eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.9هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
939 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 آقای ضرغامی؛ راه برخورد با افراط، تفریط نیست. در انتقاد به عملکرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، نباید ریشه اصل امر و نهی را بزنید. می‌ترسیم فردا هم بگید "اگر حاکمین نخوان امر و نهی بشن، کیو باید ببینن"! 🔹این ادبیات را اصلاح کنید. ما به عملکردها و مواضع نقد داریم نه اساس امر به معروف! 🔸حضرت امیرالمومنین(ع) فرمود: "اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید، اشرار بر شما حاکم می‌شوند و دعای خوبانتان مستجاب نمی‌شود." 🔹بله اولویت اصلی امر به معروف و نهی از منکر، مسئولین و حاکمین جامعه است اما ما مردم هم مخاطب هستیم. نظارت مردم بر مسئولین و بر جامعه لازم و ضروری است. 🔸تفریط بعد از افراط یا افراط بعد از تفریط، یک رویه اثبات شده در جوامع است. وضعیت حجاب بعد از حوادث اخیر و نگرش جامعه به امر به معروف و نهی از منکر، از افراط‌ها و روش‌های ناصواب متضرر شده. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در معرفی مسببین ‎ کاذب و نفرت‌پراکنی در جامعه، نباید نقش رسانه‌های رسمی و غیررسمی جریان مدعی اصلاح‌طلب و فعالان مجازی این جریان را نادیده گرفت. 🔹رسانه‌ها و فعالانی که هر هفته میگردن و میچرخن تا از بین مواضع هزار امام جمعه در کشور، موضع سه‌چهارتای مشخص را استخراج و با تقطیع و گاهی هم با تحریف منتشر کنند! 🔸قبلاً هم نوشتیم که برخی افراد تریبون‌دار و نهادها خوراک تهیه کرده و رسانه‌های اصلاح‌طلب هم آن خوراک را مصرف می‌کردند. نباید اجازه داد این لبه قیچی، خودش را تبرئه کند! این‌ها یک پایه دوقطبی‌سازی غلط در جامعه بودند و هستند! 🔹اکثر این رسانه‌ها و فعالان، در ماجرای اغتشاشات اخیر هم حاضر به جدا کردن صف خودشان از تجزیه‌طلبان و گروهک‌ها و دشمنان کشور نشدند و موضع شفافی در محکوم کردن اغتشاشات و آشوب‌ها نگرفتند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
با یک روز تاخیر روز بزرگداشت حافظ را گرامی می‌داریم ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار 🌹🌹🌹🌹 ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چگونه جامعه‌ای عفیف داشته باشیم؟ 🔻بخش اول 🔹چند سؤال جدی این روزها مطرح است که راهبرد ترویج عفاف در جامعه چیست؟ چگونه جامعه‌ی عفیف داشته باشیم؟ چگونه عفت را در جامعه و مردم نهادینه کنیم؟ و غیره. 🔸حقیر هم سوالاتی از برخی دوستان پرسیدم و مطالعاتی داشتم و پای منبر برخی اساتید عزیز نکاتی را یاد گرفتم که خلاصه ای از طرح کلان عفیف سازی جامعه را محضرتان ارائه می کنم. 1⃣ اول؛ عفت چیست؟ 🔹عفت در لغت به معنای نهفتگی و خودنگهداری درونی است. حالتی در نفس و جان انسان که مانع تسلط شهوت بر او می شود. 🔸در اصطلاح به معنای خویشتن داری در برابر تمایلات افراط‌گونه به لذت های مادی و نفسانی است. 🔹عفت، جزو چهار بنیان فضائل اخلاقی است. در نزد علمای اخلاق، چهار چیز زیر بنای اخلاق است: حکمت، عدالت، شجاعت و عفت. 🔸«نزد علمای اخلاق، ملکه‌ای نفسانی است که قوه شهویه انسان را مطیع عقل قرار داده است. فضیلت عفت حد واسط بین "شَرَه" به معنای فرو رفتن در شهوات و خمودگی به معنای دوری گزیدن از لذت‌های مشروع دنیوی مورد احتیاج بدن است.» (نراقی، جامع السعادات، ۱۹۶۷م، ج۱، ص۱۰۸-۱۰۹، ۹۴) 2⃣ دوم؛ گستره عفت چه مسائلی است؟ 🔹در کتب روایی و دینی، عفت به معنای خودنگهداری در برابر شهوات، معنای عام شهوت مطرح شده. یعنی شهوت قدرت، شهوت جاه طلبی، شهوت مالی و اقتصادی، شهوت جنسی، شهوت در گفتار و رفتار و غیره. 🔸در نتیجه، عفت در همه این موارد ضروری است و زمانی مطرح است که شخص قدرت انجام گناه را دارد لذا بر این قدرت، لجام می زند. عفت در رفتار، عفت کلام، عفت جنسی، عفت مالی و ... . 🔹محدود کردنِ عفت به مسائل جنسی و صرفاً حجاب، محروم کردن جامعه از یک فهم کلان از این عنصر بنیادین است. 3⃣ سوم؛ درجه اهمیت عفت برای افراد جامعه چگونه است؟ 🔹وقتی عفاف به معنای لجام زدن بر قوه و شهوت است، یعنی هر کس قدرت بیشتری در انجام گناه و حرام داشته باشد و امکان بیشتری برای شهوترانی دارد پس باید عفت بیشتری داشته باشد.(شهوت اعم از قدرت‌طلبی، جاه‌طلبی، امور جنسی و غیره) 🔸یعنی عفت یک مسئول و مدیر، باید بالاتر از سایرین باشد؛ چرا؟ چون امکان و قدرت بیشتری در انجام کار حرام دارد و چون عمل حاکم بر مردم تاثیر مستقیم دارد. الناس علی دین ملوکهم یعنی همین! هرچه که بالاتر برویم از یک بخشدار، شهردار، فرماندار، مدیرکل، استاندار، تا یک فرمانده، امام جمعه، سردار، وزیر، رئیس جمهور و رهبر، ضرورت عفت بیشتر و بالاتر است. هرم قدرت را اگر در نظر بگیریم هرچه که به نوک هرم نزدیک شویم، ضرورت عفت، بالاتر می‌رود. 4⃣ چهارم؛ عفت جامعه چه ارتباطی با عفت حاکمان دارد؟ 🔹رابطه مستقیم است. یعنی هرچه حاکمان، عفیف تر باشند، مردمان هم عفیف ترند. هرچه مسئولان و مدیران جامعه، عفت بیشتری داشته باشند و بر شهوتِ قدرت، جاه، مال، امور جنسی و غیره لجام بزنند، جامعه پاک تر و طاهرتر خواهد بود. لذا در نظام اسلامی، بیش از آنکه بر عفت مردم تاکید باشد(که تلاش برای عفت جامعه خوب و شایسته است) بر عفت مسئولان آن جامعه و مدیران و حاکمان تأکید شده است. 🔸اگر حاکمان یک جامعه، بر شهوت قدرت طلبی لجام نزنند، مردم هم دنباله رو خواهند بود. اگر حاکمان یک جامعه در کلام و ادبیات، عفت نداشته باشند مردمان نیز عفت کلام نخواهند داشت. اگر حاکمان یک جامعه دنبال شهوترانی جنسی، این مسئله در بین مردم هم ترویج خواهد شد. 5⃣ پنجم؛ عفت برای مرد مهم تر است یا زن؟ 🔹همانگونه که عفاف را معنا کردیم برای هر دو اهمیت بالایی دارد. عفت هم برای زن مهم است هم مرد؛ اما اگر منظور از عفت، عفت جنسی است، شهوترانی جنسی و میل به شهوترانی در مردان بیشتر از زنان است لذا تأکید بر عفت باید خطاب به مردان بیشتر باشد؛ شرع اگر محدودیت پوشش برای زن را در نظر گرفته، برای مرد بر عفت بیشتر تأکید کرده است. اینکه در یک مقطعی، برخی متدینین مخاطب تأکید عفت را بیشتر زنان می دانند ناشی از همان نگاه ناقص و محدود به عفت است. 6⃣ ششم؛ چگونه جامعه ای عفیف داشته باشیم؟ 🔹اگر عفت را به معنای دقیق و درست بخوانیم و بدانیم و اگر اهمیت آن را در هرم قدرت بیشتر درک کنیم، در می یابیم که مهم ترین و اصلی ترین راهبرد کلان برای جامعه عفیف، حاکمان عفیف است. باید برای افزایش عفت در طبقه حاکمان و مسئولان و مدیران جامعه، به معنای اینکه این قشر، بر شهوت قدرت، جاه، مال، امور جنسی و کلام و غیره، لجام بزند، فکری اساسی کرد. 