eitaa logo
توابین منتظر
1.6هزار دنبال‌کننده
715 عکس
1.2هزار ویدیو
25 فایل
برای یاری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اولین قدم توبه نصوح است ارتباط با خادم کانال @YAALEEE
مشاهده در ایتا
دانلود
1_7031539043.mp3
13.71M
مهدی بمان ۱ 《جلسه دوم》 🔹امام عسکری علیه السلام: ¤ بخدا قسم احمدبن اسحاق پسرم غیبتی میکند هیچکس نجات پیدا نمیکند مگر کسی که ثابت قدم بماند بر امامت او و خدا توفیق به او بدهد برای فرجش دعا کند ¤ مثل پسر من مثل خضر و ذوالغرنین است یعنی چه؟ ¤ چه کسی امید داشته باشد یار مهدی علیه السلام باشد؟ 🔴 روایتی از حضرت عبدالعظیم علیه السلام در دیدار با امام هادی علیه السلام ...... ☑️ توسل کنیم بر حضرت عبد العظیم علیه السلام🤲 🔺سر قبر هر مومنی که بروی ثواب زیارت اهل بیت میدهند چرا؟ 🎙استاد امینی خواه الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌ 《فقط جمعه ها》 توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌☘
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کتاب گناهان کبیره_جلد دوم_کبائر غیر منصوصه_ص ۲۸۴ ۷_دشمنی کردن با مؤمن صاحب جواهر الکلام فرموده: چنانچه حسد خودش معصیت و اظهارش منافی با عدالت است، همچنین دشمنی با مؤمن و آشکار کردنش به زبان و جوارح، موجب فسق است. زیرا در روایات بیشماری از دشمنی و ترک برادر مؤمن نهی شده، و نیز به دوستی و مهربانی با او امر شده است و آنچه را که انسان در دل خود می بیند از سنگینی با برادر مؤمنش در برخورد به پاره ای از رفتار و کردار آن مؤمن، ظاهر آن است که از بغض حرام ذکر شده نیست. زیرا کسی از پیدا شدن چنین حالی در این موقع آزاد نیست   [1]  . در این مقام چند روایت به طور اختصار نقل می گردد: حضرت موسی بن جعفر علیه السّلام می فرماید: «هرکس شیعیان ما را دشمن بدارد، ما را دشمن داشته و هرکه به آنها دوستی کند، با ما دوستی کرده. زیرا ایشان از ما هستند و از طینت ما آفریده شده اند. هرکس دوستشان دارد از ما است و هرکس دشمنشان دارد از ما نیست» . تا اینکه فرمود: «هرکه بر آنها رد کند، بر خدا رد کرده و هر که به آنها بد گوید، به خدا بد گفته است»   [2]  . و در این مورد هیجده روایت در وسائل نقل کرده است. پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله می فرماید: «هر دو نفر مسلمانی که از یکدیگر قهر کنند و سه روز بر آن حال مانده و صلح نکنند، هر دو از اسلام بیرونند و میانشان پیوند دینی نیست. و هرکدام به سخن گفتن با برادر مسلمان خود پیشی بگیرد، روز حساب در رفتن به بهشت پیشی خواهد گرفت»   [3]  . در این باب نیز در وسائل یازده حدیث دیگر نقل کرده است. حضرت صادق علیه السّلام به یارانش می فرمود: «در راه خدا با یکدیگر برادر باشید و به یکدیگر دوستی کنید و پیوندکننده و مهربان باشید»   [4]  . _______  ١ ) -پایان ترجمه جواهر کتاب شهادت شرح فرمایش محقق «و کذا بغضة المؤمن» .  ٢ ) -وسائل کتاب الامر بالمعروف باب  ١٧  ج  ١١  ص  ۴۴١  عن ابی الحسن علیه السّلام من عادی شیعتنا فقد عادانا و من والاهم فقد والانا لانهم منا، خلقوا من طینتنا من احبهم فهو منا و من ابغضهم فلیس منا الخ.  ٣ ) -حج وسائل باب  ١۴۴  ج  ٨  ص  ۵٨۵ : قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله ایما مسلمین تهاجرا فمکثا ثلثا لا یصطلحان الا کانا خارجین من الاسلام و لم یکن بینهما ولایة فایهما سبق الی کلام اخیه کان السابق الی الجنة یوم الحساب.  ۴ ) -کونوا اخوة بررة متحابین فی اللّه متواصلین متراحمین. . . (حج وسائل باب  ١٢۴  ج  ٨  ص  ۵۵٢ ) . توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌☘
گفتگوى خداوند- كه ثنايش باشكوه باد- با عيسى بن مريم عليهما السّلام ۳۶_اى عيسى، در كردار خود همچون بنده گناهكار خاطى بنگر، و در كردار ديگران [خدا گونه] «۱» منگر، در دنيا زاهدانه بزى، و آن را مخواه كه هلاك گردى. ۳۷- اى عيسى، بينديش و فكر كن و در اطراف زمين بنگر كه سرانجام و عاقبت ستمگران چگونه بوده است؟!. ۳۸- اى عيسى، هر شرح من برايت خيرخواهى؛ و هر گفتارم براى تو حقّ است، و منم آن حقّ آشكار، پس بحقّ مى گويم: اگر تو مرا پس از آنكه آگاهت ساختم نافرمانى كنى، ديگر جز من تو را سرپرست و ياورى نباشد. ۳۹- اى عيسى، قلب و دلت را به ترس پرورش ده، و به زير دستانت نظر كن نه به مافوقت، و بدان كه رأس هر خطا و گناهى دوستى دنيا است، پس آن را دوست مدار، زيرا من نيز آن را دوست ندارم. ۴۰- اى عيسى، دلت را از براى من پاك دار، و در خلوتها ذكرم را بسيار گو و بسيار ياد كن، و بدان كه خشنودى من اين است كه بدرگاهم اظهار ارادت و كوچكى كنى، و در آن مورد زنده باش، نه مرده و بى روح. توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعا برای ظهور ۱۷۰ سال ظهور برای حضرت موسی علیه السلام نزدیک شد فقط بخاطر گریه و زاری از ته دل، نه دعایی که ما میخونیم بفهمیم یتیمیم بفهمیم بی پدریم بفهمیم زندگی این نیست ما داریم توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توسل به امام زمان معجزه می‌کنه فقط باید باور کنی همه کاره عالم اوست... صدایش بزنیم مرا صدا بزنید.... مردم بروید در خانه ولی عصر ولی خدا....حجت خدا...✍ توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌☘
5.04M
صحبت های تکمیلی لایو نهم حدیث کسا 🎙خادم گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وظیفه ما در اتفاقات و بلاهای آخر الزمان چیست؟ لطفا ویس را با گوش جان گوش کنید و به آن عمل کنید تا میتوانید پخش کنید،این حداقل کاریست که از عهده شما جهت یاری امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف بر می آید. توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔اگه خدا بخواد یه سخنرانی طراحی کنه چه جوری طراحی میکنه⁉️ 🎙سخنران استاد پناهیان ╔ ⃟🌸❥๑‌‌•~--------------- 🆔 @khademan_emamezaman
گفتگوى خداوند- كه ثنايش باشكوه باد- با عيسى بن مريم عليهما السّلام ۴۱- اى عيسى، بمن شرك مورز، و از من برحذر باش، و فريب تندرستى را مخور، و در [امور دنيائى] خود را مورد حسرت [مردم] قرار مده، كه بى گمان دنيا همچون سايه اى زودگذر است، و آينده اش نيز همچون گذشته آن مى باشد، پس با تمام تلاش در كارهاى شايسته رقابت كن، و با حقّ و درستى باش؛ هر چند تكّه تكّه شده و با آتش سوزانده شوى. پس از معرفت بمن كافر مشو، و با جاهلان مباش، زيرا هر چيز با همخوى و همجنس خود همدم باشد. ۴۲- اى عيسى، براى من سرشك از ديدگانت جارى ساز، و با دلت فروتن باش. ۴۳- اى عيسى، هنگام سختى از من يارى خواه، زيرا منم كه غمزدگان را يارى كنم، و درماندگان را پاسخ دهم، و منم مهربانترين مهربانان. تحف العقول / ترجمه جعفرى، ص: ۴۷۶ پایان توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌☘
کتاب گناهان کبیره_جلد دوم_کبائر غیر منصوصه_ص ۲۸۶ ۸_مساحقه هشتم از کبائری که در نصوص معتبر بر آن وعده عذاب داده شده و علاوه برای آن حد معین شده، مساحقه است. زنی به حضرت صادق علیه السّلام گفت: زنانی که با یکدیگر مساحقه می کنند (فرج خود را به فرج یکدیگر می مالند) حدشان چیست؟ امام علیه السّلام فرمود: «حد زنا است (یک صد تازیانه) به راستی چون قیامت شود آنها را می آورند و لباسهائی که از آتش بریده شده بر آنها می پوشانند، و مقنعه های آتشین بر سرشان می بندند و زیر جامه های آتشین به بدنشان می پوشانند، و عمودهای آتشین در جوفشان فرومی کنند و آنها را در جهنم می اندازند. ای زن! اولین قومی که مساحقه بینشان رواج یافت، قوم لوط بودند که مردها به عمل لواط سرگرم شدند و زنان بی شوهر ماندند. پس به یکدگر مشغول شدند چنانچه مردان باهم مشغول بودند»   [1]  (و هنگام نزول عذاب، همگی به هلاکت رسیدند) . و در حدیث دیگر فرمود: «به خدا سوگند، مساحقه زنای بزرگ است»   [2]  . و نیز حضرت در پاسخ زنی که از مساحقه زنان با یکدیگر پرسید، فرمود: «در جهنم اند. چون قیامت شود، چادرهائی از آتش بر آنها پوشیده می گردد و عمودهای آتشین در باطن و عورتهایشان داخل می کنند و آنها را در جهنم می اندازند» زن گفت: از این عمل، در قرآن مجید یادی نشده؟ فرمود: بلی عرض کرد: کجا؟ فرمود: «وَ أَصْحٰابَ اَلرَّسِّ» (سوره فرقان آیه  ۴٠ )»   [3]  . در تفسیر صافی، روایت مفصلی از حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام درباره اصحاب رس نقل کرده است. و همچنین مرحوم مجلسی هم آن را در جلد  ٣  حیوة القلوب ذکر فرموده است. برای اطلاع از سرگذشت ایشان و گناهانی که مرتکب می شدند که از آن جمله مساحقه زنان بوده، به کتب مزبور مراجعه شود. کیفیت هلاکتشان را این طور بیان می فرماید: که خداوند باد سرخ سختی بر آنها فرستاد و زمین آنها هم آتش فشانی کرد و ابر سیاهی بالای سرشان نمودار شد و بر آن صاعقه بارید، به طوری که همه را آب کرده هلاک ساخت. حد سحق هرگاه زن، چهار مرتبه به این عمل حرام اقرار کرد، یا چهار مرد عادل شهادت دادند، باید هریک از آن دو زن را یک صد تازیانه بزنند. و در صورتی که پیش از اقرار یا شهادت عدول توبه کرده باشند، حد ساقط می شود. همان طوری که قبلا اشاره شد، خوابیدن دو مرد یا دو زن عریان باهم زیر یک لحاف به طوری که حائلی بینشان نباشد حرام است. و اگر نزد حاکم شرع ثابت شود، باید آنها را به کمتر از یک صد تازیانه (بهر اندازه که صلاح بداند) تعزیر و تأدیب کند و در چند روایت حدشان را یک صد تازیانه ذکر کرده است. _______  ١ ) -وسائل کتاب نکاح باب  ٢۴  ج  ١۴  ص  ٢۶١ .  ٢ ) -وسائل الشیعه کتاب نکاح باب  ٢۴  ج  ١۴  ص  ٢۶٢ .  ٣ ) -وسائل الشیعه کتاب نکاح باب  ٢۴  ج  ١۴  ص  ٢۶٢ . توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما تا ثانیه های دیگر یک نامه از سید الشهدا خواهید داشت💌 اللّٰهُمَّ‌عَجِّل‌لِوَلیِّڪ‌الفَرَج‌به‌حق‌زینب‌کبری توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔴 ارزش ‌کار شما الان، بالاتر از زمان ظهور هستش❗️ اونهایی که بعدا میان در رکاب امام زمان علیه السلام میجگند ..به حال شما ها خیلی حسرت میخورند میگن ای کاش ما قبل از ظهور بودیم و میجنگیدیم.. ارزش کار شما الان بالاتر از زمان ظهور هستش.... توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌☘
فرمايشات رازگونه خداوند عزيز و جليل- با موسى بن عمران عليه السّلام ۱- اى موسى، آرزويت را در دنيا دراز مكن كه سخت دل شوى، و فرد سخت دل از [درگاه] من بدور است، دلت را با ترس [از من] بميران، و جامه ظاهرت كهنه باشد ولى دلت تازه و خرّم. ميان اهل زمين ناشناخته باش، و در ميان اهل آسمان معروف، بدرگاه من- همچون نداى فرد گريزان از دشمنش- از بسيارى گناهت فرياد كن، و براى [پاكى از] آن از من كمك گير، زيرا من يارى خواهنده نيكويم. ۲- اى موسى، منم برتر و والاتر از بندگان، و آنان زيردست منند، و جمله در برابر من خوار و زبونند، پس نسبت به نفس خود بدگمان باش، و به فرزندت بر دين و آئينت اعتماد مكن، مگر آنكه او هم چون تو؛ صالحان را دوست بدارد. ۳- اى موسى، خود را شستشو كن، و غسل ده، و همچون بندگان صالح بمن تقرّب جوى. ۴- اى موسى، در نماز پيش رويشان باش، و در دعوا و مشاجره؛ راهنما و رهبر، و ميانشان بر اساس آنچه بر تو نازل ساختم بحقّ داورى كن، كه بى شكّ من آن قوانين را بعنوان حكمى روشن و برهانى آشكار فرستادم، و نيز نورى كه بدان چه در گذشتگان بوده و در آيندگان خواهد بود گويا است. ۵- اى موسى، از سر مهرورزى و محبّت تو را سفارش مى كنم در باره: ابن بتول؛ عيسى بن مريم، كه سوارى بر الاغ است و كلاهى بلند بسر دارد، و داراى زيت و زيتون و محراب است، و پس از او به صاحب اشتر سرخ مو، همو كه طيّب و طاهر و مطهّر است، و صفت او در كتاب [تورات] اين است كه هم به كتب [آسمانى] مؤمن است و هم بر فهم آن مسلّط، و نيز در ركوع است و در سجده «۱» و اميدوار است و ترسنده، و برادرانش تهيدستانند، و يارانش از قبيله اى ديگر، و بروزگارش سختى و زلزله‌ها و كشتار خواهد بود، نامش «احمد» و «محمّد امين»، و از نسل پيامبران بزرگوار و بقاياى ايشان است، به تمام كتابهاى آسمانى ايمان دارد، و همه پيامبران را تصديق مى كند، امّت او مورد رحمت و بابركتند، آنان را ساعاتى معيّن است كه در آنها أذان نماز گويند، بنا بر اين [اى موسى] او را تصديق كن كه او برادر توست. ۶- اى موسى، او درس ناخوانده است و بنده راستى و صداقت، بر هر چه دست گذارد برايش مبارك شود، و ما بدان بركت بخشيم، اين گونه در علم من است و اين گونه او را آفريدم، بدو قيامت را آغاز كنم و به امّتش دنيا را بپايان برم، پس به ستمگران قوم خود بگو كه نامش را محو نسازند و تنهايش مگذارند، هر چند كه اين كار را مى كنند، و دوستى او كه بخاطر من باشد حسنه اى [بزرگ] است، و من يارى كننده اويم، و او از پيروان من است، و پيروان من افرادى پيروز و ظفرمندند. ۷- اى موسى توئى بنده من، و منم خداى تو، مبادا حقير تهيدست را خوار شمارى، و به توانگران غبطه و حسرت خورى. در برابر كتابم فروتن، و هنگام تلاوتش به رحمتم اميدوار باش، پس با صدائى خاشع و حزين لذّت تورات را بمن بشنوان، به وقت ذكر و يادم آرام باش، و مرا بپرست و بمن شرك مورز، كه منم آن آقاى بزرگوار، من تو را از نطفه اى كه از آبى پست است، از نوعى گل كه از زمينى پست و درهم آميخته خارج نمودم؛ آفريدم، و آن انسانى شد پس منم كه آن را مخلوقى ساختم، بسى بزرگ و بزرگوار است ذات من، و منزّه است كار من چيزى مانند من نيست، و [تنها] منم آن زنده جاويد بى زوال. ______________________ (۱) يعنى: او جامع ميان ركوع و سجده است، و اين خلاف سنّت يهود و نصارى مى باشد، چون هر كداميك جز يكى از آن دو را ادا نمى كند. (وافى). تحف العقول / ترجمه جعفرى، ص: ۴۶۶ توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌ به حق زینب کبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 💠 راه تقویت اراده چیست؟ 🔹 به نقل از ایت الله مشکینی 💠 چگونه از ظلمات نفس و گناه خارج بشویم؟ توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌ به حق زینب کبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدوی امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دین تازه می آورد؟! شیخ_احمد_کافی توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌ به حق زینب کبری
کتاب گناهان کبیره_جلد دوم_کبائر غیر منصوصه_ص ۲۸۸ ۹_قیادت و دیاثت قیادت قیادت، رسانیدن مرد و زنی برای زنا، یا دو مرد برای لواط است. و شبهه ای در حرام بودن بلکه کبیره بودن آن نیست. زیرا از گناهانی است که در نصوص معتبر بر آن وعده عذاب داده شده و در شرع مقدس برای آن حد معین شده است. پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله می فرماید: «هرکس برای وقوع زنای مرد و زنی واسطه شود، خداوند بهشت را بر او حرام می فرماید و جایش دوزخ است و بد جایگاهی است جهنم و همیشه مورد خشم خدا است تا بمیرد»   [1]  . حضرت صادق علیه السّلام می فرماید: «رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله لعنت فرمود زن زناکار و زنی که واسطه کار است»   [2]  . بعلاوه، شخصی که قیادت می کند، نه تنها نهی از منکر را ترک کرده بلکه سعی در وقوع منکر نموده و در آخر باب اول، کبیره بودن ترک نهی از منکر ثابت گردید چه رسد به امر به منکر یا سعی در وقوع آن. و نیز قیادت از گناهانی است که نزد هر دین داری کبیره و عظیم است. و در فصل سوم ذکر می شود که بزرگ بودن گناه نزد متشرعین، خود دلیل بر کبیره بودنش می باشد. شیخ انصاری در مکاسب محرمه می فرماید: قیادت حرام است و آن سعی کردن در رسیدن دو نفر به وطی حرام می باشد. و از گناهان کبیره است و واصله که مورد لعنت است به معنی قیادت تفسیر شده است. از حضرت صادق علیه السّلام است که رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله چهار دسته را لعنت فرموده است: «اول، کننده موی زنان و زنی که حاضر می شود مویش را بکنند. دوم، زنی که دندان زنان را می تراشد و زنی که حاضر می شود. سوم، واصله و مستوصله (زانیه و قواده) . چهارم زن خال کوب و زنی که خال بر بدنش می کوبند»   [3]  . حضرت رضا علیه السّلام می فرماید: «واصله که مورد لعنت رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله است، زنی است که در سن جوانی زانیه بوده و در پیری زنان را برای زنا به مردان می رساند»   [4]  . حد قیادت به دو مرتبه اقرار خود شخص یا شهادت دو نفر عادل، قیادت ثابت می شود. و پس از ثبوت، باید او را هفتاد و پنج تازیانه بزنند چه مرد باشد و چه زن. و بعضی از فقهاء فرموده اند: اگر مرد باشد، علاوه باید سرش را بتراشند و رسوایش کنند و از شهر بیرونش نمایند. و بعضی فرموده اند: در مرتبه دوم نفی بلد شود. و تفسیرش در کتاب حدود ذکر شده است. دیاثت حضرت صادق علیه السّلام می فرماید: «سه دسته هستند که در قیامت، خداوند با آنها سخن نمی فرماید و نظر رحمت به ایشان نفرموده و ایشان را پاکیزه نمی فرماید و برایشان عذاب دردناکی است: پیر زناکار، دیوث، زن شوهرداری که با او زنا شود»   [5]  . پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله می فرماید: «بوی بهشت به مسافت پانصد سال راه می رسد ولی عاق والدین و دیوث از او محرومند. گفته شد: یا رسول اللّه، دیوث کیست؟ فرمود: مردی که زنش زنا بدهد و او بداند»   [6]  . و نیز فرمود: «خداوند به عزت و جلالش قسم یاد فرموده که داخل بهشت نشود شرابخوار و نمام و دیوث»   [7]  . _______  ١  ) -وسائل الشیعه کتاب نکاح باب  ٢٧  ج  ١۴  ص  ٢۶۶ : قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و من قاد بین امرئة و رجل حراما حرم اللّه علیه الجنة و مأویه جهنم و سائت مصیرا و لم یزل فی سخط اللّه حتی یموت. و عن ابی عبد اللّه علیه السّلام لعن رسول اللّه الواصلة و المستوصله یعنی الزانیة و القواده.  ٢ ) -وسائل الشیعه کتاب نکاح باب  ٢٧  ج  ١۴  ص  ٢۶۶ : قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و من قاد بین امرئة و رجل حراما حرم اللّه علیه الجنة و مأویه جهنم و سائت مصیرا و لم یزل فی سخط اللّه حتی یموت. و عن ابی عبد اللّه علیه السّلام لعن رسول اللّه الواصلة و المستوصله یعنی الزانیة و القواده.  ٣ ) -عن الصادق علیه السّلام قال لعن رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله النامصة و المنتصمة و الواشرة و المستوشرة و الواصلة و المستوصلة و الواشمة و المستوشمة (معانی الاخبار ص  ٢۵٠ ) .  ۴ ) -قال الرضا علیه السّلام الواصلة التی تزنی فی شبیابها فلما کبرت قادت النساء الی الرجال (معانی الاخبار) .  ۵ ) -عن ابی عبد اللّه علیه السّلام قال ثلثة لا یکلمهم اللّه یوم القیمة و لا ینظر الیهم و لا یزکیهم و لهم عذاب الیم الشیخ الزانی و الدیوث و المرئة توطی فراش زوجها (وسائل کتاب النکاح باب  ١۶  ج  ١۴  ص  ٢۴٧ ) .  ۶ ) -قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله ان الجنة لتوجد ریحها من مسیرة خمسمائة عام و لا یجدها عاق و لا دیوث قیل یا رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و ما الدیوث قال الذی تزنی امرئته و هو یعلم (وسائل الشیعه ج  ١۴  ص  ٢۴٨ ) .  ٧ ) -قال صلّی اللّه علیه و آله قال اللّه تعالی و عزتی و جلالی لا یدخلها مدمن خمر و لا نمام و لا دیوث (وسائل الشیعه ج  ١۴  ص  ٢۴٨ ) . توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌ به حق زینب کبری
فرمايشات رازگونه خداوند عزيز و جليل- با موسى بن عمران عليه السّلام ۸- اى موسى هنگام خواندنم، ترسان، و مراقب و بيمناك باش، و چون به مناجات من پردازى، همراه با ترس و دلى نگران باشد، و در پرتو توراتم دوران زندگى را حياتى معنوى بخش، و خصال نيكم را به جاهلان بياموز، و به آنان نعمت نهان و آشكارم را يادآورى كرده و بگو: بر آن گمراهى و ضلالتى كه در آنند مداومت نورزند، كه براستى مجازات و كيفرم دردناك و سخت است. ۹- اى موسى، اگر ريسمانت از من ببرد، به ريسمان ديگرى نپيوند، پس مرا بپرست و در برابرم همچون بنده اى حقير و ناچيز بايست، نفس خود را ملامت كن كه او به توبيخ شايسته تر است، و با كتاب من بر بنى اسرائيل تكبّر مكن، كه اين كتاب دلت را از واعظى روشنگر كفايت مى كند، پس آن سخن پروردگار جهانيان است، كه باشكوه و متعال است! ۱۰- اى موسى، هر زمان كه مرا بخوانى بيابى، پس بزودى هر چه كرده اى بيامرزم. آسمان با اضطراب تسبيحم گويد، و فرشتگان از هراس من بيمناكند، و زمين از سر اميد مرا تسبيح كند، و مخلوقات با خوارى تسبيحم گويند. آنگاه بر تو باد به نماز، كه آن نزد من داراى مقامى بوده و پيمانى استوار دارد، و نيز بچيزى كه از نماز است آن را توأم ساز و آن زكات تقرّب آور باشد، از مال و گندم حلال بدان ملحق ساز، كه من جز حلال را كه تنها براى من باشد نپذيرم، و صله رحم را با آن قرين ساز، زيرا منم آن بخشنده مهربان. كانون خانواده و خويشاوندى را از سر فضل و رحمتم آفريدم تا بندگان در پرتو آن به يك ديگر مهرورزى و عطوفت كنند، و آن را در آخرت سلطه و قدرتى است «۱»، من از هر كس كه قطع رحم كند ببرم، و رابطه‌ام را با هر كس كه پيوند كند برقرار سازم. و نيز با هر كس كه يكى از دستوراتم را ضايع كند همان گونه رفتار خواهم كرد. ۱۱- اى موسى: چون سائلى نزد تو آمد يا او را پاسخى نيكو ده، يا عطائى اندك، زيرا گاهى ممكن است آنكه نه انس است و نه جنّ- يعنى فرشته خداوند- __________________________ (۱) يعنى: رحم در نزد من قدرت و سلطنتى دارد كه در آخرت شفاعت او را در باره كسى كه بدو پيوسته خواهم پذيرفت. (شرح كافى). تحف العقول / ترجمه جعفرى، ص: ۴۶۷ نزدت آمده تا ببيند رفتارت در آنچه بتو داده، و نوع شركت و سهم بنديت در آنچه تو را بخشيده چگونه است، پس با خشوع برايم افتادگى كن، و با ولوله هاى تورات صدا به گريه و زارى بلند كن، و بدان كه من تو را مى خوانم- چونان كه مولا بنده اش را مى خواند- تا به بالاترين درجات برسى، و آن از فضل من بر تو و بر نياكان گذشته توست. ۱۲- اى موسى: در هيچ حالتى فراموشم مكن، و به بسيارى مال خرسند مباش، زيرا فراموش كردنم سنگ دلى آرد، و بسيارى مال توأم با بسيارى گناهان است. زمين مطيع است [و آسمان مطيع است] و درياها فرمانبردار، پس هر كس از دستوراتم سرپيچى كند بدبخت گردد، زيرا منم بخشنده [مهربان]، بخشنده هر روزگار، كه پس از سختى رفاه آورم، و پس از رفاه، سختى و مشكلات، و پادشاه پس از پادشاه، و فرمانروائى من دائم و برپا و هميشگى است. و هيچ چيزى نه در زمين و نه در آسمان بر من پوشيده نيست، و چگونه آن چيزى كه ابتدا و آغازش از من بوده بر من پوشيده ماند، و از چه تلاشت را در آنچه نزد من است مصروف نميدارى، و تو ناگزير بنزد من بازخواهى گشت. ۱۳- اى موسى، مرا پناهگاه محكم خود ساز، و پس انداز كردار شايسته ات را نزد من سپار، و تنها از من بترس و از ديگران ترسى بدل راه مده، كه بازگشت [همه] بسوى من است. ۱۴- اى موسى، در توبه و بازگشت شتاب كن، و گناه را به عقب انداز و مقابل من در نماز درنگ كن، و به غير من اميد مبند، مرا بوقت سختى پناهگاه خود، و در حوادث و ناملايمات قلعه و پايگاهت ساز. ۱۵- اى موسى در كار خير با نيكوكاران رقابت كن، زيرا خير همچو اسم خود خير است، و شرّ را براى فريفتگان واگذار. ۱۶- اى موسى زبانت را پشت قلبت قرار ده (يعنى: پيش از كلام تفكّر كن) تا در امان بمانى، و در شبانه روز بسيار مرا ياد كن تا غنيمت برى، و در پى گناه مباش كه پشيمان گردى، زيرا وعده گاه گناه دوزخ است. ۱۷- اى موسى، با ترك كنندگان گناه، نيكو سخن گوى و همنشين آنان باش، و براى غياب و نبودنت ايشان را به برادرى گير، و تمام تلاشت را در طاعت ايشان مبذول دار، تا تسليم تو باشند. تحف العقول / ترجمه جعفرى، ص: ۴۶۸ توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌ به حق زینب کبری
کتاب گناهان کبیره_جلددوم_کبائر غیر منصوصه_ص ۲۹۱ ۱۰_استمناء دهم از گناهان کبیره ای که بر آن وعده عذاب داده شده، استمناء است و آن بیرون کردن منی خود است از راه غیر طبیعی، مانند مالیدن به دست یا سایر اعضاء خود یا به اعضاء دیگری غیر از همسر. در آخر کتاب حدود جواهر می نویسد: هرکس به دستش یا عضو دیگرش استمناء کند، باید تعزیر شود. چون کار حرامی بلکه کبیره ای را مرتکب شده است. چنانچه از حضرت صادق علیه السّلام از حکم آن می پرسند. آن حضرت می فرماید: «گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمناءکننده مثل این است که به خودش نکاح کرده و اگر کسی را که چنین کاری می کند، بشناسم، با او همخوراک نخواهم شد» . راوی حدیث می پرسد: از کجای قرآن حکم آن فهمیده می شود؟ فرمود: از آیه «هرکس با غیر از همسر و کنیزش شهوتش را دفع کند، ایشان تجاوز کارانند» راوی پرسید: گناه زنا بزرگتر است یا استمناء؟ حضرت فرمود: استمناء گناه بزرگی است   [1]  . از امام علیه السّلام حکم استمناء را می پرسند، می فرماید: «از گناهان بزرگ و بسیار زشت است»   [2]  و از حکم کسی که با حیوانی جمع شود، یا به وسیله مالیدن، شهوتش را دفع کند، پرسیدند. فرمود: «هرکس شهوت خود را به این وسیله و مانند آن دفع کند در حکم زنا کردن است. یعنی با گناه زنا برابر می باشد»   [3]  . حضرت صادق علیه السّلام می فرماید: «سه دسته اند که خداوند با ایشان سخن نمی گوید و به نظر رحمت به ایشان نمی نگرد و پاکشان نفرموده و برایشان عذاب دردناکی است: کسی که موی سفیدش را بکند (تا نمایش دهد که جوان است) ، و کسی که به وسیله عضو خودش شهوتش را خارج کند، و کسی که با او لواط کرده شود»   [4]  . رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله می فرماید: «هرکس، که با دست شهوتش را بیرون کند ملعون است»   [5]  . صاحب جواهر می فرماید: مستفاد از ادله، جواز استمناء با زوجه و کنیز است لیکن اولی ترک آن است و در مسالک نیز قریب به همین را ذکر فرموده، لیکن طریق احتیاط ترک آن است. شیوع استمناء متأسفانه به واسطه مشکلات بیحد و حساب ازدواج و تجرد جوانان، به قرار مسموع، این مرض خانمان سوز و گناه کبیره شیوع فوق العاده پیدا کرده و دانسته یا ندانسته بسیاری از جوانان عزیز را به انواع و اقسام بیماریها مبتلا می سازد. صرفنظر از عقوبتهای اخروی که دارد، وظیفه پدرها و مادرها است که فرزندان خود را بیاگاهانند و مواظب جوانان خود باشند. و همچنین در مرتبه دوم، وظیفه دبیران و آموزگاران تعلیمات دینی و بهداشت است که جوانان را به عواقب وخیم روحی و جسمی این بلیه با خبر سازند.  ١ ) -جواهر اللاحکام کتاب الحدود المسئلة الثانیه من استمنی بیده او بغیرها من اعضائه عزر لانه فعل محرما بل کبیرة ففی خبر احمد بن عیسی سئل الصادق علیه السّلام عن الخضخضه فقال اثم عظیم قد نهی اللّه عنه فی کتابه و فاعله کناکح نفسه و لو علمت بمن یفعله ما اکلت معه فقال السائل بین لی یا بن رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله من کتاب اللّه فیه فقال قول اللّه تعالی فَمَنِ اِبْتَغیٰ وَرٰاءَ ذٰلِکَ فَأُولٰئِکَ هُمُ اَلعٰادُونَ و هو فما وراء ذلک فقال الرجل ای اکبر الزنا او هی فقال علیه السّلام هو ذنب عظیم. (جواهر ج  ۴١  ص  ۵۴٧  و وسائل ج  ١٨  ص  ۵٧۵ ) .  ٢ ) -سألته عن الخضخضة فقال هی من الفواحش (وسائل الشیعه ج  ١۴  ص  ٢۶٧ .  ٣ ) -و فی الموثق فی الرجل ینکح البهیمة او یدلک فقال علیه السّلام کل ما انزل الرجل مائه من هذا و شبهه فهو زنا (وسائل الشیعه ج  ١۴  ص  ٢۶۵ ) .  ۴ ) -ثلثة لا یکلمهم اللّه تعالی و لا ینظر الیهم و لا یزکیهم و لهم عذاب الیم الناتف شیبه و الناکح نفسه و المنکوح فی دبره. (وسائل الشیعه ج  ١۴  ص  ٢۶٨ ) .  ۵ ) -قال صلّی اللّه علیه و آله ناکح الکف ملعون (نکاح مستدرک صفحه  ۵٧٠ ) . توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌ به حق زینب کبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مذهبی این لحظه های که شما پای سخنرانی میشینید دلتون رها کنید یه دفعه دیدید دل آه میکشه ،میگه آه چقدر از دست دادم یا دل آه میکشه میگه چقدر دوست دارم به اینجا برسم تمام زندگیت مرقون این لحظه هاست توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌ به حق زینب کبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♡ کلیپ‌مهدوی|گوش‌جان‌بسپارید♥️🌿 📌اگر امام زمان(عج) رو از زندگیت حذف ڪنن تغییری تو زندگیت حس میڪنی⁉️ عرصه‌آخر‌الزمان؛عرصه‌نشستن‌نیست! استادرائفی‌پور🎙 توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌ به حق زینب کبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه خانواده ای پر از آرامش داشته باشیم؟ ✅هر کس باید در آرامش منزل نقش مثبتی داشته باشد. ✅ما نباید به این فکر کنیم چه حقی داریم،ما باید فکر کنیم چه تکلیفی داریم. ✅گذشت،به یاد خدا بودن،معامله با خدا بجای بنده،ابتدا سبب آرامش خود فرد،سپس باعث آرامش اعضا خانواده می شود. ✅از خودخواهی بپرهیزید که کانون خانواده را متزلزل می نماید توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌ به حق زینب کبری
هدایت شده از توابین منتظر
🔔 قابل توجه مخاطبان محترم 🔔 عزیزانی که می خواهند دسترسی آسانی به موضوعات اصلی کانال داشته باشند حتما به پیام سنجاق شده کانال مراجعه نمایند. چنانچه پیام سنجاق شده برای شما قابل مشاهده نیست، به آی دی زیر مراجعه کنید: 🆔@YAALEEE ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌☘
کتاب گناهان کبیره _جلد دوم_کبائر غیر منصوصه_ص ۲۹۶  ١١ -بدعت یازدهم، بدعت است و حرمت آن از ضروریات مذهب و کبیره بودنش، برای آن است که در روایات متواتره بر آن وعده عذاب داده شده است و چون اصل مطلب مسلم و ظاهر است، به ذکر چند روایت اکتفاء می شود: پیغمبر خدا صلّی اللّه علیه و آله فرمود: «هر بدعتی گمراهی است و هر گمراهی در آتش است»   [1]  . امیر المؤمنین علیه السّلام می فرماید: «کسی که نزد بدعت گذارنده ای رود و احترامش کند، هر آینه در خراب کردن دین اسلام کوشیده است»   [2]  . حضرت صادق علیه السّلام بدعت را از گناهان کبیره شمرده. چون رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله فرمود: «هرکس در صورت بدعت گذارنده ای بخندد، هر آینه دین خود را خراب کرده است»   [3]  . پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله می فرماید: «پس از من هرگاه اهل ریب و بدعت را دیدید، از آنها بیزاری جوئید و به آنها زیاد دشنام دهید و درباره آنها بد بگوئید و طعن زنید و آنها را وامانده کنید، تا نتوانند جواب دهند و به آن فساد در اسلام طمع نکنند و مردم از آنها برحذر باشند و بدعتهای آنها را نیاموزند تا خداوند برای شما در برابر این کار، حسنات نوشته و درجات آخرت را برای شما بالا برد»   [4]  . مجلسی در شرح این حدیث می فرماید: گویا مقصود از اهل ریب، آنهائی هستند که در دین خود شک دارند و مردم را به واسطه القای شبهه به شک می اندازند. و بعضی گفته اند مقصود از آنها کسانی اند که دینشان بر پایه گمان و توهم فاسد است، چون علمای اهل خلاف. و ممکن است مقصود از آنها فاسقان و متظاهران به فسق و بی باکی نسبت به دین باشد. زیرا این مایه این نیست که مردم در دین داشتن آنها شک کنند و نشانه سستی عقیده آنها است. ___  ١ ) -وسائل کتاب امر به معروف باب  ۴٠ : قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله کل بدعة ضلالة و کل ضلالة سبیلها الی النار (وسائل ج  ١١  ص  ۵١١ ) .  ٢ ) -قال علی علیه السّلام من مشی الی صاحب بدعة فوقره فقد سعی فی هدم الاسلام (وسائل کتاب امر به معروف ج  ١١  ص  ۵١١ ) .  ٣ ) -عد الصادق علیه السّلام من الکبائر البدعة لقوله علیه السّلام من تبسم فی وجه مبتدع فقد اعان علی هدم دینه (سفینة البحار جلد  ١  صفحه  ۶٣ ) . در جلد اول بحار الانوار باب البدعة قریب سی روایت و در باب مزبور از وسائل یازده حدیث در باب  ٣٨ (تحریم المجالسة لاهل المعاصی و اهل البدع) بیست و یک روایت و در باب  ٣٩  هفت حدیث نقل نموده است.  ۴ ) -قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله اذا رأیتم اهل الریب و البدع من بعدی فاظهروا البرائة منهم و اکثروا من سبهم و القول فیهم و الوقیعه و باهتوهم کی لا یطمعوا فی الفساد فی الاسلام و یحذرهم الناس و لا یتعلمون من بدعهم یکتب اللّه لکم بذلک الحسنات و یرفع لکم به الدرجات فی الاخرة (وسائل باب  ٣٩  وجوب البرائة من اهل البدع ج  ١١  ص  ۵٠٨ ) . توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌ به حق زینب کبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️دین را از مسئولین جدا کنید ❗️آخوند را از اهل بیت جدا کنید. ❗️مسجد را از مسجدی جدا کنید. ❗️مداح را از امام حسین علیه السلام جدا کنید. 🕋مظهر اسلام و ملاک مسلمان واقعی فقط دو چیز است: 💚قرآن 💚چهارده معصوم 🌱شیخ کلینی و غیر او از حضرت صادق(علیه‌السلام) روایت کرده‌اند: که این دعا را تعلیم زراره فرمود که در زمان غیبت و امتحان شیعه بخوانند: •﴿اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ، لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ، لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ، ضَلَلْتُ عَنْ دينى﴾• توابین منتظر منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇 https://eitaa.com/montazeran10313 👆👆👆👆👆👆 🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌ به حق زینب کبری