eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
903 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سقوط بسیاری از شهرها در جنگ فقر و غنا 🎙 : ◀️ ادبیات ، ادبیاتی است که امام، گذشته، حال و آینده انقلاب را در آن تصویر می‌کند. 🔸 دامنه جنگ فقر و غنا امروزه چنان گسترده شده که همه ابعاد زندگی ما چون آموزش، درمان و... را در بر گرفته است. 🔺 اگر ما در جنگ فقر و غنا مغلوبه بشویم، تمام عرصه‌های حیاتی زندگی ما را تبدیل به کالا می‌کنند و تمام امکان زیستن و امکان زندگی کردن از دسترس طبقات پایین خارج می‌شود و جامعه ما به نقطه‌ای می‌رسد که فاصله دهک پایین و بالای آن در هزینه‌ای که برای آموزش می‌کند، بیش از پنجاه برابر است. 🎬 @Mostazafin_TV
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 #به_عشق_علی علیه‌السلام 🔻 #قربانی و #اطعام_غدیر 🌺 امام صادق علیه‌السلام: اطعام یک نفر در این روز
دوستان سوال میکنن مهلت واریزی قربانی و اطعام غدیر تا کی هست؟ برا برنامه‌ریزی ما، تا فردا شب ان‌شاءالله
🔴 عشق علی و حب علی به تنهایی کافی نیست، مهم عمل است؛ مهم، امرِ علی را اطاعت کردن است؛ مهم، پذیرفتن عملی ولایت امیرالمومنین است؛ همراهی کردن است؛ مشایعت کردن است؛این ولایت دنباله توحید است؛ توحید در هستی، توحید در جامعه و توحید در درون هر نفس .. : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 درباره هتاکی به خانم‌های محجبه در اتوبوس 🔹مخاطبین حقیر می‌دانند جزو کسانی هستم که حکومت و سیاست‌های نظام و مسئولان را مسئول اصلی وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه می‌دانم. ریشه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مثل ‎ را در ناکارآمدی سیستم در ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌دانم چون "الناس علی دین ملوکهم". لذا اولویت نقد و امر و نهی، حکومت و حاکمان است. 🔸اما منکرِ "امر به معروف و نهی از منکر" لسانی افراد نیستم؛ ادبیات زشت و زننده و هتاکی و برخوردهای فیزیکی برخی افراد بسیار قلیل که معلوم است عامدانه ‎ می‌کنند و دعوا راه می‌اندازند و فیلم می‌گیرند، هیچ توجیهی و دفاعی ندارد. برخورد قانونی و قضایی با این دست افراد قلیل که آرامش روانی جامعه را با این نوع اقدامات و انتشار فیلم می‌گیرند، مطالبه ماست. 🔹معتقدیم اولویت امر و نهی، مسائل اصلی جامعه است(همان عدالت و از بین بردن فساد و تبعیض و ...)؛ معتقدیم امر و نهی حجاب باید دلسوزانه و صمیمانه و محترمانه باشد و نباید به جدل و حاشیه و درگیری بکشد؛ معتقدیم برای حجاب و فضائل اخلاقی و فرهنگی باید کار ریشه‌ای و بنیادی کرد و نباید اقدام خلاف شرع و خارج از قانون را تجویز کرد؛ اما افرادی که عامداً هنجارشکنی می‌کنند و چه بسا ارتباطاتی با شبکه‌های دشمن دارند و تخم نفرت بین مردم می‌کارند، قابل دفاع و قابل توجیه نیستند و باید با آنها برخورد قانونی کرد. 🔸عزیزان برنامه ریز امور فرهنگی هم ببینند که دشمنان برای اختلاف و نفرت بین ملت چه کارهایی می‌کنند. باید مواظب و مراقب و هوشیار بود و نباید مسئله حجاب بعنوان یک مسئله برای دوقطبی کردن ملت تبدیل شود. دشمن روی این قضیه حساب ویژه باز کرده. برخوردهای غیرقانونی و نامناسب از یک طرف و هتاکی عده‌ای ناچیز در طرف دیگر، مکمل همدیگر است. 🔹در پایان؛ ریشه همین خشم و نفرت و رفتارهای اینگونه را هم باید تحلیل کرد. فکر نکنیم همه چیز کار دشمن است! اگرچه برخی قلیل و ناچیز برای دشمن کار می‌کنند ولی ریشه این خشم اجتماعی و نارضایتی را در مشکلات و مسائل اصلی جامعه بدانید. اینها زنگ خطر است و باید جدی گرفته شود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
