eitaa logo
#محسنیه_یادمان_شهداءگمنام
136 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
3.2هزار ویدیو
158 فایل
يامُحْسِنُ قَدْاتاكَ الْمُسى‏ءُوَقَدْأَمَرْتَ الْمُحْسِنَ انْ يَتَجاوَزَعَنِ الْمُسيئِ انتَ الْمُحْسِنُ وَأَنَاالْمُسيى‏ءُبِحَقِّ مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ(ص) وَتَجاوَزْعَنْ قَبِيحِ ماتَعْلَمُ مِنّی #اسلام_به_ذات_خود_ندارد_عیبی #هرعیب_که_هست_ازمسلمانی_ماست
مشاهده در ایتا
دانلود
این حرف قابل قبول هست نباید همراه با دشمن همه مسئولین رو فاسد معرفی کرد ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ @mohsenieh75 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
هدایت شده از فقه و معارف
12.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شرح حدیثی از امام صادق (علیه‌السّلام) در ابتدای جلسه درس خارج فقه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۳۸۳/۰۳/۱۹ ✅هشت خصلت مؤمنانه 1⃣ حفظ آرامش و نباختن خود در حوادث دشوار 2⃣ صبر و استقامت در بلاها 3⃣ شکرگزاری در آسایش و گشایش کارها 4⃣ راضی بودن به رزق بدست آمده از زحمات 5⃣ ظلم نکردن به دشمنان 6⃣ ستم نکردن به دیگران بخاطر دوستان خود 7⃣ و 8⃣ تحمل سختی‌ها و ترجیح راحتی دیگران بر راحتی خود 🎦 مشاهده ویدئو در سایت و مطالعه متن کامل 💻 @khamenei_maaref
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ ، خازِنِ الْعِلْمِ ، الدَّاعِي إِلَيْكَ بِالْحَقِّ ، النُّورِ الْمُبِينِ . اللّٰهُمَّ وَكَما جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ كَلامِكَ وَوَحْيِكَ ، وَخازِنَ عِلْمِكَ ، وَ لِسانَ تَوْحِيدِكَ ، وَوَلِيَّ أَمْرِكَ ، وَمُسْتَحْفِظَ دِينِكَ ، فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ أَصْفِيائِكَ وَحُجَجِكَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ @mohsenieh75 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ عرض تسلیت شهادت مولانا امام صادق علیه السلام
پرسش: منظور از سبک شمردن نماز چیست؟ پاسخ : در روایت معروف امام صادق علیه السلام آمده است: «إِنَّهُ لاَ یَنَالُ شَفَاعَتَنَا مَنِ اسْتَخَفَّ بِالصَّلاَةِ» «شفاعت ما شامل کسى که نماز را سبک بشمارد، نمى شود» مقصود از سبک شمردن نماز، این است که انسان براى نماز ارزش و اهمیت لازم و شایسته را قائل نباشد و با وجود داشتن اختیار و قدرت برخواندن آن نسبت به این فریضه الهى سستى نماید. سبک شمردن نماز داراى مراتب و درجاتى مى باشد که در آیات و روایات متعدّدى به مراتب و مصادیق سبک شمردن نماز پرداخته شده است؛ که در اینجا به تعدادى از آنها اشاره مى نماییم: تأخیر نماز یکى از بارزترین و شایع ترین مصادیق سبک شمردن نماز این است که انسان بدون هیچ عذرى نماز خود را به تأخیر بیندازد به گونه اى که یا در آخر وقت خوانده شود و یا به طور کلّى نماز قضا گردد. امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه 4 و 5 سوره ماعون که خداوند متعال فرموده است: «فَوَیْلٌ لِلْمُصَلِّینَ الَّذِینَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ» فرموده اند: «مراد از بى اعتنایى به نماز در این آیه، تأخیر آن از اول وقت بدون عذر است»2. با عجله خواندن نماز نبى اکرم صلى الله علیه و آله مى فرماید: «أَسْرَقُ النَّاسِ فَالَّذِى یَسْرِقُ مِنْ صَلاَتِهِ تُلَفُّ کَمَا تُلَفُّ الثَّوْبُ الْخَلَقُ فَیُضْرَبُ بِهَا وَجْهُهُ»3؛ «دزدترین مردم کسى است که به خاطر سرعت و شتابزدگى از نماز خود کم کند، نماز چنین انسانى، همچون جامه مندرسى در هم پیچیده شده، به صورت او پرتاب مى گردد». در حدیث دیگرى نقل گردیده مردى در حضور امیرالمؤمنین علیه السلام نماز خود را با شتاب بجا مى آورد حضرت نگاهى به او کرده و فرمود: چند وقت است این گونه نمازخوانى؟ او گفت: مدّت هاست. حضرت فرمود: مَثَل تو نزد خداوند مَثَل کلاغ مى باشد (که به جاى سجده منقار بر زمین مى کوبد) اگر این گونه بمیرى بر غیر ملّت و دین پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله مرده سپس فرمودند: «به درستى که دزدترین مردم کسى است که از نمازش بدزدد»4. رسول خدا صلى الله علیه و آله فرموده: «لاَ إِیمَانَ لِمَنْ لاَ أَمَانَةَ لَهُ وَ لاَ دِینَ لِمَنْ لاَ عَهْدَ لَهُ وَ لاَ صَلاَةَ لِمَنْ لاَ یُتِمُّ رُکُوعَهَا وَ سُجُودَهَا»5؛ «کسى که رعایت امانت نکند ایمان ندارد، و کسى که در بند پیمان نباشد دین ندارد، و کسى که رکوع و سجده نمازش را کامل انجام ندهد (مثل این است که) نماز نخوانده است». نبى اکرم صلى الله علیه و آله در روایتى مى فرماید: «مَنْ أَحْسَنَ صَلاَتَهُ حَتَّى تَرَاهَا النَّاسُ وَ أَسَاءَهَا حِینَ یَخْلُو فَتِلْکَ اسْتِهَانَةٌ»6؛ «آن کس که در مقابل مردم با دقّت نماز بخواند و در خلوت بدون دقّت نماز گزارد به نماز بى اعتنایى کرده است». کسالت و بى حالى خداوند متعال در وصف این دسته از نمازگزاران مى فرماید: «إِنَّ الْمُنافِقینَ یُخادِعُونَ اللَّهَ وَ هُوَ خادِعُهُمْ وَ إِذا قامُوا إِلَى الصَّلاةِ قامُوا کُسالى...»7؛ «منافقان مى خواهند خدا را فریب دهند؛ در حالى که او آنها را فریب مى دهد؛ و هنگامى که به نماز برمى خیزند، با کسالت برمى خیزند...». بى توجّهى امام باقر علیه السلام در این باره مى فرماید: «علیک بالاقبال على صلاتک فانما یحسب لک منها ما اقبلت علیه منها بقلبک و لا تعبث فیها بیدیک و لا براسک و لا بلحیتک و لا تحدث نفسک و لا تتثاءب و لا تتمطا و لا تکفر...»8؛ «بر تو باد توجّه کامل به نمازت، پس همانا، آن مقدار که در نماز حضور قلب داشته باشى، حساب مى شود، در نماز با دست و سر و ریش خویش بازى مکن، و در نماز با خودت صحبت نکن و خمیازه نکش...». یکى دیگر از مصادیق سبک شمردن نماز که در مراتب پایین سبک شمردن نماز به حساب آورده مى شود و در روایات نسبت به آن مذمّت شده این است که انسان قبل از وقت نماز، آماده نماز نباشد مثلاً وضوى خود را به تأخیر انداخته 9. در روایات متعدّدى به سرنوشت نافرجام کسانى که نسبت به نماز اهمیت نمى دهند پرداخته شده است. از جمله روایتى که از حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام نقل شده که ایشان از پدر بزرگوارشان پرسیدند: پدر جان! زنان و مردانى که نسبت به نماز بى اعتنا هستند و نماز را سبک مى شمارند، چه عواقبى را در پیش دارند؟ رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: اى فاطمه جان! هر کس از مردان و زنان نمازش را سبک بشمارد خداوند او را به پانزده بلا مبتلا مى سازد: شش مورد در دنیا، سه مورد در وقت مرگ، و سه مورد آنها در قبر و سه مورد در قیامت زمانى که از قبر خارج شود: الف) اما آن شش بلاهایى که در دنیا دامنگیرش مى شود: - خداوند برکت را از عمرش مى برد. - خداوند برکت را از رزقش مى برد. - خداوند عزّ و جل سیماى صالحین را از چهره اش محو مى کند. - هر عملى که انجام مى دهد پاداش داده نمىشود. - دعایش به آسمان نمىرود. - بهره اى ازصالحین براى اونیست. ب) اما آن سه بلاهایى که هنگام مرگ گرفتارش خواهدشد: @mohsenieh75
ذلیل از دنیا مى رود. - هنگام مرگ در حال گرسنگى خواهد بود. - تشنه از دنیا خواهد رفت اگرچه آب همه نهرهاى دنیا را به او بدهند. ج) اما آن سه بلایى که در قبر دامنگیرش مى شود: - خداوند مأمورى از فرشتگان در قبر براى او مى گمارد تا او را زجر دهد. - قبرش براى او تنگ خواهد شد. - گرفتار ظلمت و تاریکى قبر خواهد شد. د) اما آن سه بلایى که در روز قیامت گرفتار خواهد شد: - خداوند ملکى را موکّل مى سازد او را با صورت بر روى زمین بکشد، در حالى که خلائق تماشا مى کنند. - محاسبه اعمالش به سختى انجام مى شود. - خدا به نظر لطف به او نمى نگرد و براى اوست عذاب همیشگى.10 علاوه بر این، روایات دیگرى نیز پیامدهاى منفى سبک شمردن نماز را برشمرده اند که تعدادى از آنها را ذکر مى نماییم: محرومیت از شفاعت امام صادق علیه السلام در لحظات پایانى عمر شریفشان فرمودند: «إِنَّهُ لاَ ینَالُ شَفَاعَتَنَا مَنِ اسْتَخَفَّ بِالصَّلاَةِ»11؛ «به شفاعت ما نخواهد رسید کسى که نماز خود را سبک شمارد». رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: «لَیسَ مِنِّى مَنِ اسْتَخَفَّ بِصَلاَتِهِ لاَ یرِدُ عَلَى الْحَوْضَ لاَ وَ اللَّهِ»12؛ «از من نیست کسى که نمازش را سبک بشمارد. قسم به خدا بر حوض کوثر بر من نخواهد رسید». در روایت دیگرى امام رضا علیه السلام فرمود: «اِیاکَ أَنْ تَکْسَلَ عَنْهَا أَوْ تَتَوَانَى فِیهَا أَوْ تَتَهَاوَنَ بِحَقِّهَا أَوْ تُضَیعَ حَدَّهَا وَ حُدُودَهَا أَوْ تَنْقُرَهَا نَقْرَ الدِّیکِ أَوْ تَسْتَخِفَّ بِهَا أَوْ تَشْتَغِلَ عَنْهَا بِشَى ءٍ مِنْ عَرَضِ الدُّنْیا أَوْ تُصَلِّى بِغَیرِ وَقْتِهَا»13؛ «بپرهیزید از این که در نماز سستى و تنبلى کنید و یا حدودش را ضایع کنید یا از روى دستپاچگى رکوع و سجده نماز را آن چنان بجا آورید که گویى همچون خروس منقار مى زنید یا این که نماز را سبک بشمارید یا این که به جاى نماز به امور دنیوى مشغول شوید و یا در غیروقت نماز بخوانید». محشور شدن با طاغوتیان پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمود: «لاَ تُضَیعُوا صَلاَتَکُمْ فَإِنَّ مَنْ ضَیعَ صَلاَتَهُ حُشِرَ مَعَ قَارُونَ وَ هَامَانَ وَ کَانَ حَقّاً عَلَى اللَّهِ أَنْ یدْخِلَهُ النَّارَ مَعَ الْمُنَافِقِینَ فَالْوَیلُ لِمَنْ لَمْ یحَافِظْ عَلَى صَلاَتِهِ وَ أَدَاءِ سُنَّةِ نَبِیه»14؛ «نماز خود را تباه مکنید، زیرا کسى که نمازش را تباه سازد با قارون و هامان محشور مى گردد و بر خدا ثابت است که او را با منافقان وارد دوزخ کند. واى بر کسى که بر نماز و اداى سنّت پیامبر خود مواظبت نکند». گرفتار شدن به گناهان کبیره رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: «لاَ یزَالُ الشَّیطَانُ هَائِباً لاِبْنِ آدَمَ ذَعِراً مِنْهُ مَا صَلَّى الصَّلَوَاتِ الْخَمْسَ لِوَقْتِهِنَّ فَإِذَا ضَیعَهُنَّ اجْتَرَأَ عَلَیهِ فَأَدْخَلَهُ فِى الْعَظَائِم»15؛ «پیوسته شیطان از پسر آدم تا هنگامى که نمازهاى پنج گانه را در وقت خود انجام دهد ترس و وحشت دارد، ولى آنگاه که نمازها را تباه ساخت بر او جرأت پیدا مى کند و او را در گناهان بزرگ وارد مى سازد» @mohsenieh75
برادران آقا مهدی و آقا هادی که از خادمین و بانیان جلسات روضه محفل محسنیه هستند داغدار داغ خواهرزاده جوان خود شده اند ضمن عرض تسلیت برای آن مرحومه از درگاه الهی برای بازماندگان صبر و اجر و عوض مسئلت مینمائیم @mohsenieh75
وَتَرَىکَثِیرًا مِّنْهُمْ یُسَارِعُونَ فِی الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ لَبِئْسَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛ و بسیاری از آنان را مى بینی که در گناه و تجاوز از حدود خدا و حرام خوری خود میشتابند؛ همانا بد است اعمالی که همواره انجام میدادند.(مائده، آیه 26) ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ رسول خدا پیامبراعظم (صلی الله علیه وآله) فرمودند: (لعن الله والمرتشی والساعی بینهما؛ [خداوند گیرنده و دهنده رشوه و آن کس را که واسطه میان آن دو است، از رحمت خود دور گرداند.)  ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ @mohsenieh75 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
30.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از انفاس قدسی ملکوتی مربی بزرگ وادی معرفت مرحوم آیت‌الله شیخ علی سعادت پرور پهلوانی‌تهرانی رضوان‌الله علیه بهرمند بشیم ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ @mohsenieh75 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
حضرت محمّد صلّی الله عليه وآله فرمودند:هر‌ كس كه خداوند محبّت امامان از اهلبيت مرا نصيب او كرده بی‌گمان به خير دنيا و آخرت دست يافته و بدون شك در بهشت خواهد بود پس هيچ يك (از شيعيان) نبايد در اين كه اهل بهشت است شك كند؛ زيرا در دوستى اهل بيت من بيست ويژگى است كه ۱۰مورد آن در دنيا و ۱۰مورد آن در آخرت است/بحارالانوار، ج ٢٧ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ @mohsenieh75 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ تصویرخاکسپاری بعد رجعت باقیمانده پیکر مطهر
🍁امام صادق علیه السلام 🌸 اموات بخاطر طلب و که برای او میشود ، میگردد ، همانگونه که زنده با خوشحال می گردد. 📘 الفقیه، ج1،ص117 @mohsenieh75
مناطره.mp3
24.61M
🎙مناظره دکتر رفیعی و آقای حسن آقا میری ((که حین مناظره در لایو اینستاگرام 70هزارنفر مشاهده کردند)) @mohsenieh75 🔴فقط توجه کنیم که دکتر رفیعی بصورت عامیانه از باب نصیحت این گفتگو رو انجام دادند و به مراتب بالاتر بحث که به آن مناظره دو دیدگاه با توان استدلال هست صعود نکردن و شاید این فراست ایشان نشان داد که برای هر کسی به اندازه ارزشش ارزش قائل شدن شیوه امام عصر روحی فداه هست و ارزش آقامیری که با حکم خوب و قاطع دادگاه روحانیت خلع لباس شده و هنوز بدون استدلال حرافی میکند بیشتر از این حد گفتمان نیست دقت مهمتر هم اینست که علمائی که استادفلسفه وعرفان هستند مناظرات زیربنایی و دقیق تری انجام میدهند منتها طرف مقابل هم باید در حد آن اساتید باشد