eitaa logo
«منتظرالمهدی عج»
128 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
22 فایل
اینجا 🥰؛دراین جمع با صفا،باخبرخواهیدشد از: ✓اخبار جهان مهدویت ✓شناخت و ارتباط صمیمی باحضرت مهدی علیه آلاف تحیه و السلام ✓آموزش و روش های آمادگی و وحدت منتظران به صورت تشکیلاتی و بین المللی ✓اخبار لحظه ی از جبهه مقاومت و قدس ارتباط با ادمین: @HAfarsi313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 تو با امام زمانت زندگی کن ببین چه آثار و برکاتی تو زندگیت میاد . ♥️ https://eitaa.com/montazarolhojat
🥀در سوگ نبی جهان سیه می‌پوشد ▪️در سینه،دل ازداغ حسن می‌جوشد 🥀از ماتم هشتمین امام معصوم ▪️هر شیعه ز درد، جام غم می‌نوشد رحلت شهادت گونه و جانسوز حضرت نبی اکرم خاتم الانبیاء مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت فرزند دلبندش حضرت مجتبی علیه السلام کریم اهل بیت و علیه السلام بر تمامی شیعیان جهان مخصوصا امام زمان علیه آلاف التحیه والسلام تسلیت باد. •┈┈••✾•🌿🏴🌿•✾••┈┈• https://eitaa.com/montazarolhojat
4_5769464306412295189.mp3
4.85M
🌴می‌کشدم آه این غصه‌ی جانکاه 🌴دوری تو ای ماه یا رسول الله https://eitaa.com/montazarolhojat
⚫️ خاتم الاوصیاء در بیان خاتم الانبیاء 🔹 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: 🔺 الْمَهْدِیُّ مِنْ وُلْدِی، اسْمُهُ اسْمِی، وَ کُنْیَتُهُ کُنْیَتِی، أَشْبَهُ النَّاسِ بِی خَلْقاً وَ خُلْقاً، تَکُونُ لَهُ غَیْبَةٌ وَ حَیْرَةٌ حَتَّى تَضِلَّ الْخَلْقُ عَنْ أَدْیَانِهِمْ، فَعِنْدَ ذَلِکَ یُقْبِلُ کَالشِّهَابِ الثَّاقِبِ، فَیَمْلَؤُهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً. 🔹 مهدی از فرزندان من است. نام او، نام من است و کنیه او کنیۀ من است؛ شبیه ترین مردم به من از حیث خَلق و خُلق است. برای او غیبت و حیرتی خواهد بود، به گونه‌ای که مردم (در نبود او) از ادیان‌شان گمراه شده اند؛ در این هنگام چون شهاب شکافنده‌ای فرو می آید و زمین را از عدل و داد سرشار می نماید؛ پس از این که از ستم و بیدادگری پُر شده است. 📚 الامامة والتبصرة، ص ۱۲۰ روحی له الفداء https://eitaa.com/montazarolhojat
🔸 موعظه و نصیحت امام حسن مجتبی علیه آلاف تحیه والسلام به جناده بن ابی امیه در آخرین لحظات زندگی مبارک مرحوم مجلسى رضوان اللَه علیه نقل می کند در «بحار الانوار» از کتاب «کفایةُ الأثر فى النّصوص على الائمّة الإثنَى عشر» که جنادة بن أبى امیه گفت: من وارد شدم بر حضرت حسن بن علىّ بن أبى طالب علیه السّلام در همان مرضى که با آن وفات نمود، و در مقابل آن حضرت طشتى بود که در آن خون قِى مینمود و کبد آن حضرت قطعه قطعه از سمّى که معاویه لعنَهُ اللَه خورانیده بود خارج می شد؛ و عرض کردم: اى مولاى من! چرا خود را معالجه نمى‌کنید؟ حضرت فرمود: اى بنده خدا! مرگ را به چه علاج کنم‌؟ گفتم: ﴿إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلَيۡهِ رَٰجِعُونَ﴾. ثُمَّ الْتَفَتَ إلَىَّ فَقَالَ: وَ اللَه لَقَدْ عَهِدَ إلَینَا رَسُولُ اللَه صَلَّى اللَه عَلَیهِ وَ ءَالِهِ إنَّ هَذَا الامْرَ یمْلِکهُ إثْنَا عَشَرَ إمَامًا مِنْ وُلْدِ عَلِىٍّ وَ فَاطِمَةَ، مَا مِنَّا إلَّا مَسْمُومٌ أَوْ مَقْتُولٌ. ثُمَّ رُفِعَتِ الطَّسْتُ وَ بَکى صَلَوَاتُ اللَه عَلَیهِ وَ ءَالِهِ. «سپس روى به من نموده فرمود: سوگند به خدا که رسول خدا صلّى اللَه علیه و آله و سلّم از ما پیمان گرفته و وصیت نموده است که این امر ولایت و خلافت عامّه را بعد از او، دوازده امام از اولاد علىّ و فاطمه عهده دار خواهند بود؛ و هیچکس از ما نیست مگر آنکه مسموم یا مقتول گردد. در این وقت طشت را از نزد آن حضرت برداشتند و آن حضرت بگریست‌». قَالَ: فَقُلْتُ لَهُ: عِظْنِى یا بْنَ رَسُولِ اللَه! قَالَ: نَعَمِ، اسْتَعِدَّ لِسَفَرِک وَ حَصِّلْ زَادَک قَبْلَ حُلُولِ أَجَلِک. وَ اعْلَمْ أَنَّک تَطْلُبُ الدُّنْیا وَ الْمَوْتُ یطْلُبُک، وَ لَا تَحْمِلْ هَمَّ یوْمِک الَّذِى لَمْ یأْتِ عَلَى یوْمِک الَّذِى أَنْتَ فِیهِ. وَ اعْلَمْ أَنَّک لَا تَکسِبُ مِنَ الْمَالِ شَیئًا فَوْقَ قُوتِک إلَّا کنْتَ فِیهِ خَازِنًا لِغَیرِک. وَ اعْلَمْ أَنَّ فِى حَلَالِهَا حِسَابٌ وَ فِى حَرَامِهَا عِقَابٌ وَ فِى الشُّبُهَاتِ عِتَابٌ؛ فَأَنْزِلِ الدُّنْیا بِمَنْزِلَةِ الْمِیتَةِ، خُذْ مِنْهَا مَا یکفِیک فَإنْ کانَ ذَلِک حَلَالًا کنْتَ قَدْ زَهِدْتَ فِیهَا، وَ إنْ کانَ حَرَامًا لَمْ یکنْ فِیهِ وِزْرٌ، فَأَخَذْتَ کمَا أَخَذْتَ مِنَ الْمِیتَةِ، وَ إنْ کانَ الْعِتَابُ فَإنَّ الْعِتَابَ یسِیرٌ. «عرض کردم: مرا نصیحت و اندرزى کن اى پسر رسول خدا! فرمود: بلى، براى سفرى که در پیش دارى خود را آماده ساز، و توشه این سفر را قبل از آنکه زمان کوچ کردن در رسد و آهنگ رحیل بنوازند مهیا کن. و بدان که تو به دنبال دنیا میروى و طلب آن را میکنى در حالیکه مرگ تو را تعقیب نموده و طلب تو را مى‌نماید. و همّ و اندوه و اندیشه و تفکر روزى را که هنوز نیامده است بار مکن بر روزى که آمده و تو در آن هستى. و بدان که تو از اموال دنیا هیچ چیزى را زیادى از قوت خودت کسب نمى‌کنى مگر آنکه در آن چیز، خازن و نگهدار براى غیر خودت بوده‌اى! و بدان که در آنچه از اموال دنیا از راه حلال بدست مى‌آورى حساب است و در حرامش عقاب است و در مشتبهاتش عتاب و سرزنش و مؤاخذه است. بنابر این اصل، دنیا را مانند جیفه و مُردارى فرض کن که به اندازه کفاف در موقع ضرورت از آن براى خود برمی دارى؛ پس اگر آنچه اخذ نموده‌اى از حلال باشد، تو در این امر طریق زهد و قناعت پیشه داشته‌اى و از عهده حساب کمترى برآمده‌اى؛ و اگر آنچه را از دنیا برمی دارى از حرام باشد، دیگر دچار وِزر و تبعات و مؤاخذه نشده‌اى، چون از میته به قدر ضرورت برداشته‌اى نه زیاده بر آن؛ و اگر از موارد مشتبه باشد که مورد عتاب واقع مى‌شوى، دچار عتاب‌ کمترى شده‌اى!» وَ اعْمَلْ لِدُنْیاک کأَنَّک تَعِیشُ أَبَدًا وَ اعْمَلْ لِآخِرَتِک کأَنَّک تَمُوتُ غَدًا. وَ إذَا أَرَدْتَ عِزًّا بِلَا عَشِیرَةٍ وَ هَیبَةً بِلَا سُلْطَانٍ، فَاخْرُجْ مِنْ ذُلِّ مَعْصِیةِ اللَه إلَى عِزِّ طَاعَةِ اللَه عَزّ وَ جَلَّ. وَ إذَا نَازَعَتْک إلَى صُحْبَةِ الرِّجَالِ حَاجَةٌ، فَاصْحَبْ مَن إذَا صَحِبْتَهُ زَانَک، وَ إذَا خَدَمْتَهُ صَانَک، وَ إذَا أَرَدْتَ مِنْهُ مَعُونَةً أَعَانَک، وَ إنْ قُلْتَ صَدَّقَ قَوْلَک، وَ إنْ صُلْتَ شَدَّ صَوْلَک، وَ إنْ مَدَدْتَ یدَک بِفَضْلٍ مَدَّهَا، وَ إنْ بَدَتْ عَنْک ثُلْمَةٌ سَدَّهَا، وَ إنْ رَأَى مِنْک حَسَنَةً عَدَّهَا، وَ إنْ سَأَلْتَهُ أَعْطَاک، وَ إنْ سَکتَّ عَنْهُ ابْتَدَاک، وَ إنْ نَزَلَتْ إحْدَى الْمُلِمَّاتِ بِهِ سَآءَک. مَنْ لَا تَأْتِیک مِنْهُ الْبَوَآئِقُ، وَ لَا یخْتَلِفُ عَلَیک مِنْهُ الطَّرَآئِقُ، وَ لَا یخْذُلُک عِنْدَ الْحَقَآئِقِ، وَ إنْ تَنَازَعْتُمَا مُنْقَسِمًا ءَاثَرَک. «براى دنیاى خود چنان عمل کن که گویا تو إلى الأبد در دنیا بطور جاودان زیست می کنى و براى آخرتت چنان عمل کن که گویا تو فردا خواهى مرد!
و اگر اراده دارى که عزیز بشوى بدون عشیره و یاران، و صاحب هیبت گردى بدون قدرت و سلطنت، پس براى حصول این مقصود از پستى و کاستى معصیتِ خدا خارج شو، و در بلندى و رفعت طاعت خداوند عزّ و جلّ درآ. و اگر حاجتى تو را وادار کند که ناچار با افرادى مصاحبت و همنشینى کنى، پس براى خود مصاحب و همنشینى اختیار کن که این مصاحبت موجب زینت و احترام تو گردد، و اگر او را خدمت کنى تو را حفظ کند، و اگر از او کمکى بخواهى تو را کمک کند، و اگر سخنى گوئى گفتار تو را تصدیق کند و صحّه بگذارد، و اگر با کسى بخواهى در افتى و با شدّت رفتار کنى صَولت تو را محکم کند، و اگر بخواهى دستت را به کرم و عطا دراز کنى مانع این نشود بلکه خود در این امر مساعدت نماید، و اگر در تو فتور و رخنه‌اى پیدا شد فوراً آن را ببندد و مسدود کند، و اگر از تو نیکى ببیند آن را به حساب آورد و دستخوش نسیان قرار ندهد، و اگر تو از او چیزى خواستى به تو بدهد، و اگر در مواقع ضرورت و نیاز از خواستن امتناع ورزیدى خود او ابتدا به دادن کند، و بدون سؤال رفع ضرورت و حاجت از تو بنماید، و اگر بعضى از حوادث و ناملایمات بر او وارد شود، مراتب دوستى تو با او چنان باشد که تو را به رنج و ناراحتى اندازد. آن رفیقِ همنشین، کسى باشد که از ناحیه او هیچگاه ناراحتى و گرفتارى به تو نرسد، و راه‌هاى زندگى بر تو تغییر نپذیرد، و در مواقع وصول به واقعیات و حقائق تو را تنها و ذلیل و مخذول نگذارد و اگر در چیزى که باید بین شما قسمت گردد، نوبت به منازعه رسید و در تقسیم دچار گفتگو و جدال شدید، تو را بر خود مقدّم دارد.» کفایة الاثر، ص ۲۲۷ و ۲۲۸. الله یا مولای یا صاحب الزمان فی رحلة خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله و شهادة امام حسن المجتبی علیه آلاف تحیه و السلام. https://eitaa.com/montazarolhojat
بسم الله الرحمن الرحیم 🍂 وجود پیامبر، رحمتی برای همه مردم عالم:🍂 🔶 وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ (انبیاء /١٠٧) ⚡️ترجمه : و ما تو را جز رحمتى براى جهانيان نفرستاديم. 🔴 عموم مردم دنيا، اعم از مؤمن و كافر همه، مرهون رحمت تو هستند; چرا كه نشر آئينى را بر عهده گرفته اى كه سبب نجات همگان است، همه ى احكام و دستوراتى كه پيامبر اسلام آورده حتّى جهاد، حدود و قصاص و ساير كيفرها و قوانين جزايى، براى جامعه ى بشرى رحمت است. حال، اگر گروهى از آن استفاده كردند و گروهى نكردند اين مربوط به خودشان است و تأثيرى بر عمومى بودن رحمت نمى گذارد. 🍁اين درست به آن مى ماند كه: بيمارستان مجهزى براى درمان همه دردها با پزشكان حاذق و انواع داروها تأسيس كنند، و درهاى آن را به روى همه مردم بدون تفاوت بگشايند، آيا اين وسيله رحمت براى همه افراد آن اجتماع نيست؟ اما اگر بعضى از بيماران لجوج خودشان از قبول اين فيض عام امتناع كنند، تأثيرى بر عمومى بودن آن نخواهد داشت. https://eitaa.com/montazarolhojat
☘ امام زمان (علیه السلام) به ملا قاسم علی رشتی تعلیم فرمودند : 🖋 به دوستان و موالیان ما بگو در شدائد و سختی ها ما را اینگونه بخوانید ( 70 مرتبه) : 🤲 یا محمد و یا علی و یا فاطمه ، یا صاحب الزمان  ادرکنی و لا تُهلِکنی. https://eitaa.com/montazarolhojat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا