eitaa logo
مفلحون
754 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
دلم گرفته برایت - حاج‌مهدی رسولی .mp3
3.18M
🔊 📝 دلم گرفته برایت 👤 حاج‌مهدی 📌 ؛ دلم گرفته برایت زبان ساده عشق است سلیس و ساده بگویم دلم گرفته برایت ◽️ 🆔 @moflehoon
⚠️ اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می ایستیم ❌اسرائیل شرّ مطلق است. اسرائیل ضد اسلام، ضد مسیحیت، ضد ایمان، ضد قومیت عربی، ضد انسانیت و ضد میهن است. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. ما اسرائیل را شرّ مطلق می دانیم. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می ایستیم. اگر اسرائیل با چپ بجنگد، ما درکنار چپ خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد. این است معنای «اسرائیل شرّ مطلق است». من شخصا در حد مطالعاتم هیچ نهادی را خطرناکتر از اسرائیل نمی شناسم.» 📖 جلد دوازدهم مجموعه «گام به گام با امام موسی صدر» 🆔 @moflehoon
ادیسون بهشتی یا جهنمی - سید محمد جواد موسوی فرد.mp3
3M
🔰 بالاخره ادیسون بهشتیه یا جهنمی ؟! ⬅️ تفاوت انگیزه خوب و کار خوب ⬅️ ملاک کار خوب و بد چیه؟ 📹 🔻اگه بنظرت برای دیگران هم مفیده، براشون بفرست🔻 🆔 @moflehoon
درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به اطلاع علاقمندان و شاگردان دروس حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی می رساند درس اخلاق هفتگی حضرت استاد - ادامه مبحث شرح نهج البلاغه - این هفته پنجشنبه ساعت 10 صبح به صورت در محل قم برگزار می گردد. ↙️ پخش زنده از سایت تلویزیون اینترنتی اسراء : ↙️ سامانه مجازی آموزش: 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🌸 پنج شنبه است و یادی کنیم از اموات(فاتحه) 🌸 🆔 @moflehoon
💠 هنر تعالی بخش 🔹 شما فرق بین دیوان منوچهری دامغانی با مرحوم را می ‌بینید؛ یكی نازل است یكی متنزّل؛ خیلی فرق است! بیان ذلك این است كه یك وقت هنرمندی است ادیب که انواع و اقسام پرنده‌ ها را می‌ شناسد صداها را می ‌شناسد درخت ها را می ‌شناسد برگ ها را می ‌شناسد، در یك غزل یا یك قصیده مثلاً ده‌ تا مرغ را با آهنگ هایشان درخت را با برگ هایشان گل را با رنگ هایشان می‌ شمارد، این می ‌شود منوچهری دامغانی؛ این است نیست. 🔹 یك وقت مثل مرحوم حافظ می شود؛ حافظ آن بالایی را آورده تشبیه كرده به درخت و گل و بلبل؛ ولی این، خود این پایینی ‌ها را ردیف و جمع كرده است! فرق حافظ و جناب منوچهری دامغانی _ گرچه او هم اشعار بلندی در بعضی از موارد دارد _ فرق بین نازل و متزّل است. 🔹 كسی كه هنرمندی او در این است كه انواع و اقسام مرغ ها را می‌‌ شناسد انواع و اقسام درخت ها را می ‌شناسد انواع و اقسام برگ ها را می ‌شناسد انواع و اقسام میوه‌ ها را می‌ شناسد انواع و اقسام گل ها و رنگ ها را می‌ شناسد، اینها را در یا ‌ای ردیف بكند، این می ‌شود منوچهری دامغانی! این نازل ها را جمع كرده این اشعار پیامی ندارد. یك وقت است كه از بالا را آورده در ساخته و آن متخیلِ ساخته را با جمال محسوس ارائه كرده، این متنزّل است یعنی نردبان درست كرده، خودش از بالا پله پله آمده پایین، دست مخاطب را می‌ گیرد، پله پله بالا می ‌برد و از مرحله حس به مرحله خیال و از مرحله خیال به می برد و او را عاقل می کند. 🔹 آن كه نتواند در راه بیاید و است، آن مطلب دیگری است؛ اما اگر كسی استعداد آن را دارد و می ‌تواند بیاید، اینها می ‌توانند بالا ببرند، برای اینكه راه درست كردند نردبان كردند راهنمایی هم كردند چراغ هم دادند. 📚 فلسفه هنر جلسه 7 تاریخ: 1390/01/24 🆔 @moflehoon
