در این زمانه غریبم
بگو به حضرتِ عشـ❤️ـق
به هر بهانه نشد
بی بهانه برگردد
سلام حضرت عشـ❤️ـق ...
#سلام
زیارت امام حسین «علیهالسلام» و نظر به مقام پیشاخلقتی خود.pdf
85.5K
زیارت امام حسین علیه السلام و
نظر به مقام پیشا خلقتی خود
🔸🔸استاد ظاهر زاده
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
🌷🌷قسمت اول 🌷🌷 #اسم تومصطفاست یک گل آفتاب افتاده داخل چشمانت و اخم هایت را در هم کرده ای ،اما من خند
🌷🌷قسمت دوم 🌷🌷
#اسم تومصطفاست
هوا نمور است اما این گل آفتاب باسماجت میان دوخط ابرویت جاخوش کرده
می گفتی"تو
بچه شمال بارون دیده کجا سمیه خانم ومن
بچه جنوب آفتاب دیده کجا؟قلیه ماهی و
خورشت بامیه وماهی هشووفلافل کجا؟
میرزاقاسمی وفسنجون ترش وکاله کباب و
ماهی شکم پرکجا؟ولی قدرت خدا روببین
توباچه لذتی قلیه ماهی وماهی هشومی خوری ومن میرزاقاسمی وفسنجون ترش! این
نشونه این نیست که روح ما به قواره جسم
همدیگه س؟نشونه این نیست که از روز اول
ناف مارابه نام هم بریدن؟
درست می گفتی که اقامصطفی راست و
درست قسمت وحکمت در این بودکه مامال
هم باشیم مایی که درایران به ولایت باهم
یکی بودیم هرچند یکی از ما شمالی بود
یکی جنوبی من متولد مرداد۱۳۶۵در رشت
وتو متولد شهریور۱۳۶۵درشوشتر
تو از من یک ماه کوچک تر بودی واین آزارم می داد طوری که همان جلسه اول خواستگاری
ازبس چادری که جلوی دهنم گرفته بودم به
مامانم گفتم بگو که من یک ماه بزرگ ترم"
مادرت شنید وگفت این که چیز مهمی نیست !
راست می گفت چیز مهمی نبودچون تو روز به روز از من بزرگتر شدی انقدر که دیگر در
پوست خودت نگنجیدی پوست ترکاندی وشدی یک پارچه ماه ماه شب چهارده حالا
هم آمده ام اینجادر محضر خودت خود خودت تا زندگی هشت سال ونیم مان را دوره
کنیم .می خواهم تا جایی که میشودبخشی
از آن روزها ولحظه ها رادر این ضبط کوچک جابدهم همه آنچه یادم می ایدرابادرخواست
نویسنده ای انجام میدهم که باوردارداگر
تو رابنویسید خیلی از تاریکی هاروشن میشود.
چه کسی می تواند پیش بینی کندمن که زاده
رشت وبزرگ شده سیاهکلم من که چند سال تمام هوای شرجی شمال را به سینه کشیده ام
به دلیل شغل پدر که سپاهی بودمهاجرت کنیم به تهران از قضای روزگارتوهم از جایی که هوای شرجی داشت به همراه خانواده
کوچ کنی به بند پی یکی از مناطق نزدیک بابلسر استان مازندران وبعدها هم بیایید نزدیک تهران درست همان محله ای که مابعد
از چندی به آنجا آمدیم
دریای شمال ودنیای جنوب هر دو دریایندهر چند هرکدام رنگ وبووعطروصدای خودرا
دارنداگر راهی باز شود هر دو دریا همدیگر
را در آغوش می کشند همانطور که روح من وتو همدیگر را پیدا کردندمثل گیاه عشقه
دور هم پیچیدند.ما خانواده هفت نفره بودیم
پدرومادرم،سجادبرادرم بزرگترم بایک سال
تفاوت سنی بامن سبحان برادر دومی ام و
صحابه خواهرم واقامحمدکه ته تغاری
خانواده رابطه من وسجادکه بقول مادرم
شیربه شیربودیم یه جور دیگه بودپدرم اجاره نشین بودوبقول خودش خوش نشین.مادرم
هم عاشق مرغ وخروس وغازواردک به ما بچه هابا این پرندگان خیلی خوش می گذشت
وقتی از صبح تا شب وسط بازی ها سراغی
هم از آنها می گرفتیم وباهاشان بازی می کردیم البته نه مثل آن بار که سجادباچوب
دنبالشان کردوحیوان های زبان بسته عصبانی
شدندودنبال من کردندوافتادم وپیشانی ام
شکست زمان جنگ بود وپدر به جبهه رفته بود ومادر برسر زنان هرجور بود مرا رساند درمانگاه باد خبر را به گوش مادربزرگ وپدر
