علت سختی رؤیت هلال از زبان امیر مؤمنان علی بن ابیطالب علیه السلام
چرا در زمان قدیم رؤیت ماه اول رمضان و آخر آن ساده بود و این حرفها که امروزه درست شده است را نداشت ؟
پاسخ این پرسش را در کلامی از حضرت علی علیه السلام میابیم
حضرت علي عليه السلام فرمود:
زماني بر مردم خواهد آمد كه چند گناه بزرگ و عمل زشت در بين آنها پديد مي آيد .
1- كارهاي زشت آشكار مي گردد و معمولي مي شود .
2- پرده هاي عفت و شرم پاره مي گردد .
3- زنا كاري و تجاوزهاي ناموسي علني مي شود .
4- مالهاي يتيمان را حلال مي شمارند و مي خورند .
5- رباخواري شيوع پيدا مي كند .
6- در كيل و وزنها ، كم و كاست مي كنند .
7- شراب را به اسم نبيذ حلال شمرده و مي خورند .
8- رشوه را به عنوان هديه و شيريني مي گيرند .
9- به نام امانت داري خيانت مي نمايند .
10-مردها خود را به شكل زنان و زنان خويش را به صورت مردها درمي آورند.
11- به احكام و دستورات نماز بي اعتنائي مي كنند .
12- حج خانه خدا را براي غير خدا (براي ريا و يا تجارت ( بجا مي آوردند .
سپس ادامه داد: كيفر اين زشتي ها اين است كه خداوند آنها را از فيوضات خود محروم مي كند، تا جائي كه ماه (شوال) براي آنها مخفي مي شود به طوري كه گاهي دو شبه ديده مي شود (كه معلوم مي شود روز عيد فطر را به عنوان ماه رمضان روزه گرفته اند با اينكه روزه آن حرام بوده است) و زماني شب اول رمضان مخفي مي شود، كه دو روز آن را روزه نگرفته و به عنوان آخر ماه شعبان مي خورند و روزعيد فطر را به خيال آخر ماه رمضان روزه مي گيرند .
در اين وقت بايد ترسيد از اينكه خداوند به طور ناگهاني آنها را كيفر كند (مانند زلزله و طوفان و سيل ).
چرا كه به دنبال آن كارها، بلاها مردم را فرا مي گيرد، تا جائي كه كساني صبح سالم هستند ولي شب در دل خاك و قبر آرميده اند و گاهي شب سالمند و بامدادان جزء مردگان هستند.
وقتي چنين روزگاري پيش آمد، لازم است انسان هميشه وصيت كرده باشد كه مبادا بلائي بر او فرود آمده و بدون وصيت بميرد و واجب است نماز را در اول وقت آن بخواند چون ممكن است تا آخر وقت زنده نباشد.
هر يك از شما آن زمان را درك كرد بدون وضو نخوابد و اگر برايش امكان دارد هميشه با وضو باشد چه ترس آن است كه مرگ ناگهاني برسد، لذا خوب است با وضو باشد كه روح با طهارت خدا را ملاقات نمايد. من شما را ترساندم اگر بترسيد و آگاه نمودم،اگر آگاه گرديد و شما را پند دادم چنانچه پند گيريد پس در پنهاني و آشكار، از خدا بترسيد و نبايد كسي از شما بميرد مگر اينكه مسلمان باشد، زيرا هر كس به جز اسلام آئيني داشته باشد ازاو پذيرفته نيست و در آخرت زيان كار است.
📚بحارالانوار؛ جلد 96 ؛ صفحه 303 ؛ باب 37 ؛ ما يثبت به الهلال و أن شهر رمضان ينقص أم لا و حكم صوم يوم الشک...
🔵 یکی از متدینین صالح نقل می کند:
💠در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ ه_ق در سر سفره افطار، به محضر مبارک حضرت بقیة اللهارواحنافداه مشرف شدم، آن حضرت مطالبی به من فرمودند که آنچه مناسب نقل است این است که فرمودند:
این دعا را زیاد بخوانید:
💠 "اللهم ادخل علی اهل القبور السّرور، اللهم اغن کل فقیر..."( که در دراعمال ماه رمضان نقل شده)
و فرمودند:
"جدم رسول اکرم صلی الله علیه و آله که فرموده است این دعا را در ماه رمضان بخوانید برای این است که استجابت این دعا صد در صد در زمان ظهور خواهد بود و در حقیقت این دعایی است که برای ظهور و فرج ما خوانده می شود."
🌐زیرا در زمان قبل از ظهور غیر ممکن است که به کلی فقر و گرسنگی و کرب و ناراحتی از میان تمام مردم جهان برداشته شود، هیچ اسیری در عالم نباشد و تمام امور مسلمانان اصلاح شود و ...
لذا آن حضرت فرمودند: به شیعیان بگویید این دعا را که در حقیقت دعا برای ظهور ماست زیاد بخوانند.
🔵 مجله منتظران شماره ۱۳ ص ۲۷
@majalehmontazeran
14.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تشرف علامه حلی به محضر مقدس حجةبن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف
دعای قبل از افطار
🍁🍀 من الدعاء المختص قبل الإفطار في شهر الصيام :قال الصادق (علیهالسلام) : إنّ رسول الله (صلّیاللهعلیهوآله) قال لأمير المؤمنين (علیهالسلام) :
يا أبا الحسن !.. هذا شهر رمضان قد أقبل ، فاجعل دعاءك قبل فطورك ، فإنّ جبرائيل (علیهالسلام) جاءني فقال :
يا محمد !.. من دعا بهذا الدعاء في شهر رمضان قبل أن يفطر ، استجاب الله تعالى دعاءه ، وقبِل صومه وصلاته ، واستجاب له عشر دعوات... :
"اللهم !.. ربّ النور العظيم ، وربّ الكرسي الرفيع ، وربّ البحر المسجور ، وربّ الشّفع الكبير ، والنور العزيز ، وربّ التوراة والإنجيل والزبور والفرقان العظيم أنت إله من في السموات ، وإله من في الأرض لا إله فيهما غيرك ، وأنت ملك من في السموات ، وملك من في الأرض ، لا ملك فيهما غيرك أسألك باسمك الكبير ، ونور وجهك المنير ، وبملكك القديم ، يا حيّ يا قيوم !.. يا حيّ يا قيوم !.. يا حيّ يا قيوم !.. أسألك باسمك الذي أشرق به كلّ شيءٍ ، وباسمك الذي أشرقت به السموات والأرض ،وباسمك الذي صلح به الأولون ، وبه يصلح الآخرون يا حيّ قبل كلّ حيّ !.. ويا حيّ بعد كلّ حيّ !.. ويا حيّ لا إله إلا أنت !.. صلّ على محمد وآل محمد ، واغفر لي ذنوبي ، واجعل لي من أمري يسراً وفرجاً قريباً ، وثبّتني على دين محمد وآل محمد ، وعلى سنّة محمد وآل محمد ، عليه وعليهم السلام واجعل عملي في المرفوع المُتقبَّل ،وهب لي كما وهبت لأوليائك وأهل طاعتك ، فإني مؤمنٌ بك ، ومتوكّلٌ عليك ، منيبٌ إليك ، مع مصيري إليك وتجمع لي ولأهلي وولدي الخير ،كلّه وتصرف عني وعن ولدي وأهلي الشرّ كلّه ، أنت الحنّان المنّان ، بديع السموات والأرض ، تعطي الخير من تشاء ، وتصرفه عمن تشاء ، فامنن عليّ برحمتك يا أرحم الراحمين"
📓ضياء الصالحين ص/133
نقل از: کانال واتساپ «مطالب ناب در منبر»
✳️چه کسی مهمان خدا است؟.
شخصی سوال کرد: من مریض هستم و روزه نمیگیرم ؛ پس خدا مرا به مهمانی اش راه نداده است؟!
پاسخ این است : مهمانی خدای تعالی به روزه گرفتن نیست؛ به این است که حرف او را گوش کنیم.
خدایتعالی به یکنفر میفرماید:روزه بگیر،
وبه دیگری میفرماید که روزه نگیر . مهمان باید در مهمانی حرف گوش کن باشد ؛ نباید اوضاع را بهم بریزد ومثلاً چراغها را خاموش کند، تابلوی نصب شده بردیوار را پایین بیاورد و...
خدایتعالی فرموده بنشین اما ما راه می افتیم. این درست همان است که حالا فرموده روزه نگیر و ما میگوییم: نه، نمی شود؛ باید بگیرم .
البته خدایتعالی مهربان است و باز هم به این شخص نمیفرماید که تو از مهمانی من خارج هستی.چون ما همیشه مهمان پروردگاریم ولی بالاخره مهمانی هم آدابی دارد .
ماهر روز هفته را مهمان ائمهاطهار(علیهم السلام ) هستیم ؛ اماخدایتعالی درماه رمضان یک مهمانی اختصاصی و رسمی برای خودش برگزار میکند و مهمانی در مهمانی محسوب میشود.
حجة الاسلام علیرضا نعمتی، مدیر مسئول مجله منتظران _ رمضان ۱۴۳۶
....تراول را گرفت
🔶خاطره فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی از پدر
.
🔶مدتی بعد از آنکه پدر امامت جمعه را رها کردند، در قم رحل اقامت گزیدند. متاسفانه بعضاً هم تنها بودند! گاه گداری من و بچه ها سری می زدیم ... به واسطه ی بیماری ای که داشتند رژیم غذایی سختی هم به توصیه اطبای اسلامی گرفته بودند و مثلاً بین گوشتها فقط مجاز به خوردن شکمبه(سیرابی) گوسفند بودند بلکه مداومت به آن مانند یک دارو
.
🔶خب شکمبه ها را هم به جهت ارزان تر شدن و هم به جهت تمایل شخصیشان، پاک نکرده می گرفتند و خودشان پاک می کردند. از نیمه های شب چند ساعتی به حمام زیر زمین میرفتند و آنها رو خوبِ خوب تمیز می کردند و بار می گذاشتند و صبح، چنانچه همچو منی مهمانشان بود، با هم می خوردیم ...
.
🔶در این ایام، اموراتشان هم نوعاً از سخنرانی هایی که دعوت می شدند می گذشت. پاکت سخنرانی را هم در جیب بالای قبایشان می گذاشتند. من هم به رسم فضولی، بعضاً پاکت را چک می کردم تا ببینم وسعت دخل و خرج به چه میزان است؟
این بار در پاکت فقط یک تراول پنجاهی بود و میبایست تا سخنرانی بعدی با همین مبلغ مدیریت میکردیم..بماند
.
🔶یک روز صبح گفتند: فردا کمیسیون خبرگان دارم و می خواهم یک حمام اساسی بروم. تو هم میای؟! اول استقبال نکردم ...
.
🔶بعد ادامه دادند، در یکی از کوچه های فرعی گذر خان، یک حمام عمومی قدیمی هست. قبلاً یکبار تنهایی رفتم؛ خوب دَم می شود، دلاک کار بلدی هم دارد. احساس کردم تنهایی سختشان است که بروند؛ پذیرفتم همراهیشان کنم.
.
🔶بقچه ای از حوله، لباس و صابون فله ای با خود بردیم. وقتی وارد شدیم، روی در نوشته بود: «هزینه هر نفر دو هزار و پانصد تومان». پیش قدم شدم و حساب کردم.
.
🔶پدر راست می گفت. آنچنان حمام دم داشت که گویی به سونای بخار رفته ایم. دلاک پیرِ کار بلد هم روی هر نفر قریب نیم ساعت تا سه ربع ساعت وقت می گذاشت! حمام خیلی خیلی خوبی بود. آدم واقعاً احساس سبکی و نشاط میکرد.
.
🔶در وقت خارج شدن، دم در به من گفتند انعام دلاک را حساب کردی؟ گفتم نه! گفتند: صدایش کن. پیرمرد را صدا کردم آمد. پدر دست در جیب کرد و همان پاکت تراول پنجاهی را به او داد! او تراول را گرفت، بوسید، بر چشم گذاشت و نگاهی به بالا کرد و رفت. من هاج و واج و متعجب به پدر نگاه می کردم. گفتم زیاد ندادید؟ گفتند نه! بعد مکث کردند و گفتند: مگر چقدر بود؟ گفتم پنجاه تومان؛ و این هر آنچه بود که در پاکت داشتید!
.
🔶نچ ریزی گفتند و برگشتند بسمت حمام. چند قدم نرفته، توقف کردند، برگشتند نگاهی به بالا کردند، بعد به سمت من آمدند. گفتند: «دیگه امیدوار شده، نمیشه کاریش کرد، بریم»
.
🔶وارد گذر خان شدیم به فکر مخارج تا شب بودم. هنوز چند دقیقه ای نگذشته بود که کسی از حجره ای با لهجه غلیظ اصفهانی بلند داد زد: «حَجا آقا! حجا آقا! خودش را دوان دوان بما رساند و رو به من کرد و گفت: «آقای حائری شیرازی هستند؟» گفتم: بله.
.
🔶گفت: «حاج آقا یه دقه صبر کنید»! رفت و از میز دکان، پاکتی آورد و به پدر داد.
پدر با نگاهی تند گفت: «من وجوهات نمی گیرم!»
گفت: «وجوهات نیست، نذر است».
گفتند: «نذر؟»
.
🔶گفت: «دیروز برای باری که داشتم در گمرک مرز اشکالی پیش آمد. شما همان موقع در شبکه قرآن مشغول صحبت بودید. مال، خراب شدنی بود. نگاهی به بالا کردم که اگر مشکل همین الان حل شود، مبلغی را به شما بدهم. همان موقع، حل شد و شما امروز از این جا رد شدید!!»
پدر متبسم شد. رو به من کرد پاکت را بگیر. گرفتم. خداحافظی کردیم و راه افتادیم.
.
🔶در حین حرکت، آرام در گوشم گفتند: «بشمارش!! »
من هم شمردم. ده تا تراول پنجاه هزار تومانی بود.
بعد بدون آنکه چیزی بگویم، در گوشم گفتند: «ده تا بود؟!» بعد این آیه را خواندند: «مَن جَاءَ بِالحَسنَةِ فَلَهُ عَشرُ أَمْثَالِهَا»...
.
🔶نگاهی به بالا کردند گفتند: «خدا بی حساب می دهد. به هرکه اهل حساب کتاب باشد با نشانه می دهد که بفهمی مال اوست نه دیگری. آنرا در جیبت بگذار تا به اهلش بدهیم»
.
کانال سیره علما @sireolama
4_5962780591131722788.ogg
7.19M
سخنانی از حجتالاسلام والمسلمین علیرضا نعمتی درباره شناختن خداوند متعال و توکل به او و نزدیک شدن به او و طرز زندگی با امام زمان ارواحنافداه
۷ رمضان المبارک۱۴۴۰
۹۸/۲/۲۳
🍂نکند در دل صحرا سحرت میگذرد؟
باچه حالی گل زهرا سحرت میگذرد؟
🍂اشک داری و به لب ناله ی یارب داری
گریه ارثیست که از حضرت زینب داری
🍂روزه ات روضه ی ارباب دوعالم باشد
رمضانت به گمانم چو محرم باشد
🍂روضه ی آب فرات و لبِ اصغر خوانی
یا که یک گوشه فقط از در و مادر خوانی
🍂خبر از روز ظهورت نرسیدست هنوز
منتظر طعم وصالت نچشیدست هنوز
🍂نور چشم همه برگرد زمان منتظر است
پشت در فاطمه با قد کمان منتظر است
🍂روز برگشتن توست عیدسعیدم برگرد
من شب ظلمتم ای صبح سپیدم برگرد
🍂اشک میریزد از این چشم گنهکار بیا
صاحب العصر تو را جان علمدار بیا
💔
شاعر: مرتضی عابدینی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
ورود به ضیافت الهی علائمی دارد که باز شدن گوشهای قلب مهمترین علامت آن است و باز شدن گوش قلب همان «تسلیم شدن قلب» در برابر حق و ائمهاطهار (علیهمالسلام) است.
بازشدن گوش قلب زمانی است که مانند سلمان محمدی (صلواتاللهعلیه) را واسطه بیداری قلب خود قرار دهیم و بجای خانه دلخواه و ماشین زیبا و پول فراوان و......زبانی پر از یاد خدا و قلبی شکرگزار و قدردان نعمتهایش و بدنی پر تحمّل و صبور بر مشکلات وبلاها، درخواست کنیم چرا که این سه چیز پایهٔ کار و فندانسیون ساختمان «ایمان» ما است که طبقات ساختمان ایمان بر آن بنا می شود.
«قلب و زبان و بدن» سه پایه اصلی استقرار روح هستند.
✅مجله منتظران 65 ص 3
شعبان و رمضان 1437
🔸 امام صادق علیه السلام :
🔹 إنَّ أبوابَ السَّماءِ تُفَتَّحُ في رَمَضانَ، وتُصَفَّدُ الشَّياطينُ، وتُقبَلُ أعمالُ المُؤمِنينَ؛ نِعمَ الشَّهرُ رَمَضانُ؛ كانَ يُسَمّى عَلى عَهدِ رَسولِ اللّهِ صلى الله عليه و آله: المَرزوقَ.
🔹 در ماه رمضان، درهاى آسمان گشوده مىشوند، شياطين به بند كشيده مىشوند و اعمال مؤمنان پذيرفته مىشود. رمضان، خوب ماهى است! در روزگار پيامبر خدا به ماه رمضان، مرزوق (روزى يافته) مىگفتند.
📚 الكافي ج ٤ص ١٥٧ ح ٢
🆔 @vasael_ir
مثل همیشه،سر آغاز دعاهایش صلوات فاطمی بود
آن شب ولی صلواتش عطری از ام المؤمنین داشت
خواند:
🔹اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و "امها" و بنیها بعدد ما احاط به علمک...🔹
همان شب خواب دید، خواب کسانی که بر آنها درود فرستاده بود
همه آمده بودند برای قدردانی
حضرت خاتم فرمود:
☑️ «این صلوات تو ، اهل بهشت را به وجد آورد
همیشه همین طور بر ما صلوات بفرست که همسرم خدیجه حقی بزرگ بر گردن من دارد»
▪️از آن شب، سرآغاز دعاهای حاج قدرت الله لطیفی نسب نشانی از مادر اسلام داشت. @tazkiye_babolharam
✨
🔻نکته هایی از سخنرانی امشب ابوالفضل سبزی در ساروق اراک پیرامون حضرت خدیجه سلام الله علیها
🔸نکته اول :
این که مشهور شده حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر عزیز صلی الله علیه وآله ۴۰ ساله و بیوه بوده سند درستی ندارد و دروغی بزرگ و از جعلیات است و آنچه در نقل های صحیح و معتبر آمده این است که آن حضرت به طرق مختلف می دانست که با خاتم پیامبران ازدواج می کند و لذا تمام خواستگاران را رد کرده بود و قبل از آن هرگز ازدواج نکرده بود. طبق نقل های صحیح آن حضرت در موقع ازدواج هم سن پیامبر بوده است. (۲۱ سال و ۲۵ سال و ۲۸ سال نقل شده که همان ۲۱ سال، صحیح تر به نظر می رسد.)
🔸نکته دوم:
متأسفانه در کتب اهل تسنن از عایشه که ۷ سال با پیامبر زندگی کرده بیش از دوهزار حدیث نقل کرده اند و او را فقیهی بزرگ جلوه داده اند، اما از حضرت خدیجه که بهترین همسر رسول خداست و ۲۵ سال با آن حضرت زندگی کرده جز یک روایت، حدیثی نقل نکرده اند!
🔸نکته سوم:
حضرت خدیجه سلام الله علیها از قریش بودند و شجره ایشان با پیامبر عزیزمان یکی است و به حضرت ابراهیم علیه السلام می رسد. لذا او و پدرانش موحد و یکتاپرست و بر آیین حنیف ابراهیمی بودند و هرگز مشرک و کافر نبوده اند و حتی طبق برخی نقل ها عموی ایشان یعنی جناب ورقة بن نوفل یکی از انبیاء دوران فترت بوده است و او همواره بشارت ظهور پیامبر خاتم را به او می داده است.
🔸نکته چهارم:
آن بانو اولین بانویی است که اسلام و ایمانش را به رسول خدا و دین او اظهار نمود و اولین بانویی است که جان و مال و فرزندانش را در راه اسلام عطا کرد.
🔸نکته پنجم:
شیعه و سنی نقل کرده اند که آن حضرت طبق تصریح رسول خدا صلی الله علیه وآله یکی از بهترین زنان بهشتی است. و او کسی است که در شب معراج خدا برای او سلام ویژه فرستاد. و پیامبر عزیز برای او میوه بهشتی آورد.
🔸نکته ششم:
با مروری تحقیقی به تاریخ واضح است که حضرت خدیجه سلام الله علیها به مرگ طبیعی از دنیا نرفته و بلکه شهید شده است و اولین شهیده اسلام است، زیرا طبق نقل ها با شهادت حضرت ابوطالب علیه السلام، حملات و فشارهای مشرکان بسیار زیاد شد به طوری که اصحاب آن حضرت را شکنجه دادند و خود آن حضرت را سنگ باران کردند و در هنگام حمله مشرکان به خانه پیامبر و سنگ باران آن حضرت، خدیجه کبری سلام الله علیها خود را سپر رسول الله صلی الله علیه وآله نمود و آسیبهای جدی دید و در اثر همان ضربات و ضعفهایی که در شعب به او رسیده بود در منزل خویش به شهادت رسید و طبق نقلی پس از این حملات با پیامبر به کوه حجون پناه بردند.
پس از شهادت بی بی، پیامبر بسیار بر او گریه کرد و آن حضرت را غسل داد و با پارچه بهشتی و عبای خویش کفن نمود و بر او نماز خواند و غریبانه در حجون به خاک سپرد.
🔸نکته هفتم:
با مروری به تاریخ، نقل صحیح تر در شهادت حضرت خدیجه، اواخر صفر یا اول ربیع است که سه روز قبل از آن حضرت ابوطالب در اثر ترور مشرکین به شهادت رسیده بود و پس از آن پیامبر از مدینه به مکه هجرت کرد و در آن شب امیر مومنان در جای پیامبر خوابید در حالی که تمام مشرکین متحد شده بودند که پیامبر عزیز را ترور کنند.
🔸نکته هشتم:
پیامبر مهربانمان از حضرت خدیجه هفت پسر و یک دختر داشت که همه پسران قبل از شهادت آن بانو و قبل از هجرت پیامبر از دنیا رفتند و برخی از آنها در همان تحریم و در شعب جان سپردند، تنها برای او حضرت زهرا سلام الله علیها ماند تا کوثر جاودان پدر باشد.
بنابراین حضرت خدیجه نه تنها ثروتش بلکه عمرش و جانش و فرزندانش را برای محبوبش و دین وآیین زیبایش داد و هرگز خم به ابرو نیاورد.
او بود که فرمود:
اگر تمام ثروت و پادشاهی روم و ایران را به من بدهند تا یک لحظه چشم از جمال محمد فرو بندم به خدا چنین نخواهم کرد.
او به ما درس عشق و بندگی داد، اگر می خواهی بدانی امام زمانی بودن یعنی چه باید زندگی زیبای او را ورق بزنی....
سلام خدا بر او و همسر و دختر و فرزندانش باد.
📝کسانی که دوست دارند در مورد آن بانوی عزیز مطالب بیشتری بدانند یکی از دوستان محقق و دانشمندمان جناب حجت الاسلام سید محمدحسین جلال زاده کتاب بسیار زیبایی نوشته اند که انصافا برای این کتاب خیلی زحمت کشیده اند، عنوان کتاب " ام المؤمنين خديجه س از ولادت تا شهادت " است، امیدوارم خدا ایشان را مورد عنایت خاص حضرت خدیجه س قرار دهد.
✨الهی بخدیجة الكبرى عجل لوليك الفرج
🖼کانال باران عترت↙️
🆔 @Baranetrat
بسمه تعالی
منتظران عزیز و گرامی که مایلند مجله را دریافت دارند، آدرس پستی کامل با کد پستی و نام و نام خانوادگی خود را به شماره (09121223355 جناب آقای نعمتی، مدیر مسئول مجله) ارسال فرمایند.
به جهت آنکه بعضی از عزیزان برای اهداء این مجله بانی امر خیر میشوند، این مجله خدمت کسانی که آدرس بدهند ارسال میشود اما کسانی که توانایی خرید مجله را دارند، شامل مجلهٔ اهدایی نمیشوند و در پیشگاه خداوند متعال مسئول خواهند بود چرا که مجلات اهدایی مخصوص مراکز عام المنفعه و اشخاصی است که قادر به تهیه مجله نیستند ضمن آنکه از عزیزانی که میخواهند در این امر خیر (خرید مجله و اهداء آن) که یاری دین خدا و نصرت امام زمان ارواحنافداه است، سهیم باشند، میتوانند با مدیر مسئول مجله از طریق شماره فوق (ترجیحا از طریق ارسال پیام) هماهنگی فرمایند.
تذکرات لازم:
۱ - قیمت مجله(یک عدد) ۷هزار تومان میباشد که با هزینه ۷هزار تومان بسته بندی و پست سفارشی، ۱۴ هزار تومان میباشد.
کسانی که قصد خرید مجله را دارند با ارسال پیام به شماره فوق از نحوه پرداخت مطلع خواهند شد.
۲ - مجله شماره ۷۶ که ویژهنامه معرفی شخصیت برجسته عالم تشیع و الگوی منتظران حقیقی امام زمان ارواحنافداه، مرحوم آیت الله حاج سید محمد باقر موحد ابطحی اصفهانی (قدسسره) بود، فقط بصورت خرید قابل دریافت است زیرا باید آن را از مرکز پخش ویژه نامه خریداری و برای شما ارسال نماییم.(قیمت آن مجله که ۱۴۴ صفحه تمام رنگی میباشد، با هزینه پست ۳۰ هزارتومان میباشد که درصورت درخواست حتما باید با شماره ذکر شده از طریق پیام هماهنگی فرمایید).
۳- فرصت نهایی برای ارسال درخواستها تا روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت نهایتا تا ساعت ده شب میباشد.
۴ - کسانی هر دو شماره از مجله، (مجله ۷۶ و ۷۷) را مایلند خریداری نمایند هزینه خرید و پست ۴۰ هزار تومان میباشد.
مجله منتظران