افتخار به جنایات پدران در کربلا!
✍ #حجت_الاسلام_راجی
منبر ظهر عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳):
اینکه تصور کنیم مردم در سال۶۱هجری و بعد از واقعه عاشورا به سمت اهلبیت آمده و آنان را از غربت نجات دادند، صد در صد باطل است، آنان نه تنها خود، بلکه نسلشان به جنایات در کربلا افتخار میکردند.
علامه کراجکی در کتابی با عنوان
«التعجب» به نمونههایی حیرتآور از افتخار مردم به جنایت عاشورا میپردازد.
🔻"خانواده هایی در شام، پس از حادثه کربلا با عناوین تازهای مشهور شدند. مانند بنوالسراویل و بنوالسرج و بنواسنان و بنوالمکبری و بنوالطشتی و بنوالقضیبی و بنواادرجا.
🔹بنوالسراویل، فرزندان کسانی بودند که لباس امام حسین را ربودند.
🔹بنوالسرج، فرزندان آنانی بودند که بر پیکر امام حسین اسب تاختند. برخی از آن تازندگان اسب، نعل اسب خود را به بهای بسیاری به مردم فروختند و مردم نعل اسبان را بر سردر خانه خود می زدند و بدان افتخار می کردند.
🔸بنو اسنان، فرزندان کسی بودند که نیزهای را که سر امام حسین بر آن بود را حمل میکرد...
🔸بنوالمکبری، فرزندان کسی بودند که پشت سر نیزهداری که سر امام حسین را حرکت میداد تکبیر میگفت!
💡حال اهمیت آن ۷۲ یار باوفا بیشتر درک میشود.
حال کار بزرگ زینبکبری بیشتر به چشم میآید که چگونه و در چه شرایطی و در جمع چه مردمانی عَلَمِ #جهاد_تبیین را به دست گرفت.
💠 @soada_ir
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
روز عاشورا
حتی آسمان انگلیس
خون گریست!
کتاب "وقایع عصر آنگلوساکسون" که یکی از منابع تاریخی آنگلوساکسون به شمار می رود، توسط "میشل آسوانتون" (MICHAEL SWANTON) ترجمه و ویرایش شده است.
این کتاب در سال ١٩٩۶ میلادی در انگلستان منتشر شده و در سال ١٩٩٨ توسط دانشگاه اکستر(Exeter) در ایالت نیویورک آمریکا تجدید چاپ شد.
در صفحه ٣٨ این کتاب چنین عبارتی آمده است:
685. Here in Britain there was Bloody rain, and milk and butter were turned to blood
ترجمه : در سال ۶٨۵ میلادی در اینجا، در سرزمین بريتانيا، آسمان خون بارید و شیر و کره به خون تبدیل شد و رنگ آن سرخ گردید.
تصویر ذیل به صفحه ٣٨ کتاب "وقایع عصر آنگلوساکسون" مربوط می شود:
سال ۶٨۵ میلادی با سال ۶١ هجری قمری که سال وقوع حادثه عاشورا شهادت حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) و یارانش بوده، برابر است
در برخى از احادیث نیز تصریح شده که در روز عاشورا آسمان خون گریست.
براى مثال حضرت زینب(س) در روز عاشورا به مردم فرمودند:
أو عَجفبتم أن مَطَرت السماء دماً
آیا از این که آسمان خون گریسته است شگفت زده شده اید؟
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
نماهنگ «نُت لا».
✍ سجاد رستمعلی:
«نُت لا»
دارد غروب میکند این روز پر بلا
سازم نمیرود به نُت الا به روی لا
انگار محشر است و ظواهر شکستهاند
راز وجود آدمیان گشته برمَلا
جمعی به شوق مَنصب و ری تیغ میکشند
جمعی دگر، قبلهشان سکهی طلا
حتی نشد که خطبهی آخر اثر کند
زنگار قلبشان نشد حتی به خون جلا
غربت تمام، سر به روی نیزه میرود
جسم به خون تپیده شده معنی وِلا
آتش به جان دخترکان است یا خیام؟!
انگار آتش است تمامی کربلا
سجاد رستمعلی (تهمتن)
#محرم
#امام_حسین
#ملت_حسین_به_رهبری_حسین
🌐 کانال سرودههای سجاد رستمعلی
@TahamtanPoems
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیسعلی دلواری خطاب به عزاداران بى بصيرت:
عزای امام حسین(ع) با پول انگلیسی های حق کُش؟
در مقابل ظلم سکوت کردید، حال به عزای حسین نشسته اید؟
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به کدام قبله
میخوابند؟!
کعبه یا آمریکا؟!
آیت الله میرباقری
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از ایران قوی میترسند
نفوذ منطقهای ایران
از نظر سناتور جمهوریخواه آمریکا
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عملیات بزرگ آخرالزمانی
#امام_زمان
#اربعین
#حزبالله
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
«نهضت آزادگان کربلا» ۱
از نهضت روشنگری تا عاشورا
«عاشورا» پایان کار حضرت سیدالشهدا (س) نیست بلکه آغاز پیروزی این نهضت است بر حزبی که حضرت در کربلا آن را «شیعه آل ابیسفیان» مینامید.
قدرتیابی حزب «شیعه آل ابیسفیان» در عهد خلیفه نخست با فرمانروایی «یزید بن ابیسفیان» در شام آغاز شد. پس از مرگ او، چون فرزندی نداشت، برادرش معاویه جانشین وی شد.
معاویة بن ابی سفیان، توانست پس از شهادت امیرمومنان (ع) و سستی لشکریان کوفی، در صلحی تحمیلی بر امام مجتبی (ع) به آرزوی تاسیس خلافت «آل ابی سفیان» جامه عمل بپوشاند.
پس از این صلح ناگزیر، حضرت امام مجتبی (ع) نهضت روشنگرانه را برای احیای خلافت بر پایه امامت و ولایت الهی، آغاز کرد. امام حسن علیهالسلام طی کمتر از ده سال زندگی مبارکشان پس از رهاکردن خلافت، راه نهضت روشنگری را در پیش گرفت.
میدانیم که امام مجتبی پس از واگذاری خلافت، حداقل ۲۵ بار پیاده از مدینه تا مکه رفته و در این مسیر طولانی از هر فرصتی برای گفتگو با کاروانیان و حاجیان و قبایل و اعراب در مسیر استفاده کرده که در آن، به پیریزی نهضت احیای اسلام راستین همت گماشته است.
با شهادت امام مجتبی (ع) کار آن بزرگوار را حضرت امام حسین (ع) ادامه داد تا اینکه با مرگ معاویه و آشکار شدن عهدشکنی امویان، حضرت، برای قیام عاشورا فرصت یافت. چه آنکه در متن پیماننامه با امام مجتبی (ع) معاویه متعهد شده بود پس از خود، کار خلافت را به امت اسلام واگذار کند. اما او پیش از مرگ، با عهدشکنی، به زور از مردم برای فرزندش یزید بیعت گرفت و البته به او وصیت کرد که به بیعت گرفتن از اباعبدالله الحسین و نیز عبدالله بن عمر و عبدالله بن زبیر اصرار نکند.
ولی یزید به پسر عمویش، ولید بن عتبة بن ابی سفیان، فرمانروای مدینه دستور داد بهجبر از امام حسین (ع) بیعت بگیرد و یا حضرت را بکشد و این اصرار یزید و امتناع حضرت، قیام عاشورا را رقم زد.
دستگاه خلافت شیعیان آل ابی سفیان میپنداشت با سرکوب قیام در کربلا و کشتن حضرت اباعبدالله الحسین و یارانش در عاشورا، به نتیجه مطلوب رسیده است اما حرکتی که با امام مجتبی آغاز شد و با قیام عاشورا به اوج رسید، با نهضت اسرای کربلا و با مدیریت حضرت امام زینالعابدین و آزادگانی چون حضرت زینب (س) و دختران اباعبدالله به انهدام خلافت شیعیان آل ابیسفیان انجامید و پس از یزید نه فرزندانش و نه عموزادگانش نتوانستند میراثی که معاویه بنا نهاده بود را نگاه دارند و از این پس، خلافت نیمهجان اموی را مروان و فرزندانش ادامه دادند.
بنابراین «نهضت آزادگان» یکی از حلقات زنجیرهای است که پیش از خود، حلقههای «نهضت روشنگری امام مجتبی و امام حسین» و «قیام عاشورا» را دارد و میتواند کار ناتمام عاشورا را پایان بخشد و خلافت آل ابیسفیان را کاملا منهدم سازد.
