4_504066411354652961.MP3
8.46M
موزیک بی کلام برای زیرصدای شعر و دکلمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
29.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥نماهنگ| «دهه هشتادیا» منتشر شد
✔️با حضور عبدالرضا هلالی، محمدحسین پویانفر و علی رام نورایی
🔹«کی گفته عاشقی برا قدیمه؟»
🎤با صدای گروه سرود وصال
📝شاعر: سعید پاشازاده
🎬کارگردان: مهران علوی
🎬تهیه کننده: علی شمس
🔺تهیهشدهدرمأوا
🏴 محرم ۱۴۴۳
💢 وصل به دریا شو
♦️ نبِّئْ عِبَادِي أَنِّي أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
به بندگانم بگو من آمرزنده و مهربانم
سوره حجر 49
💠 آب رودخونه، هرچقدر هم که آلوده شده باشه، وقتی به دریا برگرده صاف و زلال میشه. یادمون باشه خدا دریای رحمته و ما هم مثل یه رودخونه. اگه مسیرمون به دریا برسه، بدون شک پاک میشیم.
📎 #دانشآموزی
📎 #نوجوان
📎 #گرافیک_ثابت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سوره_عصر
#کلیپ_آموزشی
انیمیشن و پویانمایی سوره عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انگیزشی🌹💎
قطعه پازل زندگیتو پیدا کن ...🖼
تو این پازل بزرگ زندگی کدوم قطعه مال توئه ؟!🤔
پیداش کن و برو سمتش ...🚶♂️
اگر شرایطتت هم خوب نباشه مطمئن باش حالت خوبه...❤👌
تمام
❤️🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️⭕️ اشرفی جاسوس سریال گاندو را بیشتر بشناسید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔘🔹🔘🔹
💢پرسش:
🔰آیا اعراب جاهلی پیش از اسلام، همه دختران خود را زنده به گور میکرند؟ اگر اینگونه بود، پس چگونه نسلشان ادامه مییافت؟!
✍️پاسخ:
✅آنچه از قرآن کریم و منابع تاریخی استفاده میشود، این است که بسیاری از مردم دوران جاهلیت - نه تمامشان – علاقهای به فرزندان دختر نداشتند. برخی از آنها دخترانشان را میکشتند و برخی نیز با قبول شرمندگی در جامعه، با ناراحتی دختران را نگه میداشتند.
🔹قرآن کریم در باره آنان میفرماید:
🔆« وَ إِذا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالْأُنْثى ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَ هُوَ کَظیمٌ». «یَتَوارى مِنَ الْقَوْمِ مِنْ سُوءِ ما بُشِّرَ بِهِ أَ یُمْسِکُهُ عَلى هُونٍ أَمْ یَدُسُّهُ فِی التُّرابِ أَلا ساءَ ما یَحْکُمُون».
در حالیکه هر گاه به یکى از آنها بشارت دهند دختر نصیب تو شده، صورتش (از فرط ناراحتى) سیاه میشود و به شدّت خشمگین میگردد. به دلیل بشارت بدى که به او داده شده، از قوم و قبیله خود متوارى میگردد (و نمیداند) آیا او را با قبول ننگ نگهدارد، یا در خاک پنهانش کند؟! چه بد حکم میکنند.
🔸قرآن کریم در این آیات به داستان زنده به گور کردن دختران در فرهنگ جاهلی قبل از اسلام اشاره میکند و میفرماید؛ اگر به یکى از آنان خبر داده میشد که همسرش دخترى به دنیا اورده، آنچنان ناراحت میشد که از شدّت خشم چهرهاش سیاه میگشت و به زحمت خشم و اندوه خود را فرو میبرد. او با خود میاندیشید که آیا خوارى و ننگ دختر داشتن را بپذیرد و آن دختر را نگه دارد، یا او را در زیر خاک پنهان سازد و زنده به گور کند. البته گاهى دختران را با تمام ناراحتى نگه میداشتند و گاهى هم آنها را زنده به گور میکردند.
🔹این فرهنگ زشت عصر جاهلى، دلایل مختلفی میتوانست داشته باشد.
1️⃣ در جنگها اگر منجر به شکست میشد، دختران اسیر دشمن میشدند و این برای آنان مایه ننگ و عار بود.
2️⃣ در گذشته فرزندان پسر کار میکردند و با کار کردن در کنار پدر پشتوانه اقتصادی خانواده محسوب میشدند، در حالیکه دختران فقط مصرف کننده بودند.
3️⃣ گاهى هم در عصر جاهلى، فرزندان را - چه پسر و چه دختر- به جهت فقر و تنگدستى و از ترس اینکه نتوانند خوراک آنها را تأمین کنند میکشتند.
4️⃣ وجود جنگها و نزاعهاى دائمى قبیلگى میان آنها، سبب فقدان سریع مردان و پسران جنگجو میشد و به طور طبیعی تناسب و تعادل میان تعداد دختران و پسران به هم میخورد، تا آنجا وجود پسران عزیز شده بود که تولد یک پسر، مایه مباهات بود و تولد یک دختر، مایه ناراحتى و رنج یک خانواده.
🔸این عوامل باعث میشد تا به محض اینکه حالت وضع حمل به زن دست میداد شوهر، از خانه متوارى میگشت، مبادا دخترى براى او بیاورد و او در خانه باشد. اگر به او خبر میدادند، مولود پسر است، با خوشحالى و هیجان وصفناپذیرى به خانه باز میگشت، اما اگر به او خبر میدادند که نوزاد دختر است، آتش خشم و اندوه همه وجودش را در بر میگرفت.
🔹با توجه به آنچه بیان شد، بسیاری از مردم دوران جاهلیت - نه تمامشان – علاقهای به فرزندان دختر نداشتند. برخی از آنها دخترانشان را میکشتند و برخی نیز با قبول شرمندگی در جامعه، با ناراحتی دختران را نگه میداشتند.
🔸قرآن کریم شدیداً این کار را محکوم کرده و میگوید
🔆 «وَ إِذَا الْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ»؛
در قیامت در باره دختران زنده به گور شده سؤال میشود که به چه گناهى آنها کشته شدند؟
🔹اولین بارى که این رسم غلط عملى شد، در واقعه جنگ بنىتمیم با کسراى ایران بود که در آن جنگ عدهاى از زنان قبیله، اسیر لشکر کسرى شدند و آنان را به اسیرى به دربار کسرى بردند، در آنجا دختران را به عنوان کنیز نگاه داشتند و پس از مدتى که میان دو طرف صلح بر قرار شد، بنىتمیم اسیران خود را مطالبه کردند. دربار کسرى آنان را مخیر کرد که میخواهند به قبیله خود برگردند، یا در دربار بمانند، عدهاى از دختران از رفتن به قبیله خویش خوددارى نمودند. مردان قبیله غضبناک شده تصمیم گرفتند از این پس اگر دختردار شدند زنده زنده دفنشان کنند، و همین کار را کردند، قبایل دیگر نیز از آنها یاد گرفته، کم کم این جریان در همه جا منتشر شد، و دخترکشى رواج پیدا کرد.
📎 #تاریخی
🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
🔴
محتوای فرهنگی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه تهران
💥نماهنگ| «دهه هشتادیا» منتشر شد ✔️با حضور عبدالرضا هلالی، محمدحسین پویانفر و علی رام نورایی 🔹«کی گف
درظاهر نمانیم...
به بهانه نماهنگ دهه هشتادی ها
گویا نماهنگ دهه هشتادیا برای مخاطبی است که لابه لای هیاهوی زمانه ما کمتر دیده و شنیده می شوند.
اما من دوست دارم مخاطب این اثر را بزرگترها بدانم؛ همه ما و شما. کسانی که ریش سفیدانه و قیم مآبانه وقتی از کنار دهه هشتادی ها رد می شوند، در ظاهرشان متوقف می شوند و اگر زبان هم بکام بگیرند، لب می گزند و سری تکان می دهند که "ای امان، ما کجا بودیم و اینها کجا..." و احتمالا در خلوت غیررسمی و جلوت رسمی شان برای انقلاب غصه می خورند که چرا از حسین فهمیده ها به تینیجرها و گودزیلا ها رسیده است.
مخاطب این اثر دلانگیز را بزرگترهایی می دانم که گرفتار ظاهرگرایی و دینداری پوسته ای اند و باید دوزانو بنشینند ومغز و روح این انقلاب را در نسل نسلش به چشم بکشند.
چندین بار اثر را گوش دادم و هر بار غرق مضامین شدم. گوئی می خواهد فریاد یک نسل را به زبان خودش به رخ بکشد: "نم نم بارونم و می بارم/ چجوری سوتیامو بشمارم" آری حسین علیه السلام شاهراه توبه و انابه است؛ که "هرکه آمد روضه ی تو خود به خود حر می شود"...
و من از "عکس کربلات پروفایل اینستامه" نسلی می فهمم که هویت حسینی اش را کتمان نمی کند و بدون لکنت فریاد می زند و سر دست می گیرد و به رخ می کشد.
و به به از قله نماهنگ که:" بدون هیچ معطلی از دم/ دشمنای تو را بلاک کردم" واین بغضی است الی یوم القیامه. انشاءالله.
چنانکه إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ و الحق که دین ما خلاصه همین حب و بغض توحیدی است.
سرود می خوانند و همه ما را توجه می دهند که حسین و حسینیه فرزندان این انقلاب، محفلی و گعده ای و حجتیه ای نیست. حسین برائت است و مبارزه.
نماهنگ را دوست دارم؛ چون باطن آئینی دهه هشتادی ها را برای دهه های بی خبر به تصویر می کشد.
دوستش دارم چون بهانه ایست برای شکرگزاری. این نسل و هر نسل و من و ما و شما و این بچه ها، همه و همه پای سفره حضرت روح الله ایم که اگر نبود این باطن دلنشین نبود.
در ظاهر نمانیم...
💬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴قسمتی از آخرین قسمت سریال گاندو که محمد قهرمان گاندو شهید میشه
ولی بدلیل ملاحظات مردمی پخش نشد
#سربازان_گمنام_امام_زمان_عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمد واقعی سریال گاندو شهید حسن عشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱یک راهکار مهم برای مدیریت رسانه در خانواده
🔸 برای اینکه گوشی موبایل را از بچههایتان بگیرید، لازم است کلیپ بالا را ببینید. ☺️
🎙با بیان:
حجت الاسلام مصطفی طالبی
🔹این کلیپ را دستبهدست برسانید
به پـدرها و مـادرهای دغدغهمند.
#مدیریت_رسانه
#راهکار_رسانهای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از وصیتنامه شهید سردار سلیمانی
قره صوفلو
ناحیه ۸
🌹 *گلاب ناب* 🌹
🔺 *گلاب باید خالص باشد.*
اگر با آب آمیخته شود دیگر آن طعم و خاصیت و رایحه ی خود را از دست میدهد.
✅ *"حق"* هم مثل گلاب است. باید خالص باشد؛ وگر نه اگر با باطل امیخته شود دیگر آن بوی خوش خود را از دست میدهد و به مرور بازار آن کساد و بی مشتری میشود؛
📌از این رو قرآن کریم تأکید دارد:
وَ لا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَکْتُمُوا الْحَقَّ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ.(بقره/۴۲)
حق را به باطل نیآمیزید و با آنکه حقیقت را میدانید، کتمانش نکنید.
# تولید محتوا ،ناحیه 9 ،دبیرستان دوره دوم،