eitaa logo
محتوای تبلیغی
2.5هزار دنبال‌کننده
968 عکس
639 ویدیو
2.7هزار فایل
اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران 🔸نشر و ترویج محتواهای موجود 🔹تولیدمحتوای‌تبلیغی 🔸منبرمکتوب،فیش‌منبر،صوت منبر اساتید 🔹مقتل،فیش روضه،شعرروضه 🔸سوژه سخن 🔹سوژه روایتگری،خاطرات شهدا 🔸مهمات تبلیغ مجازی،کلیپ،عکس‌نوشته مدیر کانال: @Omur_farhangi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎙️ خوانی آیت الله روحانی (نماینده اسبق مقام معظم رهبری در استان مازندران) •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎙️ ثرایی عالم ربانی و عارف الهی حضرت آیت الله نظری خادم الشریعه •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۱مرداد ماه ، گرامی باد . 🥀 زادروز : ۲ ذی‌الحجه ۱۲۵۹ق. زادگاه : کجور درگذشت : ۱۳ رجب ۱۳۲۷ق. آرامگاه : قم، حرم حضرت معصومه(س) محل زندگی : سامرا، تهران استادان : شیخ راضی آل خضر، میرزا حبیب الله رشتی و سید محمدحسن شیرازی شاگردان : علامه محمد قزوینی، ملاعلی مدرس •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓چه شد که به دار آویخته شد؟ 🔸 به مناسبت شهادت .الله_نوری •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
🔲◾️▪️مقام بالای علمی واعلمیت مرجع شهید، حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ فضل الله نوری (اعلی الله مقامه) از منظر برخی دوستان و دشمنان ▪️ از میان دوستانش محمدعلی مدرس خیابانی شیخ را «از اکابر علما و مجتهدین و اجلای فقها و محدثین امامیه در اوایل قرن ۱۴ هجری» می‌شمرد، ▪️ سید حسن مدرس ایشان را اعلم علمای زمان می دانست ▪️ضیاء الدین دری اصفهانی مدرس فلسفه و علوم عقلی در تهران، که با شیخ کراراً دیدار داشته، می‌نویسد: «مراتب علمی شیخ را هیچ‌کس از دوست و دشمن، منکر نبود. ولکن گمان می‌کردند که فقط معلومات او منحصر به همان فقه و اصول است. نگارنده در چند جلسه فهمیدم، قطع نظر از جنبه عظیم فقاهت، در بقیه علوم هم سرآمد هستند. از جمله، علم تاریخ و جغرافیا که اغلب فقها از این دو علم بی بهره می‌باشند. حتی در این اواخر مشغول تحصیل علم نجوم و اسطرلاب بود. من عرض کردم: حضرت آقا، در این آخر عمر برای چه علم نجوم تحصیل می‌کنید؟ فرمود: من اهل علمم، بمیرم و این علم را بدانم، بهتر است یا بمیرم و ندانم؟...ضمنا" ایشان به زبانهای عربی و فرانسه نیز تسلط داشتند. ▪️از میان استادانش میرزا حبیب‌الله رشتی که خود از اکابر و مراجع بزرگ نجف بود و عمدتاً در اعطای اجازه اجتهاد به دیگران اکراه داشته؛ مؤمنین را به تقلید از ایشان دعوت نموده و در تقریظ خود بر رسالة «قاعدة ضمان الید»شیخ، مقام علمی و تحقیقی شیخ را به نحوی شگفت و کم‌نظیر ستوده است. او می‌نویسد: «هان ای کسی که این اوراق را دریافته و بر آنها وقوف می‌یابی، چنانچه در اعماق دریاها فرو روی و سوار بر اُشتر، بیابانهای خشک و لم‌یزرع را شتابان درنوردی، همانا از حیث تحقیق و تدقیق، بهتر از آنچه که در این دفتر آمده، نخواهی یافت. ضروری است که در مجالس عمومی، به فضل و کمال صاحب این رساله، ندا دردهند و سوارگان دیار به سوی او تشویق گردند. من در این رساله نظر افکنده و آن را زیبا و دلنشین یافته‌ام. چه بسیار دُرهای گرانبها و مرواریدهای بدیع و دست ناخورده که در آنها به امانت نهاده شده است. سزاوار است که مضامین آن را نه با خامه بر صحیفة اوراق، که با ذرّات طلا بر مردم دیدگان بنگارد. آفرینِ خدای بر مؤلف آن باد و اوست عالم پرسوز و گداز، فروغ دیده و نور چشمم شیخ فضل الله ... همانا او در تحصیل قواعد علمی و اصول اجتهادی ـ که مدار اجتهاد و ملاک صحت اعمال عباد بر آنها و وابسته بدانهاست ـ خود را به رنج افکنده و روزگاری دراز و به قدر کفایت را نزد من و اساتید عظام حاضر شده است تا به حمدالله به آرزوی خود دست یافته و عالمی ربانی و رهنمایی راستین و حقانی و مجتهدی متبحّر و کامل و جامع و معقول و منقول گردیده است. رواست که بندگان مؤمن خدا وی را در امور دینی مرجع خود قرار دهند...» ▪️و استاد اصلی ایشان، میرزا محمد حسن شیرازی، علاقه داشته تا وی زعامت را پس از ایشان در عتبات عالیات، عهده دار شود. ▪️یکی از ثمرات علمی او، شاگردش، شیخ عبدالکریم حائری یزدی بود که توانست حوزه علمیه قم را تأسیس نماید ▪️ یکی دیگر از شاگردانش، علامه محمد قزوینی، بزرگترین غرب شناس زمان بود که در وصف استادش گفت، من خانگی و خانه زاد استادم بودم 🔴اعترافات و تعابیر گوناگون برخی مخالفین و دشمنانش در مورد دانش و مقام بالای علمی او: ♦️از میان مخالفین، دکتر محمد اسماعیل رضوانی «مرحوم شیخ فضل الله نوری ... در نردبان علم، بر پلکانهای آخر جای داشت» (انقلاب مشروطیت ایران، دکتر رضوانی، ص ۷۲) ♦️و ناظم الاسلام می‌نویسد: «نگارنده روزی که مشارٌ‌الیه (شیخ فضل الله) در خانه آقای طباطبایی بود، در مجلس در ضمن مذاکره گفت ملاّی سیصد سال قبل به کار امروز نمی‌خورد. شیخ در جواب گفت: خیلی دور رفتی بلکه ملای سی سال قبل به درد امروز نمی‌خورد. ملای امروز باید عالِم به مقتضیات وقت باشد، باید مناسبات دول را نیز بداند.» ♦️ادوارد براون، محقق و تاریخ نویس نامدار می‌نویسد: «شیخ فضل الله از لحاظ علم و آراستگی به کمال معروف و فقیه جامع و کامل ... مجتهد سرشناس و عالمی متبحّر ... و از لحاظ اجتهاد برتر از دیگران بود ...» ♦️مهدیقلی هدایت چنین گفته است: «مقام علمی اش بالاتر از (دو سید) مسند نشین (طباطبایی و بهبهانی) است. طلاب و بیشتر اهل منبر دور او را دارند.» ♦️ابوالحسن علوی می‌گوید: «شیخ فضل الله از شاگردهای نمره اول میرزای شیرازی بود. ♦️فریدون آدمیت نوشته است: «متفکر مشروطیت مشروعه شیخ فضل الله نوری بود. از علمای طراز اوّل که پایه‌اش را در اجتهاد اسلامی برتر از طباطبایی و بهبهانی و غیره شناخته‌اند.» ♦️احمد کسروی می‌نویسد: «حاجی شیخ فضل الله نوری ... از مجتهدان بنام و باشکوه تهران شمرده می شد. •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
🏴دستگیری شیخ فضل اللّه نوری و محاکمه بعد از فتح تهران،مخالفان شیخ فرصت را غنیمت شمرده، واهمه خود از روشنگری های شیخ را در میان سردمداران حاکم مطرح ساختند. ▪️در منزل سپهدار تصمیم به اعدام شیخ گرفته شد. یپرم خان بر جنایت اصرار داشت و سپهدار راضی بود و سردار اسعد هم سکوت کرد. روز یازدهم رجب ١٣٢٧ ق هشتاد نفر از مجاهدان مسلح ارمنی به منزل شیخ هجوم بردند و خانه را محاصره کرده، پشت بام ها را اشغال کردند. ⚫شهادت ▪️نادعلی،پیشکار مخصوص شیخ، می گوید:در میان شیون و زاری و ناله اهل خانه،یوسف خان ارمنی دست شیخ را گرفته،کشان کشان بیرون آورد و درون درشکه انداخت و فرمان حرکت داد. سواران مجاهد دور درشکه را گرفته و یکسره شیخ را به اداره نظمیه در میدان توپخانه بردند و در ضلع شرقی عمارت نظمیه زندانی کردند. ▪️بعد ازظهر سیزده رجب،شیخ را برای محاکمه به عمارت گلستان بردند و در تالار آن، شیخ ابراهیم زنجانی شروع به محاکمه کرد. ▪️جالب اینجاست كه وقتی محاكمه صورت می گرفت،در بیرون مشغول آماده سازی جایگاه اعدام وی بودند. هنگامی كه می خواستند او را برای اعدام ببرند، اجازه ی خواندن نماز عصر را به وی ندادند و ایشان را به سوی جایگاه اعدام راهنمایی كردند. وقتی به در نظیمه رسید رو به آسمان كرد و گفت: افوّض امری الی الله ان الله بصیر بالعبادو حدود یك ساعت و نیم به غروب روز سیزده رجب ١٣٢٧قمری بود. وقتی به پایه ی دار نزدیك شد، برگشت و مستخدم خود را صدا زد و مهرهای خود را به او داد تا خرد كند، مبادا بعد از او به دست دشمنانش بیفتد و برای او پرونده سازی كنند.پس از آن عصا و عبایش را به میان جمعیت انداخت و روی چهارپایه رفت و قریب ده دقیقه برای مردم صحبت كرد و فرمود: ▪️خدایا،تو خودت شاهد باش كه من آنچه را كه باید بگویم به این مردم گفتم خدایا تو خودت شاهد باش كه من برای این مردم به قرآن تو قسم یاد كردم،گفتند قوطی سیگارش بود. ▪️خدایا تو خودت شاهد باش كه در این دم آخر باز هم به این مردم می گویم كه مؤسس این اساس لامذهبین هستند كه مردم را فریب داده اند این اساس مخالف اسلام است.محاكمه ی من و شما مردم بماند پیش پیغمبر محمد بن عبدالله(ص). آن گاه عمامه  را از سر برداشته و فرمود:از سر من این عمامه را برداشتند،از سر همه بر خواهند داشت. ▪️در آستانه ی اعدام یكی از رجال وقت با عجله برای او پیغام آورد كه شما این مشروطه را امضا كنید و خود را از كشتن برهانید و او در جواب فرمود: ▪️دیشب رسول خدا را در خواب دیدم، فرمودند:فردا شب مهمان منی. من چنین امضایی نخواهم كرد. ▪️طناب دار به گردن وی انداخته شد و لحظاتی بعد پیكر بی جان وی برفراز دار باقی مانده بود.دسته موزیك شروع به نواختن كرد و مردم از جمله پسر شیخ كف می زدند و شادی می كردند و چه بی احترامی هایی كه به جنازه ی شیخ نكردند. پس از این که آقا، جان تسلیم کرد،دسته موزیک نظمیه پای دار آمد و همان جا وسط حلقه شروع کرد به زدن.مجاهدین با تفنگهایشان همین طور می رقصیدند. شنیدم که بعضی ها می گفتند:"شیخ فضله به درک رفت!"از بالای ایوان نظمیه یک کسی فریاد کشید و به مردم گفت: "همچنین دست بزنید که صدایش توی سفارت به گوشش برسه!"یعنی به گوش محمدعلی شاه. ▪️در اثر تلاطم و طوفان که دائماً جسد را بالای دار تکان می داد،یک مرتبه طناب از گردن آقا پاره شد و نعش به زمین افتاد! ▪️جنازه را آوردند توی حیاط نظمیه-همه می خواستند خود را به جنازه برسانند؛ دور نعش را گرفتند؛آن قدر با قنداقه تفنگ و لگد به نعش آقا زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهنش روی گونه ها و محاسنش سرازیر شد.هر که هرچه در دست داشت می زد؛آنهایی که دستشان به نعش نمی رسید،تف می انداختند. ▪️سپس یک مردی با لباس مشکی وارد شد، عصا به دست،مقابل سر آقا ایستاد؛ با عصا چادر نماز را از روی آقا پس زد و همین طور که تماشا می کرد فحش نثار آقا می کرد.این شخص شارژدافر سفارت عثمانی بود؛ ▪️انتقال مخفیانه جنازه شهید به قم  خانواده ی وی،جنازه شیخ را مخفیانه به منزل بردند و در اتاقی در حالی كه غسل و كفن شده بود گذاشتند و آن را تیغه كردند و برای این كه كسی بویی نبرد مراسمی ظاهری گرفتند و جنازه ای غیر واقعی را در قبرستان دفن كردند و صورت قبری برای آن ساختند.پس از هیجده ماه كه مردم كم كم با خبر شده بودند،می آمدند و پشت دیوار فاتحه می خواندندو می رفتند. احتمال خطر از هر سو می رفت،دختر شيخ فضل الله نقل مي كند:دیشب مرحوم آقا را خواب دیدم که خیلی خوش و خندان بود ولی من در همان عالم خواب گریه می کردم، آقا به من گفت:"گریه نکن،همان بلاهایی را که سر سید الشهدا آوردند،سر من هم آوردند. اینها می خواهند نعش مرا دربیاورند تا درنیاورده اند زود آن را به قم بفرست." ▪️جنازه ی مطهر شیخ را بعد از ١٨ماه بدون آن كه كم ترین آسیبی دیده باشد از آن اتاق در آورده و مخفیانه به قم انتقال دادند. 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🇮🇷 @mohtavayetabligh
🏴شهادت مرجع مجاهد بصیر آیةالله‌شیخ فضل‌الله نوری 💠رهبرانقلاب : واقعاً به شیخ فضل‌الله خیلی ظلم شده است. اوایل انقلاب، یک وقت من در نماز جمعه راجع به مشروطیت و مرحوم شیخ فضل‌الله صحبت کردم؛ بعد یکی از دوستان نزدیک ما به من اعتراض کرد! من دیدم حتی در محافل روحانی و نزدیک به خود ما هم همین تفکرات وجود دارد که چرا از شیخ فضل الله صحبت میشود؛ شیخ فضل‌الله مخالف مشروطه بود! در حالی که او بلاشک مخالف مشروطه نبود؛ خودش در حقیقت جزو مؤسسین مشروطه بود؛ حتی به من گفته شد که امام هم از شیخ فضل‌الله خوششان نمیآید! بعد من تفحص کردم، دیدم نخیر، کاملاً بعکس است؛ امام نسبت به مرحوم شیخ فضل‌الله خیلی تبجیل و احترام دارند و بخاطر همان تصلب و شجاعت و دین گرایی کاملش، بدون اغماض آن بزرگوار را تعظیم و تجلیل هم میکنند؛ که این در بیانات خود امام هم آمده است! ۸۲/۵/۱۳ شیخ فضل الله را به جرم اینکه با جریان انگلیسی و غربگرای مشروطیت، همراهی نکرد، او را ضد مشروطه قلمداد کردند، که هنوز هم یک عده قلمزنهای ما و گوینده ها و نویسنده های ما، همین حرف دروغ بی مبنای بی منطق را نشخوار میکنند و تکرار میکنند! ۸۴/۸/۸ •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ۴۰۴ | صدها هزار جوان، پیشران حرکت انقلاب 🔹چهارصد و چهارمین شماره هفته‌نامه‌ خط‌حزب‌الله، با عنوان «صدها هزار جوان، پیشران حرکت انقلاب» منتشر‌ شد. 🔸 یادداشت هفته خط حزب‌الله در آستانه ۱۸ مردادماه، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم به این پرسش پاسخ داده است که چرا رویش جوانانی همچون شهید مصطفی صدرزاده، نشانه بالندگی انقلاب و استمرار ارزش‌های آن به نسل‌های جدید است؟ 📝 خط‌حزب‌الله در گزارش این هفته خود با عنوان «واماندگی منافقین جلاد؛ از مرصاد تا لیبرتی» نگاهی به استیصال پی‌درپی و تاریخی گروهک تروریستی مجاهدین خلق داشته است. 🌷 شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهید علی ماهانی تقدیم می‌شود. ┈┈••✾•🔹⚫️🔹•✾••┈┈ 🎙️ ✳️ 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
شماره ۴۰۴ خط حزب‌الله.pdf
3.35M
🔰 ۴۰۴ : صدها هزار جوان، پیشران حرکت انقلاب جهت مطالعه ی این شماره از نشریه این فایل را دانلود کنید . ┈┈••✾•🔹⚫️🔹•✾••┈┈ 🎙️ ✳️ 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برشی از کتاب ندای امید زیباترین نوای عاشورا سفیدنماییِ تاریکی‌ها؛ اولین روشِ ناامیدسازی سفیدنمایی یعنی اینکه یک جریان غلط را صحیح جلوه دهیم؛ مثلا بعضی‌ها به گونه‌ای کشور را توصیف می‌کنند که انگار همه چیز در کشور ما گُل و بلبل است، همۀ مسئولین خوبند، همه چیز آرام است و گرانی هم وجود ندارد؛ این نگاه، نگاه درستی نیست! در کتب معتبر اهل سنت نقل شده است که پیامبر اسلام بارها را لعن کرده است. صاحب کتاب معجم الکبیر به نقل از ابن عباس می‌نویسد: رسول خدا صدای دو مرد را شنید که آواز می‌خوانند. پرسید آن دو کیستند؟ گفتند: معاویه و عمروبن عاص. آنگاه پیامبر فرمودند: خدایا! آن دو را در فتنه فروغلتان و در آتش رهایشان کن. حالا چنین شخصی که مورد لعن پیامبر است و به تعبیر بحث ما سیاه است را با فضلیت‌تراشی، سفید جلوه می‌دهند. مثلا لقب کاتب وحی به او می‌دهند و آن‌قدر این صفت کاتب وحی را رسانۀ بزرگ جلوه می‌دهد که حتی ادعا می‌کنند به علت این صفت، ازلی است. رسانۀ شام به اندازه‌ای او را بالا می‌برد که مردم شام او را از انبیای اولوالعزم هم بالاتر می‌دانستند. یکی از مصادیق مهم سفیدنمایی امروز، تطهیر حکومت منحوس پهلوی است؛ اتفاقی که دارد می‌افتد این است که در ذهن مردم، پهلوی با آن‌همه خیانت و جنایتی که داشت تبدیل شده است به شاهی مردم دوست. اگر واقعا پهلوی اینقدر خوب بود و مردم اصلا مشکلی نداشتند! پس چرا مردم انقلاب کردند؟! •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavaye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عوامل امیدوارکننده در اطراف ما به مراتب بیشتر از عوامل مایوس کننده است! بدانید که خدای متعال شما را کمک خواهد کرد... •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
شیوه-های-ایجاد-امید-در-زندگی.pdf
249.3K
📝مقاله تبلیغی 🔻موضوع : 🔸شیوه های ایجاد امید در زندگی •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
تجلی-امید-و-انتظار.pdf
762.8K
📗 کتاب تجلی امید و انتظار ... 💠انواع اميد 💠مؤلفه های سازنده اميد 💠آثار اميد 💠نشانه های نااميدی 💠راه های افزايش اميد 💠نظام مهدوی و چشم انداز اميد •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✏️ متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ 🔍 بخوانید👇 khl.ink/f/53506 ┈┈••✾•🔹⚫️🔹•✾••┈┈ 🎙️ 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
43.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران. ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ┈┈••✾•🔹⚫️🔹•✾••┈┈ 🎙️ 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
2_144189955755114182.mp3
17.09M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران. ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ┈┈••✾•🔹⚫️🔹•✾••┈┈ 🎙️ 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📎 📎 📎 با توجه به اهمیت حجاب و سفارش امام حسین علیه‌السلام به اهل بیتش در کربلا بعد از حمله به خیمه‌ها چگونه اهل بیت امام حسین علیه‌السلام توانستند حجاب خود را حفظ کنند؟! 🔶 اول: بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام دشمن به خیمه‌ها حمله کرد و چادر از سر زنان و اهل بیت امام کشیدند اما قبل از آنکه دشمنان به خیمه‌ها حمله کنند، اهل بیت امام حسین علیه‌السلام برخی کارها انجام داده بودند که از لحاظ حجاب کمتر آسیب ببینند از جمله آن کارها این بود: 1️⃣ اهل بیت امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا چادرهایشان را به کمرشان گره زده بودند تا موقع حمله به خیمه‌ها هنگام فرار حجابشان حفظ شود. [1] 2️⃣ زنان عرب در آن زمان به جز چادر و و روبند لباس بلند هم زیر چادر می‌پوشیدند که موی سر و بدن را می‌پوشاند. و مسلما اهل بیت امام حسین علیه‌السلام قبل از حمله به خیمه‌ها بیشتر از همیشه دقت داشتند که لباس‌های زیرین را بپوشند. سپاه دشمن هم فقط چادر و لباس رویین آن‌ها را غارت کرده بود. [2] 3️⃣ حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به زنان