#روزی_زیاد
🌱راه های زیاد شدن روزی🌱
خمس دادن
كَتَبَ رَجُلٌ مِنْ تُجَّارِ فَارِسَ مِنْ بَعْضِ مَوَالِي أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع يَسْأَلُهُ الْإِذْنَ فِي الْخُمُسِ فَكَتَبَ إِلَيْهِ ... وَ إِنَّ الْخُمُسَ عَوْنُنَا عَلَى دِينِنَا وَ عَلَى عِيَالاتِنَا وَ عَلَى مَوَالِينَا وَ مَا نَبْذُلُهُ وَ نَشْتَرِي مِنْ أَعْرَاضِنَا مِمَّنْ نَخَافُ سَطْوَتَهُ...
🌴مردى از بازرگانان فارس كه از پيروان امام رضا ع بود، در نامه اى به آن حضرت درباره خمس، اجازه خواست.
☀️حضرت رضا ع در پاسخ او نوشت:
... به راستى خمس كمك به ما در دين ما و امور عيالات و دوستان ما است.
و نیز وسيله بذل و بخشش و حفظ آبروى ما است از كسى كه از او بيم داريم.
سپس فرمود:
♻️پس تا مى توانيد آن را از ما دريغ نداريد و خود را از دعاى ما محروم نسازيد،
🍃زيرا پرداخت خمس كليد روزى شما و مايه پاك شدن گناهان شما است.
🍂و نیز ذخيرهاى است که براى روز بى نوائى تان پس انداز می كنيد.
🙏مسلمان كسى است كه به عهد خود با خدا وفا كند. و كسى كه با زبان پذيرای دین باشد اما با قلب مخالف کند مسلمان نيست. والسلام.
الكافي، ج۱، ص ۵۴۷ ، ح ۲۵
@mojtahedie71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶بیمه شدن از گناهان جنسی
#ببینید | #دانلود_اجباری
امام صادق (ع):
با خواندن سوره نور خودتان و فرزندان و خاندان تان را از گناهان و انحرافات جنسی حفظ کنید.
در این روزگار پر از آسیب و خطر
در این فضای مسموم مجازی
و شبکه های اجتماعی رها شده
حرکتی برای زندگی خودتان بزنید ✅
@mojtahedie71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج آقا عالی
تنبلی نکن برای نماز
@mojtahedie71
❇️ درمان با سوره یس
⚜️ در جامع الاخبار از پیامبر صلى الله عليه وآله روایت است که فرمودند:
⬅️ یا علی عليه السلام بخوان سوره یس را که در آن ده برکت است، نمی خواند گرسنه ای مگر آنکه سیر شود، و تشنه ای که سیراب شود، و برهنه ای که پوشیده شود، و عزبی که ازدواج کند، و کسی که ترسی داشته آرام شود، و مریضی که از بیماری رها شود، و محبوسی که از زندان رها شود، و مسافری در سفر مگر اینکه به او کمک شود و قرائت نشود سوره یس نزد میت مگر آنکه به او تخفیف داده می شود از جانب خدا در عذابش، و نمی خواند آن را کسی که از او چیزی گم شده مگر آنکه بیابد آن را در راه آن .
📚منبع: جامع الاخبار : 54 / طب الرسول المصطفی : ج 2 ص 173.
#داستان
شیخ رجبعلی خیاط مستاجری داشت که زن و شوهر بودند و 20 ریال اجاره از آنها میگرفت.
بعدازچند وقت این زن و شوهر صاحب فرزند شدند.
رجبعلی به دیدنشون رفت و به مرد گفت: داداش جون فرزند دار شدی خرجت بالاتر رفته، از این ماه به جای 20 ریال 18 ریال اجاره بده...
2 ریالشم واسه فرزندت خرج کن. این 20ریال رو هم بگیر اجاره ی ماه گذشته ایه که بهم دادی، هدیه ی من باشه برای قدم نوزادت "
اون وقت تو دوره زمونه الان دقیقا کرایه هارو با فرزند دار شدن مردم بالا میبرن...
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: «خداى رحمانِ خجسته و والا، به مردمانِ دلرحم رحم مى کند. (پس) به ساکنان زمین رحم کنید تا آن که در آسمان است به شما رحم کند.
@mojtahedie71
🌸🌸🌸 کلامکم نور
✅ الإمامُ الكاظمُ عليه السلام
كانَ يحيَى بنُ زَكريّا عليهما السلام يَبكي و لا يَضحَكُ ، و كانَ عيسَى بنُ مَريمَ عليهما السلام يَضحَكُ و يَبكي ، و كانَ الّذي يَصنَعُ عيسى عليه السلام أفضَلَ مِن الّذي كانَ يَصنَعُ يحيى عليه السلام .;
امام كاظم عليه السلام
روش يحيى بن زكريّا عليهما السلام اين بود كه مى گريست و هيچ گاه نمى خنديد؛ عيسى بن مريم هم مى خنديد و هم مى گريست و كارى كه عيسى عليه السلام مى كرد، برتر از كارى بود كه يحيى عليه السلام مى كرد.;
الكافي : 2/665/20 .
✅ الإمامُ الكاظمُ عليه السلام ـ أيضا ـ
النِّعمَةُ الظّاهِرَةُ الإمامُ الظّاهِرُ ، و الباطِنَةُ الإمامُ الغائبُ .;
امام كاظم عليه السلام فرمودند :
نعمت آشكار وجود امام آشكار است و نعمت نهان، وجود امام غايب است.;
كمال الدين : 368 / 6.
✅ قال الإمام الرضاء عليه السلام:
صَديقُ الجاهِلِ في تَعَبٍ .
امام رضا علیه السلام می فرمایند:
دوستِ آدم نادان، در رنج است .
بحار الأنوار : 78/352/9
✅ الإمامُ الجوادُ عليه السلام
مَنِ استَحسَنَ قَبيحا كانَ شَريكا فيهِ .;
امام جواد عليه السلام
هر كس كار زشتى را نيك شمارد، در آن كار شريك باشد.;
كشف الغمّة : 3/139.
✅ قال الإمام الهادي عليه السلام:
ـ في الزِّيارَةِ الجامِعَةِ الَّتي يُزارُ بِهَا الأَئِمَّةُ عليهم السلام ـ : الحَقُّ مَعَكُم وفيكُم ، ومِنكُم وإلَيكُم ، وأنتُم أهلُهُ ومَعدِنُهُ
امام هادی علیه السلام می فرمایند:
ـ در زيارت جامعه اى كه امامان را با آن زيارت مى كنند : حقّ با شما و در ميان شما و از شما و به سوى شماست، شماييد اهل حقّ و معدن آن .
التهذيب : 6 / 97 / 177 ، وراجع : ص 156 / 169 من كتابنا هذا .