- مُلحَق -
حتمااا🤌🏻😁 اونایی که انتخاب رشته دارن ، پیام های پایین ممکنه به دردتون بخوره ..
خببب 🦦
باید بهت حق بدم که استرس داشته باشی
چون انتخاب رشته یکی از پر چالش ترین
قسمت های مدرسس🌚
منم خیلیی سردرگم بودم و بین چندتا رشته
گیر کرده بودم🥲
اولش تصمیمم رو گرفتم که برم هنر ، که
به دلایلی نرفتم ..
بعدش گفتم میرم انسانی و حتی اون مدرسهای که قبول شدم هم ، مصاحبهشو رفتم
و یه جورایی رشته انسانیرو انتخاب کرده بودم
تا اینکه یکی بهم گفت ، خب تو که داری میری انسانی
و خیلی بهش علاقه داری ،چرا معارف رو انتخاب نمیکنی ..
اونموقع اطلاعاتِ زیادی از معارف نداشتم و
تصمیم گرفتم درموردش تحقیق کنم ..
- مُلحَق -
خببب 🦦 باید بهت حق بدم که استرس داشته باشی چون انتخاب رشته یکی از پر چالش ترین قسمت های مدرسس🌚 منم خ
طی تحقیقاتم به این نتایج رسیدم کههه🦦:
اولش باید بگم که رشته معارف مثل رشته های دیگس و مدرسه میرن نه حوزه✋🏻!
(کلا با حوزه فرق میکنه!!!)
دوم اینکه رشته معارف خیلیی شبیه به انسانیه
یعنی دروس تخصصی رشته انسانی و معارف مثل همه .
حتی کنکورمون هم مثل همه و تراز رشته معارف با انسانیه .
دروس تخصصی مون هم که :ریاضی.فنون.منطق.فلسفه.
اقتصاد.جامعهشناسی.عربی.
جغرافیا.تاریخ.روانشناسی
اینا با انسانی مشترکه☝️🏻
و دروس تخصصی رشته معارف :
اصولعقاید . احکام . اخلاق . علوم قرآنی
این چهارتا دروس تخصصی معارفه
و اینکه تاریخ معارف تاریخ اسلامِ که خیلییی جذاب تر از تاریخ انسانی هاس بنظرم🤌🏻
وَ عربیمون😪عربیمووون ...
(فقط بچههای معارف میتونن تایید کنن)
عربی درس تخصصی انسانی و معارفه و توی کنکورمونم میاد . خب .
عربی رشته انسانی پیش معارف ، هیچییی نیست .
فک کن اونایی که انسانی ان میگن عربیمون سخته .
تو عربی انسانی رو دوبرابر کن میشه معارف(خیلی جامع و کامله عربیمون🤌🏻)
و باید دوس داشته باشی عربی رو تا بتونی
بری انسانی و معارف . درکل ؛
اگه عاشق شعری(فنون)_
عاشق مردم و شناختن آدمایی(روانشناسی)_
عاشق شناختن جامعههای مختلف توی سراسر دنیایی(جامعهشناسی)
عاشق دلیل و فکت های درستی(منطق.فلسفه)_
عاشق گذشتهای و میخوای بدونی در گذشته
چه اتفاقایی افتاده(تاریخ) و ..
رشته معارف و انسانی ، دقیقا مثل زندگیه و تو درکنار درس ، روش زندگی یاد میگیری .
جذابه جذاب🤌🏻😭
و درنهایت به عنوان کسی که خیلی تحقیق کرده بین انسانی و معارف ،
اگه هدفت اینه دبیرستانو فقط بخونی و تموم
برو انسانی(نمیگم راحتههاا چون درساشو دارم میخونم میدونم😪)
اما اگه هدفت غیر از اینکه دبیرستانو تموم کنی ، اینه که یه چیزی هم یاد بگیری که به درد خودت و زندگی و آیندت بخوره . بهت معارف رو پیشنهاد میکنم🤝
البته باید اینو تو خودت ببینی که میتونی از پسش بر بیای یا نه چون نیاز داره به تلاش🤌🏻
هر رشته ای سختیه خودشو داره فقط تحقیق کن و علاقهتو انتخاب کن .
چون غیر از اون دَووم آوردن سخته ..
از همه مهمتر توکل کن به خدا و
بسپر به امام حسین و امام رضا🤍✨
اگه سوالی داشتید بپرسید
حتما اگه کمکی از من بربیاد دریغ نمیکنم🫂
هدایت شده از محبین
به قول شیخ شوشتری که میفرمودن ؛
شما فکر میکنید مصیبت، خوردن تیر
به حلقوم حضرت علی اصغر است؟
اصلِ مصیبت طفل به میدان آوردن است ...
@ir_mohebin