در این سلسله گفتار خواهیم کوشید ابعاد این نهضت را ترسیم کنیم. انشاءالله
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
«نهضت آزادگان کربلا» ۲
حفظ امامت ۱ - مقام حضرت علی اکبر (ع)
نخستین ماموریت نهضت آزادگان کربلا «حفظ امامت» است. جریان امامت باید باقی بماند تا «حزبالله» گرداگرد آن معنا بگیرد و در برابر گونههای گوناگون «حزبالشیطان» بایستد.
اگر نهاد امامت نباشد، حزبالله و جندالله شکل نمیگیرد. برای همین است که همه یاران حضرت سیدالشهدا (س) در روز عاشورا جانفدا و پیشمرگ آن بزرگوار بودند و همگی اصحاب، از حبیب و زهیر و بریر نخست به شهادت رسیدند و پس از ایشان نیز از بنیهاشم از علیاکبر تا قاسم و حتی عبدالله و علیاصغر، فدایی امام شدند و در نهایت، حضرت، یکه و تنها در میان اشقیاء حزب شیطانی «شیعه آل ابیسفیان» به شهادت رسید.
محمودبن لبید میگوید: از فاطمه زهرا (س) درباره حق علی (ع) و کوتاه آمدن ایشان از آن حق پرسیدم؛ فرمود: «ای ابا عمرو، رسول خدا (ص) فرمود: «مَثلُ الْامامِ مَثَلُ الْکعْبَةِ، اذ تُوْتی وَ لَا تَأْتِی ؛ امام همانند کعبه است که باید رو به او بشتابند، نه اینکه او رو به مردم رود...» (عوالم المعارف، ج 11، ص 228.)
یاران حضرت سیدالشهدا نشان دادند که همانند طواف به گرد کعبه، تا پای جان و آخرین قطره خون، گرد امام حلقه میزنند و از او حفاظت میکنند. شیدایی آنان در پاسداری از امام، برخلاف دیگرانی بود که از مدینه و مکه و کوفه، از همراهی با حضرت جا ماندند.
با شهادت حضرت، ودایع امامت، به حضرت امام زینالعابدین واگذار شد و نخستین ماموریت آزادگان کربلا، حفظ جان آن بزرگوار و پاسداری از نهاد امامت است.
این ماموریت، یعنی پاسداری از نهاد امامت را حتی خود حضرت سیدالشهدا (س) از ظهر روز عاشورا آغاز کردند و با شهادت خویش، این ماموریت را به حضرت زینب سپردند.
شاید پندار شیعه آل ابیسفیان، این است که «امام پس از حضرت سیدالشهدا»، جناب علیاکبر است و شاید اشتیاق آنان برای قتل فجیع آن بزرگوار هم به همین سبب است که میپنداشتند امامی دیگر زا میکشند.
امام حسین (ع) در توصیف این فرزند بزرگوارشان، فرمودند: «یا قوم، هولاءِ قد برز علیهم غلام، اَشبهُ الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسول الله…» ای مردم، گواهی دهید پسری را به میدان می فرستم که همانندترین مردم در آفرینش، رفتار و گفتار به پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله) است؛ بدانید هر زمان ما دلمان برای رسول الله (صلی الله علیه وآله) تنگ میشد نگاه به سیمای این پسر میکردیم. (منتهی الآمال، ج ۱، ص ۳۷۵)
شاید این جمله امام حسین (ع) در توصیف حضرت علی اکبر موجب گردید دشمن اطمینان یابد که زودتر از حسین، جانشین او را میکشد.
این خطای در تشخیص مصداق جانشین امام حسین (ع) در روزهای بعد بیشتر نمایان میشود.
ابن زیاد، پس از گفتگو با حضرت زینب (س) در کوفه رو به امام سجاد (علیه السّلام) کرد و پرسید: «نامت چیست؟»
فرمود: «علی بن حسین»
گفت: «مگر خدا علی بن حسین را نکشت؟»
امام سکوت کرد.
ابن زیاد پرسید: چه شده؟ چرا سخن نمیگویی؟
حضرت فرمود: «برادری بزرگتر از خود به نام علی داشتم که مردم او را کشتند.» (ابن اعثم: الفتوح، ج۵، ص۱۲۳ و نیز
خوارزمی: مقتل الحسین، ج۲، ص۴۸.)
بدین ترتیب عظمت شهادت حضرت علی اکبر (س) بیشتر از دیگر شهدای کربلا آشکار میشود. دیگر شهدا، در پاسداری از امام حاضر و حضرت سیدالشهدا (س) جانفشانی کردند و حضرت علیاکبر، هم برای حفظ جان پدر بزرگوارش که امام حاضر بود، به شهادت رسید و هم برای حفظ جان امام بعد، حضرت زین العابدین (ع)؛ چرا که شهادتش موجب فریب دشمن در تشخیص مصداق امام بعدی شد و حزب آل ابیسفیان، با این پندار اشتباه، دیگر لزومی ندید برای کشتن امام زین العابدین (س) اصرار کند.
عصر عاشورا و پس از شهادت حضرت سیدالشهدا، ماموریت تلاش برای حفظ امام، به طور خاص، ماموریت اصلی حضرت زینب (س) است.
در این موقعیت، نقش آن بزرگوار را شبیه نقش حضرت صدیقه طاهره (س) میبینیم.
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
#توئیت بسیار تند استاد شجاعی
در واکنش به اظهارات ظریف؛
بازگشت نفاق و فتنه تسلیت باد
امت اسلامی منتظر آقار شوم اقدامات آقای ظریف و سران فتنه باشند.
سابقه کینه این حزب به تشیع دیرینه است.
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
پزشکیان!
ریاست جمهوری را
به ظریف اجاره داده اید؟!
✍ حسین شریعتمداری
(با اندکی تلخیص)
۱ـ آقای ظریف که چهارشنبه شب، در اقدامی غیرمتعارف به صدا و سیما دعوت شده بود تا از جایگاه حزبی (و نه رسمی) رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم درباره فرایند انتخاب وزرا سخن بگوید، به نکاتی اشاره کردند که اولاً، از سوی کسی که سالهای متمادی در مسئولیتهای بلند پایه نظام اسلامی بوده، تعجبآور بود و تأسفآورتر آنکه ایشان در حالی به نمایندگی از پزشکیان سخن میگفت، که اظهاراتش نه فقط با قانون اساسی و مبانی صریح اسلامی در تناقض بود بلکه با آنچه از رئیس جمهور منتخب شنیده شده نیز ۱۸۰ درجه تفاوت داشت. بخوانید!
۲- آقای ظریف درباره معیارهای گزینش اعضای کابینه می گوید: «از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز می گیرید، شیعه باشید امتیاز نمی گیرید»!
باید پرسید؛
الف: از کِی تا به حال «شیعه بودن» در جمهوری اسلامی، امتیاز منفی تلقی می شود؟!
ب: میفرمایيد؛ «از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز میگیرید، شیعه باشید امتیاز نمیگیرید»! آیا منظورتان این است که شیعه جزو مذاهب و ادیان رسمی نیست؟!
ج: در قانون اساسی، از مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی یاد شده است. جنابعالی چه کارهاید و از کدام جایگاه، شیعه بودن را در گزینش اعضای کابینه، منفی تلقی کرده اید؟! چه کسی به شما چنین اجازه ای داده؟!
د: آقای ظریف لطفا بدون سفسطه که عادت جنابعالیست بفرمایيد این دیدگاه شما درباره شیعه با آنچه از سوی آمریکا و صهیونیست ها تبلیغ می شود چه تفاوتی دارد؟! حتما می دانید که صهیونیستها اصلیترین مشکل خود را تشیع میدانند و بارها بر مقابله با آن به عنوان یک خط استراتژیک و غیر قابل تغییر تاکید میورزند.
۳ـ عجیبترین نکته اظهارات چهارشنبه شب ظریف، مغایرت دیدگاه ایشان با دیدگاه رسماً اعلام شده رئیس جمهور منتخب است. آقای پزشکیان در طول یک هفته اخیر بیشترین حضور را در مراسم عزاداری حضرت اباعبداللهالحسین علیهالسلام داشته و در هیئتها و مراسم مختلف حضور یافته و در سوگ امام حسین بر سینه و سر زدهاند. اظهارات آقای ظریف علیه تشیع با ارادت پزشکیان در تناقض آشکار است.
۴- اصلیترین سخن پرسش از رئیس جمهور محترم و منتخب است آیا ریاست جمهوری را به آقای ظریف اجاره داده اید؟! پاسخ اگر خدای نخواسته مثبت باشد! باید خاضعانه گفت: ظریف مستأجر خوبی نیست. ریاست جمهوری را از ایشان پس بگیرید!
۵- و سخنی با صدا و سیما در میان است. اظهارات ضد شیعی ظریف (چه عامدانه و چه نا آگاهانه) بسیار صریح بود و از مجری برنامه و سردبیر پشت گوشی مجری در برنامه انتظار میرفت که سخنان سخیف ظریف را بیپاسخ نگذارند و در حالی که هنوز یک روز از عاشورای نگذشته بود از کنار این اهانت بیتفاوت عبور نکنند.
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شوکه شدن فعال رسانه ای اسرائیلی از برخورد پهپاد یمنی
🔺اینجا کنار سفارت آمریکاست آنها وقتی مرگ بر اسرائیل می گویند شوخی نمی کنند!
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
امام جمعه
نباید از مأموم عقب بیفتد
آقای #ابوترابی عزیز! در نمازجمعه امروز نه از #تشیع دفاع کردید، نه از #ظریف انتقاد!
گروهی نمازگزار البته شعارهایی دادند که امیدوارم شنیده باشید
امام جمعه که در دفاع از مکتب اهل بیت (س) نباید از مأموم عقب بماند!
با سپاس از #استاد_شجاعی برای اظهار به موقع غیرت دینی
#پزشکیان
#رئیسجمهور_پوششی
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
.
پزشکیان
کفشهایش را خودش بر میدارد
اما کلاهش را ظریف و دوستان ...
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
دولت اقلیت؟
موضع گیری تاجزاده
نسبت به انتخابات تیرماه
مصطفی تاجزاده، عنصر تندرو جبهه اصلاحات که پس از انتخابات۹۶ تبدیل به یکی از مهرههای طرفدار ایده تحریم انتخابات شده بود، پس از عدم حمایت علنی از پزشکیان، روز گذشته با انتشار متنی موضع خود را درباره انتخابات تیرماه و انتخاب شدن مسعود پزشکیان شرح داد.
تاجزاده در بخشی از متن خود با اشاره به استاندارد دوگانه همقطارانش درباره اقلیتی خواندن ریاستجمهوری شهید رئیسی نوشته است: « ما انتخابات ۱۴۰۰ را با رای ۱۸ میلیونی رئیسی، «انتخابات اقلیتی» خواندیم. اکنون نمیتوانیم رای ۱۷ میلیونی پزشکیان [۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای] را پیروزی بخوانیم، آن هم در حالی که تفاوت آرا حدود ۳ میلیون است و جلیلی در نیمی از استانها نفر اول شد. اگر پزشکیان مظهر اراده ملت است، پس سلف او نیز چنین بود و اگر رئیسی، رئیسجمهور اقلیت بود، پس خلف وی نیز چنین است. ما حق نداریم با معیارهای دوگانه با پدیدهها مواجه شویم».
فعال رادیکال اصلاحطلب در ادامه با اشاره به میزان حمایت عمومی از دولتهای خاتمی، روحانی و پزشکیان نوشته است: «متاسفم که آرای نامزد اصلاحطلبان از ۵۷ و ۵۲ درصد در سالهای ۷۶ و ۸۰ به ۳۷ و ۴۴ درصد در سالهای ۹۲ و ۹۶ و سپس به ۲۷ درصد از واجدان شرایط در ۱۴۰۳ کاهش یافته است».
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
تب دنگی واقعیت؟ دروغ یا بزرگنمایی؟
✍ دکتر رضا منتظر
قصد نداشتم فعلا چیزی در مورد این بیماری بگویم ولی دیدم برخی مخاطبان مرتب در مورد آن سوال می کنند.
رسانه ها هم دارند با آب و تاب اخبار آن را منتشر می کنند.
