🔴نیازی نیست از همان مرزی که وارد مرز عراق شدید از همان مرز خارج شوید
اربعین | اخبار | اطلاعات | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/113508352Cdd1d77aefa
🔴 طبق توافق قبلی تمامی مرزها ۲۴ ساعته به زائران خدمت رسانی میکنند
اربعین | اخبار | اطلاعات | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/113508352Cdd1d77aefa
🌷طبق قرآن چگونه حرف بزنیم؟
قولوللناس حسنا : نیک سخن بگو
الطیب من القول : کلام نیک باشد
یقولالتیهیاحسن : کلام نیکوتر
قولا سدیدا : کلام درست وراست
قولا بلیغا : کلام مفهوم باشد
قولا کریما : بااحترام سخن بگو
قولامیسورا : آسان.درحدتوان
اذاقلتم فاعدلوا : بارعایت عدل
قولا معروفا : کلام خوب و نیکو
واغضصمنصوتک : صدای پایین
لم تقولون مالاتفعلون
حرفی بزنیم که عمل میکنیم
ولاتقف مالیس لک به علم
چیزی که نمیدونید نگید
هرچیزیم که میدونید نگید
🌷نتیجه درست سخن گفتن"
۱.اصلاح اعمال
۲.آمرزش گناهان.۷۱ احزاب
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵رهبر انصارالله یمن: تاخیر در پاسخ زمینه ای عملی برای حمله دردناک است / پاسخ قطعی و حتمی است
مقام معظم رهبری:
سلام بر شهدای مقاومت.
سلام بر شهید
🌹شیخ احمد یاسین
🌹و شهید سید عباس موسوی،
🌹شهید فتحی شقاقی،
🌹شهید عماد مغنیه،
🌹شهید عبدالعزیز رنتیسی،
🌹شهید ابومهدی المهندس و سرانجام چهره برجسته شهیدان مقاومت
🌹شهید قاسم سلیمانی... که هم با حیات و هم شهادت خود، تاثیرات مهمی در محیط مقاومت برجا گذاشتند.
خدایا به حق خون شهدا اسرائیل را نابود کن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️شارژ غلط تلفن همراه
✅حتما ببینید و منتشر کنید.🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولی چنین وضعیتی حق این فرشتهها نبود...
خدایا اسرائیل رو به دست ما ایرانیها نابود بفرما🇵🇸💔
" محمد هولمز🏴 "
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باورتان میشود در دبی که این همه آن را بر سر ما میکوبند افرادی هستند که در این خانههای ۶ متری زندگی میکنند اما هیچکس نیست این فیلمها را بازتاب جهانی دهد و برای آنها خود تحقیر ایجاد کند
"Clip media"
📍 یادداشت محمدباقر قالیباف بهمناسبت گرامیداشت روز آزادگان | قالیباف: اجر آزادگان بیشتر از شهدا نباشد، کمتر از ایشان نیست
🔖 محمدباقر قالیباف در این یادداشت نوشت:
📌 سختیهای جنگ و جبهه را فقط وسط میدان میشود درک کرد. آدمی تا در چکاچک میدان نباشد، سخت میتواند بفهمد چه فشار و سختی جانکاهی به رزمنده و مدافع میآید. گاهی فکر میکنی شکست قطعی است، اما یادت میافتد از همان اول قرار بود وعدۀ پیروزی و نصرت خدا زمانی محقق شود که قلبها به گلو برسد و توانها تَه بکشد. بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَناجِرَ.
📌 اما یک حسابکتاب ساده کافی است تا تصدیق کنیم اسارت بهدست دشمن بهمراتب سختتر، پیچیدهتر و جانکاهتر از فداکردن جان در میانۀ میدان است. اسیرشدن در بند دشمن از یک طرف صبری طاقتفرسا میخواهد، و از طرفی دیگر حسرت جاماندن از قافلۀ شهدا را به جان رزمنده مینشاند. پس اگر چشممان باز باشد، میبینیم اجر آزادگان بیشتر از شهدا نباشد، کمتر از آنها نیست.
📌 عکس بالا یادگاریای است از دیدار با آزادگان غیور عملیات خیبر که در مردادماه ۱۴۰۱ توفیق زیارتشان را داشتم. در سالروز گرامیداشت آزادگان، قدردارن صبر و استقامت همۀ آزادگان عزیز هستیم و برای سلامتی و طول عمر آنها دعا میکنیم.
محمدباقر قالیباف @ Ghalibaf
پویش حمل پرچم فلسطین در پیاده روی اربعین رو مطالبه کنین از عزیزانی که در اربعین حسینی حضور پیدا میکنند..
اگر هر نفری که در اربعین حسینی شرکت می کند با پرچم فلسطین پیاده روی کند یعنی علت قیام امام حسین علیه السلام رو درک کرده،و یک قیام میلیونی دیگر برای نابودی #رژیم_کودکش شروع خواهد شد و مردم دنیا و فلسطین بر علیه #اسرائیل_حرامزاده با انگیزه بیشتری اقدام خواهند کرد
#پرچم_فلسطین
#اربعین
#پیاده_روی : بعلت هوای گرم امسال أيام اربعین ، سعی کنید در مسیرهای عمومی ومشخص ، أول صبح بعد از نماز تا ۹ صبح حرکت کنید ، بعداز ظهر ساعت ۵ پیش از غروب آفتاب که گرما مقداری کاهش یافته ، تا چند ساعت بعد از غروب آفتاب
یعنی تو این فاصله پیاده روی کنید
#اربعین
درنگی بر سخنان اخیر استاد شیخ محسن قنبریان
(در ۲ فرسته)
فرسته شماره ۱
استاد بزرگوار شیخ محسن قنبریان در برنامهی "چالش خلوص و وحدت" در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ، در بخشی از سخنانشان، مدافعان خطّ مقدّم امامت و ولایت را تلویحاً متحجّر نامیدند و مرحوم شرفالدین را نمونهی یک عالم جامعنگر معرّفی نمودند.
سپس فرمودند: "مرحوم شرفالدین یک عالم صد در صد شیعه بود که "المراجعات" در مناظره و "النص والاجتهاد" در مورد بدعتهای خلفا نگاشته است.
اما در کنار اینها کتاب "الفصول المهمّة في تأليف الأمّة" نگاشتند. (البته ایشان از این کتاب اینچنین یاد میکنند: التفصيل في أصول المهمة في تأليف الأمة)!
سپس در ادامه میفرمایند: این کتاب را برای پرچمداری مبارزه با استعمار نگاشتند و امروز کسانی که خود را میراثدار سلف شیعه همچون مرحوم شرف الدین میدانند باید پرچمدار غزه باشند."
شنوندهی این سخنان گمان میکند که مرحوم شرفالدین در کتاب مذکور دائما به بیان خطرات استعمار و خطر دشمن و اهمیت اتحاد مسلمانان پرداخته و بسانِ استاد قنبریان دائما تشیع اعتقادی_مناسکی را تنقیص کرده و طیف گستردهای از شیعیان امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه را متحجّر و ناقصنگر معرفی کرده است.