بزرگم رساندان ها که خانه شان
ادامه دارد.....✅🌹
🏴❇️🏴❇️🏴 ❇️
🏴
#حسنیه
#حسن_الحسن_في_القرآن
#مصائب_الحسن_علیه_السلام_في_القرآن
ا❁﷽❁ا
✨«الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَيَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا»
{ كسانى كه به جاى مؤمنان كافران را به دوستى برمىگزينند، آيا عزت را نزد آنان مىجويند، در حالى كه عزت به تمامى از آن خداست}
(سوره مبارکه نساءآيه ۱۳۹)
ا┅═✧❁🏴❁✧═┅ا
🔳تنزیل آیه ۱۳۹ سوره مبارکه نساء ، در اشاره به اولیاء طاغوت است و کسانی که آنان را به ولایت و سرپرستی خویش برگزیده و عزّت را نزد کافران می جویند. این آیه شریفه، طبق نقل مفسرین، در یکی از بطون اشاره دارد به بنی امیّه ملعون و مخالفتی که از امر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) نمودند در عدم واگذاری خلافت به بنی هاشم و اهل بیت (علیهم السلام)؛ و نیز در مذمّت افرادی است که عزّت و قوّت را نزد اولیاء کفر می جویند و نه در نزد اولیاء الله:
▫️نزلت في بني امية حيث خالفوا نبيهم على أن لا يردوا الأمر في بني هاشم (۱)
▫️..«أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ» يتعززون بموالاتهم فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعاً لا يتعزز إلا من أعزه اللَّه و قد كتب العزة لأوليائه كما قال عز و جل «وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ» (۲)
✔️اولین حاکم اموی که به خلافت رسید، معاویه (لعنة الله علیه) بود که گرچه در دوران امامت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و پس از جریان صلح رخ داد، اما آن ملعون قبل از این واقعه، با حربه های گوناگون [توسل به مکر و حیله و زور و ظلم]، ابتدا پایه های حکومتش را در شام تثبیت کرد و پس از جریان صلح، بر کل بلاد اسلامی حاکم شد.
✔️با وجود آنکه امیرالمومنین علی (علیه السلام) در دوران حکومتشان، دستور به برکناری و عزل معاویه از فرمانداری بر شام دادند، اما آن ملعون شام را تسلیم ننمود و مردم شام را تحت بیعت خود نگه داشت. پس از شهادت امیرالمومنین علی (علیه السلام) نیز با وجود آنکه جمع کثیری از مردم با حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) بیعت کردند، اما وی به جنگ با آن حضرت برخاست و حاکمیت امام حسن (علیه السلام) بر کوفه و دیگر سرزمین های را به رسمیت نشناخت (۳). از آنجا که یاران حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) در قتال با اعداءالله سستی و تکاهل نموده و در دفاع از آن حضرت تزلزل و غفلت و تقصیر کرده تا جایی که به نیزه خوردن و مجروح شدن آن حضرت منجر گردیدند، امام (علیه السلام) مجبور به پذیرش پیشنهاد صلح از جانب معاویه شدند؛ صلحی که حکمت آن در لسان خود امام به «سوراخ کردن کشتی توسط حضرت خضر علیه السلام» مَثَل زده شد [یعنی بقای شیعیان در قبال واگذاری خلافت تا مدتی معین] (۴). صلحی که به شروطی مهم و اساسی و حیاتی مقید شده بود؛ از جمله اینکه معاویه پس از خودش می بایست خلافت را به اهل بیت (علیهم السلام) برگرداند (۵)؛ اما آن ملعون تمامی این شروط و عهود را زیرپا گذاشت و نقض کرد: «ألَا وَ إِنِّي كُنْتُ مَنَّيْتُ الْحَسَنَ وَ أَعْطَيْتُهُ أَشْيَاءَ وَ جَمِيعُهَا تَحْتَ قَدَمِي لَا أَفِي لَهُ بِشَيْءٍ مِنْهَا» (۶).
☑️گرچه معاویه لعین به اعتراف خودش خلافت را نه با رضایت مردم، بلکه با شمشیر و با کراهت مردم به دست آورد (۷)، اما با مکرها و حیله های بسیاری که پس از به خلافت رسیدن إعمال نمود، سبب تثبیت هر چه بیشتر پایه های حکومتش شد؛ مکرها و حیله و شروری همچون خود را کاتب وحی و خال المومنین و امیرالمومنین خواندن، فرمان دادن به جعل احادیث در بیان فضائل ملعون اول و ثانی؛ جعل احادیث در ذمّ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، دستور سبّ حضرت امیرالکونین علی (علیه السلام) بر منابر، ایجاد خفقان و تنگ کردن عرصه بر شیعیان تا کسی جرأت مخالفت ننماید و .. (۸).
🖋لذا از مصائب و فتن عظیمی که در دوران امامت سبط اکبر رسول خدا، امام حسن المجتبی (علیه السلام) بر امّت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) رخ داد، به خلافت رسیدن معاویه (لعنةالله علیه) بود که در فراز ابتدایی آيه شریفه فوق بدان اشاره شده است: «الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ.
🏴❇️🏴❇️🏴 ❇️
🏴
#حسنیه
#حسن_الحسن_في_القرآن
#مصائب_الحسن_علیه_السلام_في_القرآن
◀️از مصائب بزرگ دیگر، تهمتی است که در این جریان به حضرت امام حسن المجتبی (علیه السلام) زده شد و آن «مُذلّ المؤمنين» خوانده شدن حضرت مُعزّ المؤمنین، السیّد الزکی، حسن مجتبی (علیه السلام) بود (۹). چنانکه شریفه محط بحث در اشاره به افرادی است که عزّت را نزد کافران و اولیاء طاغوت جستجو می کنند، در حالیکه مطلقِ عزّت، برای خدا و رسول و مؤمنان است «وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ» (سوره منافقون، آیه ۸) که مطابق تفسیر، مقصود از مؤمنان، عترت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) می باشند و عزّت تا آخر دهر مخصوص ایشان است: «وَ الْمُؤْمِنُونَ عَلِيٌّ وَ عِتْرَتُهُ فَالْعِزَّةُ لِلنَّبِيِّ وَ لِلْعِتْرَةِ وَ النَّبِيُّ وَ الْعِتْرَةُ لَا يَفْتَرِقَانِ فِي الْعِزَّةِ إِلَى آخِرِ الدَّهْر» (۱۰)
⏪حضرت امام جعفر الصادق (علیه السلام) در حدیثی به زیبایی جریان امر صلح و علّت آنچه واقع شد، را تبیین فرمودند:
▫️اِعْلَمْ أَنَّ اَلْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لَمَّا طُعِنَ وَ اِخْتَلَفَ اَلنَّاسُ عَلَيْهِ سَلَّمَ اَلْأَمْرَ لِمُعَاوِيَةَ فَسَلَّمَتْ عَلَيْهِ اَلشِّيعَةُ عَلَيْكَ اَلسَّلاَمُ يَا مُذِلَّ اَلْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مَا أَنَا بِمُذِلِّ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ لَكِنِّي مُعِزُّ اَلْمُؤْمِنِينَ إِنِّي لَمَّا رَأَيْتُكُمْ لَيْسَ بِكُمْ عَلَيْهِمْ قُوَّةٌ سَلَّمْتُ اَلْأَمْرَ لِأَبْقَى أَنَا وَ أَنْتُمْ بَيْنَ أَظْهُرِهِمْ كَمَا عَابَ اَلْعَالِمُ اَلسَّفِينَةَ لِتَبْقَى لِأَصْحَابِهَا وَ كَذَلِكَ نَفْسِي وَ أَنْتُمْ لِنَبْقَى بَيْنَهُمْ» (۱۱)
▪️بدان كه چون حسن بن على عليهما السّلام در اثر نيزۀ دشمن آسيب ديد و مردم در بارۀ حكومت امام حسن عليه السّلام به اختلاف پرداختند،امام [مجبور شد] حكومت را به معاويه واگذار نمايد، شيعيان بر امام حسن عليه السّلام چنين سلام گفتند: «سلام بر تو اى خواركنندۀ مؤمنان!» امام نيز در پاسخ آنها گفت: «من خواركنندۀ مؤمنان نيستم بلكه عزيزكنندۀ ايشانم؛زيرا همين كه احساس كردم كه شما توان مقاومت در برابر ياران معاويه را نداريد، حكومت را به معاويه واگذار نمودم تا بتوانيم در ميان آنان بمانيم، اين اقدام من مانند اقدام آن عالِم [حضرت خضر عليه السّلام] است كه به كشتى عيب و آسيب رساند تا براى صاحبان آن باقى بماند. رفتار من با شما نيز چنين است تا در ميان آنان زنده بمانيم!
🖋لذا آيه مبارکه ۱۳۹ سوره مبارکه نساء در یکی از وجوه و بطون اشاره دارد به فتنه عظیمِ به خلافت رسیدن معاویه لعین که سرآغاز خلافت بنی امیه ملعون گردید؛ و عدم واگذاری خلافت به آل الله (علیهم السلام) ؛ و تهمت ناروایی که به حضرت معزّ المومنین سبط اکبر رسول خدا (صلی الله علیه واله) وارد آمد.
ا┅═✧❁منابع ❁✧═┅ا
(۱). تفسير القمي، ج۱ ص: ۱۵۶؛ البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۲ ؛ ص۱۸۹؛ تفسير الصافي، ج۱ ص: ۵۱۲
(۲). تفسیرکنزالدقائق و بحرالغرائب ج۳ ص۵۶۶؛ تفسير الصافي، ج۱ ص: ۵۱۱
(۳). الارشاد ج۲ صص ۹ و ۱۰
(۴).بحار الأنوار ج ۷۵، ص ۲۸۶؛ عوالم العلوم و المعارف ج ۲۰، ص ۶۴۴؛ تحف العقول ج ۱، ص ۳۰۷
(۵).کشف الغمة فی معرفة الأئمة، ج ۱، ص ۵۴۱؛ بحارالانوار ج۴۴ ص۴۸
(۶). کشف الغمة فی معرفة الأئمة، ج ۱، ص۵۴۲؛ بحارالانوار ج۴۴ ص۴۸
(۷). کشف الغمة فی معرفة الأئمة، ج ۱، ص۵۴۲؛ بحارالانوار ج۴۴ ص۴۹
(۸). تسلیة المجالس ج۲ صص۵۱ و ۵۲؛ مقاتل الطالبیین ص۷۸؛ شرح نهج البلاغه (ابن ابی الحدید) ج ۴ ص۶۳ و ج۱۱، صص۴۴-۴۵
(۹).تفسیرنورالثقلین ج۵ ص۶۸۳؛ تفسیرکنزالدقائق و بحرالغرائب ج۱۴ ص۴۶۳
(۱۰).بحار الأنوار ج۲۵ ص۱۷۰؛ الزام الناصب فی اثبات الحجه الغائب عجل الله تعالی فرجه الشریف ج۱ ص۳۲
(۱۱).بحار الأنوار ج ۷۵، ص ۲۸۶؛ عوالم العلوم و المعارف ج ۲۰، ص ۶۴۴؛ تحف العقول ج ۱، ص ۳۰۷
نگرانی های پیامبر گرامی اسلام1.pdf
232K
🔖فیش منبر 🔖
#پیامبر_اکرم صلی الله علیه و آله و سلم
🔻موضوع 👇
📌نگرانی های پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله
💠جلسه اول💠
◀️1 سرنوشت رهبری
◀️2 مظلومیت اهل بیت علیهم السلام
◀️3هواپرستی امّت
◀️4.دنیا زدگی
◀️5.فتنه و گمراهی
◀️6.سلطه و نفوذ منافقان
◀️7جعل و نسبت های دروغ
◀️8.تکذیب تقدیر و تصدیق نجوم
#ماه_صفر
نگرانی های پیامبر گرامی اسلام2.pdf
485.1K
🔖فیش منبر 🔖
#پیامبر_اکرم صلی الله علیه و آله و سلم
🔻موضوع 👇
📌نگرانی های پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله
💠جلسه دوم 💠
◀️9-پول پرستی و درآمدهای نامشروع
◀️10-عشق به دنیا و رفاه زدگی
◀️11-نفاق
◀️12-تفرقه
◀️13-باورهای سست
◀️14-هوا پرستی به جای خداپرستی
◀️15-گمراهان در پوشش هدایت گران
◀️16-واژگونی و بی رنگ شدن ارزش ها
◀️17-ترک امر و نهی
◀️18-مصرف مواد مخدر
◀️19-ریاکاری و تظاهر
◀️20-فتنه های فراگیر
◀️21-سران بی کفایت
#ماه_صفر
🌿یک عمر گشته ام
شک ندارم که هیچ دوستی
مثل تو نیست
🍀سلام،بی نظیر ترین دوست...
#سلام
محبت، شیوه تربیت با ختمی مرتبت.pdf
320.4K
🔖فیش منبر 🔖
#پیامبر_اکرم صلی الله علیه و آله و سلم
🔻موضوع 👇
📌محبت شیوه تربیت
#ماه_صفر
راز سقوط جامعۀ نبوی.pdf
266.4K
🔖فیش منبر 🔖
#پیامبر_اکرم صلی الله علیه و آله و سلم
🔻موضوع 👇
📌راز سقوط جامعه نبوی
#ماه_صفر
ابعاد شخصیت امام حسن مجتبی .pdf
739.2K
🔖منبر کامل 🔖
#استاد_رفیعی
🔻موضوع 🔻
📌ابعاد شخصیت امام حسن مجتبی سلام الله علیه
#امام_حسن علیه السلام
فضائل امام مجتبی.pdf
619.1K
🔖منبر کامل 🔖
#امام_حسن علیه السلام
#فضائل_امام_مجتبی علیه السلام
🔻آنچه در این فیش می خوانید 🔻
◀️1-محبوب رسول خدا صلی الله علیه و آله
◀️2- عبادت و خوف از خدا
🔻الف) هنگام وضو:
🔻ب) هنگام ورود به مسجد:
🔻ج) در وقت نماز و در هر حال:
🔻د) بعد از نماز:
🔻ه) هنگام خواندن قرآن:
🔻و) هنگام مرگ و شهادت:
◀️3- علم الهی
◀️4- شجاعت و شهامت
◀️5- معاشرت و اخلاق
◀️6-سخاوت و فریادرسی از محرومان
#صفر_المظفر
#رحلت_حضرت_رسول_الله_صلوات_الله_علیه
ا❁﷽❁ا
▪️«..وَ لَوْ شاءَ اللهُ لَجَمَعَهُمْ عَلَى الْهُدى..»
(سوره انعام آیه۳۵)
🏴حضرت رسول الله الأکرم (صلی الله علیه و آله) در خصوص ابتلاء و آزمایش أمّت فرمودند:
«يا عليّ! ما بعث الله رسولا إلا وأسلم معه قوم طوعا وقوم آخرون كرها، فسلط الله الذين أسلموا كرها على الذين أسلموا طوعا فقتلوهم ليكون أعظم لأجورهم. يا عليّ! وإنه ما اختلفت أمة بعد نبيها إلا ظهر أهل باطلها على أهل حقها، وإن الله قضى الفرقة والاختلاف على هذه الأمة، ولو شاء لجمعهم على الهدى»
اى على(علیه السلام)! خداوند هيچ پيامبرى را مبعوث نکرد مگر اینكه گروهى به رضایت و گروهی با کراهت، تسلیم شدند؛ پس خداوند گروهی که با کراهت تسلیم شده را بر گروهی که با رضایت تسلیم شد، مسلط ساخت؛ در نتیجه، آنان[مؤمنین] کشته شدند تا پاداششان عظیم تر گردد! اى على(علیه السلام)، هيچ امتى پس از پيامبرش دچار اختلاف نشد مگر پس از آنکه اهل باطلش بر اهل حقش سلطه يافتند. همانا خداوند پراكندگى و اختلاف را بر اين امت مقدّر كرده و اگر مىخواست بر هدايت گردشان مىآورد»
📓بحارالأنوار ج ۲۸ص۵۵؛ كتاب سليم بن قيس ص۱۳