eitaa logo
مدافعان ظهور
395 دنبال‌کننده
10هزار عکس
3.7هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب بیست‌وششم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۱۸✨ 💢جلسه ۴۳« شرح رساله لقاءالله»💢 ⭕️ جلسه چهارم « شرح آیات آخر سوره فرقان » (و عبادالرّحمن..) قسمت سوم⬇️⬇️ (از دقیقه ۳۵ تا آخر) ✴️ پیامبر اکرم می‌تواند چهارصد درهم را تبدیل به چهارصد دینار کند. و به سائل هم فرمود مرا تکذیب نکن. آن فرد هم ظرفیت داشت و نعوذ بِاالله نگفت این کار تو ساحری و جادوگری‌ست. 🔶 اگر کسی بگوید( نعوذبالله ) به اشتباه بر زبان جناب رسول الله جاری شد. برای صاحب عصمت خطا و اشتباه راه ندارد. آنچه که به اذن الله باشد در آن خطا و اشتباه نیست. ❇️ عصمت یک قوّه‌ی ملکوتی، نفسانی و روحانی است که در جان شخص محقَّق می‌شود و او را از رذائل نفسانی حفظ می‌کند. یکی از رذائل نفسانی، خطا است که در صاحب عصمت راه ندارد. به همین دلیل جناب سید مرتضی کتاب تنزیه الانبیاء والائمه را نوشت . 🌺 آنچه که بر صفحه‌‌ی جان خاتم الانبیاء محقّق می‌‌شود، متن واقع است. حتی اگر سِبقه نداشته باشد و دفعتاً باشد، متن واقع با آن تنظیم می‌‌شود. 🔴 در علم اصول بحثی پیرامون صحت و یا عدم صحتِ احکام شرعیه توسط مجتهدین مطرح می‌شود. مجتهدین که بر اساس استباط، احکام را استخراج می‌‌کنند، دو حالت دارد: 1️⃣ یا حکمی را که بیان کرد، صحیح و مطابق با متنِ واقع است. 2️⃣ یا مطابق با متنِ واقع نیست. 💢 در اینصورت؛ در مورد اول دو اجر می‌‌گیرد: یک اجر برای زحمتِ استخراجِ حکم، و یک اجر به جهت دریافت صحیحِ حکم. 💢 اما در مورد دوم فقط اجرِ استخراج را به او می‌‌دهند ولی چون نتوانست دقیقاً منطبق با متنِ واقع، دریافت کند، اجر دوم را ندارد. ✴️ حال سوال اینجاست؛ که وقتی مجتهد، خلافِ واقع را می‌فهمد، می‌‌تواند خارج و واقعیّت را تغییر دهد؟ یعنی آیا مقام تبدُّل دارد؟ 💢 نخیر! برای غیر معصوم عمل تبدیل و تبدُّل راه ندارد. اما پاداش و اجر زحمت خود را می‌‌گیرد. ❇️ انسان کامل؛ مطابقِ متن واقع حرف می‌زند مگر اینکه در مقام تقیّه قرار بگیرد. یعنی یا برای او و همچنین شیعیانِ آنها خطر جانی و یا خطر مالی داشته باشد. ✅ همیشه اهل بیت در محاصره سنّی ها بودند در محاصره اوّلی ها و دومی ها و سومی ها و ابوسفیان ها بودند. لذا دستور به تقیّه می‌‌دادند. ✅ زیرا آنها تنازع با رسول الله و خاندان پاک آن حضرت را از شب ارتحال آقا شروع کردند بعد جریان را به سقیفه کشاندند این جریان در زمان تمام امامان معصوم وجود داشت تا به امروز که حضرت بقیةالله (عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) رسید که به غیبت رفتند. 💢 امام عصر( عج) حتی از دست شیعیان هم سر آسوده ندارند و بین شیعیان نیز نمی‌‌توانند آنچه حق است، اظهار کنند. 🔴 یکی از برکات غیبت این است که شیعه به کار خود مشغول شد و سنّی هم به کار خود! ❇️ پس؛‌ اگر انسان کامل حکمی را صادر کند. مطابق متن واقع است. ولی نظرات مجتهدین حُجّیّت ظَنّیه دارد، نه حُجّیّت قَطعِیّه. 🔴 استاد علامه شعرانی (رحمةالله علیه) نظرشان این بود که اگر چنانچه انسان کامل حکم به تقیّه صادر می‌‌کردند برای حفظ جان شیعیان بود و خودشان به تقیّه عمل نمی‌‌کردند. 🔶 ولی بر اساس آنچه در جاهای دیگر مشاهده شد، ائمه علیهم السّلام نیز به تقیّه عمل می‌‌کردند. 💢 یکی از برکات بحث تبدُّل سیئات به حسنات این است که در اجتماع روحیه امید را ایجاد می‌‌کند. 🔶 زیرا بسیاری از افراد اجتماع گاهی نماز شان دچار وقفه بوده یا روزه نگرفتند. یا حج و زکات آنان به تأخیر افتاده است. 🌺 با این بحث؛ اگر ایمان بیاورند و توبه کنند و عمل صالح انجام بدهند در این صورت سیئات آنها نه تنها بخشیده می‌‌شود بلکه تبدیل به حسنات می‌‌شود. والحمدلله رب العالمین @modafeanzuhur
400-2-20 Lgha allah j 46- Ebadorrahman j7.mp3
11.53M
🌸 جلسه ۴۶ شرح « رساله لقاء الله » ❇️جلسه هفتم از شرح آیات آخر سوره فرقان ( وعباد الرحمن ...) 🔸 دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ✅شب ِ بیست و هشتم ماه مبارک رمضان 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی @modafeanzuhur
دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان
امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۷۱ امامت در سنین کودکی پارت۳ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۷۱ امامت در سنین کودکی پارت۳ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
سر درس مهدویت قسمت۷۱ امامت در سنین کودکی پارت۳ امامت کودک پنج ساله در باور شیعیان، عجیب تر از نبوت کودک شیر خوار در قرآن کریم نیست. آری هر آنچه جماعت وهابیون در خصوص نبوت کودکان شیر خواره گویند شیعه نیز در خصوص امامت برخی از امامان معصوم در سنین خردسالی می گوید. به هر روی در درس گذشته از نبوت عیسی در گهواره سخن گفتیم، اینک بشنوید از نبوت پیامبر دیگری در سنین کودکی؛ خداوند متعال به حضرت یحیی در زمان کودکی چنین خطاب کرده است: «یا یَحْیى‏ خُذِ الْکِتابَ بِقُوَّهٍ وَ آتَیْناهُ الْحُکْمَ صَبِیًّا؛ ای یحیی کتاب [خدا] را با قدرت بگیر و به وی در دوران کودکی حکم دادیم.» (مریم: ۱۲) در اینکه مراد از «حکم» در آیه شریفه چیست در سخنان مفسران اهل سنت دو تفسیر بیان شده است، ابتدا اینکه «حکم» به معنای «نبوت» است (رک: تفسیر جلالین، ص ۳۰۹؛ کشف الاسرار و عده الابرار، ج ۶ ص ۱۳؛ تفسیر کبیر، ج ۲۱، ص ۵۳۵) و دیگر اینکه حکم به معنای «فهم و درک احکام و معارف و تعقل در مسایل و حکمت» است. (رک: جامع البیان، ج ۱۶، ص ۴۳؛ تفسیر القرآن العظیم، ص ۲۴۰۰؛ الدر المنثور، ج ۴، ص ۲۶۰ و روح المعانی، ج ۸، ص ۳۹۲) بر اساس هر دو تفسیر – چه حکم به معنی نبوت و پیامبری و چه به معنی فهم کتاب و تعقل باشد – بدون شک آیه شریفه دلیلی است بر وجود این امکان که طفلی در خردسالی به مقامات بالای فکری و معنوی – نظیر امامت و نبوت – برسد. هنگامی که قرآن کریم با صراحت تمام چنین مقامی را برای کودکی بیان می کند به چه دلیل باید در مقابل امامت کودکی خردسال – که البته به اراده الهی مجمع فضائل است – تردید نمود. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
🍃❀ قـــــرارصبحگاهی ❀🍃 سلام بر شما منتظران بقیـَّة الـلَّـه (ارواحنا فداه) 🔅ان شـاء الـلَّـه هر روز صبح همراه باشید با قرار تجدید بیعت روزانه با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 💠 دُعــــــــای عهــــــــد 💠 💭 از حضرت صادق عليه السّلام روايت شده : ⛅ هركس چهل صبحگاه اين عهد را بخواند، از يـاوران قائم‏ ما باشد و اگـر پيش از ظهور آن حـضـرت از دنــيا برود، خدا او را از قــبـر بيرون آورد كه در خدمت آن حضرت باشد و حق تعالى بر هر كلمه هزار حسنه به او كرامت فرمايد و هزار گناه از او محو سازد. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم ✨اللَّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْكُرْسِيِّ الــرَّفِيعِ وَ رَبَّ الْبَـحْرِ الْمَـــسْجُورِ وَ مُــــنْزِلَ الـتَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِيلِ وَ الــزَّبُورِ وَ رَبَّ الظِّـــلِّ وَ الْحَــرُورِ وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ [الْفُرْقَانِ‏] الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْمَلائِكَةِ الْمُقَرَّبِينَ وَ الْأَنْبِيَاءِ [وَ] الْمُرْسَلِينَ✨ ✨اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِوَجْهِكَ [بِاسْمِكَ‏] الْكَرِيمِ وَ بِنُورِ وَجْــهِـــكَ الْمُنِيرِ وَ مُلْكِكَ الْقَدِيمِ يَا حَيُّ يَا قَــيُّــومُ أَسْأَلُكَ بِاسْمِــكَ الَّـــذِي أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرَضُونَ وَ بِاسْمِكَ الَّذِي يَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ يَا حَيّا قَبْلَ كُلِّ حَيٍّ وَ يَا حَيّا بَعْدَ كُلِّ حَيٍّ وَ يَا حَيّا حِينَ لا حَيَّ يَا مُحْيِيَ الْمَوْتَى وَ مُمِيتَ الْأَحْيَاءِ يَا حَيُّ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ✨ ✨اللَّهُمَّ بَـلِّغْ مَوْلانَا الْإِمَامَ الْهَادِيَ الْمَهْدِيَّ الْقَائِمَ بِأَمْرِكَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ الطَّاهِرِينَ عَـنْ جَـمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فِي مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا سَـهْلِهَا وَ جَـبَلِهَا وَ بَــرِّهَا وَ بَـحْـــرِهَا وَ عَـنِّي وَ عَـنْ وَالِدَيَّ مِنَ الصَّلَوَاتِ زِنَـةَ عَـرْشِ اللَّهِ وَ مِدَادَ كَلِمَاتِهِ وَ مَا أَحْـصَاهُ عِلْمُهُ [كِتَابُهُ‏] وَ أَحَاطَ بِـهِ كِتَابُهُ [عِلْمُهُ‏]✨ ✨اللَّهُمَّ إِنِّـي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَـبِـيحَةِ يَوْمِي هَذَا وَ مَا عِـشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَيْعَـةً لَـهُ فِي عُـنُقِي لا أَحُولُ عَنْهَا وَ لا أَزُولُ أَبَــدا الـلَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِـــــنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ وَ الْـمُـسَارِعِــيـنَ إِلَـيْـهِ فِـي قَـضَاءِ حَـوَائِجِهِ [وَ الْمُمْتَثِلِينَ لِأَوَامِرِهِ‏] وَ الْمُـحَامِينَ عَنْهُ وَ السَّابِـقِينَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَـــيْـــنَ يَدَيْهِ✨ ✨اللَّهُمَّ إِنْ حَالَ بَـيْنِي وَ بَـيْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِي جَعَـلْتَهُ عَلَى عِـــــــــــبَــادِكَ حَـــتْــما مَـقْـضِـيّـا ،فَـأَخْـرِجْـنِي مِـنْ قَــبْـرِي مُـؤْتَـزِرا كَــفَـنِي شَـاهِرا سَـيْفِي مُجَرِّدا قَنَاتِي مُلَبِّيا دَعْـوَةَ الدَّاعِي فِي الْحَاضِرِ وَ الْبَادِي✨ ✨اللَّهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشِيدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِيدَةَ وَ اكْحُلْ نَاظِرِي بِنَظْرَةٍ مِنِّي إِلَيْهِ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَ اسْلُكْ بِي مَحَجَّتَهُ وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ وَ اشْدُدْ أَزْرَهُ وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَكَ وَ أَحْيِ بِهِ عِبَادَكَ فَإِنَّكَ قُلْتَ وَ قَوْلُكَ الْحَقُّ ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ فَأَظْهِرِ اللَّهُمَّ لَنَا وَلِيَّكَ وَ ابْنَ بِنْتِ نَبِيِّكَ الْمُسَمَّى بِاسْمِ رَسُولِكَ حَتَّى لا يَظْفَرَ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْبَاطِلِ إِلا مَزَّقَهُ وَ يُحِقَّ الْحَقَّ وَ يُحَقِّقَهُ ✨ ✨وَ اجْعَلْهُ اللَّهُمَّ مَفْزَعا لِمَظْلُومِ عِبَادِكَ وَ نَاصِرا لِمَنْ لا يَجِدُ لَهُ نَاصِرا غَيْرَكَ وَ مُجَدِّدا لِمَا عُطِّلَ مِنْ أَحْكَامِ كِتَابِكَ وَ مُشَيِّدا لِمَا وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دِينِكَ وَ سُنَنِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ✨ ✨وَ اجْعَلْهُ اللَّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدِينَ اللَّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِيَّكَ مُحَمَّدا صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْيَتِهِ وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلَى دَعْوَتِهِ وَ ارْحَمِ اسْتِكَانَتَنَا بَعْدَهُ اللَّهُمَّ اكْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّلْ لَنَا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ✨ 💠آنگاه سه بار بر ران راست خود میزنى، و در هر مرتبه میگويى: 🔅الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا مَوْلايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ🔅 ✨اللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَليِّكَ اَلْفَرَج✨ @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 *احوالات مردم در آخرالزمان* ____________________ ____________________ ✍روایات مختلفی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله)، و معصومین (علیه السلام)، روحیات مردم را در آخرالزمان توصیف می‌کند که به بعضی از آنها اشاره می‌شود: ⭕◀️چشم و هم چشمی: ☀️امام صادق(علیه السلام): «مردم مدام به یکدیگر نگاه می‌کنند و می‌کوشند از هم کم نیاورند.» ⭕◀️قساوت قلب: امام صادق (علیه السلام): «دل‌های مردم سخت، چشمان‌شان خشک و ذکر خدا برای آنان سنگین می‌گردد.» ⭕◀️ریا و عجب: ☀️امام علی (علیه السلام): «زمانی خواهد آمد که مردم عبادت را سبب برتری خود بر دیگران می‌دانند.» ⭕◀️غرور و خودبینی: ☀️پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله): «کبر و غرور در قلب ها نفوذ می کند، همان‌گونه که زهر در بدن پخش می‌شود.» ⭕◀️عدم روحیه حق طلبی: ☀️امام صادق(علیه السلام) «مردم با کسی هستند که پیروز شود.» 🔸و در روایت دیگر فرمودند: «راه خیر خالی می شود و کسی آن را نمی‌پیماید.» 🔸و نیز فرمودند: «مردم به اهل شرّ اقتدا می‌کنند.» ⭕◀️پیش از ظهور حضرت مهدی (علیه السلام)، تملق و چاپلوسی نیز رواج می یابد. مردم در سخنان باطل و ناروا از یکدیگر سبقت می گیرند. شنیدن قرآن بر مردم سنگین و شنیدن سخنان باطل بر آنان سبک و خوشایند می گردد. ⭕مردم آشکارا به هم تهمت می‌زنند. ☀️امام صادق(علیه السلام): «مردگان مسخره می شوند و هیچ کس ناراحت نمی‌شود.» ⭕◀️گرسنگی و کمبود مواد غذایی: ☀️امام صادق(علیه السلام): «پیش از ظهور مهدی (علیه السلام)، ناگزیر سالی فرا خواهد رسید که مردم در آن گرسنه می‌شوند و ترس شدیدی از کشته‌شدن و ضرر به اموال و جان‌ها و محصولات آنها را فرا می گیرد؛ همه‌ی اینها در قرآن بیان شده است.» آن گاه آیه 155 سوره‌ی بقره را تلاوت فرمود: «ولنبلونکم بشیء من الخوف والجوع نقص من الاموال والانفس والثمرات و بشر الصابرین» ⭕◀️ضعف دینداری: ☀️پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله): «مردم به دنیا مشغول و از آخرت غافل می‌شوند. تقوا رونق ندارد. از مساجد صدای اذان به گوش می‌رسد اما قلب‌های مردم از ایمان خالی است.» ☀️امام صادق (علیه السلام): «هنگامی که قائم(علیه السلام) ظهور می‌کند، بسیاری از کسانی که خود را معتقد به او می‌دانستند، به او بی‌اعتقاد می‌شوند و به مذهب پرستندگان ماه و خورشید در می‌آیند.» ____________________ ____________________ ✍منابع: ‌ 📗📚بحارالانوار؛ ج 52، ص 364، حدیث 137؛ غیبه النعمانی 📗📚بحارالانوار؛ 52/264 حدیث 148 📗📚بحارالانوار؛ ج52،‌ ص 228 و 229، حدیث 93 📗📚بحارالانوار؛ 52/259 حدیث 14 📗📚بحارالانوار؛ 52/258 حدیث 147 📗📚بحارالانوار 52/259 حدیث147 📗📚بحارالانوار 52/264 حدیث148 📗📚بحارالانوار 52/278 حدیث 173 📗📚نهج البلاغه؛ ص 265 حدیث 151 📗📚بحارالانوار 52/192 حدیث26 📗📚بحارالانوار 52/256 حدیث 147 علی علیه السلام 📗📚بحارالانوار 52/256 حدیث147 . @modafeanzuhur
حکایات و تشرفات محضر حضرت ولی عصر (عج) ____________________ ____________________ 📚📚📚📚📚📚📚 🔸مردی از اهالی عراق، مالی را برای امام ‌زمان (علیه السلام) فرستاد، حضرت مال را برگرداند. 🌤️حضرت (علیه السلام) پیغام داد که : حق پسر عموهایت را که چهارصد درهم است، از آن خارج کن، مزرعه‌ای در دست او بود که پسرعموهایش در آن مزرعه شریک بودند، ولی حق آنها را نمی‌پرداخت، چون حساب کرد، دید که طلب آنها همان چهارصد درهم می‌شود. پس از پرداختن آن، باقیمانده را نزد حضرت فرستاد و قبول شد. ____________________ ____________________ ✍منبع: 📚📚اصول کافی،مرحوم کلینی، ج۱، ص۵۱۷؛ حکایات و تشرفات ٣۶ @modafeanzuhur
*بســم الـلـه الـرحـمــن الــرحـیـم* ---------------------------------------- ---------------------------------------- 🍃🏵️🍃🏵️🍃🏵️🍃 --------------------------------------- --------------------------------------- *پـــرودگــــارا* *با توسل به اسم اعـــظـمت می گشاییم دفتر امروزمان را* *ان شـــاءالـلـه* *که در پایان روز مُهر تایید بـنـدگــی زینت بخش دفترم باشــد* *الـــهـــی به امــیــد تـــــــو* ---------------------------------------- ---------------------------------------- *آغـــاز روزی زیبـــا* *با صلوات بر محمد وآل محمد (صلی الله علیه وآله)* *اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم* --------------------------------------- --------------------------------------- 🍃🏵️🍃🏵️🍃🏵️🍃 *الّلهُـــمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَــــ الفرج @modafeanzuhur
✺بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم✺ ____________________ ____________________ 📚📚📚📚📚📚📚 ✍️داستان کوتاه مهــــدوی : ✅کاش من هم با شما بودم! 🔸آیت الله شهید دستغیب نقل کرده است یکی از دوستان، این حکایت را تعریف کرد: ⬅️مکرر بر زبان جاری می کردم: « یا لیتنی کنت معکم » یعنی: ای امام حسین (علیه السلام) و یاران آن امام، کاش من هم با شما بودم، و تصور می کردم، ثواب شهدای کربلا را خواهم داشت. 🌙شبی در عالم رؤیا وقایع کربلا را آن طور که اهل منبر می گفتند، ملاحظه کردم، لشکر امام و سپاه «ابن سعد» در مقابل هم قرار گرفتند و من رو به خیمه های سالار شهیدان رفتم و جزء اصحابش قرار گرفتم. ✅آن وقت بنی هاشم یکی یکی به عرصه رزم رفتند. 🗡 پیش خود می گفتم الآن نوبت من فرا می رسد و موقع فداکاری نزدیک است، مواظب بودم که آقا امام حسین (علیه السلام) مرا نبیند. 🔰بعد به سرعت پا به فرار گذاشتم و به قدری در متواری شدن التهاب و هیجان داشتم که از سرعت و دویدن از خواب بیدار شدم ⬅️آری با زبان و لفظ کار درست نمی شود و گاهی انسان طی رؤیایی صادق مورد امتحان قرار می گیرد. ✍️منبع: 📚شهید آیت الله دستغیب؛ عدل، ص۲۵۰ ____________________ ____________________ ✍️ مبلغ _ مهدوی _ باشیم امـــــامـ زمـــانـــے شــــو . . . ____________________ ____________________ 📚📚📚📚📚📚📚 الّلهُـــمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج⛅💫 @modafeanzuhur
؛ نحن المنتقمون وقت آن است که تکرار شود کرب وبلا از چپ و راست به دشمن رسد تیر بلا پسر فاطمه ما گوش به فرمان هستیم مثل قاسم همگی عازم میدان هستیم 🌸
🌷🍃🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷 🌷 💫✨ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ ه.ق ✨ ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۱۹✨ 💢جلسه ۴۴ «شرح رساله لقاءالله »💢 ⭕️ جلسه پنجم « شرح آیات آخر سوره فرقان » (و عبادالرّحمن..) 🔶 یکی از برکات الهی بر ما این است که خدای متعال سیئات ما را به حسنات تبدیل می‌کند. انگار جانِ خدا یک فراورده سازی می‌کند که بدی‌ها را به خوبی تبدیل می‌کند. 🔷 این امر را آقایان باید در علوم آزمایشگاهی دنبال کنند که در عالم طبیعت، اضداد را شناسایی کنند و از هر کدام، ضدّش را تحویل دهند. این می‌شود تبدّل، ابدالِ وجودی. 🔶 حضرت علی (ع) در دعای کمیل می‌فرمایند: َوَالشّاهِدَ لِما خَفِیَ عَنهُم، و بِرَحمَتِکَ اَخفَیتَهُ و بِفَضلِکَ سَتَرتَهُ و... خدا به رحمت خودش پنهان می‌کند و به فضل می‌پوشاند اما اینجا (در سوره فرقان) بحث خفا و ستر نیست، بلکه ابدالِ وجودی می‌کند. ابدال از ضدّی به ضدّ دیگر. 🔶 زمان پیغمبر صلوات الله علیه و آله و سلّم ، عرب جاهلیت درگیر بسیاری از آلودگی‌ها بودند من‌جمله شرک و زنده به گور کردن دختران و راهزنی و مواردی که در صدر آیه از نشانه های "عباد الرّحمن" است را رعایت نمی‌کردند. 