اما با مراجعه به کتاب مشخص میشود که ارتکاز مرحوم شرفالدین در این کتاب این است که : "ای جماعت اهلسنّت! به خدا ما شیعیان، اهل قبلهایم، شهادتین گفتیم! ما را تکفیر نکنید." (رک فصل: فتاوی التكفير ومناقشاتها، فيمن أفتى بكفر الشيعة وتفصيل ما استدلّ به) سپس به برخی اتهامات ناروایی که به شیعه نسبت دادهاند پاسخ داده است.(۱۲۹) و در بخشی دیگر به نقش دروغگویان از اهلسنت در دور کردن آنها از شيعه پرداخته است. (۱۴۹ : دور الكذابين في التفرقة؛ في الإشارة إلى يسير مما نسبه الكذابون إلى الشيعة وبيان برائتهم منه + دور بعض الكتّاب في التفرقة)
مؤلف در بخش بعدی اسباب دوری شیعیان از اهلسنت را بیان میکند و اتفاقا در همین بخش نیز نوک پیکان خطاب و عتاب به سمت اهلسنّت است که بزرگان شما چه بلایی بر سرِ اهلبیت و معارفشان آوردهاند که شیعیان اینچنین از شما دور هستند؟! (۱۶۷)
و در بخش بعدی به ابطال دشمنیِ شیعیان با همه صحابه کافّةً میپردازند.(۱۷۶ به بعد) و اینکه شیعیان حساب منافقان را از صحابه جدا میدانند. (۲۰۹)
اصلا مخاطب مرحوم شرفالدین شیعیان نیستند، بلکه خطاب ایشان اهلسنّت است و مطالبهی از آنها که چرا اینقدر به شیعیان اتهام میزنید و ....(ص ۱۳۸ به بعد)
و البته تبیین این مهم که ما به دلایل متعدده خلافت خلفا را قبول نداریم ! (۱۳۹) و این فقط ما نیستیم که خلافت خلفا را قبول نداریم، بلکه برخی از صحابه همچون سعد بن عباده هم قبول نداشتند و بیعت برخی هم به صورت اجباری انجام شده است!
اینکه ما شیعیان عمل منافی عفّت عایشه را قبول نداریم دلیل نمیشود خروج او بر امیر مؤمنان و جسارتش به پیکر مطهر امام مجتبی علیهما السلام را هم نادید بگیریم ! (۱۴۰_۱۴۱)
علاوه بر همهی اینها ، عناوین ذیل نیز بخشی از مباحث مطروحه در این کتاب است:
_فرار صحابه در جنگ احد(۱۰۱)
_سرپیچی ابوبکر و عمر از دستورات پیامبر صلّیاللهعلیه وآلهوسلّم(۱۰۶)
_اهانت خلیفهی دوم به ساحت پیامبر صلّیاللهعلیه وآلهوسلّم در ماجرای صلح حدیبیه(۹۶) و در ماجرای قلم و دوات(۹۱)
_اجتهادات خلفا در مقابل احکام شرعی مثل متعه حج و متعه نساء (۵۸)
_تخلّف صحابه از جمله خلفا از جیش اسامه(۸۷)
_نقد جریاناتی از اهلسنّت که اجتهاد عمر را مقدم بر امر پیامبر میدارند.(۹۸)
_اعمال ناشایست عثمان در دوران خلافتش (۱۱۰)
_جنایات معاویه و یزید(۱۱۲ به بعد)
و دهها موارد دیگر از مطاعن خلفا و صحابه
هنوز نمیدانم چرا استاد قنبریان این کتابی که با رویکرد نقد مکتب خلفا است را برای تأیید مواضع خودشان انتخاب کردند؟ درست است که هدف از تألیف کتاب اتحاد مسلمانان بوده ولی منهج مؤلّف در آن کاملا مغایر با رویکرد آقای قنبریان در تحقّق این مهم است.
جناب استاد و برخی همفکرانشان اخیرا بارها تشیع عقیدتی _ مناسکی را سخیف جلوه داده یا دائما شیعیان را مقصر اصلی اختلافات دانستهاند، ولی یک کلمه از این سخنان را بنده تا به حال در بیانات ارزشمند مرحوم شرف الدین در این کتاب و البته سایر آثارشان پیدا نکردهام. بلکه مطالبهی مرحوم شرفالدین حداقل در این کتاب از اهلسنت است نه از شیعیان.
حقیقت این است که اگر یک دَهمِ این مطالبی که مرحوم شرفالدین در این کتاب فرموده را امروزه کسی در تریبونهای رسمی و غیر رسمی مطرح کند به دهها برچسب از جمله تحجّر، زمان نشناسی، اولویتنشناسی، تندروی و...متهم میشود، حتی اگر خود را پایبند به مبانی انقلاب اسلامی بداند.
