eitaa logo
مفلحون
752 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
امام مهربان - استاد شجاعی .mp3
4.15M
🔊 📝 امام مهربان 👤 استاد 🌺 ایام ولادت رسانه 🆔 @moflehoon
💠 جبر و تفویض 🔹 ... بیان دیگری مرحوم حاج آقا رضا (رضوان الله تعال علیه) دارند که خیلی شیرین است و است؛ فرمودند به اینکه جبر را اموی خیلی ترویج کردند، به مردم می‌ گفتند که آنچه می‌ بینید کار خداست، کار خداست چرا به ما اعتراض می ‌کنید... . 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 خشنودی افراد جامعه، ملاک خوب یا بد بودن اتفاقات نیست؛ با توجه به اینکه در آیات قبلی خداوند سخن از نارضایتی مومنان از یکی از احکام خداوند می گوید، در این آیه مثالی می زند، که هر چند مومنان از اتفاقی کراهت داشتند، اما در آن اتفاق خیر فراوانی نهفته بود. آن اتفاق خروج پیامبر از منزل برای غزوه بدر بود. مومنان پایان خوشی برای آن پیشبینی نمی کردند. اما بر خلاف تصور آن ها خدا پیروزی بزرگی را نصیبشان کرد. بنابراين نبايد با ديد محدود خود ، احكام الهى را ارزيابى نمود ، بلكه بايد در برابر آنها سر تسليم فرود آورد و از نتائج نهائى بهره‏مند شد . 🔷 آیه: كَمَا أَخْرَجَكَ رَبُّكَ مِنْ بَيْتِكَ بِالْحَقِّ وَإِنَّ فَرِيقًا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ لَكَارِهُونَ (انفال / آیه ۵) 🔶 ترجمه: (ناخشنودي پاره‏ اي از شما از چگونگي تقسيم غنائم بدر) همانند آن است كه خداوند تو را از خانه‏ ات به حق بيرون فرستاد (به سوي ميدان بدر) در حالي كه جمعي از مؤ منان كراهت داشتند (ولي سرانجامش ‍ پيروزي آشكار بود.) 📅 دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
💠 محور وحدت 🔸 فرمود: ﴿مَرَجَ الْبَحْرَینِ یلْتَقِیانِ ٭ بَینَهُمَا بَرْزَخٌ لاَ یبْغِیانِ﴾ .عبارتی از ابن عباس نقل شده است که منظور از این ﴿الْبَحْرَینِ﴾، وجود مبارک حضرت امیر و وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیهما) هستند و حسنین هم لؤلؤ مرجانی هستند که از این دو بحر نشئت گرفتند. این حرف را آلوسی در تفسیر خود نقل می ‌کند، بعد می ‌گوید: «و الذی أراه أنّ هذا إن صحّ»؛ اگر این درست باشد، جزء تأویلات قرآن است نه جزء تفسیر، سپس حرفش این است: «و کلّ مِن علی و فاطمة رضی الله تعالی عنهما عندی أعظم من البحر المحیط علماً و فضلاً و کذا کلّ من الحسنین رضی الله تعالی عنهما أبهی و أبهج من الؤلؤ و المرجان بمراتب جاوزت حدّ الحسبان‏»؛ ما عقیده‌ مان درباره اینها این است. 🔸 اگر در علمای آنها چنین حرفی هست، آن وقت جا برای نیست؟ جا برای پرورش داعشی و سلفی و تکفیری هست؟! می ‌گوید وجود مبارک حضرت امیر و وجود مبارک حضرت زهرا (سلام الله علیهما) نزد من، از حیث علم و فضل، عظیم تر از بحر محیط اند و حسنین (سلام الله علیهما) به مراتب از لؤلؤ و مرجان زیباتر و ارزنده ‌ترند. راه باز است برای اینکه ما با هم داشته باشیم. 📚 سوره مبارکه الرحمن جلسه 10 تاریخ: 1396/08/07 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
بزرگ مثل ابالحسن - استاد شجاعی .mp3
8.24M
🔊 📝 بزرگ‌ مثل ابالحسن 👤 استاد 🌺 ایام ولادت رسانه 🆔 @moflehoon
💠 حجّت خدا بر خلق 🔸 ابن سکّیت از امام رضا (علیه السلام) پرسید: حجّت خدا بر خلق، در این زمان چیست؟ فرمود: است که انسان به کمک آن، پیامبر و امام راستین را از مدّعی دروغین نبوّت و امامت تشخیص می دهد و اوّلی را تصدیق و دومی را تکذیب می کند؛ «اَلْعَقْلُ یعْرِفُ بِهِ اَلصَّادِقَ عَلَى اَللَّهِ فَیصَدِّقُهُ وَ اَلْكَاذِبَ عَلَى اَللَّهِ». 📚 ادب فنای مقربان، ج2، ص26. 🆔 @moflehoon
💠 مرز توکّل 🔸 از وجود مبارک سؤال کردند، حدّ و مرز چیست؟ فرمود انسانی که هیچ هراسی ندارد، خشیتی ندارد، یک انسان ناقصی است، یک انسان متهوّر انسان ناقصی است كه حساب و کتابی ندارد. آن ‌که می ‌ترسد و از غیر خدا می ‌ترسد، او موحّد نیست. آن ‌که هم از خدا می ‌ترسد، هم از غیر خدا می‌ ترسد، او موحّد نیست. در این است که انسان بترسد و فقط از خدا بترسد. 🔸 نترسیدن کمال نیست، یک تهوّر بی ‌عقلی است. هراس از غیر خدا مشرکانه است، هراس منحصراً از خدا، موحّدانه است. وقتی ترس موحّدانه بود، امید هم موحّدانه است، چون معادل هم هستند. اگر کسی فقط از خدا ترسید، فقط به خدا امیدوار است، پس نعمت است، یک؛ مستلزم توحید در امید هم هست، دو؛ این خوف و رجا از یک عقیده نشأت می ‌گیرند، این سه؛ آن هم خوف را موحّدانه ترسیم می ‌کند هم امید را. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1395/05/24 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مرز توکّل 🔸 از وجود مبارک سؤال کردند، حدّ و مرز توکل چیست؟ فرمود انسانی که هیچ هراسی ندارد، خشیتی ندارد، یک انسان ناقصی است ... در این است که انسان بترسد و فقط از خدا بترسد... . 🆔 @moflehoon
💠 تحقيق حقايق 🔸 ما این را می‌ خوانیم، ولی به هر حال باید رویمان بشود که وقتی در حرم مطهر امام هشتم ایستادیم بگوییم: «مُحَقِّقٌ‏ لِمَا حَقَّقْتُمْ‏»؛ آدم اگر دستش پر نباشد باید خجالت بکشد، این مکتب امام رضا را نمی ‌داند! 🔸 همه مکاتبی که در عصر حضرت از یونان و غیر یونان آمده، حضرت هیچ وقت نگفت نیاید؛ شما هیچ جا روایتی پیدا نمی ‌کنید که حضرت جلوی ترجمه فلسفه از یونان را گرفته باشد، فرمود بیاید! نفرمود اینها را چرا ترجمه می ‌کنید، این حرف ‌ها چرا از یونان می ‌آید، این حرف ‌ها چیست؛ هر کس آمد، در برابر حضرت حذف شد! 🔸 ما باید بتوانیم در برابر حضرت بگوییم آنچه را شما تحقیق کردی من محقق هستم. آدم به حرم که مشرف می ‌شود تنها برای بخشش گناهان که نیست برای شفای مریض که نیست، اینها گوشه ‌ای از حاجت‌ های ماست؛ اما عرض می کند: «مُحَقِّقٌ‏ لِمَا حَقَّقْتُمْ‏ مُبْطِلٌ لِمَا أَبْطَلْتُمْ». خب آدم باید رویش بشود اینها را به حضرت بگوید! این با دست خالی چگونه می‌ تواند بخواند؟! همه ‌اش بده بده که نیست، بگیر بگیر هم است؛ باید بگوید من این کارها را در راه شما کردم، این کارها را در راه شما می کنم، شما قبول کنید. وقتی انسان می گوید: «مُحَقِّقٌ لِمَا حَقَّقْتُمْ‌‏»؛ یعنی این را هم شما قبول کنید! 📚 سوره مبارکه انفطار جلسه 3 تاریخ: 1398/10/02 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
پیداترین نهان من - استاد شجاعی .mp3
8.01M
🔊 📝 پیداترین نهان من 👤 استاد 🌺 ایام ولادت رسانه 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 690 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) ج. دانش ‌طلبان (شاگردان) شفاعت جویندگان علم رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: برای جویندگان علم شفاعتی همانند شفاعت پیامبران (ع) است. [1] [1]. إِنَّ لِطَالِبِ الْعِلْمِ شَفَاعَةً كَشَفَاعَةِ الأَنْبِیاء (ارشاد القلوب، ص164). 📚 مفاتیح الحیات ص 363 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
💠 مقام رضا 🔸 قصه ما این بود كه بچه‌ های مرحوم پدر و مادرم معمولاً می ‌مُردند، ما را هم (سلام الله علیه) كردند. مرحوم پدر و مادرم نذر كردند كه اگر خدا به اینها فرزندی داد و به سن هفت سالگی رسید و ماند، این بچه را به مشهد برای زیارت بیاورند و ما هم نذر شدیم. موی سر ما را هم كوتاه می ‌كردند، اما نمی ‌تراشیدند. ما یك گیسوی بلند داشتیم كه این [فرزند] را باید خدمت حضرت آورده و در اینجا مو را بتراشند و در نهر در حرم بریزند؛ سالی هم یك حلقه نقره ‌ای نذر بود كه به گردن ما می ‌گذاشتند كه این هفت ‌تا بشود و بعد خدمت حضرت بیاورند. هر سال یك حلقه نقره ‌ای به گردنمان اضافه می شد و یك گیسی هم داشتیم که فقط كوتاه می‌ كردند، نه بتراشند. 