🔸 توضیح بیشتر در این مطلب نمی گنجد. اما باید بدانیم راه عفیف ساختن جامعه، از اینجا می گذرد و لاغیر! چنانچه طبقه حاکمان، عفت پیشه کردند این فضیلت به سایر موثرین و نخبگان و بدنه جامعه سرریز خواهد شد. آنوقت خود طبقه حاکم برای نهادینه کردن عفت (به معنای کامل و جامع) در جامعه می‌داند چگونه ساختارسازی و قاعده‌گذاری کند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰درمقابل قدرتهای بزرگ ایستادیم / نهال جمهوری اسلامی امروز به یک درخت تناور تبدیل شده است؛ غلط میکند فکر کندن آن را هم کسی بکند / اتّفاق و اتّحاد بین ملّتهای اسلامی ممکن است اما کار لازم دارد 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: اتّفاق و اتّحاد بین ملّتهای اسلامی ممکن است. منتها کار لازم دارد. ما حالا از سیاستمداران و زمامداران و حکمرانان کشورهای اسلامی هم ناامید نیستیم امّا بیشترین امیدمان به خواص دنیای اسلام است؛ به علمای دین، به روشنفکران، به اساتید دانشگاه، به جوانان روشن‌بین، به فرزانگان، به ادبا، به شعرا، به نویسندگان، به گردانندگان مطبوعات، امید ما به اینها است. اینها احساس استقلال و احساس مسئولیّت و احساس وظیفه کنند. وقتی خواص در یک راهی وارد شدند، افکار عمومی را به آن سمت حرکت میدهند. وقتی افکار عمومی در یک کشوری شکل گرفت، سیاستهای اداره‌ی کشور هم به طور قهری به آن سمت حرکت میکند. 🔺نمونه‌ی کوچکش ما هستیم، جمهوری اسلامی. ما درمقابل قدرتهای بزرگ ایستادیم. یک روزی این دنیا دست دو قدرت بزرگ بود: قدرت آمریکا و قدرت شوروی سابق. هر دو قدرت که در ده‌ها مسئله با هم اختلاف داشتند، در یک مسئله متّفق بودند و آن، ضدیت با جمهوری اسلامی بود. خیال میکردند این نهال را میتوانند از ریشه بکنند. این نهال امروز تبدیل شده به یک درخت تناور. غلط میکند فکر کندن آن را هم کسی بکند. ایستادیم و پیش رفتیم. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔰درمقابل قدرتهای بزرگ ایستادیم / نهال جمهوری اسلامی امروز به یک درخت تناور تبدیل شده است؛ غلط میکند
گاهی اوقات برخی مخاطبین عزیز سوال می‌پرسند چرا برخی مسائل و انتقادات را عمومی و علنی مطرح می‌کنید؟ آیا تاثیری هم دارد؟ دلایل مختلف است؛ ولی یک دلیل اصلی، بحث است. اگر افکار عمومی در یک موضوعی بسیج شود، بهتر و سریعتر به نتیجه می‌رسد. 👌 ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 وقتی رهبر انقلاب، اینقدر روی بحث مسلمین، شیعه و سنی تاکید دارد، وحدت درون خود شیعه چقدر اهمیت دارد؟ وحدت و انسجام ملی خودمان چقدر ارزشمند است؟ انسجام ملی چگونه باید تقویت شود؟ آیا به طریق اولی مهم‌تر نیست؟ قدری فکر کنید روی این موضوع، تا بعد ان‌شاءالله
🔴 این مطالب را هم مطالعه بفرمائید؛ اخیراً در همین حوادث نوشتم. 1⃣ وحدت از منظر اصلاح‌طلبان https://eitaa.com/modaresian/5473 2⃣ وحدت از منظر اصولگرایی و پایداری: https://eitaa.com/modaresian/5482
🔴 عاشقی و جوانی 🔻اگر این قصیده سعدی را تاحالا خوانده‌اید امشب دوباره بخوانید: ماه فروماند از جمال سرو نباشد به اعتدال محمد قدر فلک را کمال و منزلتی نیست در نظر قدر با کمال محمد وعدهٔ دیدار هر کسی به قیامت لیلهٔ اسری شب وصال محمد آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی آمده مجموع در ظلال محمد عرصهٔ گیتی مجال همت او نیست روز قیامت نگر مجال محمد وآنهمه پیرایه بسته جنت فردوس بو که قبولش کند بلال محمد همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد تا بدهد بوسه بر نعال محمد شمس و قمر در زمین حشر نتابد نور نتابد مگر جمال محمد شاید اگر آفتاب و ماه نتابند پیش دو ابروی چون هلال محمد چشم مرا تا به خواب دید جمالش خواب نمی‌گیرد از خیال محمد سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمد بس است و آل محمد قصیده از سعدی به مناسبت ولادت با سعادت پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(صلوات الله علیه و آله‌وسلم) 🌺🌺 مبارک 🌺🌺 ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از نهضت شفافیت و عدالت
🔴 دوره "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" + به همراه پرسش و پاسخ 🔻 در ۱۴ جلسه 🔹مدرس: داود مدرسی‌یان، کارشناسی ارشد علوم سیاسی و فعال رسانه 🔻هر هفته، دوشنبه‌ها، ساعت ۱۶ عصر 🔻نکته: فایل ارائه، ضبط خواهد شد و در کانال ایتای مخصوص کلاس هم، بارگزاری می‌شود؛ جهت استفاده کسانی که نمی‌توانند در تایم مشخص حاضر شوند. 🔸بستر ارائه: پیام رسان قرار gharar.ir 👇ثبت نام در کلاس: (آیدی ایتا): @jamalpor_khz ❇️ نهضت شفافیت و عدالت: https://eitaa.com/joinchat/3073048610C206b31e47c
در روزهای اخیر که کمتر می نویسم، مشغول نوشتن یک گزارش تحلیلی و جامع از حوادث اخیر کشور، چگونگی و چرایی این حوادث، بسترها و ریشه های داخلی، نقش دشمنان، اهداف کوتاه مدت و میان مدت دشمن از مدیریت پشت پرده، تبعات، تهدیدها و فرصت ها هستم. سعی دارم این گزارش را به صاحب نظران و مسئولان و فعالان برسانم و بعد در کانال هم منتشر خواهم کرد ان شاءالله.
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 دوره "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" + به همراه پرسش و پاسخ 🔻 در ۱۴ جلسه 🔹مدرس: داود مدرسی‌یان،
در این دوره بنا شده، هر هفته یه جلسه داشته باشیم به همراه پرسش و پاسخ درباره کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن». ان شاءالله مباحث جلسات رهبر انقلاب در سال 53 در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد؛ درباره مبانی اساسی نظام و حاکمیت دینی و جامعه اسلامی. رهبر معظم انقلاب، خود درباره‌ی اهداف و چگونگی آن برنامه و سخنرانی‌ها این‌طور توضیح می‌دهند: «بنده یک ماهِ رمضان در مسجد امام حسنِ مشهد سخنرانىِ مستمر سى جلسه‌اى داشتم. آن زمان به ضبط سخنرانی‌ها خیلى اهمیت داده نمى‌شد؛ اما استثنائاً همه‌ى این سى سخنرانى ضبط شده است. در آن سخنرانی‌ها راجع به توحید، امامت، ولایت، نبوّت و سایر مباحث اساسى بحث شده است که الان هم آنها را تأیید مى‌کنم. اینها پایه‌هاى فکرى براى ایجاد یک نظام اسلامى بود؛ اگرچه ما آن موقع امیدوار نبودیم که نظام اسلامى شش، هفت سال دیگر محقّق شود. مى‌گفتیم اگر پنجاه سال دیگر هم ایجاد نشود، بالاخره پایه‌هاى فکرى‌اش اینهاست. آن کار، جهت دادن به فکر نسل جوانِ آن روز بود.» ۱۳۸۱/۴/۴ به نظر حقیر؛ بازخوانی آن مباحث و اندیشه ها در شرایط جدید برای همه کسانی که می خواهند فعالیت دینی و فرهنگی و سیاسی داشته باشند بسیار ضروری است. بدانیم چرا انقلاب شد؟ هدف چه بود؟ هدف چیست؟ الان کجای راهیم؟ و چه باید کرد.