┏━━━✍✍✍━━┓
📔 @mojtahedie71 📔
┗━━━✍✍✍━━┛
《 #دیوان_عمل 》1
⚪ آیت الله مجتهدی تهرانی(ره):
💟 پیامبر خدا صلی الله علیه وآله فرمودند:
💞 بنده پیش خدا سه دفتر دارد، یعنی وقتی ما از دنیا می رویم سه تا دفتر جلوی روی ما می گذارند:
اول👈 دیوانی که خداوند چیزهایی که در آن هست را نمی آمرزد
حالا در آن دفتر چیست: 《شرک به خدا》.
❄شرک به خدا دو نوع است:
1⃣ اگر انسان بت پرستی بدون توبه از دنیا برود این شرکی که به خدا ورزیده در آن دیوان هست و خداوند آن را نمی بخشد
2⃣ ریا نیز جزء شرک است و شرک خفی می باشد و در این دفتر نوشته می شود. آن کس که مرتب می گوید《به حجری که بوسیدم》و مکه اش را به رخ ما می کشد، این ریاست ، هرچند می گویند《بعد از عمل ، ریا مبطل نیست》علی ای حال ، اگر کسی عملش را به مردم نشان بدهد، ریاست و در ان دفتر ثبت است و بخشیده نمی شود.
کانال رسمی آیت الله مجتهدی(ره)🌹
┏━━━✍✍✍━━┓
📔 @mojtahedie71 📔به ما بپیوندید
┗━━━✍✍✍━━┛
┏━━━✍✍✍━━┓
📔 @mojtahedie71 📔
┗━━━✍✍✍━━┛
《 #دیوان_عمل 》2
⚪ آیت الله مجتهدی تهرانی(ره):
دوم 👈 حق الله است که قابل بخشش است
🔶 آن دیوان ، دیوان عمل ماست ، نماز و روزه های ما می باشد. اگر بنده ای نمازخوان بوده یا نبوده، توبه کرده بعد نماز خوان شده، این ها تماما در آن دیوان ثبت شده.
🔶 خدا به این چیز ها می گوید 《حق الله》که خدا خیلی در این موارد سخت نگرفته است.
سوم 👈 دفتر حق الناس
🔷 دیوان سوم《حق الناس》است که خداوند در این مورد می گوید:
《 حق الناس با من نیست ، برو از کسانی که مالشان را خورده ای، پیدا کن و آنها را راضی کن.》
🔷 پس در قیامت یک دادگاه نظامی تشکیل می شود برای کسانی که مال دیگران را خورده اند.
👌 پس خدا در مورد دیوان دوم که حق الله است خیلی سخت نمی گیرد و کنار می آید مثلا اگر نماز خوان نبودی ، توبه کردی بعد نماز خوان شدی یا وصیت کرده ای نماز قضا برایت بخوانند و ان شاءالله هم بخوانند، خدا در این ها زیاد سخت نمی گیرد.
کانال رسمی آیت الله مجتهدی(ره)🌹
┏━━━✍✍✍━━┓
📔 @mojtahedie71 📔به ما بپیوندید
┗━━━✍✍✍━━┛
🌺 امیرالمؤمنین #امام_علی علیه السلام:
《 كيفَ يأنَسُ باللّهِ مَن لا يَسْتوحِشُ مِن الخَلقِ؟
❇️ چگونه با خدا انس گيرد، آن كه از مردم دورى نگزيده است؟ 》
📚 غررالحكم ، حدیث ۷۰۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یاد امام زمان علیه السلام
🌸🌸🌸 کلامکم نور
✅ الإمامُ الكاظمُ عليه السلام
لا تُحَدِّثُوا أنفُسَكُم بفَقرٍ ··· فإنّهُ مَن حَدَّثَ نفسَهُ بالفَقرِ بَخِلَ .;
امام كاظم عليه السلام
فقر را به خود تلقين نكنيد··· زيرا كسى كه به خود تلقينِ فقر كند، بخيل مى شود.;
تحف العقول : 410.
✅ الإمامُ الكاظمُ عليه السلام
تَفقَّهُوا في دِينِ اللّه ِ ، فإنَّ الفِقهَ مِفتاحُ البَصيرَةِ ، و تَمامُ العِبادَةِ ، و السَّببُ إلَى المَنازِلِ الرَّفيعَةِ و الرُّتَبِ الجَليلَةِ في الدِّينِ و الدنيا ، و فَضلُ الفَقيهِ علَى العابِدِ كَفَضلِ الشَّمسِ علَى الكواكِبِ ، و مَن لم يَتَفَقَّهْ في دِينِهِ لم يَرضَ اللّه ُ لَهُ عَمَلاً .;
امام كاظم عليه السلام
در دين خدا فقيه و دانا شويد؛ زيرا فقه كليد بصيرت است و مايه كمال عبادت و وسيله رسيدن به مقامات بلند و مراتب عالى دينى و دنيايى. برترى فقيه بر عابد، همچون برترى خورشيد است بر ستارگان و هر كه در دين خود دانا و فقيه نشود، خداوند هيچ عملى را از او نپسندد.;
بحار الأنوار : 78/321/19.
✅ قال الإمام الرضاء عليه السلام:
لا يَكونُ المؤمنُ مؤمنا حتّى يَكونَ فيهِ ثلاثُ خِصالٍ: سُنَّةٌ مِن رَبِّهِ ، وسُنَّةٌ مِن نَبِيِّهِ ، وسُنَّةٌ مِن وَلِيِّهِ ، فالسُّنَّةُ مِن رَبِّهِ كِتمانُ سِرِّهِ ، قالَ اللّه ُ عزّوجلّ : «عالِمُ الغَيْبِ فلا يُظْهِرُ عَلى غَيْبِهِ أَحَدا * إلّا مَنِ ارْتَضى مِن رسولٍ» الجنّ : 26 و 27 .
امام رضا علیه السلام می فرمایند:
مؤمن ، مؤمن نباشد مگر اين كه سه خصلت در او باشد : خصلتى از پروردگارش و خصلتى از پيامبرش و خصلتى از وليّش . خصلت پروردگارش راز پوشى است . خداوند عز و جل فرموده است : «داناى غيب و نهان است و هيچ كس را بر غيب خود آگاه نمى سازد ، مگر پيامبرى را كه پسنديده باشد» .
بحار الأنوار : 75/68/2
✅ الإمامُ الجوادُ عليه السلام
الحَوائجُ تُطلَبُ بالرَّجاءِ ، و هِي تَنْزِلُ بالقَضاءِ ، و العافِيَةُ أحْسَنُ عَطاءٍ .;
امام جواد عليه السلام
نيازها، با اميدوارى خواسته مى شود و با قضاى الهى نازل مى شود و عافيت،بهترين عطاست.;
أعلام الدين : 309 .
✅ قال الإمام الهادي عليه السلام:
ـ فِي الزِّيارَةِ الجامِعَةِ الَّتي يُزارُ بِهَا الأَئِمَّةُ عليهم السلام ـ : بِأَبي أنتُم واُمّي ونَفسي ، بِمُوالاتِكُم عَلَّمَنَا اللّه ُ مَعالِمَ دينِنا ، وأصلَحَ ما كانَ فَسَدَ مِن دُنيانا ، وبِمُوالاتِكُم تَمَّتِ الكَلِمَةُ وعَظُمَتِ النِّعمَةُ وَائتَلَفَتِ الفُرقَةُ ، وبِمُوالاتِكُم تُقبَلُ الطّاعَةُ المُفتَرَضَةُ ، ولَكُمُ المَوَدَّةُ الواجِبَةُ
امام هادی علیه السلام می فرمایند:
ـ در زيارت جامعه كه بدان امامان را زيارت مى كنند ـ : پدر و مادرم و جانم فداى شما، به واسطه ولايت و دوستى شماست كه خداوند نشانه هاى دينمان را به ما آموخت و تباهى هاى دنياى ما را به سامان آورد و به واسطه ولايت و دوستى شماست كه كلمه (توحيد) كامل گشت و نعمت تمام شد و جدايى به اتحاد انجاميد و به واسطه ولايت و دوستى شماست كه طاعت [و عبادات ]واجب پذيرفته مى شود و آن دوستى و محبّتى كه واجب گشته است مخصوص شماست.
التهذيب : 6 / 100 / 177 ، وراجع : ص 156 / 169 من كتابنا هذا .
🌺 دعاى روز چهارشنبه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ اللَّيْلَ لِبَاساً وَ النَّوْمَ سُبَاتاً وَ جَعَلَ النَّهَارَ نُشُوراً لَكَ الْحَمْدُ أَنْ بَعَثْتَنِي مِنْ مَرْقَدِي وَ لَوْ شِئْتَ جَعَلْتَهُ سَرْمَداً حَمْداً دَائِماً لاَ يَنْقَطِعُ أَبَداً وَ لاَ يُحْصِي لَهُ الْخَلاَئِقُ عَدَداً اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ أَنْ خَلَقْتَ فَسَوَّيْتَ وَ قَدَّرْتَ وَ قَضَيْتَ وَ أَمَتَّ وَ أَحْيَيْتَ وَ أَمْرَضْتَ وَ شَفَيْتَ وَ عَافَيْتَ وَ أَبْلَيْتَ وَ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَيْتَ وَ عَلَى الْمُلْكِ احْتَوَيْتَ أَدْعُوكَ دُعَاءَ مَنْ ضَعُفَتْ وَسِيلَتُهُ وَ انْقَطَعَتْ حِيلَتُهُ وَ اقْتَرَبَ أَجَلُهُ وَ تَدَانَى فِي الدُّنْيَا أَمَلُهُ وَ اشْتَدَّتْ إِلَى رَحْمَتِكَ فَاقَتُهُ وَ عَظُمَتْ لِتَفْرِيطِهِ حَسْرَتُهُ وَ كَثُرَتْ زَلَّتُهُ وَ عَثْرَتُهُ وَ خَلُصَتْ لِوَجْهِكَ تَوْبَتُهُ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ وَ ارْزُقْنِي شَفَاعَةَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ لاَ تَحْرِمْنِي صُحْبَتَهُ إِنَّكَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ اللَّهُمَّ اقْضِ لِي فِي الْأَرْبَعَاءِ أَرْبَعاً اجْعَلْ قُوَّتِي فِي طَاعَتِكَ وَ نَشَاطِي فِي عِبَادَتِكَ وَ رَغْبَتِي فِي ثَوَابِكَ وَ زُهْدِي فِيمَا يُوجِبُ لِي أَلِيمَ عِقَابِكَ إِنَّكَ لَطِيفٌ لِمَا تَشَاءُ.