من بعید میدانم گویندهی محترم، کتاب را مطالعه کرده باشند و الّا هیچگاه به آن در این مقام استناد نمیکردند.
@mir_hamedhoseyn_110
فرسته شماره ۲
اما این جملهی ایشان:
"امروز کسانی که خود را میراثدار سلف شیعه همچون مرحوم شرف الدین و علامه امینی میدانند میبایست پرچمدار غزه باشند."
اولا علمای شیعه و بدنهی جامعهی شیعی در طول تاریخ به تأسی از موالیان خود همواره در کنار مظلوم بودهاند و در اصل این موضوع هیچ اختلافی بین آنان نیست، بلکه در شدّت و ضعف با هم متفاوت بودهاند، در ماجرای ظلمهای امروز نیز مرام همان مرام است.
اما اینکه مدافعان امامت و سایر علما و مردم علاوه بر تبرّی قلبی و لسانی و عملی در حدّ توان، دقیقا باید چه کاری انجام دهند تا مراد استاد بزرگوار حاصل شود، در مواضعشان مشخص نیست؛ علاوه بر اینکه لازم نیست بسان برخی جریانات سیاستزده، برای دفاع از مظلوم، به شیعیان و عقایدشان بتازیم و عقاید را دائما کمرنگ یا جا به جا کنیم.(در این خصوص شاید بعدها بیشتر و واضحتر مطالبی بنویسم)
ثانیا مگر یک نفر چند کار میتواند به صورت همزمان انجام دهد؟ چرا کسی که در زمینهای متخصص است، حتما باید در امور دیگر هم ایدهپرداز باشد یا پرچمداری کند؟
بله جامعیت امری مطلوب و ایدهآل است، ولی حتی میان نخبگان هم درصد کمی از آنها (همچون مرحوم شرف الدین که هم منادی وحدت بین مسلمانان و هم مدافع غیور مکتب اهلبیت علیهمالسلام بود) به جامعیت در امور دست پیدا میکنند.
اتفاقا اینجا جای این مطالبهی به حق از استاد قنبریان وجود دارد که پس چرا پرچمداران دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی همچون حضرتعالی دغدغهی دفاع از ولایت امیر المؤمنین صلواتاللهعلیه و پاسخ به شبهات دشمنان تشیع را نداشته یا کمتر دارند؟
چرا خروجی سخنان پرچمداران دفاع از غزه همچون حضرتعالی، دفاع از غدیر و فاطمیه نیست؟
چرا مواضع شما این روزها تشدید کنندهی دوگانهی اهلبیتی _ انقلابی است؟ چرا عَلَم دفاع از ولایت و دفاع از غزه را همزمان با هم به یک میزان بلند نمیکنید؟
برای امثال بنده که دل در گروِ آرمانهای امام و رهبر انقلاب داریم، جای این سؤال است که چرا اکثریت مدافعان گفتمان انقلاب اسلامی همچون حضرتعالی در نگاه شیعیانِ غیور، افرادی پرحرارت نسبت به ولایت امیر مؤمنان صلواتالله علیه نیستند؟
همان شرف الدین که کتاب برای تأليف قلوب مسلمانان و به فرمودهی شما برای جبههبندی آنان در مقابل استعمار نگاشته، علمدار دفاع از مکتب هم هست؛ چرا شما که خود را پرچمدار دفاع از مظلوم میدانید، پرچمدار دفاع از صراط مستقیمِ ولایت مولا و نقد مکاتب انحرافی نیستید؟ چند اثر و سخنرانی در مورد بلایی که سقیفه بر سر بشر آورده، دارید؟ چند بار به این شبکههای ماهوارهای که شبانه روز علیه مکتب سخن میگویند واکنش نشان دادهاید؟ به چند کتاب علیه تشیع پاسخ دادهاید؟
چرا امثال حضرتعالی به جای جمع بین دفاع از ولایت و دفاع از مظلوم، دائما شیعیان و مناسک آنها را سخیف و بیاهمیت جلوه میدهید؟
و به عنوان گله عرض میکنم:
چرا حضرتعالی شأن خود را حفظ نمیکنید و با جریانات خطرناک و منحرف عقیدتی که هیچ کاری جز تنقیص تشیع و توهین و برچسب زدن به شیعیان و جابه جایی مرزهای عقیدتی ندارند، همکاری میکنید؟
در پایان بنده به عنوان کوچکترین برادر شما به حضرتعالی عرض میکنم، جمع قابل توجهی از شیعیانی که حتی خود را ملتزم به آرمانهای امام و رهبری دانسته، فعالیتهای این مجموعههای افراطی فعّال در حوزهی وحدت و تقریب را _که اخیرا از فرمایشات شما سوء استفاده میکنند_ خطرناک برای تشیع، بلکه نوع نگاهشان را موجب هدم مکتب میدانند.
عاجزانه از شما خواهش میکنم خودتان را به جهت ارتباط با این جماعت نسوزانید.
@mir_hamedhoseyn_110
15.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بدرقه ۵۰۰ هزارنفری!/ آیین باشکوه و پرشور بدرقه زائران اربعین حسینی در میدان آزادی
و یک پرسش متفاوت از زائران اباعبدلله الحسین(ع):
با این همه سختی راه و گرم بودن هوا و کمبود امکانات چرا میخوای بری پیادهروی اربعین؟
✅ قابل توجه مبلغین اعزامی به کشور عراق و زائرین سید الشهداء علیه السلام در ایام اربعین
استفاده از روبیکا در عراق کاملا رایگان شد
🔸استفاده از روبیکا در عراق کاملا رایگان خواهد بود و هزینه اینترنت رومینگ استفاده از این اپلیکیشن در عراق را خود روبیکا پرداخت می کند
🔸لذا تمامی مصارف نت در تماس صوتی و تصویری و پیام رسان و روبینوی این اپلیکیشن با اینترنت رایگان بوده و از کاربران هیچگونه هزینه ای دریافت نمی شود
🔸فقط لازم است پیش از خروج از کشور رومینگ سیم کارت خود را فعال نمایید
❇️ فعال سازی رومینگ همراه اول
*10*29#
❇️ فعال سازی رومینگ ایرانسل
*111*1#
🔸پس نیازی به خرید سیم کارت عراقی یا فعال سازی بسته ندارید
❇️ توصیه می شود که از سیم کارت اعتباری استفاده کنید نه دائمی ، تا خیالتان از بابت هزینه کاملا راحت باشد
♦️ لطفا در این زمینه تحقیق بیشتر انجام دهید
انتشار اخبار با لینک زیر بلامانع است
http://eitaa.com/joinchat/1775239170C44acb3d294
18.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️رونمایی حزبالله لبنان از شهرهای موشکی زیرزمینی خود
🔹️حزبالله لبنان تصاویری از پایگاه زیرزمینی خود با نام عماد۴ منتشر کرد که موجب شگفتی کارشناسان شده است.
🔹️براساس تصاویر منتشر شده، سکوهای پرتاب موشک را میتوان در تونلهای این پایگاه زیرزمینی جابجا کرد.
🔸️ #حزبالله
#مقاومت
#هنیه
@modafeanharmim
هدایت شده از مردم گرمسار
عصرهای روز جمعه که می شود دلت می گیرد، حوصله ات سر می رود، کج خلق می شوی،کم حوصله می شوی، حس غریبی سر تا پای وجودت را فرا می گیرد،بغض می کنی، منتظر بهانه ای تا این بغض بترکد و سیل اشک بر گونه هایت جاری شود،جمعه ها را عادت کرده ایم به انتظار، به بغض های نهان مانده در گلو،به فریادهای بی صدا، به هق هق گریه در گوشه ای خلوت، به سر در گریبان بردن و آه و حسرت کشیدن!!!!
#عزیززهراکجایی