قدیمی ها میگفتند: کله گندهها به جون هم نمیافتند، بلکه با هم ساخت و پاخت میکنند. این خُرده فروشها و کوتولهها هستند که به جون هم میافتند و همدیگر رو له و لورده میکنند.
تصمیمش با شماست که کدام مدل بازی را انتخاب کنید؟ بزرگ شدید یا کوتوله مانده اید؟
✍ کانال #حدادپور_جهرمی
@Mohamadrezahadadpour
https://virasty.com/Jahromi/1724436206346330117
دلنوشته های یک طلبه
حتی اگر بعون الله ترامپ رأی نیاورد، از اردیبهشت سال ۱۴۰۴ به بعد، رفتار و راهبرد آمریکا کاملا عوض خوا
این پست را یادتونه؟👆
حالا به این سخن هریس که امروز بیان کرده دقت کنید👇
دلنوشته های یک طلبه
این پست را یادتونه؟👆 حالا به این سخن هریس که امروز بیان کرده دقت کنید👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کامالا هریس در سخنرانی پایانی کنفرانس حزب دموکرات گفت: در حمله نظامی به ایران برای دفاع از نیروها و منافع خود در برابر ایران و تروریست ها تردید نخواهم کرد.
👈 البته این شعرها بیشتر جنبه انتخاباتی داره و شکراضافه است که در این روزها میخورند. اما از این که از اردیبهشت ۱۴۰۴ به بعد رفتار آمریکا کاملا تفاوت خواهد کرد، جای هیچ تردیدی نیست.
✔️ آیا اربعین تبدیل به فستیوال غذا و ماساژ شده؟!
یادداشتی از #حدادپور_جهرمی
سفر #اربعین برای هر کس که شرکت کرده در دنیا و آخرت نصیبی است که همه بدان غبطه میخورند. این جای هیچ شک و تردیدی نیست و خدا به آبروی امام حسین علیه السلام کمک کند تا هر سال این مراسم با شکوه و عزت و امنیت برگزار شود.
با انتفاد تند و تیز بعضی دوستان که این سفر معنوی را *فستیوال غذا و ماساژ و پیاده روی میدانند و چون خیلی حرف از اسرائیل و شعارهای انقلابی در آن داده نشده، اظهار تاسف میکردند و آن را نمونه یک مراسم سکولار میدانند* بسیار متاسفم. کاش مراقب حرف زدنشان باشند و به تاسی از رهبر فرزانه انقلاب از این مراسم، با شکوه و عزت یاد میکردند.
🔺اولا کجای این مراسم باشکوه از سیاست جداست؟ پرچمهای ایران و عکسهای شهدا روی کولهها و پلاکاردها و ستونها و موکبها نمیبینید؟ تصاویر بزرگ و کوچکی که از رهبری و امام در سراسر مسیر در دست پیر و جوان نمیبینید؟ شعارهای جذاب استکبار ستیزی که در موکبها بود ندیدید؟ اگر اینها پیوند اسلام و سیاست و در نتیجه نفی سکولاریسم نیست، پس چیست؟
🔺ثانیا حضور این همه طلبه و روحانی سازمانیافته جهت ارتباط با مردم و نسل جوان و پاسخگویی به شبهات دینی و انقلابی مردم را ندیدید؟ اطلاع دارم که امسال، حضور آقایان و بانوان طلبه بسیار سازماندهی تر و فعال تر از سالهای قبل بوده. از جاهای مختلف. آیا آنها فقط پاسخگوی سوالات دینی و شرعی بودند؟ چرا زحمات طاقتفرسای آن عزیزان در پاسخگویی به شبهات سیاسی و اجتماعی را نادیده میگیرید؟
🔺ثالثا درد شما این است که چرا کسی در کل مسیر با بلندگوهای بزرگ، ۲۴ ساعته شعار مرگ بر اسرائیل نمیداد؟! آیا این منطقی است؟ آیا آنجا ایران است و دستگاه تبلیغاتی دولت عراق مثل ایران عمل میکند؟ اصلا آیا چنین کاری درست است؟ آیا راه کار درستی است؟ خب هر جا هر موکبی که توانسته، سخنرانان عالی و مداحان انقلابی دعوت کرده و درباره جنایات رژیم آدمخوار اسرائیل روشنگری کرده و مردم هم شعارشان را دادند. دیگر این چه توقع بیجایی است که ۲۴ ساعته همه در طول مسیر شعار بدهند؟
🔺رابعا بدون تعارف، باید پذیرفت که همه کسانی که در مراسم اربعین شرکت میکنند، هم نظر و هم ایده من و شما نیستند. عده ای (که همه ما بارها با آنان برخورد داشته ایم) گروههایی هستند که هیچ نسبتی با نظام و انقلاب و ولایت فقیه ندارند. چرا باید در مراسم بزرگی در مقیاس اربعین حسینی، در کشور غریب، با زیادی پررنگ تر کردن وجهه سیاسی آن، با دست خودمان سبب اصطکاک و برخوردهای زننده بین مردمی که همگی یکدست نیستند را فراهم کنیم و آخرش هم گزگ دست دشمن و منافقین بدهیم؟! آیا فهم این نکته اینقدر دشوار است؟
🔺دوستان روحانیِ جهرمی و انقلابی ما تعریف میکردند که با بعضی از مردم در پیاده روی اربعین در خصوص انتقام از اسرائیل و حمله به اسرائیل صحبت میکردیم اما ناباورانه بسیاری از مردم میگفتند که *لزومی به انتقام نیست و حتی معتقد بودند که ما قدرت در افتادن با ابرقدرتها را نداریم!*
ملاحظه بفرمایید. البته دوستان ما روشنگری کرده بودند اما آخرش گفتند که هنوز خیلی مانده تا همه مردم آگاه بشوند و این وظیفه ما را در حرکت نرم و روشنگری دوچندان میکند. خب این حرکت دوستان ما و سایر روحانیون جهادی در مسیر اربعین ، نمونه بارز روشنگری نیست؟ آیا این حرکت فرهنگی را نادیدیده میگیرید و فقط توقع دارید ۲۴ ساعته راهپیمایی سیاسی برگزار کرد؟
حرکت نورانی اربعین حسینی هم باید با نهضت روشنگری همراه باشد و هم خالی از پذیرایی خالصانه عراقی های عزیز و موکبداران باصفای ایرانی نباشد. این اسمش همدلی و زندگی در سایه حکومت جهانی امام حسین علیه السلام بر قلبهاست. لطفا با حرفهای دوزاری و ناپخته آن را زیر سوال نبرید.
✍ کانال #حدادپور_جهرمی
@Mohamadrezahadadpour
دلنوشته های یک طلبه
جناب دکتر پزشکیان، ریاست محترم جمهور، خلاف واقع نمیگویند و کلا حساب کتاب و عالَم سیاست با آنچه چند ا
این پست را یادتونه👆
ملاحظه بفرمایید 👇😎
دلنوشته های یک طلبه
این پست را یادتونه👆 ملاحظه بفرمایید 👇😎
🔴ذوالنوری: اعتقادی به هزینه کردن پزشکیان از رهبری ندارم /او واقعیت را گفت و دروغی نگفت /دولتهای قبل هم این کار را میکردند، اما بیان نمیکردند.
مجتبی ذوالنوری:اعتقادی به هزینه کردن رئیسجمهور از رهبر انقلاب ندارم، اما معمولا دولتها اعضای کابینه خود را با رهبری چک میکنند.
ممکن است رهبر انقلاب یک گزینه را بگویند بله و یک گزینه را بگویند خیر و بسیاری از اعضای کابینه را ایشان اعمال نظر نمیکنند جز جاهای حساس البته دولتهای قبل هم این کار را میکردند، اما مکتوب نگه میداشتند و بیان نمیکردند، اما آقای پزشکیان بر اساس صداقت و خوشدلی که دارند این موضوع را اعلام کردند.
👈 بنظرم دیگه همه چیز واضحه و نیاز نیست در این خصوص بیشتر بحث کنیم. صلوات ختم بفرمایید.
آقای مسعود ده نمکی را از موقعی که در یالثارات می نوشتند و بعدها سردبیر نشریه "شلمچه" و "جبهه" شدند می شناسم. آنروزها ایشان به سبک و سیاق برخی از عدالتخواهان امروزی می نوشت تا جاییکه بوی نقد مصلحانه و غیرمغرضانه استشمام نمی شد.
انسان احساس میکرد، ایشان دنبال زیرپاکشی از این و آن است. خب بعدها ایشان کارگردان و فیلم ساز شدند و هرچه جلوتر آمدیم، پخته تر شدند.
این توصیه امروز ایشان به جوانانی است که شبیه دیروز ایشان هستند!
نقد را مصلحانه انجام دهیم نه زیرپاکشی!
(به نقل از بینش راهبردی)
➖➖➖➖➖➖
کاملا موافقم. احسنت. کلا انسان هر چقدر سن و سالش بیشتر میشود و البته در عرصه کلان ظاهر شده و با معادلات پشت پرده و بازی بزرگان آشنا میشود، هم آرامشش بیشتر میشود و هم منطقی تر و واقعگرایانهتر فکر و عمل میکند. تازه متوجه میشود که همه چیز حساب و کتاب دارد و نباید با چندین جمله کلی و شعاری، به همه معادلات و افراد نگاه کرد.
به قول ما طلبه ها؛ هیچ عامی نیست که تخصیص نخورد. (یعنی همه چیز بستگی به شرایط دارد. تاکید میکنم؛ همه چیز) این نه اسمش نفاق است و نه وسط خوابی. بلکه عالم به زمان بودن و زیرکی که در توصیف مومن در روایت آمده، شاید مقصودش همین باشد.
لذا لطفا زود قضاوت نکنیم.
✍ کانال #حدادپور_جهرمی
@Mohamadrezahadadpour
◀️ الزامات وفاق ملی
معتقدم جامعه به شدت دچار شکاف شده است، معتقدم نه تنها بین جامعه وفاق نسبی نیست بلکه بین یک گروه فکری هم وفاقی نیست، نه تنها بین گروه های فکری وفاقی نیست، بین اعضای خانواده ها هم وفاقی نیست و به شدت دچار شِقاق و شِکاف هستیم نه وفاق و همدلی.
🔶قدم اول برای وفاق این است که گذشته رو هم نزنیم؛ تاجاییکه که قواعد اصلی اجازه میدهد باید دنبال وفاق باشیم، اینکه تو فلان روز فلان حرف رو زدی و تو فلان کار رو کردی و…، هیچ مشکلی رو حل نمیکند و همین میشود که میبینیم که بین خودمان هم صدجور اختلاف و شکاف است. بله فراموش نمیکنیم ولی هر روز هم ایجاد دوقطبی نمیکنیم، آقا فرمودن بروید جذب کنید ولی تذکر دادند منظور جذب آدم منافق نیست. منافق هم معنایش روشن است نه اینکه چون مخالف مایی پس منافقی، پس قواعد مشخص است؛ مثلا اگر طبق قانون کشور ، بی گناه است یا گناهی دارد و مجازاتش را تحمل کرده است و دیگر بر طبل نابودی کشور نمیزند، آغوشمان را برایش باز کنیم، حتی اگر حدس بزنیم فیلم بازی میکند، چون در وضعیت کنونی این فیلم زیبایی است و تا وقتی فیلم بازی میکند با او همدل باشیم. هر وقت فیلمش تمام شد و به منافع ملی پشت کرد، ما هم وفاقی باهاش نداریم.
🔶قدم دوم این است که بدانیم ایران ۸۵ میلیون جمعیت دارد و ۶۰ میلیون افراد بالای ۱۸ سال هستند و وفاق ملی بابد بین عموم مردم با سلایق مختلف باشد نه دوستان خودمان که بخشی از مردم هستیم؛ پس وقتی وفاق ، ملی است باید ملی فکر کرد نه جناحی و حزبی. این به معنای نقد نکردن و عدم مطالبه گری نیست. غیر از معصوم همه را میشود نقد کرد ولی نقد منصفانه و دلسوزانه نه تخریب و تهمت و برچسب زنی به اسم انتقاد.
🔶قدم سوم این است که تعارف را کنار بگذاریم و بدانیم ما هم اندازه ی خودمان در این شکاف مقصر هستیم و اندازه ی خودمان برای ترمیمش تلاش کنیم؛ همان چیزی که رهبری فرمودند که همه ی ما در مساله ی وحدت ملی ،کوتاهی و غفلت کردیم و باید جبران کنیم. پس گردن بگیریم و توجیه و ماله کشی نکنیم و به گردن این و آن نندازیم. مثلا باید بدانیم وفاق ملی ، مطالبه ی آقا از دولت شهید رئیسی بود و در حکم تنفیذ به آن اشاره کردند ولی متاسفانه وفاق ملی محقق نشد، با اینکه خود شهید رئیسی بخاطر روحایت فردی ، انسان همدلی بودند ولی مجموعه ی دولت در راستای وفاق ملی حرکت نکرد، کابینه یک دست بود، حرفها یک دست بود، همه چی تقریبا یک دست بود و نهایتا رای ۴۹ درصدی سال ۱۴۰۰ با وجود اینکه اون سال رقابت جدی وجود نداشت و دعوت به مشارکت مثل ۱۴۰۳ نبود، به ۴۰ درصد در دوره ی اول با آن همه دعوت تبدیل شد و با ایجاد دوقطبی و صدجور خواهش و التماس و ترس از اینکه ایوای فلانی بیاد فلان میشه به همان ۴۹ درصد سال ۱۴۰۰ رسید و متاسفانه رای جریان حزب اللهی از ۱۸ میلیون به ۱۳ میلیون رسید و ریزش ۵ میلیونی داشت. پس نه تنها وفاق ملی ایجاد نشد ، بلکه وضعیت بدتر شد و بین خودمان هم ریزش میلیونی داشتیم.
🔶قدم چهارم این است که وقتی مراحل قبل را پذیرفتیم ، ناامید نشویم و بدانیم وفاق ملی شدنی است ولی باید آسیب شناسی شود، همان مطلبی که رهبری بعد دوره ی اول انتخابات فرمودند و مطالبه کردند که علت های این درصد رای را متخصصین آسیب شناسی کنند،پس نه ماله کشی کنیم نه فقط نق برنیم و ناامید شویم ، با امید به آینده ی بهتر و درس گرفتن از روش های غلط قبل، به سمت آسیب شناسی برویم و توبه و جبران کنیم که اینوقت هم خدا کمک میکند هم مردم دوباره همدل میشوند.
🔶قدم پنجم این است که بدانیم وفاق با وحدت و اتحاد فرق دارد؛ رهبری سالها از وحدت گفتند ولی الان سالهاست وفاق ملی را هم مطرح میکنند، چون وحدت سختتر از وفاق است، وحدت یعنی اونقدر روی جامعه کار کنیم که اکثریت جامعه افق واحد پیدا کنیم ولی این اتفاق نیفتاده و الان هم با یکی دو روز نمیشود اکثریت را به یک افق واحد رساند ولی میشود به وفاق برسیم، وفاق یعنی با افق های مختلف به همدلی برسیم؛ مثال بزنم، همه ی ما درست یا غلط با فامیل ودوست و آشنا اختلافاتی داریم و گاهی قهر و دعوا میکنیم ولی وقتی میشنویم مادرش از دنیا رفته، یا اتفاقی براش افتاده ، حداقل با یکزنگ وپیامکی همدلی میکنیم. اگر اینکار رو هم نکنیم دیگه نمیریم اون ایام ، دق دلی خالی کنیم. این همدلی به معنای این نیست که دلِ تو باهاش صاف شده بلکه بخاطر فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی است که به ما یاد داده در مواقع بحرانی ، بیخیال دعوا بشیم وهمدلی کنیم.
اگر این مسائل را رعایت نکردیم، به شدت معتقدم ، آسیب هایی خواهیم خورد که در مقابل آسیب هایی که تا الان خوردیم، به مراتب بیشتر است. امیدوارم چنین شود که نوشتیم و افراطیون گروههای مختلف مانع وفاق نشوند.
(مقاله آقای فرهاد فتحی)
👈 بسیار منطقی و جالب بود. لطفا با حواسجمعی و بدون تعصب مطالعه و تامل شود.
ی اتفاقاتی در دنیا داره میافته که فعلا نمیشه دربارهاش قضاوت و تحلیل کاملی داشت. نمونهاش دستگیری مدیرعامل تلگرام در فرانسه است. بدون شک، این بخشی از یک پازل است که باید بگردیم و پازل اصلی را پیدا کنیم.
باید صبر کنیم ببینیم آیا دستگیری او ربطی به اصالت روسیهای بودنش و اطلاعات عظیمی که به نفع روسیه از دنیا جمعآوری و ذخیره کرده و چیزای دیگه، ربطی داره یا نه؟
دلنوشته های یک طلبه
ی اتفاقاتی در دنیا داره میافته که فعلا نمیشه دربارهاش قضاوت و تحلیل کاملی داشت. نمونهاش دستگیری م
◀️ مجری معروف و خبرنگار سابق فاکس نیوز با بازنشر گفتوگوی خود با پاول دوروف:
مالک تلگرام زمانی روسیه را ترک کرد که دولت تلاش کرد شرکت رسانه اجتماعی او (تلگرام) را کنترل کند.
در نهایت، این پوتین نبود که او را به خاطر اجازه دادن به مردم برای اعمال آزادی بیان دستگیر کرد؛ این یک کشور غربی، متحد دولت بایدن و یکی از اعضای ناتو بود که او را بازداشت کرد.
پاول دوروف امشب در یک زندان فرانسه نشسته است، هشداری برای هر صاحب پلتفرمی که از سانسور حقیقت به دستور دولت ها و آژانس های اطلاعاتی امتناع می کند. تاریکی به سرعت در جهان آزاد فرود میآید.
🔹 شرح مختصر زیارت اربعین
امشب ، به همراه اقامه نماز مغرب و عشا
تهران، حسین آباد، خیابان مژده، مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها
دلنوشته های یک طلبه
◀️ مجری معروف و خبرنگار سابق فاکس نیوز با بازنشر گفتوگوی خود با پاول دوروف: مالک تلگرام زمانی روسیه
◀️ دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به بازداشت موسس پیام رسان تلگرام نوشت:
برخلاف «مارک زاکربرگ» که با اداره تحقیقات فدرال آمریکا (افبیآی) همکاری می کند، دوروف برای دشمنان روسیه غیرقابل پیشبینی و خطرناک است و هیچ شباهتی به ایلان ماسک یا مارک زاکربرگ ندارد.
وقت آن رسیده که بنیان گذار تلگرام بفهمد، «سرزمین پدری» را مانند «زمان» نمی توان انتخاب کرد.
دوروف قصد داشت در دنیا مطرح شود و دور از وطن خود زندگی کند. او با این تصور که مشکلاتش مربوط به روسیه است، خاک وطن را ترک کرد.
👈 چقدرررر این جملات مهمه. چقدر باید هر روز به بعضی از بچههای نخبه که سودای خارج از کشور دارند، این حرفها را با بیان و زیان لیّن به آنها گفت.
هدایت شده از کانال محمدطاها✌🏻
50.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻قسمت چهارم #رئالیتی_مدیا: جدال انیمه و تلویزیون📺🇯🇵
🔴ژانر #فرهنگی
🎌توی این قسمت، می خوایم درباره صنعت انیمه صحبت کنیم و درباره نقشش توی صدا و سیما باهم حرف بزنیم؛ ببینیم اصلا باید توی صداوسیما انیمه پخش بشه یا نه؟ 📺🎙
🔔بخاطر اینکه این قسمت نسبت به بقیه قسمتها طولانی تر بود، مجبور شدم با کیفیت خیلی پایینی توی ایتا آپلودش کنم💬. بهتون پیشنهاد می کنم که این کلیپ رو با کیفیت HD توی آپارات ببینید.📽 💗 (کلیک کنید)
📎#کانال_محمد_طاها رو دنبال کنید👇
📌 @mohammadtahahaddadpour
دلنوشته های یک طلبه
🔹کتاب جدید کتاب تحول و تعالی در پرتو نهضت حسینی ✍نویسنده: محمد رضا حدادپور جهرمی نشر : حداد 👈 ا
🔻مقدمه کتاب🔺
انسان هر چه در روزمرگی فروتر میرود، بیشتر دل و جانش میخواهد به نوعی از آن حالت فارغ شود. هیچ وقت انسان نتوانسته برای همیشه با روزمرگی خو بگیرد. بالاخره یک جایی به خودش آمده و دلش پرواز را خواسته و تلاش کرده که از پیله های اطرافش رها شود. اما یا نشده، یا شده، یا فکر کرده که شده اما از چاله ای درآمده و به چاهی سقوط کرده است.
وقتی که نمیشود که نمیشود، زمانی است که انسان فقط تلاش میکند که پیله روزمرگی را بشکافد اما یادش می آید که هزار و یک ناز و نیاز دیگر دارد و توجیه و فرصتی برای رستن از آنها نیست، کم کم شل میکند و منصرف میشود و فقط هر از گاهی که دوباره یادش آمد، دست و پایی میزند.
اما گاهی هم هست که موفق میشود. خودش را به دریای بیکران و الطاف لایزال نور مطلق متصل میکند. تا جایی که قدم به قدم بساط عشق خودش جور میشود. انگار یک کسی آن طرفِ پیله ایستاده بوده و فقط منتظر بوده که انسان از خودش درآید و سَرَکی به افلاک بکشد و دلش را وصل کند و روح و جانش را در مسیر قرار بدهد. خود را در مسیر قرار دادن همانا و دستت را بگیرند و ببرند تا منتهی الیه خوشبختی هم همانا.
اما خدا نکند که انسان به چیزی چنگ بزند و از سر و کول آن بالا برود و فکر کند که وصل است اما ... نه این که وصل نیست. وصل شده اما به اسفل السافلینِ نفسش گرفتار شده و خیلی باید معجزه بشود که بداند که نداند که نداند و بخواهد دست خودش را بگیرد و از سیاهچالش بیرون بیاورد.
این حداقل حالاتی است که برای تحول و تعالی انسان متصور است. چون هر تحولی سبب تعالی انسان نمیشود، باید ابتدا سسب المُسببّ تعالی را شناخت تا در پرتوی شناخت او اُفتد آنچه باید.
مسئله نه چندان ساده و نه آنچنان پیچیده است. حرف ما این است: اساسا هیچ مخلوقی نمیتواند مُستقلا برای خودش نسخه نردبان صعود به آسمان را بپیچد. چرا که مخلوق است و محدود. و همین محدود بودن، یعنی اول دَعوا. کدام دعوا؟ همان که محدود، سقف درکش کوتاه است و نهایتا چارپایه ای میسازد تا دستش به سقفش برسد. اگر برسد.
اما وقتی که این قطره، به دل دریا اُفتد، و دیگر ماهیت قطره بودن به لطف سعه اقیانوس از خُرد به کلان عالَم متصل شد، دستش در دست سفیران الهی و ائمه اطهار علیهم السلام قرار گرفت، دنیا و عُقبایش را به خالقش سپرده و پله پله تا خدا میرود.
از میان سُفرای الهی و حضرات معصومین، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام زودتر و راحتتر دست انسان را میگیرد و نجات میدهد. چنانچه که بفرموده؛ سفینه وجودیاش «أَوْسَعُ وفی لُجَجِ البحار أسْرَعُ» است.
اوراق پیشِ رو، حاصل سخنرانی های سال 1390 در مساجد و هیئات دارالمومنین جهرم است که با همت جمعی از طلاب محترم، نوارهای آن پیاده سازی و ویراستاری شد. موضوعات این کتاب، در سه بخش و ده فصل و بالغ بر صد و پنجاه موضوع تنظیم شده است. موضوعاتی که هر کدام ظرفیت شرح و بسط بیشتر و کامل تر داشته و حتی هر فصل به تنهایی میتواند به یک یا چند کتاب مستقل تبدیل شود.
پس از کتابهای «ماقبل الشهاده 1 و 2» «جهان بینی امام حسین» و کتاب «مولفه های بیداری اسلامی» و «اربعین حسینی» و کتاب «شرح خطبه منا» و رمان های «همه نوکرها» و «هادی فرز» و «سفرنامه کربلا» و «بهار خانوم» و «مممحمد2» ، این دوازدهمین کتاب با محوریت آموزه های نهضت حسینی است و سه کتاب دیگر در حال تکمیل و آماده سازی می باشد.
امید است که این قدم های کوچک به لطف و عنایت امام حسین علیه السلام متصل شود. و بگیرد دستمان را در دنیا و آخرت. و در لحظاتی که «يَومَ يَفِرُّ ٱلمَرءُ مِن أَخِيهِ وَأُمِّهِۦ وَأَبِيهِ وَصَحِبَتِهِۦ وَبَنِيهِ»
نوکرِ نوکران آستان اباعبدالله الحسین؛ محمدرضا حدادپور جهرمی
سلام دوستان
روز بخیر و شادی ☺️
اگر کتاب و یا فیلم و یا مستند و یا سریال جذاب که از قوم کُرد و مناطق کُردنشین باشه و آداب و رسوم جاری آنها را به خوبی معرفی کرده باشه سراغ دارید ، لطفا بفرستید و یا معرفی کنید.
حتی اگر از عزیزان حاضر در کانال، کسی اهل کردستان و اهل سنت مخصوصا از روستاهای آنجاست، لطفا پیام بدهند و از سیر تا پیاز مردم و آنجا و رسوم جذابی که دارند بفرستند.