eitaa logo
محصنات ۲
1.7هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
56 فایل
🛎کانال"خبری/تحلیلی" زنـان عفیفه‌ی جهان مُـحصَـنـات۲ @mohsanat2_ir 🔰ما دراینجا دو رویکرد رادنبال می‌کنیم: 🔻جهادتبیین 🔻مطالبه گری آرمان‌های انقلاب اسلامی 📥 ارتباط با ما 🆔️ @admin_mohsanat #️⃣ ویراستی ما 🆔️virasty.com/mohsanat
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 امام خامنه ای: در اتخاذ باید داشت ؛ نکشید نکنید نداشته باشید ✾═┅┄┈ تا اطلاع ثانوی اخبار محصنات را در این نشانی دنبال کنید⬇️ 🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنان‌عفیفه‌جهان 🆔 @mohsanat2_ir 🔗 ویراستی قرارگاه مطالبات محصنات 🆔 virasty.com/mohsanat
9.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 امر به معروف و نهی از منکر بر چه کسانی واجب می‌شود. ✾═┅┄┈ تا اطلاع ثانوی اخبار محصنات را در این نشانی دنبال کنید⬇️ 🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنان‌عفیفه‌جهان 🆔 @mohsanat2_ir 🔗 ویراستی قرارگاه مطالبات محصنات 🆔 virasty.com/mohsanat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حضور بانوان محصنات در دفتر آقای نکاحی ( مدیر عامل قطار شهری مشهد) و برگزاری جلسه تعاملی و هم اندیشی با موضوع توجه به حقوق مسافرین و تأمین آرامش و امنیت روانی و اخلاقی بانوان و تاکید بر اجرا و رعایت مقررات و ضوابط عفاف و حجاب در مترو برگزار گردید. ✾═┅┄┈ تا اطلاع ثانوی اخبار محصنات را در این نشانی دنبال کنید⬇️ 🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنان‌عفیفه‌جهان 🆔 @mohsanat2_ir 🔗 ویراستی قرارگاه مطالبات محصنات 🆔 virasty.com/mohsanat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 این روز‌ها زیاد در رسانه‌ها و خبر‌ها می‌شنویم که مدعی‌العموم به یک موضوع خاص ورود پیدا کرده و در حال پیگیری آن است، اما شاید کمتر کسی بداند این نوع از پیگیری قضایی در قامت ورود دادستان و مدعی‌العموم چیست و در چه مواقعی صورت می‌گیرد! ⁉️ آیا این بحث از نوع حقوق فردی است یا اجتماعی محسوب می‌شود؟ ⁉️ اگر دستگاه‌ها باید به وظایف قانونی خود عمل کنند، پس کجا و به چه منظور مطرح می‌شود؟ ⁉️ آیا دستگاه قضایی منتظر می‌ماند تا تضییع حق صورت بگیرد و پس از آن از موضع منفعلانه خارج شده و حقوق عامه را احیا می‌کند؟ ⁉️ فرق حقوق عامه با حقوق شهروندی چیست؟ ✾═┅┄┈ تا اطلاع ثانوی اخبار محصنات را در این نشانی دنبال کنید⬇️ 🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنان‌عفیفه‌جهان 🆔 @mohsanat2_ir 🔗 ویراستی قرارگاه مطالبات محصنات 🆔 virasty.com/mohsanat
💠 فلسفه اصلى وضع قوانین همه چیز برمی‌گردد به شیوه زندگی انسان‌ها. مجموعه‌ای از افراد با نظامات و سنن و آداب و قوانین خاص که در حالت طبیعی، در شرایط بی‌قانونی زندگی می‌کردند، اما در نهایت به یکدیگر پیوند خورده و زندگی دسته‌جمعی را انتخاب کردند؛ چراکه تعاملات و سختی‌های زندگی فردی حکایت از این داشت، پیشرفت‌ها و ترقى‌های روزمره با زندگى اجتماعى حاصل می‌شود. به یقین نیز اگر انسان‌ها مانند بسیارى دیگر از جانداران به طور پراکنده همان زندگی فردی مبتنی بر بی‌قانونی را در پیش گرفته بودند، انسان امروز نیز با انسان‌هاى قبل از تاریخ، فرقى نداشت. نه علم و تمدن و اختراع و اکتشافى وجود داشت و نه صنایع، نه هنر‌ها و ادبیات و نه هیچ پیشرفت دیگرى پدید نمى‌آمد. ✾═┅┄┈ تا اطلاع ثانوی اخبار محصنات را در این نشانی دنبال کنید⬇️ 🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنان‌عفیفه‌جهان 🆔 @mohsanat2_ir 🔗 ویراستی قرارگاه مطالبات محصنات 🆔 virasty.com/mohsanat
💠 منافع مشترک منجر به خروج از زندگی فردی و تشکیل اجتماع می‌شود . و از آنجایی که خواسته‌های آدمیان به حکم فطرت با هم شباهت زیادی دارد کم و بیش همه یک چیز را طالبند. پس، نزاع بر سر جلب منافع بیشتر و تأمین زندگی بهتر در گرفت. به همین دلیل جوامع انسانى از همان آغاز کار، متوجه شدند که اگر مقرراتى براى تعیین حدود اختیارات و حقوق افراد و راه‌حل مناقشات و مشاجرات و درگیرى‌ها نباشد، زندگى اجتماعى بشر نتیجه معکوس خواهد داشت و فاجعه‌آفرین مى‌شود. به تعبیر ناصر کاتوزیان از علمای علم حقوق، انسان اندیشمند از آغاز خودشناسی دریافت که بقای اجتماع او با آشوب و زورگویی امکان ندارد و ناچار باید قواعدی بر روابط اشخاص، از جهتی که عضو جامعه‌اند، حکومت کند که مجموع این قواعد «حقوق» نامیده شد. 🔻به طور مثال درگیرى‌هایى که از اصطکاک منافع و تزاحم حقوق و برترى‌جویى‌ها، انحصارطلبى‌ها، خودکامگى و خودخواهى‌ها به وجود مى‌آمد، عامل درگیرى و نزاع‌ها و کشمکش‌هاى دو یا چند نفرى و حتی گاه سرچشمه جنگ‌هاى منطقه‌اى و جهانى می‌شد. بر همین مبنا بود که چاره‌ای جز وضع قوانین و مقررات باقی نماند و احقاق حقوق افراد موضوع و مبنای فلسفه اصلى وضع قوانین در جوامع انسانی شد. ✾═┅┄┈ تا اطلاع ثانوی اخبار محصنات را در این نشانی دنبال کنید⬇️ 🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنان‌عفیفه‌جهان 🆔 @mohsanat2_ir 🔗 ویراستی قرارگاه مطالبات محصنات 🆔 virasty.com/mohsanat
💠 منافع مشترک منجر به خروج از زندگی فردی و تشکیل اجتماع می‌شود . و از آنجایی که خواسته‌های آدمیان به حکم فطرت با هم شباهت زیادی دارد کم و بیش همه یک چیز را طالبند. پس، نزاع بر سر جلب منافع بیشتر و تأمین زندگی بهتر در گرفت. به همین دلیل جوامع انسانى از همان آغاز کار، متوجه شدند که اگر مقرراتى براى تعیین حدود اختیارات و حقوق افراد و راه‌حل مناقشات و مشاجرات و درگیرى‌ها نباشد، زندگى اجتماعى بشر نتیجه معکوس خواهد داشت و فاجعه‌آفرین مى‌شود. به تعبیر ناصر کاتوزیان از علمای علم حقوق، انسان اندیشمند از آغاز خودشناسی دریافت که بقای اجتماع او با آشوب و زورگویی امکان ندارد و ناچار باید قواعدی بر روابط اشخاص، از جهتی که عضو جامعه‌اند، حکومت کند که مجموع این قواعد «حقوق» نامیده شد. 🔻به طور مثال درگیرى‌هایى که از اصطکاک منافع و تزاحم حقوق و برترى‌جویى‌ها، انحصارطلبى‌ها، خودکامگى و خودخواهى‌ها به وجود مى‌آمد، عامل درگیرى و نزاع‌ها و کشمکش‌هاى دو یا چند نفرى و حتی گاه سرچشمه جنگ‌هاى منطقه‌اى و جهانى می‌شد. بر همین مبنا بود که چاره‌ای جز وضع قوانین و مقررات باقی نماند و احقاق حقوق افراد موضوع و مبنای فلسفه اصلى وضع قوانین در جوامع انسانی شد. ✾═┅┄┈ تا اطلاع ثانوی اخبار محصنات را در این نشانی دنبال کنید⬇️ 🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنان‌عفیفه‌جهان 🆔 @mohsanat2_ir 🔗 ویراستی قرارگاه مطالبات محصنات 🆔 virasty.com/mohsanat
💠 اسلام پیشتاز اولین قوانین برخی پیشینه را قوانین را همزمان با دانسته‌های فلاسفه غرب و رم باستان می‌شناسند، اما بی شک می‌توان این موضوع را یکی از افتخارات اسلام دانست چراکه نخستین قانون اساسی مدون جهان در اولین سال هجرت رسول اکرم (ص) به مدینه تنظیم شد؛ طرحی که طی آن وظایف، حقوق و تعهدات حاکم و نیز سایر احتیاجات اولیه نیازمندان بحث شده بود و در منابع معتبر نیز آمده است. این سند که متن کامل آن درمنابع معتبرمانند سیره ابن اسحاق آمده است شامل ۵۲ ماده و نمونه بسیار خوبی از زبان قضایی، حقوقی و شیوه نگارش در زمان تنظیم سند است و به نظر می‌رسد مسیحیان اروپایی، اهمیت آن را بیشتر از مورخان مسلمان درک کرده‌اند زیرا بسیاری از محققان آلمانی، هلندی، ایتالیایی و انگلیسی نظیر ویلموزن، مولر، گریم، اشپرنگر، ونسینگ، کیتانی، بوهل و... ضمن آثارشان به آن استناد کرده‌اند. ✾═┅┄┈ تا اطلاع ثانوی اخبار محصنات را در این نشانی دنبال کنید⬇️ 🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنان‌عفیفه‌جهان 🆔 @mohsanat2_ir 🔗 ویراستی قرارگاه مطالبات محصنات 🆔 virasty.com/mohsanat
💠 اولین قوانین ایران نخستین قانون اساسی در ایران، قانون اساسی مشروطه بود که در ۸ دی ۱۲۸۵ شمسی (۱۴ ذیقعده ۱۳۲۴ قمری) به امضای مظفرالدین‌شاه رسید، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری اولین انتخابات که منجر به تعیین نوع حکومت و تشکیل جمهوری اسلامی شد، بحث راجع به «قانون اساسی» گسترش یافت. پیش‌نویس قانون اساسی که به دستور امام (ره) نگارش یافته و توسط شورای انقلاب و دولت موقت مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، جهت جلب آرا و انظار مردم و اندیشمندان در تاریخ ۲۴/۳/۱۳۵۸ در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شد. از آنجایی که اسلام به عنوان کامل‌ترین دین محسوب می‌شود، در نتیجه قوانین تعریف شده ذیل آن نیز انعکاس اهداف این دین بر مبنای حرکت به سمت لقاء‌الله است. قوانین ایران را هم می‌توان برپایه احکام نورانی دین اسلام دانست که یکی از مترقی‌ترین قوانین جهان و به عنوان میثاق ملی، پیش روی ما قرار دارد. یکی از موارد مطرح شده در این قانون اشاره به بحث حقوق عامه است. ✾═┅┄┈ تا اطلاع ثانوی اخبار محصنات را در این نشانی دنبال کنید⬇️ 🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنان‌عفیفه‌جهان 🆔 @mohsanat2_ir 🔗 ویراستی قرارگاه مطالبات محصنات 🆔 virasty.com/mohsanat
💠 به زودی با آشنایی قلمرو در محصنات همراه باشید 🆔@mohsanat2_ir