و دختران گفت هرچه زیورآلات و اسباب و وسایل دارید جمع کنید تا دشمن بیاید ببرد و خودش هم لباس کهنه‌ای بر تن کرد و وقتی سپاه عمر سعد به خیمله‌ها حمله کردند حضرت زینب سلام‌الله‌علیها فریاد زد: عمرسعد اگر قصد شما اسباب و زیورآلات است ما آن‌ها را می‌دهیم فقط به سپاهت بگو به اهل بیت پیامبر دست نزنند. بعد بچه‌ها و زنان را در گوشه‌ای جمع کرد و گفت: هر کس می‌خواهد اسباب و اموال دختران علی و فاطمه سلام‌الله‌علیهما را غارت کند بیاید ببرد. عده‌ای از سربازان آمدند و اموال را بردند. [3] 4️⃣ موقع حمله به خیمه‌ها امام سجاد علیه‌السلام دستور داد زنان و دختران از خیمه‌ها فرار کنند تا کمتر دیده شوند و اذیت شوند. [4] 🔷 دوم: وقتی دشمن به خیمه‌ها حمله کرد و چادر از سر اهل بیت امام کشید آنان با گریه و فریاد به نزد امام سجاد علیه‌السلام رسیدند و عمر سعد آمد زنان از او درخواست کردند که لباس‌های غارت‌شده را به آن‌ها برگرداند عمر سعد به لشکریان گفت هرکسی از اسباب اینان چیزی برده پس دهد اما هیچ کسی چیزی پس نداد. [5] 🔶 سوم: در مسیر کوفه و در روی شتران و مجلس ابن زیاد و یزید حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و دختران امام حسین علیه‌السلام با آستین لباسشان صورت خود را می‌پوشاندند تا نامحرمان صورت آنان را نبینند. [6] 🔷 چهارم: زنان غیر بنی‌هاشمی دور حضرت زینب سلام‌الله‌علیها حلقه می‌زدند تا نامحرم آنان را نبیند مثلا در مجلس یزید وقتی وارد شدند زنان دور حضرت زینب سلام‌الله‌علیها حلقه زدند تا نامحرمان او را نبینند. [7] 🔶 پنجم: وقتی اسرا به کوفه رسیدند آن زن کوفی خواست به آن‌ها نان و خرما صدقه دهد ولی قبول نکردند ولی از او چادر و و مقنعه و پارچه را قبول کردند. [8] 🔷 ششم: در نزدیکی ورودی شام حضرت ام کلثوم به شمر گفت: ما را از دروازه‌ای وارد کن که مردم کمتر به ماه نگاه کنند، آنقدر مردم به ما نگاه کردند که خوار شدیم. [9] 🔶 هفتم: حضرت سکینه به سهل شامی گفت مقداری پول به نیزه‌دارها بده تا سرها را از ما جدا کنند تا مردم به سرها نگاه کنند و اینقدر به ما نگاه نکنند. [10] ◾️ و اینگونه اهل بیت امام حسین علیه‌السلام تلاش می‌کردند که حجاب خود را در آن شرایط هم حفظ کنند. 🌐 منابع: [1]ـ «تسابق القوم علی نهب بیوت آل الرسول و قرة عین البتول حتی جعلوا ینتزعون ملحفة المرئة علی ظهرها و خرج بنات آل رسول الله و حریمه یتساعدون علی البکاء؛ مردم برای غارت خانه‌های اولاد پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم و نور چشم فاطمه علیهاالسّلام حمله بردند. حتی چادری که زن به کمرش بسته بود می‌کشیدند و می‌بردند و دختران و زنان خاندان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم از خیمه‌ها بیرون ریختند و دسته جمعی می‌گریستند.». ( سید ابن طاووس، علی بن موسی، اللهوف، ص۷۷.) [2]ـ انساب‌الاشراف، ج 3،، ص 204. تاریخ طبری، ج 5، ص 453. امالی، ص 164. [3]ـ انساب الاشراف، ج 3، ص 204. [4]ـ موسوعة کربلا لبیب، ج 2، ص 230. [5]ـ ارشاد مفيد، ص 469؛ مقتل الحسين ابى مخنف، ص 201؛ كامل ابن اثير، ج 4، ص 79 و بحارالانوار، ج 45، ص 61. [6]ـ. امالی صدوق، ص 166. خصائص زینبیه، ص 156. معالی السبطین، ج2. [7]ـ تاریخ طبری، ج 5، ص 457. [8]ـ بحارالانوار، ج 45، ص 108 و 114. [9]ـ همان، ص 127. [10]ـ همان . •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavaye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا