eitaa logo
کانال رسمی محسن ریاضی
2.9هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
80 فایل
ارتباط با ادمین @Jooyayehaghighat
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️مجری اولین کنفرانس خبری دولت پزشکیان همین فرد یعنی هادی حیدری بود که تصویرش رو کنار این عفریته میبینید! ضمنا یکی از آثار این کاریکاتوریست شرق رو در تصویر سمت چپ میبینید! آیا پزشکیان و اطرافیانش با این انتخاب در حال انتقال پیام بودند؟! جناب پزشکیان اگر مطلع نبود و غیر از این است اعلام برائت کند! هرچند نتیجه از پیش مشخص است... 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari کانال رسمی محسن ریاضی 👇 @mohsenriazi_ir
🔻مغالطات رئیس‌جمهور 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. رئیس‌جمهور در نشست خبریِ دیروز و در واکنش به انتصاب‌های ناروا، چند شبه‌استدلال مطرح کرد. نخست این‌که ایشان فتنه را «نسبی‌سازی» کرد و به «نگاه‌ها» ارجاع داد؛ یعنی برخی که از فتنه سخن می‌گویند، راوی نگاه خودشان هستند، نه این‌که عمل طرفِ مقابل در ذات خویش، فتنه باشد. نزاع و اختلافی رخ داده و هر یک از دو طرف، نسبتی به طرف مقابل می‌دهد و این‌گونه نیست که مسألۀ «حق» و «باطل» در میان باشد و یکی «ظالم» باشد و دیگری «مظلوم». هر دو سوی ماجرا، از خطا و صواب، نصیب برده‌اند و حقِ محض نیستند و نمی‌توان جانب یکی را گرفت. اما اگر ایشان معتقد به نظریۀ ولایت فقیه است و می‌داند که تعبیر «فتنه» را شخصِ رهبر انقلاب مطرح کردند و عاملان اصلی را «فتنه‌گر» نامیدند، چرا چنین قضاوت رسوا و تحریف‌آلودی ارائه می‌دهد؟! در مسأله‌های اختلافی، باید به چه کسی جز ولی‌ّفقیه ارجاع داد و تسلیم نظرش شد؟! در اینجا، ولیّ‌فقیه با صراحت تمام، یک طرف را نفی و انکار کرده و خودش در موقعیّت حد وسط، قرار نگرفته است. آن‌همه توصیه و حسّاسیّت رهبر انقلاب، با چه واکنش‌هایی از سوی فتنه‌گران مواجه گردید؟! در یک سوی این نزاع، رهبر انقلاب قرار گرفته‌اند و ایشان برای دفاع از جمهوریّت نظام، پا به معرکه نهادند و در برابر فتنه، آشکارا و بارها موضع‌گیریِ منفی کردند. اکنون چه شده که رئیس‌جمهور، در میانه می‌نشیند و به سایۀ نسبیّت پناه می‌برد و برای قدرت، به حقیقت جفا می‌کند؟! از این گذشته، مگر مسألۀ جریان فتنه، ادّعای «وقوع تقلّب در انتخابات» نبود و مگر از عهدۀ اثبات ادّعای خود برآمدند؟! پس واقعیّت و عینیت نیز نشان می‌دهد آنچه که رخ داده، به‌حتم فتنه بوده است. فتنه، «از نظر ما»، فتنه نیست؛ بلکه «به‌واقع» فتنه بود و نباید با پناه‌بردن به نسبیّت و سیّالیّت، حقیقت را پایمال کرد. به‌نظرم کسی‌که دربارۀ فتنه، چنین قضاوتی دارد، بهره‌ای از عدالت سیاسی ندارد. [دوّم]. دیگر این‌که ایشان در ادامه می‌افزاید هر کسی «عیوب» و «خطاها»یی دارد و برای تحقّق وفاق، باید از گذشته گذشت و بر ضعف‌ها، چشم‌پوشی کرد. این سخن نیز با نظر صریح رهبر انقلاب، تعارض دارد؛ چراکه ایشان هم اقدام فتنه‌گران را «خطای نابخشودنی» دانستند و هم آنها را «خط قرمزِ نظام» برشمردند و از نزدیکی و مؤانست به آنها پرهیز دادند. آیا رهبر انقلاب در برابر عیوب و خطاهای عادی، چنین موضع سرسختانه‌ای دارند؟! آیا جای مدارا و نرمش وجود دارد اما ایشان چنین نمی‌کنند و اینان را در دایرۀ حاکمیّت نمی‌پذیرند؟! حصر، ظلم نظام به فتنه‌گران است، یا کمترین مجازاتی است که برای آنها در نظر گرفته شده است؟! آنچه که در فتنه رخ داد، ضعف بخشودنی و عادی بود، یا آنچنان ناجوانمردانه و خائنانه بود که رهبر انقلاب از چنین افرادی به عنوان «افراد نامطمئن» یاد کردند؟! آن‌همه صدمات ملّی و ضربه‌های حیثیّتی و شکاف‌های اجتماعی و لطمات اقتصادی و ... که هنوز هم علاج