نماز ظهر، از نمازهای واجب يوميّه:
۱. «حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى وَ قُومُوا لِلَّهِ قانِتِينَ؛
[۱]
در انجام به موقع و كامل همه نمازها و به خصوص نماز وسطى (نماز ظهر) كوشا باشيد و از روى خضوع و اطاعت، براى خدا به پاخيزيد.» براساس بعضى اقوال و روايات، مقصود از «الصلاة الوسطى» نماز ظهر است.
[۲]
۲. «وَ لا تَطْرُدِ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ ما عَلَيْكَ مِنْ حِسابِهِمْ مِنْ شَيْءٍ وَ ما مِنْ حِسابِكَ عَلَيْهِمْ مِنْ شَيْءٍ فَتَطْرُدَهُمْ فَتَكُونَ مِنَ الظَّالِمِينَ؛
[۳]
و كسانى را كه صبح و شام خدا را مىخوانند، و ذات پاک او را مىطلبند، از خود دور مكن. نه چيزى از حساب آنها بر توست، و نه چيزى از حساب تو بر آنها. اگر آنها را طرد كنى، از ستمکاران خواهى بود.» بنابر اين قول كه آيه شامل همه صلوات پنجگانه يوميه باشد.
[۴]
۳. «وَ أَقِمِ الصَّلاةَ طَرَفَيِ النَّهارِ وَ زُلَفاً مِنَ اللَّيْلِ إِنَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئاتِ ذلِكَ ذِكْرى لِلذَّاكِرِينَ؛
[۵]
در دو طرف روز، و اوايل شب، نماز را برپا دار؛ چرا كه حسنات، سيّئات و آثار آنها را از بين مىبرند؛ اين تذكّرى است براى كسانى كه اهل تذكّرند.» بنابرقولى مقصود از «طرفى النهار» نماز صبح و ظهر و عصر است.
[۶]
[۷]
۴. «أَقِمِ الصَّلاةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إِلى غَسَقِ اللَّيْلِ وَ قُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ كانَ مَشْهُوداً؛
[۸]
نماز را از زوال خورشید (هنگام ظهر) تا نهايت تاريكى شب (نيمه شب) برپادار؛ و همچنين قرآن فجر (نماز صبح) را؛ چرا كه قرآن فجر، مشهود فرشتگان شب و روز است. » گفته شده: آيه شامل همه نمازهاى يوميه است.
[۹]
۵. «وَ اصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ وَ لا تَعْدُ عَيْناكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ لا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنا وَ اتَّبَعَ هَواهُ وَ كانَ أَمْرُهُ فُرُطاً؛
[۱۰]
با كسانى باش كه پروردگار خود را صبح و شام مىخوانند، و تنها رضاى او را مىطلبند؛ و هرگز بخاطر زيورهاى دنيا، چشمان خود را از آنها برمگير. و از كسانى كه قلبشان را از يادمان غافل ساختيم و از هواى نفس پيروى كردند، و كارشان افراطى است، اطاعت مكن.» گفته شده: مورد آيه نمازهاى پنجگانه يوميه است.
[۱۱]
۶. «فَاصْبِرْ عَلى ما يَقُولُونَ وَ سَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ غُرُوبِها وَ مِنْ آناءِ اللَّيْلِ فَسَبِّحْ وَ أَطْرافَ النَّهارِ لَعَلَّكَ تَرْضى؛
[۱۲]
پس در برابر آنچه مىگويند، صبر كن؛ و پيش از طلوع آفتاب، و قبل از غروب آن، تسبیح و حمد پروردگارت را به جا آور؛ و در ساعاتى از شب و اطراف روز پرورردگارت را تسبيح گوى؛ باشد كه از الطافالهى خشنود شوى.» مراد از «اطراف النهار» نماز ظهر است.
[۱۳]
۷. «فَسُبْحانَ اللَّهِ حِينَ تُمْسُونَ وَ حِينَ تُصْبِحُونَ • وَ لَهُ الْحَمْدُ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ عَشِيًّا وَ حِينَ تُظْهِرُونَ؛
[۱۴]
[۱۵]
منزّه است خداوند به هنگامى كه شام مىكنيد و آنگاه كه صبح مىكنيد؛ و حمد و ستايش در آسمانها و زمين مخصوص اوست، و به هنگام عصر و هنگامى كه ظهر مىكنيد.» مقصود از «حين تظهرون» نماز ظهر است.
[۱۶]
۸. «فَاصْبِرْ عَلى ما يَقُولُونَ وَ سَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ الْغُرُوبِ • وَ مِنَ اللَّيْلِ فَسَبِّحْهُ وَ أَدْبارَ السُّجُودِ؛
[۱۷]
[۱۸]
در برابر آنچه آنها مىگويند شكيبا باش، و پيش از طلوع آفتاب و پيش از غروب تسبيح و حمد پروردگارت را بگوى، و در بخشى از شب او را تسبيح كن، و بعد از سجدهها.» مقصود از «تسبيح» نماز و «قبل الغروب» نماز ظهر و عصر است.
﷽
💥امام علی (ع) فرمودند:
☘ با آن کس که با تو درشتی کرد، نرم باش،
که امید است به زودی در برابر تو نرم شود.
بادشمنخود بابخششرفتارکن، زیراسرانجامِ شیرینِ دو پیروزی است ..
اگرخواستی از برادرت جداشوی، جایی برای
دوستی باقیگذار، تا اگر روزیخواست بسوی
تو باز گردد بتواند ..
☘ کسیکه بتو گمان نیک برد او را تصدیق کن ..
و هرگز حق برادرت را به اعتماد دوستیای که
با او داری ضایع نکن، زیرا آن کسکه حقش را
ضایع می کنی با تو برادر نخواهد بود ..
و افراد خانواده ات بدبخت ترین مردم نسبت
به تو نباشند ..
☘ و به کسیکه به تو علاقه ای ندارد دل مبند ..
مبادا برادرت برای قطع پیوند دوستی ، دلیلی
محکم تر از برقرای پیوند با تو داشته باشد ،
و یا در بدی کردن ، بهانه ای قوی تر از نیکی
کردن به تو بیاورد ..
☘ ستمکاری کسیکه بر تو ستم میکند در دیدهات بزرگ جلوه نکند ، چه او به زیان خود، و سود
تو کوشش دارد ..
وسزای آن کس که تو را شاد میکند بدی کردن
نیست ..
💙بخشی ار نامه 31 نهج البلاغه 💙
نامه به فرزندش امام حسن(ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌میدانم این را عاقبت
یک روز مولا میرسد
#اللهمعجـللولیڪالفـرج
الهی آمین🤲❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷#هرکسیباایندعابخشیدهمیشه...
💠دعایی که همه پیامبران خوانده اند
🎤 خلاصه بیانات استاد حسینی قمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنجشنبه و ياد درگذشتگان😔
🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ
🙏 التماس دعا 🙏
🍃🌺پنجشنبه که می شود
یاد کسانی که
هرگز تکرار نمیشوند
وهیچ حضوری
جبران نبودنشان رانمیکنند
در دلمان بیداد می کند😔
🌺باهدیه فاتحه وصلوات
🌺روحشان راشـاد کنیم🙏
#پدر_مادر_فراق_
😭😭😭
🟣 در قرآن كريم چرا يهود دشمن ترين افراد در برابر مؤمنين معرفي شده اند؟
پاسخ:
در گوشه و كنار دنيا جنايات و فساد ها و انحرافات اخلاقي و نيز جنگ و گرسنگي و بي خانماني و آوارگي توسط برخي از طوائف و انسان ها است كه بر جامعه بشري تحميل مي شود. وقتي كه صفحات جنايات تاريخ بشر را بنگريم و با دقت پيرامون آن به تحقيق بپردازيم در مي يابيم كه ريشه هاي بيشتر اين جنايات به دست يهود كاشته شده و مزدوران آنان آبياريش كرده اند، از اين رو قرآن خطر يهود را به مسلمانان گوشزد مي كند و آنان را دشمن ترين ملت ها به اسلام معرفي كرده و مي فرمايد: «به طور مسلم يهود و مشركان را دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان خواهي يافت... »[1]
وقتي انواع دشمني ها را بررسي مي كنيم مي بينيم كه يهود، انواع دشمنيها را در شديدترين وضع خود در مقابل اسلام و مسلمانان به كار برده است. حتي دشمني آنها از مشركين هم بدتر بود. چون دشمني يهود از روي عناد و از بين بردن حق بود، به همين خاطر انبياء را مي كشتند و چندين بار نقشه قتل پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ را ريختند، ولي دشمني مشركين بخاطر جهل آنها به حقايق دين و خدا و پيامبران ـ عليهم السلام ـ بود.[2]
علاوه بر آن يهود براي شكست مسلمانان با شرك گرايان و حق ستيزان، همدل و همكار بودند و اين در حالي بود كه آنان مي بايست نسبت به پيروان قرآن، نزديكتر و پرمهرتر باشند و اينان را در برابر شرك و كفر ياري رسانند، چرا كه اينان به رسالت موسي ـ عليه السلام ـ ايمان داشتند و كتاب او را از سوي خدا مي شناختند، اما كفرگرايان نه به خدا ايمان داشتند و نه به رسالت و كتابهاي آسماني. و روشن است كه اين دشمني، برخاسته از آفت ويرانگر حسد بود.[3]
يهود از روي حقد و خبث ذاتي، به پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ ايمان نياوردند، با آنكه مي دانستند او پيامبر خدا است. قرآن، بني اسرائيل را دعوت به ايمان بر رسالت پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ مي كند و مي فرمايد:
«اي فرزندان اسرائيل بياد بياوريد نعمت هائي كه من بر شما ارزاني داشتم، و به پيماني كه با من بسته ايد وفا كنيد، تا من نيز به پيمان شما وفا كنم و (در راه انجام وظيفه، و عمل به پيمانها) تنها از من بترسيد. و به آنچه نازل كرده ام (قرآن) ايمان بياوريد، كه نشانه هاي آن، با آنچه در كتابهاي شماست، مطابقت دارد. و نخستين كافر به آن نباشيد، و آيات مرا به بهاي ناچيزي نفروشيد، و تنها از من (و مخالفت دستورهايم) بترسيد (نه از مردم). و حق را با باطل نياميزيد، و حقيقت را با اينكه مي دانيد كتمان نكنيد.[4]»
دشمني آنان از زماني آغاز شد كه دعوت اسلام متوجه يهود شد و از آنها تقاضاي تصديق و ايمان كرد، زيرا از وقتي كه دعوت اسلام متوجه آنها گرديد، سرپيچي را آغاز نموده و بر عليه آن مبارزه را شروع كردند.[5]
قرآن يهود را به خاطر عدم پذيرش اسلام سرزنش مي كند و مي فرمايد:
«وقتي كه رسولي (محمد) از طرف خداوند براي آنها آمد و به چيزي كه نزد آنهاست (تورات) تصديق مي كرد. گروهي از صاحبان كتاب (يهود)، كتاب خدا (قرآن) را به پشت سر خود مي انداختند و عمل به آنها نكردند، مثل آنكه آنها اصلاً نمي دانستند.»[6] و «در نتيجه مستحق راندگي و دوري از رحمت خداوند شدند؛ زيرا كه آنها از روي لجبازي و ستم وحي الهي را به كفر وگمراهي فروختند و در نتيجه مستحق غضب پي در پي خداوند شدند.[7]»
يكي ديگر از موارد دشمني آنها با دين مبين اسلام مخالفت آنان با احكام اسلام بود، وقتي اسلام بر اساس مقتضيات زمان و رشد فكري مردم پاره اي از احكام يهود را نسخ كرد، آنان از روي كينه به مخالفت پرداختند و زبان به اعتراض گشودند.
و به پيامبر گفتند: اي محمد اگر تو بر آئين ابراهيم و پيامبران بعد از او هستي و آنها را تصديق مي كني، چگونه حرام هاي آنان را مانند گوشت حلال مي شماري؟
قرآن به آنها چنين پاسخ داد: « تمام خوردنيهاي دنيا براي بني اسرائيل حلال بود مگر چيزي را كه اسرائيل (يعقوب) قبل از آمدن تورات برخود حرام كرده بود، بگو اگر راست مي گوئيد تورات را بياوريد و بخوانيد.»[8]
پي نوشت ها:
[1] . مائده/82.
[2] . الزحيلي وهبة التفسير المنير، بيروت، انتشارات دارالفكر المعاصر، 1418 ق، ج 7، ص 8.
[3] . طبرسي، مجمع البيان، بيروت، انتشارات دارالعلميه، چاپ اول، 1418ه ، ج3، ص306.
[4] . بقره/40 ـ 41، ترجمه از آيت الله ناصر مكارم شيرازي.
[5] . عفيف عبدالفتاح طباره، اليهود في القرآن، بيروت، دارالعلم للملايين، چ يازدهم، 1986، ص 18.
[6] . بقره/101.
[7] . رجوع شود به بقره/89 و 90.
[8] . آل عمران/93.
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
#سرگذشت ارواح در عالم برزخ (قسمت ۱۷) نزاع مجرمان حرفهايم که تمام شد خودم را به نيک نزديک کردم
#سرگذشت ارواح در عالم برزخ
(قسمت ۱۸)
جاده های انحرافی
سرانجام از آن تاریکی وحشتناک عبور کردیم و وارد بیابانی بی انتها شدیم . هنوز چند قدمی از غار دور نشده بودیم که نیک ایستاد و گفت:👇 👇
ببین دوست من از اینجا به بعد پیمودن این راه با خطرات بیشتری همراه هست. هرکس در دنیا به نحوی دچار انحراف شده در اینجا نیز گرفتار می شود.
سپس به جاده ی روبه رو اشاره کرد و گفت:👇 👇
این راه مستقیما به وادی السلام میرسد. اما باید مواظب بود چون مسیرهای انحرافی زیادی در پیش رو است
چرا که جاده های راست و چپ گمراه کننده و راه اصلی راه وسط است.
زیر لب زمزمه کردم:
الهی اهدنا الصراط المستقیم...
آنگاه از من خواست که پشت سرش حرکت کنم
همه ی کسانی که از غار عبور کرده بودند با نیکهای بزرگ و کوچک خود و با سرعتهای متفاوت جاده را میپیمودند.
پس از مدتی راهپیمایی به یک دوراهی رسیدیم
نیک به سمت چپ اشاره کرد و گفت:
این جاده ی حسادت🔥 و سرکشی است
هرکس وارد این راه شود سر از جاده ی شرک در می آورد که در نهایت به وادی العذاب منتهی میشود.
در همین حال شخصی را دیدیم که وارد آن جاده شد
لحظاتی به او نگاه کردم و ناراحت شدم که پس از عبور از این همه سختی مسیر انحرافی را در نهایت برگزید ...
از صمیم دل ارزو کردم که پشیمان شود و برگردد
هنوز این خاطره از ذهنم پاک نشده بود که با صحنه ی دیگری مواجه شدم.
شخصی را دیدم با قیافه ی کوچک که ترسان و لرزان از کنار جاده حرکت میکرد
نیک نگاهی به من کرد و گفت: پایت را روی سر این شخص بگذار و رد شو.
با تعجب پرسیدم:چرا؟
نیک گفت: اینها افرادی هستند که در دنیا متکبر و خودخواه بودند
در اینجا قیافه هایشان کوچک میشود تا مردم آنها را لگدمال کنند.
وقتی تکبر این جور افراد را به یاد آوردم عصبانی شدم با لگدی ان شخص را روی زمین انداختم و بر صورتش پا نهادم و راهم را ادامه دادم.
چیزی نگذشت که به یک سه راهی رسیدیم
نیک ایستاد و گفت: 👇 👇
مستقیم به راه خویش ادامه بده و به سمت راست و چپ توجه نکن.
زیرا جاده سمت راست مخصوص کسانی است که سخن چین بودند و با نیش زبان خود مردم را آزار ئ اذیت میکردند
در این مسیر گزندگان خطرناکی کمین کرده اند که این عابران را میگزند.
در همین حال شخصی به آن جاده قدم نهاد و چیزی نگذشت که از لابلای خاک چندین مار بزرگ🐍 و وحشتناک خود را به او رساندند و نیشهای وحشتناک خود را در بدن او فرو کردند...
شخص در حالیکه از درد ناله و فریاد میکرد روی خاک افتاد...
بخاطر دلخراش بودن صحنه رویم را به سمت چپ برگرداندم اما از دیدن شخصی که با شکم بسیار بزرگش قادر به راه رفتن نبود و مرتب زمین میخورد تعجب کردم.
چیزی نگذشت که بخاطر نداشتن تعادل به سمت جاده ی چپ کشیده شد و در آن مسیر افتان و خیزان به راه خود ادامه داد.
از نیک پرسیدم چه شد؟
گفت این جاده ی مخصوص رباخواران است که به سخت ترین عذاب الهی گرفتارند...
داغ کردن
به تپه ای رسیدیم
تعدادی از ماموران را دیدم که روی جاده ایستادند و چند نفر را متوقف کرده اند.در کنار ماموران شعله های آتش🔥 زبانه می کشید.
از ترس و وحشت خودم را به نیک رساندم و مانع از حرکت او شدم.
نیک لبخندی زد و با مهربانی دستی به روی سرم کشید و گفت:👇 👇
نترس با تو کاری ندارند
اینها در کمین افراد خاصی هستند.در همین لحظه صدای جیغ و فریادی بلند شد .
وقتی نگاه کردم دیدم یک نفر ایستاده و از پیشانی اش دود و آتش بلند است. سکه ی🕳 گداخته شده ای به پیشانیش چسبانده بودند
در همین حال ماموران سکه ی دیگری برداشتند و اینبار به پهلوی او چسباندند.
صدای ناله و فریادهای دلخراشش تمام دشت را پرکرده بود..
با حیرت به نیک نگاه کردم و او گفت:سزای او همین است
اینها سکه هایی است که در دنیا ذخیره و انبار کرده بود و با وجود محرومان و فقیران بسیاری که بودند هیچی به آنها نمیداد و حقشان را ادا نمیکرد.
نیک این را گفت و به سمت پایین تپه حرکت کرد. من هم با ترس و وحشت پشت سرش به راه افتادم .
هنگامی که به ماموران قدرتمند رسیدیم و انها کاری به ما نداشتند و راه را برای عبور ما باز کردند نفس راحتی کشیدم..
✍ادامه دارد....
─┅═ ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ═┅─
╭┅- 🍃🌸🍃◃╼┅╮
جلسه : بیست و دوم
╰┅╾ 🍃🌸🍃◃┅-╯
↩️ ادامه مباحث : سیره عملی اجتماعی پیامبر - رعایت حقوق همسایه
✅ ۲ - دومین حق همسایگی"حفظ امنیت همسایه" است.
🔺یعنی نبایست ساختمان شخص بگونه ای ساخته شود که اشراف و دید نسبت به ساختمان همسایه داشته باشد امنیت آنان در معرض خطر قرار بگیرد.
▫️از همین روست در سیره رسول گرامی آمده است : هر کس خانه اى بنا کند که مردم ببینند و بشنوند،
🔸در روز قیامت آن خانه را تا طبقه هفتم زمین از آتش پر نموده و در گردنش اندازند و هیچ چیز او را نگه ندارد تا به قعر جهنم فرو غلتد.
