eitaa logo
دانلود
9.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در ابتدای دستور این نماز گفته شده: هرگاه به درگاه خداوند مهربان حاجتی داشتی که از شدت آن سینه‌ات تنگ شد، این نماز را بجای آور. شیخ عباس قمی رحمه الله در مفاتیح الجنان برای اقامه این نماز دو روش ذکر کرده است؛ روش اول نیت دو رکعت نماز استغاثه کنید. ابتدا دو رکعت نماز به کیفیت نماز صبح بخوانید. پس از پایان نماز، سه مرتبه تکبیر «الله اکبر» بگو و سپس تسبیحات حضرت زهرا سلام الله را بخوانید: (سی و چهار مرتبه الله اکبر، سی و سه مرتبه الحمدلله، سی و سه مرتبه سبحان الله) سپس به سجده می روی و صد بار می گویی: «یا مَوْلاتى یا فاطِمَهُ اَغیثینی»؛ اى سرپرستم اى فاطمه به فریادم برس. سپس، جانب راست صورتت را بر زمین بگذار و همان ذکر را صد بار تکرار کن. سپس جانب چپ صورتت را بر زمین بگذار و صد بار دیگر، همان ذکر را تکرار کن. پس از آن، دوباره به سجده برو و اینبار صد و ده مرتبه، همان ذکر را بگو و حاجات خود را بیان کن، ان شاءالله که برآورده شود 🆔https://eitaa.com/masjedeoshagh ثواب شما نشر اون برای چند نفر لطفا وصل کننده باشید💐
هدایت شده از ┄═﷽═┄مسجد عشاق
لینک کانال ستاد زیارت جامعه کبیره یزد 😍 لطفا دوستان خود راهم به کانال دعوت بفرمایید. و در ثواب عظیم آن شریک باشید. https://eitaa.com/jamekabireyazd استاد عالی زیارت جامعه کبیره https://eitaa.com/masjedeoshagh/635 چرا باید زیارت جامعه کبیره را بخوانم و حفظ کنم؟ https://eitaa.com/masjedeoshagh/637 موقوفه مجازی حجه الاسلام دکتر محسن زاده https://mohsenzade.com
اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر ایران به سرزمین شیطان بزرگ و سرزمینی که ساکنانش همه چیز را با پرچم همجنسگرایان رنگ آمیزی می کنند حتی لوله های آتش نشانی را واین هم متن پیام 📌اعلام آمادگی ایران برای کمک به حادثه‌دیدگان در آتش‌سوزی لس‌آنجلس به نقل از جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان ضمن ابراز همدردی با خانواده حادثه‌دیدگان در آتش‌سوزی گسترده در لس‌آنجلس. برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور اعلام آمادگی کرد. بخشی از متن پیام به شرح زیر است : خبر آتش‌سوزی گسترده در بخش‌های وسیعی از کشور شما که نه تنها خانه‌ها و زندگی‌ها را در خود فرو برده، بلکه جان هزاران انسان بی‌گناه را به خطر انداخته و طبیعت زیبای سرزمین شما را به خاکستر تبدیل کرده. صحنه‌های دردناک و مردمی که برای نفس کشیدن زیر آسمانی پر از دود و آتش رنج می‌کشند، برای ما بیش از تصاویر تلویزیونی است؛ این‌ها فراخوانی است برای اقدام. از طرف جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، به شما اطمینان می‌دهیم که در این لحظات سخت تنها نیستید. ،،،،،،،،،،،،،،،،,,,,,,,،،،،،،،،،،،،،، همانگونه که شما مردم مظلوم غزه را با فروفرستاده هزاران بمب آمریکائی تنها نگذاشتند!
تشریف فرمایی شما بزرگواران وقرائت دعا وفاتحه موجب تعالی روح آن مرحومه خواهد بود الاحقر شیخ محمد علی محسن زاده
هدایت شده از ┄═﷽═┄مسجد عشاق
خلاصه پرسش آیا قرائت سوره ی توحید بعد از نماز صبح و قبل از طلوع آفتاب، بدان خواهد انجامید که تلاش شیطان برای فریب انسان در آن روز با شکست روبرو شود؟ پرسش در روایت آمده است: «کسی که نماز صبح را بخواند و پس از نماز در جایش بنشیند (تا خورشید طلوع کند) و «سوره‌ی توحید» را یازده مرتبه قبل از طلوع خورشید قرائت کند، آن‌روز گناه نمی‌کند، هر چند شیطان به سوی او طمع کند». روایت صحیح است؟ پاسخ اجمالی در فضیلت تلاوت سوره توحید، روایات زیادی نقل شده است که حاکی از ارزش و جایگاه بالای این سوره است. مانند ذیل: شیخ صدوق از پدرشان از محمد بن یحیى العطار از عمرکی خراسانی از علی بن جعفر از برادرش موسی‌ بن جعفر(ع) از پدرش جعفر بن محمد(ع) از امام علی(ع):‏ «مَنْ صَلَّى الْفَجْرَ ثُمَّ قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ إِحْدَى عَشْرَةَ مَرَّةً لَمْ یتْبَعْهُ فِی ذَلِک الْیوْمِ ذَنْبٌ وَ إِنْ رَغِمَ أَنْفُ الشَّیطَان‏»؛[1] کسی که یازده بار سوره‌ی‏ «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» را پس از نماز صبح بخواند، در آن‌روز گناهی از او سر نمی‌زند، هر چند بر خلاف میل شیطان باشد. ابن بابویه‏ از پدرش از سعد بن عبد الله از محمد بن عیسى بن عبید یقطینی از قاسم بن یحیى از پدربزرگش حسن بن راشد از أبی بصیر و محمد بن مسلم از امام صادق(ع) نقل می‌کند که فرمود: از پدرم از پدربزرگم از پدرانش از امام علی(ع) نقل می‌کنم که حضرتشان فرمود: «مَنْ قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ قَبْلَ أَنْ تَطْلُعَ الشَّمْسُ لَمْ یصِبْهُ فِی ذَلِک الْیوْمِ ذَنْبٌ وَ إِنْ جَهَدَ إِبْلِیس»؛[2] کسی که پیش از طلوع آفتاب سوره‌ی «قل هو اللَّه احد» و «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فی‏ لَیلَةِ الْقَدْر» را بخواند، آن‌روز گناهی از او سر نمی‌زند، اگرچه شیطان تلاش و کوشش نماید. آنچه در مورد این روایات باید گفت این است که: الف) روایت اول از نظر سند مورد قبول است؛ زیرا شیخ صدوق که از بزرگان شیعه است،[3] این روایت را از طریق پدرشان که ایشان نیز از بزرگان هستند به چند واسطه نقل می‌کند که همگی ثقه هستند: «محمد بن یحیی عطار» که نجاشی درباره‌ی او می‌گوید: وی شیخ و بزرگ اصحاب ما در زمان خود بود؛ او انسان مورد اعتماد و مورد توجهی بود که حدیث فراوانی نقل می‌کرد».[4] عمرکی خراسانی فردی ثقه و مورد اعتماد است.[5] علی بن جعفر فردی جلیل القدر و ثقه است.[6] علاوه بر این‌که این روایت در منابع معتبر و قابل استنادی ذکر شده است، که حتی اگر دارای سند قوی و یا متصلی نباشد، باز هم قابل پذیرش خواهد بود. ب) روایت دوم: در روایت دوم این افراد حضور دارند: سعد بن عبدالله شخص ثقه و مورد اعتماد است؛[7] محمّد بن‏ عیسی‏ بن‏ عبید یقطینی‏ از غلات بود و از نظر علم رجال ضعیف شمرده می‌شود.[8] قاسم بن یحیی شخصی ضعیف است.[9] حسن بن راشد ثقه و مورد اعتماد است.[10] ابابصیر[11] و محمد بن مسلم[12] از بزرگان احادیث شیعه بوده و مورد اعتمادند. این روایت به دلیل برخی راویانی که از آنان یاد شد ضعیف است؛ اما با توجه به ذکر آن در منابع اولیه‌ی شیعی، و این‌که محتوای آن تقریبا مشابه با محتوای روایت اول است، می‌تواند قابل پذیرش باشد. بنابراین، در صورت سعی و تلاش انسان بر دوری از گناهان و خواندن این سوره در بین طلوعین می‌توان امید داشت که شیطان را شکست داد، اگرچه او تمام سعی و تلاش خود را انجام دهد. البته ثواب و پاداش‌هایی که براى تلاوت قرآن به طور عموم، و یا سوره‌ها و آیات به صورت خاص نقل شده است، به این معنا نیست که اگر انسان آنها را فقط از رو یا از حفظ بخواند، چنین اثری برای او در آن روز داشته باشد، بلکه این روایات به قرائتی نظر دارند که از روی دقّت، تأمّل و فهم باشد و  تلاش خود قاری نیز بر آن باشد که فریب شیطان را نخورد. [1]. عریضی، علی بن جعفر، مسائل علی بن جعفر و مستدرکاتها، ص 309، قم، مؤسسة آل البیت(ع)، چاپ اول، 1409ق؛ شیخ صدوق، ثواب الاعمال و عقاب الأعمال، ص 129، قم، دار الشریف الرضی للنشر، چاپ دوم، 1406ق. [2]. شیخ صدوق، الخصال، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 2، ص 622، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ اول، 1362ش. [3]. ر. ک: «وثاقت شیخ صدوق»، 69234. [4]. نجاشی، احمد بن علی، فهرست أسماء مصنفی الشیعة(رجال نجاشی)، ص 353، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ ششم، 1365ش. [5]. علامه حلی، حسن بن یوسف‏، رجال العلامة الحلی‏، ص 131، نجف اشرف، دار الذخائر، چاپ دوم، 1411ق. [6]. کشی، محمد بن عمر، اختیار معرفة الرجال، محقق، مصحح، شیخ طوسی، محمد بن حسن، مصطفوی، حسن،‏ ص 264، مشهد، مؤسسه نشر دانشگاه مشهد، چاپ اول، 1409ق. [7]. فهرست أسماء مصنفی الشیعة(رجال نجاشی)، ص 215. [8]. اختیار معرفة الرجال،‏ ص 264. [9]. رجال العلامة الحلی‏، ص 248. [10]. همان، ص  214. [11]. «زندگی‌نامه امام باقر (ع)»، 17208. [12]. «شخصیت و زندگی‌نامه محمد بن مسلم ثقفی»، 28130. @masjedeoshagh