هر کجا دیدید شخصیت های مطرح و رسانه ها روی یک موضوع خاص تمرکز کرده و القاء ترس می کنند، قویا احتمال دهید که اهداف پشت پرده ای وجود دارد که با هدایت افکار عمومی به سمت آن موضوع می خواهند به آن اهداف برسند.
ترساندن شیوه ای است که همیشه در طول تاریخ جواب داده است.
یزید هراسی، کرونا هراسی، جلیلی هراسی و اکنون پشه هراسی.
همین جا بگذارید بدون تعارف انتقاد شدید خود را نسبت به برخی از شما عزیزان مطرح کنم :
چرا عادت کرده اید از یک سوراخ به دفعات گزیده شوید؟
چرا از گذشته عبرت نمی گیرید و این قدر زود فریب می خورید؟
ندیدید که در دوران کرونا عده زیادی ترسیدند و آن قدر در و دیوارها را ضد عفونی کردند تا دچار وسواس شدند، ترسیدند و به بیمارستانها هجوم بردند و در آنجا مردند، ترسیدند و واکسنهای آمریکایی و انگلیسی را زدند و هلاک شدند؟
نشنیده اید که از قدیم گفته اند ترس برادر مرگ است؟
پس چه موقع می خواهید با موضوعات عاقلانه برخورد کنید؟
هنوز ما یک مورد تب دنگی را ندیده ایم و نمی دانیم قضیه چقدر واقعی و جدی است، عده ای مرتب پیام می دهند و از ما شیوه نامه درمان آن را با طب سنتی مطالبه می کنند!!
من نمی گویم تب دنگی دروغ است ولی این بیماری پدیده تازه ای نیست.
از ۲۰۰ سال پیش مطرح بوده است. الان هم ممکن است تعمدا یا اتفاقی شیوع جدیدی از آن را داشته باشیم.
منتهی قطعا مثل کرونا دارند آن را بزرگنمایی می کنند تا به اهداف خود برسند.
خصوصا الان که در آستانه مراسم های محرم و اربعین هستیم.
طبق آمار سالیانه ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا به تب دنگی مبتلا می شوند که ۸۰ درصد آن کاملا خفیف است.
اخیرا طبق اعلام وزارت بهداشت ۱۴۹ نفر به این بیماری مبتلا شده اند (همین را هم شک داریم که درست گفته باشند).
از این تعداد فقط یک نفر مرده است که آن هم یک پیرزن ۸۰ ساله بوده که از امارات وارد کشور شده بود.
پس ببینید ترسیدن در این شرایط چقدر مسخره است ؟
وقتی رسانه های وابسته به دشمن و دنباله های آنها در داخل دارند پشه هراسی می کنند، ما نباید جلوتر از آنها حرکت کنیم.
وقتی شما اخبار بیماری را باز نشر می دهید قطعا دارید در پازل دشمن حرکت می کنید و به هراس افکنی آنان دامن می زنید.
و تعجب است که چرا افراد انقلابی و گروهها و کانالهای مذهبی هم فریب خورده و آلت دست دشمنان می شوند؟!
مشاهده کردم برخی از اینها هنوز با بیماری مواجه نشده اند برای آن شیوه نامه درمانی ارائه داده اند.
این کارها نشانه جهل و بی سوادی است.
توصیه اکید بنده و همکاران با تجربه این است که:
اولا آرامش خود را حفظ کرده سکوت کرده و جلوتر از ما حرکت نکنید.
قطعا اگر نیاز به توضیح بیشتری باشد در وقت مقتضی آن را به اطلاع تان خواهیم رساند.
ثانیا به جای انتشار اخبار تب دنگی، از وزارت بهداشت و رسانه ها مطالبه گری کنید که چرا هنوز چیزی نشده موضوع را بزرگ می کنند؟ چه منظوری از این کار دارند؟
با بصیرت و سلامت باشید.
#تب_دنگی
#اربعین_هراسی
https://eitaa.com/drezamontazer
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
کارت واکسن معنوی دیده بودید؟ 😊
اموری که برای آشنایی کودکان با ظواهر عبادات و نمازخوان شدن فرزند، در احادیث آمده
مؤسسه نسل توحیدی
@hejrat_kon
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•
«نهضت آزادگان کربلا» ۳
حفظ امامت ۲ - مقام حضرت زینب (س)
گفتیم که نخستین ماموریت آزادگان کربلا، حفظ امامت است که از ظهر روز عاشورا آغاز شده و مقام حضرت علی اکبر در ایفای این نقش چقدر مهم است و از عصر عاشورا، ماموریت اصلی حضرت زینب (س) نیز حفظ جان امام زین العابدین (ع) است و کار آن بزرگوار در کریلا، همانند دفاع حضرت صدیقه طاهره (س) از امیرمومنان (ع) در برابر یورش اصحاب سقیفه است.
پس از شهادت حضرت سبدالشهدا (س)، اشقیاء لشکر دشمن به خیمههای حضرت یورش بردند تا خیمهها را تاراج کنند و آتش بزنند. زینب (س) نزد امام سجاد علیه السلام آمد و گفت: «ای یادگار گذشتگان و پناه باقیماندگان، خیمهها را آتش زدند، ما چه کنیم؟»
امام فرمودند: «علیکنّ بالفرار: باید فرار کنید.»
بانوان و کودکان، هراسان و گریان بهسوی بیابان گریختند؛ ولی حضرت زینب، کنار بستر امام ماند زیرا امام توان گریز نداشت.
شمر و اشقیاء با تن رنجور و بیمار علی بن الحسین برخورد کردند. شمر بن ذی الجوشن خواست او را نیز بکشد که با مقاومت حضرت زینب (س) مواجه شد و حمید بن مسلم در این ماجرا، به کمک حضرت زینب (س) از امام پاسداری میکرد.
سید کاظم قزوینی مینویسد: «قال حميد بن مسلم: انتهيت إلى علي بن الحسين، و هو مريض و منبسط على فراش، إذ أقبل شمر بن ذي الجوشن و معه جماعة من الرجالة، و هم يقولون [له] : ألا تقتل هذا العليل؟
فهم اللعين بقتله، فقلت: سبحان الله! أتقتل الصبيان؟! إنما هو صبي.
فلم يمتنع اللعين وسل سيفه ليقتله، فألقت زينب عليهاالسلام بنفسها عليه و قالت : والله لا يقتل حتى أقتل.» (قزوینی: زينب الكبرى عليها السلام من المهد الى اللحد. ج ۱. ص ۲۴۶)
حمید پسر مسلم ازدی گفت: سراغ حضرت علی بن الحسین آمدند در حالی که او بیمار و رنجور در بستر بود. شمر با گروهی از مردمنمایان آمدند و گفتند: آیا این بیمار را نمیکشی؟! و او به کشتن حضرت دستور داد. من ناگهان گفتم: «سبحان الله، کودکی را میکشی؟! بدان که او خردسال است» و شمر بازهم خودداری نمیکند و شمشیرش را برای کشتن، بیرون میکشد. ناگهان زینب خود را روی امام انداخت و گفت: بهخدا که او کشته نمیشود تا من کشته شوم.
و با این سخنان، شمر از قصد کشتن امام، منصرف شد.
البته این گزارشی است که «حمید بن مسلم ازدی» نقل کرده است و میبایست کمی با او آشنا شویم زیرا که نقل این گزارش جانبدارانه و به نفع خود وی است.
او از دوستان عمر سعد و شاید در جریان کریلا از «عیون» عمر سعد بوده که در این لحظه در کنار شمر، به جاسوسی بر اعمال وی میپرداخته است. جایگاه او نزد عمر سعد چنان بود که همان شام غریبان، در بردن سر مبارک حضرت به کوفه، «خولی» را همراهی کرده است.
حمید بن مسلم، سپس در قیام توابین، به یاری سلیمان بن صرد پرداخت و البته بعدها تحت تعقیب مختار قرار گرفت ولی گریخت و مدتی پنهان شد تا جان سالم بهدر برد.
بنابراین هدف او از این گزارش میبایست تطهیر سوابق خودش باشد. با این وصف، سخن حمید بن مسلم درباره نقش خودش در دفاع از امام زین العابدین، اگر اغراقآمیز باشد، گزارش او درباره نقش حضرت زینب در پاسداری از امام، دلیلی ندارد که دروغ باشد و همین گزارش، اهمیت کار حضرت زینب در دفاع از امامت را آشکار میسازد.
•┈••✾🔹✾••┈•
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
•┈••✾🔹✾••┈•