(106)💗@montazeranzohooremamasr
─┅═ ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ ═┅─
🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃
⁉️ پرسیدند : یا رسول الله! ساختن خانه براى ریا یعنى چه؟
▫️فرمودند : یعنى بیش از میزان نیاز و حاجت، ساخته است تا بدین وسیله بر همسایگان مباهات کند و بر برادران دینى فخر فروشد. (حلیه المتقین، ص ۴۴۶)
🔹همچنین روایت شده است : که روزى پیامبر اکرم (ص) همراه صحابه از جایى عبور مى کردند، ساختمان بزرگ قبه مانندى را دید و پرسید : این بنا به چه کسى تعلق دارد؟
▫️گفتند : از آن مردى انصارى است. بعد از چند روزى صاحب خانه مزبور به محضر آن بزرگوار شرفیاب گردید،
🔸حضرت از وى روى برتافت؛ متوجه شد که پیامبر اکرم (ص) از دست وى ناراحت شده است،
(107)💗@montazeranzohooremamasr
🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃
🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃
▪️وقتی دلیل آن را از برخى صحابه جویا شد، آن ها ماجراى ساختمانى را که وى احداث کرده، مطرح کردند.
▫️او هم برگشت و بناى مورد اشاره را تخریب کرد. حضرت محمد (ص) وقتى بناى تخریب شده را مشاهده کرد، شادمان گشت و فرمود :
🔹این گونه بناها براى ساکنان محل و سایه همسایگان ایجاد زحمت مى کند (مجمع البیان، ج ۷، ص ۱۹۸)
✅ ۳ - سومین حق همسایگی "همنوایی" است.
▫️به این معنا که با وی شریک در مشکلات شدن و در هر حال به یاد او بودن است تا احساس کند پشتوانه و حمایت کننده ای دارد.
(108)💗@montazeranzohooremamasr
🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃
🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃
🔹از همین رو است که رسول گرامی فرمود : حق الجار ان مرض عدته و ان مات شیعته و ان استقرضک إقرضته
▫️وان اصابه خیر هنإته وان اصابته مصیبه عزیته ولا ترفع بنإک فوق بنائه فتسد علیه الریح (نهج الفصاحه، ص۲۹۱)
🔺حق همسایه آن است که اگر بیمارى به وى روى آورد، عیادتش نمایى و اگر مرگش فرا رسید، در تشییع جنازه او شرکت کنى،
▫️و اگر از تو قرض خواست، از پرداخت آن امتناع نکنى و اگر شادمانى در زندگى اش رخ داد، بر او تبریک گویى،
▫️و در مصائب و ناگوارى ها و در ناراحتى هاى او شریک باشى و بناى خویش را از کلبه وى فراتر نبرده و او را از نسیم هوا محروم نکنى.
(109)💗@montazeranzohooremamasr
🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃
🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃
🔹و در حدیث دیگرى ضمن اشاره به این موارد, تإکید شده : چون میوه اى خریدى، مقدارى به او هدیه دهى،
▫️و اگر نمى خواهى این کار را کنى، آن میوه را پنهانى به منزل ببر و فرزندت را همراه میوه (در حال خوردن میوه) بیرون خانه نفرست که فرزند او آزرده شود.
🔸و بوى غذایت او را آزرده نکند (از این که نمى تواند آن غذا را فراهم سازد، ناراحت نشود)، مگر این که مقدارى برایش بفرستى. (اصول کافى، ج۲، ص۶۶۶).
▫️یا در یک حدیثی از معصوم است که : پیامبر اکرم (ص) از بس سفارش همسایه نمود که ما خیال کردیم همسایه از آدم ارث می برد.
🖊ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمائید.
(110)💗@montazeranzohooremamasr
🍃🌺♡✨✧❥🕊❥✧✨♡🌺🍃