فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لیلة المبیت شب ایثار
بیانات امام خامنه ای پیرامون شب ایثار وعظمت مولا علی ابن ابی طالب علیه السلام
╭═══════•••{}•••═══════╮
@mohebin_velayt_shohada
╰═══════•••{}•••═══════╯
#ڪپےباذکریکصلواتجهتسلامتیوتعجیلدرفرجツ
با اجازه مادر سادات رخت عزای پسرش را
نه از جان بلکه از تن در میآوریم و میگوییم
ای حسین داغ تو تا ابد در سینه ما خواهد ماند...
🔹حلولِ ماهِ ربیع الاول ماهِ شادی و شادمانیِ اهل بيت(ع) را تبریک عرض مینماییم🌸🌸
╭═══════•••{}•••═══════╮
@mohebin_velayt_shohada
╰═══════•••{}•••═══════╯
#ڪپےباذکریکصلواتجهتسلامتیوتعجیلدرفرجツ
#ایام_محسنیه
💢در روایت آمده است که امام رضا(ع) فرمودند: هنگامی که ماه محرم شروع میشد، دیگر کسی پدرم را خندان نمیدید و هر روز ناراحتی او بیشتر میشد تا روز دهم محرم. پس وقتی روز دهم میرسید، آن روز روز مصیبت و اندوه و گریۀ او بود.(كَانَ أَبِي ع إِذَا دَخَلَ شَهْرُ الْمُحَرَّمِ... امالی صدوق/128)
✅ لذا مناسب است که از ابتدای محرم همدرد ائمه باشیم و از همین جا رسم دهه اول #محرم شکل گرفته است !
از امام صادق(ع) نقل است که برای حضرت زهرا(س) عزاداری میکردند و در روضه خود از ماجرای #سقط حضرت محسن(ع) و کتک خوردن حضرت زهرا(س) هم یاد کردهاند.
✅چون در #شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها دو نقل است که 75 روز یا 95 روز بعد از وفات پیامبر بوده است و ما نمیدانیم ماههای قمری آن سال 29 روزه بوده یا 30 روزه ، 3 روز بنابر نقل 75 روز (فاطمیه اول) و 3 روز بنا بر نقل 95 روز (فاطمیه دوم) به نام ایام فاطمیه رسم شده است.
✅اما ایام #محسنیه چیز جدیدی است و روایت معتبری مبنی بر اینکه ائمه برای حضرت محسن به طور جداگانه و در زمان خاص عزاداری میکردند وجود ندارد و #سابقه تاریخی از علمای قدیم هم همین را نشان میدهد و بلکه اصلا نقلها و شواهدی وجود دارد که یک ماه بعد از فوت پیامبر ، آن #واقعه رخ داده است.
همدردی با ائمه اجر محفوظ دارد و هر کسی دوست دارد مجلسی به یاد حضرت #محسن بگیرد خیلی هم خوب است، اما اصرار بر درست کردن ایام محسنیه در زمانی که توصیه ای بر آن ایام با این مناسبت نیست، سابقه تاریخی ندارد و تاریخ آن واقعه هم بنابر بعضی نقلها و شواهد، در زمان دیگریست، کار #اشتباهی است!
#مباهله_قرن_21
╭═══════•••{}•••═══════╮
@mohebin_velayt_shohada
╰═══════•••{}•••═══════╯
#ڪپےباذکریکصلواتجهتسلامتیوتعجیلدرفرجツ
👇👇👇
♨️سوال:
🔰در رابطه با دهه محسنيه توضيح دهيد و در صورت صحت آن چرا اطلاع رساني نشده است؟
✍️پاسخ:
🔰با توجه به اينکه زمان دقيق هجوم به خانه حضرت زهرا(سلام الله عليها) که منجر به زخمي و مجروح شدن پاره تن رسول الله و کشته شدن فرزندش محسن شده است،مشخص نيست،لذا براي شهادت حضرت محسن هم نمي توان تاريخ دقيقي ارائه کرد.
