eitaa logo
محمد عربشاهی
7.8هزار دنبال‌کننده
489 عکس
352 ویدیو
486 فایل
استادسطوح عالی حوزه ودانشگاه،دکتری فقه ومبانی حقوق مقاله نویسی و نگارش پایان نامه #پژوهش جیمیل بنده: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">#mohammadarabshahe@gmail.com 🔻فهرست فیلم،صوت و پی دی اف مقاله و پایان نامه نویسی سنتی و با هوش مصنوعی 👇👇👇 https://eitaa.com/mohammadarabshahe/2314
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 آبروی هر دو سرا 🔻 اشعار هلالی جغتایی در مدح پیامبر مکرّم رحمت و مهربانی صلی الله علیه و آله با صوت دلنشین و ملکوتی مرحوم محمّد عربی آبروی هر دو سرا کسی که خاک درش نیست خاک بر سر او شنیده‌ام که سخن رانده است همچو مسیح بدین حدیث، لب لعل روح‌پرور او که من مدینهٔ علمم، علی در است مرا عجب خجسته حدیثی‌ست! من سگ در او @mohammadarabshahe
🔷🔶 👈🏼👈🏼 آیةالله العظمی رحمة الله علیه می‏‌فرمودند: ➖ از روزی كه خودم روی پای خودم ایستادم، هرگاه لباس نویی می‌‏دوختم، نخستین بار می‏بردم در حرمهای ائمه (علیهم‌السلام) و با مالیدن به ضریح، آن را متبرك نموده، بعد از آن استفاده می‏‌كردم. . ➖ و می‏‌فرمودند: «زمانی كه من در مدرسه قوام در نزدیكی‌های صحن مطهر مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نجف اشرف به تحصیل اشتغال داشتم، با مرحوم آیت‌الله حاج سیدابوالقاسم ارسنجانی شیرازی كه از علماء بزرگ شیراز بودند، هم حجره بودم. ما گاهی گرسنه می‏ شدیم و هیچ چیز نداشتیم بخوریم. بعضی از اعیان و اشراف آن روز هم فرزندان خود را می‏‌فرستادند به نجف اشرف كه درس بخوانند، ولی این‌ها معمولا می‏‌آمدند و درس نمی‏‌خواندند و آش و پلویی راه می‏‌انداختند و عده‌‏ای هم از این افرادی كه دنبال دنیا بودند، دور این‌ها را می‏‌گرفتند و ارتزاق می‏‌كردند، گاهی این‌ها كاهوی زیادی می‌خریدند و می‏‌آمدند در كنار حوض و برگ‌های زیادی را می‌‏ریختند در حاشیه حوض و ساقه‌‏های وسطش را می‏‌بردند و می‌‏خوردند. و من و آن رفیق هم حجره‌‏ام با هم می‏‌رفتیم این برگ‌های اضافی كاهوها را مخفیانه جمع می‏‌كردیم و با آن‌ها سد جوع می‏‌كردیم و هیچ‌گاه هم به خودمان اجازه نمی‌‏دادیم كه برای كسی بازگو كنیم، ولی آنی از تحصیل و تدریس غافل نبودیم». ➖ شب آخری كه ایشان فوت کردند، فرمودند: «من خیلی بارم سبك است و هیچ نگرانی ندارم، تنها یك چیز مرا زجر می‏دهد و آن این است كه می‏‌ترسم در ایام زندگیم نوشته من یا صحبت‌های من در هر موردی باعث شده باشد كه حقی ناحق شود، یا در همسایگی ما گرسنه‏‌ای بوده باشد و ما غذای سیر خورده باشیم كه والله وبالله وتالله اگر چنین چیزی بوده من آگاهی نداشته‏‌ام». ➖ و روزی كه ایشان از دنیا رفتند، یك قبا داشتند كه مشكی بود و در ایام محرم و صفر می‏‌پوشیدند و مجموع پولی كه در جیب ایشان بود، هشتصد تومان بود و هیچ اندوخته‌ای، زمینی یا ملكی نداشتند. 📚 فقهاي نامدار شيعه، عقيقي بخشايشي ص۵۶۶ 🆔 @mohammadarabshahe
45.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ، بهترین روش برای ارزیابی مراتب علمی افراد، همین علمی است. ✂️در گذشته، طرح مسائل علمی و مباحثۀ در جلسات، در حوزه‌های علمیه رایج بود. عموم مجالس طلبگی، همراه با بحث و نقض و ابرام بود. این یکی از ویژگی‌های ممتاز حوزه‌های علمیه است که باید تقویت و حفظ شود و جلسات عمومی و دوستانه نیز همراه با مباحث علمی باشد. 🔹امتحانات با درصد خطای بالایی همراه است و بیانگر واقعیت علمی افراد نیست. گاهی روز امتحان فرد حالش مساعد نیست گاهی نگرانی از جایی دارد و حواس ندارد گاهی یکی از عزیزانش خطر متوجه او شده گاهی سوال امتحانی را تصادفا بلد نیست یا از آنطرف تصادفا بلد است و... لذا نمیشود صدرصد تشخیص داد زید از عمرو بالاتر هست ممکن است عمرو از زیاد بالاتر باشد ولکن به حسب امتحان زید نمره خوب بگیرد 🔹ارزیابی علمی افراد به چه صورتی باشد که خطا را به حداقل برساند... مباحثات نشانگر واقعیت علمی افراد است چون مربوط به یک روز دو روز نیست در هر شرایطی آنها با هم مباحثه میکنند تصادف نیست بهترین روش برای شناخت مراتب علمی افراد، همین مباحثات علمی است. @mohammadarabshahe
🔷🔶 👈🏼👈🏼 می‌گوید: لعنه‌الله‌علیه هفتاد مرد از شهر کابل را فراخواند. او با وعده‌های بسیار آن‌ها را تحریک کرد تا با انجام سحرهای خود امام‌صادق علیه‌السلام را مبهوت و مقهور خود سازند. ساحران به مجلسی که منصور فراهم کرده بود رفتند و انواع صورت‌ها از جمله صورت‌های شیر را به تصویر کشیدند تا هر بیننده‌ای را سحر کنند. 🔻 منصور بر تخت خود نشست و تاج خود را بر سرگذاشت و به دربان خود دستور داد که امام علیه‌السلام را وارد سازند. وقتی حضرت وارد شد، نگاهی به آن‌ها کرد و دست به دعا برداشت و دعایی خواند که برخی از الفاظ آن شنیده می‌شد و قسمتی را هم به‌طور آهسته خواند، سپس فرمود: وای بر شما (ساحران) به‌خدا قسم سحر شما را باطل خواهم نمود. 🔻 سپس با صدای بلند فرمود: ای شیرها آن‌ها را ببلعید، پس هر شیری به ساحری که او را درست کرده بود حمله کرد و او را بلعید. منصور بهت زده از تخت خود بر زمین افتاد و با ترس می‌گفت: ای اباعبدالله! ای جعفر بن محمد! مرا ببخش دیگر چنین کاری نخواهم کرد. حضرت هم به او مهلت داد. بعد منصور دوانیقی از امام علیه‌السلام درخواست کرد، شیرها ساحرانی را که خورده بودندبرگردانند. امام علیه‌السلام فرمود: اگر عصای موسی آنچه را بلعیده بود برمی‌گرداند، این شیرها نیز چنین می‌کردند. 📚 منابع: ۱. مدینة المعاجز، علامه بحرانی، ج۵، ص ۲۴۶ ۲. دلائل الامامة طبری ص ۲۹۸ ۳. اختصاص، شیخ مفید، ص۲۴۶ @mohammadarabshahe
*⃣ خدایا! ﻣﺎ ﭼﻪ ﭼﯿﺰﻣﺎﻥ ﺷﺒﯿﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ توﺳﺖ؟ 🔹نقل شده که ﺳﺎﺭه، زن خواننده، ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺑﺪﺭ ﺍﺯ ﻣﮑﻪ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﻨﻪ ﺁﻣﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﮐﺮﻡ ﺭفت. پیامبر: مسلمان شده‌ای؟ ساره: نه. - برای قبول دین اسلام به مدینه آمده‌ای؟ - نه! -پس چکار داری؟ - شما همیشه ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﭘﻨﺎه ﻭ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻥ ﺑﻮﺩﯾﺪ، ﺍﮐﻨﻮﻥ ﻣﻦ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎنی ﻧﺪﺍﺭﻡ ﻭ ﻧﯿﺎﺯﻣﻨﺪ ﺷﺪهﺍﻡ، ﺁﻣﺪهﺍﻡ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﯿﺪ؛ نه جامه‌ای دارم، نه مرکبی و نه پولی که زندگی ام را بگذرانم. - تو که در مکه روزگاری ﺁﻭﺍﺯه ﺧﻮﺍﻥِ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩﯼ، ﭼﻄﻮﺭ شد که ﻣﺤﺘﺎﺝ ﺷﺪﯼ؟ - پس از جنگ کسی برای آواز ﺧﻮﺍﻧﯽ سراغ من نیامد. فراموش خاص و عام شده‌ام، به سختی زندگی می‌کنم. 🔸پیامبر ﺑﻪ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺯﻥ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﻨﺪ. ﺁﻧﺎﻥ ﮐﻤﮏ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺟﺎﻣﻪ ﻭ ﻣﺮﮐﺐ ﻭ ﭘﻮﻝ ﺩﺍﺩﻧﺪ. ✅ عجیب ﺭﻭﺍیتی است! هم عجیب و هم ﻏﺮﯾﺐ! زیرا اولا ﺍﯾﻦ ﺯﻥ ﻣﻮﻗﻌﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﮑﻪ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪه ﺑﻮﺩه، ﻫﻢ ﺍﺯ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﮐﻤﮏ ﻣﯽﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ هم ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﭘﻨﺎه ﺍﻭ ﺑﻮﺩه است. ﺩﻭﻡ ﺍینکه ﻧﻔﺮﻣﻮﺩ ﻗﻮﻝ ﺑﺪه ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﻧﮑﻨﯽ ﺗﺎ ﮐﻤﮑﺖ ﮐﻨﻢ، ﺑﻠﮑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﮐﻤﮑﺶ ﮐﻨﻨﺪ. ﺳﻮﻡ اینکه ﻫﻨﻮﺯ ﻣﺸﺮﮎ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻧﻤﯽﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺷﻮﺩ، ﺁﻣﺪ ﮐﻤﮏ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺭﻓﺖ! 🔻ﺧﺪﺍﯾﺎ! ﻣﺎ ﭼﻪ ﭼﯿﺰﻣﺎﻥ ﺷﺒﯿﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ توﺳﺖ؟ 📚 علامه محمد رضا حکیمی، الحیاة، ج۹، ﺹ۲۳۲ @mohammadarabshahe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 عالم اهل که در ایران شیعه شد و ۲۵ میلیون از هموطنانش را شیعه کرد 👈اولین دیدار تاثیرگذار و تاریخی با رحمه‌الله‌علیه در بیان حجت‌الاسلام علیرضا ایمانی 🆔 @mohammadarabshahe
✅ آیت الله سید احمد حفظه الله : 🔹 در قرن چهارم دعوای شدیدی بین علمای ما بوده است که سی روزه است یا 29 روزه هم می شود. البته سی روزه بودن ماه رمضان، روایت دارد. 🔸 حتی هم در ابتدا قائل بود که ماه رمضان همیشه سی روزه است و بعدها از این نظر برگشت. 🔹 سپس شیخ طوسی هم دنبال ایشان رفت و تقریبا بعد از ایشان همه ی علمای ما گفتند که ماه رمضان هم مثل سائر ماه ها ناقص می شود. @mohammadarabshahe
تو را ندیده‌ام‌ حتی‌ به‌ لحظه‌ای‌ اما دلم‌ برای‌ کسی‌ که‌ ندیدمش‌ تنگ‌ است...💔 تعجیل در فرج آقا صلوات علیه السلام @mohammadarabshahe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️مجاور خورشید 🌀جلوهایی از زندگی رحمت الله علیه امروز سالگرد ایشان می باشد شادی روح ایشان و سایر علما صلواتی هدیه بفرمایید @mohammadarabshahe
عاقبت به خیری! حجه الاسلام و المسلمین قرائتی : روزی در حرم امام رضا (ع) به صورت اتفاقی در سه جای مختلف حرم سه عالم بزرگ شهر مشهد مرحوم و مرحوم و مرحوم را دیدم از هر سه بدون اینکه از یکدیگر اطلاع داشته باشند یک سوال را پرسیدم. اگر یک دعای مستجاب داشته باشید از خدا چه می خواهید؟ هر سه پاسخ دادند: عاقبت به خیری! قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : لاَ يَزَالُ اَلْمُؤْمِنُ خَائِفاً مِنْ سُوءِ اَلْعَاقِبَةِ لاَ يَتَيَقَّنُ اَلْوُصُولَ إِلَى رِضْوَانِ اَللَّهِ حَتَّى يَكُونَ وَقْتُ نَزْعِ رُوحِهِ وَ ظُهُورِ مَلَكِ اَلْمَوْتِ لَهُ . بحار الانوار ج ۶۸ ص ۳۶۶ رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله فرمود: مؤمن هميشه از سوء عاقبت خائف و بيمناك است و به رسيدن به رضوان الهى و خشنودى حق يقين و اطمينان ندارد تا آن هنگام كه قبض روح مى‌شود و ملك الموت در كنارش حاضر ميگردد. @mohammadarabshahe
AudioCutter_AudioCutter_فقه 8 مهر 1402.mp3
1.77M
❇️ تصلب رهبری نسبت به شرع 📝 نظر در اعمال مصلحت 🎙 ♨️ مصلحتی که با آن بشود حکم اولی شرع را موقتا تعطیل کرد مصلحت ضروری است؛ نه صرف مصلحت راجحه. @mohammadarabshahe
💠هر روز به یاد ایشان توسلی دارم 🔹دو ماه پس از فوت مرحوم آیت‌الله ، در یكی از تماس‌های تلفنی با حجت‌الإسلام و المسلمین علی‌اكبر الهی خراسانی- داماد آیت‌الله مروارید- فرمودند: "من از زمان فوت ایشان، هر روز برای ایشان توسل خاصی دارم!". 🔅 جالب این‌كه شش ماه بعد هم كه اعضای خاندان مروارید برای تشكر از ایشان خدمت آقا رسیدند باز همین را تكرار فرمودند. @mohammadarabshahe
رهبر انقلاب ۴ روز پیش: رژیم غاصب صهیونیستی، رفتنی است . این سرطان بدست فلسطینیان و نیروهای مقاومت ریشه‌‌کن خواهد شد. @AkhbareFori
🌿 کتاب (شامل طرحنامه‌نویسی، مبانی پژوهش، تعدادی از روش‌های تحقیق کیفی و ...) هم اینک در سایت رویش به صورت در دسترس شما است 🌿دانلود کتاب: www.mroyesh.ir @mohammadarabshahe
🔰درگذشت حجت الاسلام نویسنده کتاب شب‌های پیشاور (۱۳۵۰ش) 🔹سید محمد موسوی شیرازی معروف به سُلْطانُ الواعظین شیرازی (۱۲۷۵ش-۱۳۵۰ش) از عالمان شیعه و نویسنده کتاب شب‌های پیشاور است. 🔸او در سال ۱۲۷۵ش (۱۳۱۴ق) در تهران متولد شد و تحصیلات مقدماتی خود را در مدرسه پامنار تهران گذراند و در سال ۱۳۲۶ق در ۱۲ سالگی به همراه پدرش به کربلا رفت و در آنجا از استادانی چون علی شهرستانی و غلامحسین مرندی درس آموخت و پس از مدتی به قم مهاجرت کرد و در درس شیخ عبدالکریم حائری، مؤسس حوزه علمیه قم، شرکت کرد. ☄وی از برخی علماء و مراجع، اجازه نقل روایت داشته است. برخی از این افراد عبارتند از: شیخ عبدالکریم حائری، آیت الله مرعشی نجفی و شیخ عبدالله مامقانی و سید ابوالقاسم طباطبائی غروی و آقا ضیاء عراقی. 🌀 وی در وعظ و خطابه مشهور بود و به کشورهای مختلف، سفرهای تبلیغی داشت و در مناظرات با گروه‌های مسلمان و غیرمسلمان شرکت می‌کرد. 📚کتاب شبهای پیشاور معروف ترین کتاب اوست که حاصل ده شب مناظره او با برخی علمای اهل سنت در پیشاور پاکستان است. کتاب‌های «صد مقاله سلطانی» و «گروه رستگاران یا فرقه ناجیه» از دیگر آثار او است. ◾️ایشان به علت بیماری قلبی شدید در ده سال آخر زندگی خانه نشین بود و سرانجام در سال ۱۶ مهر ۱۳۵۰ش (۱۷ شعبان ۱۳۹۱ق) در تهران درگذشت و پس از اقامه نماز توسط آیت الله مرعشی نجفی در قبرستان ابوحسین قم دفن شد. @mohammadarabshahe
🔺آیت‌الله موسی شبیری زنجانی: 🔹«برخی از موثقین نقل می‌کردند، مرحوم سلطان الواعظین در اواخر عمر - که به بیماری قلبی شدیدی مبتلا بود - نیاز به معالجه پیدا کرد. فرزند او با یکی از یهودی‌های متمکن تهران آشنا بود. 🔸این شخص یهودی که از طریق فرزند، پدر دانشمندش را می‌شناخت، یک چک سفید به او می‌دهد و می‌گوید این را به پدرت بده و بگو به هر کجا که می‌خواهند برای معالجه بروند. من تمام هزینه آن را خواهم پرداخت. 🌀پسر سلطان الواعظین مراتب را به عرض پدر می‌رساند. سید در جواب می‌گوید: من که یک عمر نوکر حضرت سیدالشهداء (علیه‌السّلام) بوده‌ام، حالا بیایم و از یک یهودی برای معالجه مریضی‌ام پول بگیرم؟ و چک سفید را به صاحب آن پس می‌دهد». @mohammadarabshahe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 برای مطالعه کفایه، باید کتاب فصول را دید 📚 درس خارج اصول ۱۴۰۲/۰۷/۱۶ @mohammadarabshahe
🔰تصویری تاریخی از تجمع علمای نجف اشرف در حمایت از مسئله 🔅این تجمع تاریخی در سال ۱۹۷۳ (1351ش) میلادی در صحن حرم مطهر حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) در نجف اشرف برای حمایت از مسئله فلسطین برگزار شد و در آن تعدادی از بزرگان عراق و رهبران فلسطینی حضور یافتند. @mohammadarabshahe
📜بیانیه تاریخی آیت‌الله العظمی بروجردی در حمایت از فلسطین @mohammadarabshahe
💠 پرهیز از مدح خود 🔹خیلی‌ها همواره دلشان می خواهد دیگران آنها را مدح کنند یا خودشان خود را ستایش می کنند و برای شان خیلی دشوار است فضیلتی از دیگران را بپذیرند. این شایع است، حتی در میان معارف (معاریف) هم که نمی خواهم نام ببرم، این قضیه شایع است. 🔸 یکی از امتیازات که معمولا ذکر نمی شود، ولی مهم است این است که اگر کسی را خوب می دانست، خیلی راحت از او تعریف می کرد و در این باب مانع نفسانی نداشت تا نتواند از دیگری تمجید کند، ولی هیچ وقت از خودش تمجید نمی کرد. 🔹 حتی این نکته را در این حد من در آقای طباطبایی با علوّ مقام، ندیدم. یک بار آقای آقای را معرفی می کرد و گفت: «ایشان، بعضی از مسائل فلسفی برایش حل نشده بود و قتی پیش من آمد، حل شد». چنین کلماتی هیچ وقت در قاموس گفتار آقای خمینی پیدا نمی شد. البته آقای طباطبایی از نوادر بود، مع ذلک در این جهت آقای خمینی امتیاز خاصی داشت. 📚 ر.ک: جرعه ای از دریا، ج3 ص 641 و 642 (14 خرداد 1391، سالگرد رحلت امام خمینی (قدس سره)) @mohammadarabshahe
🌐 زیارت ناحیه مقدسه سیدالشهدا (ع) اين زيارت ناحيه معروف، ظاهراً متعلق به حضرت مهدی (عج) نيست ولو خيلی مشهور شده، چون تاريخ روايت اينگونه است: «خَرَجَ مِنَ النَّاحِيَةِ سَنَةَ اثْنَتَيْنِ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ» ( المزار الكبير (لابن المشهدي)، ص: 496). اگر اين تاريخ درست باشد زمان حضرت هادي (ع) است، 254 سال وفات امام هادی (ع) است و 260 وفات امام عسکری و امامت بقیه الله صلوات الله و سلامه علیه است. لکن الآن در السنه ما معروف شده که زيارت بقية الله (عج) است چون «ناحیه مقدسه» را مربوط به حضرت (عج) می دانند، درحالیکه مقصود از ناحیه مقدسه، سامراء است، چون رفتن به آنجا ممنوع بود، ناحیه گفتند. البته دو تا دعای ناحیه مقدسه داریم، اولین آنها که اسم تک ک اصحاب سیدالشهدا (ع) را ذکر کرده است و سلام می دهد، تاریخ دارد (252 ق)، سند هم دارد لکن سندش مشکل دارد، چون دارد که «عَنِ الشَّيْخِ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدٍ الطُّوسِيِّ، قَالَ: حَدَّثَنَا الشَّيْخُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‏ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ عَيَّاش‏» (المزار الكبير (لابن المشهدي)، ص: 486) درحالیکه شیخ طوسی (ره)، ابن عیاش را ندیده است؛ ابن عیاش متوفای 401 است و شیخ طوسی 408 به بغداد آمده است و هیچ گاه از او نقل نکرده است. 📚خارج فقه سال1385، جلسه51 خارج فقه، سال 1395، جلسه 56 @mohammadarabshahe
: توصیه کردند شیعیان ما شبی یک مرتبه آخر شب قبل از خواب یک سلام به سیدالشهدا عرض کنند، هر جا هستند. این اقل چیزی است که ما می‌توانیم از توسل و زیارت ابی‌عبدالله بهره‌مند بشویم. خب مراتب عالی‌ترش هم هست که کمّاً و کیفاً همه می‌دانید کسانی مقید بودند که هر روز را با صد لعن و سلام بخوانند، بزرگان شهادت دادند که در اثر زیارت سیدالشهدا به چه کمالاتی رسیدند و به چه نتایجی رسیدند. شاید همه شما شنیده باشید، علامه طباطبایی از اساتیدشان نقل می‎کردند که من هر چه دارم از برکت زیارت سیدالشهدا و قرائت قرآن است این را من از خود مرحوم علامه طباطبایی شنیدم که ایشان بلاواسطه از استادشان شنیدند؛ آن‌ها گفتند هر چه داریم از زیارت سیدالشهداست. ما هم بالاخره چند بار به زیارت رفتیم. رفتنش، رفتیم. خواندنش هم، خواندیم. ولی چیزی نفهمیدیم چرا از این زیارت‌ها آن طور که باید استفاده نمی‌کنیم؟ جوابی که به ذهنم می‌رسد این است که این تفاوت زیارت‌های ما و زیارت‌های آن‌ها تنها در کمیت نیست، این طور نیست که آن‌ها زیادتر رفتند و تعداد زیارت‌شان بیشتر بوده، یا طولانی‌تر بوده. خیال می‌کنم تفاوت اصلی در کیفیت باشد. @mohammadarabshahe