نشدند، حاصل ضعف‌های عادی بودند، یا خیانت و خباثت فتنه‌گرانی چون هاشمی‌ و خاتمی و موسوی و کروبی. باور کنیم که ذهنیّت رئیس‌جمهور، این اندازه بسیط و ابتدایی و ساده‌ساز است؟! [سوّم]. رئیس‌جمهور به عنوان یک شبه‌استدلال دیگر می‌گوید اگر اینان را به کار نگیریم، دیگر «وفاق»، معنایی نخواهد داشت. عجبا! اوّلاً، مگر معنی وفاق، «دلجویی از اصحاب فتنه» است؟! «وفاق ملّی» یعنی «وفاق با فتنه‌گران»؟! این وفاق، با نام این‌که «ملّی» است، فروخته شده، اما در عمل، معنی‌اش عبارت است از در آغوش کشیدن نیروهای فتنه. چرا باید وفاق ملّی را مشروط به «اصحاب فتنه» کرد و آنها را مساوی با مفهوم «ملّی» انگاشت؟! ثانیاً، ترجمۀ وفاق ملّی، «گماردن افراد بر کرسی‌های قدرت» است؟! یعنی همین که قدرت را میان افراد، توزیع و تقسیم کردیم، وفاق حاصل شده است؟! این امر، «سهمیه‌بندیِ قدرت سیاسی» نام دارد و نه وفاق ملّی. وفاق، از اتّحاد باطنی و همسانی فکری برمی‌خیزد و نه از تکه‌تکه‌کردن قدرت سیاسی و سپردن هر تکه به کسی. عمل‌گرایان برای این‌که مانع و مزاحمی در مسیر قدرت‌شان نباشد، چنین شگردی را در پیش می‌گیرند تا همگان را در سپهر خویش، هضم و مستحیل سازند؛ هر چند در این میان، اصالت‌های فکری نادیده گرفته شوند. هنگامی‌که طرّاحان پشت‌صحنۀ این دولت، از جملۀ عوامانۀ «با هم دعوا نکنیم»، تعبیر «وفاق ملّی» را بیرون می‌کِشند و به‌عنوان گفتمان، به خوردِ جامعه و رسانه و حاکمیّت می‌دهند، روشن است که نباید توقع معقولیّت و حکیمانه‌گی داشت. در این دولت، بازار سطحی‌اندیشی و ساده‌سازی و منطق‌گریزی و محاسبات کوچه‌بازاری، بیش از اینها گرم خواهد شد. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60 کانال رسمی محسن ریاضی 👇 @mohsenriazi_ir
9.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷روایت همچنان جاریست.. 🔰 سید رفت و نیامد تا سیزده سال بعد.. ‏‎🎬 برشی از روایتگری حجت الاسلام و المسلمین عالمی در اولین هفته از رویداد شناسنامه ‏‎ @ravayatkhane کانال رسمی محسن ریاضی 👇 @mohsenriazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا به اظهارات مسعود پزشکیان ▪️این برادری باید در عملکرد ایران نشان داده شود نه در گفتارشان. اگر آن‌ها می‌خواهند برادری با آمریکا یا سایر کشورها در جهان را نشان دهند باید حمایت از گروه‌های ترروریستی را متوقف کنند و فعالیت های اتمی خود را متوقف کنند و از انتقال موشک به روسیه جلوگیری کنند و حقوق بشر را رعایت کند! 🔴 @fasle_bidari | فصل بیداری کانال رسمی محسن ریاضی 👇 @mohsenriazi_ir
منظره شگفت‌انگیز از آسمان شب روستای اولسبلنگاه، استان گیلان ✅کانال ایرانگرد👇 https://eitaa.com/joinchat/3811442862C293f6ca16b کانال رسمی محسن ریاضی 👇 @mohsenriazi_ir
🔴به دشمن اصلا نباید اعتماد کرد آن روز که رهبری گفتند واکسنهای کرونای آمریکایی وارد نکنید همین اراذل کف مجازی به سخره و ریشخند سرنوشت ما را آلت دست کینه های کودکانه شان کردند امروز که میبینیم حتی با یک پیجر ساده هزاران نفر را ترور میکنند به حکمت آن پیر خردمند واقف میشویم به هیچ چیز این دشمن اعتماد نیست 🔴 👇 @bidariymelat کانال رسمی محسن ریاضی 👇 @mohsenriazi_ir
هدایت شده از محمد صادق
سلام علیکم✋ ⭕کلاس چهل حدیث جلسه ۱۱۷ ✅ چهارشنبه مورخ ۲۸شهریور ماه 🎯ساعت ۲۰:۳۰ 🎤استاد: محسن ریاضی 🌴جلسات و بسیج حسینیه شهدا (خوشروانی)🌴 آدرس؛تقاطع خ فردوسی و بلوار فتح المبین
