eitaa logo
محمد عالم زاده نوری
463 دنبال‌کننده
115 عکس
59 ویدیو
53 فایل
﷽ «إنَّ الَّذين آمَنوا والَّذين هاجَروا وجاهَدوا في‌سبيل اللَّهِ أولٰئِك يَرجون رَحمَتَ اللَّهِ واللَّهُ غَفورٌ رَحيمٌ» 💠برای افراشتن پرچم توحید به ایمان و جهاد نیاز است. 💠 #فی‌سبیل‌الله همان راهیست که در انتها به چیرگی اسلام بر همه آیین‌ها می‌انجامد.
مشاهده در ایتا
دانلود
توسعه قلمرو اخلاق اسلامی در عصر امام خمینی.pptx
847.5K
#اخلاق و سلوک در عصر امام خمینی فایل پاورپوینت https://eitaa.com/mohammad_nooori
حجةالاسلام عالم زاده - عبودیت جمعی.mp3
1.48M
⁉️ وجود ما خرج کدام جبهه می شود؟ 💠 بخشش خطاهای فردیِ کسی که در جبهه حق است ✴️ اسلام، حکومت است ♨️ عبودیت ذیل ولایت 📻📻 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f https://eitaa.com/mohammad_nooori
🌀 «معنویت منهای دین » برشی از کتاب «راهبرد تربیت اخلاقی در قرآن»، به بهانه ی مناظره با حسن آقامیری 🔺یکی از آسیب‌های شایع در زمانه ما، سلیقه‌ورزی در نحوه عمل ایمانی است. در دوران پسامدرن، که انسان جدید پس از یک دوره رهایی و روی‌گردانی از خدا و معنا و دست و پنجه نرم کردن با پوچی و بی‌معنایی دوباره به ایمان و معنویت بازگشته و علاقه‌مند است فطرت معناگرای خود را بار دیگر به رسمیت شناسد و عطش سرشتی خود به خدا و ایمان و معنا را بار دیگر سیراب کند، این آسیب به گستره وسیعی پدید آمده است. 🔺معنویت جدیدی که انسان بدان رجوع کرده دین نیست؛ بلکه فارغ از عملِ تعریف‌شده دینی، نوعی قرائت شخصی پدید آورده است. انسان پست‌مدرن از سویی آزادی را به عنوان تنها ارزش اخلاقی تقدیس می‌کند و از هرآنچه هوس‌های او را محدود و مقید سازد می‌گریزد. از سوی دیگر بر اساس ندای فطری خود به ایمان و معنویت روی آورده است. با این ترکیب در میدان معناگرایی و ایمان‌ورزی نیز آزادی را راه داده و علاقه‌مند است آن گونه که خود می‌خواهد و می‌پسندد و لذت می‌برد معنویت‌ورزی کند. 🔺سال‌ها پیش در یک محیط دانشگاهی جوانی را دیدم که نماز نمی‌خواند ولی می‌گفت با خدا رابطه قلبی عمیق و مؤثری دارد. پرسیدم این رابطه دلی و تأثیرگذار چگونه است؟ گفت نیمه‌های شب خلوتی را برای ارتباط با خدا برمی‌گزینم، شمعی برمی‌افروزم و یک آهنگ دل‌نواز ملایم پخش می‌کنم. در آن لحظه‌های ناب، لذت معنوی بی‌نظیری را تجربه می‌کنم که در هیچ نماز و دعا و زیارتی مشابه آن برایم حاصل نمی‌گردد. به این نتیجه رسیده‌ام که از این طریق ایمان خود را جلوه دهم و معنویت خود را تأمین کنم. می‌خواهم خودم باشم و به ندای درونم توجه کنم. 🔺این نمونه‌ای از جریان معنویت منهای دین است که متناسب با روحیةه انسان امروز، از مناسکِ تعریف شده دینی کاملا آزاد و سکولار گشته است. این ایده جذاب، سیال، فردی و رهایی‌بخش در ساحت ایمان و معنویت نوعی فرار از ساختارهای بیرونی دینی و ایجاد انضباط دلخواه درونی است. 🔺لازمه این گونه ایمان و معنویتِ خودمحور تکثر گزینه‌های مشروع معنویت‌ورزی است. در این شرایط مدعیان معنویت و آرامش، در یک فضای اطلاع‌رسانی آزاد و با ابزارهای متنوع، تعالیم متعددی را عرضه کرده و بازاری از معنویت‌ورزی‌های گونه‌گون و رنگین‌کمانی را متناسب با سلایق و علایق مختلف پدید آورده‌اند تا به گمان خود هر کس بتواند متناسب با شخصیت و نیازش معنویت مورد علاقه‌اش را پیدا کند. آنچه تنور معنویت جدید را گرم می‌کند و بازار آن را پررونق می‌سازد اولاً پذیرش این نکته است که هرکس باید اعمال معنوی مختص به خود داشته باشد ثانیاً هرکس باید به طور خودآموز وارد بازار معنویت شده و بر اساس سلیقه و ذائقه خود، آنچه برای دردش مناسب تشخیص می‌دهد خریداری کند و به کار گیرد. 🔺 عمل کردن در قالب‌های من‌درآوردی و بر اساس تشخیص و خواسته خود، بندگی خدا نیست. نوعی خودپرستی است. زیرا بندگی خدا، اطاعت امر خدا و در بند فرمان او قرار داشتن است؛ (فَافْعَلُوا ما تُؤْمَرُونَ) و چنین عملی بیشتر نشانی از بندگی خواسته‌ها و در بند هوس‌ها قرار داشتن است. این گونه عمل‌ها اشباع کاذب معناگرایی انسان و نوعی تخدیر معنوی است. فرد را ارضا می‌کند، وجدان معنوی او را تسکین می‌بخشد، لذت و شیرینی و صفای روحانی را به او می‌چشاند و برای او ابتهاج معنوی فراهم می‌آورد؛ اما روح ایمان و بندگی خدا در آن وجود ندارد. ⏺ راهبرد تربیت اخلاقی در قرآن، محمد عالم زاده نوری، ص 200، با اندکی تلخیص 🔻🔻🔻 @mobahesat
از محدودیت های زندگی، تا بایدهای بسیار طلبگی2.pdf
1.69M
🌀 از محدودیت های زندگی، تا بایدهای بسیار طلبگی 🌀 🔻 تأثیر عوامل برکت در زندگی طلبه 🔻 مشکلات جمع بین رشد و خدمت 🔻 ابعاد و مؤلفه های طلبگی 🔻 مسئله جامعیت 🔻 مأموریت گرایی 🔻 خدمت در دوران رشد 🔻 مهارت برنامه ریزی 📚📚 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f https://eitaa.com/mohammad_nooori
درباره (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🌀 🌐🌐 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f https://eitaa.com/mohammad_nooori
@khaneTolab .mp3
9.49M
🌀 توسعه قلمرو اخلاق اسلامی در عصر امام خمینی(ره) 🌀 🔻 نوع دید ما به 🔻 ما 🔻 مسئولیت آینده تاریخ بشریت 🔻 مطرح کردن جایگاه در اخلاق اسلامی توسط امام راحل 🔻 در عصر امام خمینی(ره) 🔻 بخشیدن خطاهای فردی در 🔻 معنای لقاء الهی و فنای در حق یعنی یکپارچگی عبودی ❇️❇️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f https://eitaa.com/mohammad_nooori
معنویت_انقلابی؛_گسترش_قلمرو_تکالیف_و_اخلاق_اسلامی_در_عصر_امام_خمینی_-_استاد_عالم_زاده_نوری.pdf
829.4K