👈 هجوم به خانه آن حضرت در چند نوبت اتفاق افتاد و آخرين هجوم که منجر به مجروح شدن حضرت زهرا(سلام الله عليها) شد،طبق قرائن و شواهد حدود چهل تا پنجاه روز بعد از رحلت رسول خدا(صلي الله عليه و آله) بود.
💥 #ایام_محسنيه که در اين سالهاي اخير مطرح شده است،هيچ سابقه تاريخي در بين شيعيان و محبان اهل بيت(عليهم السلام) نداشته است و به نظر مي رسد حرمتي است که اهداف باطلي را دنبال مي کند که محبان و عاشقان اهل بيت(عليهم السلام) متأسفانه بدون توجه به اهداف اينگونه حرکات،به آن عمل مي کنند.
📚منبع: کانال رسمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
╭═══════•••{}•••═══════╮
@mohebin_velayt_shohada
╰═══════•••{}•••═══════╯
#ڪپےباذکریکصلواتجهتسلامتیوتعجیلدرفرجツ
ربیع رو بالاخره تبریک بگیم یا نگیم؟
عزاداری رو ادامه بدیم یا ندیم؟
پیامهایی از دیروز در حال انتشاره که ربیع رو تبریک نگید. عزاداریهارو ادامه بدید تا ۸ ربیع. چون تو این روزها حمله به خانه حضرت زهرا هست. شهادت حضرت محسن هست. ایام غصب خلافت امیرالمؤمنین هست و یا مثلا دهه محسنیه راه بیاندازیم و عزاداری کنیم.
پاسخ
۱_یه قاعدهکلی: هر وقت پیامی دیدید که داره یه چیز جدید یا یه کار جدید رواج میده مخصوصا تو مسائل دینی، حتما قبل از انتشار، دربارش تحقیق کنید.
۲_بله از لحاظ تاریخی برخی از این روزا مصادفه با موارد بالا. البته تاریخ حمله اصلی و شهادت حضرت محسن در اوایل ربیع نیست. اما آیا اینارو علما و بزرگان ما نمیدونستن؟ که عزاداری نمیگرفتن. و بعد ماه صفر عزاداریهارو تعطیل میکردن؟ ما تازه فهمیدیم؟ بله این روزها، روزهای حزن است باید حرمت این روزهارو خویه رعایت کنیم. ولی اینکه بخوایم مراسمات جداگانه بگیریم خیر.
۳_اگر بخوایم اینطوری به قضایا نگاه کنیم تمام سال سالروز یک جنایت یا یک خیانت به اهل بیت هست. آیا اجازه داریم هر روز مردم رو به عزاداری توصیه کنیم؟
۴_قطعا هر دههعزاداری به مراسمات ما اضافه بشه مثل دهه محسنیه یا هرچیز دیگهای اولین آسیبی که داره اینه که دهه مهمی مثل محرم رو تحتالشعاع قرار میده و از اهمیتش کم میکنه. دومین آسیبش اینه که مردم بعد از دوماه عزاداری این دهه جدید رو همراهی نخواهندکرد و قطعا بی احترامیهایی به اهل بیت بوجود خواهد آمد. کما اینکه همین الان هم مذهبیا متهمن به اینکه کل سال توعزادارین و شادی ندارن و اسلام دین اینطوریه و....
۵_منظور از اینکه میگیم عزاداری نکنیم فراموشی این اتفاقات نیست. شیعه سرش کلاه نمیره و این اتفاقات رو قطعا فراموش نمیکنه. ما کل روزها وکل سالها از سقیقه و غصب جانشینی پیامبر حرف میزنیم. و تو همه روضهها در هر روز سال روضه حضرت زهرا میخونیم. کمااینکه در روزهایی که از آخر صفر گذشت در روزهای شهادت پیامبر و امام حسن بیشترین روضهای که خونده شد روضه حضرتزهرا بود. و در ماههای بعد ایام فاطمیه هم مجدد تکرار خواهد شد. اضافه شدن دهههایی مثل دهه محسنیه قطعا ایام فاطمیه رو خراب میکنه.
افراط در هرکاری در انتها به تفریط خواهد رسید.
۶_در مسائل دینی خیلی باید مراقب بود تا تحریف، بدعت و یا وهن در دین بوجود نیاد. این موضوعات معمولا از طرف شیعیان انگلیسی پیشنهاد میشه که ترویجش بسیار خطرناکه. در مسائل دینی چشم ما به علما، بزرگان و در راس آنها ولایتفقیه باید باشه نه دیگران.
بهمین مقدار بسنده مینماییم.
✍ حسین دارابی
╭═══════•••{}•••═══════╮
@mohebin_velayt_shohada
╰═══════•••{}•••═══════╯
#ڪپےباذکریکصلواتجهتسلامتیوتعجیلدرفرجツ
#ایام_محسنیه
💢امام صادق(ع) کسی که بر مصیبت حضرت محسن(ع) نگرید را #نفرین کرده اند...
صحت دارد؟ 👇👇
سند این روایت شدیدا ضعیف است زیرا مجلسی(ره) آن را از افراد شدیدا بدنام نقل کرده است. سند این روایت اینگونه است:
أَقُولُ رُوِيَ فِي بَعْضِ مُؤَلَّفَاتِ أَصْحَابِنَا عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ حَمْدَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ وَ عَلِيِّ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيِّ عَنْ أَبِي شُعَيْبٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ نُصَيْرٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ الْفُرَاتِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُفَضَّلِ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ
📚بحار الانوار، ج53، ص1
در اینجا دو تن از راویان که واسطه نقل هستند اتهامات سنگینی دارند و هر دو از پیشوایان فرقه منحرف نُصَیریه(علوی های سوریه و ترکیه) هستند که عقایدی شبیه علی اللهی ها دارند. این دو روای عبارتند از:
1 - محمد بن نصیر نمیری بصری
2 - حسین بن حمدان خصیبی
درباره محمد بن نصیر نمیری بصری باید دانست که از کسانی بود که نخست به دروغ ادعا کرد که وکیل خاص امام عسکری(ع) است سپس ادعای نبوت کرد و همجنسبازی را حلال اعلام کرد و خود نیز به این کار اقدام کرد از این رو امام عسکری (ع) توقیعی (بیانیه ای) صادر کردند و او را به صورت علنی لعن فرمودند.
📚رجال الکشی، ص520 و 521
اما حسین بن حمدان خصیبی که کتاب الهدایة الکبری را نیز تالیف کرده است باید بدانیم که از نظر مذهبی منحرف بوده تا جایی که نجاشی(رجال شناس بزرگ شیعه) درباره اش می فرماید: «كان فاسد المذهب»
📚رجال النجاشي ص : 67
وی از بنیانگذاران فرقه ضاله نُصَیریّه است که معتقد به نواب اربعه در عصر غیبت صغری نبودند و به جای آن بزرگواران به بابیت «محمد بن نُصَیر نُمَیری بصری» اعتقاد داشتند و به همین دلیل به نام «نُصَیریه» شناخته می شوند.
تحقیقات درباره این فرقه که امروزه در سوریه به نام فرقه «علوی» شناخته می شود نشان می دهد دچار عقاید غالیانه و افراطی هستند و از جمله به تناسخ باور دارند. درباره شخصیت حسین بن حمدان و عقاید نُصَیریّه مقالات تحقیقی در اینترنت موجود است.
#مباهله_قرن_21
╭═══════•••{}•••═══════╮
@mohebin_velayt_shohada
╰═══════•••{}•••═══════╯
#ڪپےباذکریکصلواتجهتسلامتیوتعجیلدرفرجツ