🔷 به پیغمبر (ص) مأموریت داده شده که "اِقرَا بِسمِ رَبِّکَ الذّی خَلَق" (علق_۱) برو و به نام پروردگارت بخوان. آقا باید همه را دعوت کند "هُدیً للنّاس" عرب جاهلیتِ آن‌روز اکثراً مشرک و در سیئات بودند. پیغمبر (ص) در قبض افتادند تا اینکه بعد از دو سال این آیه آمد : " اِلّا مَن تابَ و امَنَ و عَمِلَ عَمِلاً صالِحاً فَاولئِکَ یُبَدّلُ اللهُ سَیِّئاتِهِم حَسَناتٍ" (فرقان_۷۱) که بعد از نزول این آیه پیامبر(ص) آنچنان شادمان شدند که در تبسم‌شان، دندان‌های مبارک‌شان دیده شد 🔶 شرط " یُبَدّلُ اللهُ سَیِّئاتِهِم حَسَناتٍ" : ▪️ ۱- از خطاها قبلی توبه کنند ▪️ ۲- ایمان بیاورند ▪️۳- عمل صالح انجام دهند 🔷 این "اولئکَ" در این آیه خیلی مهم است "فَاولئِکَ یُبَدّلُ اللهُ سَیِّئاتِهِم حَسناتٍ" کانّه یک هویت پیدا می کنند و کلا برای‌شان تبدّل وجودی حاصل می‌شود. 🔶 این است که مثلا شخصی در زمان پیامبر اکرم (ص) سنش هشتاد سال بوده و تا آن زمان در شرک و سایر سیئات بوده ولی بعد از بعثت به پیامبر(ص) و خدا ایمان آورده و در جنگ‌ها شرکت کرده و بسیار عمل صالح دیگر به جا آورده و تا صد سال نیز عمر کرده. ولی در نامه اعمال او، آن هشتاد سال، محو نشده بلکه تبدّل پیدا کرده و برای او صد سال توحید و جهاد در راه خدا و سایر اعمال حسنه اش به حساب آمده‌ است. سبحان‌الله!!!! 🔷 اگر دیدید حدیثی به عقل بعید می‌آید و نمی‌توانید هضمش کنید آن را ردّ نکنید و به اهلش واگذارید، شاید یک سرّی در آن هست که شما نمی‌دانید که "وَمَا أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا " به شما جز اندکی از علم نداده‌اند. ( اسرا_۸۵ ) @modafeanzuhur
400-2-21 Lgha allah j 47 Ebadorrahman j8.mp3
11.07M
🌸 جلسه ۴۷ شرح « رساله لقاء الله » ❇️جلسه هشتم از شرح آیات آخر سوره فرقان ( وعباد الرحمن ...) 🔸 سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ✅روز ِ بیست و هشتم ماه مبارک رمضان 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی 🔼🔼 @modafeanzuhur
** و امّا به دلیل تحولات رخ داده اخیر، ناگزیر به ارائه یک تحلیل شدیم: ✍️ بنظر میرسد منطقه وارد فاز جدیدی از تحولات (آخرین تحولات) خود با محوریّت مسئله ی قدس و فلسطین شده. دوستان عنایت داشته باشند که برای رو شدن آخرین برگ برنده صهیونیزم، در ابتدا پیش از حوادث سوریه، باید حوادث فلسطین رصد شود؛چون جنبش رژیم سفیانی در ابتدا یک جنبش سیاسی در قبال فلسطین و اردن خواهد بود سپس در قبال سوریه فاز نظامی خواهد گرفت . ✍️ خُب در ادامه، چون رژیم اشغالگر قدس در ادامه سیاست های خصمانه خود، ناگزیر به اشغالگری در فلسطین میباشد، این مهم قطعاً بیش از پیش بر آتش انتفاضه فلسطینیان افزوده خواهد کرد. لذا با توجه به سخنان سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه انتفاضه جدید فلسطینیان و آزادی قریب الوقوع قدس توأم با وقوع یک شکاف عمیق سیاسی و بحران داخلی در اسرائیل شده، اسرائیل ناگزیر است برای کنترل بحران و تحرکات بوجود آمده، سرکوب انتفاضه فلسطینیان و حفظ تمامیت ارضی اراضی اشغالی، وارد تبانی با کشور دوست و متخاصم خود (اردن) بشود که سالهاست سنگ حمایت از کشور فلسطین مستقل را به سینه میزند. 🌴🌴🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان
سر درس مهدویت قسمت۷۲ عمر طولانی مهدی پارت۱ متن زیر مطالعه شود👇👇👇