🍃 از دریاهای نور
خوشا به حال تو!
امام سجاد سلاماللهعلیه میفرمایند:
مردم زمان غیبت حضرت قائم (ارواحنافداه) که قائل به امامت او و منتظر ظهور او باشند، از مردم هر زمانی برترند.
زیرا خداوند تعالی عقل و فهم و معرفتی به آنها عطا فرموده که غیبت امام، نزد آنان چون زمان حضور شده است.
📚 کمال الدین ج1، ص320
اکنون که این سخن را خواندی، آیا باز هم از این که امام زمان تو غایب است، شکوه و گلایه میکنی؟
تو میتوانی به جایی برسی که دیگر حضور و غیبت برای تو فرقی نکند!
این وعدهی امام سجاد علیهالسّلام است.
خداوند، عادل است و در حقّ هیچ کس ظلم نمیکند، خداوند متعال میداند که تو از امام زمانِ خود دور هستی!
شاید مدتها طول بکشد تا روزگار ظهور فرا برسد، امّا جای هیچ نگرانی برای تو نیست!
تو میتوانی به سطحی از آگاهی و شناخت برسی که دیگر غیبت امام زمان و حضور او برای تو مساوی باشد!
خوشا به حال تو!
🔴 اولین منکران غیبت کیستند؟!
🔸 از دیدگاه صدوق كسانیكه به حضرت مهدی (علیه السلام )در حال غیبتش ایمان داشته باشند مانند همان فرشتگانى هستند كه خداى عزوجل را در سجده بر آدم اطاعت كردند و كسانى كه در حال غیبت منكر امام غائب باشند مانند ابلیس هستند كه از سجده بر آدم سر باز زد و منکر آن شأنی شد که در ورای ظاهر خاکی حضرت آدم (ع) پنهان و مصداق غیب بود.
🔸صدوق (ره) همچنین در جای دیگری از کتابش در تطبیق ماجرای فرمان سجده بر فرشتگان و سرباز زدن شیطان از این امر با موضوع غیبت حضرت مهدی (عج)نکته قابل تاملی را مطرح کرده است و منکران غیبت حضرت مهدی (ع)را با اولین منکر غیب مقایسه کرده است.
🔸نکته ای که شیخ صدوق درباره زمانی است که شیطان زیر بار سجده کردن بر حضرت آدم (ع)نمیرود، ایشان معتقد است که او اولین منکر غیبت بود، چرا که به آن چه در ورای ظاهر خاکی حضرت آدم (ع) بود ایمان نیاورد و او را تعظیم نکرد:
🔸«خدای عزوجل آن ها (فرشتگان) را به سجده بر آدم واداشت چرا که ارواح حجج الهى را در صلبش پنهان کرده بود. این سجده براى خدا پرستش بود و براى آدم فرمانبرى و براى آنچه در پشتش بود تعظیم و احترام، ابلیس در این میان از روى حسد از سجده بر آدم سر باز زد زیرا ارواح حجج را خدا در صلب آدم نهاد و از صلب او دریغ كرد و به واسطه حسد و تمرد كافر شد و از دستور خدا سرپیچى كرد و از جوار او رانده شد و ملعون گردید و رجیم نامیده شد چرا که منكر غیبت گردید و دلیلش در امتناع از سجده بر آدم این بود كه گفت من از آدم بهترم مرا از آتش آفریدى و او را از خاك،
🔴 شعار سپاه مهدوی
امام صادق علیهالسلام فرمودند: «شِعَارُهُمْ يَا لَثَارَاتِ اَلْحُسَيْنِ.»
شعار یاران حضرت مهدی عجل الله فرجه، «یا لثارات الحسین» -ای خونخواهان حسین علیه السلام- است.
در یکی از «زیارات جامعه» در قسمت سلام به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز آمده است: «سلام و درود بر امامی که از دیده ها پنهان است و در شهرها حاضر؛ آن که از دیده ها نهان است و در دلها حاضر؛ باقی مانده اخیار و خوبان؛ و وارث شمشیر ذوالفقار؛ آن بزرگواری که در بیت الله الحرام -که دارای پرده ها است- ظاهر میشود و به شعار «یا لثارات الحسین» ندا میکند و میفرماید: منم مطالبه کننده خونهای به ناحق ریخته؛ منم شکننده هر ستمگر جفا پیشه.»
📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۳۰۷
📗سرور أهل الإيمان، ج۱، ص۹۶
🔴 قلمی که جوهر آن عصاره ی چشم است.
امیرالمومنین علیه السلام میفرمایند: «قلب، کتاب چشم است که صفحه این دل، با قلم چشم پر میشود.» (١)
چشم، مهمترین عامل برای حاکمیت شهوت در وجود آدم است.
💢از حضرت یحیی پرسیدند: آغاز زنا چیست؟ فرمود: «نگاه و آرزو» (٢) بعد از نگاه، فکر و خیال پدید میآید که از مقدمات زناست.
زدست و دیده و دل هر دو فریاد / که هرچه دیده بیند دل کند یاد
📌منتظر لباسی از جنس فولاد دارد، تیر زهرآلود شیطان او را زخمی نمیکند؛ ولی قطعا به او اصابت میکند.
📚١. نهج البلاغه، خطبه ١٩٣
٢. آثار الصادقین، ج ٢٢، ص٢٧١
📗#معرفی_کتاب📗
کتاب «سلام بر ابراهیم جلد ۲»
این کتاب ادامه زندگینامه و خاطرات پهلوان بیمزار شهید ابراهیم هادی است
شادی روح مطهر شهداءصلوات 🌷
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
part10_salam bar ebrahim.mp3
9.73M
🎧#قسمت_دهم کتاب«سلام بر ابراهیم جلد ۲»
#سلام_بر_ابراهیم_جلد۲
💠✨ از پاهايي که نمي توانند تو را به اداي نماز ببرند، انتظار نداشته باش که تو را به بهشت ببرند..
❤️ رسول الله فرموده اند :
❌ ترك نماز صبح: نور صورت
❌ ترك نماز ظهر: بركت رزق
❌ ترك نماز عصر: طاقت بدن
❌ ترك نماز مغرب: فايده فرزند
❌ ترك نماز عشاء: آرامش خواب را از بين میبرد.
✅ یادمون باشد نماز که یک تکليف است باید جهت قرب بخداوند باشد، در نماز اخلاص،توجه، خضوع،خشوع،طمانینه معیار و ملاک است،ممکن ست اهل نماز باشیم و بی بهره از این امور به آن صرفا عمل به یک تکليف نگاه نکنیم؛در نماز در این جهات توجه کنیم تا نماز ما مغز و روح داشته باشد و برکات خود را در وجود ما ایجاد نماید.