eitaa logo
ندای مُنْتَظَر
1.3هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
5.4هزار ویدیو
120 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم أَیْنَ صَدْرُ الْخَلائِقِ ذُوالْبِرِّ وَالتَّقْوى كجاست آنكه پيشوا و صدرنشين آفريدگان و اهل نيكوكارى و تقوى است یا مهدی ادرکنی عجل علی ظهورک ↔️ کپی صلواتی ☑️ ارتباط با ادمین @Montazar59
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ـ ارزش عمل ۶ 🥀🌹 نسبت عمل به نهال ایمان مثل میوه نسبت به درخت نیست، بلکه مثل برگ و شاخه است. همان‌طور که برگ درخت، با انجام عملیات فوتوسنتز-اکسیژن و نور را می‌گیرد و- ریشۀ درخت را تقویت می‌کند، عمل هم موجب تقویت ایمان می‌شود. همین‌که یک‌ذره ایمان، به عمل منجر شود، حرکت آغاز می‌شود و همین عمل موجب تقویت ایمان می‌شود. 📺 ندای مُنْتَظَر @montazar_59
✨﷽✨ـ 🖌 شماره ۳۰ 🔹امام‌حسن(علیه السّلام) می‌فرمایند: شما را به تفکرِ طولانی، مستمر و عمیق، توصیه می‌کنم؛ تفکّر، پدر و مادر هر خوبی‌ای است (مجموعه ورام) 🔹در وجود ما، خوبی‌های فراوانی هست که باید با «فکر و ذکرِ خوب» آنها را جلا بدهیم و بیدار کنیم. برای اینکه فکر و ذکرِ خوب داشته باشیم، باید قدرت کنترل ذهن پیدا کنیم. 🔹امیرالمؤمنین(علیه السّلام) می‌فرمایند: مؤمن، غرق فکر است (نهج‌البلاغه/حکمت۳۳۳) 👈 البته تفکّرِ خوب، نیاز به تمرین دارد؛ همان‌طوری که توجّه و ذکر، نیاز به تمرین دارد. 🔹هیچ‌کسی بی‌فکر نیست؛ ولی اگر فکر خودت را رها کنی، هرزگی می‌کند. ❌ بعضی‌ها تا فکر می‌کنند، فکرشان می‌رود سراغ حسرت‌ها، حسادت‌ها، حرص‌ها و نقشه‌هایی که نابودشان می‌کند. 🔹معمولاً انسان وقتی چیزی را نداشته باشد، خیلی بیشتر می‌خواهدش! و گاهی تا آنجا پیش می‌رود که به چیز دیگری غیر از آن، فکر نمی‌کند؛ لذا کم‌کم عقده‌ای می‌شود. کسی که زیاد به فکر نداشتنی‌های خودش باشد و ذهنش زیاد روی نداشته‌هایش متمرکز بشود، عقده‌ای می‌شود. ⭕️ در روایت هست: اگر چیزی از دنیا را خواستی و به آن نرسیدی، این‌طور در نظر بگیر که انگار اصلاً این خواسته، به ذهنت خطور نکرده بود؛ یعنی مسئله را در ذهن خودت حل کن (کشف‌الغمه) 📺 ندای مُنْتَظَر @montazar_59
✨﷽✨ـ ۳۴ از رئیس ملائکه پرسیدم: شما را چه می شود؟ گفت: من از این رفتار وحشیانه شما، که تا به حال چنین حادثه ای در این عالم امنیت توأماً روی نداده، ترسانم که آتش غضب ربّ بر شما نازل گردد و ما هم در میان شما و به آتش شما بسوزیم. گفتم: شما چرا به آتش بسوزید؟! گفت: جهت آنکه شما را از این کارهای قبیح نهی نکردیم. گفتم: اگر کار ما قبیح است چرا نهی نمی کنید؟! گفت: چون مأمور شده ایم شما را به سرحدّ برهوت ببریم. گفتم: ما هم که با شما می آییم، پس چه چیزمان قبیح است؟ گفت: این هیأت لشکرکشی و فتنه انگیزی تان. گفتم: مگر خدا امر کرده که ما را به غیر این هیأت ببرید؟ گفت: نه! همان قدر که فرمود: آنها را ببرید. گفتم: بردن، بردن است چه پیاده و چه سواره، چه با سلاح و چه بی سلاح، و هکذا إلی آخر أقسام، بردن ها به هر هیأتی و کیفیتی که باشد و همه اینها مأموریت شماست و قبیح نخواهد بود، چون خدا امر به قبیح نمی کند. پس اگر جناب عالی ما را از این امور به حقّ نهی می کردید، حکم برخلاف «ما أنزل اللَّه» کرده بودید و مغضوب درگاه الهی می شدید و از این جهت امر به معروف و نهی از منکر بر کسی واجب است که معروف و منکر را بشناسد و بین این دو را از هم امتیاز بدهد و تو هنوز خوب و بد را نشناخته و تمییز نداده ای، چطور میتوانستی ما را از کاری نهی و به کاری امر کنی؟ دیدم از آن بزرگواری خود قدری فروتن و کوچک گردید و گفت: للَّه الحمد که زبان به منع نگشودم. گفتم: مرا غیرتِ نوعی وا می دارد که شما را از این کوچک تر سازم. گفتار تو، که چنین حادثه ای تا به حال در این عالم رخ نداده است، این خود قیاس است که همیشه آینده مثل گذشته باید باشد و هیچ تازه ای رخ ندهد، زیرا در گذشته روی نداده و: «اوّلین کسی که گرفتار قیاس گردید، ابلیس بود». که هرچه مادّه آتشی دارد، مثل آتش نورانی است و هرچه مادّه خاکی دارد مثل گِل تیره و ظلمانی است و تو خود فهمیدی که قیاس او باطل بود و به همین استبدادش رانده درگاه اللَّه شد. با آنکه در قبال این قیاس باطل تو، صریح قول حقّ است که: 🌱 «کُلَّ یَوْمٍ هُوَ فِی شَأْنٍ».(الرحمن/۲۹) دیدم آقای ملائکه کوچک تر شد و گفت: یک جهت ترس من این است که پیغمبرصلی الله علیه وآله صریحاً در جواب حضرت علی علیه السلام فرمود: هنوز خبیث از طیّب ممتاز نشده، و تقدیر ظهور، پس از امتیاز و جدایی خوبان و بدان است، چنان که در قصّه حضرت نوح علیه السلام بود، و شما مصرّید که برخلاف تقدیرات الهی که آنچه تقدیر بر تأخیر او رفته، به تعجیل مبدّل سازید. به عبارت دیگر آنچه مقدّر شده است که فردا ظهور یابد، تو می خواهی که امروز او را به ظهور آری، و این خود واقعاً دعوی خدایی کردن است. گفتم: هر مقدّری در این عوالم با سلسله اسباب و عللش تقدیر می شود، یا بدون اسباب؟ گفت: با سلسله اسبابش، چون بدون این، طَفْره (انتقال جسمی از یک نقطه به نقطه دیگر بدون طی مسافت بین مبدأ و مقصد) و محال است. گفتم: خدا پدرت را رحمت کند! پس همین رفتارها و دعاهای ما و اصرار و جدیّت در طلب که از حوادث عجیبه شده است، لعلّ (شاید) از اسباب و مقدرّات الهی باشد، چه خطورات و میولات (تمایلات) نفسانی غالباً از اختیار خارج است. گر خدا خواهد که غفّاری کند میل بنده جانب زاری کند بالجمله، اِلحاح (اصرار) در دعا و طلب از خداوند، از جمله اسباب بعضی از مقدّرات است، که دور را نزدیک و نزدیک را به ظهور می رساند و مانع را برمی دارد و شرایط وجود را حاصل می سازد. و خود اِلحاح در دعا نیز از مستحبّات است، که اگر تأثیری در آن مطلوب نکند، لا اقلّ موجب ثواب خواهد بود. رئیس ملائکه قدری از زُمُختی، بازتر و از ترشی، شیرین تر و از تیرگی، روشن تر گردیده و رفیق ما شد. خواهی نخواهی گفت: لیکن نُبُوّات (خبر دادن از غیب) و الهامات و خطورات رحمانی به بندگان، توسّط ملائکه باشد و بدون این صورت نگیرد، چون طفره محال است، و ما از این اخطار و حادثه بی خبریم. گفتم: علاوه بر اینکه آیاتِ آخر سوره بقره، بدون توسّط جبرئیل تان بود، آیا شما ما فوق دارید یا نه؟ گفت: بلی، زیاد! که درجات آنان بر ما معلوم نیست. گفتم: این خطورات ماها، لعلَّ (شاید) به وسیله مافوق شما باشد و علاوه بر اینها ما از دوستان اهل بیت پیغمبریم، و إلّا در این مقام قرب، راه و جا نداشتیم و از لوازم دوستی، یاری کردن عاشق است معشوق خود را، به هرچه ممکن باشد ولو به زبان دعا، پس چه ایرادی به ما دارید؟ می گویید: چرا آنها را دوست دارید؟ و یا اینکه چرا به لوازم دوستی عمل می نمایید؟ ...ادامه دارد 📺 ندای مُنْتَظَر @montazar_59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ـ 🌼🦋🌼 السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ (فرازی‌از‌زیارت‌آل‌یس) 🌼🦋🌼 سلام بر شما وقتی که تهلیل و تکبیر می‌گویید. 🌷 سلام علیکم 🙂 صبحتون بخیر 🌷 یا علی مدد. 📺 ندای مُنْتَظَر @montazar_59
✨﷽✨ـ 🌿🌷 ۷ ⁉️ آیا ذکر مصیبت‌ها و روضه‌ها، ما را عاشق اهل‌بیت(علیهم السلام) کرده؟ 👀 از بیرون این‌طور دیده می‌شود که ما اهل روضه هستیم و به ذکر مصیبت می‌پردازیم. 🙄 خیلی‌ها ممکن است تصور کنند این ذکر مصیبت‌ها و این روضه‌هاست که ما را به اهل‌بیت(علیهم السلام) علاقه‌مند کرده‌اند، درحالی‌که این‌طور نیست. ❤️ ما اگر به کسی علاقه‌مند نباشیم، هرچقدر هم مصیبت‌هایش را بشنویم، این‌قدر عاشقش نمی‌شویم، البته مظلومیت، یک‌مقدار محبوبیت به‌دنبال دارد، ولی نه این‌قدری که ما امام‌حسین(علیه السلام) را دوست داریم. علیه السّلام 🍂🌸🍂 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 📺 ندای مُنْتَظَر @montazar_59