📚《 گسترش قلمرو تکالیف و اخلاق اسلامی در (ره) 》 📚 محمد عالم‌زاده نوری 📕 متن کامل بیانات در هیئت امام حسن (علیه السلام) اردیبهشت ۱۳۹۸ 📖 عناوین بحث: 1️⃣ امام(ره) و نگاه ما به تکالیف اخلاقی 2️⃣ توسعه تکالیف اخلاقی و تفاوت بین و 3️⃣ وظایف فرد نسبت به 4️⃣ وظایف فرد نسبت به 5️⃣ وظایف فرد نسبت به 6️⃣ وظایفی بر عهده 7️⃣ منتهای اخلاق ، نه 📕📕خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f https://eitaa.com/mohammad_nooori
استاد عالم زاده نوری - افتتاحیه دوره طرح کلی.mp3
17.59M
📢 افتتاحیه دوره ((طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن)) محمد عالم‌زاده نوری 📻 محصول صوتی ❇️ خروجی حوزه علمیه فقیه و فیلسوف است یا ❓ ⭕️ چیست و چه فایده ای برای طلبه دارد❓ 💠 تفاوت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با دیگر آثار و اندیشه ها در چیست❓ 🔴 اول سراغ قرآن و حدیث برویم یا سراغ نظام فکری؟ 🌕🌕 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f https://eitaa.com/mohammad_nooori
نصاب طلبگی استاد عالم زاده نوری.mp3
23.9M
🔰 هر طلبه ای پاسخ به این سئوالات را باید بداند 🔰 🔴 چیست⁉️ ⁉️ آیا نصاب طلبگی است؟ ⁉️ آیا و و نصاب طلبگی است؟ ⁉️ آیا نصاب طلبگی است؟ و هر کس به کار انتقال پیام خدا مشغول باشد طلبه است؟ ⁉️ آیا تفقه و و رسیدن به نصاب طلبگی است؟ ❌ آیا هر کسی که به درجه رسید، است؟ ❌ بهتر است یا ؟ 🔴 یعنی چه؟ 📢 🔴 همایش طلبه و کارآمدی/ مدرسه علمیه قم https://eitaa.com/mohammad_nooori
🍀 تصویر شیطان همه ما صورتی از شیطان در ذهن داریم. کودکان به تبع از افسانه‌ها یا کارتون‌های رایج، تصویری مخوف، بدترکیب، آتشین، دارای شاخ و دم وحشتناک و یک چنگال تیز بلند در دست از شیطان تصور می‌کنند. بزرگ‌ترها نیز اگر آن سیمای کودکانه را نداشته باشند از شیطان چهره‌ای کریه، مهیب، نفرت‌انگیز و سرشار از خباثت و زشتی، البته مبهم و اشباح‌گون در نظر دارند. حتی شیطان‌پرستان نیز همین اشتباه را کرده‌اند؛ شیطان معبود خود را زشت و کریه ترسیم می‌کنند و خود را به سیمای او زشت و مخوف و کریه می‌آرایند. اما واقعیت چنین نیست. شیطان با چهره‌ای زیبا، آراسته و بسیار جذاب با انسان مرتبط می‌شود و هرگز خباثت و پلیدی باطن خود را رو نمی‌کند. کار شیطان فریفتن و تسویل است. اگر از ابتدا با صورت واقعی خود ظاهر شود کسی او را تحویل نمی‌گیرد و تابعش نمی‌گردد . بنابراین برای رسیدن به مقصد خود از برترین عوامل جذابیت و زیبایی یاری می‌گیرد. با خواسته‌ها و هوس‌ها فرود می‌آید. با فریباترین و پرجلوه‌ترین صورت مواجه می‌شود و در برترین قالب‌های جذاب خود را عرضه می‌کند. سخن شیطانی بسیار سخن جذاب و زیبایی است، وسوسه شیطانی بسیار خواستنی است، وعده شیطانی بسیار ارزنده و مطلوب دیده می‌شود. بنابراین هرجا جذابیت بیشتری وجود داشته باشد احتمال حضور شیطان بیشتر است. انفاس شیطانی یعنی گویندگانی که کفر و شرک و الحاد و التقاط می‌پراکنند سخن کفر خود را به صورتی جذاب و خواستنی و زیبا بیان می‌کنند که دل‌ها را می‌رباید. اگر سخن شیطانی این گونه جذاب و بلیغ و مطلوب نباشد مشتری ندارد و پذیرفته نمی‌شود. کار شیطان وسوسه و تزیین است. همان زینت‌ٔدهی اموری که به واقع زیبا نیستند. با دانستن این موضوع هر جا جذابیتی مشاهده می‌کنیم با احتیاط وارد می‌شویم. سخن‌های شیرین، لطیفه‌های جذاب، سایت‌های وسوسه‌انگیز، مجالس طرب، خوردنی‌های لذیذ، دوستان بامزه و شیرین‌سخن، روابط خوشایند، تحلیل‌های جالب و جدید که هوس‌ها ما را برمی‌آورند و مطابق خواسته‌های ما هستند، وعده‌های خواستنی که آمال ما را محقق می‌سازد، و ... همه مظان حضور شیطان است. اگر این توجه را از دست بدهیم یا از آن غافل بمانیم، به سرعت در معرض مغالطه خوب و خوش قرار می‌گیریم؛ یعنی خوشایند بودن را با خوب بودن اشتباه می‌کنیم و با داوری شتابزده، جذابیت را دلیل حقانیت و درستی می‌پنداریم و به سرعت گمراه خواهیم شد. همان چیزی که شیطان به دنبال آن است و بر آن قسم خورده است. دشمن شناختن شیطان یعنی همین که در این جذابیت‌ها فریب نخوریم. فریب سخنان باطل اما به شدت شیرین و دلخواه را، فریب همین وسوسه‌های فریبا را ... مهم‌ترین ابزار شیطان هوس‌ها و خواسته‌های انسان است. از راه این خواسته‌ها و با القای برآورده کردن آن وارد می‌شود. در کنار هر جذابیت دنیایی، هر خوردنی شیرین، هر تصویر یا منظره‌ی دیدنی و جالب توجه، هر صدای شنیدنی مطلوب، هر امر خواستنی، هر کتاب زیبا، هر فیلم جذاب که ذهن و دل انسان را به خود می‌کشد و مشغول می‌سازد احتمالا شیطانی در کمین نشسته است. شیطان گاهی از جذابیت‌های معنوی هم برای فریب استفاده می‌کند و خود را در لباس عابد زاهد اهل معنا عرضه می‌دارد. نباید از یاد ببریم که لغزش ابلیس در بهشت و اخراج او از مرتبه‌ی فرشتگان به خاطر یک امر مادی نبوده است. او عبادت پروردگار را به شکلی جذاب و مطابق سلیقه و خواسته‌ی خود می‌خواسته و از امر پروردگار مبنی بر سجده آدم که مطابق هوس و دلخواه او نبوده سر پیچیده است. از این رو و با این همه سوابق عبادت و مسلمانی نیک می‌داند که خروج از دین و بندگی را در شکل یک دینداری جذاب و دلخواه و هوس‌انگیز باید عرضه کند. توجه: پروردگار متعال هم ایمان را در دل‌ها تزیین کرده و برای آن صورتی زیبا و جذابیتی فطری قرار داده است (وَ لكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإيمانَ وَ زَيَّنَهُ في‏ قُلُوبِكُمْ وَ كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ) اما هر از چند گاهی ایمان و بندگی را در قوالبی دشوار و مکروه عرضه می‌کند تا انسان را از اسارت خواسته‌ها برهاند و ایمان راستین را از غیرآن تمیز دهد. https://eitaa.com/mohammad_nooori
هدایت شده از محمد عالم زاده نوری
لباس روحانیت چراها و بایدها.pdf
660.4K
🔴 ، چراها و بایدها 🔴 🔆 فوائد لباس روحانیت ✴️ قداست ذاتی لباس ❓پرسش ها و ابهام ها ✅شرایط علمی و عملی پوشیدن لباس روحانیت https://eitaa.com/mohammad_nooori