eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.6هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
950 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار مدرس مباحث اندیشه،علوم سیاسی و رسانه مدیرمسئول رسانه های فریاد خوزستان ویاران313 ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 روز خبرنگار هم، مسئولین فقط حرف می‌زنند! 🔹امروز جلسه ‎ در خوزستان توسط خانه مطبوعات و ارشاد در تالار شرکت نفت برگزار شد. ضمن تشکر از زحمات دوستان خانه مطبوعات و ارشاد، ولی بسیار متاسف شدم از اینکه وقت خودم و سایر عزیزان تلف شد. جلسه بسیار فرمالیته و خنثی! استاندار دم اذان آمد! اجازه به هیچ خبرنگاری ندادند حرف بزند! 🔸حضور استاندار امنیتی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شهردار و رئیس شورای شهر اهواز و سایر مسئولین فرصت بسیار مغتنمی بود که خبرنگاران حرف بزنند، انتقاد کنند و مسائل خوزستان و اهواز را مطرح کنند. اما کاملاً مدیریت شده، فضا را بستند و هیچ کسی اجازه صحبت پیدا نکرد. 🔹من جلسه را ترک کردم ‏و به خودم ناسزا گفتم که در این جلسه خنثی و بی‌تفاوت شرکت کردم. این جلسه اهانت به خبرنگاران بود. فقط چندتا مدیر حرف زدند و مجری از این مدیران چنان تعریف می‌کرد که بیا و ببین! از سایر همکاران خبرنگار هم پرسیدم بسیار از این فضا ناراحت شده و انتقاد کردند. 🔸ان‌شاءالله روزی برسد که حضرات نترسند و اجازه دهند خبرنگاران حرف بزنند. ما حرف‌هایمان را در همین مجازی می‌زنیم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
13.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 جناب ‎ چندماه قبل مصاحبه‌ای با شرق داشته، خلاصه‌ش همین دو دقیقه‌ است. درست و غلط را قاطی کرده. مثل عدم آمارگیری دقیق در کشور که نقد درستی است. اما اشتباه جدی و مبنایی دارد که "مبنای" قانون‌گذاری را هرخواست و هرتمایل مردم می‌داند! 🔹خودش می‌گوید مثلاً اگر اکثر مردم اهل استعمال مواد مخدر باشند باید قوانین مبارزه با مواد مخدر، طبق این تمایل مردم باشد و حکومت وظیفه و تکلیفی در این باره ندارد! لذا قوه قانونگذار باید قوانینی مطابق این تمایلات تصویب کند! 🔸این حرف نه تنها خلاف شرع اسلام است که خلاف عقلانیت است. در اسلام مبنای قانونگذاری تمایلات انسان‌ها نیست، بلکه شرع اسلام است و عقل برای رسیدن به شرع است. تفاوت اسلام و لیبرالیسم همین است. در نظام سیاسی اسلامی، قوانین هم باید با شرع اسلام منطبق باشد هم قانون اساسی. 🔹اینکه مجلس قانونگذار باید مطالبات و خواسته‌های بحق و مشروع مردم را ببیند و برای رفع نیازهای این جامعه قانونگذاری کند که شکی نیست و در اینکه مجلس فعلی ناکارآمد است که بحثی نیست. اما در بحث مبانی قانونگذاری آقای برهانی حرفی خلاف شرع و عقلانیت می‌زند و متاسفانه اینها عوام فریبی است. برخی نمی‌دانند و خوششان می‌آید! 🔸دعوای ‎ در ‎ و در مجلس وقت همین بود. شیخ میگفت اسلام و حق باید مبنا باشد نه مکاتب غربی! اما مدعیان روشنفکری می‌گفتند خواست و تمایلات افراد جامعه باید مبنا باشد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
16.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 "مردم مرا از روی ویلچر بلند کنید" 🔻این جمله‌ی جوان روستایی است که بعلت حجم بالای کارگری و کشاورزی دچار دیسک کمر شده و بعد از عمل جراحی دیسک‌کمر، بطور کامل فلج و متاسفانه ویلچر نشین شده است. 🔹گروه جهادی یاران انقلاب، اخیراً با خانواده بسیار نیازمندی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان رامهرمز(خوزستان) مواجه شده؛ خانواده‌ای متشکل از پیرمرد و پیرزن و جوانی که حالا ویلچرنشین شده! 🔸این جوان، پیش از این سالم بوده و کارگری و کار کشاوری می‌کرده؛ بعلت کار زیاد دچار دیسک کمر می‌شود که متاسفانه بعد از جراحی باز فلج شده و ویلچرنشین می‌شود. 🔻گروه جهادی یاران انقلاب، برای تکمیل واحد ۷۰ متری این خانواده نیازمند و درمان جوان‌شان تا مجدد بلند شده و به کار و زندگی خود ادامه دهد، به کمک‌های شما مومنین عزیز نیازمند است. ۶۵
6280231326741120
(بنام داود مدرسی یان) 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ : http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
🔴 اسنادی منتشر شده مبنی بر درخواست برخی مسئولین از جمله سرلشکر باقری از آقای اژه‌ای برای اعمال ماده۴۷۷ برای اعاده دادرسی پرونده ‎ رئیس سابق صندوق توسعه ملی در دولت روحانی، مفسد اقتصادی در چندین پرونده فساد کلان اقتصادی از جمله ‎ به حکم دادگاه! 🔹آقای باقری؛ چرا برای شخصی که چندین پرونده فساد دارد، آن هم پرونده‌های بزرگ در تاریخ کشور، نامه نوشته و سفارش می‌کنید؟ ما از شما دیگر انتظار نداشتیم. 🔸طبق اخباری که منتشر شده، پرونده ‎ استاندار اسبق خوزستان هم اعاده دادرسی، حکم حبس وی نقض و تبرئه خود را گرفته است. مبارک آقای اژه‌ای، منتظری و سردار فلانی و آیت‌الله بهمانی و همه سروران مکرم! خدا ازتون قبول کنه این تزریق امیدواری را به جامعه! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 برآوردها نشان می‌دهد استقبال از طرح #کالا_برگ_الکترونیکی، زیر ۰.۵ (نیم‌درصد) بوده! 🔹قبلاً در این
🔴 اعتراف وزیر کار: طرح کالابرگ الکترونیکی با استقبال مردم مواجه نشد 🔸صولت مرتضوی وزیر کار گفت: مردم از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال نکردند چراکه مردم از این یارانه، نیازهای دیگر خود را نیز برطرف می‌کنند. به طور مثال از مبلغ یارانه ماهیانه برای هزینه‌های حمل و نقل، درمان، مسکن و... استفاده می‌کنند.
17.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خطاب به روحانیت بزرگوار و ائمه محترم جمعه مردم همین را از شما می‌خواهند در کنارشان باشید علیه اصحاب ثروت و قدرت؛ نه فقط در عرصه تئوری و نظری و کلی‌گویی، بلکه از شما انتظار دارند در مسائل، در میدان و در موضوعات پای کار مطالبه‌گری باشید. این کلیپ حضور امام جمعه قزوین در جمع مالباختگان شرکت‌های پیش‌فروش خودرو است. مردم از همین کار حداقلی چقدر خوشحال می‌شوند. اگر پای کارشان بمانید و به حق آنها قیام کنید تا به حقوق‌شان برسند همواره شما را محترم خواهند داشت. این احترام‌ها برای این است که به حق خدا و حق الناس قیام کنید. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
18955.pdf
4.12M
🔴 گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره وضعیت فقر و فقرا در دهه ۹۰ 🔻طبق این گزارش، جمعیت زیر خط فقر در سال ۹۰ حدود ۱۹ درصد بوده و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ درصد مردم فقیر شده‌اند. 🔹کشور ایران از دسته‌ی "کشورهای با درآمد سرانه بیش از حد متوسط"، به دسته‌ی "کشورهای با درآمد سرانه کمتر از حد متوسط" سقوط کرده. 🔸فاصله بین جمعیت غیرفقیر با فقیر کمتر شده! 🔹این فایل را حتماً مطالعه کنید. مطمئناً این اعداد برای دوسال اخیر بدتر هم شده. اما سیاست‌های اقتصادی، کماکان همان سیاست‌هاست! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 محکمات را رها کرده و به متشابهات چسبیده‌اند! 🔹این روزها و این سالها سوالات و ابهامات زیادی در افکار عمومی طرح شده ولی پاسخی به آنها داده نمی‌شود! اینکه چرا برخی از پابرهنگانی که جزو مبارزین انقلاب بودند، زندان رفتند، شکنجه شدند و سوابق روشنی دارند اما سبک زندگی‌شان متفاوت شده؟ درآمدها و دارایی هاشان افزون شده؟ خودشان حرف از مقاومت در برابر دشمنان می زنند اما فرزندانشان در آمریکا و اروپا در حال تحصیلند؟ 🔸مردم می پرسند چرا با فلانی که فسادش محرز است برخورد قاطع نمی شود؟ چرا مفسدان یک به یک تبرئه می‌شوند؟ چرا شاخص فساد اداری و اقتصادی در مملکت شیعه بین این همه حکومت در جهان، اینقدر فاجعه است؟ مگر این نظام، پیرو نظام امیرالمومنین علی علیه‌السلام نیست؟ این بود نظام علوی؟ 🔹«برخی» از تریبون‌دارها و اساتید که بعضاً انسان های سالم و انقلابی هم هستند، بیش از آنکه خود همراه این سؤال کننده‌ها شوند و خود مطالبه‌گر باشند، متأسفانه به اسم ، این سؤالات و پرسش ها را توجیه می‌کنند و اصل سوال را پاک کنند. 🔸یکی از توجیهات این بوده که "در حکومت علی(علیه السلام) هم فساد و اختلاس خیلی بوده! نصف نهج‌البلاغه درباره فساد است! ایشان هم مجبور بودند برای مصلحت، افراد مفسد را تحمل کند و به آنان مسئولیت دهد. او به ابوموسی اشعری، اشعث، زیاد بن ابیه و کی و کی مسئولیت داد". 🔹این پاسخ های برگرفته از توجیه المسائل برای توجیه مفاسد بزرگ و عدیده در سه دهه اخیر کشور است. برای آنکه عدمِ برخورد قاطع با فساد را توجیه کنند، حضرت امیر(ع) را حاکمی ضدعدالت و مصلحت اندیش و خوارج را عدالتخواه معرفی می‌کنند! 🔸متأسفانه این مدل پاسخ ها، هم روحیه مطالبه گری و پرسش گری نیروهای حزب اللهی را در بسیج، مسجد و هیئت کمرنگ کرده، هم آنان را به عناصر توجیه‌گر در مقابل مردم تبدیل ساخته است و کم کم باعث فاصله جدی بین اقشار حزب اللهی و مسجدی با مردم شده. 🔹در نتیجه مصلحت خواص و اشخاص، مهم تر از مصلحت عموم جامعه شد و طی دوسه دهه، فقر و فساد و تبعیض و فاصله‌های طبقاتی در جامعه افزایش پیدا کرد. 🔻اما به راستی آیا حضرت امیرالمؤمنین آنگونه بود که اینها می‌گویند؟ 🔹وقتی زندگی و سیره عملی حضرت امیرالمؤمنین(ع) را در کنار فرامین و دستوراتش نگاه می کنیم چیزی جز عدالت نمی یابیم! 🔸ما یک مجموعه محکماتی از حضرت امیر(ع) در تاریخ و نهج البلاغه می بینیم و یک مجموعه متشابهات! (محکم یعنی روشن و واضح و غیرقابل شبهه. متشابه اما روشن نیست و نیاز به بررسی دارد، واضح نیست، چندمنظور از آن قابل برداشت است) 🔹وظیفه ما این است که باید به محکمات تکیه کنیم. باید محکمات را ترویج کنیم. متشابهات شرایطی دارند و وابسته به زمان و مکان هستند، دلیل اصلی‌شان برای ما معلوم نیست، چرایی و چگونگی‌اش روشن نیست، بعضاً حتی صحت و سقمش زیر سوال است. 