🟢 پاسخ شنیدنی به یک اشکال درباره امیرالمؤمنین علی(ع) 🔹 یکی از علمای فارس به تهران آمده و در یکی از مسافرخانه‌های تهران ساکن شده بود. در اینجا پولش را دزد می‌زند. مرد محترمی بوده. هیچ کس را هم نمی‌شناخته که از او کمک بگیرد. می‌آید فرمان امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر را روی یک کاغذ اعلا با یک خط بسیار عالی می‌نویسد که آن را به صدر اعظم وقت اهدا کند. (طبق معمول، آنها هم در مقابل پولی می‌دادند). 🔸 خیلی روی آن زحمت می‌کشد. بعد وقت می‌گیرد و نزد آن آقای صدراعظم می‌رود. او نگاه می‌کند و می‌پرسد چیست؟ می‌گوید فرمان امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر است. می‌فهمد که این برای دریافت کمک آمده. وقتی که همه مراجعه‌کنندگان رفتند، به فرّاش می‌گوید در را ببند، هیچ کس داخل نیاید. 🔹به آن آقا می‌گوید بیا جلو. او را خوب نزدیکش آورد و به آرامی گفت: من از خودت یک چیزی می‌پرسم. خود علی به این عمل می‌کرد یا نمی‌کرد؟ بله، عمل می‌کرد. گفت: خودش که عمل کرد چه نتیجه‌ای گرفت؟ آیا جز شکست چیزی نصیبش شد که تو حالا این را برای من آورده‌ای؟ 🔸عالم گفت: جوابت را همین جا به تو می‌دهم. تو چرا این را جلو مردم به من نگفتی؟ صبر کردی مردم بروند. مردم هم که رفتند چرا جلوی نوکرهای خودت نگفتی؟ تازه نوکرهایت را بیرون کردی و آرام به گوشم می‌گویی. از که می‌ترسی؟ از این مردم می‌ترسی. از چه چیزِ مردم می‌ترسی؟ غیر از همین علی(ع) است که الآن در همین مردم حلول کرده؟ 🔹معاویه که مثل تو عمل می‌کرد الآن کجاست؟ تو خودت هم مجبوری که حالا معاویه را لعنت کنی. ولی علی(ع) به دلیل همین منطقش اکنون زنده است. پس علی(ع) شکست نخورده است. باز هم امروز منطق اوست که طرفدار دارد، پس باز هم حق پیروز است. 📝 استاد مطهری، فلسفه تاریخ، ج۴، ص۲۹۶-۲۹۵ (با تلخیص) ــــــــــــــــ کانال رسمی محسن ریاضی 👇 @mohsenriazi_ir
❇️ چه فرقی بین بدی کردن انسان خوب با انسان بد است؟ 🔻قالَ الْإِمامُ الْحُسَيْنُ‏عليه السلام: ⬅️ إِيَّاكَ وَ ما تَعْتَذِرُ مِنْهُ، فَاِنَّ الْمُؤْمِنَ لا يُسِيى‏ءُ وَ لا يَعْتَذِرُ، وَالْمُنافِقُ كُلَّ يَوْمٍ يُسيِى‏ءُ وَ يَعْتَذِرُ ✍ بپرهيز از انجام كارى كه موجب عذرخواهى تو گردد، پس به درستى كه مؤمن بدى نمى ‏كند و عذر خواهى نمى ‏نمايد، و اما منافق كسى است كه هر روز بدى مى ‏كند و پوزش مى ‏طلبد. https://eitaa.com/joinchat/2102722581C45b117dcdb
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چهارشنبه زیارتی 🎙حدیث رضوی هرکس به حساب خودش رسیدگی کند سود می‌برد و هر کس از خود واعمالش غافل شود، زیان می‌کند. کانال رسمی محسن ریاضی 👇 @mohsenriazi_ir
🍃پیامبر اکرم‌ صلی الله علیه و آله: 🔸همراه شما همواره دو شیطان از جانب ابلیس هستند که شما را گمراه کنند. هرگاه آن دو شیطان در دل شما وسوسه کنند خدا را یاد کرده و بگویید:(( لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةً إِلَّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ وَ صَلَّی اللهُ عَلَی مُحَمَّد وَ آلِهِ)) آن دو شیطان در بند شوند؛ سپس نزد ابلیس رفته و شکوه کنند و گویند: «کار او ما را درمانده کرده است؛ ما را با شیاطین سرکش کمک کن». ابلیس نیز پیوسته آن دو را کمک کند تا در نهایت با هزار شیطان سرکش یاریشان کند و آن‌ها جملگی سراغ آن انسان روند 🔸خداوند متعال به فرشته‌ها فرماید: «این ابلیس است که با لشکرش آهنگ فلان بنده یا کنیز مرا کرده؛ به جنگ او بروید»! و پیوسته با آن سلاح‌هایشان که از آتش است شیاطین را بیرون می رانند 🔸و شیطان پیوسته بر خود و فرزندان کشته‌شده‌اش گریان باشد و برای زخم‌های او مرهمی نیست جز شنیدن صداهای کفرآلود مشرکان. پس اگر این انسان مؤمن بر طاعت و یاد خدا و بر محمّد و خاندانش پابرجا بماند آن زخم‌ها بر تن ابلیس باقی بماند و جرأت نزدیک شدن ندارد... 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۴۹۸ 🌸🌺🌸🌺 ✅کانال 👇 @nabarde_revayatha کانال رسمی محسن ریاضی 👇 @mohsenriazi_ir