إِلَیْهِ أَنَّ تِلْکَ فِتْنَتِی»(محاسن/1/ 284) قَالَ یَا رَبِّ وَ مَنْ أَخَارَهُ قَالَ أَنَا فَقَالَ عِنْدَهَا مُوسَى إِنْ هِیَ إِلَّا فِتْنَتُکَ ... (تفسیر عیاشی/2/ 31) 4️⃣توأم با پیچیدگی و ابهاماتی است 🔻فتنه توأم با پیچیدگی و ابهاماتی است. وگرنه اگر همه‌چیز روشن باشد که دیگر امتحان معنا ندارد. حضرت امیر فرمود: خدا از چیزهای امتحان می‌گیرد که بندگان از اصل آن زیاد مطلع نیستند؛ لَکِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ یَبْتَلِی خَلْقَهُ بِبَعْضِ مَا یَجْهَلُونَ أَصْلَه‏»(نهج البلاغه،خطبه192 5️⃣ فتنه‌های آخرالزمان، سخت‌ترین فتنه‌ها و امتحان‌ها است 🔻فتنه‌های آخرالزمان، سخت‌ترین فتنه‌ها و امتحان‌ها است. یکی از دلایلش این است که آدم‌های به‌ظاهر خوب و مذهبی در فتنه‌ها عامل فریب مردم می‌شوند. امام رضا می‌فرماید: «در آخرالزمان فتنه‌ای شدیدتر از دجال سراغ شما خواهد آمد؛ دجال مظهر فریب در آخرالزمان است، ولی شدیدتر از فتنۀ او، فتنه کسانی است که ادعای محبت ما را می‌کنند!؛ إِنَّ مِمَّنْ یَنْتَحِلُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ مَنْ هُوَ أَشَدُّ فِتْنَةً عَلَى شِیعَتِنَا مِنَ الدَّجَّال‏»(صفات الشیعه، ص 8( 6) ولی راه‌حل آن‌هم آسان است! 6️⃣ آسان بودن راه حل فتنه های آخر الزمان 🔻اگرچه فتنه آخرالزمان شدید است ولی راه‌حل آن‌هم آسان است. امام صادق(ع) در خیمه نشسته بودند، شخصی سؤال کرد که ما در فتنه‌های سخت آخرالزمان چه کنیم؟ حضرت پرده را زد بالا فرمود این چیست؟ گفت: نور آفتاب فرمود تشخیص حق از باطل راحت‌تر از تشخیص نور آفتاب است؛ فَقَالَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ تَرَی هَذِهِ الشَّمْسَ قُلْتُ نَعَمْ فَقَالَ وَ اللَّهِ لَأَمْرُنَا أَبْیَنُ مِنْ‏ هَذِهِ‏ الشَّمْسِ‏»(کافی، ج1، ص336) 🔻امام رضا(ع) در ادامه همان روایتی که به فتنۀ شدیدتر از دجال اشاره فرمود، راهنمایی کردند و فرمودند: نشانۀ این آدم‌های که مدعی محبت ما هستند ولی منحرفند، این است که دوستی می‌کنند با دشمنان ما و دشمنی می‌کنند با دوستان ما. (بِمُوَالاةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِیَائِنَا( 🔻با این راهنمایی امام رضا(ع)، تشخیص حق از باطل در فتنه‌ها کاری ندارد، این‌یک علامت است، ببینید دشمن خارجی از چه کسی حمایت می‌کند و عامل داخلی با کدام دشمن خارجی مثل آمریکا طراح دوستی می‌ریزد؟ او منحرف است. 🔻عبور از فتنه‌های آخرالزمان خیلی راحت‌تر است از فتنه‌های زمان امیرالمؤمنین(ع) چراکه الآن ما دشمنان خارجی داریم که دوستی با او، یک راهنما و علامت برای نشان دادن منحرفان و فتنه‌گران است. 🔻حضرت امیر فرمود: «ای مردم امواج فتنه‌ها را با کشتی نجات در هم بشکنید؛ أَیُّهَا النَّاس‏ شُقُّوا أَمْوَاجَ الْفِتَنِ بِسُفُنِ النَّجَاة»(نهج،خطبه5) در 9 دی مردم در دل فتنه‌ها سوار کشتی امام حسین(ع) شدند و آتش فتنه را خاموش کردند. 👤علیرضا پناهیان 🎙✍️صوت و متن: http://panahian.ir/post/3529 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/Daneshetabliqedin ╰┅─────────┅╯
«مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلاً»(الأحزاب، 23 ) شهادت سردار رشید اسلام را به محضر رهبر عزیزتر از جانمان تسلیت عرض میکنیم. https://eitaa.com/moballeghan
🏴مناسبت: شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی 🚩عنوان: «فتح الفتوح خون شهید» 📌موضوع: «آثار اجتماعی سیاسی خون شهید» 🔰معرفی بحث: «» 🔻خون شهید، آثاری دارد جدای از آثار معنوی و فردی، که ما معمولا از آثار معنوی خون شهید، سخن گفته ایم و سخن شنیده ایم حتی اثرش را در قلب و روح خودمان احساس کرده ایم اما کمتر از این موضوع بحث شده است که آثار عینی و ملموس اجتماعی و سیاسی خون شهید چیست؟ این آثار را می توان هم در علوم سیاسی هم در علوم اجتماعی بررسی کرد. از نظر علم جامعه شناسی، خون شهید چه آثار اجتماعی و سیاسی دارد؟ این مسئله را می شود زیر ذره بین علمی قرار داد. 🔻خون اثرش اینگونه هست ما دیدیم یک شبه یک اجماع ملی در کشور ایجاد شد، اجماعی که باید بیش از یک قرن تلاش می کردیم تا ایجاد کنیم، آن اجماع و هم بستگی ملی چه بود؟ «احساس تنفر از آمریکا»، این جز با خون شهید سرادر سلیمانی و همراهانش امکان نداشت. این بیداری دلها و احساس ضدیت با آمریکا فتح الفتوح خون سردار سلیمانی و همراهنش بود. خدا رو شکر خدا دشمنان ما را از احمق ها قرار داد. 🔻نباید بگذاریم احساسات معنوی دیگر ما از شهادت سردار و یاران و همراهانش جای معنوی ترین احساس یعنی «حس تنفر ملی از آمریکا» را بگیرد. 🔻خون شهید سردار قاسم سلیمانی خباثت و پستی آمریکا را بهتر و بیشتر از گذشته به مسئولینی که باور نمیکنند دشمنی آمریکا و همچنین مردم ما نشان داد. 🔻بعضی از مسولین پستی و خباثت دشمن را باور نمی کردند خون شهید سلیمانی خرج چنین بیداری هم در میان مسئولین و هم در میان مردم و احساس تنفر شدید از آمریکا شد. انقلاب اسلامی چند صد سال باید کار فرهنگی میکرد تا احساس تنفر از آمریکا را در کشور نهادینه کند؟ 🔻چقدر برخی از مسئولین ما تلاش کردند که احساس ضدیت با آمریکا در دل مردم خنثی کنند. ما یک شبِ دیدیم خدا احساس ضدیت در آمریکا را در دلها بیدار کرد. چطور مگر می شود مگر امکان دارد؟ بله با خون شهید. تا چند وقت پیش در کشور ما، سیاسیون غرب زده می گفتند «دوران شعار مرگ بر آمریکا» گذشته هست. از زبان سیاسیون به سختی این سخن گفته می شد که آمریکا دشمن هست. حالا ببین خدا با خون سردار شهید چه فتح الفتوحی ایجاد کرده است؟ 🔻حالا افکار عمومی آماده هرگونه واکنش و انتقام سخت انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا هست. این قدرت خون شهید در ایجاد وفاق ملی و حس مشترک و ملی در ضدیت و نفرت از نظام استکباری هست. ایجاد حس ملی عمیق، آن هم از جنس تنفر از دشمن، کار خون شهید هست. حس ملی را به این سادگی نمی توان ایجاد کرد. 🔻حالا شما می بینید و می شنوید که چطور بساط استکبار از عراق و منطقه به زودی جمع خواهد شد و دوران جدیدی در تاریخ بشریت رقم زده می شود. دوران افول آمریکا در جهان و منقطه با خون شهید سردار سلیمانی و همرانش به سرعت رقم خورد. 🔻اگر وجود سردار، بساط داعش را جمع کرد. خون سردار، بساط نظام استکباری را از عالم جمع می کند. این حرف شعار نیست، این حرف شعور پشت سرش هست. بروید نظر تحلیل گران غربی را در این زمینه بخوانید. ❇️مثل اینجا:👇👇👇 https://eitaa.com/farsna/99924 https://eitaa.com/moballeghan
خواب رهبری.mp3
1.06M
✖️رویای عجیبِ چند روز پیش رهبر معظم انقلاب که حجت الاسلام نقل میکنند!! کسی که پرچم شیعه در دستش است، چگونه میتواند با امام زمان (عج) ارتباط نداشته باشد..! 🗓 ۹۸/۱۰/۹ - سالگرد روز بصریت @ashuraee
🌀انتقام بگیریم جنگ می‌شود یا انتقام نگیریم⁉️ 🔸آمریکایی‌ها از طریق فضاسازی رسانه‌ای، بلوف می‌زنند که پاسخ ایران به شهادت سپهبد سلیمانی، آغازگر جنگ خواهد بود 🔹تجربه تاریخی اما نشان می‌دهد آنچه جرقه جنگ را می‌زند، سکوت و انفعال است 🔸آیا ترور سردار سلیمانی، نتیجه سکوت درقبال رفتارهای قبلی آمریکا نبود؟ ✅پاسخ به سوال اینجا👇👇👇 🔻مسئولان سیاسی و نظامی ایران بر انتقام سخت از آمریکا تاکید دارند. در این بین اما یک خط فریب رسانه‌ای تبلیغ می‌کند که انتقام، آغازگر یک جنگ خواهد بود. سوال این است که انتقام‌ ایران، آغازگر جنگ خواهد بود یا اینکه انتقام مانع از وقوع جنگ و عامل بازدارنده در برابر ترامپ و اقدامات دولت وی است؟ 🔻تجربه تاریخی نشان داده است که این اقدام، سرآغاز اقدامات بعدی آمریکا در صورت عدم پاسخگویی ایران خواهد بود، که در ادامه به موارد تاریخی اشاره خواهیم کرد. 🔻کارشناسان نظامی معتقدند، یک نیروی مهاجم و درگیر برای ارزیابی توان نظامی حریفش سلسله عملیات‌هایی را طراحی می‌کند که اگر در هر مرحله با پاسخی قوی از سوی حریف مواجه نشود، دیگر عملیات‌ها را اجرا خواهد کرد. از این رو اگر با پاسخ هم‌وزن از آن سوی ایران مواجه نشود و از ایران ضعف راهبردی ببیند، طرح‌های خصمانه خود را اجرا خواهد کرد. 🔻باتوجه به این تحلیل و آنچه در خصوص دلیل حمله تروریستی آمریکا گفته شد، انتقام ایران از آمریکا که بر وجه "سخت" آن تاکید شده و برآورد می‌شود این پاسخ‌ها همراه با یک نتیجه راهبردی باشد، نه تنها موجب جنگ‌افروزی در منطقه نخواهد شد، بلکه مانع از جنگ می‌شود و انتقام «بازدارنده» خواهد بود. 🔻تجربه تاریخی ایران و برخی کشورهای دیگر در تقابل با آمریکا و شوروی نشان می‌دهد که انتقام و پاسخ متقابل مانع از جنگ‌افروزی شده و عدم پاسخگویی، مسیر جنگ را فراهم کرده است. 🔻در دوران دفاع مقدس و پس از پیروزی ایران در عملیات کربلای 5 در سال 65، ایران وضعیت برتری نسبت به عراق پیدا کرد و عراق و کشورهای عربی منطقه به بهانه اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌هایش از آمریکا و شوروی خواست تا در خلیج فارس حضور نظامی داشته باشند. شوروی پیش از آمریکا این درخواست را قبول کرد. آمریکا نیز در تقابل با شوروی مجبور به حضور در خلیج فارس شد. 🔻به محض ورود ناوهای جنگی شوروی و آمریکا به خلیج فارس، قایق‌های نیروی دریایی سپاه به یکی از ناوهای شوروی حمله و به آن ناو خسارت‌هایی وارد کردند. این اقدام سپاه انعکاس بسیاری در رسانه‌های جهان یافت. شوروی که آمده بود از کشتی‌های عراقی حفاظت کند، با این اقدام سپاه بلافاصله خلیج فارس را ترک کرد و تا پایان دفاع مقدس حضوری در خلیج فارس نداشت. 🔻در حوزه جبهه مقاومت نیز آوریل سال 2018 رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی T4 در استان حمص سوریه حمله کرد که طی آن حمله تعدادی از نظامیان سوری و پاسداران ایرانی به شهادت رسیدند. نیروهای جبهه مقاومت در پاسخ به آن حمله، بلندی‌های جولان که در اشغال رژیم صهیونیستی است را به شدت زیر آتش خود قرار دادند و تعداد قابل توجهی از صهیونیست‌ها را کشتند. پاسخ شدید نیروهای جبهه مقاومت به نیروهای نظامی اسرائیل موجب شد تا اسرائیلی‌ها تا مدت‌ها اقدامی اینچنین علیه مواضع جبهه مقاومت انجام ندهند. 🔻سردار شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء چندی پیش گفت: «{اسرائیلی‌ها} برای اقناع افکار عمومی خودشان ممکن است دست به اقداماتی بزنند که ما هم جواب آنها را دادیم و در یکی از موارد (منظور حمله به T4) پاسخ ما خردکننده بود که خودشان هم اعتراف کردند.» 🔻در مقابل نمونه‌های دیگری هم وجود دارد که عدم پاسخ و انتقام، زمینه‌ساز جنگ شد. یکی از آن نمونه‌ها مربوط به کشور عراق در همسایگی ایران است. آمریکا پیش از سال 2003 و حمله به عراق، اقداماتی علیه این کشور انجام داد که مهمترین آن عملیات روباه صحرا بود. آمریکا و انگلیس طی این عملیات، در دسامبر 1998 در 4 روز عراق به طور وسیع بمباران کردند. در آن حمله بیش از 600 عراقی کشته شدند و تلفاتی از نیروهای آمریکایی و انگلیسی گزارش نشد. حزب بعث حاکم بر عراق نیز پاسخی به آن حمله نداد.در نهایت وقتی که آمریکا پاسخ محکمی از عراق دریافت نکرد، در قالب یک ائتلاف بین‌المللی در سال 2003 جنگی تمام عیار علیه این کشور به راه انداخت. 🔻این تجربه را می توان در مورد دیگر کشورها هم دید. نمونه واضح آن، تحرکات هیتلر در اروپا بود که به دلیل غفلت اولیه کشورهای اروپایی و عدم رویارویی با این رژیم، در نهایت به جنگی تمام عیار تبدیل شد. 📚http://khabarfoori.com/detail/1631128/ https://eitaa.com/moballeghan