سلام و تحیت دوستان عزیز در تقارن ایام و پیام مشهور امام به مناسبت پذیرفتن قطعنامه 598 حتماً وقت بگذارید و این پیام را مجدد بخوانید. من سعی می کنم بخش های کمی از پیام را اینجا ارسال کنم ولی وقت بگذارید و پیام قطعنامه را حتماً بخوانید. عیدتون هم مبارک باشه ان شاءالله
«ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی‏‎ ‎‏دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور می کنند مبارزه در راه‏‎ ‎‏استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد‏‎ ‎‏با الفبای مبارزه بیگانه اند. و آنهایی هم که تصور می کنند سرمایه داران و مرفهان بی درد با‏‎ ‎‏نصیحت و پند و اندرز متنبه می شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک‏‎ ‎‏می کنند آب در هاون می کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی،‏‎ ‎‏بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است که هرگز با هم جمع نمی شوند. و تنها‏‎ ‎‏آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا‏‎ ‎‏و متدینین بی بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند. ما باید تمام‏ تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را‏‎ ‎‏حفظ کنیم. مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عده ای از خدا بیخبر برای از بین‏‎ ‎‏بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را‏‎ ‎‏بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» می خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید‏‎ ‎‏خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا‏‎ ‎‏به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید. امریکا و استکبار در تمامی زمینه ها افرادی را برای‏‎ ‎‏شکست انقلاب اسلامی در آستین دارند، در حوزه ها و دانشگاهها مقدس نماها را که‏‎ ‎‏خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده ام. اینان با تزویرشان از درون محتوای انقلاب و‏‎ ‎‏اسلام را نابود می کنند. اینها با قیافه ای حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را‏‎ ‎‏بی دین معرفی می کنند. باید از شرّ اینها به خدا پناه بریم. و همچنین کسانی دیگر که بدون‏‎ ‎‏استثنا به هر چه روحانی و عالِم است حمله می کنند و اسلام آنها را اسلام امریکایی‏‎ ‎‏معرفی می نمایند راهی بس خطرناک را می پویند که خدای ناکرده به شکست اسلام ناب‏‎ ‎‏محمدی منتهی می شود. ما برای احقاق حقوق فقرا در جوامع بشری تا آخرین قطرۀ خون‏‎ ‎‏دفاع خواهیم کرد. » بخشی از پیام امام خمینی(ره) به مناسبت پذیرفتن قطعنامه 598
«بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که هنوز فلسفۀ واقعی بسیاری از احکام الهی را‏‎ ‎‏درک نکرده اند؛ و حج با آنهمه راز و عظمتی که دارد هنوز به صورت یک عبادت‏‎ ‎‏خشک و یک حرکت بیحاصل و بی ثمر باقی مانده است. ‏ یکی از وظایف بزرگ مسلمانان پی بردن به این واقعیت است که حج چیست و چرا‏‎ ‎‏برای همیشه باید بخشی از امکانات مادی و معنوی خود را برای برپایی آن صرف کنند.‏‎ ‎‏چیزی که تا به حال از ناحیۀ ناآگاهان و یا تحلیلگران مغرض و یا جیره خواران به عنوان‏‎ ‎‏فلسفۀ حج ترسیم شده است این است که حج یک عبادت دسته جمعی و یک سفر‏‎ ‎‏زیارتی ـ سیاحتی است. به حج چه که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد وبا چه‏‎ ‎‏کیفیت در مقابل جهان سرمایه داری و کمونیسم ایستاد! به حج چه که حقوق مسلمانان و‏‎ ‎‏محرومان را از ظالمین باید ستاند! به حج چه که باید برای فشارهای روحی و جسمی‏‎ ‎‏مسلمانان چاره اندیشی نمود! به حج چه که مسلمانان باید به عنوان یک نیروی بزرگ و‏‎ ‎‏قدرت سوم جهان خودنمایی کنند! به حج چه که مسلمانان را علیه حکومتهای وابسته‏‎ ‎‏بشوراند. بلکه حج همان سفر تفریحی برای دیدار از قبله و مدینه است و بس! و حال‏‎ ‎‏آنکه حج برای نزدیک شدن و اتصال انسان به صاحب خانه است. و حج تنها حرکات و‏‎ ‎‏اعمال و لفظها نیست و با کلام و لفظ و حرکت خشک، انسان به خدا نمی رسد. حج کانون‏‎ ‎‏معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در تمامی زوایای زندگی باید‏‎ ‎‏جستجو نمود. حج پیام آور و ایجاد و بنای جامعه ای به دور از رذایل مادی و معنوی‏‎ ‎‏است. حج تجلی و تکرار همۀ صحنه های عشق آفرین زندگی یک انسان و یک جامعۀ‏‎ ‎‏متکامل در دنیاست. و مناسک حج مناسک زندگی است. و از آنجا که جامعۀ امت‏‎ ‎‏اسلامی، از هر نژاد و ملیتی، باید ابراهیمی شود تا به خیل امت محمد ـ صلی الله علیه و آله‏‎ ‎‏و سلم ـ پیوند خورد و یکی گردد و یدِ واحده شود، حج تنظیم و تمرین و تشکل این‏‎ ‎‏زندگی توحیدی است. حج عرصۀ نمایش و آیینۀ سنجش استعدادها و توان مادی و‏‎ ‎‏معنوی مسلمانان است. حج بِسان قرآن است که همه از آن بهره مند می شوند، ولی‏‎ ‎‏اندیشمندان و غواصان و درد آشنایان امت اسلامی اگر دل به دریای معارف آن بزنند و از‏‎ ‎‏نزدیک شدن و فرو رفتن در احکام و سیاستهای اجتماعی آن نترسند، از صدف این دریا‏‎ ‎‏گوهرهای هدایت و رشد و حکمت و آزادگی را بیشتر صید خواهند نمود و از زلال‏‎ ‎‏حکمت و معرفت آن تا ابد سیراب خواهند گشت. ولی چه باید کرد و این غم بزرگ را به‏ کجا باید برد که حج بسان قرآن مهجور گردیده است. و به همان اندازه ای که آن کتابِ‏‎ ‎‏زندگی و کمال و جمال در حجابهای خود ساختۀ ما پنهان شده است و این گنجینۀ اسرارِ‏‎ ‎‏آفرینش در دل خروارها خاک کج فکریهای ما دفن و پنهان گردیده است و زبان انس و‏‎ ‎‏هدایت و زندگی و فلسفۀ زندگی ساز او به زبان وحشت و مرگ و قبر تنزل کرده است،‏‎ ‎‏حج نیز به همان سرنوشت گرفتار گشته است، سرنوشتی که میلیونها مسلمان هر سال به‏‎ ‎‏مکه می روند و پا جای پای پیامبر و ابراهیم و اسماعیل و هاجر می گذارند، ولی هیچ کس‏‎ ‎‏نیست که از خود بپرسد ابراهیم و محمد ـ علیهم السلام ـ که بودند و چه کردند ؛ هدفشان‏‎ ‎‏چه بود؛ از ما چه خواسته اند؟ گویی به تنها چیزی که فکر نمی شود به همین است. مسلّم‏‎ ‎‏حجِ بی روح و بی تحرک و قیام، حج بی برائت، حج بی وحدت، و حجی که از آن هدم‏‎ ‎‏کفر و شرک بر نیاید، حج نیست. خلاصه، همۀ مسلمانان باید در تجدید حیات حج و‏‎ ‎‏قرآن کریم و بازگرداندن این دو به صحنه های زندگی شان کوشش کنند؛ و محققان متعهد‏‎ ‎‏اسلام با ارائۀ تفسیرهای صحیح و واقعی از فلسفۀ حج همۀ بافته ها و تافته های خرافاتی‏‎ ‎‏علمای درباری را به دریا بریزند.‏»
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
«بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که هنوز فلسفۀ واقعی بسیاری از احکام الهی را‏‎ ‎‏درک نکرده اند؛ و
🔴 درد «مناسک میان تهی» بزرگترین درد جامعه! 🔹یکی از ناراحتی های جدی امام خمینی(ره) در پیام قطعنامه 598 این است که چرا جوامع اسلامی، فلسفه احکام الهی را درک نکرده و از فلسفه مناسکی چون حج ناآگاه هستند؟ امام این درد را بزرگترین درد جوامع اسلامی می دانند: «بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که هنوز فلسفۀ واقعی بسیاری از احکام الهی را‏‎ ‎‏درک نکرده اند؛ و حج با آنهمه راز و عظمتی که دارد هنوز به صورت یک عبادت‏‎ ‎‏خشک و یک حرکت بیحاصل و بی ثمر باقی مانده است.» 🔸امام عزیز در ادامه می فرماید: «یکی از وظایف بزرگ مسلمانان پی بردن به این واقعیت است که حج چیست و چرا‏‎ ‎‏برای همیشه باید بخشی از امکانات مادی و معنوی خود را برای برپایی آن صرف کنند.‏‎ ‎‏چیزی که تا به حال از ناحیۀ ناآگاهان و یا تحلیلگران مغرض و یا جیره خواران به عنوان‏‎ ‎‏فلسفۀ حج ترسیم شده است این است که حج یک عبادت دسته جمعی و یک سفر‏‎ ‎‏زیارتی ـ سیاحتی است. به حج چه که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد و با چه‏‎ ‎‏کیفیت در مقابل جهان سرمایه داری و کمونیسم ایستاد! به حج چه که حقوق مسلمانان و‏‎ ‎‏محرومان را از ظالمین باید ستاند! » 🔹بعد از سه دهه از رحلت امام عزیز، هنوز هم این درد، بزرگترین درد جوامع اسلامی است. این درد درباره اکثر احکام الهی الان هم وجود دارد و نگاه به حج و و و سایر مناسک، یک نگاه خشک و بی روح است. نگاه به توحید در عموم حوزه های علمیه و دانشگاه های ما صرفاً یک تعریف چند خطی است که خدای یکی است و ...! نگاه هنوز همان تعریف کلامی خشک و بی ارتباط به وضعیت جامعه و بایدها و نبایدهاست! 🔸آن توحیدی که امروز در مدارس و مساجد و حوزه ها و دانشگاه های ما مطرح می شود، توحیدی نیست که امام می گفت، آیت الله خامنه ای در طرح کلی اندیشه اسلامی می گفت و شهیدان مطهری و بهشتی بیان می داشتند. امروز توحیدی که معرفی می شود کاری به کار طاغوت های جامعه ندارد؛ کاری به ظالمین و محتکرین و سرمایه سالاران ندارد که با طراحی مکانیزم ها و تدوین قوانین مختلف، خود را در جایگاه ارباب گذاشتند و بقیه را مطیع و بنده خود ساخته اند! توحیدی که طاغوتیان را در جامعه نفی نمی کند؛ قانون ضدعدل را نفی نمی کند؛ نظم اجتماعی خلاف عدل را نفی نمی کند؛ طبقات اجتماعی و اقتصادی را نفی نمی کند! 🔹امروز یکی از دردهای ما، مناسک میان تهی است. انجام مناسک بدون توجه به وضعیت جامعه و تضاد طبقاتی است؛ هیئت بدون توجه به تبعیض و بی عدالتی و جنگ فقر و غنی است! 🔸امروز هم نگاه به عید غدیر صرفاً برگزاری جشنی با سور و سات و اطعام و پخت غذاست بدون توجه به معنای اصلی غدیر؛ بدون توجه به اینکه اگر امیرالمؤمنین حاکم می شد چه می کرد؟! غدیر صرفاً یک مسئله تاریخی نیست. 🔹باید بدانیم غدیر این است اگر امیرالمؤمنین بعد از رحلت پیامبر(ص) هم خلیفه می شد همان برخوردها را با ظالمان و قدرتمداران ظالم می کرد. همان نامه های آتشین را به سران حکومت که بر سفره های اغنیا می نشستند می نوشت! همان خطبه ها را می خواند که فلسفه حکومت، عدالت است. 🔸اگر علی بن ابی طالب(ع) بعد از رحلت پیامبر هم حاکم می شد حتماً به یاران خود می گفت: ارزش این حکومت اگر نتوانم با آن حق ضعفا را از اغنیا بگیرم، از آب بینی بز یا کفش وصله دار کهنه، کمتر است! 🔹امروز ما باید تلاش کنیم که فلسفه مناسک الهی را به درستی برای مردم روشن کنیم و به فرموده امام(ره): «محققان متعهد‏‎ ‎‏اسلام با ارائۀ تفسیرهای صحیح و واقعی از فلسفۀ حج همۀ بافته ها و تافته های خرافاتی‏‎ ‎‏علمای درباری را به دریا بریزند.» 🔸و البته در این راه نباید از اتهامات و تخریب ها ترسید. امام راحل در این باره می فرماید: «مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عده ای از خدا بیخبر برای از بین‏‎ ‎‏بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را‏‎ ‎‏بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» می خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید‏‎ ‎‏خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا‏‎ ‎‏به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید. امریکا و استکبار در تمامی زمینه ها افرادی را برای‏‎ ‎‏شکست انقلاب اسلامی در آستین دارند، در حوزه ها و دانشگاهها مقدس نماها را که‏‎ ‎‏خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده ام. اینان با تزویرشان از درون محتوای انقلاب و‏‎ ‎‏اسلام را نابود می کنند. اینها با قیافه ای حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را‏‎ ‎‏بی دین معرفی می کنند. باید از شرّ اینها به خدا پناه بریم.» ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
به ذَرّه گَر نَظَرِ لُطف بوتُراٰب کُنَد به آسِمان رَوَد و کارِ آفتاب کُنَد مبارک ⚘️⚘️⚘️ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و هیئت همراه با تأکید بر لزوم افزایش همکاریهای دو کشور به‌ویژه همکاریهای تجاری، رژیم صهیونیستی را از عوامل اصلی ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی برشمردند و با تأکید بر اینکه آمریکا و رژیم غاصب نمی‌توانند جلوی حرکت عمیق فلسطینی‌ها را بگیرند، در خصوص مسئله سوریه خاطرنشان کردند: 🔹️ حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و هر گونه حمله نظامی در شمال سوریه قطعاً‌ به ضرر ترکیه، سوریه و همه منطقه، و به نفع تروریستها خواهد بود. 🔹️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، حجم و کیفیت تبادلات و همکاریهای اقتصادی دو کشور را بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود خواندند و تأکید کردند: این مسئله در مذاکرات بین رؤسای جمهور حل و فصل شود. 🔹️ ایشان، عزت و عظمت امت اسلامی را در گرو عبور از اختلافات سلیقه‌ای و هوشیاری در مقابل سیاست‌های تفرقه‌افکن، دانستند و گفتند: یکی از عوامل ایجاد اختلاف و دشمنی در منطقه، رژیم غاصب صهیونیستی است که آمریکا نیز از آن پشتیبانی می‌کند. 🔹️ رهبر انقلاب،‌ فلسطین را مسئله اول دنیای اسلام برشمردند و تأکید کردند: با وجود اقبال بعضی دولتها به رژیم صهیونیستی، ملتها عمیقاً با این رژیم غاصب مخالف هستند. 🔹️ ایشان با تأکید بر اینکه نباید به امریکا و رژیم صهیونیستی تکیه کرد، گفتند: امروز نه رژیم صهیونیستی، نه آمریکا و نه دیگران نخواهند توانست جلوی حرکت عمیق فلسطینی‌ها را بگیرند و عاقبت کار به نفع مردم فلسطین خواهد بود. 🔹️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه، مسئله تمامیت ارضی سوریه را بسیار مهم برشمردند و با اشاره به برخی نقل‌قولها مبنی بر حمله نظامی به شمال سوریه، تأکید کردند: این کار قطعاً‌ هم به ضرر سوریه هم به ضرر ترکیه و هم به ضرر منطقه است و اقدام سیاسی مورد انتظار از جانب دولت سوریه را نیز محقق نخواهد کرد. 🔹️ ایشان با اشاره به اظهار نفرت رئیس‌جمهور ترکیه از گروههای تروریستی، گفتند: با تروریسم حتماً باید معارضه کرد اما حمله نظامی در سوریه به نفع تروریستها خواهد بود البته تروریستها نیز محدود به یک گروه خاص نیستند. 🔹️ رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر همکاری ایران برای مبارزه با گروههای تروریستی، گفتند: ما در مبارزه با تروریسم مطمئناً با شما همکاری می‌کنیم. 🔹️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ما امنیت ترکیه و مرزهای آن را امنیت خود می‌دانیم، خطاب به آقای اردوغان گفتند: شما نیز امنیت سوریه را امنیت خود بدانید. مسائل سوریه را باید با مذاکرات حل کرد و ایران، ترکیه، سوریه و روسیه با گفتگو این مسئله را تمام کنند. 🔹️ ایشان همچنین با ابراز خرسندی از بازگشت قره‌باغ به آذربایجان، گفتند: البته اگر سیاستی مبنی بر مسدود کردن مرز ایران و ارمنستان وجود داشته باشد، جمهوری اسلامی با آن مخالفت خواهد کرد چرا که این مرز یک راه ارتباطی چند هزار ساله است. 🔹️ رهبر انقلاب افزایش همکاریهای ایران و ترکیه در همه مسائل منطقه را مفید و لازم خواندند و افزودند: ما همواره از دولت شما در مسائل داخلی و در مقابل دخالتها دفاع کرده‌ایم و همچنانکه گفتید دوستان دوران سخت یکدیگر هستیم و برای ملت مسلمان ترکیه دعا می‌کنیم. 🔸️ در این دیدار که آقای رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان نیز حضور داشت، آقای اردوغان با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم، اتحاد امت اسلامی و افزایش همبستگی ایران و ترکیه را لازم دانست و گفت: ترکیه هیچگاه در مقابل اجحاف علیه ایران ساکت ننشسته و برادری ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها باید گسترش پیدا کند. 🔸️ آقای اردوغان با تأکید بر اینکه همواره مخالف تحریم‌های یکجانبه علیه ایران بوده و خواهیم بود، گفت: از انتظارات مشروع ایران در برجام، حمایت، و شرکت‌های ترکیه‌ای را به سرمایه‌گذاری در ایران تشویق می‌کنیم. 🔸️ رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به درگیری ایران و ترکیه با تروریستها در طول سالهای متمادی، گفت: در سوریه گروههای تروریستی، مورد حمایت تسلیحاتیِ سنگین از طرف کشورهای غربی همچون آلمان، انگلیس، فرانسه و به‌ویژه آمریکا هستند. 🔸 آقای اردوغان با بیان اینکه موضع ترکیه در خصوص تمامیت ارضی سوریه مشخص است، افزود: از دولت سوریه انتظار داریم روندهای سیاسی را آغاز کند. در اجلاس آستانه مسئله سوریه به صورت ویژه در دستور کار است و امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. 💻 @Khamenei_ir
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔰 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای رجب طیب ار
🔴 رهبر انقلاب دو تا مسئله را محکم به اردوغان گوشزد کرد: ۱. حمله ترکیه به شمال سوریه، به ضرر ترکیه است. همانطور که ما امنیت ترکیه و مرزهای آن را امنیت خود می‌دانیم ترکیه هم باید امنیت سوریه را، امنیت خود بداند! ۲. ضمن ابراز خرسندی از بازگشتِ قره‌باغ به آذربایجان، ولی ایران مخالف مسدودسازی مرز ایران و ارمنستان است. 👌 احسنت به این قاطعیت ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ؛ برای چراغانی و مداحی، یا اقامه عدل؟ 🎙 : 💬 زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی و قصیده‌خوانی و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست. 💬 ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای حکومت است، نه به معنای مقام معنوی. 💬 اینکه از غدیر آن قدر تجلیل کرده‌اند، نه از باب این است که حکومت یک مسئله‌ای است، آنکه هست است. 🎬 @Mostazafin_TV
از این تصویر اقتدار و هیبت حیدری می‌بارد...
🔴 ‏سخنان رهبر انقلاب در دیدار با ‎ و ‎، یک کارگاه ‎ بود برای هر سیاستمدار و هرکسی که می‌خواهد در حوزه سیاست خارجه، تحقیق و مطالعه کند و برای حوادث و جریانات، فرمول ارائه کند. حتماً این بیانات را مطالعه کنید. حتماً. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏هفته قبل ‎ به فلسطین اشغالی و بعد به عربستان سفر کرد. درمصاحبه‌ها رسماً تهدید نظامی می‌کردند. بعداز این تهدیدها، برخی مقامات سیاست خارجی(کمال خرازی) حساب شده از توان فنی ایران برای ساخت بمب اتم گفتند. دشمنان مات شدند. 👌حالا اجلاس سه جانبه تهران درسطح فوق العاده برگزار شد. این خط، درست است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 گزارش اطعام غدیر و فعالیت‌های گروه جهادی یاران انقلاب: 👇👇 ✅ : http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
🔴 ‏ملتی که ۴۴ سال مبارزه کرد؛ خون داد؛ شهید داد؛ جانباز داد؛ اسیر داد؛ رهبران و فرماندهان و دانشمندانش را ترور کردند؛ بهترین جوانانش را در جنگ از او گرفتند؛ او را تحریم کردند؛ محاصره‌اش کردند؛ گروهک‌های تروریستی را علیه او بسیج کردند؛ با فتنه و انقلاب مخملین قصد براندازی‌اش را کردند؛ با نفوذ، برای انحرافش از صراط مستقیم تلاش کردند؛ با همه این سختی‌ها، با وجود برخی مسئولین بی‌تعهد و بی‌تخصص و با وجود همه مشکلات، اما این ملت محکم ادامه داد. 🔹امروز ‎ در صراطی است که آینده‌اش فتح و پیروزی است؛ به شرط استقامت در این صراط؛ به شرط آنکه دولت و مجلس و همه، قدر این ملت صبار شکور را بدانند. ان‌شاءالله ❇️ عکس پائین متعلق است به سال ۱۳۲۲؛ دوره‌ای که ایران تحت اشغال انگلیس و شوروی بود! 6 آذر سال 1322 رؤسای جمهور سه کشور فاتح جنگ جهانی دوم بدون اطلاع دولت وقت وارد خاک ایران شده و یکی از کنفرانس‌های چندگانه‌شان را در تهران برگزار کردند. در این کنفرانس چهار روزه «فرانکلین روزولت» رئیس‌جمهو، «وینستون چرچیل» نخست‌وزیر انگلیس و «ژوزف استالین» رهبر اتحاد جماهیر شوروی درباره وضعیت جهان بعد از جنگ جهانی دوم صحبت کردند.  ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏ازمنظر امیرالمومنین علی (علیه‌السلام)، چهار ویژگی بر عقبگرد و انحطاط حکومت‌ها و ملت‌ها دلالت می‌کند: 1- ضایع و تباه کردن مسائل اصلی 2- پرداختن به مسائل فرعی 3- پیش انداختن اراذل و فرومایگان 4- عقب راندن اهل فضیلت این روزها مسائل اصلی جامعه فراموش و مسائل فرعی جای آنرا گرفته است! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 برای جذب مردم به دین، از کجا باید شروع کرد؟ 🔹برای خیلی‌ها که قصد دارند در کسوت مبلغ، روحانی، فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و ... خدمتی به دین کنند این سوال بسیار جدی است که از کدام نقطه شروع کنند و مردم را به دین و معارف دینی دعوت آشنا و دعوت کنند؟ 🔸برای پاسخ باید ببینیم همه انبیاء و اولیاء دین، اولین نغمه‌ای که سر دادند، چه بوده؟ قرآن می‌گوید نقطه شروع تبلیغ انبیاء، دعوت به توحید بوده؛ دعوت به اینکه هیچ خدایی نیست مگر ذات مقدس الله؛ نفی طاغوت‌های زمانه و ... . 🔹در سوره نحل آیه 36 آمده: «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ..» و همانا ما در میان هر امتی پیغمبری فرستادیم که خدای یکتا را بپرستید و طاغوت دوری کنید ... 🔻در قرآن هر جایی که از فرستادن پیامبران سخن می گوید، نقطه آغاز تبلیغ هر پیامبری همین است. تعدادی از آیات سوره مبارک اعراف را بخوانید. من به چند آیه اشاره می کنم: لَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِهِ فَقَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَهٍ غَيْرُهُ .. (اعراف-59) وَإِلَى عَادٍ أَخَاهُمْ هُودًا قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَهٍ غَيْرُهُ (اعراف - 65) وَإِلَى ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَهٍ غَيْرُهُ(اعراف - 73) وَإِلَى مَدْيَنَ أَخَاهُمْ شُعَيْبًا قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَهٍ غَيْرُهُ(اعراف - 85) 🔹به اصطلاح، پیامبران الهی، رک و راست و صاف و حسینی، حرف آخر را اول می زدند. اینگونه نبود که چندصباحی و چندسالی مسائل فرعی را بگویند. از جزئیات بگویند و کم و کم بعد به توحید برسند. پیامبران صادق بودند مثل برخی از مکاتب و سیاستمداران و احزاب و گروه ها نیستند که چندسالی شعارهایی می دهند تا مردم را جذب کنند بعد حرف اصلی شان را مطرح می کنند! 🔸در بدو دعوت پیامبران، همه هم می فهمیدند این توحید یعنی چه! نمرود و فرعون و قارون و هامان و ابوجهل و ... هم می دانستند منظور از دعوت به خدای یگانه، یعنی نفی ظلم و قدرت آنها! نفی ویژه خواری و سوارگرفتن آنان از مردم! نفی استثمار طبقات پائین. 🔹هم طبقات پائین جامعه می فهمیدند، هم طبقات بالای جامعه می فهمیدند که این دعوت به توحید یعنی برهم زدن نظم طبقاتی جامعه! می فهمیدند که وقتی پیامبر می گوید فقط یک الله هست و همه باید بنده او باشند، یعنی این بندگان همه در یک صف و با هم برابرند. یعنی منابع و ثروت ها و درآمدها باید عادلانه بین همه این بندگان خدا تقسیم شود! یعنی هیچ کسی حق ندارد بیشتر از دیگران بخورد و بهره ببرد! یعنی نباید سرمایه ها و منابع مملکت انحصاری در دست یک عده خاص باشد. 🔸آری؛ پیامبران الهی اولین نقطه تبلیغ شان همین توحید است. همه هم می فهمیدند منظور چیست. لذا همیشه تاریخ، قارونیان، فراعنه، مترفین و اشرافیون دشمنی شان را از همان اول شروع می کردند و طبقات مستضعف و محروم جامعه هم می فهمیدند منظور این پیام آور چیست و به او می پیوستند. البته آگاهانه، نه با زور و اجبار! وقتی آگاهانه این راه را انتخاب می کردند با انگیزه هم وارد می شدند. پای هر شکنجه و سختی و درد می ایستادند. 🔺ما بعنوان پیروان آخرین پیام آور الهی، چگونه عمل می کنیم؟ نقطه شروع مان از کجاست؟ برخی مدام سراغ مسائل درجه 2، 3، 4 و 5 می روند. حاضرند درباره هر چیزی سخن بگویند الا این مسئله حیاتی و اساسی؛ واگر به توحید هم می پردازند یک توحید خشک فردی، خنثی، بی توجه به مسائل جامعه. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3