💠 کانال دروس حضرت استاد در شبکه های اجتماعی ، تلگرام و سروش. 1️⃣ تلگرام Telegram: 2️⃣ Eitaa: 3️⃣ سروش Soroush: 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. فقیران فقیران توجه و رسیدگی به امور تهیدستان به قدری مهم است كه خدا در قرآن به آن، سفارش اكید فرموده و برای رسیدگی به كار آنان، پاداش ‌های دنیوی و اخروی قرار داده كه بخشایش گناهان آدمی یكی از آن‌هاست. بخشی از اموال انسان به صورت صدقات واجب و مستحب به نیازمندان اختصاص دارد. قرآن در این باره می‌ فرماید: «صدقات برای فقیران و مساكین است». [1] در آیه ‌ای دیگر فرمود: و اگر آن‌ها را نهان دارید و به بینوایان بپردازید از آن روی كه به خلوص نیت نزدیك ‌تر است برای شما بهتر است و [به هر حال] خدا پاره‌ای از گناهانتان را از شما می ‌زداید. [2] [1]. ﴿إِنَّمَا الصَّدَقاتُ لِلْفُقَراءِ...﴾ (سورهٴ توبه، آیهٴ 60). [2]. ﴿... و اِن تُخفوها و تُؤتوهَا الفُقَراءَ فَهُوَ خَیرٌ لَكُم و یكَفِّرُ عَنكُم مِن سَیئاتِكُم﴾ (سورهٴ بقره، آیهٴ 271). 📚 مفاتیح الحیات ص 409 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
🖼 ؛ ▫️ مخاطب این حرفا تویی... 🕋 من خودم می‌دونم چجوری به تنهایی خدا رو عبادت کنم که ازم راضی باشه. اگه ایستادم به خاطر شماست... ▫️ ویژه سالروز صلح علیه‌السلام 🆔 @moflehoon
🖼 ؛ ▫️ مخاطب این حرفا تویی... 🕋 من خودم می‌دونم چجوری به تنهایی خدا رو عبادت کنم که ازم راضی باشه. اگه ایستادم به خاطر شماست... ▫️ ویژه سالروز صلح علیه‌السلام 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 محبوب جاوید 🔸 پیغمبر به جبرئیل (سلام الله علیهما) فرمود: «عِظنِی»؛ مرا موعظه کن! چند چیز را جبرئیل (سلام الله علیه) به آن حضرت گفت _حالا مسئله نماز شب بود و مانند آن _ از جمله فرمود: «أَحبِب مَا شِئتَ فَإِنَّکَ مفَارقُه»؛ هر چه که غیر خداست را بخواهی دوست داشته باشی، دوست داشته باش؛ ولی بالاخره مفارقت آن را تهدید می ‌کند... . 🆔 @moflehoon
💠 محبوب جاوید 🔸 پیغمبر به جبرئیل (سلام الله علیهما) فرمود: «عِظنِی»؛ مرا موعظه کن! چند چیز را جبرئیل (سلام الله علیه) به آن حضرت گفت _ حالا مسئله نماز شب بود و مانند آن _ از جمله فرمود: «أَحبِب مَا شِئتَ فَإِنَّکَ مفَارقُه»؛ هر چه که غیر خداست را بخواهی دوست داشته باشی، دوست داشته باش؛ ولی بالاخره مفارقت آن را تهدید می ‌کند؛ یعنی نه تنها «منقطع الآخر» است و دوام ندارد، بلکه «عند الفراق» به درد آن مبتلا می ‌شوی. 🔸 محبوب ‌ها را ذات اقدس الهی در قرآن به دو قسم تقسیم کرد: محبوب پایدار و محبوب ناپایدار. همان ذات اقدس الهی است که ﴿إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونی‏ یحْبِبْكُمُ اللَّهُ﴾؛ اما غیر خدا را در اوایل سوره مبارکه «آل عمران» مشخص کرد، فرمود: ﴿زُینَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوات﴾. یا زن و فرزند هستند که از سنخ انسان هستند؛ یا دام‌ ها مثل گاو و گوسفند و اسب و مانند آن هستند که حیوان هستند؛ یا باغ و بوستان و مزرعه هستند که از سنخ گیاهان می باشند؛ یا طلا و نقره و مانند آن هستند که از جمادات می باشند. فرمود: ﴿زُینَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَواتِ﴾؛ جامع اینها شهوت است نه عقل، پس محبت به اینها محبت عقلی نیست. 🔸 فرمود چه جماد باشد، چه نبات باشد، چه حیوان باشد، چه انسان باشد، حبّ اینها حبّ شهوی است نه حبّ عقلی، حبّ عقلی همان است که فرمود مزد رسالت پیغمبر است: ﴿لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى﴾. این از سنخ محبت‌ های چهارگانه سوره مبارکه «آل عمران» که نیست، این مودت دائمی است، هجرانی ندارد؛ تا ما رها نکنیم آنها رها نمی ‌کنند، گاهی هم ممکن است انسان رها بکند ولی آنها بر اساس فیض و لطفی که دارند رها نمی‌ کنند، لذا پیام جبرئیل به حضرت پیغمبر (سلام الله علیهما) که فرمود: «أحبِب مَا شِئتَ فَإِنَّکَ مفَارِقه»، این اعلام خطر را کرد که چیزی که از دست دادنی است قابل محبت نیست. ↙️ : ↙️ یوتیوب: 📚 درس خارج فقه سلف جلسه 17 تاریخ: 1394/01/19 🆔 @moflehoon
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی؛ تاکید بر لزوم کمک رسانی به مسلمانان مظلوم فلسطین 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی بر لزوم کمک رسانی به مسلمانان مظلوم فلسطین تاکید فرمودند. متن پیام معظم له بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحيم و اياه نستعين اسلام كه احياى عدل و حيات بخشى حقوق بشر را به جهانيان آموخت اجازه نمى دهد در شرایط دشوار كنونى مسلمانان مجاهد و مظلوم فلسطين تنها بمانند. بر همه مسلمانان لازم است كه در كمك رسانى به اين آزادگان به پا خواسته جهت رهايى قدس عزيز هيچ گونه كوتاهى نكنند. والسلام على من اتبع الهدى جوادى آملى ـ بيستم مهر ١٤٠٢ 🆔 @moflehoon
🔥سَنُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ (سوره آل عمران، آیه ۱۵۱) 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سیدحجت بحرالعلومی.mp3
8.45M
📝 می‌خوانمت آقاے من اما با زبانے كہ گناه لالش كرده صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 خبر خداوند از پایان کار فتنه انگیزان یهود؛ این آیه در باره خطاب الهی به بنی اسرائیل است که می فرماید زمانی که "وعد الاخره" فرا برسد شما را گرد می آوریم. هر چند اغلب مفسران این اشاره الهی را به حشر انسان ها در قیامت مربوط دانسته اند، اما مفسران بزرگی همانند علامه طباطبایی با توجه به آیات ابتدایی این سوره احتمال داده اند که عبارت "وعد الاخره" همان است که در آیه 7 سوره اسراء آمده است و آن اشاره به شکست قطعی و نابودی یهود پس از دومین فساد بزرگ خود در بیت المقدس است. در این صورت عبارت انتهایی آیه به معنای زیر خواهد بود (به نقل از متن تفسیر المیزان): "بعد از غرق فرعون، به بنى اسرائيل دستور داديم كه در سرزمين مقدس كه فرعون شما را از رفتن به آنجا جلوگيرى مى كرد منزل كنيد و در آنجا باشيد تا وعده ديگر شما برسد، همان وعده اى كه در آن، بلاها شما را مى پيچاند و دچار قتل و غارت و اسيرى و جلاى وطن مى شويد. در آن موقع همه شما را گرد آورده و در هم فشرده مى آوريم." با این تفسیر ابتدا و انتهای آیه با یکدیگر مرتبط می شوند. ضمن اینکه از سیاق آیه بر می آید که این جمع شدن بساط، پایان کار فتنه انگیزی بنی اسرائیل در دنیا است و پس از آن بازگشتی برای ان ها وجود نخواهد داشت. جالب است که بدانید نام دیگر سوره اسراء، سوره بنی اسرائیل است و سوره با بیان فتنه انگیزی های این قوم آغاز شده و با بیان عاقبت آن ها ختم می شود. 🔷 آیه روز : وَ قُلْنَا مِن بَعْدِهِ لِبَنِي إِسْرَائِيلَ اسْكُنُواْ الأَرْضَ فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَةِ جِئْنَا بِكُمْ لَفِيفًا (اسراء / آیه 104) 🔶 ترجمه : و بعد از آن به بنى اسرائیل گفتیم: «در این سرزمین ( مصر و شام) ساكن شوید! اما هنگامى كه وعده آخرت فرا رسد، همه شما را دسته جمعى (به آن دادگاه عدل) مى ‏آوریم‏» ⬅️ نکته : سوره اسراء از مهمترین سوره های مرتبط با موضوع مهدویت است. به طوری که در مفاتیح الجنان آمده است : " از حضرت صادق روایت شده است که هر که در هر شب جمعه سوره بنی اسرائیل را بخواند، نمیرد تا به خدمت حضرت قائم عجل الله فرجه برسد و از اصحاب آن حضرت باشد" . در میان آیات این سوره ، آیه مورد بحث امروز از جایگاه خاصی در موضوعات مربوط به زمان ظهور و نابودی فتنه یهود در دنیا دارد و برخی محققان استفاده هایی از لفظ لفظ این آیه کرده اند که نتایج شگفت انگیز و تکان دهنده ای دارد که نگارنده بیان آن ها را از طریق این رسانه به مصلحت نمی بیند. با این وجود، عزیزان علاقه مند را به جستجو و مطالعه نتایج حیرت آور این پژوهش ها دعوت می نمایم. 📅 جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ، ، ، ، 🌹تعجیل در فرج ولی عصر صلوات🌹 🌼🌼 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. فقیران فقیران ... در مقابل، نادیده گرفتن حقوق فقیران برانگیزاننده خشم و عذاب الهی است، چنان ‌كه خدای سبحان فرمود: ما تكذیب كنندگان رسالت را گرفتار عذاب كردیم، چنان‌كه صاحبان آن بوستان را دچار بلا ساختیم. آن ‌گاه كه سوگند یاد كردند كه بامدادان میوه‌ های باغشان را برای خود بچینند و سهمی برای تهیدستان استثنا نكنند پس همان شب، در حالی كه خفته بودند، بلایی از جانب پروردگارت بر گرد آن بوستان به گردش درآمد و آن باغ بسوخت و چون شب تار، سیاه گشت. [1] رسول خدا (ص) فرمود: هركس با فقیر مواسات و برابری كند و با مردم به انصاف رفتار كند او مؤمن راستین است. [2] [1]. سورهٴ قلم، آیات 17 ـ 20). [2]. ... مَنْ وَاسَی الْفَقِیرَ وَ أَنْصَفَ النَّاسَ مِنْ نَفْسِهِ فَذَلِكَ الْمُؤْمِنُ حَقّاً (كتاب الخصال، ص47). 📚 مفاتیح الحیات ص 409 و 410 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاید حسین هم آرزو کرده بود تو را این‌گونه به دست داشت نه بریده گلو من الأُذُن الی الأُذُن... 😢 📌 🆔 @moflehoon
به تاریخ شمسی، امروز عاشوراست با تبدیل تاریخ، دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری مصادف میشه با ۲۱ مهر سال ۵۹شمسی. بدین‌ ترتیب امروز جمعه مصادف با عاشورای حسینی‌ست 🆔 @moflehoon
💠 ایمان راسخ 🔹 اینکه هر کسی انجام دهد به بهشت می رود، چنین چیزی در قرآن نیست؛ فرمود هر کسی عمل صالح داشته باشد _ که این حُسن فعلی است _ ﴿وَ هُوَ مُؤْمِنٌ﴾. این ﴿وَ هُوَ مُؤْمِنٌ﴾ ملکه است، اینکه اسم فاعل نیست، این صفت مشبهه است به وزن اسم فاعل؛ یعنی ، ملکهٴ راسخهٴ ثابتهٴ اوست، خب وقتی ایمان، بود، انجام واجبات و ترک محرّمات، مستمر است. 🔹 هیچ ‌جا ما نداریم که کسی کار خوب انجام بدهد به بهشت می ‌رود! حتماً حُسن فعلی با حُسن فاعلی همراه است؛ کار خوب، از انسان خوب. کار خوب اگر از کافر باشد، ممکن است بهره های دنیایی داشته باشد؛ ولی به بهشت نمی برند! ﴿وَ مَنْ عَمِلَ صَالِحاً مِن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَی وَ هُوَ مُؤْمِنٌ﴾؛ نه «آمَنَ»! این ﴿وَ هُوَ مُؤْمِنٌ﴾ صفت مشبهه است نه اسم فاعل و نشانهٴ ثبات و دوام و استقرار است و مقتضای مؤمن بودن، است «بالاستمرار» و است «بالاستمرار». 📚 سوره مبارکه زخرف جلسه 17 تاریخ: 1394/10/23 🆔 @moflehoon