eitaa logo
مفلحون
754 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حیات طیب 🔹 یكی از موضوعات مهمی كه قرآن كریم آن را ره آورد وحی می ‌داند، یعنی زندگی پاك و منزه است و می‌ گوید این زندگی پاك و حیات طیب، بهره كسانی است كه هم از نظر جان، مؤمن و معتقد باشند و هم از نظر عمل، صالح و شایسته. 🔹 اموری كه در این زمینه باید مطرح شود و طبق رهنمود قرآن كریم درباره آنها بحث شود چند تا است: 1️⃣ یكی اینكه قرآن، پیروانش را نوید حیات داد فرمود هر كس به قرآن عمل كند زنده می ‌شود؛ 2️⃣ دوم اینكه آن حیات موعود، حیات طیب و پاكیزه است؛ 3️⃣ سوم اینكه این حیات طیب و پاكیزه، انسان را صعود می ‌دهد و به مقامی می ‌رساند كه در آن منزلت، نزد خدا خواهد بود؛ 4️⃣ چهارم اینكه نتیجه این صعود و عروج، جاودان بودن و دائمی شدن است؛ 5️⃣ پنجم اینكه انسانی كه به این مقام رسید در تمام شرایط، زندگی طیبش، پربار و ثمربخش است. 🔹 قرآن، نوید حیات می ‌دهد؛ می ‌فرماید هر كس به قرآن بود و به دستور وحی كرد، زنده می ‌شود و هر كس به قرآن معتقد نبود و به وحی عمل نكرد، از این حیات و زندگی برخوردار نیست و قهراً مرده خواهد بود؛ در سوره «انفال» فرمود: ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا یحْییكُمْ﴾. 📚 درس روش تفسیر ـ جلسه 12 🆔 @moflehoon
🔸 هم اکنون پخش زنده درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی از مسجد اعظم قم ↙️ سایت تلویزیون اینترنتی اسراء : ↙️ سامانه مجازی آموزش: 🆔 @moflehoon
عالم شدن تنها مشکلی را حل نمی کند / اگر می خواهید بهشتی شوید باید علم را به عقل عملی گره بزنید 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی این هفته در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید. آیت الله العظمی جوادی آملی در این جلسه، به شرح حکمت 119 نهج البلاغه پرداختند. ایشان بیان داشتند: وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله علیه) در این کلمه حکیمانه فرمود: «مَثَلُ الدُّنْیا كَمَثَلِ الْحَیةِ، لَینٌ مَسُّهَا وَ السَّمُّ النَّاقِعُ فِی جَوْفِهَا؛ یهْوِی إِلَیهَا الْغِرُّ الْجَاهِلُ، وَ یحْذَرُهَا ذُو اللُّبِّ الْعَاقِلُ»... . 🆔 @moflehoon
عالم شدن تنها مشکلی را حل نمی کند / اگر می خواهید بهشتی شوید باید علم را به عقل عملی گره بزنید 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی این هفته در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید. آیت الله العظمی جوادی آملی در این جلسه، به شرح حکمت 119 نهج البلاغه پرداختند. ایشان بیان داشتند: وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله علیه) در این کلمه حکیمانه فرمود: «مَثَلُ الدُّنْیا كَمَثَلِ الْحَیةِ، لَینٌ مَسُّهَا وَ السَّمُّ النَّاقِعُ فِی جَوْفِهَا؛ یهْوِی إِلَیهَا الْغِرُّ الْجَاهِلُ، وَ یحْذَرُهَا ذُو اللُّبِّ الْعَاقِلُ» انسان در زندگی یک دارد که همان هوای نفس اوست و این را وجود پیامبر فرمود: «أعدى عَدوِّكَ نَفسُكَ الَّتی بَینَ جَنبَیكَ» و یک دارد که همین ابزار دنیوی و زرق و برق دنیاست. 🔹خداوند در قرآن دنیا را مذمت کرده است، دنیایی که من و ماست، دنیایی که مقام و خودبینی و غرور هست و من برترم در آن وجود دارد مورد مذمت قرار گرفته است: «اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیاةُ الدُّنْیا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زینَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَینَكُمْ وَ تَكاثُرٌ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ...» و این دشمن زگهواره تا گور از کودکی تا بزرگسالی با ما هست و اگر با ما نبود که خطرش را ذکر نمی کرد؛ لذا باید انسان از این دنیا بر حذر باشد. 🔹 جهل گاهی در مقابل علم است که قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت به توده مردم می گویند و «طلب العلم فریضة» که این هر چند کمال است اما مشکل را به تنهایی حل نمی کند، و گاهی جهل در مقابل عقل است، لذاست که به علما گفته اند ، سرّش این است که انسان تنها اندیشه نیست، انسان با «اندیشه» و «انگیزه» زندگی می کند و این دو کاملا از هم جداست،.... اما بخواهد عقیده پیدا کند و بهشتی شود و از تکاثر برهد و به کوثر برسد، یک عقلی می خواهد که با دست آن، علم و اندیشه عقل نظری را به گره بزند! 🔹 ... اگر ما این مشکلات را نداشته باشیم، دیگر آن وقت تقصیر را به دین و قرآن و روایات مرتبط نمی کنیم بلکه می فهمیم که همه اینها نور و طیب و طاهر هستند و این ما هستیم که باید این مشکلات را بر طرف کنیم که در این صورت هیچ حادثه ای برای ما پیش نمی آید؛ لذا فرمود که عقلا می فهمند که دنیا ظاهرش زیبا هست ولی درونش سم مهلک است. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/08/11 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 قاِصمِ الجَّبارین 🔸 فرمود ﴿لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلی‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾؛ در برابر پیغمبری كه مرتب با وحی و علوم وحیانی در ارتباط است _كشند؛ ولی فرمود من مواظب شما هستم! اگر شما عاقلانه حركت كردید، هر وقت اینها آتش را روشن كردند من شخصاً خاموش می ‌كنم... . 🆔 @moflehoon
💠 قاِصمِ الجَّبارین 🔸 بزرگواران و چه در ایران و چه در خارج از ایران، مخصوصاً عزیزان و باید بدانند كه خدا اسرائیل را برای ما معرفی كرده است. ما اگر دشمنمان را نشناسیم، نه می ‌توانیم روی پای خودمان بایستیم و نه می ‌توانیم مقاومت كنیم. ذات اقدس الهی به وجود مبارك پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) فرمود در بین یهودیان، آدم ‌های مؤمنی هستند: ﴿مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ أُمَّةٌ قائِمَةٌ﴾ كه الآن هم شما می ‌بینید به نفع غزّه و امثال غزّه قیام دارند؛ اما را كه قرآن معرفی می ‌كند می ‌فرماید اینها كسانی‌ هستند كه ﴿لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلی‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾. 🔸 ایران و سایر كشورها اگر خودش را نشناسند که قدرت مقاومت ندارند. فرمود این هر روز در برابر كسی كه عقل كل است یعنی پیغمبر نقشه می کشد، دیگران که آدم عادی هستند! فرمود در برابر پیغمبری كه مرتب با وحی و علوم وحیانی در ارتباط است _كشند. این متن قرآن كریم است که ﴿لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلی‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾؛ ولی فرمود من مواظب شما هستم! 🔸 اگر شما عاقلانه حركت كردید، هر وقت اینها آتش را روشن كردند من شخصاً خاموش می ‌كنم: ﴿كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ﴾. با فعل ماضی تعبیر كرده است؛ نفرمود هر وقت اینها آتش را روشن كنند ما خاموش می‌ كنیم، به فعل مضارع نگفت، بلکه فرمود هر وقت اینها روشن كردند ما خاموش كرده ‌ایم; یعنی خاموش كردن ما قطعی است! ﴿كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ﴾. هم با فعل ماضی تعبیر كرد و هم به خودش اسناد داد؛ نفرمود من به فَلَك می ‌گویم یا به مَلك می‌ گویم, فرمود من خودم خاموش می ‌كنم: ﴿كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ﴾. 🔸 عزیزان ما چه در و چه در غیر غزّه، هر كسی توفیقی پیدا كرد، كمكی كرد, دعایی كرد، در این بخش انتفاضه و قدس شركت كرد، می‌ شود ! خدا كه دست ندارد؛ اما همین عزیزی كه به فكر غزّه است «ید الله» است. فرمود من خاموش می ‌كنم، آن وقت چه حرفی داریم ما؟! یعنی ما شك داریم كه غزّه ‌ای‌ ها پیروزند؟! شك داریم كه شكست می‌ خورد؟! ↙️ : ↙️ یوتیوب: 📚 دیدار اعضای انتفاضه و سازمان تبلیغات اسلامی با حضرت استاد تاریخ: 1393/04/31 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 وارثان انبیاء 🔹 اساس کار این است که ما چرا را نرویم؟ چرا از آنها ارث نبریم؟ آنها که گفتند بیایید بچه ‌های ما بشوید ارث ببرید! این «انّ الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِیاء»، نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) جمله خبریه است، اینها علمای راستین هستند که حضرت فرمود: «نَحْنُ الْعُلَمَاءُ وَ شِیعَتُنَا الْمُتَعَلِّمُون‏»، اینها وارثان انبیا هستند؛ اما نسبت به ما جمله خبریه ‌ای است که به داعی انشا القا شده است؛ یعنی بکوشید ارث ببرید! پس معلوم می ‌شود که . 🔹 خب چرا ما مثل زراره و حمران و ابان بن تغلب نشویم؟! این کم مقامی نیست! ابان از شاگردان امام صادق است، وقتی وارد محضر حضرت می ‌شود وجود مبارک امام صادق به خدمتگزارش می ‌گوید این تشک را برای آقا پهن کن که آقا روی تشک بنشیند. مگر فرقی بین وجود مبارک امام صادق و امام زمان(علیهما السلام) هست؟ خب چرا ما به اینجا نرسیم؟! ما که مقام نمی ‌خواهیم؛ اما این کم فضیلت نیست که امام زمان به خدمتگزارش بگوید تشک را پهن کن تا آقا بنشیند! این مخصوص آنهاست یا ما هم می ‌توانیم بشویم؟ چرا ما نشویم؟! . 📚 سوره مبارکه صف جلسه 6 تاریخ: 1396/12/26 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. فقیران آثار بی ‌توجهی به فقیر نفرین گرفتار: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: از نفرین گرفتار برحذر باشید. [1] [1]. اتّقُوا دَعوَة المُعْسِر (كنز العمال، ج62، ص220). 📚 مفاتیح الحیات ص 415 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
گزارش تصویری درس اخلاق آیت الله العظمی جوادی آملی 🔹پایگاه اطلاع رسانی اسراء: درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی ، پنجشنبه 11 آبان 1402 با حضور اقشار مختلف مردم در محل قم برگزار گردید. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/08/11 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. فقیران آثار بی ‌توجهی به فقیر یافتن نشانهٴ نفاق: رسول خدا (ص) فرمود: نفرین خدا بر كسی كه توانگر را برای ثروتش گرامی بدارد و نفرین خدا بر كسی كه فقیر را به سبب فقرش اهانت كند و چنین كاری را جز منافق نمی ‌كند. [1] [1]. لَعَنَ اللَّهُ مَنْ أَكْرَمَ الْغَنِىَّ لِغِنَاهُ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ أَهَانَ الْفَقِیرَ لِفَقْرِهِ وَ لا یفْعَلُ هَذَا إِلاَّ مُنَافِق (ارشاد القلوب، ص194). 📚 مفاتیح الحیات ص 415 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
قرآن ما را به حفظ تیزهوشی و خردورزی در مقابل دشمنان توصیه کرده است 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده ... . به همین مناسبت فرازهایی از فرمایشات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی که معظم ‌له در آنها به مسئله مهمّ مبارزه با استكبار جهانی و خطر نفوذ بیگانگان در كشور پرداختند را از نظر می‌گذرانیم... . 🆔 @moflehoon
قرآن ما را به حفظ تیزهوشی و خردورزی در مقابل دشمنان توصیه کرده است 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده ... . به همین مناسبت فرازهایی از فرمایشات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی که معظم ‌له در آنها به مسئله مهمّ مبارزه با استكبار جهانی و خطر نفوذ بیگانگان در كشور پرداختند را از نظر می‌گذرانیم. 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به ایام سیزده آبان بیان داشتند: مهم‌ترین مناسبت این ایام همان است، این سیزده آبان ـ به تعبیر جناب شیخ فریدالدین عطار ـ فراز و فرودی داشت؛ هم روزی بود كه امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) به تركیه تبعید شد، هم روزی است كه عزیز قیام كردند و به دانشگاه رفتند؛ هم دانش‌آموزان و هم عزیز آسیب دیدند؛ و عده ‌ای شربت شهادت نوشیدند، عده‌ ای مجروح و مصدوم شدند و روزی است كه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام این توفیق را داشتند كه لانه جاسوسی را تسخیر كنند. 🔸 حافظ این انقلاب ذات اقدس الهی است، وسیله خوبی است و عصمت و طهارت این انقلاب را حفظ می ‌كنند؛ جریان طبس از این قبیل بود؛ جریان لانه جاسوسی از همین قبیل بود؛ جریان رو شدن دست بسیاری از این افراد از این قبیل بود. 🔸 دشمنان باید بدانند آن روزی كه این مملكت در اختیار شما بود با همه این نیروها كه در اختیارتان بود مردم شما را بیرون كردند، كاری از شما ساخته نیست؛ اما اینها اهل عبرت نیستند؛ نه اهل عقل ‌اند نه اهل مذاكره ‌اند، اینها همان كسانی هستند كه ذات اقدس الهی در قرآن كریم درباره این خبر داد و فرمود: ﴿لاَ تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَی خَائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾، رسول من! آن هوش سیاسی را به مردم منتقل بكن، به مردم بگو: ﴿خُذُوا حِذْرَكُمْ﴾ در عین حالی كه اسلحه دارید، در عین حالی كه اسلحه می سازید، در عین حالی كه تولید می كنید؛ اما فهم و شعور و خردتان را حفظ بكنید، این ؛ ﴿خُذُوا حِذْرَكُمْ﴾. این تیزهوشی، این خردورزی، این عقل گرایی، این درایت، این را حفظ بكنید، نفرمود «خذوا سیفكم»، «سیفكم» آن آیات دیگر است، فرمود: فهمتان را حفظ بكنید، از آن سوی فرمود: ﴿وَلاَ تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَیٰ خَائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾؛ اینها هر روز نقشه می كشند. مطالعه بیشتر: 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1385/08/12 🆔 @moflehoon
نشست علمی «ولایت انسان کامل با تاکید بر تحریر الولایه علامه طباطبایی» برگزار می گردد 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء و با همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی علامه طباطبایی، صد و نوزدهمین پیش نشست علمی این کنگره با موضوع «ولایت انسان کامل با تاکید بر تحریر رسالة الولایة علامه طباطبایی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی گرجیان عرب و حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور برگزار می گردد. 🔻 ولایت انسان کامل با تاکید بر تحریر الولایه علامه طباطبایی 🗓 دوشنبه، ۱5 آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱3 تا 14:30 🏢 بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 سؤال حشر 🔹 در قیامت همه را حاضر می ‌کنند و از همه ما سؤال می‌ کنند. صدر آیه فرمود بدون تحقیق چیزی را قبول نکن: ﴿لاَ تَقْفُ مَا لَیسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ﴾؛ یعنی پیروی نکنید چیزی را که برای شما مسلّم نیست، چرا؟ ﴿إِنَّ الْسَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الفُؤاد كُلُّ أُوْلئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً﴾؛ برای اینکه در قیامت از شما سؤال می ‌کنند، با این کجا را دیدی؟ با این چه چیزی را شنیدی؟ با این از چه چیزی پیروی کردی؟ 🔹 این بیان نورانی امام جواد است که فرمود: «مَنْ أَصْغَی إِلَی نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ كَانَ النَّاطِقُ عَنِ اللَّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ كَانَ النَّاطِقُ ینْطِقُ عَنْ لِسَانِ إِبْلِیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلِیسَ»؛ اگر کسی حرف کسی را گوش بدهد دارد او را عبادت می ‌کند. «مَنْ أَصْغَی إِلَی نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ كَانَ النَّاطِقُ عَنِ اللَّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ كَانَ النَّاطِقُ ینْطِقُ عَنْ لِسَانِ إِبْلِیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلِیسَ»؛ این به ما می ‌گوید که اگر می‌ خواهید گوش بدهید، گوش بدهید؛ اما ﴿فَیتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ﴾. 🔹 همان طوری که در قرآن دارد: ﴿إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا﴾؛ یعنی گوش بدهید، اگر کسی حرف ائمه (علیهم السلام) و روایات را این طور گوش بدهد، این عبادت است؛ اما حرف را دارد باورمندانه گوش می ‌دهد، این درست نیست. گوش بدهید؛ اما ﴿یسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ﴾. 🔹 در قیامت از انسان سؤال می ‌کنند با این چه کار کردی؟ به کجا گوش دادی؟! درباره هم همین طور است، در قیامت سؤال می ‌کنند که چه را دیدی؟ مَحرم را دیدی، نامَحرم را دیدی، چه کتابی را نگاه کردی، چه چیزی را تماشا کردی؟! 📚 سوره مبارکه جمعه جلسه 5 تاریخ: 1397/01/20 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. فقیران آثار بی ‌توجهی به فقیر عدم اجابت دعا: رسول خدا (ص) فرمود: هركس توانگر را به سبب توانگری ‌اش گرامی بدارد و فقیر را برای فقرش اهانت كند در آسمان ‌ها دشمن خدا و دشمن پیامبران نامیده می ‌شود و دعایش به اجابت نمی‌ رسد و حاجتش برآورده نمی‌ شود. [1] [1]. ... وَ مَنْ أَكْرَمَ الْغَنِىَّ لِغِنَاهُ وَ أَهَانَ الْفَقِیرَ لِفَقْرِهِ سُمِّىَ فِی السَّمَاوَاتِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّ الأَنْبِیاءِ لا یسْتَجَابُ لَهُ دَعْوَةٌ وَ لا یقْضَی لَهُ حَاجَة (ارشاد القلوب، ص194). 📚 مفاتیح الحیات ص 415 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 انسان و ایمان 🔹 انسان یا درون و بیرون او موافق هم دین را می ‌پذیرد که این می ‌شود ؛ یا این‌ چنین نیست كه او دین را بپذیرد و ظاهر و باطن او اسلام را بپذیرد. اگر ظاهراً و باطناً اسلام را پذیرفت كه مؤمن باتقواست و اگر این ‌چنین نشد یعنی ظاهراً و باطناً اسلام را نپذیرفت، یا هم ظاهراً و باطناً اسلام را نفی می ‌كند که می‌ شود «كافر» یا باطناً اسلام را نفی می ‌كند و ظاهراً می ‌پذیرد که می‌ شود «منافق»، قهراً انسان یا است یا است یا . 🔹 این در اثر دو تقسیم است: انسان یا ظاهر و باطنش دین را می ‌پذیرد یا نه، آن كه ظاهر و باطنش دین را پذیرفت مؤمنِ باتقواست و آن كه ظاهر و باطنش دین را نپذیرفت، یا ظاهراً و باطناً دین را نفی می ‌كند که می ‌شود «كافر» یا باطناً دین را نفی می ‌كند و ظاهراً می ‌پذیرد که می‌ شود منافق. عكسش فرض ندارد مگر در حال تقیّه كه انسان باطناً دین را بپذیرد و ظاهراً نفی كند (این در حال تقیّه است)؛ فرمود: ﴿إِلاَّ مَنْ أُكْرِهَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالإِیمَانِ﴾ كه چنین فردی در حقیقت جزء مؤمنینِ باتقواست. بنابراین انسان به حسب این تقسیم به سه قسم تقسیم می‌شود: مؤمن؛ كافر؛ منافق. 📚 سوره مبارکه بقره جلسه 32 🆔 @moflehoon
نشست علمی «ولایت انسان کامل با تاکید بر تحریر الولایه علامه طباطبایی» برگزار می گردد 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء و با همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی علامه طباطبایی، صد و نوزدهمین پیش نشست علمی این کنگره با موضوع «ولایت انسان کامل با تاکید بر تحریر رسالة الولایة علامه طباطبایی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی گرجیان عرب و حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور برگزار می گردد. 🔻 ولایت انسان کامل با تاکید بر تحریر الولایه علامه طباطبایی 🗓 دوشنبه، ۱5 آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱3 تا 14:30 🏢 بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء 🆔 @moflehoon
گفتگو با استاد وکیلی ۲ - استاد محمد حسن وکیلی .mp3
5.01M
🔰 بحث های اعتقادی چه اولویتی نسبت به بقیه مسائل دارد؟ گفتگو با استاد وکیلی، قسمت ۲ ⬅️ پذیرش صحیح دین، پذیرش انقلاب اسلامی ⬅️ رابطه عاطفی با متربی بدون کار اعتقادی اثر موقت دارد ⬅️ لزوم واکسینه افکار نوجوانان در این زمان با استاد 🎙️ 🔻اگه بنظرت برای دیگران هم مفیده، براشون بفرست🔻 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. مددجویان أ. قرض ‌داران بدهكارانی [1] كه در پرداخت بدهی به سختی می ‌افتند از جمله مددجویانی‌اند كه مورد توجه رحیمانه خدا قرار گرفته ‌اند و قرآن در سفارش به یاری آن‌ها چنین فرموده است: اگر بدهكار قدرت پرداخت دین را نداشت تا هنگام توانایی او به وی مهلت دهید و البته اگر از باب صدقه [از بدهی وی] بگذرید بهتر است. [2] در آیه دیگر مصرف زكات را برای هشت گروه دانسته كه فقراء، مساكین و بدهكاران، از جمله آنان ‌اند و این، یك فریضه مهم الهی شمرده شده است. [3] [1]. مراد بدهكارانی هستند كه به گونه صحیح گرفتار قرض شده‌ اند؛ نه از روی معصیت و اسراف (المقنعة، ص241؛ فقه القرآن، ج1، ص239). [2]. (سورهٴ بقره، آیهٴ 280). [3]. (سورهٴ توبه، آیهٴ 60). 📚 مفاتیح الحیات ص 415 و 416 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon