eitaa logo
اندیشه انقلاب اسلامی
836 دنبال‌کننده
406 عکس
22 ویدیو
128 فایل
انتشار همه یادداشتهای مرتبط با #اندیشه_انقلاب_اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️عرض سلام و ادب محضر دوستان عزیز؛ ✅امیدوارم که سال را به شادکامی آغاز کرده باشید و لحظات پربرکتی را پیش رو داشته باشید. ✅قصد دارم در این کانال همراه با بارگذاری سلسله دروس و که به رسیده است، عبارات کوتاهی با عنوان به محضر عزیزان فرهیخته تقدیم کنم. ✅امید دارم که حقیر را از نقادی خود بی بهره نخواهید گذاشت. 🙏🙏 @monir_ol_din
جلسه شانزدهم دوره «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» به ضمیمه متون مرتبط با محتوای جلسه از استادسیدمنیرالدین حسینی(ره) و برخی شاگردان ایشان. 🔽🔽🔽
16جلسه شانزدهم؛97،12،8.mp3
20.12M
✅جلسه شانزدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» موضوع: تبیین مرحله «اصالت تعلق» https://eitaa.com/monir_ol_din/314
⭕️چکیده مطالب جلسه شانزدهم؛ - علت تعین ربط در "تعلق" -علت نسبت بین درون و بیرون در "تعلق بین درون و بیرون" - علت وحدت و کثرت ترکیبی در "میل ترکیبی" - تعلق و کشش علت "تغییر و حرکت" @monir_ol_din
⭕به نیاز داریم. ✅ استاد سیدمنیرالدین حسینی(ره): «اگر بخواهیم رابطه «دین» و «عقل نظری» و «دانش تجربی» را معلوم نماییم و نحوه تعامل آنها را باهم مشخص کنیم دو احتمال و نظر می توانیم ارائه نماییم؛ یک احتمال این است که؛ یک حوزه مخصوص «دین»،یک حوزه مخصوص «عقل نظری» و یک حوزه هم مخصوص «تجربه» و «دانش تجربی» است. براساس این احتمال، این سه حوزه مستقل از یکدیگر بوده و با هم ربطی ندارند. حوزه دین، «ارزش» را معین می کند. حوزه فلسفه نیز درباره «هستی» صحبت می کند. یک حوزه هم مربوط به دانش تجربی و محصولاتی است که مربوط به «جهان ماده» است. احتمال دوم این است که؛ این سه حوزه نمی توانند از یکدیگر منفک و مستقل باشند به گونه ای که با هم هیچ تعاملی نداشته باشند.در این احتمال و نظر بیان می شود که علاوه بر فلسفه چرایی و فلسفه چیستی به فلسفه دیگری به نام «فلسفه چگونگی» نیز محتاج هستیم. منظور از چگونگی هم «چگونگی شُدَن» می باشد و نه در شکل اصل حول و قوه و در چرایی حول و قوه بلکه در چگونگی حرکت و تبدیل.» 🔺سخنرانی در دفتر تبلیغات اسلامی مشهد، دی ماه ۱۳۷۹ ✅ احتمال دوم، احتمال درست است. عدم ترابط میان حوزه های سه گانه در نهایت به در عرصه های زیستی بشر منجر شده و موجب جامعه خواهد شد. توانسته است تا حدودی مبتنی بر این ترابط را برقرار کند و مانیز برای اداره نیازمند هستیم که بتواند حوزه های سه گانه(دین، عقل نظری، دانش تجربی) قرار بگیرد. https://eitaa.com/monir_ol_din/320
⭕️ 🔸 متن واقعیت دارای سه بعد غیر قابل انکار است: . 🔸عدم ملاحظه هرکدام از این سه بعد به معنای است. اعراض از واقعیت به معنای در نظام فکری است. 🔸حال چنانچه این سه بعد به همدیگر ملاحظه شوند نیاز به داریم. فلسفه چیستی و چرایی درباره؛ چیستی دین، چیستی عقل، چیستی تجربه بحث میکند. اما از فلسفه چگونگی تقوم میان سه بعد غیرقابل انکار بحث میکند، و روش چگونگی تقوم ابعاد سه گانه را در اختیار میگذارد. . https://eitaa.com/monir_ol_din/334
⚫️ قال موسي بن جعفر الکاظم (سلام الله علیه): "تفقهوا فی دین الله فان الفقه مفتاح البصیرة و تمام العبادة و السبب الي المنازل الرفيعة و الرتب الجليلة في الدين و الدنيا" ⚫️ در دین خدا به فقه و فهم عمیق بپردازید، زیرا فقه کلید کسب بصیرت است و به سبب آن عبادت کمال می یابد و طریقی برای رسیدن به جایگاه های بلند مرتبه در دنیا و آخرت است. ⚫️ عرض تسلیت به محضر حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(سلام الله علیهما) و شفیعه محشر کبری فاطمه معصومه (سلام الله علیها) @monir_ol_din
🌹🌹 بنیانگذار حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه): «جمهوری اسلامی» را رسماً اعلام میکنم. 🌹🌹 @monir_ol_din
💐💐💐💐✨✨✨✨ 🌸🌸🌸✨✨✨✨ 🌺🌺✨✨✨✨ ✨✨ اسعدالله ایامکم ✨✨ السلام علیك یا محمد، السلام علیك یا احمد، السلام علیك ايها السراج المنير، السلام عليك ايها السفير بين الله و بين خلقه. ✨✨ عرض تبریک به محضر قطب عالم امکان حضرت بقیةالله الاعظم ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء ✨✨ @monir_ol_din
جلسه هفدهم دوره «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» به ضمیمه متون مرتبط با محتوای جلسه از استاد سیدمنیرالدین حسینی(ره) و برخی شاگردان ایشان. 🔽🔽🔽
17جلسه هفدهم؛97،12،15.mp3
21.56M
✅جلسه هفدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی» موضوع: مرحله اصالت تعلق ۲- تقوم زمان و مکان https://eitaa.com/monir_ol_din/378