🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁🌾
🍁🌾🍁🌾
🍁🌾
🍁
✨ #حدیث_روز 20
🔶 به درستی که خداوند سبحان پنج چیز را در پنج چیز قرار داده است
❣عزت را در اطاعت
❣ ذلت را در معصیت
❣ علم را در شکم خالی
❣ هیبت را در نماز شب
❣ و بی نیازی را در قناعت
📔 ارشادالقلوب ج1، ص 118
📔 برگرفته از کتاب
《 #احادیث_الطلاب آیت الله مجتهدی》
_________
🌍 @mojtahedie71 ✍ڪلیڪ ڪنید
❣کانال رسمی آیت الله مجتهدی(ره)❣
🍁
🍁🌾
🍁🌾🍁🌾
🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁
@mojtahedie71
❄💫 متقین 💫❄
💟 آیت الله مجتهدی تهرانی (ره):
سوره بقره: >> الم ﴿1﴾ ذَلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ ﴿2﴾
🔶 این قرآن فقط متقین را هدایت می کند. اشخاصی که گناه میکنند قرآن برای آنها هدایت ندارد.
«لایزید الظالمین إلّا خسارا». هر چه هم قرآن بخوانند تاریک میشوند.
🔶 اشخاص باتقوا قرآن که میخوانند نورانی میشوند. عمل به قرآن می کنند، معانی اش را می فهمند. «هدیً لِّلْمُتَّقِینَ» قرآن هادی متقین است. مصدر است، ولی معنای فاعل دارد.
💕 اگر آدم باتقوا باشد قرآن دست او را می گیرد، راه را به آدم نشان می دهد، راه دیانت را نشان می دهد، راه خدا را نشان میدهد، قرآن کتاب آسمانی است، اما شرطش این است که باتقوا باشیم.
💕 چراغ قرمز اگر رسیدیم، ترمز کنیم. با چراغ سبز برویم. تقوا داشته باشیم. خلبان هواپیماها یک چیزی دارند که با آن راه را میآیند. از آمریکا می آید یک مملکت دیگر. از ایران می روند جای دیگر.
✅ قرآن هم راهنمای ماست هر که می خواهد گمراه نشود مثل هواپیما باید آن راه پیما را داشته باشد که بداند کجا می رود وإلا می خواهد برود ترکیه از یک مملکت دیگر سر در میآورد. باید ما قرآن را راهنمای خود قرار دهیم، لذا می فرماید: «هدیً للمتقین».
✅ این قرآن هدایت برای چه کسانی است؟ کسانی که گناه نمی کنند.
🔴 اگر گناه کنند و تقوا نداشته باشند، برای او راهنما نیست، بلکه تاریک می شود. اگر میخواهید قرآن راهنمایتان باشد راهش تقواست.
🌷کانال رسمی آیت الله مجتهدی(ره)🌷
___________
🌍 @mojtahedie71 ✍ڪلیڪ ڪنید
هدایت شده از آیت الله مجتهدی ( تهرانی) ره
@dars_akhlaq.mp3
1.46M
#کلیپ_صوتی 🔵 #درس_اخلاق
💠موضوع: #تلف کردن #عمر
🎙🌸آیت الله #مجتهدی تهرانی (ره)
♨️ سخنان خیلی تکان دهنده
@mojtahedie71
https://eitaa.com/joinchat/2482176035C088642de3a
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
" ملائڪہ " ، قدرتها و قوههایۍ
ڪہ عالم راتدبیرمیکنند...!🌱
#خلقتملائکہ
╔═.🍃.════╗
╚════.🍃.═╝
🦋﷽🦋
يک آقایی میگفت من نماز صبحم قضا شد، در همان بسترم که خوابيده بودم مرحوم آيت الله بهجت به من گفتند که بلند شو قرآن بخوان؛ عنايت کرديد! اينطور نيست که آدم اگر سحر را از دست داد پس بين الطلوعين را نيز از دست بدهد! يا العياذ بالله اگر بينالطلوعين خواب ماند، دم آفتاب هم بلند نشود نماز بخواند. ضرر را از هر کجا بگيريد نفع است.
🦋الّلهُمَّ صَلَّ عَلَی مُحَمَّدوَآلِ مُحَمَّد وعَجّل فَرَجَهُم به حقّ مولاعلی علیه السّلام 🦋
🌸🌸🌸 کلامکم نور
✅ قال الإمام حسن عليه السلام:
ـ لَمّا قالَ لَهُ رجُلٌ : ما بالُنانكرَهُ الموتَ ولا نُحبُّهُ؟ ـ : لِأنّكُم أخرَبتُم آخِرَتَكُم ، وعَمّرتُم دُنياكُم ، وأنتُم تَكرَهونَ النُّقلَةَ مِن العُمرانِ إلَى الخَرابِ .
امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند:
ـ در جواب مردى كه به او عرض كرد : چرا مرگ را ناخوش داريم و آن را دوست نداريم؟ ـ فرمود : زيرا شما آخرت خود را ويران و دنيايتان را آباد كرده ايد و دوست نداريد از آبادانى به ويرانه منتقل شويد.
معاني الأخبار : 390/29 .
✅ قال الإمام حسن عليه السلام:
ـ لَمّا سُئلَ عَنِ المُروءَةِ ـ : حِفظُ الدِّينِ ، وإعزازُ النّفسِ ، ولِينُ الكَنَفِ ، وتَعَهُّدُ الصَّنيعَةِ ، وأداءُ الحُقوقِ ، والتَّحَبُّبُ إلَى النّاسِ .
امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند:
ـ در پاسخ به سؤال از مردانگى ـ فرمود: حفظ دين و عزّت نفس و نرمش و مداومت بر نيكى و احسان و گزاردن حقوق و دوستى نمودن با مردم است.
تحف العقول : 225.
✅ قال الإمام حسن عليه السلام:
المؤمنُ لا يَلهو حتّى يَغفُلَ ،فإذا تَفَكّرَ حَزِنَ .
امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند:
مؤمن ، سرگرمى نمى كند تا در نتيجه غافل گردد. پس چون [لحظه اى در كار خود] بينديشد اندوهگين شود.
تنبيه الخواطر : 1/52.
✅ قال الإمام حسين عليه السلام:
إِنَّ اَعْمالَ هذِهِ الاُْمَّةِ ما مِنْ صَباحٍ اِلاّ وَتُعْـرَضُ عـَلَى اللّه ِ تَعالى.
امام حسین علیه السلام می فرمایند:
اعـمال اين امّـت هـر روز بر خداوند متعال عرضه مى شود.
بحارالانوار، ج 73، ص 353. عيون اخبار الرضا، ج 2، ص 48.
✅ قال الإمام حسين عليه السلام:
اِنَّ سُكّانَ السَّمواتِ يَفْنُونَ وَاَهْلَ الاَْرْضِ يَمُوتُونَ وَجَمِيعُ الْبَرِيَّةِ لا يَبْقُونَ وَكُلَّ شَىْ ءٍ هالِكٌ اِلاّ وَجْهَهُ.
امام حسین علیه السلام می فرمایند:
آسمانيان فانى مى شوند و زمينيان مى ميرند، و همه آنها ناپايدارند و همه چيز از بين رفتنى است جـز خـــدا.
فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 94 ـ مقاتل الطالبيين، ص 112.