🌹 منتظران ظهور 🌹
🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن 📖 اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن 🌸اللّهُمَّ ار
🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن
📖 اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
📖اللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن
📖اللّهُمَّ ارْحَمْنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اخْذُلِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقینَ بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ اشْفِ مَرضانا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْحَم مَوْتانا بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوفیقَ الطّاعَةَ بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ تَقَبَّل صَلاتَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ تَقَبَّل تِلاوَتَنا بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُصَلّینِ بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُتَّقینِ بِالْقُرآن
🌹*کانال منتظران ظهور*🌹
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
ماه ربیع الاول، بهار زندگی است
⭕️مقام معظم رهبری: بعضی از اهل معرفت و اهل سلوک معنوی معتقدند که ماه ربیعالاول، به معنای حقیقی کلمه، ربیع حیات است، ربیع زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابیعبداللّه جعفربنمحمدالصّادق ولادت یافتهاند و ولادت پیغمبر سرآغاز همهی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
8.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌شبهات⭕️
🎙📚🖥پاسخ به شبهات دکترسروش علیه مهدویت
👤🎥استادمحترم جناب احسان عبادی
🔹🔷🔶📣قسمت 1⃣
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
📣شیعه» مفهوم و ماهیت خود را وامدار اندیشه امامت و بهویژه مهدویت است. بدون شک آنچه از اصل اعتقاد به این مسئله اهمیت بیشتری دارد، ثبات قدم و استواری در باور به مهدویت در زمان غیبت است. به همین لحاظ، ارائه راهکار برای نگهداری عقیده مهدویت و نگهبانی از آن، ضرورتی انکار ناپذیر است؛ بهویژه این که در مسئله مهدویت، پس از پیدایش انحرافات فکری کیسانیه، واقفه، زیدیه، اسماعیلیه و نشر اسرائیلیات و احادیث مجعول در این حوزه، شرایط پیدایش شبهههای مهدویت فراهم و قرائتی متفاوت از این آموزه پیدا شد که دامنه آثار مخرب آن تا زمان معاصر ملاحظه میشود. در زمان ما نیز به دلیل نفوذ فرهنگ غرب و سرایت آن به لایههای فکری و فرهنگی جامعه، روند افزایشی لغزشهای فکری در مورد مهدویت مشاهده میگردد. این مسئله به این امر منجر میشود که افرادی که بنیههای معرفتی و اعتقادی استواری ندارند، زمینهساز شکلگیری و انتشار شبهههای مهدویت در جامعه شوند و قشرهای مختلف مردم، بهویژه جوانان را تحت تأثیر قرار دهند و باعث ویرانی ساختار فکر دینی و نظام باور اسلامی آنها گردند. وجود عرفانهای کاذب و نوظهور و پیدایش مدعیان دورغین، شاهد این ادعا است.
بدیهی است این مسئله پیامدهایی دارد که به عنوان نمونه میتوان به طرح پرسش در مجامع غیرعلمی با انگیزه «انکار حقیقت» اشاره کرد. پر واضح است چنین رویکردی به مهدویت، از روشها و قالبهای القای شبهه بر این مسئله محسوب میشود و به در هم آمیختن حق و باطل و صحیح و ناصحیح منجر میگردد. برای نمونه میتوان به گونههای مختلف شبهههایی که از ناحیه مستشرقان بر این مقوله وارد شده است، اشاره کرد. تدوین پاسخی درخور، به این شبههها مطالبه دغدغه مندانی است که به موضوع مهدویت باور دارند و به دنبال مدلی جامع برای پاسخگویی به شبهههای مهدویت هستند و این، همان مؤلفهای است که پژوهش حاضر در پی آن است. از آنجا که شبههها یکی از منافذ و روزنههای ورود آسیب به این آموزه به شمار میروند؛ لازم است در این زمینه اقدامی مناسب صورت گیرد. به همین دلیل، شبههپژوهی یکی از راهکارهایی است که به این مقوله میانجامد. بررسی مسئله مهدویت نشان میدهد اهلبیت از همان آغاز که سوگیری فکر و اعتقاد دشمنان مهدویت را به این موضوع مشاهده کردند، به مقابله با شبهههای آنان پرداختند و به صورت قاطع، به شبهههای منکران مهدویت پاسخ دادند و راه را بر دشمنان این آموزه سد کردند و اجازه ندادند مقوله مهدویت در دیدگاه شیعه با چالش اعتقادی و خوانشی متفاوت مواجه باشد. براین اساس، جایگاه شبههپژوهی در موضوع مهدویت از منظر اهلبیت بسیار مهم است.