eitaa logo
🌹 منتظران ظهور 🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
9.5هزار ویدیو
298 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی #اللّهم_عجِّل_لولیِّک_الفرج مدیر: @Montazer_zohorr @Namira_114 تبادل و تبلیغ: https://eitaa.com/joinchat/1139737620C24568efe71
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"در غایة المرام از دو تفسیر عیاشی وقمی از امیر مؤمنان (علیه السلام) آمده درباره آیه: ﴿ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم﴾ (سوره تکاثر: ۹)؛ فرمود: ما نعیم هستیم(۷۰۵). مثل همین حدیث از امام صادق (علیه السلام) نیز رسیده است. ۳ - واز حضرت ابوالحسن موسی بن جعفر (علیه السلام) منقول است که فرمود: ما نعمت مؤمن وعلقم کافر هستیم(۷۰۶). علقم: حنظل است، یعنی خربزه ابوجهل که در تلخی به آن مثل می زنند. البته کافر به خیال فاسد خودش امام را تلخ می پندارد چون از امام منزجر است، یا این که منظور قیامت است که مؤمن به خاطر ایمانشان به امامان معصوم (علیه السلام) به انواع نعمت های ابدی متنعم است وکافر به سبب کفرش به امامان (علیهم السلام) دچار عذاب های همیشگی وعقوبت های دائمی می شود. ۴ - ودر مجمع البیان، از عیاشی به سند خود از حضرت ابو عبد الله صادق (علیه السلام) آمده که فرمود: ما خاندان پیامبر، همان نعیم هستیم که خداوند بر بندگانش به (وجود) ما عنایت فرموده، وبه ما بندگان الفت گرفتند، پس از آن که پراکنده بودند، وبه (وسیله) ما خداوند متعال دل هایشان را مأنوس نمود، وآنان را برادر ساخت پس از آن که دشمن بودند، وبه ما آنان را به اسلام هدایت کرد. وهمین است نعمتی که قطع نمی شود، وخداوند از حق نعمتی که بر مردم عنایت فرموده - وآن پیغمبر وخاندان او (علیه السلام) است - از آنان سؤال می نماید(۷۰۷"
"در کفایة الأثر وکمال الدین از محمدبن زیاد ازدی روایت کرده اند که گفت: از مولایم موسی بن جعفر (علیه السلام) درباره آیه: ﴿واسبغ علیکم نعمه ظاهره وباطنه﴾ (سوره لقمان: ۲۰)؛ وخداوند نعمت های ظاهر وباطن خویش رابر شما عنایت کرد. سؤال کردم. فرمود: نعمت ظاهر امام ظاهر ونعمت باطن امام غایب است. راوی می گوید: پرسیدم: آیا از امامان کسی هست که غایب شود؟ فرمود: آری، شخص او از دیدگان مردم غایب می گردد، ولی یادش از دل های مؤمنین پوشیده نمی ماند. واو دوازدهمین تن از ما است، خداوند متعال برای او هر سخت را آسان وهر سرکشی را رام گرداند، وگنجینه های زمین را برایش آشکار می سازد، وهر دوری را برایش نزدیک می نماید، وهر سرکش خیره سری را هلاک، وبه دست او هر شیطان پلیدی را نابود سازد، او فرزند بهترین کنیزان است که ولادتش بر مردم مخفی می ماند، وبردن نامش بر آن ها حلال نیست، تا این که خداوند او را آشکار گرداند، پس زمین را از قسط وعدل پر کند همچنان که از ستم وظلم پر شده باشد. ب) شکر نعمت واجب است: گذشته از این که عقل سلیم به وجوب شکر نعمت حکم می کند، آیاتی از قرآن نیز بر این معنی دلالت دارد از جمله: ﴿فاذکرونی اذکرکم واشکروا لی ولا تکفرون﴾ (سوره بقره: ۱۵۲)؛ پس مرا یاد کنید شما را یاد کنم وبرای من شکر گزارید و(نعمت های مرا) کفران مکنید.
"واذ تاذن ربکم لئن شکرتم لازیدتکم ولئن کفرتم ان عذابی لشدید﴾ (سوره ابراهیم: ۷)؛ وبیاد آرید که پروردگارتان اعلام کرد: اگر شکر گزارید شما را می افزایم واگر کفران ورزید هر آینه عذابم شدید است. ﴿واشکروا لله ان کنتم ایاه تعبدون﴾ (سوره بقره: ۱۷۲). وشکر خدای را بجای آورید اگر او را عبادت می کنید. ﴿واشکروا نعمه الله ان کنتم ایاه تعبدون﴾ (سوره نحل: ۱۱۴). وشکر نعمت خدای را بجای آورید اگر به حقیقت او را می پرستید. ﴿واشکروا له الیه ترجعون﴾ (سوره عنکبوت: ۱۷). واو (خداوند) را شکر گزارید که به سوی او باز می گردید. و آیات بسیار دیگر... که ذکر همین مقدار ان شاء الله کافی است. ج) شکر نعمت مایه فزونی آن است: اضافه بر آیه شریفه (سوره ابراهیم، آیه ۷) روایات بسیار ومتواتری بر این معنی دلالت می کند، از جمله: ۱- در کافی به سندی همچون صحیح از حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) است که فرمود: رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمودند: خداوند بر هیچ بنده ای دری از شکر نگشوده که در فزونی بر او بسته باشد(۷۰۸)."
در همان کتاب از حضرت صادق (علیه السلام) آمده که فرمود: در تورات نوشته شده: هرکه تو را نعمتی داد سپاسگزاری کن، وبه هرکه تو را سپاس گفت انعام بنمای، که اگر نعمت ها شکرگزاری شوند از بین نمی روند، واگر ناسپاسی گردند پایدار نمانند، شکر مایه فزونی نعمت ها وایمنی از دگرگونی ها است(۷۰۹). ۳- ونیز به روایت معاویة بن وهب از حضرت صادق (علیه السلام) است که فرمود: به هرکس شکر داده شود فزونی به او عطا گردیده، خداوند می فرماید: لئن شکرتم لأزیدنکم(۷۱۰). د) معنی شکر: بدان که شکر، احسان نمودن در مقابل احسان است وکفر، بد کردن در مقابل احسان می باشد، واین تعریف را به فضل وکرم الهی الهام شدم، وتمام تعریف هایی که درباره شکر گفته شده به همین تعریف بر می گردد ونیز اقسام آن که در روایات آمده به همین معنی راجع است، وتأمل وبررسی کامل آیات وروایاتی که از امامان معصوم (علیهم السلام) در این باره روایت شده به این معنی راهنمایی می کنند، مانند اخباری که می گوید: مؤمن مکفر است. واین که: شاکرترین مردم نسبت به خداوند شاکرترین آنها نسبت به مردم است وروایت دیگر. بنابراین نسبت شکر به خداوند حقیقت است همچنان که نسبت آن به خلق نیز حقیقت است.
"این تعریف درست تر ومختصرتر از آن تعریفی است که درباره شکر گفته اند: صرف کردن وبه کار بردن نعمت های الهی است در آنچه به خاطرش آفریده شده اند. چون این تعریف که آوردیم شامل شکر خالق ومخلوق هر دو می شود. ه) اقسام شکر واینکه دعا کردن از اقسام شکر است: وچون معلوم شد که شکر احسان نمودن در مقابل احسان است، مخفی نیست که انواع واقسام مختلفی دارد، وریشه آنها، شکر قلبی وشکر زبانی وشکر با اعضاء بدن است. شکر قلبی: با شناختن نعمت ودانستن این که از سوی خداوند است تحقق می پذیرد، چنانکه از امام صادق (علیه السلام) روایت شده فرمود: هرکه خداوند نعمتی به او داد پس به قلب ودل خود آن را شناخت، شکرش را ادا کرده است(۷۱۱). مجلسی (رحمة الله) گفته: شناختن به قلب ودل یعنی قدر آن نعمت را بداند ومتوجه باشد که نعمت دهنده خداوند است(۷۱۲).
می گویم: از آثار این شناخت، درصدد تعظیم آن نعمت بودن، وآشکار نمودن مقصود به زبان وبدن - که دو قسم دیگر از اقسام شکرند - می باشد، واز آثار شکر به زبان، حمد وثنا گفتن وبازگو نمودن نعمت ودعا کردن برای پایداری آن است. واز آثار شکر بدنی، جدیت واهتمام به اطاعت وعبادت می باشد. چنان که در کافی از حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) آمده که فرمود: رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) در شبی که نوبت عایشه بود نزد او ماند، عایشه عرضه داشت: یا رسول الله! چرا این قدر خود را به زحمت می اندازی در حالی که خداوند گناهان متقدم ومتأخر تو را بخشیده است؟ فرمود: ای عایشه! آیا بنده شکرگزاری نباشم(۷۱۳)؟! و نیز از امام صادق (علیه السلام) است که فرمود: شکرانه نعمت، دوری از محرمات است وتمام شکر آن است که کسی بگوید: الحمد لله رب العالمین. می گویم: از ظاهر این حدیث چنین بر می آید که اصل شکر با دوری از محرمات حاصل می شود وحمد به زبان آن را کامل می کند. واز آثار بدنی شکر انفاق در راه خدا است، چنان که بعضی از روایات بر آن دلالت دارد. ودیگر از آثار بدنی، سجده شکر است. ودیگر از آثار آن، تعظیم نعمت وبزرگ شمردن آن است، مثل برگرفتن تکه نان از زمین وخوردن آن، وآثار دیگر..."
"آنچه از دست ما ساخته است باید انجام دهیم که به چند امر حاصل می شود: ۱- شناخت قلبی ومعرفت این نعمت والای الهی. ۲- بیان کردن فضایل ونشر دلایل آن بزرگوار. ۳- صدقه دادن برای سلامتی وجود آن حضرت. ۴- روی آوردن به سوی او، با انجام دادن کارهایی که مورد پسند ومایه نزدیک شدن به درگاهش می باشد. ۵- درخواست معرفت او از درگاه الهی تا از اهل شکر واقبال به سوی او گردیم. ۶- اهتمام به دعاهای خالصانه برای تعجیل فرج آن حضرت وبرچیده شدن پرده ابتلای غیبت. و این یکی از اقسام شکر نعمت است، وشاهد بر آن چند امر می باشد: اول: این که این کار تجلیل وتعظیم آن حضرت است، چنان که معلوم است که هر آن که بخواهد بزرگی را تعظیم کند او را به نام دعا می کند، ودر میان دوستانش یاد او را زنده می دارد، وقبلا گفتیم که تعظیم نعمت از اقسام احسان است وشکر هم احسان در برابر احسان انجام دادن."
"دوم: با دعا کردن برای آن حضرت کمال توجه به سوی او حاصل می شود، وباز قبلا گفته شد که توجه نمودن به نعمت از اقسام شکر؛ وروی گرداندن از آن از اقسام کفران است. و دلیل بر این معنی از آیات قرآن در سوره سبأ که پس از بیان (عبرت آمیز) موت حضرت سلیمان (علیه السلام) چنین می خوانیم: ﴿لَقَدْ كانَ لِسَبَإٍ فِی مَسْكَنِهِمْ آیةٌ جَنَّتانِ عَنْ یمِینٍ وَشِمالٍ كُلُوا مِنْ رِزْقِ رَبِّكُمْ وَاشْكُرُوا لَهُ بَلْدَةٌ طَیبَةٌ وَرَبٌّ غَفُورٌ * فَأَعْرَضُوا فَأَرْسَلْنا عَلَیهِمْ سَیلَ الْعَرِمِ وَبَدَّلْناهُمْ بِجَنَّتَیهِمْ جَنَّتَینِ ذَواتَی أُكُلٍ خَمْطٍ وَأَثْلٍ وَشَیءٍ مِنْ سِدْرٍ قَلِیلٍ * ذلِكَ جَزَیناهُمْ بِما كَفَرُوا وَهَلْ نُجازِی إِلَّا الْكَفُورَ﴾ (سوره سبا: ۱۵-۱۷)؛ به تحقیق که برای سبأ در مسکنشان آیتی بود، دو بوستان از راست وچپ، بخورید از روزی پروردگارتان وشکر او را بجای آورید، شهری پاکیزه وپروردگاری آمرزنده، پس روی گردانیدند که بر آنها سیل باران سختی فرستادیم، ودوبوستان آنان را مبدل ساختیم به دو باغ میوه تلخ وشوره گز واندکی از درخت سدر، بدین جهت که کفر ورزیدند آن ها را چنین کیفر دادیم وآیا جز کفران کننده را کیفر می دهیم. در این آیات از روی گرداندن آن ها تعبیر به کفران شده است. سوم: در بعضی از کتاب های معتبر از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) روایت آمده که فرمود: هرکس نسبت به شما نیکی کرد به او پاداش دهید، اگر پاداشی نداشتید در حق او دعا کنیم تا از خود بدانید که نیکی او را پاداش داده اید(۷۱۴)......... 💠💫🍃قسمت 4⃣8⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐ماجرای شهیدمحمدعلی پورعلی🌷🌷🌷اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم🌷🌷🌷🌷🌷 @montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 در خلوت مون و در عبادات مون، از خدا بخواهیم برساند صاحب ما را 🌹به سمت او حرکت کنیم دورنریم از رضایتش @montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قال الإمام المهدی، صاحب العصر و الزّمان (علیه السلام و عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) :  الَّذی یَجِبُ عَلَیْکُمْ وَ لَکُمْ انْ تَقُولُوا: إنّا قُدْوَهٌ وَ ائِمَّهٌ وَ خُلَفاءُ اللهِ فی ارْضِهِ، وَ اُمَناوُهُ عَلی خَلْقِهِ، وَ حُجَجُهُ فی بِلادِهِ، نَعْرِفُ الْحَلالَ وَ الْحَرامَ، وَ نَعْرِفُ تَاْویلَ الْکِتابِ وَ فَصْلَ الْخِطابِ.([1])  امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) فرمود: بر شما واجب است و به سود شما خواهد بود که معتقد باشید بر این که ما اهل بیت رسالت، محور و اساس امور، پیشوایان هدایت و خلیفه خداوند متعال در زمین هستیم.  همچنین ما امین خداوند بر بندگانش و حجّت او در جامعه می باشیم، حلال و حرام را می شناسیم، تاویل و تفسیر آیات قرآن را عارف و آشنا هستیم. 🍃📚🍃 🖋📖تفسیرعیاشی:ج۱،ص۱۶ 📗🔆بحارالانوار:ج۸۹،ص۹۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5938089378197802582.mp3
6.16M
تشرف شیخ حسین آل رحیم محضر مقدس حضرت ولی عصر ارواحنافداه 🎤: حجة الاسلام عالی زمان: هفت دقیقه @montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۱۵۵.mp3
12.2M
۱۵۵ - حرف زدنِ چشم در چشم، - تخاطب دونفره، - رفاقت چهره به چهره، با خدا رو بلدیم؟ ✦ عاشقی آموختنی است! تا این لحظه دنبال آموختنش بودیم؟ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا