eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
905 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 بجای پرداختن به اصل فاجعه، دنبال عکاسند! 🔹یکی از دلایل دفاع جوانان نواصولگرا و لشکرهای سایبری از ‎، وابستگی مالی اینهاست. قریب دو دهه برای اینها خرج کردند. روشن است هر گند و فسادی را ببینند توجیه می‌کنند! جالب است به خطای ‎ اعتراف می‌کنند ولی می‌گویند چرا ‎فلانی اینو پرچم کرده!‏ 🔸رفتار غلط را قبول دارند ولی معترضند که فلانی این اطلاعات را از کجا آورده؟! اصل فاجعه براشون مهم نیست دنبال این هستند کی فیلم و عکس گرفته فرستاده! در غالب اتفاقات دنبال ریشه نیستن، دنبال عکاس و فیلمبردار میگردن! 🔹هر نهاد اطلاعاتی جمهوری اسلامی یا هر فرد عادی که این کار رو کرده، دمش گرم!‏ مردم وقتی شما را بعنوان تریبون واقعی ‎ قبول داشته باشند از گوشه‌وکنار مرتباً اسناد مکتوب و تصویری از ظلم‌ها، مفاسد و ناکارآمدی‌ها برای شما ارسال می‌کنند. ولی وقتی شما گوش‌تون تو دست یک سازمان برای ماله‌کشی باشد فکر می‌کنید اسنادی که بدست دیگران می‌رسد کار امنیتی‌هاست! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 بجای پرداختن به اصل فاجعه، دنبال عکاسند! 🔹یکی از دلایل دفاع جوانان نواصولگرا و لشکرهای سایبری از
🔴 ‏فرضاً هیچ دوربینی این سفر ‎ را شکار نمی‌کرد، عدالتخواه‌ها هم مرده بودند و توئیت نمی‌زدند و مردم بالاخره متوجه نمی‌شدند. 🔹آیا خدا هم نمی‌بیند؟ خدا نمی‌بیند خودروهای مدل بالا، منزل وسیع و لاکچری، درمان خارج از کشور، مدارس و سفرهای آنچنانی و خلاصه سبک زندگی اشرافی را؟! 🔸اصل قضیه این است که باید دقت کنیم. خدا می‌بیند. اما مسئله همان است که آنان که از خدا نمی‌ترسند بسیار از رسانه و فضای مجازی می‌ترسند. خدایا آخر و عاقبت ما را ختم به خیر و شهادت کن. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 امام علی و برخورد با رانت فرزندان 🔹علی بن ابی رافع می‌گوید: من خزانه‌دار و کاتب بیت‌المال در حکومت علی(ع) بودم، در بیت‌المال گردنبندی بود که در جنگ بصره به دست آمد؛ یکی از دختران امام کسی را نزد من فرستاد و گفت: شنیده‌ام که در بیت‌المال گردنبند مرواریدی وجود دارد و آن در اختیار توست؛ من دوست دارم که آن را به عنوان عاریه به من بدهی تا در ایام عید قربان خود را با آن زینت دهم. من به او پیغام دادم که آیا آن را به شکل عاریه مضمونه مردوده (یعنی اگر تلف یا معیوب شود، عاریه‌گیرنده ضمانت دهد تا آن را جبران کند) به تو دهم؟ عرض کرد بلی. به مدت سه روز آن را به او دادم. 🔸امام گردنبند را بر گردن دخترش دید و آن را شناخت؛ از او پرسید: این گردنبند دست تو چه میکند؟ گفت: آن را از خزانه‌دار عاریه گرفته‌ام تا در ایام عید از آن استفاده کنم و بعد آن را به بیت‌المال برمی‌گردانم. علی(ع) به دنبال من فرستاد و من نزد او آمدم و ایشان خطاب به من فرمود:‌ ای ابن ابی رافع! آیا به مسلمین خیانت می‌کنی؟ من عرض کردم: به خدا پناه می‌برم از اینکه به مسلمین خیانت کنم. فرمود: چگونه بدون اذن من و رضایت مسلمین به دخترم عاریه داده‌ای؟ عرض کردم: یا امیرالمومنین! او دختر توست؛ از من خواست که عاریه‌ای به او بدهم و من هم به صورت عاریه مضمونه مردوده به او داده‌ام، من آن را از اموال خودم ضمانت کردم و بر من واجب است که سالم آن را به بیت‌المال برگردانم. حضرت فرمود: همین امروز آن را برگردان و برحذر باش از اینکه دوباره چنین کنی، که در آن صورت تو را عقوبت خواهم کرد. سپس فرمود: اگر دخترم گردنبند را به عاریه نمی‌گرفت، نخستین فرد هاشمی بود که دستش را به خاطر دزدی قطع می‌کردم. 🔹این برخورد حضرت به گوش دخترش رسید و به پدرش عرض کرد: یا امیرالمومنین! من دختر و پاره تن شما هستم، پس چه کسی سزاوارتر از من به استفاده از این گردنبند است؟ امیرالمومنین(ع) فرمود:‌ ای دختر علی بن ابیطالب! خودت را از حق دور مکن؛ آیا زنان مهاجرین نیز در ایام عید به چنین چیزی خود را زینت می‌دهند؟ سپس حضرت گردنبند را از او گرفت و به جایش بازگرداند. ❇️ پ. ن. برای درک بهتر اقدام امام به این فکر کنید که مردم زمانه امام، بخشش ٢،٣١٣،٧٠٠,٠٠٠،٠٠٠ دو هزار و سیصد و سیزده میلیارد و... خلیفه قبلی به دامادش را دیده بودن اما امروز علی نگفت این رفتار دخترم در مقابل قارون صفتی دیگران بازی کودکانه‌ایست! _ تهذیب ج١٠ص١۵٩ ١۴٠١/٢/١ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 این مادرِ تازه زایمان‌کرده هم برای خرید رفته اونور آب و برگشته! ❇️ پ.ن: این مادر فقط چندروز است که زایمان کرده و برای بازگشت به خانه، مجبور است با سیم بکسل اینگونه از درّه مرگ عبور کند. برخی میگویند از توابع دیشموک استان کهگیلویه وبویراحمد هس و برخی میگن استان لرستانه. مردم برای رفت و آمد به شهر، برای درمان و ...، باید اینگونه خطرناک از دره عبور کنند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 سیسمونی گیت از کجا آب می‌خورد؟ 🔺زخم نقش بسته بر پیکر جامعه امروز ایران زخم ناامیدی و بی‌اعتمادی‌ست. قریب به ده سال عوامل مختلفی دست به دست هم داد و زخم زد و مانع ترمیم شد. گاه این زخم تسکین موقت یافت و گاه چرکین شد. عوامل مختلف بود؛ خطاهای پشت سرهم دولتمردان، فاصله گرفتنشان از مردم، فشارهای روزافزون دشمنان، رسانه‌های عمله دست ضدانقلاب، سیاه‌نمایان، سیاست زدگان... همه و همه دست به دست هم داد تا چشم‌انداز روان جامعه ایرانی نامطلوب ترسیم شود. 🔹آیا این وضع قابل ترمیم نبود؟ چرا؛ راه حل روی کار آمدن مدیرانی بود که علاوه بر کاربلد بودن و شناخت شرایط، بدانند با مردم خسته و ناامید و ناراضی چگونه تعامل کنند. 🔹رهبریِ عزیز، روی کار آمدن دولت مردمی را به فال نیک گرفتند و از آنان خواستند مردمی بمانند و در هر دیدار با مسئولان روی این قضیه پای فشردند. چراکه به تجربه می‌دانستند حل شدن مشکلات منوط به همراهی مردم است و مردم تا به پیشرفت و اصلاح امیدوار نشوند، حاکمیت را همراهی نخواهند کرد. مردمی بودن مدیران می‌تواند این امید را بازتولید کند. 🔹در کلام رهبری، مردمی بودن چند جلوه و بُعد دارد. بُعد اول در میان مردم بودن است؛ مردم مسئول را ببینند و عزمش را لمس کنند و او نیز حقایق را بدون واسطه گزارشات و در تماس با مردم درک کند. 🔹بُعد دوم حرف زدن با مردم و تبیین صادقانه‌ی برنامه‌ها و گزارش دهی به مردم و وقع نهادن به شبهات و اعتراضاتشان است. مسوول مردمی وقتی می‌بیند موضوعی در میان افکار عمومی چالش برانگیز شده سوت زنان و بی توجه از کنارش رد نمی‌شود! 🔹بُعد دیگر که اگر نباشد صداقت بُعد اول را زیر سوال می‌برد، اتخاذ سبک زندگی مردمی و دوری کردن از اشرافی‌گری‌ست. این مهم است که مسوول و خانواده و اطرافیانش مانند طبقه متوسط جامعه مشی و حشر و نشر داشته باشند و موضعشان نسبت به مردم بالا به پایین نباشد. 🔹این بُعد از مردمی بودن با خیلی‌ رفتارها سازگاری ندارد و این ناسازگاری هم یک شبه اتفاق نمی‌افتد. مسوول تراز انقلاب اسلامی، فرزندان و خانواده‌اش را مطابق ملاک‌های انقلاب بار می‌آورد و بر این امر مراقبت دارد. 🔹آقازاده‌ای که با زندگی اشرافی خو گرفت، نمی‌تواند مانند پدرش حفظ ظاهر کند؛ راه خودش را می‌رود و بالاخره یک روز افشای بی‌توجهی او به سطح جامعه آفتی می‌شود به جان جوانه‌های کوچک امید بر درخت کم رمق سلامت روان جامعه. یک آقازاده‌ با خطایی به زعم خودش کوچک، زحمت هزار آقا را خراب می‌کند و خطاهایش به پای همه نظام و انقلاب نوشته می‌شود. 🔹حالا ما بیاییم و بگوییم پدرش عذرخواهی کند؛ بیاییم اسناد پروژه‌بگیری افشاگر را افشا کنیم، از نیت سیاسی کسانی که پایکوبان، جوب را هم می‌زنند دم بزنیم... چه فایده؟! 🔻این ماجراها نه فقط در گیت فرودگاه امام رخ داده که دنبال عکاسش باشیم، نه فقط در کف توییتر رقم خورده که از لزوم صیانت حرف بزنیم، نه در اتاق فکر فلان محفل برنامه ریزی شده که با کدبازی بتوانیم توجیهش کنیم؛ ماجرا روزی رقم می‌خورد که منِ مسئول جمهوری اسلامی حواسم به شبیه شدن خانواده‌ام به همان کسانی که مشی سیاسی‌شان را به زیان انقلاب می‌دانستم نبود. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 امام علی و برخورد با رانت فرزندان 🔹علی بن ابی رافع می‌گوید: من خزانه‌دار و کاتب بیت‌المال در حکوم
❇️ یه نکته: اینکه حضرت امیرالمومنین(ع) نسبت به دختر خود، بخاطر عاریه گرفتن یک گردنبند از بیت‌المال، اینقدر سخت می‌گیرند یعنی هم همه مسئولان نظام علوی باید اینجور باشند، هم ما مردم می‌توانیم نسبت به مسئولین و آقازاده‌هایشان در این سطح گیر بدیم و امر و نهی کنیم که در بحث بیت‌المال چگونه رفتار کنند. درباره سبک زندگی اشرافی و فراتر از مردم عادی و متوسط و ضعیف هم که میتوان از مثال‌های مختلف استفاده کرد.
🔴 اگر همین سر نخ را(حمایت برخی روحانیون شاخص از قالیباف) دنبال کنید میتونید بفهمید ریشه ‎، ‎ است؛ چگونه؟ 🔹اشرافیت و فساد اقتصادی در نظامات دینی، بلااستثنا از سرچشمه می‌گیرد. در نظامات سکولار که مفسدین به ظواهر دینی نیاز ندارند که کارشان جلو برود. بلکه در نظامات دینی هر فسادی در میدان اتفاق می‌افتد، شک نکنید اول تئوری آن در ذهن "برخی" مبلغان و روحانیون دینی شکل گرفته.‏ چه اسلام چه مسیحیت و غیره. 🔸در کشور ما، "غالب" پرونده‌های فساد را اگر دنبال کنید حتماً با پوشش دین و نمادها و ظواهر دینی پیش رفته. مفسدین سعی می‌کنند خود را موجه و ظاهر الصلاح نشان دهند؛ آنان برای تاسیس حوزه و مراکز دینی پیش‌قدم می‌شوند، به برخی مبلغین و روحانیونی که به حمایت‌شان نیاز دارند، دفتر و دستک می‌دهند، پول می‌دهند نفرات‌شان را استخدام می‌کنند.‏ 🔹پول برخی برنامه‌های نهادهای دینی، اعم از برخی یادواره‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌ها را تامین می‌کنند، برای مسجد و هیئت موردنظرشان پول خرج می‌کنند، ساختمان برخی نهادها و ادارات را تجهیز می‌کنند، خودشان سعی می‌کنند با چفیه در صف اول همایش‌ها و نمازجماعت‌ها حضور پیدا می‌کنند و ...!‏ 🔸برخی مبلغین و روحانیون هم که از سر ساده‌لوحی و کم توجهی فریب اینها را خورده‌اند یا برای منافع خود، از مفسدین سرویس گرفته‌اند به وقتش در حمایت از مفسدین، فتوا صادر می‌کنند، منتقدین آنها را با داستان‌های دینی و تاریخی منکوب می‌کنند، با توجیهات دینی و پوشش‌های مقدس‌مآبانه، دَین خود را به آنان ادا می‌کنند!‏ حتی اگر لازم باشد تهمت جاسوسی و بی‌دینی به منتقدان هم می‌زنند! 🔹پشت سرِ این تبعیض‌ها،فسادها، مال‌سازی‌های غیرقانونی، املاک نجومی، هولدینگ یاس، فساد ۳ هزار میلیاردی، خصوصی‌خواری‌ها، تئوری‌های مدارس غیرانتفاعی و سرمایه‌داری، حتماً روحانیونی هستند که ساده‌لوحانه یا منفعت‌طلبانه به نفع اصحاب قدرت و ثروت عمل می‌کنند.‏ 🔸روحانیت شیعه که ۱۰۰۰ سال علمدار جنبش‌های عدالتخواهی و آزادی‌خواهی بوده، حالا که قدرت به نام اسلام تشکیل شده، خودش را باید پیدا کند که کجا ایستاده؟ بین مستضعفین و مردم یا پشت فسادها و اشرافیت دینی؟ با کارگران و مردم همسفره است یا با این پیمانکار و آن ابربدهکار و آن فاسد؟‏ 🔹خلاصه؛ ماجرای ‎ هم می‌گذرد و آقایانی که با املاک نجومی و هولدینگ یاس تکان نخوردند، برای افکار عمومی تره خُرد نمی‌کنند. اما بدانید پشت سر این روحیه ریاکارانه و فساد با چفیه، روحانیونی خوابیده‌اند که مکرر در مکرر کلاه‌شرعی درست کرده و عبای خود را روی فساد می‌کشد! این‌ها فساد و رانت و ویژه‌خواری را تئوریزه می‌کنند. 🔸سخت‌ترین کار حضرت امیرالمومنین(ره) مبارزه با اسلام اموی و سرمایه‌سالاری بوده؛ امام(ره) در سالهای آخر عمر خویش بر ضرورت مبارزه با اسلام آمریکایی و سرمایه‌داری سخن گفته است. "اشرافیت دینی" با ظاهر دین می‌آید، خود را ریاکارانه دلسوز دین جلوه می‌دهد، اما اسلام را از درون تهی کرده و توده‌ها را به دین بدبین می‌کند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از قاسم روانبخش
آقای قالیباف! یک عذرخواهی کافی بود 🔸ماجرای سفر همسر و خانواده قالیباف به ترکیه این روزها متاسفانه به موضوع مهم رسانه ای کشور و مساله اول افکار عمومی تبدیل شده است! 🔺چرا چنین شد؟! 1. اصل این سفر برای هر چه بوده چه خرید سیسمونی و چه سفر تفریحی آن هم در ماه رمضان کار درستی نبوده زیرا مردم از مسوولین خودشان بویژه کسانی که ادعای مدیریت جهادی دارند انجام چنین سفرهایی انتظار ندارند، بلکه دوست دارند در این شرایط سخت زندگی مانند خودشان زندگی کنند. 2. در عصر فضای باز رسانه ای که هرکس یک گوشی در دست دارد و به دنبال سوژه می گردد تا اولین کسی باشد که مطلب جدیدی را رسانه ای کند،‌نباید انتظار داشت که چرا این خبر و عکس ها رسانه ای شده است. بنابر این برچسب زدن به نیروهای امنیتی یا متهم ساختن یک تشکل سیاسی یا افراد مبنی بر سناریوچینی برای رییس مجلس،‌امری خلاف اخلاق است که اوضاع را بدتر می کند،‌زیرا افراد و جریانات را به عکس العمل وادار می کند و موجب کشدار شدن ماجرا می شود. 3. مصاحبه فرزند آقای قالیباف مبنی بر این که پدرم از این سفر رضایت نداشته باز مطلب را پیچیده تر کرد و حرف و حدیث های جدیدی را مطرح ساخت. 4.ارتباط دادن این سفر به انتخابات ماه آینده مجلس و طرح صیانت و اتهام به جبهه پایداری انقلاب اسلامی و طرح انتقام از رییس مجلس امری خلاف اخلاق و توهین به شعور سیاسی مردم است! مردم می پرسند مگر جبهه پایداری خانواده آقای قالیباف را مجبور به سفر کرده است؟! طرح این گونه مباحث نوعی توهین به افکار عمومی تلقی می شود. 5. ورود صدا و سیما و خبرگزاری های اصول گرا در جهت حمایت از قالیباف و تطهیر این سفر و حمله به عدالت خواهان و کسانی که نسبت به چنین سفری انتقاد داشته اند باز اشتباه دیگری است که متاسفانه در حال انجام است و موجب آبروریزی برایشان می شود. 6. به نظر می رسد بهترین راه نجات همان راهی است که امیرالمومنین علیه السلام جلوی پای همه گذاشته اند.(النجاة فی الصدق کما ان الهلاک فی الکذب؛‌نجات در راستگویی است چنان که هلاکت در دروغگویی است) بهترین راه این بود که از همان روز اول آقای قالیباف در یک سطر خبری بیانیه می داد و نسبت به انجام چنین سفری از مردم عذرخواهی می کرد و به مردم قول می داد که دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نمی شود. در این صورت مساله پایان می یافت و این همه حرف و حدیث درست نمی شد . مردم ما نیز مردم بزرگواری هستند همواره از کسی که عذرخواهی می کند خوششان می آید. هنوز هم دیر نشده است پس به جای هزینه کردن آبروی صدا و سیما و رسانه ها و شخصیت های اصول گرا و... در شب قدر عذرخواهی انجام شود. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴 شب قدر تاریخ معاصر! 🔺لحظه ای چشمانتان را ببندید و جهان امروز را منهای تصور کنید. 🔺تک تک کشورها، از یمن و بحرین و عراق و افریقا تا آمریکای لاتین و شمالی تا اروپا و فلسطین همه را منهای انقلاب خمینی تصور کنید. 🔺چه دنیای به مراتب دهشتناک تر، تیره تر، جانی تر و مرگبار تر، غرق در اسارت و بردگی و بندگی و حکومت سراسری طاغوت بر زمین، آن هم بدون هیچ مشکل و مانعی و بدون هیچ روزنه امیدی برای و انسان. 🔺بی شک انقلاب اسلامی، تاریخ بشر امروز است. آیا این شب قدر ارزش آن را ندارد که جان و مال و عزیزانمان و حیثیت و آبرویمان را نثارش کنیم؟ آیا ارزش آن را ندارد که برای رفع آفات و انحرافات و مشکلات و موریانه های درونش، شب و روز نداشته باشیم و قدم در راه مبارزه و شمشیر زدن بگذاریم و در این راه از تهمت و تخریب و تهدید و تزویر و تطمیع و... نهراسیم؟ 🔺امشب برای انقلاب بسیار دعا کنید. انقلابی که نه حاصل مجاهدت های سال 42 به این سو است، بلکه جان مایه و سنگ تراشته خون و بیش گلگون کفن است. 🔺آیا ما می توانیم در قبال این خون ها کوتاهی کنیم، مسامحه به خرج دهیم و اجازه دهیم شیاطین داخلی بر آن چنبره بزنند؟ آیا ما می توانیم در مقابل کسانی که با کرده و نکرده خود، خواسته یا ناخواسته تیشه به ریشه انقلاب خمینی می زنند سکوت کنیم و هر روز شاهد ناامیدی صاحبان اصلی انقلاب باشیم؟! 🔺هرگز! و هرگز که سربازان خمینی صحنه را خالی کنند مگر... مگر آن روز که دهان ما را پر کرده باشد. @marghoomat
🔴 جامعه اسلامی، جامعه فضول‌هاست نه برّه‌ها! 🔻خطاب شهید بهشتی به عالمان، مسئولان، مسلمانان عادی و ... 🔻صفحات ۱۸۳ و ۱۸۴ از کتاب : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏مشابهت‌سازی شخصیت‌های صدراسلام! 🔻از امیرالمومنین (ع) تا معاویه! 🔹مرور تاریخ انسان‌ها، اقوام و ادیان(خاصه بنی اسرائیل،صدراسلام، قرون وسطی و..) برای ما حیاتی‌ست که علت موفقیت یاشکست و زوال قدرت‌ها و ملت‌ها رابفهمیم وتجربه‌های تلخ را تکرار نکنیم. اینجا فقط به چند شخصیت اشاره می‌کنم:‏ 1⃣ اول؛ حضرت امیرالمومنین(علیه‌السلام)؛ آنکه در معنویت، عدالت، شجاعت، علم، حلم و.. درنقطه اوج است. کسیکه بخاطر تحقق ‎، حاضر شد دچار جنگ داخلی با معاویه و طلحه و زبیر و .. شود ولی به آنان حکم مسئولیت ندهد. حاضر نشد عدالت را به پای مصلحتِ قدرت و دوام حکومت قربانی کند‌. این جزو محکمات تاریخ است.‏ 2⃣ دوم؛ معاویة بن ابوسفیان؛ شخصیتی که ظاهراً کاتب و حافظ قرآن بود، اهل انجام مناسک دین و آراسته به ظواهر دین، اما حیله‌گر، منفعت‌طلب، قدرت‌طلب، ریاکار. کسی‌که مخالفانش را با طلا و سکه می‌خرید. برای تحکیم قدرتش و گستردن حاکمیتش حاضر شد با امام جامعه بجنگد و خون مسلمین را بریزد.‏ 3⃣ سوم؛ زبیر؛ نقل است که پیامبر لقب سیف‌الاسلام(شمشیر اسلام) را به وی داده بود. از اصحاب پیامبر و کسانی که در رکاب پیامبر جنگید. در روزهای اول خلافت ابوبکر، کنار امام علی(ع) ایستاد و حاضر شد دردفاع از حضرت شمشیر بکشد. این سردار سابقه‌دار اسلام اما بعدها به جمع‌کردن مال ومنال مشغول شد!‏ 🔹زبیر بخاطر اینکه حضرت امیرالمومنین(ع) حاضر نشد به او سهم و مسئولیت و حکمی بدهد به همراه طلحه و عایشه لشکری جمع کردند و به جنگ با حکومت عدل علوی رفتند. نقل است که امام علی می‌فرماید زبیر از ما بود تا فرزند نحسش(عبدالله بن زبیر) بدنیا آمد! 🔺یکی از دلایل انحراف زبیر، آقازاده‌های وی بود!‏ 4⃣ چهارم؛ ابوذر غفاری؛ (جُندَب بن جَنادَه غفاری). از اصحاب پیامبر اکرم و یاران امام علی. شخصیتی زاهد، عالم، مجاهد و صدیق. جناب ابوذر به شدت علیه تبعیض و انحراف دوران خلفا به خصوص ویژه‌خواری عثمان ایستاد و بخاطر عدالتخواهی و مطالبه‌گری به ربذه تبعید و در تنهایی از دنیا رفت.‏ 5⃣ پنجم؛ مالک اشتر نخعی؛ از یاران ویژه و خاص حضرت امیرالمومنین و اهل کوفه بود. در دوران عثمان بعلت اعتراض به رانت‌ها و تبعیض‌ها به شام و حمص تبعید شد. شخصیتی که در جنگ‌های جمل و صفین، فرمانده لشکر حق بود و در تثبیت حکومت امام علی نقش داشت. فرمانده‌ای شجاع و بابصیرت و عدالت و معنویت.‏ 6⃣ ششم؛ عمار بن یاسر؛ از اولین اسلام‌آورندگان؛ همسن پیامبر و از کسانی که بسیار شکنجه شد. پدر و مادرش(یاسر و سمیه) بر اثر شکنجه‌ها شهید شدند. عمار زبانی بُرّنده و صریح داشت در دفاع از امیرالمومنین و با خطبه هایی صریح، حق را برای مردم تبیین می‌کرد. در جنگ صفین به شهادت رسید.‏ 7⃣ هفتم؛ طلحه؛ وی نیز همچون زبیر جزو شخصیت‌هایی بود که در دفاع از اسلام و پیامبر جهاد کرده بود و از سرداران با سابقه اسلام بود. اما او هم گرفتار چرب و شیرین دنیا شد و به جمع کردن مال و اموال و ثروت‌های هنگفت و بادآورده پرداخت. بعدها در کنار زبیر بعلت سهم‌خواهی، علیه امیرالمومنین ایستاد.‏ 8⃣ هشتم؛ اشعث بن قیس کندی؛ بزرگ قبیله کنده از اهالی یمن؛ او نیز از کسانی است که اسلام آورد و جزو سابقه‌داران اسلام است. اول حاضر به بیعت با ابوبکر نشد با زور او را اسیر کردند و بعد توسط ابوبکر آزاد و با خواهرش ازدواج کرد. شخصیتی منافق، پیمان‌شکن. اشعث در زمان عثمان، عامل آذربایجان شد و بعد از چندماه خلافت امام علی به کوفه فراخوانده شد. 🔹اشعث درجنگ صفین، جزو اولین کسانی بود که پیشنهاد حکمیت معاویه را پذیرفت وخوارج به نوعی دست پخت سیاست‌ورزی وی نیز هست! ابوموسی اشعری پیشنهاد او بود. دخترش جعده قاتل امام حسن مجتبی(ع) و پسرانش جزو قاتلین اباعبدالله(ع) بودند.‏ 🔹تعداد شخصیت‌ها در صدر اسلام زیاد است و به همین موارد بسنده می‌کنم. اینها را نوشتم تا دوستانی که اهل مشابهت‌سازی هستند بهتر عمل کنند. میخواهند نقش معاویه و اسلام اموی را باید به کی بدهند؟ مصداق سیاست‌های اموی و زبیری چیست؟ مصداق کنش جناب ابوذر غفاری و مالک کیست؟ مصداق سرداران با سابقه ولی اهل چرب و شیرین کیست؟ 🔸براستی امروز نقشِ مسلمانِ ظاهری و درهم و دیناری و دلاری، مصداقِ اسلام کاخ‌سازی، اسلامِ سرمایه‌سالاری، اسلام مرفهان بی‌درد، اسلام متحجر و تکفیری، اسلامی که ظواهر و مناسک را به بهترین وجه انجام می‌دهند اما از مغز و مُخ دین بی‌بهره‌است و به قول امام(ره) ‎ را باید به چه کسی و کسانی و چه جریاناتی داد؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 این حرف‌ها خوبه، ولی فقط برا انقلاب کردن؛ نه حکومت کردن! این یک دقیقه رو از استاد رحیم‌پور ازغدی ببینید... خیلی قشنگ گفته. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‏اولین پیشنهادم به ‎، رفع حصر کامل از ‎ و ‎ است. اگر دستگاه قضایی میخواهد محاکمه‌شان کند ولی حصر الی‌الابد بی‌معناست. ۲۰ ماه بعد از انتخابات۸۸، در آغاز خروج داعش در سوریه و حوادث منطقه، بنا بود حصر این حضرات موقتاً برقرار باشد. ادامه حصر به مصلحت نظام و کشور نمی‌باشد. سودی بحال کشور ندارد. موقتاً اقدام خوبی بود ولی ادامه آن مبنای صحیحی ندارد. ‎: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
‏اولین پیشنهادم به ‎#آیت‌الله_رئیسی، رفع حصر کامل از ‎#ميرحسين_موسوي و ‎#کروبی است. اگر دستگاه قضایی
۶ تیر سال گذشته نوشتم اولین پیشنهادم به آیت‌الله رئیسی، رفع حصر کامل از و است. نوشتم که ادامه آن سودی بحال کشور ندارد. 😁 خب پیشنهادمون پذیرفته شد الحمدلله 😁
🔴 ‏خبرگزاری فارس (فارس پلاس) ظاهراً مجبور به توضیح و جبران خطای خود شده و نوشته انتخاب تیتر، سلیقه‌ی ادمین اینستاگرام فارس پلاس بوده و... ! 🔹آقایان کاش بدانید با این کارها چه ضربه‌ای به جایگاه رهبر انقلاب می‌زنید! کاش دست بردارید. در ماجرای ‎ همه مقدسات را خرج ‎ کردید! 🔻ضمناً توضیح و اصلاح بی‌سروصدا فایده‌ای ندارد؛ با صدای بلند بگید: اشتباه کردیم. هزینه کردن از رهبر انقلاب برای قالیباف، خطای نابخشودنی شما بود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 یا غیراسلامی؟ بخش اول 🔹آیا جامعه ما، جامعه دینی است؟ ملاک و معیار جامعه دینی چیست؟ آیا کثرت مراسمات و مناسک دینی و کثرت شرکت‌کنندگان در این مراسمات، ملاک دقیقی است برای قضاوت درباره اسلامی بودن جامعه؟ ملاک‌های اصلی چیست؟ پاسخ دقیق به سوالات فوق، بسیار ضروری است. 🔸چون سیاستگذاری و برنامه ریزی برای جامعه بستگی به پاسخ این سوالات دارد. دو دسته با نگاه آماری و چشمی به این مراسمات، دچار خطای محاسباتی شده و همین خطای محاسباتی، مبنای تحلیل‌های جامعه‌شناسی آنان قرار گرفته و دستگاه‌ها و مسئولین، بر مبنای همین نگاه‌ها، برای کشور نسخه می‌پیچند و سالهای سال به نتیجه نرسیده‌اند. 🔹هر دو دسته، ملاک و معیار قضاوت‌شان، کمیت و کثرت مراسمات مذهبی یا غیرمذهبی و شرکت‌کنندگان است. یک دسته، تا تجمعی ۱۰۰ نفره یا ۱۰۰۰ نفره یا بیشتر در خلاف مذهب شکل بگیرد به نظرشان، جامعه از دست رفته و جامعه غیردینی شده؛ لذا بر همین اساس که جامعه غیردینی است نسخه‌های سکولار می‌پیچند. 🔸در مقابل، دسته‌ای دیگر، به استناد کثرت برنامه‌های عزاداری محرم و سایر مناسبت‌ها، احیای شب‌های قدر و اعتکاف مساجد و کثرت هیئات مذهبی و کثرت نامگذاری‌های اسامی مذهبی بر فرزندان و سایر مناسک، مدعی اند جامعه ما یک جامعه اسلامی است‌. برهمین اساس دچار این اختلال در محاسبات می‌شوند. 🔹یک طرف، عده ای با یک ترانه از مانکن و فیلم رقص در مدارس، دچار توهم سقوط قطعی فرهنگ می‌شوند و در مقابل یک عده با نماهنگ و مراسمات احیای شب‌های قدر فکر می‌کنند، جامعه یک جامعه دینی است و اسلام همین است که در حال اجراست. اما آیا واقعاً این‌ها ملاک اصلی است؟ 🔸بنده نمی‌گویم رعایت ظواهر و مناسک دینی، ملاک نیست. بلکه معتقدم ملاک اصلی و اساسی نیست! اگر این ظواهر ملاک بود امروز برخی کشورها را -مثل عربستان سعودی - باید دینی ترین جامعه دانست! پس ملاک های اصلی را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد. باید دید نظرات متفکرین اسلام در این زمینه چیست؟ 🔹در یک نظام دینی، حاکمیت دین نه فقط در ظاهر و مناسک و بر زبان‌ها و بر عباداتِ فردی که باید در تمام قلمرو زندگی انسان‌ و امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذار باشد و خودش را نشان بدهد. جامعه اسلامی به معنای واقعی، جامعه ای است که تعالیم دین بر روابط فردی، خانوادگی ، اجتماعی و روابط بین المللی آن حاکم باشد و چنین جامعه ای، خواهد بود . 🔸جامعه توحیدی از منظر اسلام و متفکرانی چون امام(ره)، شهیدان بهشتی و مطهری و آیت الله خامنه ای(نه جامعه توحیدی که سازمان التقاطی منافقین از آن دم می‌زد و منشاء آن مارکسیسم و سوسیالیسم بود). منظور از توحید فقط به معنای این نیست که انسان در ذهن خود عقیده پیدا کند که خدا یکی است و دو تا نیست! بلکه باید در جامعه و حکومت و سبک زندگی مردم دیده شود. 🔹جامعه توحیدی، یعنی نفی طواغیت حاکم بر جامعه. مصداق این طاغوت ها می تواند آداب و رسوم غلط، قوانین غیرالهی، نظم اجتماعی غلط، فاصله های طبقاتی و غیره باشد. در جامعه توحیدی، طبقات اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد. اینگونه نیست که جامعه، طبقه طبقه باشد و برخی طبقات، دارا و غنی و برخی دیگر فقیر و نادار باشند. 🔸اگر توحید در جامعه ای برقرار باشد یعنی همه بنده خدا هستند و هیچکسی عبد و مرئوس دیگری نیست! یعنی عدالت؛ هیچ کسی برده و نوکر دیگری نیست، یعنی آزادی؛ یعنی همه در یک صف، بنده و مطیع خدا هستند. اینگونه نیست که طبقه یا طبقاتی به منابع ثروت و درآمدها دسترسی داشته باشند و طبقاتی نداشته باشند. 🔹باید خیلی صریح گفت که ملاک و معیار اصلی سنجشِ اسلامی بودن جامعه، این موارد است. شهید بهشتی می گوید: «بالا بروید یا پایین بیایید، اصلاً قرآن را بر سر جامعه ای پهن کنید، مادامی که در آن جامعه در یک سو گرسنه بیچاره از سرما لرزان وجود دارد و از سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه لجن است. تمام چهره اش را هم که با قرآن بپوشانید باز لجن است.» 🔸این متفکر و اندیشمند بزرگ معاصر ما می گوید: «پوست‌کنده و صریح می‌گویم که انقلاب اسلامی ما با روند و مناسبات اقتصادی موجود در جامعه ما در معرض خطر و آسیب قطعی است، چرا؟ برای اینکه در این بعدش اسلامی نشده است. مردان و زنان و جوانان و نوجوانان انقلابی ما امروز با چشم خودشان می‌بینند که نزدیک به ۱۵ ماه از پیروزی انقلاب می‌گذرد، ولی هنوز در جامعه ما سیرها و خیلی سیرها با گرسنه‌ها و خیلی گرسنه‌ها با هم در جامعه دیده می‌شوند تا وقتی چنین است جامعه ما اسلامی نیست.» پس ملاک و معیار اصلی اینهاست.. ادامه دارد... ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 طرح صیانت یعنی همین! 🔹‏منظور این حرفِ مدافعین ‎ چیست؟ اینکه می‌گویند "آقای قالیباف طرح صیانت را تصویب نکردی تا این اتفاق افتاد"، یعنی اگر فضا را بسته بودی کسی از چیزی نمی فهمید! 🔹این حرف یعنی آقای رئیسی و اژه‌ای؛ اگر شما هم، خدای ناکرده خبط و خطایی کردید یا خانواده شما اقدام نامناسبی انجام داد، یا فساد و تخلفی در سیستم شما انجام داد، تا فضای مجازی وجود دارد شما رسوا می‌شوید. پس بهتر است به طرح صیانت تن بدهید تا جلوی رسوایی‌ها گرفته شود و هر کسی خواست هر کاری کند! 🔸آیا این غیر از بستن دهان مردم، منتقدین و مخالفین است؟ تمام فهم این برادران از مدیریت فضای مجازی، یعنی بستن فضا، بگونه‌ای که مردم از حاکمان سوال نکنند و کسی انتقاد نکند اگر کسی هم انتقادی کرد به گوش سایرین نرسد و موجی ایجاد نشود! بحث مسائل اخلاقی و جلوگیری از نشر محتوای جنسی، پوشش طرح صیانت است وگرنه هدف اصلی طرح صیانت، راه اندازی دیکتاتوری در رسانه و فضای مجازی است. هدف بستن دهان مردم است. فکر می‌کنند می‌توانند در عصر رسانه، دهان‌ها را ببندند و رضایت کسب کنند! ❇️ پ.ن: مدیریت فضای مجازی با طرح صیانت بسیار متفاوت است. فرق این دو مقوله از زمین تا آسمان است. هر عاقلی موافق مدیریت در فضای مجازی است اما بستن فضای مجازی و ایجاد خفقان در این فضا، ضدمدیریت است. بعداً بیشتر توضیح خواهم داد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 #جامعه_اسلامی یا غیراسلامی؟ بخش اول 🔹آیا جامعه ما، جامعه دینی است؟ ملاک و معیار جامعه دینی چیست؟
🔴 یا غیراسلامی؟ بخش دوم 🔺جدی ترین مانع اسلامی شدنِ جامعه چیست؟ 🔹جدی ترین مانعِ اسلامی شدنِ جامعه، طواغیت و مترفین هستند و برای تحقق این جامعه، باید با طواغیت و مترفین مبارزه کرد. اولین و جدی ترین دشمن پیامبران هم همین مترفین بوده اند. « وَمَا أَرْسَلْنَا فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَذِيرٍ إِلَّا قَالَ مُتْرَفُوهَا إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُمْ بِهِ كَافِرُونَ ». (سوره سبأ – آیه 34) و ما هیچ رسول بیم دهنده‌ای در دیاری نفرستادیم جز آنکه ثروتمندان عیّاش آن دیار (به رسولان) گفتند: ما به آنچه شما را به رسالت آن فرستاده‌اند کافریم. 🔸اگر دین فقط برای لقلقه‌زبان و خلوتِ دل انسان و خلوت خانه ها و معابد بود، مترفین مخالفت نمی کردند! دین برای تنظیم روابط انسان ها با همدیگر، با خانواده، با طبیعت و با خداست. مهم تر از مسائل فردی، روابط اجتماعی برابر و عادلانه است. اگر عدالت برقرار شود آن وقت کاخ ها سر به هوا نمی گذارد و عده ای معدود و محدود نمی توانند سرنوشت جامعه را بدست گیرند. 🔹مترفین چه کسانی اند؟ کسانی که بر سرنوشت جامعه و برگذران زندگی مردم نقش ویژه دارند. بازار دست اینهاست. مسکن دست اینهاست. جریان مال که مثل خون باید در جامعه بچرخد فقط دست اینهاست. «مال» باید بین عموم مردم بچرخد تا جامعه سرپا بماند! اینها همان ابربدهکاران بانکی اند؛ همانان که با پول، بر سرنوشت جامعه حاکم شده و حاکمان را انتخاب می کنند. مناصب سیاسی را اینها مشخص می کنند. برای مناصب آدم معرفی می کنند؛ در بالا آمدن خیلی از قانونگذاران (با پولپاشی و هزینه هنگفت تبلیغات انتخاباتی آنها) بسیار مؤثرند؛ نمایندگان بعد از انتخاب، به نفع آنان در مجلس قانونگذاری می کنند و ... . 🔸رهبر انقلاب مرحله جامعه اسلامی را، بعد از مرحله تشکیل دولت اسلامی می داند. (انقلاب، نظام، دولت، جامعه و امت). از منظر ایشان ما هنوز در مرحله سوم یعنی مانده ایم. دولت یعنی همه ساختارهای اجرایی، تقنینی، قضایی، اقتصادی و غیره بعلاوه کارگزاران در همه این دستگاه‌ها. 🔹مانع جدی اصلاح ساختارها و عرصه مدیریت جامعه، ذی نفعان و کسانی اند که دچار تعارض منافع هستند. تنها کسانی می توانند ساختارهای مختلف جامعه را اصلاح نمایند که خود از مترفین نباشند. 🔹پس می توان به کثرت مجامع و برگزاری مناسک خوشبین و امیدوار بود اما بدانیم اینها ظواهر است. باطن، مغز و مُخ دین، توحید و عدالت است. نشانه های زوال و سقوط که همان فاصله طبقاتی سبک زندگی مردم است را باید جدی گرفت. وقتی طبقه ای، مترفی و اشرافی در جامعه شکل بگیرد سرریز این اشرافیت را باید در مسائل اخلاقی آنان دید و دین داری در این طبقات بسیار لاغر است. در مقابل هم وقتی طبقاتی دچار فقر شوند، رگه های دین داری و توحید تضعیف می شود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
جلسه دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب را دیروز نتوانستم گوش بدم و بیانات ایشان رو بخونم. ولی از اینکه رسانه ها معمولاً گزیده منتشر می کنند و آنچه به نفعشان است را فقط منتشر می کنند و کمتر به مطالب اصلی می پردازند، مطمئن بودم. اطمینان داشتم که مطالب کامل ضریب نمیخوره. بخشی ضریب میخوره و بخشی نه. البته کاملاً طبیعیه که رسانه ها از منظر خود بیانات رهبری را تحلیل کنند و آن بخشی که مربوط به حوزه کاری آنهاست بیشتر ضریب بخوره. اما از رسانه دفتر حفظ و نشر آثار رهبری(خامنه ای.آی.ار) و همچنین خبرگزاری های حاکمیتی مثل فارس نیوز و تسنیم و غیره که بیشترین مخاطب رو دارن، انتظار واقعاً بالاتری میره. «تیتر کردن و ضریب دادن» باید برای مسائل و مطالب اصلی اتفاق بیافته نه فروع مطالب و گوشه کنارها. علی کل حال؛ سعی می کنم اون بخشی که به نظرم باید ضریب بیشتری می خورد رو اینجا بفرستم.
🔴 مسئولین سپاه، ستاد کل نیروهای مسلح، وزرا و دستگاه های مختلف، باید در جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان حضور پیدا کنند: 🔹«در خیلی از اشکالها و انتقادها ــ نمیگویم همه‌ ــ مشکل ما این است که شماها با مسئولین مربوطه گفت ‌و ‌شنود ندارید؛ این باید حل بشود. 🔸خب من ــ صحبت حالا نیست، صحبت چهل سال پیش است ــ هر هفته یک روز میرفتم دانشگاه تهران ــ بدون استثناء ــ و دانشجوها جمع میشدند سؤالاتشان را مطرح میکردند، من جواب میدادم؛ خیلی از گره‌ها باز میشد، خیلی از عقده‌ها حل میشد. یک جاهایی هم بود که اشکال، پاسخ نداشت؛ ما میفهمیدیم که مثلاً بایستی برویم یک کاری بکنیم. این را یک جوری باید درست کرد. من خب سفارش کردم به مسئولین؛ هم وزرا باید بیایند با شماها صحبت کنند، هم مسئولین دستگاه‌های مختلف ــ حالا مثلاً اسم آورده شد، اسم آورده شد ــ خب بیایند حرف بزنند، بیایند بگویند. خیلی از این حرفها قابل توضیح است. بله، یک جاهایی هم ممکن است قابل توضیح نباشد، خب طرف مقابل میفهمد که باید برود یک کاری بکند، اقدامی بکند. این یک نکته‌ای بود که خواستم این را عرض بکنم که به این معنا توجّه داشته باشید.» ❇️ آنچه در رسانه ها ضریب خورد و به تیتر یک تبدیل شد فقط حضور وزرا و مسئولین دولتی در جلسات پرسش و پاسخ بود. در حالیکه مطالبه حضور مسئولین نظامی، امنیتی، اعم از سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش و وزارت اطلاعات، اعضای دفتر رهبری، دستگاه های حاکمیتی، ستاد کل اجرایی، بنیاد مستضعفان و نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی سالهای سال است که خاک می خورد. رهبری تاکنون چندین بار است که از مسئولین نظامی و امنیتی و سیاسی و اقتصادی خواسته که در جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان بنشینند. آنجایی که اطلاعات دانشجویان کامل نیست، کامل کنند. آنجایی که نقد درستی مطرح می شود بپذیرند و اصلاح کنند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 باید دغدغه هویت زدایی و آرمان زدایی از دانشگاه را داشته باشید: 🔹«کدام نقطه است که بیشتر در خور این است که مسئولین و خود دانشگاهیان و شما دانشجوها دغدغه‌ی آن را باید داشته باشید؟ به نظر من در درجه‌ی اوّل، هویّت‌زدایی از دانشگاه و آرمان‌زدایی از دانشگاه است؛ آن چیزی که در درجه‌ی اوّل باید دغدغه‌اش را داشت و برایش نگران بود این است؛ بایستی برای این فکر کرد؛ همه باید فکر کنند؛ هم مدیران دانشگاهی، هم فعّالان علمی دانشگاه مثل اساتید و‌ محقّقین دانشگاهی، هم شما دانشجوها و هم مسئولین کشور باید به این بیندیشند.» ❇️ مفصل می شود درباره هویت اسلامی ایرانی و آرمان های انقلاب؛ ایدئولوژی اسلام و انقلاب حرف زد و نوشت. جریان غرب گرا دنبال این است که هویت اسلامی و ایدئولوژی انقلابی را از دانشگاه ها حذف کند. آرمان های مهمِ استقلال خواهی، آزادی خواهی، عدالت خواهی و ... . ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 می خواهند شما را نسبت به فقر و فساد و تبعیض بی تفاوت کنند! «شما که اینجا می‌آیید و با این جرئت، با این قدرت [صحبت میکنید] که انسان واقعاً محظوظ میشود ــ من واقعاً حظ میبرم؛ انسان از این توان گفتار و بیان محکم و منطق خوب خوشش می‌آید ــ [میخواهند] این را با وسوسه سردش کنند، مأیوسش کنند، احساس بن‌بست به او تزریق کنند که احساس کند کاری نمیشود کرد، بن‌بست است، فایده ندارد؛ این کاری است که دارد انجام میگیرد. هویّت‌زدایی این بود.» «آرمان‌زدایی [هم] یعنی بی‌تفاوت کردن افراد نسبت به فقر و فساد و تبعیض؛ نسبت به این سه شیطان بزرگ و سه عنصر پلید در جامعه‌ی منحرف ــ فقر و فساد و تبعیض ــ که باید از بین برود، باید با این مبارزه بشود، اینها را بی‌تفاوت کنند؛ بی‌تفاوت شدن نسبت به سلطه‌ی فرهنگ غربی، کم‌انگیزه شدن درباره‌ی شاخصهای انقلاب اسلامی. خب انقلاب یک شاخصهایی دارد که این شاخصها دنیا را تکان داده، مقاومت کشورها را برانگیخته؛ شاخص ایستادگی در برابر ظلم، شاخص زیر بار زورگویی نرفتن، شاخص باج‌ ندادن؛ اینها شاخصهای انقلاب اسلامی است، اینها شاخصهای ایران اسلامی است، اینها دنیا را و کشورهای اسلامی را تکان داده، ملّتها را متوجّه ایران کرده.» «دنیا را این شاخصها تکان داده، آن وقت [میخواهند] این شاخصها را در داخل کشور کمرنگ کنند و [افراد را] نسبت به آنها بی‌انگیزه کنند. شاخص بازگشت به اسلام ناب و ردّ تحجّر و واپسگرایی، شاخص ایستادگی در قضیّه‌ی فلسطین.» ❇️ انصافاً از خودتان بپرسید چرا این تیتر مهم و راهبردی در رسانه های انقلابی و حاکمیتی ضریب نخورده؟! چه جریانات خطرناکی دنبال بی تفاوت کردن مردم و دانشجویان هستند که آنان، نسبت به فقر و فساد و تبعیض بی تفاوت شوند و حرفی نزنند و حرکتی نکنند و امر به معروف و نهی از منکر نکنند؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 آقای مصباح یک استاد فکر بود: 🔹«یکی از کارهای مهم اندیشه‌ورزی است؛ توصیه‌ی من این است: بنشینید فکر کنید. شماها خوش‌استعدادید، خوش‌فکرید، میتوانید فکر کنید؛ بنشینید فکر کنید. البتّه فکر کردن راهنما هم لازم دارد، استاد فکر هم لازم دارد. بدون فکر اگر حرکت کنیم، حرکتها زیگزاگی و موجب رکود و موجب توقّف و موجب عقب‌گرد و امثال اینها خواهد شد؛ باید فکر کرد در همه‌ی زمینه‌ها که البتّه چند نفر از شما هم در صحبتهایتان گفتید. در سطح اداره‌ی کشور هم، فکر خیلی نقش دارد. حالا من به شما دانشجوها توصیه میکنم ــ حالا بحث مدیران جدا است ــ بنشینید روی مسئله‌ی فکر کار کنید. 🔸فکر «بایدها» و «نبایدها» را معیّن میکند، علم «واقعیّتها» را به ما میگوید، فکر «بایدها» را به ما میگوید، «نبایدها» را به ما میگوید؛ این خیلی حسّاس است. این فکر باید در مسیر درست قرار بگیرد؛ اگر چنانچه فکر را درست مدیریّت نکردید، ممکن است به راه خطا برود. حالا البتّه من کمتر اسم از افراد می‌آورم، [امّا] مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله ‌علیه) یک استادِ فکر بود؛ البتّه ایشان کارهای سیاسی و فکرهای سیاسی هم میکردند، درباره‌ی آنها [یعنی] مسائل سیاسی بحثی ندارم، [لکن] درباره‌ی مسائل فکری یک راهنما و مرشدی بود که میتوانست مرجع و ملجأ باشد. این ‌جور آدمها لازمند که استاد فکر باشند؛ همچنانی که علم استاد میخواهد، فکر هم استاد میخواهد؛» 🔹«باید دانشجوها مبانی اعتقادی خودشان را محکم کنند؛ مبانی اعتقادی را، مبانی ایمانی را دانشجوها باید در خودشان مستحکم کنند که این هم البتّه راه‌های مخصوص خودش را دارد، [از جمله] و . در دعای ابوحمزه که به خدای متعال عرض میشود چرا من در یک مواردی حال دعا پیدا نمیکنم، حال توجّه پیدا نمیکنم، یکی از چیزهایی که به عنوان علّت از قول امام سجّاد نقل شده این است که «اَو لَعَلَّکَ فَقَدتَنی مِن مَجالسِ العُلَماء».(۱۲) حالا لزوماً مراد از «عالمان» معمّمین نیستند؛ [یعنی] عالِم اخلاق، عالِم دین؛ در مجالس اینها باید شرکت کرد، باید حضور پیدا کرد، باید از آنها استفاده کرد.» ❇️ طی دو سه دهه اخیر رهبر انقلاب بارها و بارها در جلسات دانشجویی، جلسات عمومی، جلسات با طلاب، جلسه با مدیران فرهنگی و فعالان فرهنگی(بنیاد خاتم الاوصیاء)؛ مکرراً تأکید داشته اند که از استاد علامه مصباح(ره) استفاده شود. جوانان و دانشجویان از ایشان استفاده کنند؛ از آثار ایشان استفاده شود و ... . رهبری در این جلسه با دانشجویان باز تأکید کردند. البته نسبت به فعالیت های سیاسی(کارها و فکرهای سیاسی مثل جبهه پایداری) که از اقدامات سیاسی مرحوم علامه مصباح بود هم فرموده بحثی ندارم. (تحلیل و قضاوت شان با خودتان) 🔻دشمنی جریان اصلاحات با مرحوم علامه که به کنار؛ متأسفانه حضرات اصولگرا و احزاب و جریاناتی که خود را انقلابی هم می دانند طی این دو دهه سعی کرده اند مرحوم علامه را حذف کنند تا ایشان مورد رجوع جوانان نباشد. حالا هم همین توصیه مجدد رهبری را در رسانه هایشان سانسور کرده یا به آن ضریب ندادند! 🔻البته رهبر انقلاب به طور کلی می فرماید که برای مباحث فکری به یک و نیاز دارید. این استاد باید راهنما باشد نباید به مراد و مریدپروری بکشد. برای بحث های سیروسلوکی و عرفانی هم نیست که برخی جوانان اسیر برخی فریبکاران شوند. نباید استاد و راهنما هم جوانان را دگم و متحجر و بار بیاورد. بلکه جوانان خود باید تفکر و تعقل و تحلیل کنند و از استاد راهنما هم کمک بگیرند نه اینکه عقل و تحلیل شان را تعطیل کنند و در همه مسائل منتظر باشند تا فلانی نظر دهد! این خطرناک است. اینکه جوانان در مسائل ورود نکنند و ورود خود را منوط به اجازه این استاد و آن مراد بکنند غلط است. برخی از مبلغین محترم و ائمه جماعات در مساجد خود، جوانان را متکی و وابسته و مرید خود بار می آورند. در برخی شهرها ما که زیاد دیده ایم! 🔻رهبر انقلاب در ادامه تأکید می کنند که دانشجویان باید مبانی اعتقادی خودشان را تقویب کنند. از چه طریقی؟ هم مطالعه هم مجالست با علما. بعد تأکید می کند « لزوماً مراد از «عالمان» معمّمین نیستند؛». هر آن کسی که در مبانی انقلاب و اسلام غرق است و به این مبانی اشراف دارد و می تواند شما را کمک کند. 🔻ببینید این توصیه رهبری به استفاده از استاد و راهنما و حضور در مجالس علما چقدر دقیق است. طوبا به حال هر شهری که این چنین اساتیدی داشته باشد که بتوانند به تفکر و تعقل و تحلیل و اخلاق جوانان کمک کنند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3