48.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙توصیههای استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری به جهادگران تبیین (دیماه ۱۴۰۲)
💥 روایت دشمن این است: ۱. مشکلات کشور فراوان است! ۲. مشکلات، لاینحلّ است و با تغییر مدیران هم حل نمیشود! ۳. ریشۀ مشکلات به «مقاومت» بر میگردد!
در جهاد تبیین باید هر سه رکنِ روایت دشمن را تصحیح کنیم و روایت درست و واقعی از فتوحات و خلأها ارائه کنیم.
نه مشکلات، فراوان است. نه غیرقابل حل است و نه اینکه به مقاومت برمیگردد.
⚡️ هنر جهاد تبیین و پیچیدگیهای آن
⚡️ اهمیت کلانروایت
⚡️#شُبهات و #شَهوات دو عرصۀ هجوم شیاطین
#جهاد_تبیین
#انتخابات
1ـ راههای افزایش مشارکت.mp3
10.4M
💥 آیتالله میرباقری | راههای افزایش مشارکت مردم در انتخابات (دیماه ۱۴۰۲)
◀️ قبل از اینکه کار داشته باشیم که چه کسی در انتخابات آتی رأی میآورد یا نمیآورد، باید تلاش کنیم که مشارکت مردم افزایش پیدا کند.
محور تبلیغات ما در انتخابات باید امیدآفرینی برای افزایش مشارکت باشد.
1⃣ باید تصویری مطلوب، جذاب و شورانگیز از آیندهای که جامعه بهسوی آن حرکت میکند، ارائه دهیم.
2⃣ باید کلانروایتی مبتنی بر نظریه پیشرفت تبیین کنیم و در آن نشان دهیم که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در زمینههای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، نظامی، دیپلماتیک و... گامهای بلند و موفق و گاهی شگفتانگیز، بهسمت آن تصویر مطلوب برداشته و موازنهها را تغییر داده است.
3⃣ در جهاد تبیین باید بین گفتمان «مقاومت و پیشرفت» و «انفعال و توسعه» مقایسه کنیم و توضیح دهیم که مقاومت موفق بوده است مسیر دیگری را برای پیشرفت پایدار کشور باز کند که آثار خسارتبار گفتمان سازش و توسعه را در پی ندارد.
4⃣ باید آسیبشناسی از معضلات و مشکلات کشور را همدلانه با جامعه و مردم ارائه دهیم؛ نباید نقدها و اشکالات موجود را رد کنیم، منتها در تحلیل علل و عوامل این آسیبها باید نشان دهیم که آسیبها بهخاطر مقاومت نبوده، بلکه عمدتاً بهخاطر «انفعال و توسعه» و کپیبرداری از الگوهای غربی بوده است؛ هرچند بخشی هم بهخاطر کوتاهیهاست.
#انتخابات
#جهاد_تبیین
#تصویر_مطلوب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«اگر نتوانیم تبیین کنیم که مسیر نُصرت، چه قواعد و سُنّتهایی دارد، سختیهای راه به پای عدم توفیق نوشته خواهد شد!
بخشی از آسیبها، ضرورتِ این راه است. برای مثال، سختیِ جنگ خندق تقصیر کسی نیست! درگیری و مبارزه، بهطورطبیعی سخت است.
اما بخش دیگر، [به الگوهای غربی و به کوتاهیها برمیگردد و] راهحل دارد.»
#خطاهای_محاسباتی
#سُنّتهای_نُصرت
#جهاد_تبیین
#انتخابات
┄═﷽═┄
✍🏻 اگر هدف از خلقت #معرفت_الله است، اینجا نباید بگوییم که برای ما میسور نیست.
📔 مطلع #معرفت_نفس
May 11
۶ بهمن ۱۴۰۲ طرحی برای فردا شبکه ۱.mp3
18.31M
رجز امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در برابر عمرو بن عبدود.mp3
3.51M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #کلیپ_صوتی
📜 رجز امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در برابر عمرو بن عبدود
🎞 برگرفته از فصل دوم جلسات "کدام حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟"
📜 محبت دنیا
عارف کامل آیت الله میرزا محمدعلی شاه آبادی
انّ باب القلب لابدّ ان يكون محفوظاً من ورود محبة الدنيا فانّه إذا وردت فيها فلا محالة ينهزم جند العقل و يغلب جند الجهل.
✍🏻 حتما درب قلب انسان باید از ورود محبت دنیا بسته باشد. آنگاه که محبت دنیا وارد قلب شود ناگزیر لشکر عقل را شکست می دهد و لشکر جهل پیروز میگردد.
📔 الکشف و الرسالة
May 11
🌄 حیف است که...
✍🏻 عینصاد
❞ حيف است از امام، غير از امام، چيزى بخواهيم!
📚 #تو_می_آیی | ص ۸۶
"ممهدین"
🌄 حیف است که... ✍🏻 عینصاد ❞ حيف است از امام، غير از امام، چيزى بخواهيم! 📚 #تو_می_آیی | ص ۸۶
📜 حیف است که...
▫️ما از امام نه خودش و نه خودمان، كه خانه و زندگى را مىخواهيم و از او به جاى مغازه و بيل و كلنگ استفاده مىكنيم.
ما بيشترها را فداى كمترها كردهايم. و اين است كه عشق نيست، بازى است. مثل بازى بچههايى است كه متكاها را زير پايشان مىگذارند، تا به عروسكهايشان برسند و همين كه رسيدند، فرار مىكنند.
▫️سوداگرى است، مثل سوداگرىِ آن رند كه مىگفت حيف است كه انسان از غير امام چيزى بخواهد؛ در حالى كه حيف است از امام، غير از امام، چيزى بخواهيم.
▫️ ما از امام، امامت را مىخواهيم و اين عشق ماست و از او وسيلۀ راه يافتن و جهت گرفتن مىسازيم و اين توسل ماست.
✍🏻 عینصاد
📚 #تو_می_آیی | ص ۸۶
#️⃣ #عکس #عکس_نوشته #امامت
🌄 محبّت، کافی نیست...
✍🏻 عینصاد
❞ آنچه مطلوب است، ولايت على است، نه صرف محبت او. محبت على را هر كسى دارد.
📚 #عوامل_رشد | ص ۱۵۶
#️⃣ #عکس #عکس_نوشته #تربیت
"ممهدین"
🌄 محبّت، کافی نیست... ✍🏻 عینصاد ❞ آنچه مطلوب است، ولايت على است، نه صرف محبت او. محبت على را هر كس
📜 محبّت، کافی نیست...
▫️ اينكه چند هزار ساعت از على و پيامبر سخنرانى كنيم، آيا عشقى از آنها در دلمان مىآيد؟ اگر عشقى هست، در حد جُرج جُرداق و احمد حنبل است يا نه، عشقِ بالاتر است؟
▫️ آنچه مطلوب است، ولايت على است، نه صرف محبت او. محبت على را هر كسى دارد.
كسانى كه در اين هستى عاشق يك بلبل و يك برگ مىشوند، شكوه يك جنگل يا يك منظره آنها را مىگيرد، چگونه شكوه و عظمت على، آنها را به خودش جذب نكند؟!معاويه هم على را دوست داشت.
▫️ مگر كسى مىتواند على را دوست نداشته باشد؟! ولى مسئله، ولايت است؛ يعنى فقط على را دوست داشته باشيم و فقط او را حاكم بگيريم. اين ولايت بهمعناى اولويّت است: «اَلَسْتُ اَولى بِكُمْ مِنْ اَنفُسِكُم» يعنى آنها در ما نسبت به ما حاكمتر و سزاوارتر باشند.
✍🏻 عینصاد
📚 #عوامل_رشد | ص ۱۵۶
#️⃣ #متن #بریده_کتاب #تربیت
┄═﷽═┄
💠خود خواهی به چند قسمت تقسیم میشود که عبارتند از :خودخواهی که کلا دنیوی است؛مثل خود خواهی مربوط به ثروت ومقام و زن وفرزند وخانه وماشین ومانند آن.
خودخواهی اخروی :مثل حب بهشت وکرامات وثواب ها ومقامات معنوی.
خودخواهی مخلوط:مخلوطی از امور روحی وجسمی .در این میان تا سالک از تمام این خودیت ها نگذرد،به اثبات خودیت خداوندی در وجودش نخواهد رسید.
📚المطالب السلوکیه