eitaa logo
🌹 منتظران ظهور 🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
9.6هزار ویدیو
299 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی کپی متن با ذکر صلوات و دعای فرج ، حلال است🙏🏻 ادمین: @Montazer_zohorr تبادل و تبلیغ: https://eitaa.com/joinchat/1139737620C24568efe71
مشاهده در ایتا
دانلود
۸- امنیت راه ها وشهرها با ظهور آن حضرت (علیه السلام): در بحار به نقل از ارشاد القلوب دیلمی از حضرت ابو عبد الله صادق (علیه السلام) روایت کرده است که فرمود: هرگاه حضرت قائم (عجل الله تعالی) قیام کند، به عدالت حکم می کند ودر زمان او ستمگری برچیده می شود، به وسیله آن حضرت امنیت در راه ها برقرار می گردد وزمین برکاتش را بر می آورد وهر حقی به حقدار می رسد(۷۳). و در حدیث دیگری از آن حضرت درباره ظهور حضرت قائم (عجل الله تعالی) آمده: پیرزن ناتوان از مشرق به قصد سفر به مغرب بیرون می رود، هیچ کس او را خشمگین ننماید(۷۴). و در خبر دیگری در (تأویل) آیه شریفه: ﴿سیروا فیها لیالی وایاما آمنین﴾ (سوره سباء: ۱۸)؛ در این راه های نزدیک به هم، شب ها وروزهایی با امنیت سیر کنید. آمده است: با قائم ما اهل بیت(۷۵).
۹- احیاء وزنده کردن دین خدا واعلای کلمة الله: در دعای ندبه می خوانیم: این محیی معالم الدین واهله؛ کجاست آن که نشانه ها وآثار دین واهل دین را زنده کند؟ ودر حدیث قدسی که در بخش سابق گذشت آمده است: ودینم را به وسیله او اجرا وبر همه برنامه ها چیره خواهم کرد. ونیز در تفسیر آیه ﴿لیظهره علی الدین کله﴾ (سوره فتح: ۳۸)؛ تا او را بر همه (مجموعه های) دین پیروز گرداند. آمده است: با ظهور حضرت قائم (علیه السلام) این کار انجام خواهد شد(۷۶). و در بحار ضمن یک حدیث طولانی از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) روایت شده که فرمود: نهمین آن ها قائم خاندان من ومهدی امت من است، او در اندام وگفتار شبیه ترین مردم به من می باشد. البته بعد از غیبتی طولانی ظاهر خواهد شد، دین خدا را آشکار خواهد کرد، با کمک الهی تایید وحمایت وبه وسیله فرشتگان خداوند یاری خواهد شد. پس زمین را از عدل وداد پر کند چنان که از ستم وبیداد پر شده باشد(۷۷). نیز در بحار در حدیث مفصلی از حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) آمده: سپس به سوی کوفه باز خواهد گشت. آن گاه سیصد نفر را به تمامی جاها می فرستد؛ بین شانه وسینه هایشان دست می کشد؛ پس در هیچ قضاوتی در نمی مانند، وهیچ سرزمینی نماند مگر این که در آن بانگ شهادت به لا اله الا الله وحده لا شریک له وان محمدا رسول الله بلند شود(۷۸). و احادیث در این باره بسیار است، خواستیم فقط اشاره ای کرده باشیم.
۱۰- انتقام آن حضرت (علیه السلام) از دشمنان خدا: از جمله القاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) المنتقم است. ودر کتاب کمال الدین به سند خود از امام صادق (علیه السلام)، از پدران بزرگوارش، از امیر المؤمنین (علیه السلام) روایت کرده است که پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: هنگامی که به سوی آسمان (به معراج) برده شدم، پروردگار من به من وحی فرمود که: ای محمد! من نظری به سوی زمین افکندم وتو را از آن اختیار نمودم وپیغمبر ساختم واسم تو را از نام خود برگرفتم که من محمودم وتو محمدی، دوباره بر زمین نظری افکندم؛ علی را از آن برگزیدم؛ او را وصی وخلیفه وشوهر دختر تو قرار دادم وبرای او هم، نامی از نام های خود برگرفتم، پس من علی اعلی هستم واو علی است وفاطمه وحسن وحسین را از نور شما خلق کردم. آن گاه ولایت آنان را بر فرشتگان عرضه کردم تا هرکه پذیرفت در پیشگاه من از مقربین گردد. ای محمد! اگر بنده ای از بندگانم آن قدر عبادتم کند تا درمانده شود وبدنش مانند مشک پوسیده گردد، ولی در حالی که منکر ولایت آنان باشد به نزد من آید، او را در بهشتم جای نخواهم داد، ودر زیر عرشم سایه نخواهم بخشید. ای محمد! می خواهی آنان را ببینی؟ عرض کردم: آری پروردگارا! خداوند (عزّ وجلّ) فرمود: سرت را بلند کن. پس سرم را بلند کردم ناگاه انوار علی وفاطمه وحسن وحسین وعلی بن الحسین، ومحمد بن علی، وجعفر بن محمد، وموسی بن جعفر، وعلی بن موسی، ومحمد بن علی، وعلی بن محمد، والحسن بن علی، ومحمد بن الحسن را - که در میان ایشان مانند ستاره درخشانی بپاخاسته بود - مشاهده نمودم. عرض کردم: پروردگارا! این ها کیانند؟ فرمود: این ها امامان هستند، واین قائم است؛ آن که حلال مرا حلال وحرام مرا حرام کند، به وسیله او از دشمنانم انتقام می گیرم، او برای اولیای من مایه راحت است واو است که دل شیعیان وپیروان تو را از ظالمین وکافرین شفا می بخشد ولات وعزی را تر وتازه بیرون می آورد، پس آن ها را خواهد سوزانید. البته فتنه وامتحان مردم به آنان سخت تر از فتنه گوساله وسامری خواهد بود(۷۹).