🔸محکمات تاریخ نظام علوی این است که حضرت امیر(ع) حاضر شد جنگ داخلی صورت بگیرد ولی حکم صدارت و ولایت برای طلحه و زبیر و معاویه تمدید نکند! جنگ و ناامنی را به بی‌عدالتی و مصلحت‌بافی ترجیح داد! اینها محکمات تاریخ نظام علوی است. 🔹حضرت حاضر شد با سوءاستفاده کنندگان از بیت المال و آنانیکه بیت المال را کابین زنانشان کردند بجنگد و آنها را از خود ناراضی و ناخشنود کند اما عدالت را برقرار کرده و مصلحت عموم را بجا آورد. حضرت امیر(ع) در مقابل برادرش عقیل همان بود که مقابل دشمنش معاویه ایستاد! از نگاه علی بن ابی طالب مصلحت یعنی مصلحت عموم جامعه! 🔸حضرت امیر(ع) آبروی یکی از فرماندارانش(عثمان بن حنيف) را فقط بخاطر نشستن بر سر سفره اشراف در طول تاریخ برده و او را رسوای تاریخ کرده است. دستور داد مسئول فاسد بازار اهواز را به اتهام تخلفات اقتصادی در اهواز بچرخانند تا رسوای تاریخ شود! ما چه می کنیم؟ ما استاندار متخلف و مدیر فاسد و دادستان متخلف و مسئول ناکارآمد را از این شهر به آن شهر می بریم! 🔹متشابهات اما انتصاب اشعث یا زیاد بن ابیه یا فلانی است. دلیل این انتصاباتِ انگشت‌شمار هم معلوم نیست، بعضاً انتصابی در کار نیست، بعضاً فسادشان بعد از مسئولیت‌شان بوده و ...! 🔸بله در حکومت آن حضرت کارگزار فاسد هم وجود داشت، اما مسئله مهم‌تر این است که اگر مدیری فساد می‌کرد برخورد حضرت بسیار سخت و سنگین می‌بود. تفاوتش با وضعیت فعلی جمهوری اسلامی این است که هم تعدد و حجم مفاسد قابل قیاس با حکومت علوی نیست و هم برخورد قاطعی با فساد و مفسد نمی‌شود! 🔸حضرات توجیه‌گر و ماله‌کش بهتر است از محکمات تاریخ نظام علوی بگویند که آن امام همام چگونه با فساد و تبعیض برخورد می‌کرد نه اینکه دنبال توجیه باشند که چرا با فساد مبارزه نمی‌شود! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 محکمات را رها کرده و به متشابهات چسبیده‌اند! 🔹این روزها و این سالها سوالات و ابهامات زیادی در افک
🔴 این جملات ناب را از حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام بخوانید و بدانید که مصلحت اصلی چیست؟ 🔻از منظر حضرت، اصل، مصلحت عموم جامعه است نه خشنودی خواص! مصلحت جامعه بر مصلحت خواص مقدم است. حضرت در نامه به مالک اشتر می نویسد: «بايد محبوب‌ترين كارها در نزد تو اموری باشند كه در حق با ميانه‌روی موافق‌تر و در عدالت عام‌تر و گسترده‌تر و با رضايت رعيت هماهنگ‌تر است، چرا كه خشم عموم مردم، خشنودی خواص را بی‌اثر می‌سازد و ناخشنودی خاصان در عين رضايت عموم جبران‌ناپذير است. هزينه زندگی خواص در حالت آسايش و صلح بر والی سنگين‌تر و به هنگام بروز مشكلات در همكاری كمتر و در اجرای انصاف ناراحت‌تر و به هنگام درخواست سوال پراصرارتر و پس از اعطا و بخشش كم سپاس‌تر و به هنگام منع خواسته‌ها ديرعذرپذيرتر و در ساعات رويارويی با مشكلات كم استقامت‌تر از خواص نيست، ولی پايه دين و جمعيت مسلمين و ذخيره دفاع در برابر دشمنان، تنها عامه امت‌اند. بنابراين بايد گوش تو به آن‌ها و ميل تو با آنان باشد.» ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3