🔸 حالا هفت سالمان شد و ما را باید بیاورند تا نذر را ادا كنند. مرحوم پدر و مادرم و دایی ‌ام یك وسیله ‌ای كرایه كردند، شبی را در راه خوابیدیم و بعد آمدیم مشهد و اینها موی سر ما را كوتاه كردند. آن وقت یك نهر بزرگی در همین صحن بزرگ بود كه زوّار همین ‌جا می ‌نشستند و وضو می‌ گرفتند. این مو را كه تراشیدند، در این نهر ریختند و آن طوق هفت ‌گانه را كه از نقره بود در ضریح انداختند و ما به نذرمان عمل كردیم. از آن به بعد دیگر ما خودمان را می ‌دیدیم. 🔸 هر كسی در هر گوشه عالم به برسد، به وساطت آن حضرت است؛ البته این اسم‌ هایی كه «تَنزِیلُ مِنَ السَّمَاءِ» سر جایش محفوظ است، مقام رضا مقامی است كه هر كسی در هر گوشه عالم بخواهد راضی بشود ـ یك كسی در امتحان موفق شد، كسی در تجارت موفق شد، كسی خوشحال شد ـ این به وساطت مقام رضاست. 🔸 هر كسی را كه در عالم بخواهی راضی كنی، به وسیله مقام رضاست؛ مثل اینكه هر جایی خدای سبحان بخواهد یك درخت را سرسبز كند، مثل باران است. این طوری است كه در عالم هر كسی در هر گوشهٴ جهان بخواهد خوشحال بشود، آنجا وجود مبارك حضرت حضور دارد، مقام رضا این است. 📚 دیدار تولیت آستان قدس رضوی با حضرت استاد تاریخ: 1398/04/29 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مقام رضا 🔸 هر كسی در هر گوشه عالم به برسد، به وساطت آن حضرت است؛ البته این اسم‌ هایی كه «تَنزِیلُ مِنَ السَّمَاءِ» سر جایش محفوظ است... . 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 اراده الهی و توکل؛ هنگامی که یعقوب فرزندانش را راهی مصر می کند، به آنها توصیه می کند که از در واحدی به شهر وارد نشوند. سپس می فرماید، من با اين دستور نمى توانم حادثه اى را كه از سوى خدا حتمى است از شما برطرف سازم. چرا که حکم از آن خداست و باید بر او توکل کرد. برخی مفسران دلیل این دستور یعقوب را مقابله با چشم زخم و یا حسادت حسودان می دانند تا نکند گزندی به کاروان فرزندانش برسد. هر چند که در نهایت اتفاقی که یعقوب نگرانش بود، افتاد! یعنی همانطور که آیه می فرماید، رعایت این دستور یعقوب، نتوانست مانع اراده و حکم الهی، در گرفتار شدن دو فرزندش در مصر شود، فقط باعث دلخوشی یعقوب شد، تنها اثرش تسكين خاطر و آرامش قلب او بود که کاری را که می شد، فرزندانش انجام دادند. البته یعقوب می دانست که در نهایت، حکم و اراده الهی جاری می شود. پس به فرزندانش این نکته را تذکر می دهد و آنها را به توکل می خواند. توکل یعنی انسان تمام تلاش های ممکن را انجام دهد، ولی بداند نتیجه را خدا رقم می زند. پس نتیجه را به خدا واگذارد و به او اعتماد و تکیه کند. 🔷 آیه: وَ قَالَ يَا بَنِيَّ لَا تَدْخُلُوا مِنْ بَابٍ وَاحِدٍ وَ ادْخُلُوا مِنْ أَبْوَابٍ مُتَفَرِّقَةٍ وَ مَا أُغْنِي عَنْكُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ شَيْءٍ إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ عَلَيْهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُتَوَكِّلُونَ (یوسف / آیه 67) 🔶 ترجمه: (هنگامي كه مي‏خواستند حركت كنند، يعقوب) گفت فرزندان من! از يك در وارد نشويد، بلكه از درهاي متفرق وارد گرديد و (من با اين دستور) نمي‏توانم حادثهاي را كه از سوي خدا حتمي است از شما دفع كنم، حكم و فرمان تنها از آن خدا است بر او توكل كرده‏ ام و همه متوكلان بايد بر او توكل كنند. 📅 چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 خوشبختی یعنی نگاهت بر من ❣️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 هدایت الهی 🔹 امام رضا (علیه السلام) می فرماید: «لا تَطلُبُوا الهُدی فی غَیرِالقُرآنِ فَتَضِلّوا»؛ هدایت را از غیر قرآن نخواهید که گمراه خواهید شد. چنان که قرآن علمی نیز به تبعیت و پیروی از قرآن عینی دعوت می کند: «ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا»؛ ره آورد رسول خدا را بپذیرید و آنچه وی شما را از آن نهی کرده، رها کنید. 📚 ادب فنای مقربان، ج2، ص193. 🆔 @moflehoon