همچنین در بحار به نقل از علل الشرایع به سند خود از عبد الرحیم قصیر از حضرت ابو جعفر امام باقر (علیه السلام) روایت کرده که فرمود: هرگاه قائم ما بپاخیزد، حمیرا به سوی او بازگردانده شود تا حد تازیانه به او بزند تا انتقام فاطمه دخت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) را از او بگیرد. گفتم: فدایت شوم؛ چرا حد تازیانه به او می زند؟ فرمود: به خاطر تهمتی که بر مادر ابراهیم زد. گفتم: پس چطور شد که این کار (حد زدن) را خداوند برای زمان حضرت قائم تأخیر انداخت؟ فرمود: به تحقیق خداوند - تبارک وتعالی - محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) را رحمت فرستاد، ولی قائم (علیه السلام) را به منظور نقمت وکیفر دهی بر می انگیزد(۸۰). و در همان کتاب بحار از مزار کبیر به سند خود از حضرت ابو عبد الله صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: هرگاه قائم ما بپاخیزد برای خدا ورسول او وهمه ما خاندان پیغمبر انتقام خواهد گرفت(۸۱). و در همان کتاب به نقل از ارشاد دیلمی از امام صادق (علیه السلام) آمده: ودست بنی شیبه را می برد وبر در کعبه می آویزد وبر آن می نویسد: این ها دزدان کعبه هستند(۸۲). و در احتیاج از پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) در خطبه غدیر چنین نقل شده که فرمود: توجه کنید! خاتم امامان از ما مهدی - صلوات الله عیه - می باشد. آگاه باشید! اوست چیره شونده بر همه دین، اوست انتقام گیرنده از ظالمین، اوست فاتح ومنهدم کننده دژها، اوست که تمام قبائل اهل شرک را نابود می سازد، اوست که خون بهای تمام اولیای حق را می گیرد، اوست که دریای ژرف می نوشاند، اوست که هر کسی را بر اساس فضل وشایستگی سمت می دهد، او برگزیده ومنتخب خداوند است، او وارث همه علوم ومحیط بر همه آن ها است، اوست که از پروردگار خود خبر می دهد وحقایق ایمان به او را مطلع می سازد (برپای می دارد)، او است که صاحب رشاد وسداد در رای وعمل می باشد، امور دین به او واگذار شده وپیغمبران قبل وامامان پیشین به او مژده داده اند، او حجت باقی است وبعد از او حجتی نیست، وحقی نیست مگر با او ونوری نیست جز نزد او، کسی بر او غالب ومنصور نمی شود. او ولی خداوند در زمین وحاکم الهی بر خلایق وامین پروردگار در ظواهر واسرار است. و در قسمت دیگری از این خطبه آمده است: ای گروه های مردم! نور مخصوص خداوند (عزّ وجلّ) در وجود من است، سپس در وجود علی تجلی خواهد کرد وسپس در نسل او تا قائم مهدی که حق خداوند وهر حقی را که برای ما هست، می گیرد(۸۳). و در تفسیر قمی درباره آیه: ﴿فمهل الکافرین امهلهم رویدا﴾ (سوره طارق: ۱۷)؛ پس کافران را مهلت بده، آن ها را به اندک مهلتی. چنین آمده است: برای هنگام قیام قائم، پس او از جبارها وطاغوت های قریش وبنی امیه وسایر مردم برای من انتقام می گیرد(۸۴). 🔆📖🖋۱۱- اقامه وبرپا کردن حدودالهی🔷🔹🔶🔷🔹🔶 🔰🌅🔰🌅 قسمت 0⃣2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌شبهات⭕️ 🖋👤🔰🎥پرسش وپاسخ جوانان باموضوعیت اعتقادی 👤👤👤👤باحضور دانش پژوهان جوان 🖥 استلدمحترم جناب حجت الاسلام دکترالهی 🔰💫🔰💫📣قسمت 3⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویژگی های حکومت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) حکومت حضرت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) دارای ویژگی های زیر است: ١. فراگیر وجهانی است؛ ٢. دینی واسلامی است؛ یعنی علاوه بر دینی بودن، براساس اسلام پایه گذاری می شود. ٣. به لحاظ ساختار، ولایی است؛ یعنی برمبنای نظام ولایت خداوند استوار است. ۴. مردمی وشایسته سالار است. این موارد، ویژگی های عام وکلی حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) است وهریک بحث اساسی وگسترده ای را می طلبد. ملاک جهانی بودن برای تبیین نخستین ویژگی حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) - جهان شمول بودن آن - می توان برقراری عدالت در زندگی بشر را، که یکی از اهداف پیامبران الهی است، مطرح کرد. یکی از هدف های بعثت پیامبران (علیهم السلام) نهادینه وحاکم کردن عدالت در زندگی بشری است. قرآن کریم می فرماید: ﴿لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیناتِ وأَنْزَلْنا مَعَهُمُ اَلْکتابَ واَلْمِیزانَ لِیقُومَ اَلنّاسُ بِالْقِسْطِ...﴾(۳۲)؛ ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم وبا آنها کتاب [آسمانی] ومیزان [شناسایی حق از باطل وقوانین عادلانه] نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند.... پیامبر (صلّی الله علیه وآله) می فرماید: لو لم یبق من الدّنیا إلاّ یوم واحد لطوّل الله ذلک الیوم حتّی یبعث الله فیه رجلا من ولدی إسمه إسمی یملأ، عدلا وقسطا کما ملئت ظلما وجورا(۳۳)؛ چنانچه از عمر دنیا بیش از یک روز باقی نماند، خداوند آن روز را به گونه ای طولانی نماید، تا مردمی در آن [زمین] از فرزندان من که هم نام من است برانگیخته شود وزمین را پر از عدل وقسط نماید، آن گونه که پر از ظلم وجور شده باشد. در این حدیث نیز بر فراگیر شدن عدالت بر روی زمین تأکید شده است. زمین؛ یعنی همه جهان ودر بین همه مردم، که آیه قرآن با عبارت «ناس» به این معنا اشاره دارد.
🕋مسئله جهانی شدن در نظریه جهانی شدن، نخستین پرسش این است: حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) چه نسبتی با جهانی شدن دارد ویا در کجا می توان تفاوت های این دو نگرش را دید؟ بی تردید اصل جهانی شدن در ماهیت خود ناپسند نیست، اما باید دید چه چیزی می خواهد جهانی بشود واین امر چگونه محقّق می گردد؟ آیا نظام بهداشت، جهانی خواهد شد یا عدالت ویا انسانیت وقانون مندی؟ اگر بحث جهانی شدن شامل این موارد باشد، بسیار خوب وپسندیده است. ولی به طور یقین، آنچه اکنون مطرح شده، سلطه بی قید وشرط آمریکا ونظام سکولار وضداخلاقی است که بر جهان تحمیل می شود وروشن است که چنین ایده ای، با روح جمهوری سازگاری ندارد. البته در نظام مهدوی این گونه نیست که همه ویژگی های قومی، ملی وگروهی از بین رفته وهمه چیز شکل واحد به خود می گیرد، بلکه در این نظام مبنا ومعیار عدالت است؛ عدالت به معنای جهانی شدن وفراگیر شدن همه ارزش های معنوی انسانی که قرآن نیز به آن تأکید دارد: ﴿یا أَیهَا اَلنّاسُ إِنّا خَلَقْناکمْ مِنْ ذَکرٍ وأُنْثی وجَعَلْناکمْ شُعُوباً وقَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکمْ عِنْدَ اَللهِ أَتْقاکمْ إِنَّ اَللهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ﴾(۳۴). ای مردم! ما شما را از یک مرد وزن آفریدیم وشما را تیره ها وقبیله ها قرار دادیم، تا یک دیگر را بشناسید؛ [اینها ملاک امتیاز نیست] گرامی ترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست. همانا خداوند دانا وآگاه است. طبق آیه شریفه، تیره ها، قبیله ها وویژگی های منطقه ای، جغرافیایی، اجتماعی ونوع زبان وگویش در ساختار خلقت، برای هدفی بوده واین تفاوت ها فایده معرفتی دارد، زیرا معیار ارزش، تقوا است، نه تفاوت های یاد شده. ویژگی اسلامی بودن ویژگی دوم حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) دینی واسلامی بودن آن است ومعنای اسلامی شدن، همان مردود دانستن نظریه ای به نام «سکولاریسم» است، چرا که هر کس به حکومت جهانی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) ایمان داشته باشد، سکولاریسم را که مرامی جز ستیز با دین ندارد، برنخواهد تافت.
البته بحث هایی در بررسی نسبت دین با حکومت، قابل ارائه است وباید ادله کسانی را که می گویند دین در حوزه حکومت نقشی ندارد، بررسی کرد(۳۵). عقیده ما این است که همه مذاهب اسلامی - اعمّ از شیعه، سنّی، معتزلی، اشعری وحتّی خوارج موجود؛ یعنی به دولت - به عبارتی به حکومت وامامت اعتقاد دارند. در کتاب های اهل سنّت دلایلی کافی وجود دارد که این موضوع را ثابت می کند. ولایی بودن از پرسش های دیگر درباره حکومت مهدوی، ساختار وشکل حکومت است. آیا ساختار حکومت حضرت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) متفاوت از حکومت های دیگر است؟ آیا یک ساختار کلی وثابتی دارد که فراتر از زمان ومکان وشرایط مختلف است؟ کسانی که به این پرسش پاسخ مثبت داده اند، برای اثبات آن، دلایل عقلی ونقلی ارائه کرده اند. دلیل عقلی آن، بسیار روشن است که ولایت اولا وبالذات مخصوص خداوند است، زیرا توحید در آفریدگاری وپروردگاری خداوند تقاضا می کند که کسی جز او بر انسان وجهان ولایت نداشته باشد. بنابراین، اگر کسی بخواهد به عنوان والی وزمام دار، رهبری امور جامعه بشری را عهده دار شود، باید ولایت او الهی وبه اراده ومشیت خداوند باشد واین از مسائل بدیهی است: ﴿...إِنِ اَلْحُکمُ إِلاّ للهِ...﴾(۳۶)؛ ... حکم تنها از آن خداست.... نظام ولایی با وصف انتصابی بودن رهبر معرفی می شود؛ یعنی خدای متعال پیغمبر را گزینش می کند واز طریق او، جانشین اش - که امام باشد - تعیین می شود. این مسئله در حدیث غدیر واحادیثی(۳۷) دیگر درباره ولایت امیر المؤمنین (علیه السلام) بیان شده وبی تردید مسئله ولایت فقیه نیز در امتداد اینها قرار می گیرد. بنابراین، حکومت جهانی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) نیز با اراده الهی است که مشروعیت می یابد، نه اراده مردمی، زیرا اگر منشأ مشروعیت اراده الهی نباشد، گزاره غلطی را ارائه داده ایم وچنانچه اراده الهی بعد از اراده انسان باشد، اراده خداوند، تحت تأثیر اراده انسان قرار می گیرد ودر این صورت نیز سخنی به دور از منطق گفته ایم. هم چنین اگر بگوییم هر دو اراده در عرض هم دخالت دارند، این هم جز شرک، به جایی منتهی نمی شود. در نتیجه خواهیم پذیرفت که اراده الهی، منشأ اصلی مشروعیت حکومت ورهبری است وچنین حکومتی است که در نبوّت وامامت تجلّی یافته است. البته این واقعیت نیز وجود دارد که مشروعیت، همیشه با عنصری به نام مقبولیت اکثر مردم یک جامعه گره می خورد، تا بتواند تعین وتجسّم پیدا کند. سخن امام علی (علیه السلام) در «خطبه شقشقیه» گویای این مسئله است: لو لا حضور الحاضر وقیام الحجّة بوجود الناصر وما اخذ الله علی العلماء ألاّ یقارّوا علی کظّة ظالم، ولا سغب مظلوم، لألقیت حبلها علی غاربها...(۳۸)؛ اگر حضور فراوان بیعت کنندگان نبود ویاران، حجّت را بر من تمام نمی کردند واگر خداوند از علما عهد وپیمان نگرفته بود که برابر شکم بارگی ستم گران وگرسنگی مظلومان، سکوت نکنند، مهار شتر خلافت را بر کوهان انداخته و.... یعنی من تا امروز که یاوری نداشتم، برای حضور نیافتن در صحنه مدیریت سیاسی جامعه، عذر داشتم، ولی اکنون با حضور مردم، دیگر عذری ندارم. این همان بیعت است که در آیات وروایات بیان شده ودر فرهنگ سیاسی تشیع منزلت یافته است. در نظام ولایی، جایگاه ونقش مردم نیز روشن است، اما این که چه تعبیری باید از آن داشت، دقت بیشتری می طلبد. برخی صاحب نظران در امور سیاسی وحکومتی، از آن به «مردم سالاری دینی» تعبیر کرده اند که این خود، تفسیرهای متفاوتی دارد. 🌹🌏🌹🌍حکومت صالحان در این که حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) برای گسترش عدل ورهایی مستضعفان از دست مستکبران است، تردیدی نیست.............. 💫🍃💫🍃💫 ادامه دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💔 اگر به واسطه خونم حقی بر گردن ديگران داشته باشم، به خدای کعبه قسم از مردان بی‌غيرت و زنان بی‌حيا نمی‌گذرم" این قسمتی از وصیتنامه در مورد حجاب🌹اللهم صل علي محمدوآل محمدوعجل فرجهم http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیر صحرا لقب که بود؟ فرمانده ای که صدام شخصا برای سرش جایزه تعیین کرد. وی فقط با هشت نفر کلاه سبز در دشت عباس کاری کرد که رادیو عراق اعلام کردکه یک لشکر از نیروهای ایرانی در دشت عباس مستقرشده است. درسال 1335 وارد ارتش شد سریعا به نیروهای ویژه پیوست. فارغ التحصیل اولین دوره رنجری درایران بود. دوره سخت چتربازی و تکاوری را در کشور اسکاتلندگذراند. دراسکاتلند در مسابقه نظامی بین تکاوران ارتشهای جهان اول شد وقدرت خود وایران رابرخ کشورهای صاحب نام کشاند. وی اولین کسی بود که در دفاع مقدس نیروهای عراقی را به اسارت گرفت ،او طی نامه ای بصدام او رابه نبرد در دشت عباس فراخواند صدام یک لشکر بفرماندهی ژنرال عبدالحمید معروف به دشت عباس فرستاد ،عبدالحمید کسی بود که در اسکاتلند از این ایرانی شکست خورده و هفتم شده بود،پس ازنبردی نابرابر و طولانی عراقیها شکست خورده و او شخصا ژنرال عبدالحمید را اسیرکرد.بخاطر رشادتش درجنگ به او لقب "شیرصحرا "دادند. وی در عملیات قادر درمنطقه سرسول بشهادت رسید، سرلشکر شهید حسین آبشناسان فرمانده نیروی ویژه ایران بود! منتظران ظهور،،صاحب الزمان عج .. eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی 120.mp3
11.79M
۱۲۰ ❌ چرا فکر من، بیشتر از زیبائیها و پاکیها، به مشغولیت به مظاهر دنیا یا حتی چرخ زدن دورِ گناه تمایل دارد؟ ✘ چرا خیال من، بجای رفت و آمد به حریم‌های نورانی، دائماً مشغول مسائل بیهوده و پیشِ‌پا افتاده است؟ ❌چرا قلب من دلتنگِ خداوند، ملائک، انبیاء و اهل بیت علیهم‌السلام نمی‌شود؟ منتظران ظهور،،صاحب الزمان عج .. eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 یک مسیحی آمد خدمت حضرت موسی بن جعفر( علیه السلام) و گفت: در کتاب شما آیه ای هست: "حم وَ الْكِتابِ الْمُبِينِ". منظور از این آیه چیست؟ حضرت موسی بن جعفر( سلام الله علیه) فرمود: حم، همان محمد است و این اسم در کتاب حضرت هود علیه السلام به همین شکل است. یعنی به همین شکل که میم اول و دال آخر در آن کتاب نیست. ح و میم وسط، در آن کتاب نوشته شده، به همین شکل در آن کتاب مکتوب است. و الکتاب المبین، همان امیرالمومنین علی علیه السلام است. http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☫ ﷽. ☫ 🔴‌‌آسیب شناسی مهدویت 🔸قسمت سوم ◀یکی از آسیب‌های مهدویت اینه که هر از چندگاهی عده‌ای پیدا می‌شن؛ادعای دروغین دارن؛ادعا که من امام زمانم، خود امام زمانم،ادعا که من یکی از وابستگان امام زمانم؛ادعا که من همسر امام زمانم؛ادعا اینکه من یکی از یاران امام زمانم مثل اون شخصی که گرفتنش گفت: من سید حسنی‌ام.مدتی تلاش می‌کرد؛ ◀️انواع و اقسام ادعاها شایعترینش فراوانترین ادعاها ادعای ملاقاته که هر از چندگاهی،هر از چندگاه چه عرض کنم پیدا می‌شن کسانی می‌گن:ما امام زمان رو دیدیم. ◀این پرونده مال فضای شیعه است خُب علی‌القاعده کسی که امام زمان رو قبول نداره او که اصلاً ادعایی نداره، کسی که امام زمان رو قبول نداره که زنده است. ◀لذا کشور ایران درگیره،بحرین و یمن یک مقدار درگیرن،عراق بیشتر از ما درگیره؛ ما تقریباً تو ایران خودمون به طور متوسط هر روز یک دونه پرونده ملاقات جدید باز میشه؛یک گوشه ایران متوسط روزی یک دونه الان ما داریم. ◀️عزیزا بحث ملاقات شمشیر دو لبه است؛ شمشیر دو لبه است یعنی دو دسته اثر داره یکسری آثار مثبت،یکسری آثار منفی: ♦️آثار مثبت و سازنده داره مثل:اثبات وجود امام،البته ما برای اینکه ثابت بکنیم امام  زمانی وجود دارد نیازی به این نداریم.دلیل عقلی داریم؛دلیل قرآنی صرف بدون هیچ روایتی داریم.دلیل روایی هم داریم؛ ما چهار دسته دلیل برای اثبات وجود امام زمان داریم نیاز به بحث ملاقات نداریم اما به هرحال اینکه ملاقات با امام زمانی انجام بگیره این خودش به عنوان دلیل پنجمی برای اثبات وجود امام زمان حساب میشه. ♦اگر هیچ کسی تا حالا امام زمان رو ندیده بود شکی نکنید الان تو فضای مجازی یکی از شبهات این بود:می‌گفتن چه‌ جوری شما می‌گین امام زمانی وجود داره که تا به حالا یک نفر هم او رو ندیده؟نمی‌گفتن؟!الان که اینو نمی‌گن چون ملاقات انجام گرفته. ♦️تو بالا بردن معنویت تو جامعه بحث ملاقات امام زمان باعث می شه یه عده‌ای یه تهذیب نفسی انجام بدن. ♦️از اون طرف آثارمنفی و مخرب هم داره مثل مدعیان دروغین که همین چند دقیقه پیش عرض کردم که خیلی زیاد شدن. مدعیان دروغین ملاقات با امام زمان(علیه السلام) یا بحث تولید خرافات، یکی از خرافات مثلاً مربوط به بحث ملاقات یا بالاخره به بحث مهدویته کیا تو دامن این آسیب‌ها می‌افتن؟کسانی که امام زمان رو قبول دارن لذا تو بحث ملاقات و بحث انحرافی مهدویت دنبال آدم بی‌دین نگردید،دنبال آدم دیندار خرافه‌ گرا بگردید،دنبال آدم دیندار سطحی‌ نگر بگردید؛آدم بی دین که دنبال امام زمان نمیاد او خدا و پیغمبر رو قبول نداره. ♦خُب چرا بحث رو می‌گیم شمشیر دو لبه است؟آثار مثبت و آثار منفی داره. ◀️بریم سر ملاقات،شما که دارید می‌گید ملاقات امام زمان(علیه السلام)کدوم نوع ملاقات رو دارید می‌گید؟حاج آقا مگه چند جور ملاقات داریم؟انواع ملاقات، تندی می‌گم:انواع ملاقات ما از سه نگاه ملاقات رو تقسیم می‌کنیم:یکی از حیث زمان دیدار،یکی از حیث حالت دیدار،یکی هم از حیث شناختن امام یا نشناختن امام در این ملاقات. ◀️از حیث زمان دیدار منظورم از زمان چیه؟منظورم دوران عمر امام زمان(علیه السلامِ)این مال جلسه اول دومه؛دوران عمر امام زمان.عمر شریف امام زمان چهار دوره می‌شه: 🔺یک: دوران پنج ساله اختفا و پنهان زیستی، پنج سالی که امام زمان بودند اما امام نبودند پدرشون امام حسن عسکری بود. 🔺دو: دوران شصت و نه ساله غیبت صغری از ۲۶۰ تا ۳۲۹ 🔺سه: دوران غیبت کبری، از ۳۲۹ تا الان و تا وقتی که آقا ظهور بکنه. 🔺چهار: هم دوران ظهور ◀️وقتی می‌گیم ملاقات آقا امکان داره یا نه، باید بگیم کدوم از این دوران؟ از حیث حالت دیدار سه حالت مد‌نظر بنده است: آیا تو خواب می‌گید ملاقات کرده آقا رو؟آیا مکاشفه رو می‌گین؟یا بیداری رو می‌گین؟کدوم یک از اینا مد نظرته؟ خواب، مکاشفه،بیداری.اینا حکمش با هم فرق داره. ◀️از حیث شناخت امام هم سه جور میشه: بعضیا لحظه ملاقات آقا رو شناختن؛بعضیا اون لحظه نشناختن بعد از دیدار متوجه شدن؛بعضیام آقا رو دیدند و اصلاً نشناختن.چند‌تا شد؟سه تا و سه تا شیش تا و چهار تا ده تا. ◀️لذا وقتی ما می‌گیم کدوم ملاقات رو شما می‌گید از حیث زمان دیدار فقط منظورم غیبت کبری است؛سه تا دوره دیگه رو کار نداریم. ◀️از حیث حالت دیدارم زودی براتون بگم خواب حجت شرعی نیست!مردم اینقدر دنبال خواب نباشید نمی‌خوام بگم خواب صفره نمرش؛نه،اما اونقدر هم که فکر بکنید ارزش نداره به ویژه که حجت شرعی نیست؛مکاشفه هم که حالا وقتش و نداریم؛مکاشفه چیه؟مکاشفه هم حجت شرعی معلوم نیست باشه؛منظور ما خلاصه بیداریه ◀️از حیث شناخت هم منظور ما ملاقاتی است که طرف آقا رو شناخته باشه.چون اگر امام زمان و دیده باشی و نشناسی اصلاً نمی‌تونی بگی من آقا رو ملاقات کردم ◀️لذا از حیث شناخت دو تا چراغ رو روشن می‌کنیم چه لحظه دیدار چه بعد از دیدار.
‌‌☫ ﷽. ☫ 🔴‌آسیب شناسی مهدویت ◀️ قسمت چهارم 🔶ملاقات در دوران غیبت کبری در حال بیداری و اون که امام زمان رو هم در این دیدار بشناسی و همچین ملاقاتی ممکن هست یا نه؟ مرکز تخصصی مهدویت نظرش اینه که ملاقات امام زمان امکان دارد. 🔶از ادله‌اش می‌خوام سریع رد بشم نمی‌خوام وایستم. ◀️یک دلیل اینه که امام زمان جسم معمولی است، جسم معمولی قابل روئیته؛ از اینا رد میشم چون وقت نیست قرار هم نبود اینارو اینقدر تفصیلی بگم. ◀️بهترین دلیل برای امکان چیزی وقوعشه. از کجا می‌گین ملاقات امکان داره؟ چون ملاقات‌های حتمی تا حالا انجام گرفته. 🔶توجه: هر کسی از راه برسه بگه ما قبول نمی‌کنیم‌ها، تشرفات، ملاقات‌هایی که یا متواتره یا حداقل سند خوب داره یا همراه با وقوع کرامته ، کرامتی رخ داده که ما می‌دونیم امام زمان بوده. 🔶خلاصه‌ا‌ش؛ ملاقات‌های مستند و معتبری داریم که ثابت می‌کنه ملاقات امکان داره. کتاب‌هایی هم تو این باب داریم که ازش می‌گذرم. ❓❓آیا همه قبول کردن؟ عده‌ای اشکال گرفتن. مهم‌ترین‌ اشکالی که گرفتن حداقل یکیش رو براتون بگم.👇 🔶توقیع امام زمان به نائب چهارم؛ حضرت فرمودند: بدونید عده‌ای میان که ادعای مشاهده می‌کنن، هر کسی ادعای مشاهده کرد قبل از خروج سفیانی و صیحه آسمانی« فَهُوَ كَذَّابٌ مُفْتَر[۱]» ادعای مشاهده کرد دروغگو است. 🔴اشکال: شما نگفتید ملاقات امکان داره؟ تو این نامه امام زمان فرمودند: هر کسی ادعای ملاقات کرد دروغگو است. این رو چطور جواب می‌دین؟ 🔶منظور ادعای مشاهده این نیست که هر کس گفت: من آقا رو دیدم دروغگو هست. 🔶می‌گن سیاق حدیث، سیاق یعنی: قرائن در کلام به یک معنا. یعنی حرف یک نفر می‌خوای بفهمی یک تکه‌اش رو برش نزن، قبل و بعدش رو هم ببین. ❓❓این نامه کی به دست نائب رسید؟ وقتی نائب می‌خواست از دنیا بره. دقت بکنین امام زمان غائب شده، شیعیانی که خبر دارن همه هم نه! چیکار کنیم؟ می‌گفت: ما که آقا رو نمی‌بینیم اون جور که امام‌های قبلی رو می‌دیدیم. می‌گفتم: غصه نخورید نائب اول آقا رو می‌بینه و خبر میاره. 🔶آقا رو می‌بینه یعنی این نائبه، نائب اول می‌خواست از دنیا بره شیعیان دورش جمع شدن گفتن: تو از دنیا بری چیکار کنیم؟ گفت: غصه نخورید، پسرم نائب دوم او آقا رو می‌بینه. می‌بینه یعنی چی: یعنی اون نائبه. 🔶نائب دوم می‌خواست از دنیا بره دورش جمع شدن گفتن: بعد از تو؟ گفت: بعد از من حسین بن روح نوبختی- نائب سوم اصالتا ایرانیه- ایشون آقا رو می‌بینه خبر میاره. 🔶ایشون می‌خواست از دنیا بره دورش جمع شدن گفت: بعد از من فلانی می‌بینه.می‌بینه یعنی چی؟ یعنی نائبه. 🔶نائب چهارم که می‌خواست از دنیا بره امام زمان نامه نوشتند فرمودند: دیگه بعد از تو قرار نیست کسی ببینه یعنی قرار نیست دیگه نائب خاص داشته باشم.نائب عام که علما هستند داریم. منظور از مشاهده در این حدیث چیه؟ نیابت خاصه. ♦️نکته اول: ما گفتیم دیدار امکان دارد، اما یادتون باشد این دیدار‌هایی که انجام گرفته اکثرش یا حال اضطراره یا مصلحت خاصه. منظورمون اینه که دیدار‌ها عمومی نیست. هر کسی ادعای ملاقات کرد ما قبول نمی‌کنیم. 🔶آقایون خانم‌‌ها! ما می‌گیم ملاقات امکان داره اما نمی‌گیم همه می‌تونن آقا رو ببینن؛ فرق هست بین این دوتا. ما میگیم راه ملاقات بسته نیست، این بدین معنا نیست که همه تو این جاده می‌تونن برن. ملاقات همگانی نیست؛ هر کسی ادعا بکنه ما قبول نمی‌کنیم. 🔶اکثر دیدار‌ها ◀️🔺یا اضطراره؛ کتاب‌ها رو بخونین به این می‌رسین. میگه: تو بیابون گیر کردم تو مسیر مکه تو برف و بوران، مرگم به چشمم دیدم مضطر شدم. 🔺زیر باد کولر نبودم؛ زیر باد کولر، دعای توسل، کولر گازی روشن یابن الحسن بیاین اینجا!!!نه بابا این توقع رو نداشته باشین. دیدار‌‌ها یا اضطراره یا مصلحت خاص. ◀️🔺مصلحت خاص مثلا داستان شیخ مفید. تلویزیون فیلمش رو هم نشون داد. اومدن پیش شیخ مفید مرجع تقلید زمان خودش. یگانه‌ دوران؛واقعا یگانه‌ دوران. گفتند: جناب شیخ خانم شیعه از دنیا رفته باردار بوده. ماه نهم اما بچه هنوز به دنیا نیامده،مامانه مرده.اون زمان امکانات امروز نبوده که!چیکار کنیم؟ مرجع تقلید با سواد،علم خیلی داره اما معصوم نیست.ادله رو بررسی کرد فتوا داد گفت: خانمه رو با بچه دفنش بکنین. بچه که به دنیا نیومده. 🔺مدتی گذشت نمی‌دونم چند وقت اومدن پیش شیخ مفید یه بچه هم با خودشون آوردن. – شیخ ما رو می‌شناسی؟ – نه. – این بچه رو می‌شناسی؟ – نه. – گفتن ما همون‌هایی هستیم که اومدیم پیش شما یه خانومی... – ها ها یادم اومد،خانمه رو دفنش کردید آره. – این همون بچه‌ است،ما که داشتیم می‌رفتیم یه نفر اومد گفت:نظر این نیست،نظر عوض شده،پهلوی چپ خانم و بشکافید بچه رو در بیارید بعد خانمه رو دفن کنید. شیخ مفید این همون بچه که با اصلاح فتوا زنده موند. ✍استاد علمداری
☫ ﷽. ☫ ‌‌🍀 🔵ظهور آن قدر امر مهم و حساس و مورد علاقه و مورد توجه مداوم یک مومن و منتظره که: "یرونه بعیدا و نراه قریبا" 🔵دیگران ممکنه اون رو دور ببینند اما ما اون رو نزدیک میبینیم. 🔵از نظر روحی همه باید فرج رو نزدیک ببینن و خودشون رو در آستانه فرج حس بکنن.  🔵حرف امروز بنده نباید موثر باشه در اینکه کسی ظهور رو نزدیک حس بکنه ؛ بر اساس اون چیزی که به ما یاد دادن ما بر اثر علاقه مون و ایمانمون باید ظهور رو نزدیک حس بکنیم.  🔵اما جدای از این مقدمه که نزدیک بودن ظهور رو همه باید از روی حس قوی خودشون به دلایل روانی در خودشون داشته باشن ،سه نوع دلیل برای نزدیک بودن ظهور وجود داره که یکی از دیگری مهمتر هست. 🔵1⃣نوع اول از دلایل نزدیک بودن ظهور آقا امام زمان (عجل الله فرجه) دلایل ست. ❓❓دلایل شهودی یعنی چی؟ 🔵اولیا خدا از چه طریقی، نمیدونم ولی اونا خیلی چیزها رو میتونن بفهمن ؛ میفهمن و خبرش رو میدن به بعضی از اطرافیانشون ، و معمولا هم زیاد ابهامش رو باز نمیکنن. ❓❓آیا از این جور اخبار استفاده میشه که ظهور نزدیکه ؟ ⬅️بله به شدت! 🔵من فقط اشاره ای و مقدمتا یکی دو خبر رو میگم و به چند اشاره دیگر میپردازم . 🔵فرزند مرحوم شاه آبادی که استاد عرفان حضرت امام بود ،(خیابون جمهوری اسلامی فعلی ،اسمش خیابون شاه آبادی بود)  ایشون امام جماعت و روحانی بودند در این منطقه که به اسم این خیابون مشهور شد و همین اسم رو ایشون موند،و الا اسم اصلیشون شاه آبادی نیست  فرزندانشون هستند و کتاب خاطرات ایشون رو تنظیم کردند ... 🔵یکی از خاطرات ثبت شده این هست که یکی از فرزندانشون میفرماید که من خواب نخلستانهای سوخته ای رو دیده بودم.رفتم پیش حضرت امام تو نجف و به امام عرضه داشتم که امام، من تو خواب نخلستانهای سوخته دیدم؛ یعنی چی؟!! 🔵امام فرمودند من تعبیر خوابتو بگم راضی نیستم تا زنده هستم به کسی بگی و ... 🔵امام فرمودند پدر شما آقای شاه آبادی به من خبر دادند که من(امام) انقلابم پیروز میشه، شاه رو بیرون میکنم، اینجا حکومت اسلامی راه میندازیم تو ایران ، بعد عراق بهمون حمله میکنه و ... 🔵شما نخلهای سوخته ای که دیدی مال یه قسمتی از جنگه که تو جنوب واقع میشه.پدر شما به من خبر داده که یکی از فرزندانش هم پای رکاب تو آقا سید روح الله به شهادت میرسه که نشون میده آقای شاه آبادی قبول داشتن که کشته های ما شهید هستن در این جنگ... 🔵خب اون عارف بزرگوار خبر همه اتفاقات آینده رو به امام داده ؛ پس بُعدی نداره دیگه درسته؟ میتونه از این جور خبرها بیشترش هم باشه.  🔵یا مثلا نمونه هایی از اخباری که از مرحوم بهاء الدینی نقل شده در مورد آینده شنیده شده که به کرات و معتبر نقل کردن بسیاری از بزرگان که دیگه خدشه ای هم درِش نیست ؛ 🔵اون وقتیکه سالها قبل از رحلت امام ،حضرت آقای بهاءالدینی اشاره کرده بودن و تسریع کرده بودن به این که مثلا کسیکه بعد از حضرت امام خواهد بود، آقا سید علی هستن که بعضیا منظور ایشون رو متوجه شده بودن و بعضیا هم متوجه نشده بودن... اینا یه امر عادیست تو آدم حسابیها... 🔵حالا این آدم حسابیها که اینجوری از آینده خبر دارن و هیچ بعید نیست،آیا از زمان ظهور حرفهایی زدند؟ 🔵به کَرّات حرفها و اشاراتی نقل شده که یکی دو نمونه اشاره ای خدمتتون عرض میکنم اگر شما دستتون رسید به موارد صریحتر و روشنتر التماس دعا؛ 🔵یکی از دوستان از مسئولین تو سوریه چند سال پیش به من میگفتن که وقتی امام فوت کرده بودن ما خیلی اینجا به هم ریخته بودیم ،به آقای فهری که مترجم آثار امام و شاگرد امام بودن مراجعه کرده بودیم که دیدیم ایشون خیلی آرومن ... 🔵ایشون آروم بودن و ما خیلی به هم ریخته بودیم.پرسیدم که شما چرا انقدر آرومید؟!ما میگیم که خاک عالم به سرمون شد ،زمین و زمان به هم ریخت ، ما میگفتیم که خدایا تا انقلاب مهدی خمینی رو نگهدار و ...ما از اول میدونستیم که امام نمیمونن که پرچم رو به صاحب الامر برسونن...اطرافیان امام میدونستن این دعا در حق امام مستجاب نمیشه... 🔵از ایشون پرسیده بودن که خُب بعد از امام پرچم به کی میرسه؟ ایشون زمان تقریبیشو گفته بودن. ◀️◀️بچه ها خودتون رو برای ظهور آماده بکنید؛ گر در خانه کس است یک حرف بس است ... 🔵با خداست ، هیچکس نمیتونه وقت تعیین بکنه ولی ما میتونیم یه چیزایی بشنویم... 🔵یا اون عالم بزرگواری که خیلی صریح تر از این چیزی که من دارم بهتون میگم از آیت الله بهجت نقل کردن به خود بنده که دو تا از علمای بزرگوار که هر دو رو میشناسید از قول آقای بهجت اتفاقات عراق رو مرتبط با قصه سفیانی میدونن... ادامه دارد... ✍استاد پناهیان