#لغتنامهمهدویت ۲۷
🔸ع-علائم ظهور
➖به پديده های پيشين، همزمان و پس از ظهور و مرتبط با آن، علائم ظهور می گويند. و عبارت است از آن دسته از رخداد ها که طبق پيش بينی معصومين رخ خواهد داد.
که بر دو نوع هستند: #علائم_حتمی (که حتما اتفاق خواهند افتاد) و #علائم_غير_حتمی (که مشروط به اموری است که در صورت تحقق آنها، پديد می آيد).
🔅 امام صادق علیه السلام فرمودند:
« پيش از قيام قائم، 5 علامت (نشانه) حتمی هست که عبارتند از: يمانی، سفيانی، صدای آسمانی، کشته شدن نفس زکيه، فرو رفتن زمين در منطقه بيداء.» (کمال الدين، باب57)
🔸ع- علی بن محمد شنری
➖ وی چهارمين و آخرين #نائب_خاص حضرت مهدی در دوران غيبت صغری بود.
30.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سخنرانی
فوق العاده هست، از همه عزیزانم تقاضا دارم دانلود بفرمایید👌👌👌
#انرژی_مثبت_
2024_08_26_17_02_53_1.mp3
61.15M
┄─┅══༅❥✺﷽ ✺❥༅══┅─┄
🎙سخنرانی سلسله مباحث رشد معنوی - به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و صفر ۱۴۰۳
🗞 با عنوان : عاشورا بازگو کننده راه مثالی قرآن.
📕 بخش دوم : شناسائی راه مثالی قرآن : فصل پنجم : مظهر محیی و ممیت بودن - اصول حاکم بر مظهر محیی و ممیت بودن؛ اصل اول - دوری از هوی ها و هوس های نفسانی خود و دیگران.
📖 جلسه : سی و هشتم
۱۴۰۳/۶/۵ 🗓
👤استاد : شب نگار
⃟🥀🥀჻ᭂ࿐✰🥀🥀
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
🕌 @montazeranzohooremamasr
┈┅𑁍🏴سلام بر سیدالشهدا🏴𑁍┅┈
┄─┅══༅❥✺﷽ ✺❥༅══┅─┄
╭┅╾ 𑁍 ❤️ 𑁍 ◃╼┅╮
جلسه : پنجاه و ششم
╰┅╾ 𑁍 ❤️ 𑁍 ◃╼┅╯
↩️ ادامه مباحث : اصل دوم : نظارت عمومی (نهی از منکر)
▪️اما بعد از اذان در لشکریان ابن سعد هلهله می کردند. امام فرمود : یابن سعد! اَنَسیتُ شَرایِعِ الاِسلام؟ آیا شریعت دین و اسلام را فراموش کردی؟.....
▪️اَلّاتَخَفَّ عَلَی الحَربِ حَتیّ تُصَلّی و تُصِلّوُن : آیا دستور نمی دهی که جنگ لحظه ای متوقف شود هم شما نماز بخوانید و هم ما؟
▫️نگران فرار من نباش من جنگ را ترک نمی کنم. وَ نَعُودُ اِلیَ الحَربِ، دوباره به جنگ بر می گردم و جنگ را شروع می کنم.
🔺عمر علیه اللعنه جوابی نداد و ساکت ماند. امام فرمود : شیطان بر تو چیره شده است.
(276)🕌@montazeranzohooremamasr
┈┅┅𑁍🏴سلام بر سیدالشهدا🏴𑁍┅┅┈
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─
▪️سپس رو کرد به زهیر و سعید بن عبدالله دو تن از یاران خود فرمود : تَقَدَّمُ اَمامِی حَتَّی اُّصَلِّی الظُّهر؛ که جلوی من بایستید تا نماز ظهرم را بخوانم.
🔴 اصل ۳ : «معرفی جبهه ی باطل» :
▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️
🔹جبهه باطل که دو خصوصیت دارد و آن این است که :
▫️1) احساس بی نیای می کند و این احساس بی نیازی اش با تکیه بر زر و زور است :
▪️بنابراین اگر یک جوان تاجری، سرمایه داری، ادعای بی دینی می کند متأثر از زر و زور است.
(277)🕌@montazeranzohooremamasr
─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─
🔺2) رضایت خودشان را بر رضایت خدا ترجیح می دهند.
▫️ولی عمده ترین راه معرفی جبهه باطل را در کلام سیدالشهداء می توان دید. چرا که بیانش محدود به زمان و مکان خاصی نیست و در همه ی عصر و زمانها کاربرد دارد و آن شاهد این است که :
▪️وقتی یاران امام به کربلا رسیدند، ابن زیاد (علیه اللعنه) نامه ای برای امام نوشت. پیکشان این نامه را به امام رساند.
▫️متن نامه آن ملعون این بود : فَقَط بَلَغَنِی نُزُولِکَ بِکَربَلا فَقَط کَتَبتَ اِلَی اَمیرِالمُومِنِینَ یَزید، اَن لااَتُوسَدُ الوَثِیرُ وَلااَشبَهَ الخَمِیر اَو اُوالحِقَکَ بِالَّلطیفِ الخَبِیرِ اَو تُرجِعُ اِلَی حُکمِی وَ حُکمِ یَزیدَبنِ مُعاوِیَه :
🔺اطلاع یافتم که تو وارد سرزمین کربلا شدهای، لذا نامهای برای یزید در این مورد نوشتهام،
(278)🕌@montazeranzohooremamasr
─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─
🔹و با خود عهد بستهام آسوده و راحت نخوابم و غذائی سیر نخورم تا آنگاه که جان تو را بگیرم مگر اینکه از من یا یزید متابعت کنی.
▫️(لواعج الاشجان ص ۱۰۴، مناقب آل ابی طالب ج ۳ ص ۲۴۸، امام حسین بن علی علیه السلام ص ۱۳۸).
🔺امام (ع) نامه را خواند، اما مچاله کرد و انداخت. معلوم شد که نامه ی بسیار زشتی بود.
▫️وقتی که نامه را انداخت با یک لحن و بیان زیبایی فرمودند : «اَفلَحَ قَومٌ اِشتَرَّ وَ اَمضَیاَتِ المَخلُوقِ عَلی سَخَطِ الخالِق :
🔹آن مردمی که خوشنودی خودشان را به خوشنودی خدا مقدم می شمارند، هرگز رستگار نخواهند شد».
(279)🕌@montazeranzohooremamasr
─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─
▪️لذا دقیقا حضرت، جبهه باطل را دارد معرفی می کند. چرا که جبهه باطل؛ فقط زر و زور و احساس بی نیازی است.
▫️فلذا جبهه باطل؛ آن مردمی هستند که فقط رضایت خودشان را می خواهند و رضایت خودشان را بر رضایت خدا مقدم می دارند.
▫️نامه رسان گفت: آقا جواب بده من باید جواب ببرم. امام فرمود : وَاللهَ عِندِی لَیسَ لَهُ جَوابٌ : این نامه جواب نمی خواهد.
🔺«لانه قد حقت علیه کلمه العذاب.» چون عذاب خدا برای ابن زیاد قطعی است، هم در این دنیا و هم در آخرت.(مقتل الحسین خوارزمی ج ۹ ص ۲۳۹، بحار ج ۴۶ ص ۳۸۳)
🖊ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی کنید.
(280)🕌@montazeranzohooremamasr
─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
🌕عجایبی شگرف از کوه قاف از زبان پیامبر اکرم (صلوات الله علیه):
«الرّسول (صلی الله علیه و آله)- سُئِلَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) عَنِ الْقَافِ وَ مَا خَلْفَهُ قَالَ خَلْفَهُ سَبْعُونَ أَرْضاً مِنْ ذَهَبٍ وَ سَبْعُونَ أَرْضاً مِنْ فِضَّهًٍْ وَ سَبْعُونَ أَرْضاً مِنْ مِسْکٍ خَلْفَهُ سَبْعُونَ أَرْضاً سُکَّانُهَا الْمَلَائِکَهًُْ لَا یَکُونُ فِیهَا حَرٌّ وَ لَا بَرْدٌ وَ طُولُ کُلِّ أَرْضٍ مَسِیرَهًُْ عَشَرَهًِْ ألف سَنَهًٍْ قِیلَ وَ مَا خَلْفَ الْمَلَائِکَهًِْ قَالَ حِجَابٌ مِنْ ظُلْمَهًٍْ قِیلَ وَ مَا خَلْفَهُ قَالَ حِجَابٌ مِنْ رِیحٍ قِیلَ وَ مَا خَلْفَهُ قَالَ حِجَابٌ مِنْ نَارٍ قِیلَ وَ مَا خَلْفَهُ قَالَ حَیَّهًٌْ مُحِیطَهًٌْ بِالدُّنْیَا کُلِّهَا تُسَبِّحُ اللَّهَ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهًِْ وَ هِیَ مَلِکُ الْحَیَّاتِ کُلِّهَا قِیلَ وَ مَا خَلْفَهُ قَالَ حِجَابٌ مِنْ نُورٍ قِیلَ وَ مَا خَلْفَهُ قَالَ عِلْمُ اللَّهِ وَ قَضَاؤُهُ وَ سُئِلَ (ص) عَنْ عَرْضِ قَافٍ وَ طَوْلِهِ وَ اسْتِدَارَتِهِ فَقَالَ عَرْضُهُ مَسِیرَهًُْ أَلْفِ سَنَهًٍْ مِنْ یَاقُوتٍ أَحْمَرَ قَضِیبُهُ مِنْ فِضَّهًٍْ بَیْضَاءَ وَ زُجُّهُ مِنْ زُمُرُّدَهًٍْ خَضْرَاءَ لَهُ ثَلَاثُ ذَوَائِبَ مِنْ نُورٍ ذُؤَابَهًٌْ بِالْمَشْرِقِ وَ ذُؤَابَهًٌْ بِالْمَغْرِبِ وَ الْأُخْرَی فِی وَسَطِ السَّمَاءِ عَلَیْهَا مَکْتُوبٌ ثَلَاثَهًُْ أَسْطُرٍ الْأَوَّلُ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ الثَّانِی الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعالَمِینَ الثَّالِثُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهُ.»
«از پیغمبر (ص) در مورد «قاف» و پشت «قاف» پرسیدند. فرمود: «در پس آن هفتاد سرزمین طلا و هفتاد سرزمین نقره است.
هفتاد زمین از مشک که در پس آن هفتاد زمین پر فرشته است که نه گرم و نه سرد است. در ازای هر زمین هزار سال راه است». پرسیدند: «از پس فرشتهها چیست»؟ فرمود: «پردهای از تاریکی».
گفتند: «پشت آن چیست»؟ فرمود: «پردهای از باد». پرسیدند: «پشتش چیست»؟ فرمود: «پردهای از آتش».
گفتند: «در پس آن چیست»؟ فرمود: «ماری گرد همه جهان که تا روز قیامت خدا را تسبیح میگوید و پادشاه همه مارها است».
پرسیدند: «در پس آن چیست»؟ فرمود: «پردهای از نور». گفتند: «در پس آن چیست»؟ فرمود: «دانش و قضای خدا».
از پهنا و درازا و گردی «قاف» پرسش شد. فرمود: «هزار سال پهنا دارد که از یاقوت سرخ است، تنهاش از نقرهی سپید و انتهای آن از زمرّد سبز و سه شاخه از نور دارد؛ یکی در مشرق و یکی در مغرب و دیگری در میان آسمان که بر آن سه سطر نگاشته است: «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ؛ الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعالَمِینَ؛ لا إِلهَ إِلَّا اللهُ، مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ».
📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۱۲
📗بحرالعرفان، ج۱۵، ص۱۰۸
🔴 حکمت کشته شدن پسر بچه، توسط حضرت خضر علیهالسلام...
باز به راه خود ادامه دادند، تا اينكه پسربچهای را ديدند؛ و او آن پسربچه را كُشت. موسى گفت: «آيا انسان پاكى را، بى آنكه كسى را به قتل رسانده باشد، كُشتى؟! بهراستى كار زشتى انجام دادى»!(کهف/۷۴)
🌕 امام صادق علیهالسلام فرمودند:
«بَیْنَمَا الْعَالِمُ یَمْشِی مَعَ مُوسَی إِذَا بِغُلَامٍ یَلْعَبُ قَالَ فَوَکَزَهُ الْعَالِمُ فَقَتَلَهُ فَقَالَ لَهُ مُوسَی أَ قَتَلْتَ نَفْساً زَکِیَّةً بِغَیْرِ نَفْسٍ لَقَدْ جِئْتَ شَیْئاً نُکْراً قَالَ فَأَدْخَلَ الْعَالِمُ یَدَهُ فَاقْتَلَعَ کَتِفَهُ فَإِذَا عَلَیْهِ مَکْتُوبٌ کَافِرٌ مَطْبُوعٌ.»
«وقتی آن عالم (خضر علیهالسلام) با موسی علیهالسلام راه میرفت، به پسر بچهای رسیدند که مشغول بازی بود، خضر (ع) مشتی به او زد و او را کشت. موسی به او گفت: «آیا انسان پاکی را، بیآنکه قتلی کرده باشد، کشتی؟! بهراستی کار زشتی انجام دادی». در این هنگام حضرت خضر(ع) دست خود را دراز نمود و لباس پسر بچّه را از شانهاش کنار زد و موسی (ع) دید که بر روی شانهٔ پسر نوشته شده بود: ذاتاً کافر است.»
📗تفسیر اهلبیت علیهمالسلام ج۸،ص۵۶۴
📗التفسير (للعیاشی)، ج ۲، ص۳۳۵
📗التفسير القمی. ج ۲، ص ۳۸
📗البرهان فيتفسيرالقرآن،ج۳، ص۶۵۵
📗بحارالأنوار، ج۱۳، ص۳۱۰
✍امور حکیمانه از امام زمان علیهالسلام در عصر ظهور نیز به وفور سر میزند؛ و اگر مانند موسی علیهالسلام تسلیم حکمت او نباشیم سرنوشتی جز جدایی از ولی خدا نداریم!!!