eitaa logo
مدافعان محیط زیست
2.1هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
2.6هزار ویدیو
114 فایل
مدافعان محیط زیست جهت ارتباط با ما👈 @sidratolmontha
مشاهده در ایتا
دانلود
۲۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۴:۳۱ تجویز انار این باغ تهران برای درمان نوزادان در روزگاری نه چندان دور، باغ‌های انار کوچه و پسکوچه‌های محله‌های تهران را قرق کرده بود و «انار» از میوه‌های اصیل پایتخت به حساب می‌آمد؛ باغ‌هایی که نام و هویت محله‌ها در کنار آنها معنا پیدا می‌کرد، ولی توسعه شهر و شهرنشینی جایی برای ماندنشان، باقی نگذاشت و امروز اغلب این باغ‌ها از بین رفته‌ است. در کتاب تهران‌ نامه بیش از هزار و ۴۰۰ باغ در داخل و خارج از حصار ناصری شناسایی و ثبت شده است. باغ‌هایی که نامشان در آثار مکتوب ذکر شده و شناسنامه معتبر دارند. متأسفانه امروز از شمار زیادی از این باغ‌ها نشانی باقی نمانده است. مانند اغلب باغ‌های انار تهران. گوشه و کنار تهران از باغات انار پر بود و در میان آن تک و توک خانه‌ای کاهگلی وجود داشت. به‌ گونه‌ای که «ابن‌بلخی» حدود ۸۰۰سال پیش در کتاب «فارسنامه» از «انار طهرانی» نام برده است، اما در این سال‌ها دیگر ردی از «انار طهرانی» باقی نمانده و باغ‌های انار مشهور و معروفی که اکنون به بوستان پلیس در منطقه ۴ و بلوار اقاقیا در منطقه ۲۲ و چهار راه اناری در منطقه ۱۰ و تالارهای عروسی‌ در غرب تهران تبدیل شدند. ایکاش عروسی سر بگیرد ‼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️📣📣📣📣📣📣📣خییییلی مهم نمایندگان مجلس حتما ببینید و نشر دهید🤔🤔🤔 🔰دکتر حسن اکبری در برنامه انارستان: ‼️⚠️قانون کاشت درختان غیر مثمر در سال 42 تصویب شده عجب😳🤔 و هنوزم اصلاحش نکردن بعد از ۵۹ سال🤔🤔🤔 آذر ۱۴۰۱ ✅📣📣📣 نشر حداکثری این پست بسیار مهم جهاد تبیین و... است و ان شاءالله سبب شود تا شر این بلای عظیم ( کاشت درختان مضر مثل انواع کاج و.اوکالیپتوس و کنوکارپوس و ....) از سر کشور عزیزمون کم شود # امام_زمان_منتظر_بیداری_ماست # فاطمیه_نماد_قیام # لبیک_یا_خامنه_ای 🕊 @modafezist 🌱🌱باغ مزرعه مرتع قرانی روائی 🌱🌱 🌴🌾🕊🍎🍃🍇🍃🌸🍃🐣🌱🦆🕊🌿🐝🐥☘🐐🌾🐑🌳🐏🐎🍒🌱🦃🌱🐓🌾🐂🌱🌻🍃🌺🌱🍋🍃🍊🍃🍑🌽☘🌶🥒🍆🌴🐎 https://eitaa.com/modafezist
هدایت شده از مدافعان محیط زیست
?🌾 پیامبرصلوات الله علیه فرمودند: بر شما باد به خوردن کدو که عقل را زیاد وقلب محزون را شاد می کند❤️🍃 واقعا چرا هندوانه مخصوص تابستان❗️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️ جای کدوحلوایی پرخاصیت زمستان ⁉️❗️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️ 🍃هرچه از دوست رسد بسیار زیباست 🌸 و هرچه از دشمن رسد بیماری زاست ✅ https://eitaa.com/modafezist 🕊 https://eitaa.com/modafezist
مدافعان محیط زیست
واقعا یعنی چی⁉️⁉️⁉️ در گوگل سرچ کردم هرچه راجع به کدو حلوایی میخواستم تصویر پیدا کنم باور کنید تزئ
واقعا یعنی چی⁉️⁉️⁉️ در گوگل سرچ کردم هرچه راجع به کدو حلوایی میخواستم تصویر پیدا کنم باور کنید تزئین هندوانه شب یلدا می آمد‼️ درصورتیکه خوردن هندوانه در شبهای سرد ،بیماری زاست ، وای 🙈 از ه ن د و ا ن ه کذایی بلندترین شب سرد زمستان
‼️سکوت جایز نیست ‼️ مجسمه های تزئینی و بیگانه با حجاب اسلامی در بیت مرحوم آیت الله العظمی سید یونس اردبیلی رهبر قیام گوهرشاد علیه بیحجابی‼️‼️‼️ این مجسمه ها در قبله قرار دارند ‼️ و در این مکان نماز عید فطر هم برگزار می شود‼️ و نمازگزاران رو به این مجسمه ها نماز می گذارند ‼️‼️ این سکوت مرگبار 👇 در مقابل برخورد ساختارشکنانه مسئولین برای چیست⁉️😭 ضمنأ هرگز زنان اردبیلی بی حجاب نبوده اند ‼️‼️ و هرگز زن بی حجاب نماد عشایر اردبیل نیست‼️‼️‼️ و عشایر اردبیلی معروف هستند به استفاده از یاشماق که حتی تا روی بینی صورت را می بندند‼️‼️‼️" 🕊 https://eitaa.com/modafezist
🕊/modafezist 🌱🌱باغ مزرعه مرتع قرانی روائی 🌱🌱 🌴🌾🕊🍎🍃🍇🍃🌸🍃🐣🌱🦆🕊🌿🐝🐥☘🐐🌾🐑🌳🐏🐎🍒🌱🦃🌱🐓🌾🐂🌱🌻🍃🌺🌱🍋🍃🍊🍃🍑🌽☘🌶🥒🍆🌴🐎 https://eitaa.com/modafezist
پشمی که متناسب با آب و هوای شهر است، به سر گذاشته نمی‌شود بلکه این کلاه‌های خارجی با نوشته‌های که گاهی مصرف‌کننده معنی آن را نمی‌داند باب شده است. صفر جعفری‌زاده، کلاه‌دوز اردبیلی با تأکید به تغییر شیوه‌های لباس پوشیدن اردبیلی‌ها در نیم‌قرن گفت: برخی لباس‌ها معنی و پیام دارند. از جمله کلاه که وسعت استفاده از آن موجب شد راسته کلاه دوزان بازار تاریخی اردبیل شکل بگیرد. دغدغه جعفری زاده را می‌بایست به تمامی البسه مصرفی در بین شهروندان اردبیلی نسبت داد. امروز پوشاک مورد استفاده این شهر البته به تبعیت از وضعی که در اغلب مناطق کشور دیده می‌شود، خالی از نمادها و المان‌های فرهنگ بومی است. به حدی پوشاک وارداتی جای البسه بومی محلی را گرفته که این روزها لباس بومی تنها توسط تعداد قلیلی از مردم عشایر و روستایی اردبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنان پاسدار ارزش‌های بومی با لباس خود بودند هر چند گفته می‌شود البسه بومی محلی اردبیل از تنوع برخوردار است اما طی سال‌های اخیر به مرور زمان کاتالوگ‌های لباس‌های وارداتی به مغازه‌ها، خیاطی‌ها و پاساژها راه یافته و به جای معرفی لباس‌های بومی، البسه ترک و اروپایی نگاه زنان و دختران و حتی مردان را شگفت زده ساخته است. به عقیده جامعه‌شناس اردبیلی رگه‌هایی از لباس‌های بومی و محلی را نه در مناطق شهری که در مناطق روستایی و عشایری و خاصه بین عشایر کوچ‌نشین می‌توان پیدا کرد. عشایر شاهسون و بخشی از عشایر ارسباران که در این استان اقامت فصلی دارند آیینه تمام‌نما و میراث داران اصلی پوشاک هستند. داور عبداللهی تصریح کرد: در این مناطق متناسب با فصول چهارگانه پوشاک متفاوتی وجود دارد و متناسب با مراسم مختلف الگوی لباس مردان، زنان، کودکان و بزرگ‌سالان با هم متفاوت است به ویژه اینکه برای بزرگ‌سالان و خاصه زنان این مناطق پوشاک کارکرد تمایز بخشی خاصی دارد و زن تازه‌عروس با نوع کلاغی رنگ آن و روسری چارقدی که می‌بندد از بقیه دختران و زنان متأهل از ویژگی‌های نوع گره، نوع رنگ (شاد و سفید و تیره) و حتی کیفیت دوخت مشخص می‌شوند. نوع و جنس پوشاک زنان با منزلت اجتماعی و اقتصادی آنها تناسب دارد و در یک مجلس زنانه به خوبی می‌توان این تمایز را مشاهده کرد. همچنان که این جامعه‌شناس تأکید دارد لباس عشایر شاهسون اردبیل آخرین بازمانده‌های پوشاک بومی محلی این استان است. لباس بانوان ایل شاهسون که نمادی از فرهنگ جاری و سنت‌ها و باورهای این ایل است از ۹ تکه مجزا تشکیل می‌شود و زنان عشایر همواره تمامی این ۹ تکه را به تن دارند. محقق ایل شاهسون شهروز جدید مغانلو در کتاب دلبافته های خود تکه‌های لباس را شامل پیراهن(کوینگ)، تنبان یا دامن شلیته‌ای(تومان)، روسری(یایلیق)، چارقد روی یایلیق(آلین یایلیقی)، عرقچین(آرخچن)، نیم تنه ساده مورد